Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    válasz Motion_Blur #22534 üzenetére

    Jó is az a 2.0 pdtdi :C 100-120k km után beadja a kulcsot normális karbantartás mellett is, kell rá még a chip az a tuti.

    "Kezdetben pl. a BKP-motorokon a főtengely egy rövid lánccal hajtotta a hátsó balansztengelyt. Az meg fogaskerékkel az első balansztengelyt, ami pedig a hatszöggel az olajszivattyút. Agyrém nem? Olyan puha volt a lánckerék, hogy 120-150 ezer kilométer elég volt ahhoz, hogy a kiegyensúlyozótengelyek "lerángassák" róla a fogakat"

    "Ezt később leváltották közvetlen fogaskerék-hajtásra. ami megoldotta a lánchajtás és lánckerék problémát, de az olajszivattyú meghajtásáért felelős hexagont ettől még meghagyták"

    Gyári új olajpumpa 200k khm...

    A fenti hiba miatt egyébként besülhet a motor is, ezt 3 éves korukig gariba javították.

    "Az olajszivattyút ugyanis az új rendszerben - és csak a 2.0 TDI-motoroknál, amelyekben van kiegyensúlyozótengely - a második kiegyensúlyozótengely közepéről, egy hatlapú tengellyel hajtják meg. Nos, az a kis hatlap egy idő után elkezd mocorogni, lassanként lenyalja a sarkait, majd egy óvatlan pillanatban elfordul. Ilyenkor a következő sorrendben mennek tönkre a rendkívül kenésigényes és drága alkatrészek: 1) turbó, 2) hidrotőkék (16 db), 3) maguk a kiegyensúlyozótengely-csapágyak, 4) az adagolóelemek. A hiba mértéke sokszor akkora, hogy gazdaságilag nincs értelme felújítani a motort, csak a csere segít."

    Ne akarj felülni a rollerre :N

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák