Új hozzászólás Aktív témák
-
Danex
addikt
Hát többet kap a futómű, romlik a komfortérzet (bár ez főleg a magyar utakra igaz), illetve bizonyos körülmények között kicsivel a tapadás is rosszabb lehet.
De jó néhány decit lehet spórolni, pályára simán oké.
Próbáld ki esetleg egy MTB kerékpáron milyen tekerni 3 bar-on, meg milyen 4.2baron.
Utóbbival, mint ha csak fele annyira kéne tekerni, cserében szinte érzed az összes kis bordácskát a gumin.
-
-
dnelb
veterán
jaja, hát kinn 23k az 1.0 turbo AT GLX, magyarul 5.75m ami nálunk 5.5m listaáron, ebből kiindulva itthon 6.1m lesz a listára és 5.3-5.4m körül fog startolni kedvezménnyel... ha nem volna pl a vadiuj opc corsa 5.39m-ért újan ami ahol csak akarja megeszi 2x, nem is volna rossz, de így... (ja és sperr sincs , viszont van jó turbolag ahogy írják, hmmm dejó ) + a többi konkurens amiket írt a cikk is... Sehol sincs hozzájuk képest.
#35553-ra akart menni[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
Mindegyik felsorolt autó jó a maga nemében, de ezek közül én max. csak a gti golra cserélném le a gt86-ot. Vagy egy audi s5, olcsóbban egy a5, ha már kupé.
Azt el kell ismerni, jobban megnézik, mint egy tucat autót, már ha valakinek ez pozitívum. Én jobb szeretem a sleeper tipusú járgányokat.[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Tamoo
MODERÁTOR
Nekem nem nagyapósan (mert általában engem tartanak fel és nem én mást), de takarékos stílussal az 1.4T S-Cross első 1000km átlagfogyasztása 6.3l számolva (autó szerint 5.7). Nagy része a Mátrában furikázva, pályán nem voltam vele. Kis stílusváltással viszont +1l-t simán nyel.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
Jah meg a mutató se jó, első 100 km-ig meg se moccan full feletti állásból, meg be tud esni E alá is...
Jazz-nél ugyanez. Sokáig azt hittem, nem is jó a "csóróságjelző" lámpám. Később kiderült, hogy mégis. Tényleg 8 liternél villan fel, de olyankor a mutató már teljesen nullán van. Csak én ezt sosem várom meg.
Egyébként ez a tartály szabálytalan formája miatt van, éppen ezért néhány motornál csak ilyen jelképes szintjelző van (pl. Yamaha MT-10 vagy BMW F800-as széria).(#35487) Krisztián: Az már szoftveres probléma, ahogy írtad is. A VW-csoportos autóknál pl. be lehet állítani valamennyi korrekciót, de az sem lesz egyenlő azzal, amit a kúton számolsz, mert az autó mást is figyelembe vesz, nem csak az üa. mennyiségét és a megtett km-t.
[ Szerkesztve ]
-
Tomics
addikt
Nekem most jönnek a nyári zsír új Pirellik 16990/db áron a 2014-es swift-re (tavalyi ADAC tesztgyőztes).
Terv szerint pár évig még megmarad, szóval örülök hogy most még ennyiből megúszom a gumicserét ráadásul TPMS sem kell amit egyébként nagyon nagy lehúzásnak tartok, főleg hogy kötelező az újakban...oké, biztonság, meg szól időben, de aki kicsit is ad a saját és környezete biztonságára havonta néz egy guminyomást azt csókolom...[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
pjen
félisten
Mért is nem lehet a szint jelző csavar helyén beönteni az olajat?
Megkerestem őket az ügyben, de visszahívást nem akartak. Apró betű ott van.
De a suzuki garanciális szerviz látogatásakor se cserélt fékolajat 6 év alatt egyszer sem.
Van egy SX4 fórumon és az egész országban senkinek se cserélték garanciális időben fékolajat.
Na akkor ez, hogy van? 😭Ezt sem én írtam,és nem is akartam kötekedni.Sőt ezt sem:Az SX4 em amíg garanciális volt Suzuki szervizbe hordtam !
5 évig!
Soha nem cserélték a fékolajat, sőt kérdésemre azt mondták hülyeség![ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Nekem kétévesen cseréltek a Géró nál.Ki pumpálták minden keréknél,amíg a tartály is üres volt aztán a friss olajjal feltöltötték,légtelenítették.Váltó olaj csere még egyszerűbb egy 10 mm négyszög kulcs+egy darab cső.Egyébként szerintem ahhoz,hogy az összes olaj kijöjjön,darabokra kéne szedni.
[ Szerkesztve ]
-
-
apaszka
veterán
Lesz javítva. Már intézem.
De a zsebben nem illik kutakodni...A 21 éves autóra 200 át dobtunk műszakira. Jó legyen minden. Akkor az újan vett autó is megkapja mi kell.
Tibko8
Köszi!
Nincs szikra, így a gyújtás hiba lesz.
Holnap jön házhoz a szerelő! 🤗[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html
-
-
őstag
Minden jó árnak megvan az oka. Itt szerintem a kockázat. Ha pl. azt a golf gti-t megveszed, 5 évig boldogan használod és csak a szükségeset kell ráköltened, majd eladod még vállalható áron akkor jól jártál.
Arra akarok utalni hogy a kockázat valószínűleg nagyobb ha így árazza a piac.
Nem vagyok suzuki fanatikus (eddig mindig más márkájú autóm volt, éppen ami szerintem legjobban megérte), szóval nem vonom kétségbe hogy egy golf gti pöpecebb amíg minden ok. De a fenntartása és értékvesztése biztosan nagyobb, és a f*sz rossz végére kerülése is esélyesebb egy nagy szervizszámla formájában.
Én pl. a volvokat tartom istenkirálynak, de a fenntartása és beszerzési ára miatt talán majd következőre (és ahol olcsó a használt volvo ott oka is van, ők is kurvultak el néhány esetben...).
Röviden: nincs olyan hogy előre tudod melyik éri meg jobban (új suzi, vagy 2 éves vw gti) ezt max utólag derül ki. És még arról nem is beszéltem ha átvernek a használttal (én nem értek hozzá, de ha te igen akkor ki tudod szűrni).
-
biker
nagyúr
Ahha, én is elhittem már hasonlót, magyar kereskedésben vett autó, azért nincs rendszám, mert egyedi volt, és a tulaj megtartotta.
Ja, nem, mert taxi voltÉn inkább gondolnék arra hogy szétmókolt kpm-en bukott rendszám levett valami. De a te dolgod...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Kicsit se gyanús se a rendkívül kis futás a magas értékvesztéssel, se az idriglenesen forgalomból kivont két éves autó ugye?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kornel
veterán
-
-
dReFiX
senior tag
Csak azt kell el fogadni hogy aki Suzukit vesz az ár érték arányban akar jó döntést hozni, alacsony áron akarja fent tartani és nem szeretné ha meg állna alatta és pont le tojja hogy kopog e a műanyag a műszerfalon. Ilyen autókhoz hasonlítani más márka használtan is 2-3 millióval drágább autóit felesleges. Szvsz.
-
tboldi
nagyúr
Pontosan még nem tudni, de szerintem a fullos S-Cross alatt lesz, mert az mégiscsak egy nagyobb autó lényegében ugyanazzal a motorral és extrákkal. Én olyan 5M környékére lőném be.
Meg a korábbi is 4,7-4,8 volt, ha jól emlékszem. Meg mernék rá esküdni, hogy annál drágább lesz, de olyan sokkal azért nem lehet.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Meg még másik 40 tényező ,hogy mennyi a fogyasztás, olyan irányba fekszik-e az út, hogy az uralkodó széljárás szembe fúj-e, tele tankolja-e az ember a kocsit vagy mindig csak 5ezeré' (25kg legalább), egyedül utazik-e, maga a sofőr súlya, mennyi cucc van a csomagtartóba, ezzel nagyon gyorsan lehet 5-10% önsúly különbséget létrehozni.
Napon parkol-e a kocsi mikor dolgozik az ember és aztán fullon pörög a klíma 10 percig, fűtőt garázs vagy sem.
Másik a keréknyomás, lehet ,hogy 2.8baron kisebb a fogyasztás, de a szilentek és a futómű kompletten hosszútávon mennyivel hamarabb megy tönkre miatta.
Akadályként közlekedik az ember és 2 kilométer kell amíg kigyorsít faluból 90-re stb.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
A linkelt eredményeknél is van aki hozta a gyárit és a többség meg tapossa. Nekem pont azért van suzukim ne öntsem bele a lóvét. Nem tudom mennyi a hosszabb táv de nekem így 150k körül sincs semmi baja az autónak és használtan is inkább vennék olyantól aki így járt vele nem pedig olyantól aki gyilkolta. Még ha ez egy használati eszköz is. Eleve kerülős a sok sport bizbaszos autó. Mondjuk ezt a különbséget a piac is beárazza.
-
bigdigit
addikt
Ehhez az áradathoz kellett egy nehézlábú teszt is.Én pl úgy számolok ha az 1T motoros swift gyári fogyasztási értéke 4.3 ha jól emlékszem nekem lehet kijön majd tiszta 4-re is....az én vezetési szokásaimmal.De mint olvastuk ez a fószer tiltásnál váltogatott.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
gerii
addikt
Jelentem 2 hónap után sem jött elő újra a p0420 hibakód a motorvezérlő szoftver frissítése után.
00-ról 03 verzióra lett frissítve, M16A.Automata váltós, most hosszabb ideig nem vált fel hidegen. 5 fok alatt 3km-ig pörög a motor, azután vált fel. Melegebb időben is később vált el mint eddig.
-
-
veterán
4 évszakost nézek 185/55R16-ban, nagyon korlátozott ott is a választék.
A 195-öt erősnek érzem az 5" széles felnireA Swift 2 az melyik, az első gombóc 2005-ből, vagy az 1989-es?
A kocsi csak januárban jön; az Ignis GL kereke 175/65R15, az nem drága. Viszont kell TPMS, ill. apámnak a 4 évszakos tökéletes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
Nekem öt éve van fent ugyanaz a pár Bosoko, még mindig bírja, pedig kapja rendesen az ívet. Utcán alszik autó, nyáron sok a por, télen sokszor odafagy, de még mindig olyan, mint újkorában. Na jó, csalok, néha megtörlöm, amikor a benzinkúton szélvédőt mosok. Félek, ha le kéne cserélni, és vennék egy új ugyanolyat, már az se lenne olyan jó, pedig ilyen minőségért szívesen adnék többet is, mint 500 Ft/db (annyiért vettem anno, szerintem megérte ).
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
anonymus89
addikt
Szakalmetal.hu-n volt Sustina 4l 5W30 jó áron:
Emagon múlt héten volt akcióban haver rendelte:
Jaa igen ha tehetitek akkor igényeljetek Coop törzsvásárlói kártyát és elég sok kedvezmény jár termékkategóiránként.[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek. https://magicherb.eu/
-
-
Kornel
veterán
Hallod mit nem értesz?
3 évente eladod az autót, és buksz 100k-t, azt írtad.
Akkor 8 év alatt 3 autót veszel, amin ezeket jó eséllyel mindig megcsinálod, ha 8-10 éves autót veszel.
Vagy mit értettem félre?
Esetleg a 3 év után marad a BKV?
Arról nem beszélve, hogy ezek tényleg csak alap karbantartások, és még mindig nem volt akna egyikben sem ebben az esetben.Ha meg megtartod 10 évig, akkor a végére az újkori árának a 10%-át fogja érni.
Mod:
60k egy komplett futómű?
LOL.
A 4 lengéscsillapító drágább, ami mondom minden 8-10 éves autóban cserés lenne a magyar utakon.8 év alatt egy mostani új Swift 4M helyett 2 M-t fog érni megkímélt karbantartott állapotban.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Tehát ha 8 évig meglenne az új, és 3 évente ezt eljátszod, akkor 3 x 440k = 1.320k és akkor még nem futottál bele a 3 használt vétel során semmilyen aknába. Emelett nyugodtan számolhatsz futóműv is 8-10 éves autóknál, ha ráméretsz a lengéscsillapítókra ilyen korban, műszakin még átmennek, de a gyári értékeknek már a közelében sincsenek, a maradó talperő a gyári 60-65%-os első értékei helyett 45-50% körül van, a műszakin 40% a határ elől.
-
Kornel
veterán
1.2 szívó az 1.3 párja.
A 4M-s mostani GLX volt anno GS, de az is 3,2M felett volt 2008-ban újonnan.
Számolhatnánk reálértékben is, akkor az jönne ki, hogy igen olcsó a mostani 4M-s Swift.Mod: közben átírad, és ráköltötték mennyit is? (Optikan és tuningon kívül, de a kopókat és kötelezőket beleszámolva)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igen, 18 évesen az új árának maximum 10%-at fogja érni.
Menj fel, keress egy 1999-es Swiftet, gyakorlatilag semmit sem érnek.
De lehet az Ford vagy bármi más is, nem olyan nehéz ezt belátni.Egy autó üzemeltetésénél ugyanúgy érdemes - sőt kell is - az értékcsökkenéssel is számolni.
Lehet érv az is, hogy 2-3 evenete autót cserelsz, amíg ugye viszonylagosan egy szűk ársávban mozog az adott modell, de ilyenkor pluszban számolhatsz az átírási költségekkel, és az éppen következő autó vásárlása utáni első nagyszerviz költségével, illetve a használt autó vásárlás során fennálló rizikó faktor növekedésével, több vétel esetén nagyobb eséllyel lesz hibás az autó. (Igen, a leggondosabb kiválasztás esetén is bele lehet futni rollerekbe)
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Rendben, hétvégén megpróbálok időt szakítani rá.
A végébe kalkuláld bele az eladási árat is, ami 8 év után az újnál a fele lesz, a 10 évesnél meg az új árának maximum 10%-a.Tehát ha egy gombóc Swiftet akarsz hasonlítani, akkor egy azonos kategóriájú mostani új swifthez hasonlítsd, ami 3,5M.
Almát az almával, körtét a körtével.Szóval hol vannak a 2M-rol induló SX4 Sedan árak???
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Ha visszaolvasol, azt írtam, hogy már most érdemes csak városba elektromos autóban gondolkozni.
Vegyes üzemben nem gondolom, hogy a tervezett élettartam előtt baja lenne a turbónak.Blakey: személy szerint annyit írtam, hogy a szívó motorokat az euro 7 normával ki fogják vezetni.
Sőt a dízelek 90%-át is.Nyilván a hybrid irány sokkal jobb lenne, de a turbós benzines (később részecske szűrővel majd euro 7-től) sokkal olcsóbb. Szívesebben ülnék egy hybrid atkinson ciklusú benzinmotoros autóban, de az 2x-ese újan árban, mint ez. A különbségből kétszer motort cserélek kompletten.
A turbó meg tényleg felhasználás mód és karbantartás függő.
Csak városi üzemben drasztikusan lerövidítve az olajcserét sem lesz baja, ahogy a gepkonyv is írja, városi vagy terepen való használat mellett 7500 km az olajcsere periódusa.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest