Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyöször

    senior tag

    válasz Moleman #53489 üzenetére

    Nemtom ki írta ezt, nem néztem.

    Kérdezek. Valaha mértél kompressziót benzinmotorban? Azt elvi síkon tudod hogyan kell csinálni? Úgy, hogy egyrészt üzemmelegen, de az most mindegy, másrészt tőgáznál. Azért tőgáznál mert akkor lesz levegő amit összesűrít és nagyobb lesz a végnyomás. Sokkal. Ezt az értéket adják meg a szervízkönyvben. Namost nekem egy 800cc 1 hengeres motorom van, aminek a felhasználói kézikönyvében le van írva, hogy csak zárt gázzal lehet indítani. Azért mert tögázzal indítózva (pld komp méréskor) nem szereti átforgatni az önindító. Tehát a cikked szerint pont csukott gázzal lenne nehezebb dolga. De nyugi nem így van.

    A vákum egyébként nagy úr. De az nem a szívócsőben képződik, hanem inkább a dugattyú felett zárt szelepeknél. Ami szintén motorfék, mert ugye a terjeszkedési ütem elmaradásakor kérül oda. Szintén 4T berugós motort tudnám példának hozni, amin nincs auto dekompresszor. FHPból alig akar elindulni a dugattyú lefelé.

    A szívócsőben létrejövő vákum megoszlik a több henger közt, illetve van szelepösszenyitás ahol kipufogógázzal tud töltődni a henger. A szívócsővákum annyit tud, hogy egy 20 -30centi átmérőjű membránon keresztül határozottabban meghúzza a fékpedálod.

    Mondok mást. Ott bubikol két szerencsétlen pillangószelep a zsiguliban. Egyik az esetek nagy részében csukva van, kivéve ha leparkettázom és nagyobb fordulátnál kinyitja egy membrán. A másik egy kisebb. Azt én sarkantyúzom direkbe egy rudazattal. Mindkettő egy kb 6os átmérőjű tengelyen csücsül 2db kb 3as vagy 4es sülyifeji csavarral odamókolva. Maga a pillangó lehet 1es lemezből? Kb. Ha ezek megfogják a zsigulit 2x olyan gyorsan mint a suzukit akkor leszerelem a fékeket :-)
    Nameg ezeket nem szokták fullra bezárni. Ezt hívják alapjáratnak. Szivató pillangókon pld szokott lenni furat is.

    Vagy teljesen hülyeségeket beszélek, ne foglalkozzatok velem, nemtudom :-))))

    ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

Új hozzászólás Aktív témák