Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Egy átlagos magyar autó karbantartására közel 80 ezer forintot költ egy magyar család évente.
Egy kis érdekesség.
[ Szerkesztve ]
-
gerii
addikt
válasz AMD Power #33801 üzenetére
Ez a felmérés egy baromság.
Szervizre nem tudnak elkölteni ennyit évente. Most voltam minden folyadék és szűrő cserén SX4-gyel, 75k lett automata olaj+szűrőjével együtt (36k).
Egy normál szerviz 40k max.
11 év 120e km, semmi mást nem kellett cserélni. Nagyrészt alföldi szupersztrádákon vezetve. -
Danex
addikt
-
Kornel
veterán
Szerintetek miért virágzik a használt autó import?
-
Danex
addikt
válasz Kornel #33810 üzenetére
Max vasárnap, de inkább valamikor jövőhéten tudok majd vele szórakozni.
A barna az a hétköznapi D ablaktömítő szivacs.
A fehér meg ugyancsak ablaktömítő szivacs csak szélesebb és lapos verzió (ezt gondoltam a kalaptartóhoz) a barnát meg a kesztyűtartóhoz körbe.
Bár vezetésközben azt néztem ,hogy akkor hallgatott el a kesztyűtartó mikor befelé nyomtam, így lehet valami 3D nyomtatott szűkítőt tennék a zárnyelv foglalatába, hogy mélyebben behúzza.
-
blakey
titán
válasz Kornel #33812 üzenetére
Lehet, hogy egyszer majd fog, én nagyon érzékeny vagyok rá, egyelőre nincs zörgés. Láttad, hogy pl. a kalaptartó nálam másképp van rögzítve mint nálad, ez csak egy példa arra, hogy neked miért "pattogott".
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Harkovz
aktív tag
válasz Kornel #33816 üzenetére
Minden eladó Vagy csere a Te kocsidra,ráfizetek 1 millát.Gondolkodom én is az autó cserén nem azért mert baja lenne hanem tetszik az új S-Cross és ezt most még jó áron lehetne talán eladni.Én 2,5-ért hirdetném meg.De sok költsége van egy újnak,meg megint megvenni hozzá mindent ami kell,sok.Vicc,hogy már se pótkerék se emelő hozzá,mire mindent fekrak még az ember vagy 3-400 ezer.Ez meg már költség mentes atom megbízható motor,mondjuk meg is kap mindent én magam szervízelem most is a váltó olaj,fagyálló,osztó mű és hátsó hajtás is új olajat kapott a motor mellett.Tavaly fékolaj is cserélve lett.Szóval szerintem ha valaki megnézi és ért hozzá az látná,hogy megkímélt és elvinné 2,5 ért 2 garnitúra kerékkel.Majd még meggondolom tavasszal mi legyen.
-
blakey
titán
válasz Kornel #33818 üzenetére
Én értem, hogy megoldottad, de nekem nem kellett. Majd kiváncsian várom. Astrára is mondták, hogy zörög, 9 év alatt csak a fejegységnél volt valami, egyébként semmilyen zörgés nem volt. Írjátok, hogy a kesztyűtartónál is van valami zörgés az S-Crossnál, Vitarában ilyet még nem tapasztaltam, az oldalsó ablakoknál sem hallottam eddgi zörgést, szélzajt igen, de azt minden autónál hallottam, felépítéstől függően erősebben vagy halkabban. Én most a gumikkal vagyok "fúlharmoniában", arra figyelek, hogy miként viselkednek.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
venom8888
őstag
Es mi a kulonbseg a swift sz2 es sz3 kozott?
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
Vitara milyen családi használatra? Mennyire széles a hátsó ülés sor? Két gyerekülés közé gondolom eselytelen hogy valaki beüljön, igaz?
-
blakey
titán
válasz Vesztor87 #33822 üzenetére
Kombi G Astrából ültünk át Vitarába, nagyobb hely van hátul, de 2 ülés köué már nem nagyon lehet "embert" ültetni, ahhoz sokkal szélesebb autó kell.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
yaneez
csendes tag
Zörgés témához (S-Cross) , nálam a kesztyűtatró eddig meg sem röccent, kalaptartó igen, de az valóban könnyen orvosolható, a legnagyobb kínom az időnkénti műszerfal tetejéről jövő ropogás... Sikerült behatárolni, nos ez a szélvédő szellőző rostélyai (ez egy külön műanyag rész ill. a hozzá illeszkedő komplett műszerfal) környékéről jön. Lefogva az eleje egy részét megszűnik, gyakorlatilag alig hallható, viszont a probléma nem állandó, random jelleggel jön elő, így nehéz lesz reklamálni a szervízben. Meg nem is vagyok benne biztos hogy megérné, nyáron csendben volt + ha most megbontanák a komplett műszerfalat lehet csak rosszabbul járnék, nem tudom ...
Más.
Összeakadtam egy ismerőssel a parkolóban, gratulált az autóhoz és rákérdezett a fogyasztásra, aztán tátva is maradt a szája és kurvára nem akarta elhinni hogy én 5.6 - 6.5 között elvagyok, miközben az ő közel 1 éves Zafirája (1.4, 140 ló dettó) hogy kérhet 8-10 között, de azt mondta lesz@rja, tudomásul vette és így szereti.
Belekukkantottam az utastérbe, nem voltam lenyűgözve. Semmivel sem jobb mint az S-Cross, viszont az ára...
[ Szerkesztve ]
-
yaneez
csendes tag
válasz Kornel #33828 üzenetére
Bocs, 6.5 a max, ha nem bírok magammal (vegyes fogyi). Ettől tudok jóval kevesebbet is produkálni, ha olyan hangulatban vagyok. És itt Miskolcon közel sincsenek akkora dugók mint a nagyfaluban, nyilván ez is nagyon sokat számít. Illetve én kora reggel és késő délután autózom javarészt a városban .
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz yaneez #33829 üzenetére
De hol?
Nekem vegyesben 6,75 főleg Budapest és M0 de pálya tempóban, nem a megengedett sebességgel.Ma volt egy 150 km-es utam országúton, bőven 6 alatt volt, pedig néha megnéztem hogy gyorsul.
Miskolcon járva tankolás után nullázva nekem is 6 környékén mozog
Mod: lehetne lassan egy miskolci topic tali is
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz AMD Power #33801 üzenetére
Ez elég fura... Mi számít karbantartásnak? Gumi csere is állapot megóvás? 4 gumi 60e egy közepes árkategóriás15" -185-ös szélességnél. Meg a Swift drágább mint a Golf4? Fura... Anyag és munkadíj van ebben, vagy csak anyagdíj? Azert egy gyelestengely csapágy csere esetében nem gyenge rész a munkadíj 😁
-
pjen
félisten
válasz Kornel #33838 üzenetére
Na ácsi,lehet nem egyformán értelmezzük a karbantartást.Szerintem karbantartás az ha például 105K kilóméter után kicserélem a gyertyát,vagy 80000 után az ékszíjat,2 évente a fékolajat,hűtő vizet,tehát megelőzöm a hibát.Nekem mikor megjött a csapágy hang,hol volt,hol nem.Mint a mesében.Elvittem szervízbe,azt mondták van egy kis hangja,de ezzel még több ezer kilómétert elmegy.Mentem pár száz kilómétert és teljesen elhalgatott.Mindenki azt mondta nincs semmi baja.Kiváncsi voltam,kivettem a leeresztőt,és kiesett a golyó kosár.Viszont hibátlanul működött és elmentem vele Szentendrére kicserélni.
-
AMD Power
titán
Ez a vezető oldali ülés csak szerintem néz ki nagyon szaru*??
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Kornel #33836 üzenetére
Azért lennék kíváncsi hogy ez a 80k most mit takar. Mikor tavaly az Almera-t megvettük vt aki hülyének nézett, mert a 600k-ért megvett autóra rádobtunk 300k-értékben alkatrészeket, gumikat (4 téli, 4 nyári+4 acélfelni, akku, önindító felújítás, első spirál rugó csere, kormány összekötő csere, első tárcsák, betétek, stb.). Gumik is 3-4 mm-esek voltak, nem azért dobtuk el, hanem mert 6 évesek voltak már, azt nem terveztük hogy 5-10 évig nálunk lesz az autó, valszeg 2-3 max 4 évig lesz nálunk, 10 évesen már nagyon veszélyes lehet a gumi, akkor ha csere akkor mondom legyen új, legyen most, és nincs gond. Akku is simán indított, de 7 éves 44Ah-s volt benne, teszter szerint 25%-os állapotban... inkább csere mint egyszer kellemetlen meglepi hogy nem indul, valszeg évekig megint nincs gond. Egyedül a tárcsák voltak már nagyon csere érettek, de ha már szét volt szedve a betéteket is cseréltük, pedig az kb. féltávon járt a csere és az új állapot közt... de akkor már legyen rendben. Én így állok hozzá, ha eladom valszeg ez senkit nem fog érdekelni...
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #33842 üzenetére
Már a kinézete alapján is hagynám, nem bizalomkeltő számomra.
Amit apám megvett, ennél sokkal jobb állapotú volt, bár azon is találtam hibátVesztor: én is ilyen vagyok, meg itt a többség is.
Ellenben a többség szarik rá ezekre, elég csak szétnézni a használtautó piacon.[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz AMD Power #33846 üzenetére
Szerintem sem mindegy a test alkat,van aki nyugodtan ül,én például"fészkelődöm"hamarabb szét ülöm.
(#33843) Vesztor87 :Milyen idős volt az az Almera?Azért önindító felújítás,spirál rugó csere,ha nincs hiba,elég szokatlan.Volt már pár öreg autóm,de ezt a két alkatrészt még sosem javítattam.Persze lehet szerencsém volt.Mikor a Svift ben meghalt nyolc és fél évesen a gyári aku,a Lestinél azt mondták a harmadik tél már ajándék.Ezekszerint két évente cserélgethetnéd,hogy ne legyen meglepi.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Vesztor87 #33848 üzenetére
Minden bizonnyal, ha a későbbi eladási értéket is figyelembe veszed, illetve ha ilyen módon szeretnéd gyári állapotban tartani a használtan vett autót.
Egy új esetén gyakorlatilag 8-10 éves korára kell elkezdeni cserélgetni a kopó alkatrészeket, addig maximum folyadékok, szűrők, fékbetét, nagyon maximum első tárcsa ami cserés lehet.
Utána meg suzuki esetén ér még 50%-ot.
A 10 éves használt autó 20 évesen meg 100-200k-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jövedelem
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen program, ami...?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Milyen routert?
- További aktív témák...