Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Én javarész Székesfehérváron közlekedem városban rövideket, néha egy-egy hosszabb autóúttal így a BC szerint 4,8L, a saját mért valós pedig 5,2L fogyasztás százon. Viszont még csak 1600km van az autóban.
Amúgy kb meddig tekinthető egy új kocsi bejáratósnak?
Més que un club!
-
Tomics
addikt
válasz Napfénysüti #32601 üzenetére
10ezer km szerintem (és olajcsere után terheld jobban, mert elvileg az elején sok kopadék kerül az olajba a bejáratós alkatrészekről)
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
Danex
addikt
válasz Napfénysüti #32601 üzenetére
Szerintem 2-3ezerKM -ig bejáratós. Illetve mostanában azt mondják, hogy a sokkal precízebb megmunkálás miatt már az sem igaz nagyon, hogy "reszelékkel" lenne tele az olaj.
-
Kornel
veterán
Én 4000 km után olajat cseréltettem, onnantól én bejáratottnak tekintem.
-
CoolBoy323
nagyúr
No hétvégén voltam szarvizben. Megnéztük a hibakódot, a szokásos károsanyag kibocsájtó rendszer, és ez vonzott magával vmi szervós hibát is.
Ki lett ütve, minden hiba megszűnt (maradt a napsütés érzékelő hiba az AC-nál, de az azért, mert ugye a műhelyben álltam)Azt mondta az egyik szervizes, hogy egy gyertya csere lehet megoldaná a gondot. 11,5 éves a verda, 79k km-rel.
Az is lehet gyertya hibára utaló gond, hogy nem pöccre indul?
Cseréljem a gyertyákat, bajom nem lehet belőle? Ha igen, milyet vegyek? Csak a legjobb kell Házilag ki tudom cserélni, van vmi trükkje?
Féket is megmértük, hibátlan. Az esős időnek hála az ABS-t is tudtuk tesztelni, megfelelő plecsnit kapott. Azt mondták, valószínűleg mikor belemegyek vmi döccenőbe, és pont akkor fékezek, megcsúszik az egyik kerék, és kapcsol az ABS azt érzem.
Slussz poén: fékpadon a jobb hátsó kattogó hangot adott... felemelték, h mi lehet a dobbal... Ekkor tűnt fel egy szép kis önmetsző csavar a gumiban sanszos hogy péntek délután mentem bele, és letoltam vele Budapest-Nyíregyháza távot autópályán Az őrangyalomnál nem mentem gyorsabban hál' Istennek
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz CoolBoy323 #32605 üzenetére
Az is lehet gyertya hibára utaló gond, hogy nem pöccre indul?
Lehet, persze, de akármi más is.Cseréljem a gyertyákat, bajom nem lehet belőle?
Bajod biztos, hogy nem. Max. nem oldódik meg a problémád.
Amúgy papírforma szerint 105k-nél cserés az M-szériás motoroknál.Ha igen, milyet vegyek?
Amit a kézikönyv ír. Pontos típust nem tudok, de biztos, hogy irídium fog kelleni. És 4 darab.Házilag ki tudom cserélni, van vmi trükkje?
Ki tudod, de nem árt egy nyomatékkulcs hozzá, nem szerencsés túlhúzni. Meg vigyázz arra, hogy minden más ugyanoda kerüljön vissza, ahol eredetileg volt.szerk.: Amúgy jövő héten én is viszem a WagonR-t szervizbe, 120k-es olaj- és szűrőcsere, meg felrakatom az új Hankook Winter i*cept RS2-ket is.
Addig meg apum elmegy az én Jazzemmel dolgozni. Kíváncsi leszek, mit fog szólni hozzá, miután hazaért.[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
-
Sza_Sa
senior tag
Ma beleolvastam az S-cross fb csoportjába, Istenem, mennyi, magát okosnak vélt ember van...
Azt írta az egyik, hogy lecserélte az olajat a váltóban és biztos, hogy gyárilag nem hajtóműolajjal volt feltöltve hanem motorolajjal. Ezt azzal támasztotta alá, hogy -megszagolta!- és szagra biztosan nem az.Lehet beajánlom az emberkét a Mol-hoz, vagy jöhetne hozzánk, kóstolásra tudna pontos koncentrációt meghatározni, ha már szagra megy a vegyület meghatározás.
Ekkora hülyeséget le nem mernék írni egy nyilvános fórumban, majd a sok hozzá nem értő emberke együtt bólogat meg hümmög a Suzuki "spórolásán" Persze mehetne a Mol Lub-hoz bevizsgálásra, na de ahhoz már spúr az emberünk.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
dnelb
veterán
válasz Sza_Sa #32608 üzenetére
én ezen sírok :
!!! JELENTKEZÉS MENETE !!!
Tisztelt jelentkező! A csoportba CSAK SX4 S-Cross autó érintettségű tagokat veszünk fel (Suzuki értékesítőket kérjük, h ne jelentkezzenek, kivéve, ha nekik is ilyen autójuk van). A jelentkezés elengedhetetlen részét képezi, egy tetszés szerint választott ADMIN-nak megküldött rövid bemutatkozó üzenet megküldése. A felvétel csak ezt követően fog elbírálásra kerülni.
Sok balesetmentes kilométert kívánunk mindenkinek Üdv, ADMINOKkik ezek uristen, mi arc
-
Sza_Sa
senior tag
Én a csajom (feleségem) izzítottam a témára, saját nevem nem adom ehhez. Nem mondom, vannak hasznos emberek is hasznos hsz-al, kaptam már segítséget onnan, de az ilyen önjelölt hittérítők kiakasztanak.
(#32610) Kornel
Persze-persze, de amíg nem biztos, ne terjesszünk már hülyeséget. Majd ha a váltók tömegesen fognak behalni. Vagy az említett másik út, el kell vinni a mintát bevizsgáltatni.
Egyébként követem az indexen a volt jelölt, vagy csak a szimplán érdekes autós topikokat, Astra K ott sem fenékig tejfel az élet, Kodiaq szintén bosszantó hibákkal, Renault Kadjar szintén. Egyedül talán a Prius mentes ettől, de azok fanatikusok, náluk a elpukkanó inverter gyári fícsör
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32614 üzenetére
Az előbb írtam egy hosszabb értekezést a mechanikus alkatrészek viselkedéséről, aztán elküldéskor elszállt a net.
A lényeg, nem szeretnék okoskodni, a tapasztalatom a cégünknél is folyó gépgyártás üzletágból származik. Kis üzem vagyunk (nem Audi szintre kell gondolni) , de gyártunk mindent, még néha fogaskereket is.
Nagy vonalakban: rengeteg fogaskerék, ami különböző tengelyeken villákkal tologatva dolgozik. Ha csak egy fogaskereket nézek, annak minimum! 8 tűrésértéke lehet, pl. külső és belső átmérő, homlok ütés, radiális ütés, fog lábkör, fejkör, középátmérő, legördülési sugár, stb. Ezek tűrése egy tól-ig értéken belül kell, hogy legyen. A tűrést a gyár határozza meg, eléggé szűk keretek között tartva. De mivel ezek bonyolult szerkezetek, ha minden tűrésmezőn belül van, akkor is lehet karcosabb viselkedés. Az egyik alkatrész a tűrés alján, a másik a tetején helyezkedik el... Aztán még a váltókulissza beállítása is lehet hibás.
(#32615) Krisztián
Nem hinném, sőt, szinte kizártnak tartom. Egyébként az Audiból is hallottam meredek dolgokat, pedig prémium, vagy mifene.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32614 üzenetére
Máshol sem jobb, angliai Hondák, lengyel Astrák, román Daciák, szlovák Kia, stb. Mindenhol ez van, egyiknél ez, másiknál az. Fogadjuk el, tömeggyártás, és míg régen egy modell ciklusa lehetett akár 12 év is, ma már jó, ha megéli a négy-öt évet. Ennyi ideje van egy gyártónak kitalálni, megtervezni, legyártani a teszt mennyiséget, tesztelni, megszervezni a gyártást, gyártósorokat megrendelni, felépíteni, szerződések a beszállítókkal, alkatrészek auditja, majd az elkerülhetetlen visszahívások. Meg még amit nem említettem.
Ezért nem veszünk autót a modellciklus elejéről, inkább a fl után.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Kornel
veterán
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32618 üzenetére
A tiéd és a miénk fl utáni, részben igaz rá amit írtam. A motort kivéve.
A Lehel és hasonló dolgokat hagyjuk, a mostani gépek fele annyi energiából kétszer akkora teljesítményt adnak le. Ezt ennek az árán lehet hozni.
Nagyon off: ha lett volna elég pénzem,vettem volna egy makulátlan, igazolt előéletű Priust 3-at. Vagy méginkább egy hibrid Rav4-et. Ha meg tököm is lett volna, kevesebb pénzből vettem volna egy Priust.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32620 üzenetére
A tűrés az anyagminőség, a hőkezelés, a minőségellenőrzés, összességében a technológia sokkal jobb mint húsz-harminc éve, ezt az idősebb kollégáink mondogatják. A kisebb méret, a régen teherautóba található nyomaték, a bonyolultabb működés (6 fokozat) viszont nem a barátunk.
Persze, régebben is volt ilyen, pl rally autókban ennél durvább dolgok is, na de ott szinte válogatták az alkatrészeket.
Az én autó sem tökéletes, kicsit karcos a kettes hidegen, egyébként is karcolódó műanyagok mindenhol, de lexarom, még nem használtam olyan autót huzamosabb ideig amibe ne tudtam volna belekötni. Egy A6-nál kevesebbe, de ott a kevesebb jobban idegesítene...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
dnelb
veterán
válasz Sza_Sa #32624 üzenetére
Nem írtam hogy tudom egy szóval se, azt tudom biztosra hogy a 2012 utáni sportban az 1.9-2.0es dízel sx4 6os váltója van, az meg 300nm-ig van hitelesítve. Én csak logikusan gondolkozva jutottam arra hogy ugyanannak kell lenni, minek terveznének új váltót ?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Sza_Sa #32623 üzenetére
Elmondom neked, a Lehel hűtők kompresszorainak készítésekor kézzel mérték az összes alkatrészt, és ennek megfelelően válogatták szét, így működnek még a mai napig is.
A mai tömeggyártás egyszerűen visszalépés ehhez képest.
Vajon megéri a gyártók extra profitja a keletkező hatalmas hulladék mennyiséget?Mod: kicsit karcos a kettes...
Igen nálam is.
Nyilván cserélek váltó olajt, aztán kiderül az-e a ludas.
Ha nem, akkor ugyanúgy áll a fenti érvelésem.[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Kornel #32626 üzenetére
Nem áll szándékomban meggyőzni, de vehetsz bármit, mindenre igaz az amit írsz. Csak ennyit szerettem volna leírni. Az a világ elmúlt, ez is el fog majd egyszer. Akkor meg ezt fogjuk visszasírni...
Basszus, mindig elfelejtem offba tenni
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
tboldi
nagyúr
Miért offoltok, amikor tulajdonképpen szakmai?
Amúgy erről jut eszembe, 119774 km után még mindig hibátlan a nyelestengelycsapágy a WagonR-ünkben.
-
őstag
Úgy láttom érdemes volt automatával venni az scrosst, elég sok panaszt látok a manuálisra. Mondjuk engem még semmi nem bosszantott a leírt hibákból, de még csak 1 hónapos...
-
Danex
addikt
tompítottból csinált távolságit.
Gyakorlatilag nincs esése a vetítési képnek, 300m-re előre végig vakít minimum.
Hát azt nézd meg, hogy az utána képen a több száz méterre lévő autó mögött a teljes fát bevilágítja.
(#32644) Sza_Sa
Azt írja igen, hogy tompított[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kornel #32647 üzenetére
Ja hát az AWD kicsengetésénél az én mosolyom sem volt őszinte... Majd pótolja az esetleges tapadáshiányt télen estlegesen a CC-nek (ami meg csak vicc részemről mert nem elindulni kell hanem megállni ha csúszik minden)
Az ausztrálokhoz bezzeg visznek 1.4t automatát awd nélkül...
Arra mondjuk kiváncsi vagyok kap e plusz figyelmet gyártásnál a nyugatra menő autó (vagy kevesebbet az itthonra).
-
Sza_Sa
senior tag
Ma volt kedvem és időm a munkahelyen végigmérni pár autót rétegvastagság mérővel.
S-Cross saját: az összes elemen 100 és 130 mikron között van a réteg, a tetőn 120, az ajtókon 100 és 120 között. Egy elemen belül 15 mikron eltérés is volt.
Octavia 2: mindenhol 110 és 135 között, egy elemen egyformább réteget mértem, mint az Suzukin
Octavia 2 másik: 110 és 140 között, egy-egy elem egyenletesem annyi
Avensis 2014: 100 és 130 között
Mazda 3 2009: 80 és 100 mikron között. Tetőn 80, a legkevesebb réteg amit autón mértem.
A konklúziót meghagyom mindenkinek, azt azonban zárójelben hozzátenném, hogy 1 mikron = 0.001mm, és minden mérőeszköznek van mérési bizonytalansága. Tehát nehéz kétszer ugyanott, pont ugyanannyit mérni (mikron pontosan). Ezért szinte minden esetben kerekítettem.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."