Új hozzászólás Aktív témák

  • burgatshow

    veterán

    válasz Kolondrum #58654 üzenetére

    Én nem tudom miért gondoljátok, hogy az automata váltó és azt azt tervező mérnökök annyira hülyék lennének... Teljesen jól teszi a dolgát: mindig a körülményekhez képest kapcsolgat. Sík terepen nem agresszívan gyorsítva 1500-nál elvált? Igen, mert nem kell több. Emelkedő jön és nem gyorsítasz de kevés a nyomaték/fordulat: visszavált, ha kell több fokozatot is.

    Sokan azt felejtik el, hogy az automata váltó nem csak bután a fordulatot veszi figyelembe, hanem:
    - levegő hőmérséklet
    - dőlés
    - gázpedál állás
    - fordulat szám
    - olaj nyomás
    - olaj hőmérséklet
    - motor és víz hőmérséklete

    meg mit tudom én még mit, mindig a motor munkapontjához tartozó optimális működési körülményt keresi/tartja.

    A motorfékes kérdésedre: igen, pontosan ugyanúgy viselkedik, mint a kézi váltónál: a motorfék az motofék = nincs befecskendezés. Az ISG-nek ehhez semmi köze, annak ott van jelentősége, ahol még/már nincs meg a turbónyomás. 4/5-ös töltöttségű akksinál 110-130 között ha odalépsz neki simán beletolja az ISG-t is ha gyorsítasz. És van, amikor simán motorfékkel lehet elgurulgatni de mégsem tölt az ISG.

    És egyébként ezek miatt is kell a belevaló olaj.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák