Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz 2ozzmexy #52800 üzenetére
Erősen OFF és nem akarok nagyon okoskodni, de az AutoDoc nem éppen az ajánlott webshop. Németországból küldik, sokszor helyettesítő terméket, magas a szállítási költség.
Illetve a Filtron szűrőt én nem szívesen tennék egy finom, újszerű autóba. A Mann Filter Kelet-Európának szánt másodvonalas márkája. Ha jól rémlik alig pár ezer km van az autódban, sokkal inkább hagynám benne a gyárit. (A koszos légszűrő különben is hatásosabban szűr. Persze egy ponton összeesik a motor vákuumától, de nem gondolom, hogy itt tartana most.)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52801 üzenetére
Igen, van ahol olcsóbb, csak azt oda kell juttatni BP XV. kerületébe a tett helyszínére és ha közben futárszolgálatot és egyebeket kell fizetni, akkor ez mind plusz költség, ami egy másik (azonos vagy jobb paraméterekkel rendelkező olaj esetén) a zsebemben marad.
Szerintem a jól bejáratott helyről kérni fogok egy árajánlatot, aztán úgy okosabb leszek. A Motul sem hangzik rosszul amúgy, mert árban nem egy Ecstar, de ugyanazt tudja."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz focvis #52802 üzenetére
Jól emlékszel, 3000km van most az autóban, ám 2 éves a légszűrő, tavaly elsumákolta a márkaszerviz a cseréjét (pollenszűrőnek is!), csupán ezért cserélném, mert jobb a békesség. Én még azt tanultam hogy olajcserénél cserélünk légszűrőt is.
Nem tőlük szeretném megrendelni, csak náluk volt minden amire szükségem van, filtercentert fogom meglátogatni a Nagy Lajos király útján, mert van törzsvásárlói kártyám és nekik mindig minden ott van a polcon, kérhetek bármit (de tényleg, akármilyen autóhoz kérhetek olajat, szűrőt, szíjjat, gyertyát, van nekik ott helyben!), megfordul és odaadja, vagy hátramegy a raktárba és adja, nem kell rendelgetni, ötször visszamenni, futárokat fizetni és várni stb. Mindenre garancia van, tehát ha nem passzol blokk ellenében visszaveszi."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DeadMeat
veterán
válasz roti86 #52767 üzenetére
Igen, de azt szerettem volna a kerdessel elkerulni
#52768
16" a gyari kerekmeret.Igen elol hutott tarcsa, hatul a kis sima. Ami osszezavart, hogy a nagyobb elerheto auto alkatresz webshopok a rendszam alapjan adjak ki mindketto meretet (256;272) az elso tengelyre. Mondjuk kb semmit nem talalnak el ami ebbe a fajtaba valo, kezve az olajtol a gyertyakig. Szerencsere csak nehany kulonbseg van a regebbi motor es a dualjet kozott.
Cikkszamot nem tudom, ahhoz le kell szedni a kereket ---> lusta vagyokMar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
TommyY2
tag
válasz Gyöször #52795 üzenetére
Valóban nagyon beleástam magam a témába, mivel én is szeretném megadni az autónak a legjobbat (bizonyos keretek között). Viszont nem nagyon értek hozzá, csak az olajos fórumban jól utána olvastam.
A mobil super 3000 fordmula D1 5w-30 at eddig nem nézegettem (nem ismerem a márka minőséget a többi neves gyártóhoz képest), viszont nem tűnik rossznak (egy kicsit sűrűbb, mint az EcStar, de a Motul és a Castrol még sűrűbb).
Nekem a Motul Eco-Lite 5W-30 jobban tetszik, itt meg van adva a TBN szám is, ami nem alacsony.
Kinéztem még a Castrol Edge 5W-30 M olajat is, talán ez se lehet rossz bele.
A Motul x-clean efe olajat túl sűrűnek mondták, mivel Dexos2, ami inkább diesel autókba való.
A Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 olajról lebeszéltek (ez is Dexos2), pedig sokan mondták, hogy jobb, mint a gyári EcStar.
Egy szóval, ahogy a hozzáértő szakemberek mondták, legjobb bele a Dexos1 Gen2 olaj. Amennyiben a Mobil is jó minőséget gyárt, én is meghagyom egy lehetséges alternatívának.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz csaba1203 #52806 üzenetére
Lehetséges hogy a sok pici "hatásfok csökkentő tényező" összeadódik és azért érzed így, vagy szimplán emberi tulajdonság hogy az évszakokkal változik a hőérzékelésünk, ezért érzed kevésbé hidegnek mint amilyen valójában, de a beszívott levegő hőmérsékletével is lehet összefüggés. Egy melegebb színekkel berendezett szobát is melegebbnek érzékelsz ugyanazon hőmérséklet esetén, mintha fehér és szürke váltakozna benne csak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52807 üzenetére
Köszi neked is, örülök hogy így összeverődtünk a téma kapcsán, mert az Ecstar-t kezdem elengedni és keresek valami kommersz helyettesítőt, csak nem van.
Tudsz ajánlani valamit aminek nem 4ezer forint literje és legalább olyan jó a K14C-be? Az Orlen jön szembe mindenhol meg a Mannol, amiktől kissé idegenkedem.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52815 üzenetére
Szerintem a Motul Eco-Lite 5W-30 a legolcsóbb, csak remélni tudom, hogy valóban jó is (az olajos fórumban az egyik "szakértő" nagyon ajánlotta).
[link]A Renault autónkba (1.6 benzin) tavaly Orlen olaj lett beletöltve, mivel a régi szerelőm most arra esküszik (gondolom, hogy azon van a legtöbb haszna, korábban mindig az Eneos-t ajánlotta). Az 5W-40-es olaj annyira híg volt, mint más márkából az 5W-30 (mindegyikből szoktam mintát kérni, vagy leszívni).
Közben szerelőt váltottam (az olaj téma is közrejátszott), aki megnézte az olajat 400km után és azt mondta, hogy kicsit meg volt égve (nem tudom, hogy miről lehet látni, de azonnal le is cseréltettem Castrol-ra). Soha többet alsó kategóriás olaj.A Suzuki Splash autónkba is legközelebb Motul Eco-Clean 5W-30 fog kerülni (sok olaj forgalmazó az S-Cross-ba is ezt ajánlja, de érdekes módon drágább, mint az Eco-Lite), vagy Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
LK
addikt
válasz 2ozzmexy #52815 üzenetére
Sosem jutna eszembe Mannol.
Mégis egy barátom hozott nekem Mannol olajat. Idegenkedtem tőle,de azt mondta hogy a családja összes kocsijába Mannolt rak, és megnéztük azt is milyen szabványoknak felel meg.
Már 4 éve használom gond nélkül."óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
TommyY2
tag
Nem fogalmaztam pontosan.
Az úgy volt, hogy miután az előző szerelőm beleöntötte a legolcsóbb Orlen olajat (1000Ft literje), elkezdtem kételkedni a minőségében (pedig esküdözött rá, hogy az a legjobb és, hogy Ő ettől fogva csak azt használja).
Az olajos fórumban írták, hogy egy olaj esetében mindig a benne lévő adalék a legdrágább (nélküle pedig az alap olaj semmit nem ér, nem védi a motort). Ebből kifolyólag elhatároztam, hogy tél végén mindenképpen kicseréltetem (egyébként előtte évekig Eneos olaj volt benne, aminek literje több, mint 2000Ft).
Egyszóval olajcserére vittem a szerelőhöz, akkor mondta, hogy meg volt égve (egyébként korom fekete volt).
Most Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 C3 van benne, aminek literje 3000Ft (remélem, hogy ez már jó minőség). Egyébként, legközelebb lehet, hogy Motul lesz beletéve (X-Cess, vagy Eco-Nergy), ami talán nem is rosszabb, de legalább olcsóbb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz #40993792 #52821 üzenetére
Én remélem, hogy nincs vele gond, a szerelőm szerint is szépen jár a motor.
Egyébként ezt már több helyen kibeszéltük, hogy az olaj néhány száz km után fekete. Mikor olajcsere után hazaértem (kb. 5km), vettem belőle mintát (kíváncsi voltam, mennyire híg), már akkor is fekete volt.Vettem mintát korábban az S-Cross autóm 600km-t futott olajából (akkor volt az autóban 10000km), az is fekete volt.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Van egy Suzuki Swift 2005 és sajnos nyaranta előjön az hogy a sebesség mutató óra egyszerűen nem hajlandó működni.
Mit lehet tenni az úgy érdekében?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52822 üzenetére
"az olaj néhány száz km után fekete" meg egy nagy lópikulát, ha pár száz km után fekete az olaj egy 10k km-t futott közvetlen befecsis motorban, akkor az az olaj egy kalap exkrementumot nem ér, mert az összes retek (korom, kox) amit leoldott azt szépen viszi körbe a turbó tengelyére, a siklócsapágyakhoz az okoskerekekhez... mivel az olajpumpa körbe fogja tolni, ha tetszik ha nem, ellenben azt ne hidd hogy annak amit elindíott az útjára annak 100%-a vissza is jön, ez lenne az olajszűrő dolga, hogy megfogja a nagyobb kosz szemcséket... Szóval így lesz lerakódás (köznapi nevén olajsár) a motor egyes részein ahol a folyadék lelassul. Igen, fekete lesz de nem néhány száz km után, esetleg 5-10ezer km után igen.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
hemaka
nagyúr
Gyari olajrol es minosegerol csak annyit, hogy ha szerintetek az autogyartok 1 muanyag patent arat is megsporoljak ha belefer, akkor mennyire erdekli oket az olaj minosege?😂
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52826 üzenetére
Itt az S-Cross-ból 600km után vett minta. A bal oldali a 10.000km-es gyári töltés, a jobb oldali a 600km-t futott EcStar.
Meglötyögtettem az olajakat, hogy lehessen látni az üveg falán a felrakódást. A kép a rázás után kb. fél percel készült.
Jól látszik, hogy a 10.000km-es sokkal feketébb.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Megvolt az automata váltó olajcsere (59k kilométer és majd 4 év után). Az a bizonyos átmosós módszerrel. 93 ezer volt az ár, azt mondták kb jókor jöttem, kb ugyanennyi után ajánlják. Mutatták a levett olajat, nekem sokat nem mondott de jó sötét volt. Mondták hogy láttak azért sokkal rosszabbat, hamarabb nem kellett volna. És hozzá kell tenni hogy sok nálam a város (ezért évi 2 motorolaj cserém van). Csak megígértem hogy beszámolok itt
-
LK
addikt
válasz TommyY2 #52831 üzenetére
És mit csinálsz ilyen félretett olajokkal? Szerintem olajokkal foglalkozó laborban spec. vizsgálatokkal lehet különbséget tenni köztük. Az érzékszervi vizsgálat csak az alap, innen indulnak a műszeres vizsgálatok. Szerintem érzékszervi vizsgálattal minimális következtetés vonható le csak.
[ Szerkesztve ]
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
TommyY2
tag
Tulajdonképpen nincs különösebb jelentősége, pusztán kíváncsiság.
Az egész úgy indult, hogy a K14C motoros S-Cross 1 éves szervizén 0W-20-as olajat akartak beletenni (kénytelen voltam az autót más városba elvinni). Közben minden felől jöttek a rémhírek, hogy a gyárban össze-vissza töltik az olajokat mind a váltóba (kicsit akad is, de nem voltak hajlandóak kicserélni, pedig kifizettem volna), mind a motorba.
Tehát, arra voltam kíváncsi, hogy gyárilag milyen olaj volt benne, ezért vettem belőle mintát a szervíz előtt. A szervizben az olajat bontatlan EcStar 5W-30-as flakonból töltötték, amiből ugyancsak kértem mintát, igy megállapítottam, hogy gyárilag jó olaj volt benne.
A minták nem kérnek enni, etalonként viszont arra jók, hogy lássam az egyes olajmárkák közötti látszólagos különbséget (pl. az Orlen 5W-40 olyan híg volt, mint a többi 5W-30-as olaj).
Régebben mindig a szerelőkre bíztam a dolgokat, viszont utólag elég sok "szemétségre" derült fény (pl. a Splash autónkba a garanciális szerviz 10W-40-es olajat töltött, legalábbis az van bepecsételve). Ettől fogva én mondom meg, hogy mi kerül az autóba (természetesen előtte kikérem az itt lévő szakértők véleményét).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
Azért azt ne felejtsük el, h nem véletlen az azonos viszkozitású olajok óriási árkülönbsége. Az 1000HUF/l-es Tesco gazdaságos neve nincs nem fog úgy teljesíteni mint egy 4000 Forintos Mobil1 vagy Liqui Moly TopTech.
Ahogy írtátok, én is észrevettem, a gyári Ecstar hamar kezd "sötétedni" pedig abból is közel 10eHUF 4l, (pontosabban én ennyiért veszem). Az autó nincs hajszolva(a Zasszony nem nagyon szereti pörgetni, van is ebből vita, ha beülök mellé) az alany egy 1,2-es 11éves Splash. Csak táltos MOL nyálat kap, ennek ellenére olyan az olaj pár ezer km után, mint amiben leégették a rántott húst . Szóval megpróbálok váltani, még nemtom mire, van még pár ezer km a cseréig. Váltok márkát és meglátjuk mi lesz. Nekem az a meglátásom, h nem szabadna az olajnak ilyen hamar beadnia a kulcsot, egy benzines autó azért nem úgy viselkedik mint egy szarfosdízel. A Passat-ban az olaj már 100km után olyan mint amiben nem cseréltek, persze ez csak a színére vonatkozik.Joe
-
AMD Power
titán
Lásd sajátmárkás termékek. Auchan Jóljár majonéz 390Ft , ugyan ez Univeres csomagolásban 800Ft. Pedig mind a kettő ugyan az, ugyan ott gyártják stb.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
simonjoe
senior tag
...természetesen igazad van, de a brand mögött nem kevés munka, fejlesztés lapul. Ezt sokan képesek elfelejteni.
#52840AMD Power:
Erre azért ne vegyél mérget, ha bevizsgáltatnád a két terméket igencsak lenne meglepetés. Melyikben több a mesterséges adalék, ízfokozó, hitvány összetevő. A gyártó sem hülye! Ezt egy élelmiszeripari mérnök barátom mondta 1x, pontosan ment a disputa két "azonos" debreceni páros között, majd amikor a baráti társaság asztalára került a teljes elemzése a két terméknek, senkinek nem volt kedve az olcsóbbat vásárolni.Joe
-
LK
addikt
válasz TommyY2 #52837 üzenetére
Jól teszed. Nagyon nehéz becsületes szervízt találni. Folyamatosan figyelni kell. Én is viszem az olajat, de nem állok ott a cserénél így csak remélni tudom,hogy azt rakják bele. Ugyanúgy kell figyelni autóvásárlásnál is.
"óóóóó istenem.. boldogok a lelki szegények, mert övék a trollok és fanboyok országa, ámen" by PUG
-
válasz simonjoe #52841 üzenetére
Azt se gondold, hogy minden gyártónál így van. Haverom melózik egyik tejipari cégnél, pontosan ugyanaz a cucc megy a saját brand alatt lévő dobozba, és mondjuk az aldi/lidl-s flakonba.
Én is dolgoztam korábban 2 nagyobb élelmiszeriprai cégnél, szintén pontosan ugyanazok mentek. Volt olyan, hogy jött x darab x zacskóba, cseréltünk zacskót és ugyanaz az x termék ment y zacskóba.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
blakey
titán
válasz SyMbioTe #52848 üzenetére
Ezt megerősítem, minden termék esetében így van. Ezt csak így éri meg, tehát ha neked van egy üzletláncod és szeretnél saját terméket forgalomba hozni akkor felveszed a már meglévő gyártókkal a kapcsolatot és előadod a kívánságaidat, ebből megszületik a megállapodás és pontosan ua. a termék kerül bele a saját márkás csomagba, mint a nagynevű "eredetibe". Márkákat nem írok, de sok ilyen van amiről biztosan tudom. Bármikor le lehet tesztelni, a termék maga ua. a csomagolás, a szállítás és a forgalmazások körüli "bonyodalmak" eltérőek, ezért olcsóbb egy saját márkás cucc. Példaként meg lehet nézni pl. a Spar, Aldi, Tolle tejet, tejterméket, maga a csomagolás formája pontosan ua., a termék ua. csak a dizájn más…
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***