Új hozzászólás Aktív témák
-
burgatshow
veterán
válasz Kolondrum #58654 üzenetére
Én nem tudom miért gondoljátok, hogy az automata váltó és azt azt tervező mérnökök annyira hülyék lennének... Teljesen jól teszi a dolgát: mindig a körülményekhez képest kapcsolgat. Sík terepen nem agresszívan gyorsítva 1500-nál elvált? Igen, mert nem kell több. Emelkedő jön és nem gyorsítasz de kevés a nyomaték/fordulat: visszavált, ha kell több fokozatot is.
Sokan azt felejtik el, hogy az automata váltó nem csak bután a fordulatot veszi figyelembe, hanem:
- levegő hőmérséklet
- dőlés
- gázpedál állás
- fordulat szám
- olaj nyomás
- olaj hőmérséklet
- motor és víz hőmérsékletemeg mit tudom én még mit, mindig a motor munkapontjához tartozó optimális működési körülményt keresi/tartja.
A motorfékes kérdésedre: igen, pontosan ugyanúgy viselkedik, mint a kézi váltónál: a motorfék az motofék = nincs befecskendezés. Az ISG-nek ehhez semmi köze, annak ott van jelentősége, ahol még/már nincs meg a turbónyomás. 4/5-ös töltöttségű akksinál 110-130 között ha odalépsz neki simán beletolja az ISG-t is ha gyorsítasz. És van, amikor simán motorfékkel lehet elgurulgatni de mégsem tölt az ISG.
És egyébként ezek miatt is kell a belevaló olaj.
[ Szerkesztve ]