Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomics

    addikt

    Én a swift-nél az első 3 ezer km-ig nem pörgettem 3500 felé. Aztán utána fokozatosan terheltem tehát pl. 1000-km-enként 500al növeltem a maximum fordulatot amikor a helyzet úgy kívánta.

    Ha 2000-nél elváltod az nagyon nem jó mert alacsony fordulaton jobban szenved a motor mint magason. (dugattyúkra, hengerfalra, hajtókarra sokkal nagyobb terhelés jut). Szerintem az ideális 2500-3500 tartományban használni, feltéve ha számít Neked a fogyasztás is, alatta semmiképpen sem. Amúgy is 3500 felett lódul meg igazán. Ez nem diesel. Néha ki kell pörgetni a lelkét is mert a Suzuki motorok szeretik/kívánják és semmi bajuk nem lesz tőle (üzem meleg és bejáratott motor esetén) ráadásul kipucolja a lerakódásokat elkerülve az esetleges későbbi katalizátor hibakódot.
    Ha folyamatosan alacsony fordulaton használod lomhább lesz a gép és tele lesz lerakódással.

    Ha hosszú távon tervezel az autóval ezt javaslom Neked is. Meg fogja hálálni. Ha első autó akkor azt is megjegyzem hogy az előírt olajcsere periódust tartsd be és minőségi olajat tegyél bele. Ha 15000 km az előírt akkor ha teheted 10000-ként cserélj. (az első olajcserét akár hamarabb is megteheted, mert amíg összekopnak az alkatrészek több szennyeződés jut az olajba) De ha sokat használod hidegen (városban pár km-es szakaszokon) akkor 7-8000-ként. Hidd el megéri. A motor kopásának 70-80%-a abban az 5-10 percben következik be amikor még nem üzem meleg a motor. Az enyémben már 75000 van és olyan mint új korában.

    [ Szerkesztve ]

    PH! addikt since 2004

Új hozzászólás Aktív témák