Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
Lassan elérkezik a téli gumi felrakásának ideje és mive sima acél felnin vannak nézegetek rá valami dísztárcsát.
Vehetek rá bármilyen típust csak az a lényeg,hogy 16 colos legyen vagy kell még valamire figyelnem?
Speciel ezt vagy valami hasonlót szeretnék.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Kornel
veterán
-
SirKero
őstag
A Vitarának van hátsó ablakmosó tartálya vagy az elsőből megy az is
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33357 üzenetére
Engem nem zavar. Télen, mikor nem látod a kátyúkat, a mélységét, a kiterjedését meg pláne, mert tele van vízzel és persze kikerülni sem tudod mert jönnek szembe, akkor teljesen jó a ballonos kerék.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33363 üzenetére
Nem tudom, nekem érzésre ez most kényelmes. Nyáron a feleségem egyik volt csoporttársa eljött a frissen vett X3-as BMW-jével, ott durvábban ballonos gumi volt feltéve, 225/60 R17 Nem volt gáz, persze ma már mindenki nagy felnire felgőzölt gumival szeretne járni. Aztán meg kopognak a szilentek, ha szétveri a nagy tömeg és a kis rugalmasság.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
biker
nagyúr
válasz Kornel #33365 üzenetére
Én már rég feladtam az ilyen dolgok megmagyarázását.
A vitarán/scrosson szar peres gumi van, mert a teszten ezt írták. pont. Akkor is ha annyira ballonos mint a WR+-on gumija, ez szar, mert azt írták. Mint ahogy szar erőtlen a 120 lóerős motor, és sorlhatnám.
10éve 100LE volt az alap, akkor az volt erőtlen, a 120LE szuper, 20éve meg a 70LE volt az átlag, 100LE az istenSokan megkérdezik, hogy "1,6 benzinre automata, nem gyenge hozzá?", és amikor pofán röhögöm, nem érti, majd megkérdezem, szerinted a 76LE 1,3 benzine wagonerpluszom automatát hogy hajtja meg?
Amúgy multkor keresgéltem jeep renegade teszteket, mert megtetszett, ott azt írták, hogy 2a kifejezetten terepre való ballonos 215/60 R17 gumikkal jó menni"
Nos, 8mm-el magasabb gumi az már kifejezetten terepre való ballonos, ez meg szar? Nem, csak ezt volt kedvük leírni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
dnelb
veterán
vitara 1.4T remap
brutál... -
Sza_Sa
senior tag
Feleségem jövő nyáron lecserélné a kocsiját egy Toyota Yaris Hybrid-re, vagy egy Honda Jazz-a/t-re, itt biztosan marad a gyári méret az egyetlen felnivel és megy rá a 4 évszakos.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Próbálok röviden és tömören fogalmazni magamból kiindulva, én sem olvasom végig mások szófosását. Mondanivalód teljesítmény részére reagálnék, a többi nem fér bele.
A mai motorokat megölik az egyre radikálisabb emissziós normák betartatásával. Nézz meg egy euro 2-3-as motort,(ha még találsz) hogy ejti a fordulatot, majd ugyanezt egy euro 6-on. A mostani szívók döglöttek az általánosan használt középfordulaton, és itt nem a le és a nyomaték kevés, hanem a reakció. Nyomom és nem csinál semmit...
Aztán még ott van az egyre növekvő önsúly, hiába alkalmaznak egyre gyakrabban UN. vagy nagyszilárdságú acélokat. Egy mostani átlag autó súlya és mérete egy nagyságrenddel nagyobb mint 15 évvel ezelőtt. Ezt azért mozgatni kell ám. Plusz a gyalogosvédelem miatt megnőttek a homlokfelületek, cw érték, szevasztok.
Egyre több fogyasztót építenek bele, - szervó navi, lámpák, többzónás klíma, ülésfűtés, stb- amik fogyasztása nagyobb generátort követel, ez szintén le-t vesz el. BMW M szériában van olyan, hogy leold a generátor padlógázas gyorsításnál. Pedig ott nem 100 le-t kell lehívni, gondolom mégis számít az a pár százalék.A tömegnövekedéshez kapcsolódik a nem technológiai jellegű gyarapodás, az emberek méretnövekedése. Ma simán nagyobbak és nehezebbek vagyunk mint nagyapáink. Átlagban, persze.
És még a forgalom ritmusa is agresszívebb lett sokkal erősebbek az autók is. Kis gyerekként bőven elvoltunk a Trabi 601-sel, emlékeim szerint országúton is ritkán akartak letolni. Most meg egy gyengébb autóval kész vicc egy hosszabb út.
Neked elég a 120 ló 160Nm Euro 6-tal megölve, a szomszédomnak meg biztosan nem a 3.0 v6 tdi A6 után. Mondjuk városon kívül nekem sem.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #33379 üzenetére
A végéhez kapcsolódva:
Nekem pl. soha semmi sem elég
Ezért kéne egy Honda 1000 CBR RR, csak akkor nem sokáig boldogítanálak titeket
Mod: tömegben egyébként az élmezőnynek már sikerült visszatérni a 15-20 évvel ezelőtti szintre azonos méretben, tesóm 98-as Escort-ja pont olyan nehéz, mint az Scross-om.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
Mert mekkora egy 1.3-as Lada, vagy egy Global 2-es Suzuki? Vagy egy G1-es? Nem hinném, hogy a Vitara vagy az S-Cross méreteivel és/vagy tömegével rendelkezne.
(#33381) Kornel
Az escort szerintem kisebb méretileg mint az s-cross. Ránézésre biztosan
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Kornel
veterán
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33383 üzenetére
Ford Escort 1998 LX DIMENSIONS:
Cargo Capacity
362 L
Curb Weight
1119 kg
Fuel Tank Capacity
48 L
Height
1354 mm
Length
4437 mm
Wheelbase
2499 mm
Width
1702 mmRead more at https://www.auto123.com/en/new-cars/technical-specs/ford/escort/1998/base/lx/#GLVWYGJmKYjIHbCO.99
S-Cross:
Csomagtér: 430l (legkisebb méret)
Önsúly: 1175-1195
Magasság:1580
Hossz: 4300
Tengelytáv: 2600
Szélesség:1785Egyébként nem kicsi autó az Escort, de tengelytávban és szélességben már le van maradva.
(#33384) pjen
akkor csak könnyebbek a régebbi tervezésű autók mint a mostaniak. Egyébként a hossz az csak egy dimenzió, a többiben is nőttek a méretek, legfőképpen a magasságban.
Amúgy a gombóc swift alapjait sem most tették le, lényegében két generációt élt meg nagyobb fejlesztés nélkül[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
Sza_Sa
senior tag
Nehezebb?
Nem csak egy dolgot írtam, és nem csak a Vitarára. Általánosságban. Nézz meg egy átlagos családi buszlimuzint, vagy egy kombit, vagy egy közepesebb suv-t. Mind nagyobb méretben is és tömegben is. Ezt kell egy mostani motornak hurcolni. Meg a dagadt testünket. (nekem nem, sportos vagyok )
Egyébként a mérettel korrigálva a tömeget tényleg nincs növekedés, sőt, határozottan csökken, csak ugye a méretek meg határozottan nőttek, ezzel az abszolút tömeg is. Ezzel a magasítással meg odavágnak a cw-nek is.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #33381 üzenetére
Az a CBR1000RR, amelyik 0 km-es korától kezdve eszi az olajat?
Extrém példa: [link]Egyébként elég egy kisköbös motor is, még egy 125-ös is sokkal rugalmasabban mozog bármilyen hétköznapi autónál, csak hamar vége van (100-110 km/h). Vagy pl. az én 48 lovas CB500X-em is 5-6 mp alatt százon volt, 170-180 körüli végsebességgel.
Van egy bizonyos teljesítményszint (kb. 100-120 LE), amitől felfelé már nem nagyon mennek jobban a motorok, mert erősen vissza kell fognia az elektronikának, hogy ne ölje meg magát a júzer (azonnal). Ez azt jelenti, hogy pl. egy 600-as és egy 1000-es sor 4-es motor is kb. 3 mp alatt futja a százat és a végsebességük is 250 körül van lekorlátzva. Persze rugalmasságban (pl. 60-120) a nagyobb lesz a nyerő.[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #33389 üzenetére
Szörnyű, már a Honda sem tud motort csinálni? Bár ha az f1-et nézem, tényleg.
Valamikor kéne találkoznunk, nagyon érdekel a Jazz-ed, megmutatnám az fele ségemnek. Ha nem gond. A tiéd automata?
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
tboldi
nagyúr
válasz Sza_Sa #33390 üzenetére
Nem minden motor jó feltétlenül, ami japánból érkezik (autóknál is). Azért általában megbízhatóak a Honda motorkerékpárok, de néha-néha ők is mellényúlnak. Legutóbb pl. a VFR1200-asoknál tört a kardántengely.
Nem, manuális 5 gangos, viszont akár most azonnal is ráérek.
[ Szerkesztve ]
-
-
AMD Power
titán
Konnyebb de joval masszivabbak ezek az uj kasznik. Bar sok uj autorol el lehet mondani,hogy a hatalmas felfujt kulsohoz kepest a belter szukos. Lasd elso szerias Insignia.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz Sza_Sa #33392 üzenetére
Előreláthatólag jövőhéten szombat kivételével mindennap rá fogok érni.
Én meg kíváncsi vagyok az S-Cross-ra, mert lehet, hogy jövőre lesz új autó-projekt.(#33395) Sza_Sa: Igazából már mentem cirka egy évvel ezelőtt, amikor bejött a facelift, de köszönöm. Én is felajánlom a Jazz-t, bár az nem lesz nagy élmény utána. Egyébként csütörtökig napos időt mondanak.
[ Szerkesztve ]
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #33394 üzenetére
Ott nem a teljesítményt keresem, hanem egy olcsón fenntartható, jól pakolható, üzembiztos vasat. Szóval 50% Yaris, 47% Jazz, 2% Vitara 1.6, 1% bármilyen japán hidrós vagy cvt váltós autó. De csak automata.
Ez a terv, persze lehet, hogy addigra más lesz a fontos.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #33399 üzenetére
És ami a komoly, tavaszra kivezetik az 1.6-ot a piacról, sajnos. Ezért az 1.6-os használt ára stagnálni fog, ezt szinte biztosra veszem. Eljön az az idő -már eljött- mikor a kocsidat hosszabb használat után ugyan annyiért el tudod adni, mint amennyiért megvetted.
Ezzel csak az a baj, hogy a; nem szeretnék Suzuki fannak tűnni, elég egy S a családba, b; lealkudva is 4.5 lenne egy ilyen művelet. Az nagyon sok pénz egy második autóra úgy, hogy társasházban lakunk. Mert ha egy családi ház lenne két beállásos garázzsal, semmi bajom nem lenne.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."