Új hozzászólás Aktív témák

  • Sándor -P20-

    senior tag

    Üdv mindenkinek.
    Egy kis ODB-II-vel kapcsolatos infót (+sztorit) osztanék meg a csatilakókkal.

    Akkor jöjjön a mese:... :DDD
    Tavaly nyáron volt egy kis gondom a kicsi feketével. (1.3 VVT Vagon-R+ 2004-es)
    CsekEngine kacsingat rám, majd kialszik, meg rángat, meg fullad néha.... :O Kiolvastuk a kódot, pedáljeladóra hisztizett.
    Pedáljeladó (fojtószelep állás érzékelő) kicserélve, köszöni szépen az a része jól van, probléma megoldva.
    Naszóval a hibajelzés miatt rendeltem kínából egy ODB-II-es hibaolvasót. [link] meg is találtam az olvasó műszaki leírását, és a leírásban levő lista szerint kommunikálnia kellene a kocsival.... :D
    Akkor írtam is, hogy nem működik, és van-e itt valaki aki működésre bírta.
    Gondoltam mind1, buktam 500+ forintot, belefér. Még egy kínai kütyü a polcon ami max jól mutat.
    Mese vége, és jöjjön az aktuális sztori... De még mindig nem ODB-II;]

    Kb a nyár vége óta elkezdte kidolgozni a hűtőfolyadékot a rendszerből a kiegyenlítő tartályba.
    Hűtősapka kicserél. Vízpumpa kicserél. Jelenség marad. A hűtőrendszer kihűlt állapotban is nyomáson van, hizet szépen lassan kidolgozza a kiegyenlítőbe. :F
    Ideiglenes megoldásként egy tömlőt kéthetente rátoltam a kiegyenlítő kiszuszogójára, hűtősapka le, és a kidolgozott hűtőfolyadékot visszafújta a hűtőbe. Folyadék szint nem változik, csak állandóan kitolja.
    Ha meg van kicsit zargatva a kicsike, akkor nagyon kitolja. :F
    Én első pillanattól hengerfej tömítésre gyanakodtam, de minden értő azt mondta, hogy az kizárt. Ezekkel a motorokkal ilyesmi nem fordul elő.
    Na mind1. Meguntam a dolgot, szerintem nagyon nem egészséges ez a jelenség.
    Szétkaptuk a héten a motort.
    Ami nagyon nem tetszett, szerintem a hengerfej csavarok némileg lazák voltak. Nem azt mondom, hogy nem voltak meghúzva, de nem úgy pattantak ki, mint ahogy az ember elvárná egy még gyári állapotú motortól.
    1-es, 4-es henger mellett enyhe kokszosodás.
    A blokk, és a hengerfej enyhén púpos. Ha rányomtuk az acél vonalzót az egyik oldalra, a másik oldalon elemelkedett annyira, hogy a fény átjött alatta.
    Mind1, beleraktuk amit bele kell, kicseréltük benne az elfáradt tömítéseket, STB...
    Összeraktuk...
    Hazafelé gondoltam adok a kicsikének... Előztem egyet, kettőt... ;]
    Majdnem hazaérek, amikor ez a piszok Dzsinn (CsekEngine) megint elkezd pislogni.
    Alapjárat kb 1000 körül (nem megy le stabil 800-ra) és kicsit hullámzik is. Hallani alig, de a mutató kicsit billeg. Szerkezet szépen ketyeg, nincs csúnya hangja, megy is... ;]
    Hívom a kollégát, hogy mi van, ki kellene olvasni, hogy mi lehet a hiszti tárgya. :F
    Ő monda majd a jövő héten, akkor lesz szakértő segítség...
    Ok, úgy sem tudok mit csinálni. Próbálkozzunk, hiszen van egy olvasóm a polcon....

    Innen ODB-II a mese.
    Olvasó rádug.
    A ledek szépen villognak, látszatra az olvasó kommunikál az autóval, szépen teszi a dolgát. (mint tavaly nyáron)
    Kékfog bekapcsol a telón, párosít. (Ez is megvan akárcsak tavaly nyáron.)
    Elindítom a letöltött alkalmazást. Torque Lite (mint tavaly nyáron)
    És lesek mint a lukinyúl.
    Az alkalmazásban felül szépen elkezdi tesztelgetni az átviteli sebességet. Majd közli hogy minden OK... :Y :C :R
    Akkor gyorsan egy hibakód olvasás.

    P0012 - Vezérműtengely-helyzet (CMP), szívó / bal / elülső, 1. bank vezérlés túltartott
    Valszeg valami szmötyi kerülhetett oda, amikor megzargattam a kicsikét... :U
    Mint fentebb írtam kicsit szét lett boríva a technika.

    És akkor az olvasó, ami végül is működik.
    2004-es 1,3VVT motoros Wagon-R+ -on.

    Ja és ami tavaly nyár óta változott az a TELÓ!!!!
    Mint a képeke látszik egy Redmi Note9 amivel működésre bírtam.
    Kb ennyi.

    40 feletti kornak megvan az előnye és hátránya... Igaz, a betűket csak közelről látod, viszont az idiótákat már messziről észreveszed.

Új hozzászólás Aktív témák