Új hozzászólás Aktív témák
-
N_A_S
veterán
Sziasztok! Kellene egy kis segítség!
Story röviden:
Vettem egy swiftet (2001, 1.0), ami vásárlásnál tök jól működött. Elhoztam, leraktam, és 1 hónapig nem nyúltam hozzá (különböző okok miatt - nem lényeg). Majd mikor elővettem volna kiderült hogy hol indul hol nem. Cirka 50e Ft ráköltés után a szerelő végül immo gyűrűt cserélt benne (ebbe az 50-be benne van hogy előtte mással is próbálkoztam), és azt mondta hogy ha ez se oldja meg akkor kulcsot kell másolni hozzá.
Ma ez meg is történt volna, de mint kiderült az immos kulcsomba eltörték korábban a chipet, és ez okozta ezt az egész galibát. Viszont így másolni se tudják. Ez az egy immos kulcsom van hozzá. Én a legegyszerűbbnek azt látom hogy kiiktassuk az immobilisert a francba.
Tehát a kérdés az hogy erre tudtok e ajánlani valakit? Ja és Székesfehérvár környékén jó lennehttps://tinyurl.com/phnas
-
benczeb
aktív tag
Illetve, ez a Preferencia Program miért jó nekünk?
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Adott egy 98-as évjáratú 1.0 városi rohangálós Swift. Elkezdett egyre többször leállni üzem közben és nehezen, vagy órákig el sem indulni. Mikor nem indult, nem kapott indítózáskor benzint--> kocogtatás az injektor tetején és lőn benzin. Tehát hamar kiderült, hogy injektor hiba.
Még a gyári Bosch volt benne, tettem bele egy utángyártottat, nem fog új Bosch-t kapni, annyiból másik motort teszek bele.
Tökéletesen működik, jó a fogyasztás. A régi injektorral hidegen kellett indítózni 2-3 másodpercig, mire elindult. Az új injektorral hidegen is fél fordulat és indul a gép. Öröm és boldogság, DE:
Azt csinálja, hogy melegen nehezebben indul. Tipikusan akkor, ha le van állítva és kb 15-30 perc állás után indítani kell. Ha ennél rövidebb, vagy hosszabb a leállítás után eltelt idő, akkor pöccre indul.Ebben az időkeretben viszont nehezebben indul, kivéve ha indítózás közben egy nagyon kicsit lenyomom a gázpedált, akkor könnyen indul. Mi okozhatja ezt?
Én max olyanra tudok gondolni - ha létezik egyáltalán ilyen - hogy leállítás után kicsit átereszt az injektor, becsöpög némi benzin a torokba és 30 perc felett elpárolog, de ebben a 15-30 perces időben ott áll és hirtelen sok neki az anyag. De ez csak ötletelés, nem tudom lehet-e ilyen.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy mennyi idő mire vihetem az autót javítani? Ott tartunk, hogy 05.03. baleset, 05.04. kárszakértő, 05.05. Suzuki világ felé beküldve a meghatalmazás minden ügy intézésére, de azóta semmi.
Én vagyok papíron a vétkes, ergo én intézném gyorsan, de elakadtunk. Maga az ügy tiszta maximálisan, mindent beküldtem mindenhová.[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Kolondrum #52360 üzenetére
Ilyenkor (ha netán az én hibámból eredően vagy más okozott kárt az autóban és ismeretlen a tettes) elmegyek a fényezőhöz ahol van kárrendezés is és mindent ők intéznek, mivel te már elindítottad a folyamatot, a helyedben elmennék a szervizbe és érdeklődnék,kérném, hogy indítsák el a folyamatot, stb. Előtte egy telefont mindenképp megér és ha úgy nem elégséges a válasz akkor jöhet a személyes találkozó..
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #52359 üzenetére
Az nem lehet, hogy valahol a csőben felrottyan a melegtől az anyag? Buborékosodik vagy valami ilyesmi és akkor nem tudja szivattyúzni.
Ez egy kicsi vad hasonlat lesz, bocsi érte, de a zsiguli ugyan ezt csinálja. De csak nyáron. Viszont ha felnyitom a motorháztetőt leállítás után, akkor pöccre indul tűző napon is.
Próbáltál már 1-2 tankolás 100as benzint, hátha azzal nem jön a probléma?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
Merci és Toyota, de most a Suzukin a sor, hogy bekerüljön a listába.
Volt sok 4betűs hibakódom, ahol igaz volt a mondás: "egy autón a két rendszám közötti rész tud elromlani..." csak Pista azt nem mondta hogy e kettő között viszont minden és bármikor. Nem mondom hogy a fent említett gyártók termékeiben nem ment el néha ez-az, de a legtöbb pénzt a sokak által agyonfavorizált fosvágenek, fijat, PSA (bármelyik, gondolkodás nélkül), opel (ami ugye sose kop el, hát egy frászt), alfa (huh, el sem kezdem sorolni a 156-os hány sebből vérzett már 6 évesen is), fordok (sierra, escort, orion, scorpio) és ez csak egy szelete annak a szemétdombnak ami megfordult az udvaron, a többségükről nem formálok véleményt (=legtagadom hogy valaha pénzt adtam bármelyikért, maximum egy marék varázsbabot kellett volna) mert 1-1 darab esetén nem szeretek véleményt formálni és néhány hónapnál nem töltöttem velük több időt."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #52359 üzenetére
Ennek több oka lehet, amikor rálépsz a gázra picit, akkor nyitsz a pillangón és kap levegőt.
Amúgy nem tudom hogyan szoktál indítani, én így csinálom: kulcs ON állásba fordít, vár, elkezd berregni a pumpa, berregés megszűnik, kulcs START-ba.Érdemes lenne megnézni nem szív e falshot valahol, vagy hétköznapi egyszerűséggel átpucolni az üzemanyagrendszert, tehát szétszed és úgy, nem a tankba öntögetni mindenféle varázscuccokat méregdrágán.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52355 üzenetére
Nem szabadna neki amennyire tudom. Ez a Renault? Delphi?
Ez a két megoldás szokott lenni, hogy vagy tiltja az indítózást vagy elveszi a befecskendezést. A modernebbekben átállít a motorvezérlőben egy bitet, ami jelzi hogy az immobi aktív.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz feco70 #52317 üzenetére
Nem túl sok infót írtál le.
Mi a "jó áron"? Van nekem is egy haverom úgy hívják Joó Áron, de ettől még semmit sem ad ingyen... (bocsánat, rossz szóvicc, elhatárolódom magamtól )Igazából sok baj nem szokott lenni velük, ha a fékfolyadék volt 2 évente cserélve akkor nem rohad ki az ABS tömb, ha időben cserélték akkor olajat sem eszi, ha az alja nem rozsdás és friss műszaki van rajta talán jó vétel, de így látatlanban... passz
Képeket, évjáratot, esetleg hahu linket ha van elfogadunk, abból többet tudunk mondani. (főleg a többiek, mert én nem értek a lovakhoz )"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #52371 üzenetére
"Amúgy nem tudom hogyan szoktál indítani, én így csinálom: kulcs ON állásba fordít, vár, elkezd berregni a pumpa, berregés megszűnik, kulcs START-ba."
Tudom, hogy nem nekem írtad, de mióta a Renault autó néha nem indulgat így próbáltuk, de így se volt jó, sőt sokkal többször nem indult be (az immobilizer LED mindig kialszik, pont azért vártunk annyit, hogy lássuk).
Hallani, hogy megy a benzinpumpa a gyújtás ráadásakor, majd kb. 5sec után kikapcsol (gondolom, hogy nyomáskapcsoló állítja le). Lehet, hogy valami kontakt hiba van valahol, de menet közben soha nincs az autóval probléma. A jövő héten kicserélik a benzinszűrőt, hátha megoldódik?
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #52374 üzenetére
Szívósor? Légtömegmérő? Gyertyák? Gyújtótrafók? Lambda? Akku? Tovább is van, mondjam még? Sorry, de Reanult, neki kell üllni egy dugókulcs készlettel és el kezdeni mindent átnézni, indulj el a légszűrőháztól és kezdj el pucolni, mindent, ellenőrizd a bilincseket, cseréld ki a gyertyákat ha nagyon kormosak, nézd meg van e rajtuk elég benya, és így tovább.
Noha nem vagyok autószerelő, de az ilyen "nem indul" / "nehezen indul" hibákat csak így lehet, meg kell nézni kap e mindent rendesen (levegő, üzemanyag, szikra, szenzorok, falsok, lerakódások), különben amit kihagysz az lesz a ludas, az autószerelő meg hasra ütve cseréltetni fogja veled a fél autót, mert neki az bevétel és semmi garancia nem lesz rá hogy jó lesz. Ebbe még a gyújtókábelek is beleférnek, de lehet hogy egy döglődő lambda ami miatt hidegen nem jól dúsít az ECU. Szóval bármi lehet, neki kell állni és át kell nézni, rendbe kell tenni, én is utálom az ilyet, de "meg kell tenni amit megkövetel a haza", max elfuserálsz egy szombatot rá és ugyanott leszel mint most, hogy nem tudod mi a baja, de ha megtalálod az okát, akkor spóroltál és még büszke is lehetsz magadra.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
Június közepére bejelentkeztem automata váltó olajcserére, 93k lesz, átmosós rendszerben. Kíváncsi vagyok. Karbantartás mániám legalább ad egy kis infót a többi népnek (én amikor kérdeztem még nem volt tapasztalat erről). 2017-es 1.4t allgrip automata scross (57,5k km most).
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Van valakinek pdf-ben egy használatija régi swifthez?
2002-es, 1.0-eshez szeretném megnézni, hogy mennyi és milyen specifikációjú olaj kell. Friss tulaj vagyok...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52383 üzenetére
Nem tűnnek annyira kormosnak és égettnek, szedtem már ki ennél rosszabbat is Japán motorból. (gyári gyertya 194ezer km után, háromszor cserélte a markaszerviz papíron... Ha nem firkalom össze sosem jövök rá hogy lehuztak)
Önálló munka volt vagy szerelő?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52385 üzenetére
Érdekelt volna mennyire volt bonyolult kibányászni...
Közben néztem a papírokat, elnézést kérek, elírtam, nem 194ezret futott, hanem 154ezret, de ez patika ahhoz képest. (az szívócső befecsis motor volt, nem DI)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52386 üzenetére
Végignéztem az egészet. (Biztos örülnek nekem a szerelők )
Le kell szerelni a szűrőházat, ez két bilincs és kb két csavar oldásával megy. Nem tűnt vészesnek leszedni és a végén visszatenni sem.
Ezután már könnyen hozzáférni a gyújtókábelekhez.Ha van kérdésed, ne tartsd magadban.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52387 üzenetére
Ha emlékeim nem csalnak akkor a tűzfal felé van döntve és a trafókat elég szűk leszedni róla. Nem tudom kell e könyök a dugókulcshoz, vagy befér a toldószárakkal normálisan, stb.
Ha örülnek ha nem, ez van, először bizonyítsa hogy meg lehet benne bízni...
"...furcsa módja az öngyilkosságnak hogy beengedsz ilyen rablókat a házadba hogy csináltok amit akartok, majd fizetem..." (Hadházi László) (bocs, idevágónak éreztem )
Nálam (bár ez lehet csak az én kattanásom) a bizalom nem jár alapból, ki kell érdemelni, erről a nejem tudna mesélni...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52388 üzenetére
A K10C-nél nincs ilyen gond. A gyertyák a motor tetején a szűrőház alatt vannak. A szűrőház eltávolítása után jól hozzáférhető. Nem kell könyök.
Én magam veszem az alkatrészt és azzal megyek el a szerelőhöz, majd amit csak lehet tisztes távolságból nézek. Egyrészt szeretem tudni és látni, hogy mi kerül bele az autómba. Másrészt szeretek tanulni, hogy mit hogyan kell ellenőrizni, vagy cserélni. Harmadrészt több szem, több csipa, ők is emberek, hibázhatnak.
Volt már, hogy én szóltam a gumisnak, hogy fordítva került fel az egyik abroncs. 10 éve hozzá járok évente kétszer. Késő volt, fáradt volt, benézte.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52389 üzenetére
Isteni, akkor ezzel sem lesz problémám. (K14C motoros Vitara ) Na ezért szeretem az ilyen fórumokat olvasgatni, mert így más "feltalálja helyettem a kereket"...
Remélem lesz valaki olyan elvetemült hogy váltóolajat is cseréljen csápos és akna nélkül és akkor már majdnem lefedem a kövi 10 év összes karbantartását.Én szeretem látni mit csinálnak, mert én sem úgy nyúlok hozzá más cuccához mint a sajátomhoz. Nekem tetszik amikor egy szerelő azzal kezdi, hogy beterít egy fóliát az ülésre és mondjuk úgy hajol be a motortérbe hogy közben figyel nehogy megsértse a fényezést. Nem azért, mert ilyen kis sznob vagyok, hanem mert ez szerintem alap kellene hogy legyen. Mindig is allergiás voltam rá, amikor a szerelő a koszos szerszámosát bedobta az anyósülésre kezdésképpen... na az ilyenért én is szólok. Sajnos megtörtént hogy a 600SEL makulátlan bőrülésén landolt a koszos villáskulcs készlet, aztán nem győztek bocsánatot kérni... Gumisnál is volt már hogy szólnom kellett az INSIDE felirat miatt, de akkor még nem tette fel a felnire, csak betette a gépbe... hát igen, ilyen ha szezonban szereltetsz, fáradtak, hibázhatnak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
Holnap megyek ablakokat fóliázatni a kocsin. Majd lövök róla képeket.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52390 üzenetére
Én K10C-ről tudok csak nyilatkozni, mert nekem az van a szekérben.
Váltóolajat is cseréltettem. Akna nélkül szerintem ez elég nehéz feladat lenne. Nem mondom, hogy lehetetlen, de szép nagy szívás. A betöltés a nagy kihívás, mert azt a váltó oldalán kell megtenni és a szintet is betöltő csavarnál látod.AMD Power
Szabad tudni, hogy milyen autóról van szó és milyen fóliát választottál?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52392 üzenetére
Köszönöm szépen, így is többet segítettél mint gondolnád. (nah ezért sem fogok szerelőhöz menni... ) A váltóolaj feltöltéséhez a legjobb ha egy csövet dugsz a lukba a végén egy tölcsérrel, a tölcsérbe beleöntöd az olajat, majd megvárod hogy a váltóba folyjon a csövön át. Amint elkezd kifolyni belőle elérte a szintet. A leeresztő csavar már izgibb... Még nem találtam meg. (az M15A motoros SX4-nél legalábbis ez a legcélszerűbb megoldás)
Még rá kell jönnöm hogyan tudom az összes hűtőfolyadékot leengedni és persze hogy G hanyas kell hozzá..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
DIEGO15
őstag
válasz 2ozzmexy #52394 üzenetére
A leeresztő csavart nem láttam. A kocsi alá nem másztam be.
Majd ha rávetted magad a váltóolaj cserére, akkor meséld el hogyan sikerültMűködhet a megoldás, amit írtál. Nekem a szerelő egy kis kézi hajtású szivattyúval tolta bele az olajat. Mennyiségre 2,5l-t írnak és pont annyi is ment bele. (5ös váltó)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz DIEGO15 #52395 üzenetére
Le fogom írni, egyelőre a motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere lesz a követekező projekt, amiről képekkel illusztrálva fogok írni egy hosszabb hozzászólást. Ha a váltóolaj cserére is sor kerül, akkor majd azt is megírom. Még keresem a leeresztőt és azt hogy merről férek hozzá.
A 6-osba 2,8L kell, vagy úgy töltöd bele ahogyan írtam, vagy belepumpálod egy folyékonyszappan adagolóval, de utóbbihoz fel kell emelni az autót rendesen és alulról kell elkövetni.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
535km táv fogyasztási eredmény érkezik...
Ebből 200km vidék , a többi BP mostanában rengeteg dugóval megspékelve.
39.1 litert tudtam belenyomni a gépbe az 535km után. Az kb 7.3 liter/100km. Nem rossz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok
12 éves Swiftbe milyen akksi ajánlott normális jó minőségűt vennék. Viszem szerelőhöz vizsga előtt és csak motor olaj + szűrők cserére 25 ezret mondott Budapesten vizsgára 30. Nem sok egy kicsit ? Lehet hogy önindító csere is lesz. Az kb mennyibe szokott kerülni? Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Szilágyi84 #52399 üzenetére
Nekem két hete cseréltek olajat és szűrőket 20K volt.Aksi szerencsa kérdése is.Nekem egy Banner már 4 éve megy.Vizsga ára attól is függ, átmegy magától vagy át kell tolni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Autós topik
- Robogó, kismotor
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- Renault, Dacia topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.