Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Motion_Blur #22534 üzenetére
Jó is az a 2.0 pdtdi 100-120k km után beadja a kulcsot normális karbantartás mellett is, kell rá még a chip az a tuti.
"Kezdetben pl. a BKP-motorokon a főtengely egy rövid lánccal hajtotta a hátsó balansztengelyt. Az meg fogaskerékkel az első balansztengelyt, ami pedig a hatszöggel az olajszivattyút. Agyrém nem? Olyan puha volt a lánckerék, hogy 120-150 ezer kilométer elég volt ahhoz, hogy a kiegyensúlyozótengelyek "lerángassák" róla a fogakat"
"Ezt később leváltották közvetlen fogaskerék-hajtásra. ami megoldotta a lánchajtás és lánckerék problémát, de az olajszivattyú meghajtásáért felelős hexagont ettől még meghagyták"
Gyári új olajpumpa 200k khm...
A fenti hiba miatt egyébként besülhet a motor is, ezt 3 éves korukig gariba javították.
"Az olajszivattyút ugyanis az új rendszerben - és csak a 2.0 TDI-motoroknál, amelyekben van kiegyensúlyozótengely - a második kiegyensúlyozótengely közepéről, egy hatlapú tengellyel hajtják meg. Nos, az a kis hatlap egy idő után elkezd mocorogni, lassanként lenyalja a sarkait, majd egy óvatlan pillanatban elfordul. Ilyenkor a következő sorrendben mennek tönkre a rendkívül kenésigényes és drága alkatrészek: 1) turbó, 2) hidrotőkék (16 db), 3) maguk a kiegyensúlyozótengely-csapágyak, 4) az adagolóelemek. A hiba mértéke sokszor akkora, hogy gazdaságilag nincs értelme felújítani a motort, csak a csere segít."
Ne akarj felülni a rollerre
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- Python programozás
- LED világítás a lakásban
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Fűnyíró topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen notebookot vegyek?
- Óra topik
- További aktív témák...