Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz blakey #32149 üzenetére
Ilyesmi a Vredestein Quatrac 5 , nem?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
blakey
titán
válasz AMD Power #32153 üzenetére
Az Autobild tesztjében a Michelin CC+ volt a legjobb, a Kléber Quadraxer 2 volt a legjobb ár/érték arányú, a második leghosszabb távot futó a CC+ után valamint a Vredesteinnél jobb volt. A Kléber 36e/db, nálam egyelőre ő a "király".
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
AMD Power
titán
válasz blakey #32155 üzenetére
Egy Ignisre pl szinte ugyan annyi mind a kettő.
Vredestein
Quatrac 5 165/70 R14 81 T négyévszakos személyautó
EC68 15 991 Ft / dbKléber
Quadraxer 165/70 R14 81 T négyévszakos személyautó
CC71 15 999 Ft / dbEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
blakey
titán
válasz AMD Power #32156 üzenetére
Bárcsak nekem is ennyi lenne.
(#32158) tm5
Egyelőre a 4 évszakos kategóriába teszik, hogy téves-e vagy sem, azt még nem tudom, de akárhol olvastam róluk mindenhol azt írták, hogy nem a szokványos 4 évszakos gumik amik eddig voltak, mert azok valóban egyik évszakban sem jók.[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
Na most.
2-3 éve aki azt mondja nekem, hogy négyévszakos gumival fogok járni, azt lehülyézem.
Jelen esetben a technológia is változik, emelett az éghajlat is.Olvasson valaki annyi gumi tesztet mint én, próbáljon annyi gumit mint én (legutóbbi télik: Hankook, Nokian, Continental), és utána vonjon mérleget.
Falken HS449 egyszerűen kritikán aluli.
Continental TS830 átlagos.Ehhez képest az Apollo allnac 4g all season egy teljesen kiegyensúlyozott gumi, ami nedves úton hagy némi kívánnivalót maga után, de ár érték arányban Best buy.
Na ennek tükrében fogok most Kleber quadrexer 2-t venni
Aki kíváncsi a részletes teszt eredményekre, az írjon PM-t
További szép estét
-
tm5
tag
Hm... még a végén meggyőztök.
De nem... , azt nézem, hogy a Vredesten 49k / darab, a Michelin 53 k akciósan.
A Goodyear UG Perf GEN-1 (35k) + felni (13k) + szelep (11.5k) kb. 5k-val több kerekenként. És ez a legjobb téli kombónak tűnik most nekem. Más gumival olcsóbb is lehetne.De nem kizárt, hogy a következő, a Michelin CC+ lesz, vagy ami legjobb akkor.
-
Danex
addikt
válasz blakey #32155 üzenetére
Nehéz dönteni, egyik tesztben a Vredestein eléggé veri a Nokian-t, a másikban meg a Nokian veri a Vredestein-t.
Illetve elvekben a Vredestein az egy nyári alap téliesítve, addig a Nokian meg téli nyárisitava .
-
blakey
titán
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
őstag
Nekem az új scrossra kapásból felkerült a Michelin CC. Nyáron eddig teljesen jó Majd meglátjuk a telet.
-
Danex
addikt
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Ha 8 évvel számolok a legvége oda jön ki ígyis úgyis de valóban, ezzel nem számoltam a TPMS-nél.
Sok-sok változó van, mert pl ha 20ezer futással számolok akkor pl a 4évszakot 2,5-3 évente már cserélni kell és így a cserélőssel szemben már kisebb lesz az előnye, sőt akár fordulhat is.
Grafikonból, meg így nézve, az 1felni vagy a 2 felni kb ugyan oda jön ki hosszabb távon, mert azért a szerelési díj is összeadódik + a felni is kophat a sok csere során.
Viszont a 4évszak talán csak ilyen évi 15K alatt érheti meg hosszútávon. De javítsatok ki ha tévedek.
-
blakey
titán
Tudatos vásárlóknak tekintjük a fórumozókat, tehát nyilván van egy olyan határ ahol már lehet, hogy a kevesebb a több illetve a több a kevesebb, nekem megéri a 4 évszakos hiszen megyek évi max 10e km-t és 5 év múlva lecserélem, de legyen 4, külön téli, nyári esetén szintén 5 év múlva cserélek és akkor még ott van, hogy nekem nincs udvarom ahol kereket cseréljek, tehát a külön felni+kerék+TPMS nem játszik, marad a gumi csere ami évi 2 alkalom és 12-14e Ft, ezt 4X kell megtenni.
Igen, 15e km felett már nem biztos, hogy megéri a 4 évszakos, de ezt mindenki el tudja dönteni, egy biztos, az "All Season" gumik most jók minden évszakban.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Egy Hankook vagy egyéb közepes téli gumi adott esetben simán rosszabb is lehet, mint egy prémium négyévszakos.
Sok-sok tesztet bújtam át, és viszonylag sok gumit is használtam már a sűrű autó cseréknek köszönhetően, így van némi első kézből szerzett tapasztalatom is.Nekem átlag évi 15k km lesz, de lehet meglesz a 20k is, mégse esek kétségbe, maximum nem 4, hanem 3 évig lesznek fent a Kleber-ek, amik elfutnak 55k km-t, ahogy a Michelin is elfut 56k km-t.
Neki ülök már, csinálok egy gyors számolást, illetve kapcsolni kellene ide, hogy hányszor lesz a működési tartományon belül az adott szezonos gumi, mert a januári 15 fokban már a nyári is biztosan jobb lenne, mint a téli...
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #32173 üzenetére
"y egyéb közepes téli gumi adott esetben simán rosszabb is lehet, mint egy prémium négyévszakos"
Érdekes az állandó gumiszerelőm meg a faterja akihez hordom mindig autókat kb 1x éve tolják az ipart s erre a 4 evszakos temara azt mondta : " Nem rossz nem rossz,már van 1-2 jó 4 évszakos de ő még mindig azt mondja télen téli nyáron nyári. " Azt mondja teljesen mas a kemenyseg/puhasag egy 4 evszakos nem tud ennyit alkalmazkodni.. Élő példa erre az f1
Lehet eroltetni ezt a 4 evszakos dolgot de egy jópár évig biztos vagyok benne h elonyben lesznek a szezonhoz illő gumik a 4 evszakosoknal..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #32174 üzenetére
Nézz be a gumis topicba is.
Egy gumisnak nyilván jó nagy cumi, hogy az eddigi átszerelések helyett csak akkor mennek hozzá, ha elkopott az 1 szett gumi. Te is ezt mondanád, ha a megélhetésed múlna rajta, -
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32173 üzenetére
Azért a Hankookot eladni közepes guminak elég erős csúsztatás. 2016-os Adac teszten a Goodyear a Pirelli a Firestone és a Nokian azonos össz eredményt ért el. Ezekszerint mindegyik közepes?
Hidd el, a téligumi télen jobb mint a 4 évszakos, nyáron meg a nyári. Sok összehasonlító teszt készült már erről. A 4 évszakos nem attól jó mert megeszi a téligumit télen a nyárit meg nyáron, de ezt te is tudod. Átlagos használat mellett elfogatható erdményt nyújt
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
blakey
titán
válasz roberto211 #32174 üzenetére
A gumisokat hagyjuk, 4-ből 1 volt az aki ajánlotta, tehát nem hazabeszélt hanem konkrétan megmondta, hogy bátran bevállalható, mert ezek már jók, CC+-ról kérdeztem. A többi gumis élből ellen voksolt, mindenképp a külön gumikat mondta, persze, hisz neki az évi 2 fix bevétel, legalábbis tőlem.
Az F1 meg más pálya, ott szándékosan vannak úgy kialakítva a gumik összetétele, hogy minél nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni belőlük, de az is jól látható, hogy pl. egy jó "intermediate"-tel szárazon is vizen is jól lehet menni, persze akkora sebesség mellett a surlódás is nagyon nagy így hamar felhevülnek.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
dnelb
veterán
válasz Sza_Sa #32176 üzenetére
Azért a Hankookot eladni közepes guminak elég erős csúsztatás
Szerintem nem csúsztatás. Nekem volt vadiújan, és volt közvetlen utána szintén vadiújan nankang. A nankang sokkal jobban betapadt szárazon, vízen is stabilabbnak éreztem. Pl van nálunk egy élesebb jobbos kanyar, ott 2es padlónál a hankook kapart, a nankang szépen tartotta az ívet.
Valamint a téli gumi tesztek alapján nem/minimálisan jobb pl egy taurustól, ami konkrétan az én méretemben fele annyiba kerül... Az meg hogy lehet tobb évig bírja nem érdekel, mert úgyis max 3évig lesz meg az autó.[ Szerkesztve ]
-
-
-
M_AND_Ms
addikt
válasz blakey #32172 üzenetére
Azért egy kerékcseréhez nem kell saját udvar. Elég hozzá egy jó emelő (de a gyári is megteszi), egy jó kerékkulcs (teleszkópos, vagy keresztkulcs) és mindenképp egy nyomatékkulcs.
Ja, és egy, még kellemes későőszi ill. koratavaszi délután.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Kornel
veterán
válasz M_AND_Ms #32181 üzenetére
Igen, és a második szett kereket meg tárolod az utcán, hátha nem viszik el fél évig
Egyébként abszolút nem célom a hittérítés, de ahogy korábban is mondtam, érdemes a dolgok mélyére is nézni.
Aki adott email címet, annak elküldtem a 2016-os részletes autobild tesztet, ahol mind téli, mind nyári gumival összehasonlítva megtalálhatóak a részletes mért eredmények, ezután mindenki el tudja dönteni, hogy a saját felhasználási szokásainak mi a megfelelő választás. -
Sza_Sa
senior tag
Azt tudod, hogy gumit összehasonlítani a teszt gumikkal csak azzal a mérettel szabad amit teszteltek? Minden más fal eredményt ad.
Nem a Hankook-ot védem, csak kezeljük már helyén a dolgokat. Jó a 4 évszakos, de minden, télen előforduló körülmény között jobb a téli.Azt azért nem nyelem be, hogy egy keverék az idén januárban tapasztalt -15 fokos hidegben is jobb mint a téli, majd júliusban a 39 fokban szintén veri a nyárit. Persze. Mint nálunk a mindenre jó adalékok. Dobtuk is ki a francba.
Mindenkinek ismerős a sváci Victorinox multibicska.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #32183 üzenetére
Jelen éghajlat mellett télen, tavasszal és ősszel a négyévszakos, nyaron pedig a nyári lenne az optimális választás Magyarországon.
Krisztián: én is állat módjára vezetek, mégis itt vagyok még.
A gyári Continental eco contact 5-ről egyébként mi a véleménye a külön szett pártiaknak? Mert egy CC bármilyen körülmények között köröket ver rá. Gondolom akkor ahelyett is újat vesztek
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Egyébként a nagy költségelés mellett kíváncsi vagyok ki töri majd meg a kartellt és csinál egy cserélhető elemes guminyomásmérőt... Bár biztos megpróbálnák eltenni láb alól, hogy levágja az aranytojást tojó tyúkot
-
-
blakey
titán
válasz M_AND_Ms #32181 üzenetére
Sokféle helyzet létezik, nem tudom tárolni a felnit gumival, csak a gumit. Nálam, nekem nem pálya, tudom, hogy sokminden megoldható, hidd el, sokmindent megoldok, ezt csak 2 módon tudom, gumit tárolok és gumissal cseréltetem vagy olyat veszek ami minden évszakban jól teljesít és nem kell semmit sem tárolnom valamint gumishoz is kevesebbszer kell járnom.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Kornel
veterán
Csináltam egy móricka táblát: [link]
Ami nincs benne, hogy a négyévszakosra váltáskor van egyszeri nyereség a gyári gumik eladásával, illetve a TPMS-t a külön felnin lévő téli gumi esetén a hosszabb élettartam miatt csak egyszer számoltam bele, de 10 évenként itt is csere lenne ugye.
Egy szett gumi élettartamát 5 évre néztem, a gumik futása négyévszakos esetén a tesztből van, az évszaknak megfelelő gumik esetén valószínű ezek többet egy kicsivel, ezért ennek megfelelően számoltam, de az értékek szabadon változtathatóak.
Valahol 15k és 20k km között van az, ahol már jobban megérheti a két külön szett, olyan 17.000 km környékén.
A példákon keresztül mindkét verzióból 1-1 prémium, és 1-1 középkategóriás gumikon néztem meg a költségeket.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz PeterPH #32170 üzenetére
Itt van elvileg a ~20K- hoz közelibb táblázat és a kitolt TPMS élettartam.
Mivel úgy néz ki a következő években 20K vagy afelett lesz az éves távom így a külön gumik maradnak. Az meg még eldől ,hogy külön felnis megoldás lesz-e az akkori anyagiaktól függően.
Viszont a tesztekbe belebújva, meg így utánaszámolgatva, ha ilyen 10K körül mennék akkor 4évszak lenne.
Bár simán el tudom képzelni, hogy 5-6éves korára autócsere lesz ott meg nem nagyon fizetik meg ,hogy van-e gumi az autón. De ez még messze van.
Köszönöm mindenkinek a véleményét
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
az a baj, az 5éves tpms csere sem fix, hogy kell
a sablon "kb 5 év" élettartam az biza lehet 4 év, de 7 év is, használattól és elem szórástól függően
Ennyi erővel betehetnél egy felni görgőzés árat is random valahovaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
őstag
Egyébként szerintem már egy scross értékű új autónál is alapvetően nem az excel tábla dönt, inkább a meggyőződés és a motiváció. Nekem ha beválik akkor megér plusz pár tízezret 4-5 év alatt a CC, hogy nem kell cserélgetnem, raktároznom és gondolkozni hogy akkor most mikor is cseréljek (lásd márciusi tél és októberi nyár dolgokat). Ha meg nem válik be akkor meg megy a levesbe, mert fő a biztonság.
-
Padre81
csendes tag
Sziasztok. A Suzuki Gusztáv szervizével van valakinek tapasztalata? A Suzuki Házas olajcsere sokk után keresnék egy megbízhatóbb szervizt. Javasolta valaki a Suzuki Pluszt (köszönet érte), de próbálnék meló felé útba eső helyet találni. Mivel Csömörnél szoktam lejönni az M0-ról, ez pont jó lenne. Rákerestem itt a fórumban, jókat írtatok. Jó lenne még egy megerősítés