Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #65398 üzenetére
Én maradok a gyári periódusoknál.
Az IS-ben 95e km az előírás, a Crossban meg 90e. Sem fogyasztásban, sem teljesítményben nem éreztem semmit azáltal, hogy az előírás -5e km-nél cseréltem, szóval feleslegesen nem viszem le ilyen alacsonyra az intervallumot. Ha egyszer iridiumos, akkor kihasználom az előnyét, hogy jóval többet bír, máskülönben minek fizessem ki rá a magasabb árat.Eleve az IS-be 6 darab kellett, felesleges pénzkidobást meg nem akartam, hogy a hibátlan gyertyákat kukázzam.
-
tboldi
nagyúr
válasz
hemaka #65387 üzenetére
Abba nem irídiumos való eleve? Az M13A-ba legalábbis igen, NGK IFR6J11.
Egyébként én irídiumot tettem a Jazz-be is, pedig nem előírás, BKR6E11 helyett BKR6EIX11-et, egy vagyon volt a 8 darab.
A MiTóba meg totál gyárit vettem, ami valójában IKR9J8.[ Szerkesztve ]
-
Azt tudjátok, h mennyi a Slash 1,2 K12B-nek a gyertyacsere periódusa??
THX!! -
Qtya123
őstag
válasz
hemaka #65387 üzenetére
Na igen, az iridiumos gyertya jó dolog. Az előző autómban is az volt. 90.000 km után, mikor tettük bele az újat, akkor összehasonlítottuk őket és a régi úgy nézett ki kb mint az új.
95.000 km volt megadva egyébként a csereperiódusnak, szóval még túl korai is volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Kolondrum #65385 üzenetére
A féktárcsára gondolsz?? Pontosan melyik méretére? Hogy, mennyit kophat? Tudni kellene a gyártót, sajnos típusonként éltérhet. Ezért minden gyártó megadja a specifikációt.
A ChatGPT AI ezt a választ adta:
"az autógyártók általában ajánlásokat adnak a féktárcsa minimális vastagságára vonatkozóan, amelyet biztonságosan használhatunk. Általában a minimális vastagság a féktárcsának a gyártói előírások szerinti eredeti vastagságának 70-80%-a. Azonban ez az érték változhat az autó típusától és a gyártó előírásaitól függően.
A pontos méretet az adott autó gyártójának ajánlásaiban lehet megtalálni. A féktárcsa minimális vastagsága általában az autó féktárcsájának felületén van jelölve, és az érték általában mm-ben van megadva. Ha a féktárcsa vastagsága ennél kisebb, akkor ajánlott azonnal cserélni azt, mivel a túl kopott féktárcsa csökkentheti a fékhatékonyságot és veszélyeztetheti az autó vezetési biztonságát."
-
tboldi
nagyúr
válasz
fogkefe21 #65381 üzenetére
Ha rendesen a helyére teszed az izzót, akkor nem fog bandzsítani. Van 3 pöcök az izzó talpának szélén egymástól nem egyenlő távolságra, csak egyféleképpen lehet jól berakni.
Persze ha az egész fényszóró el van állítva, akkor még világíthat szanaszét, korrigálni kell akár így, akár szervizben műszerrel.Inkább azért érdemes párban cserélni, mert ha az egyik kiment, akkor rövidesen a másik is ki fog, ritka, hogy a másik oldal sokkal tovább bírja. Illetve ha nem is pontosan ugyanolyan márkájú/típusú izzó kerül be, akkor lehet, hogy látszani fog a két fajta közti különbség.
[ Szerkesztve ]
-
fogkefe21
csendes tag
Szerintetek mennyire bonyolult egy fényszóró izzót kicserélni a 2008-as Swiften? Ignisről találtam videót YouTube-on, elvileg ugyanaz a kettő csak kisebb a hely.
-
Qtya123
őstag
válasz
Geller72 #65367 üzenetére
Ha van közlekedős nagydízel, akkor én sem értem, hogy miért megy a matekolás.
Oké, generálon van. De írtad, hogy 4-6 hetente jössz haza. Akkor azért olyan sokszor nem kell megtenned ezt a távot a kisautóval, amíg elkészül a másik (gondolom nem fél évig csinálják).
Szerintem ezért a pár alkalomért felesleges kockáztatni, hogy mi fér el, mi jó, mi nem jó.Vagy elengeded ezt a 3000 rpm fölé nem hajtod dolgot és mész 4000-es fordulaton és máris meglesz a kívánt sebesség. A motornak az égvilágon semmi baja nem lesz tőle, a fogyasztás nyilván több lesz, de erre megint azt mondom, hogy pár alkalomról van szó.
Cunaja:
Másik topikban pont erről volt szó:
[link]
[link]
[link]
Ma hajnalban ez, tegnap meg az M4-en vágta el a kormány a nyakát a kamionosnak. Mostanában elég sok ilyen eset van. Tegnap én is kamionoztam, egy lengyel ADR-es úgy vágott be elém, hogy majdnem elkaszálta a fülkémet.
Néha el is gondolkozom rajta, mikor ilyen híreket látok, hogy biztos jó ötlet lenne-e főállásban kamionozni, ha mondjuk váltanék a jelenlegi helyemről... Aztán rájövök, hogy ennyi erővel személyautóba se üljek, mert naponta van több darab súlyos baleset csak az országon belül.[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
Képzeljétek mi történt.
Kilapult szegény ember. Ráesett a kontérner a kamion fülkére és szegény soför meghalt. Gondolom, holnap a hírekben is benne lesz.
Nyugodjék békében.[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz
Geller72 #65366 üzenetére
Ha a gumi beleér a kasztniba az nem jó. Ha egyedül vagy benne ha nem akkoris magyarországról indulsz, itt vannak úthibák, ha berugózik, beleér és az nem jó. Én értem a célod, hogy miért csinálod, motoron ezért van 2féle végáttételem a 3 különböző gumiszetthez. Az aszfaltos gumihoz nem kell rövid 1es fokozat viszont jól tud jönni egy hosszabb 5ös, így a végáttételt változtatom. Kocsin ezt úgy tudod megcsinálni legegyszerűbben, ahogy kitaláltad.
De azt nem teheted meg, hogy bepattintasz egy kraz kereket és nem érdekel a többi. És nem tudok jobbat kitalálni, mint a 20-40 cementeszsák megmondóképessége.Mikor hegesztettem az utánfutóm, meg kellett állapítani hová kerüljön a végütköző gumibak és akkor milyen magas legyen a sárvédő.
Megpakoltam cementtel azzal meg is volt minden adat.
De azt a kocsira nem teheted rá, hacsak a 2 torony közé nem ácsolsz neki valami tartót ami kibír sok kilót.
Aztán ne idegeskedjél, járatlan utat taposol, senki nem tudja séróból a választ.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz
Geller72 #65366 üzenetére
Szerintem nem ment át a lényeg. Abszolút biztosra tudnod kellene, mit csinálsz, és mi fér el. Hullára nem érdekel, ha kinyírod magad, ez mindenkinek a saját joga, csak ártatlanokat ne vigyél magaddal.
Ha meg ez egy átmeneti autó, akkor meg végképp nem értem, mire vergődsz. -
tboldi
nagyúr
válasz
Geller72 #65369 üzenetére
Lényeg a lényeg, nem rakhatsz semmilyen céllal eltérő gumiméretet az autóra, csak azt ami a típusengedélyében szerepel. Szabálytalan, rendőrök megzsanettoznak, műszakin nem megy át, és egy esetleges balesetkor károsultként is megtagadhatja a biztosító a kifizetést, mert hogy a jármű nem volt alkalmas a közlekedésre. Ha csal az óra, akkor csal, felesleges ezt tovább ragozni.
Vegyél Honda Jazz-t, saját tapasztalat: valós 50-nél 50-et, 130-nál 131-et mutat a km-óra.
szerk.: Mondjuk engem gyári mérettel is cseszegettek műszakin.
A Jazzen nincs minden feltüntetve a nyomásos matricán, csak az, ami az adott felszereltséghez tartozott, esetemben ez a lemezfelnis 175/65R14. Viszont én 185/55R15-tel használom, ami az eggyel magasabb szinthez járt alapból alufelnin, de opcionálisan a kisebbhez is megvásárolható volt a szalonokban. Csakhogy mivel nem azt látták a matricán, belekötöttek, 2x is meghúzták 2 különböző helyen az autót, pedig a 185-ös is gyárilag engedélyezett méret.
A 3. helyen csont nélkül átment, ott nem voltak lusták utánanézni, és nem álltak neki velem vitatkozni, személyeskedni. (A másosdik helyen: "20 éve ezt csinálom, ne szóljá' bele!" - Persze, 20 éve szarul.)
Aztán a következő műszakira beszereztem a magasabb felszereltséghez tartozó matricát, amin a nagyobb méret szerepel.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
szabonagyur #65357 üzenetére
Nem. Egész eddig arról beszéltünk, (olvass vissza) hogy nem az a cél, hogy többel menjek, mint amit a gps mutat, hanem ha lehet, LEGALÁBB/LEHETŐLEG annyival. Azaz, ha gps szerint 130-al megyek, annyit mutasson kb. az óra is. Mert nekem annyi már elég lenne. Ott forog 3000-et kereken. Effőlé nem hajtom.
-
Megint valaki, aki jobban tudja otthonról a fotelből, hogy mennyi az annyi mint én, aki 13. éve tekerek ide.
Ez kerek 1500. Pl. És ez csak Rotterdam. Ehhez jön még némi cumi ekkora távon, és inkább lesz 1600+, mint 1500. Innen Groningen 272 táblától-tábláig, de ugye nem így megyek, így lesz a 272-ből 302km. Gondolom, nem lesz nehéz összeadni.. -
-
válasz
ncc1701 #65354 üzenetére
Tegyünk rendet a fejekben, mert látom, sokaknak lövése sincs semmiről...
"Aztán egyszer beültök 5-en, cuccokkal, és kapsz egy defektet, mert a túlméretes kereked ledarálja a kasztni, és mondjuk ez pályán történik 150-nél, oszt jól meghaltok. Megéri?"
-Örülök, hogyte jobban tudod, hogyan járok a kocsival, mint én. Azért segítek. Nem járunk öten. Soha. Még négyen sem. Meg hárman sem. Legyen ennyi elég ide. -
[Itt] is jártunk. Mint kíváncsiság. A szokásos. Kerékösszetartás kicsit sok volt. Kérdezte, hogy hogyan vezetek? Békésen nagy fékutak, kis gázzal gyorsítok vagy éppen fordítva? Mondom utóbbi. Akkor ahhoz igazítja. Mióta lejött a téli nem kóvályog 140 felett. 170-nél sem, kiugrottam németbe mentem ott egy kört
Téliek kaptam kis súlyt, de sok nem volt bennük így kb 20000km után.
17+2K volt.[ Szerkesztve ]
-
Nem akarok télivel kimenni külföldre, főleg oda ahol 20 fok lesz.
-
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #65359 üzenetére
Mert nagyobb a kerék átmérője.
-
ncc1701
veterán
válasz
szabonagyur #65357 üzenetére
Sztem inkább annyi, h mondjuk 150-nél 10%-al kevesebbet forog a moci, és halkabb valamennyivel a gép. Ha ennyit megy, ez szempont lehet. De ilyen távokra én inkább olyan autót használnék, amit hosszú pályázásokra terveztek, nagy, nehéz, dízel, kényelmes ülésekkel. Suzukinak ilyenje nincs igazából.
-
-
-
-
Gyöször
senior tag
-
-
ncc1701
veterán
válasz
Geller72 #65338 üzenetére
Arra figyelj, h a dobba, kerékjárati ívbe ne akadjon el a nagyobb kerék. És mindezt teszteld fullra rakodva is!
Én anya yaris II-esére teszek 185/60r15 helyett 185/65r15-ös gumikat, ez valami 2cm diffi összesen. Az órája még így is többet mutat, nem ér bele semmibe, de az a vas az pályán eleve halál, gyári kerékkel a gps szerinti 142 az ~4700rpm 5-be, 8-9L-es fogyasztással, nagyon rövid a váltója. -
válasz
Vigneau #65339 üzenetére
Gps szerint megyek mindig, csak annyit szeretnék hogy az óra legalább annyit mutasson, mint a gps. Most az óra szerinti 120 az valójában csak 106. Ennyit csal a 14-es szettel. Nem csak ez, mindegyik. Ha óra szerint is ennyit menne, az mondjuk egy útnál a 18 óra helyett csak 15 lenne. Max 16. A fogyi így is jó, nem azzal van bajom, hanem az utazósebességgel. Most átlag 4.1 liter, a max sem sok, klímával a plafon 4.33 volt a legtöbb. Rakhattak volna bele egy hatos, kicsit hosszabb váltót is. Simán elbírná, mert hiába kis motor, de td és nyomatékosabb a benyásnál. Nincs valaki ek gyári, 16-os kereke? 😁
-
-
pjen
félisten
-
válasz
dethroner #65335 üzenetére
Akartam írni, hogy nagyon nem mindegy. Ha volt egy 13"-165/70-em, és váltottam 14"-165/70-re, akkor bizony lesz difi. Írtam, annó a puntónál is ilyen volt, majd egy tízest nyertem a cserével. Széles gumit amúgy sem akarok, ha lehet, a mérethez képest vékonyat szeretnék, de gondolom, a 16"-nál a minimális méret már elég széles, nem hiszem, hogy van 16"-ban akár csak 175-ös is. Ahogy néztem, talán a 185 a "legvékonyabb". Kérdés, hogy hol találok felnit hozzá. Nekem a lemez is bőven jó.
-
ncc1701
veterán
-
válasz
ncc1701 #65309 üzenetére
Akartam írni, de megelőztél!
Nem értem ezt a plusz sebességet, de biztos úgy van. Az off autónkon a téli 16"-os lemezfelnin van, a nyári 17-es alun. Amikor egymás mellé tettem a két gumizott kereket, azok bizony csont egyforma magasak voltak. Annyi a különbség, h a 16-os ballonosabb, így sokkal kényelmesebb vele utazni, főleg itthon.
-
Alf25
tag
Sziasztok! Holnap hozom el a szalonban az új suzuki scross gl+ kocsinkat. Mire figyeljek bejáratásnál? Illetve meddig kell kímélni?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz
ncc1701 #65326 üzenetére
Nekem az IS-en az előző tulaj cseréltette. Rozsdás lett alatta, mert nem kezelték le megfelelően... Korábban mutattam is itt róla képeket.
Később én cseréltettem, mert kapott egy kavicsot, ami elkezdett repedni, plusz zavart a rozsda is. Ott lekezelték rendesen, de a műszerfal elejét összekaristolták, mikor vágták ki a régi ablakot.
Szélvédőcsere= egy nagy lutri
Tökmindegy, hogy márkaszerviz, autóüveg specialista, vagy a sarki Guszti bá'[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz
Cunaja #65317 üzenetére
Nekem cseréltek szélvédőt, direkt a carglasshoz vittem, kb az a legdrágább. A srác rosszul tette vissza az ablaktörlőt, ezt megigazítottam. A szélvédő alatti fekete műanyag elemeket cserélhetem, mert az egyikről letörte a tartó pöcköt, azt kézzel is meg tudom emelni, gondolom a másik is így járt, mert letörte. Majd bemegyek pénteken egy suzuki márkakereskedésbe, és berendelem őket.
Szóval: ne cseréltesd. Rosszabb lesz.[ Szerkesztve ]
-
-
-
Qtya123
őstag
válasz
Cunaja #65319 üzenetére
Én is erre szavazok, hogy akkor foglalkozz vele, ha zavaróan nagy. Mint már korábban is írtam, egy szélvédőcsere mindig lutri. Adott esetben többet árt vele az ember, mint használ. Nem egy finomkodós művelet és könnyen lehet kontárkodni.
Plusz pár év és úgyis tele lesz apró pici pont szerű mikrosérülésekkel. Olyanokkal amiket csak akkor látsz, ha telibe tűzi a nap és akkorák, mintha egy tű hegyével megszúrtad volna. Szvsz, ha nem zavaró a kilátásban (persze a tudat nyilván zavaró), akkor én így hagynám.
[ Szerkesztve ]
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #65318 üzenetére
Ez így van. Ha nagyobb lesz, akkor foglalkozom vele.
a segítséget mindenkinek!
-
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #65316 üzenetére
Nem látni, de van rajta. A fénykép nem adja vissza. A felső képen lévő résznél, rendesen gyürődés van. Viszont a killátásban nem zavar, mert ha nem figyelek rá, észre sem veszem. Az utas, meg ne a szélvédő hibákat keresse.
Azon gondolkoztam én is, hogy ez még kis hiba, hátha lesz nagyobb. Elég bolond időjárás van, a faágak is csak úgy repkednek.
Nem prémium védőfóliára kell gondolni, hanem olyan valami, ami a töréskor nem engedi széthullani, vagy mit tudom én. -
Cunaja
addikt
válasz
szabonagyur #65313 üzenetére
100 önrész. A szélvédő csere ingyenes. Gondolom ezt azért felszámítják majd. Viszont itt, csak a fóliát kellene javítani. Nem akad bele a körmöm, csak megkarcolt és meggyürödött minimálisan. Bentről nagyon nehezen látható, csak ha tudom, hogy hol van és oda nézek. Kintről is csak közelről vehető észre. Kollégák azt mondják, van rajat valami fólia a szélvédőn. Vidéki kollégának is volt ilyen a Suzuki-n és Pestre küldték javítatni.
-
Cunaja
addikt
Sziasztok!
Megtalált egy ba.....tt faág. Viszont csak a fólia sérült láthatólag. Van full Casco, de szerintem ezzel elhajtanak még. Szerintetek, foglalkozzak vele?
Másik kérdésem. Motor beindításkor, elég erősen érződik a kocsiban benzin szag. Ez a jelenség csak hideg indításkor van. Bármikor máskor indítom be, nincsen. Mi lehet?a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Sziasztok. 2006-os vasaló swiftre lehet e 16"-os kerekeket pakolni, és ha igen, milyen gumi "illene" rá?
Köszönöm a segítséget. -
AMD Power
titán
Jakoparts szűrők milyenek?
Új hozzászólás Aktív témák
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Mesterséges intelligencia topik
- Óra topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
- Új digitális forrólevegős műanyag hegesztő hőlégfúvó smd forrasztó
- Kukirin G2 pro csere beszámítás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest