Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz dethroner #65767 üzenetére

    Van abban igazság is amit írsz, de nincs meg a teljes kép.

    Ha valaki Ecocontact 6-al megy PC6 helyett (+5 méter vizes úton) az hogy áll? És a Sportcontact 6hoz képest a PC6?
    És akik a harmad, negyed vonalas szezonális gumikat veszik, amik újonnan gyengék, 3-4 évesen nevetségesek?

    Sem gumin, sem féken nem sprórolok sem bringán, sem autón (drága mulatság, tudom). Nekem a biztonság a fontos.
    Éppen ezért GY V4S g2 a téli szettem (második autón, lassan 10. éve mindig ilyet veszek, minden évben átnézve a teszteket), mert Alpokba, Tátrába és itthoni 'hegyekben' is jól vizsgázik télen havas utakon (előtte WinterSport 3D illetve WRD4 volt), ráadásul a klasszik téliket leiskolázza huszonfokokban (október, február, 3-4-5. hónapban is szokott lenni a fagy után).

    Drágább mint egy téli, és igaz, nyáron nem ezt használom, hanem PC6-ot, mert melegben nem túl acélos.

    Viszont nejem 208asán 4S² (évi 20k mellett) illetve 2 év után (télen kezdett érezhetően romlani) CC2 (már inkább évi 10k mióta nem járok vele melóba) lett a kiválasztott abroncs. Könnyű autó, nem pályázunk vele, és idáig legalább olyan volt mint egy jó téli. A 4S² nyáron kb olyan volt mint a Dynaxer 3 (fékút a picit rosszabb, oldalirányban jobb), ezt a szintet várom el a CC2-től is.
    A nagy autóra nem mertem meglépni, de most épp filózok azon, hogy egyik szettre feldobok CC2-őt, max télinek fogom használni (szintén október elejétől májusig) ha nyáron nem olyan, mint amit megszoktam, és akkor kap mellé egy EGP2-őt mondjuk.
    Fékből még a nem belső hűtésű tárcsából is kikerestem a normálisat, mert szeretem ha jó minőségű a fékmechanika, és sem korrózió, sem melegedésnek nem akarok lehetőséget adni hogy elrontsa a bulit. Hogy brigán pl mennyit költöttem (3 lépcsőben) arra, hogy a Sparkon a Deore végre normális fék legyen, el se mondom, mert mások annyiért vesznek bringát. De végre nem szinesedik állandóan, jól adagolható és harap. Gumiból egyszer próbáltam ki az olcsóbb keveréket, 3 tekerés után inkább eladtam, mert nedvesen veszélyes volt.

    Úgyhogy van amire a 4S biztonságosabb (főleg az elborult időjárás mellett, és van olyan felhasználás -átlagautósnak főleg- amire legalább olyan jó a felsőpolcos 4S, mint két olcsóbb, urambocsá eco szezonális, amit 6-8 évig elegednek. Ráadásul a minimum a 2-3-4-10 hónapokban biztosabb választás.
    Kisebb baj/hátrány van a 4S-ből pl nyáron, mint ha az átmeneti időben épp az ellenkező szezonos gumi van fent (októberi 25⁰, áprilisi havazás).

    Nem fekete meg fehér ez annyira :R

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák