Új hozzászólás Aktív témák

  • Sza_Sa

    senior tag

    válasz biker #33366 üzenetére

    Próbálok röviden és tömören fogalmazni magamból kiindulva, én sem olvasom végig mások szófosását. Mondanivalód teljesítmény részére reagálnék, a többi nem fér bele.

    A mai motorokat megölik az egyre radikálisabb emissziós normák betartatásával. Nézz meg egy euro 2-3-as motort,(ha még találsz) hogy ejti a fordulatot, majd ugyanezt egy euro 6-on. A mostani szívók döglöttek az általánosan használt középfordulaton, és itt nem a le és a nyomaték kevés, hanem a reakció. Nyomom és nem csinál semmit...

    Aztán még ott van az egyre növekvő önsúly, hiába alkalmaznak egyre gyakrabban UN. vagy nagyszilárdságú acélokat. Egy mostani átlag autó súlya és mérete egy nagyságrenddel nagyobb mint 15 évvel ezelőtt. Ezt azért mozgatni kell ám. Plusz a gyalogosvédelem miatt megnőttek a homlokfelületek, cw érték, szevasztok.
    Egyre több fogyasztót építenek bele, - szervó navi, lámpák, többzónás klíma, ülésfűtés, stb- amik fogyasztása nagyobb generátort követel, ez szintén le-t vesz el. BMW M szériában van olyan, hogy leold a generátor padlógázas gyorsításnál. Pedig ott nem 100 le-t kell lehívni, gondolom mégis számít az a pár százalék.

    A tömegnövekedéshez kapcsolódik a nem technológiai jellegű gyarapodás, az emberek méretnövekedése. Ma simán nagyobbak és nehezebbek vagyunk mint nagyapáink. Átlagban, persze.

    És még a forgalom ritmusa is agresszívebb lett sokkal erősebbek az autók is. Kis gyerekként bőven elvoltunk a Trabi 601-sel, emlékeim szerint országúton is ritkán akartak letolni. Most meg egy gyengébb autóval kész vicc egy hosszabb út.

    Neked elég a 120 ló 160Nm Euro 6-tal megölve, a szomszédomnak meg biztosan nem a 3.0 v6 tdi A6 után. Mondjuk városon kívül nekem sem.

    [ Szerkesztve ]

    "Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

Új hozzászólás Aktív témák