Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz #40993792 #45998 üzenetére
Ez azért van, mert az üzemanyagtank rendszerint nem egy szabályos téglatest, tele van csonkításokkal, a szintjelző jeladója meg egy egyszerű úszó. Ha utóbbi lejjebb megy mondjuk 3 centit, az nem feltétlenül jelent ugyanakkora mennyiséget, mint az azt követő 3 centi.
szerk.: 46k!
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Engem inkább az zavar, h mikor kiírja nekem, h 0km van hátra, akkor talán belefér a 37 literes tankba 30liter.
Ennek igy sok értelme nincs. Úgy kell számolnom, h napi km órát nullázom tankolásnál, és az bc szerinti átlag fogyi +0.2 literrel lehet visszaszámolnom.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
Menj még vele pár km hogy az úszó bealljon a helyére. Nagyon tele nyomtad?
Auris 2007 is dettó, menni kell vele, ha kB 30-40km után sem változik akkor szerviz.@beef: Hogy anyosod is lássa a jobb1ben hogy mennyire tolod és bele tudjon ugatni. A számosat sosem kérdezték bezzeg az a zöld csík mindenkinek szemét szúr... Amúgy a mutatós is csal, mert a feléig lassan megy le utána meg csak úgy szalad. (Vitara 2019)
@dethroner: 30$ alatt ebayen sincsen, van ennél olcsóbb? Itthon 10k a legjobb ajánlat /db.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
beef
őstag
Nekem sem jelentkezik ilyen (2017 Ignis), viszont totál használhatatlan a 10 kis kocka, mert pl . első 100+ km után tűnik el egy, majd kb. 40km után azonnal második. Teljesen használhatatlan. Legalább annyira, mint a pillanatnyi fogyasztásmérő csík (miért nem lehetett maradni a régi, érdemi számszerű kiírásnál vajon?).
-
Hego
tag
Volt már valakinek olyan, hogy teletankolás után az üzemanyagszintjelző nem mozdult? Ugyanannyi kockát látok mint tankolás előtt. Swift 2019-ből.
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
-
Brogyi
őstag
válasz 2ozzmexy #45988 üzenetére
Igaz, mert mikor cseréltem 8 db jeladó volt a kocsiban, és tudta melyik a jó. Ezért se jelez hosszú állás után. Gurulni kell vele. A kocsiban, vagy a csomagtartóban lévő nem ad erős jelet, és nem forgó. Valószínűleg mint a mobilokon az NFC úgy működhet. Találgatunk. Sajnos az autószerelő is.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45986 üzenetére
Igen, tudom h mást nem is fog kiírni... de letojom, azért 40rugó a 4db, ha azt mind eggyel jobb (tehát 10ezerrel drágább/db) gumira költöm, nem mindenki jobban jár és nagyobb biztonságban lenne!?
@tboldi: És műszakin hogyan megy át amikor random eresztenek le az egyik kerékből? Mellesleg ugye tudod hogy a Suzukik figyelik a kerék helyét is? szerinted az esztergomi vas nem fog rádöbenni hogy a csomiból jön az összes jel? a verda is magyar, nem hülye
Vagy marad a B tervem, veszek még 4-et és megpróbálok elemet cserélni a kiszereltekben és utána vmi epoxival visszatömíteni (na azt vidám lesz majd kimosni belőle), de ahogyan nézem ez a VDO eléggé egybe van öntve.. szóval szét kellene rendesen barmolni hozzá.
Nah ha valakinek tönkremegy 1 db gyári kérem jelezze, ne dobja ki, próbacseresznye...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
TPMS-re van KRESZ/jogszabály/törvény? Büntet érte a rendőr ha nem működik? (szét túrtam a zinternetet de nem találok semmit sem erről)
Műszakin bukik, azt tudom, de mi van ha csak a nyári garnitúrába teszek és mindig azzal viszem műszakizni?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz #40993792 #45981 üzenetére
Vidéken a szomszédom volt a gumis, az volt a jó világ, reggel elvitte a kocsit és nyitás előtt megcsinálta, én meg vittem utána a bringáját.
Itt a hírhedt fővárosunkban sajnos be kell "csak" csalni az ügyfelet, utána úgyis csak az új gumiról kapsz számlát...
A mostani gumisom mindenről kétoldalas papírt nyomtat (30 forintos szelepsapkáról is!), de sajna olyan áron is dolgozik...
De hogy ellenpéldát is mondjak: [link] Nem valami bizalom gerjesztő cég, az arcok sem, viszont évekig oda hordtam a régit, feleségemmel, gyerekkel, sosem volt gond velük (illedelmesek, tisztelettudóak voltak), mindig jófejek voltak és korrektek, egészen emberi áron dolgoztak és mindig alkuképesek voltak, ha én néztem be vmit akkor is... nem várták el sosem a jattot, persze mindig kapott a srác egy ötszázast zsebbe.@tboldi: Lehet szegény dethroner-nek csak ennyi gondja van, h az ESP beavatkozik, de lehet más is. A w140 futóművét zsírban kellett tartani, akkor csendes volt, de a monroe-k nagyon nagyot dobtak rajta még 255/45ZR18-al is kényelmes volt.
@pjen: Fűrészfogas kopás okozná?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45965 üzenetére
Nem tudom, mi okozza. Az oktatóm mondta mint lehetséges okot, mikor a WagonR-ünk nyüszögött, de kiderült, hogy csak a bal első féknyereg ragadt egy kicsit, nem ment vissza teljesen, megzsírozva a vezetőcsapokat megszűnt a hang, és azóta (~2 éve) sem jött vissza.
Amúgy a kerékcsavarokat én sosem kenem be semmivel, leszedéshez van elektromos ütvecsavarozó, felrakáshoz meg nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45978 üzenetére
A zsírozás alap, én még a kerékagyra is kenek picit körben, hogy ne szoruljon fel, mert a "vérprofigumis" simán szárazon hagyta amikor a télit rakta fel... lefelé meg nekifutásból rugdostam le szó szerint... Oda sem mentem többet. Vettem annó egy doboz gépzsírt ( [MOL EP2] ), ezzel kenem és semmi baja évek óta, alig fogy belőle, egy ilyen kiszolgál egy életet kb...
@dethroner: Jah, az már volt nekem is műsoron, azért gondolhatod hogy ráhúzta, ha a 3m-es vonóruddal tudtam csak lelazítani... Azóta nem járok gumishoz, csak ha szerelni kell a felnire vagy defekt van.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #45975 üzenetére
Ha rajtam múlik, ezeket többé légkulccsal nem piszkálják. A régi autóm mindig magamnak cseréltem, de ősszel nem voltam túl jól, gondoltam kifizetem és csinálják meg. Most alig bírtam leszedni a keresztkulccsal, szidtam az összes anyját a baromállatnak.
A swiften egy másik gumis cserélte a kereket decemberben, most amikor szedtem le nem volt durván ráhúzva, de olyan vinnyogás közepette lazult meg az összes csavar, tőlem volt hangos az egész parkoló.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45977 üzenetére
Én egyrészt megzsírzom a csavart, másrészt tényleg nyomatékra húzom, azt pedig kézzel, még a gagyi gyári szerszámmal is le tudom tekerni. Sosem volt vele bajom.
Régebben, mikor még sk cseréltem otthon kereket, akkor volt, h annyira meghúztam a csavart, h a hátsó kereket arrébb raktam. De már leszoktam erről, totál felesleges megtépni mindent.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45975 üzenetére
Akkor mégis én vagyok a b**i, mert én utánahúzok, igaz nem nyomatékra húzom, hanem érzésre kézzel... így le tudom venni defektnél az út szélén is és feldobni a pótkereket.
Sajnos a gumisok úgy ráhúzzák hogy a gyári kerékkulcson a majd 90kg-ommal ugrálnom kell h lelazuljon, ha sikerül, de volt már h nem jött össze és egy kamionostól kellett vonórudat kölcsönkérnem toldásnak...
Az első nekem inkább lengéscsillapítónak tűnik...@dethroner: Csáposon elő kellene tudnod idézni a hangot (pajszer nem árt hozzá). A kerékméret azért izgi, mert a szélesebb felni bele tud érni ide-oda ha nem gyári, de mivel ez a gyárija...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45974 üzenetére
Talán inkább a nyikorgás címűre hasonlít jobban. Holnap ha száraz lesz az idő, majd megkérdezem a csajomat hogy hallja vagy nem hallja. Ha ismét jelentkezik, akkor folytatom a kutakodást.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45973 üzenetére
"Az utánhúzás a b.ziknak való "
Nah köszi, az utóbbi időben nagyon csendes voltál, már kezdett hiányozni.
Az első videóra hasonlít vagy a másodikra inkább? Az első más hang (bár hasonlít), mert másik szilent a beteg. A futómű szilent egy gumi alkatrész a futóműben ha hátsó akkor fent keresendő a toronyban az egyik, onnan jöhet ilyen hang, de vedd ki a kalaptartót és ha erősödik akkor a felső, ha csak kicsit hangosabb akkor az alsó... (tippre, nem feküdtem még az új Swift alatt)
Jó kis olaszautó hang, ez nem bug kéremszépen, hanem az olasz mérnökök biztonsági fejlesztése, így tudatja az olasz autó veled hogy még nem rohadt ki a toronyból a gólyaláb. Azóta sajnos több gyártó is implementálta..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45971 üzenetére
Azt se tudom hol van a szilent hogy mit kéne lefújni Ezzel a gyári felnivel vettem az autót ami most került fel, ez 16-os. Télen a 15-ös volt, amivel nem volt hangja.
És én ha felrakok egy kereket, azt legközelebb fél év múlva érinti a keresztkulcs, soha nem húzok utána. Az utánhúzás a b.ziknak valóA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #45970 üzenetére
Tudsz egy ilyen szilent hangot mutatni? Mert túrom a youtube-ot hogy össze tudjam hasonlítani az enyémmel, de nem találok silent hangot.
Találtam két olyan hangot, ami nagyon hasonló az enyémhez. Nekem csak menet közben, csak tempósabb kanyarban és főleg szar úton csinálja és én megesküdnék hogy hátulról jön. De az álló autót hiába rángatom, mozgatnám a kereket, nem volt hangja tegnap se, csak menet közben. Szóval ilyesmi [link] [link]A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45970 üzenetére
A páratartalom gumira gyakorolt hatására tipplesz?
@dethroner: Kezdjük előről, a télikerékkel nem csinálta? (mert akkor nem szilent) Próbaként lefújhatnád a szilenteket vmi gumiápolóval, meg lassan mentetek vele 40km-t, illene utánahúzni a csavaroknak. Véletlenül sem szélesebb a nyári felni mint a téli, ugye?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
Tegnap napos, száraz idő volt, a nyikorgás akkor jól lehetett hallani. Ma viszont nyálkás, esős az idő, és sehogy se tudom produkálni azt a hangot. Ennek ellenére elvittem a szervizbe, ők is mentek vele, semmi hang. Bevitték a műhelybe, emelőn se láttak semmi rendelleneset. Azt javasolták használjam és ha ismét előjön a hang, vigyem újra.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45966 üzenetére
Sokat tudnék én is márkaszervízről mesélni, az i30-at 3 hónaposan vittem vissza először, azóta olyan vagyok nekik mint az influenza, adott időközönként előkerülök és javíthatják azt a fostaligát... tuti mi fogtunk ki egy vacakot, mert abban a hónapban vettek még 3 ilyet, azoknak nincsen baja, de ez... a 7 év garit kihasználja rendesen...
Ugye van amit a lízing cég fizet, ha összetöröm azt nem, de azon kívül kb mindent, ami nem karbantartás, ők veszik rá a téli-nyári szettet, a cserét is ők állják. Elég jó a konstrukció, mondjuk azóta sincs ilyen, de évi majd 1 millió a lízing díja és nyíltvégű... már ott is fogják a fejüket, nem hivatalosan de elmondták h ez egy rossz vétel volt részükről, mert eléggé deficites. Van benne km rendesen, de már a harmadik garnitúra injektor fogy el belőle, negyedik magasnyomású és 2016 végi aszem... de a turbó még nem volt műsoron, már várjuk.
A legnagyob király a szervízes csávó volt, aki szólt hogy zörög a generátorcsapágy a 2! éves kocsin, visszamentem 3 nap múlva és kicserélték, azóta tényleg nem zörög. De mostmár ott tartanak hogy legutóbb felajánlották a lízing cégnek hogy ingyen adnak egy vadiújat helyette, de elutasították...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #45964 üzenetére
Nagyon sok cég csinálja ezeket. Szerelő havernak is vannak történetei, tipikusan a ford plö elhajt mindennel. Egyik srác 5ekm-es autón a futóművet hozzá vitte szereltetni, mert a márkaszervíz elhajtotta. Egy másik meg x éves korában egy ~15 millás autónál azért hajtották el, mert az egyik olajcsere pár éve 150km-el túlment. Márkát nem ismerem. De volt nála motor javítás is garis autón, minden. Szóval, nem egyedi az eset. Ha meg ki kell cseréltetni azt a szilentet, hát az sem lesz a világ vége összeg. De a telepen, ahol bérli a műhelyt van egy ugyanilyen swift, azt a tulaj soha nem is vitte márkaszervízbe, csak a haverral szerelteti. Mondjuk én is jobban bízom benne egy laza ~30 éves tapasztalattal a háta mögött, mint a márkaszervizes fiatal srácban, akinek nem is anyagi érdeke, h kifogástalan munkát végezzen,
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45958 üzenetére
Csak kettőn cserélgetsz? Mondjuk mostmár én is, de ősszel még 3-on cseréltem kereket, szüleimnek meg 4évszakosa van, mivel nem vagyok hajlandó egy negyediken is cserélgetni...
Ha van hely, akkor ennyi kell h az ember férfinek érezze magát... plusz nem egy nagy kaland, 3 kocsi megvan egy hétvége alatt még a panel előtt a parkolóban is...
A gumisok itt BP-en úgy rátépik, hogy ropognak a menetek amikor leszedem, egy defektnél nagy szívás az út szélén, mert nem tudod levenni...@tboldi: Gólyaláb? Azoknál ha nem jó a "nyomás" rajta akkor el tud forogni a rugó a tányéron. Olyan volt a W140-em alatt és annál a szilenteket kellett folyamatosan zsírozni h ne nyüszögjön...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45963 üzenetére
A fektarcsa mögött van a porvedolemez, elől és hátul is. Valószínűleg terhelésváltásra jön elő a hiba.
Amikor az emelőn rángattad a csavarokat és a kereket lehet hogy elmozgott a rugó a helyéről a rugotanyérban vagy amikor a könnyűfém felnivel buveszkedtel hogy fent maradjon amíg a csavart betekered megnyomta a porvedőt. Alá kell mászni és megrangatni azt a felfüggesztést csapos emelőn vagy aknan. Hátha meglatod mi ér bele mibe...@ncc1701: Én lehet még sem álltam volna a fogyasztovedelemig... De hogy a panaszkonyvet elkertem volna az tuti...
Az i30 szerencsére céges lízing és olyan jó a konstrukció hogy a főnök megvarja amíg lejar... KB mindent ők fizetnek, nem olcsó de amilyen beteges megeri. Viszont a markaszervizben arra jutottunk h szeriahibas lesz a vas, azért van ennyi nyugje.. Vagy koboraram..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz a_tesz #45962 üzenetére
Az kizárt dolog, mert nem tudom Mi az a porvédő lemez? És mi van ha megnyomtam, tönkremegy, újat kell venni? Eddig csak olyan autón cseréltem kereket, amin hátul dobfék volt, szóval nem tudom mi az amire gondolsz. De akkor elől is van a tárcsaféknek porvédő lemeze? Minden autón? Mert akkor eddig sose sikerült megnyomnom.
De a bedőlést imitálva próbáltam rángatni fel és le az autó hátulját, beültem és ugráltam a nyitott csomagtartóban, 10 cm-t mozgott fel és le az autó segge, de semmi hangja nem volt.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45958 üzenetére
Nyöszörög, mikor szar a futóműben a szilent. Nem foglalkoztak vele, mert kitalálták, h 3 felett van a gumi nyomás, és az okozta. Elötte valamelyik nap reggel fújtam körbe 2.6-ra valami kúton, fura is volt, h kb 0.4 kellett mindbe, gondolom szar volt a pisztoly mérőkéje. Mikor vittem szervízbe rá egy hétre, már 15 fok volt, gondolom 2 tizedet ez is magyaráz. Úgyhogy erre fogták, ami nyilván baromság, más szerelő szerint is. Cégautó, a tulaj nem akart ügyvédezni, én meg minek kötekedjem? Megegyeztünk, h akkor innentől a szerelő haver szervizeli a kocsit. Ők bukták a pénzt, mert eddig az összes céges autóm még 10 éves korában is ment ugyanoda, márkaszervízbe.
Csáposon kb nem láttunk semmit, van a futóműben egy nagyobb szilent, ami rögzíti a kasztnihoz, az lehet a ludas, majd befújom gazdagon szilikonnal. Mozogni nem mozgott. A hátsó futómű meg olyan egyszerű, mint a szög.Amon Amarth jó. Az is van a kocsiban.
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #45958 üzenetére
Szerintem is az, de csak egy ötlet volt, mármint ami a hibát illeti.
A mi WagonR-ünk szerencsére nem nyikorog. Nem tudom, milyen bevonat van a Monroe rugókon, de valamit biztos segít ebben.
Mindenesetre elvinném egy rendes szervizbe, ahol van jóféle futóművizsgáló pad.
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #45955 üzenetére
Hát így este én már neki nem állok cserélgetni Azt gondoltam van aki tapasztalt mát ilyet és tudja mire tippeljek. Több mint 4000 km már benne van, ki tudja mi számít bejáratósnak. A nyomatékkulcs és a rutin a karomban van, 15 év mindig magamnak cserélgetem a kerekeket, idén szerencsére már két autón Guminyomást meg beállítottam amikor kész volt a csere. De annak nem hinném hogy köze lehetne a fémes csikorgó szekérhanghoz.
(#45956) tboldi Azért a gumislag dolog elég nagy kokány dolog ó, főleg fél éves autót tekintve.
(#45957) ncc1701 Neked hogy nyöszörög, fémesen, vagy inkább gumihang? Szerviz nem foglalkozott vele? De miért, hogy? Nem produkálta a hibát, vagy nem vettek tudomást róla? Én is el akarom holnap vinni, tuti nem hagynám hogy lerázzanak. Ez a garancia lényege. Sabaton most épp azt hiszem nincs a pendrive-on, de van pl Amon Amarth[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
ncc1701
veterán
válasz dethroner #45954 üzenetére
Nekem nyöszörög a jobb hátulja, futóműben valamelyik szilent lehet fáradt, vagy fene tudja. Szintén 2019-es. Márkaszervízből elhajtottak a garival, így már többet oda sem megy. Pénzért a szerelő haver is meg tudja csinálni a szervizeket, fele áron. Csáposan megpajszereltük a futóművet, nem láttunk lógást, nem foglalkozom vele többet.
De nem zavar, mert hangosan szól a zene, most épp megint sabaton.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45954 üzenetére
Telivel ha visszarakod nem csinálja? Csak a jobb hátsóra tedd vissza, majd el körforgalom. Nagy baja nem lehet, hiszen még bejáratós...
Nyomatekkulcsot használtál? Átlósan huztad a csavarokat, ugye? Keréknyomas ellenorzes a sarki kuton...
Így elsőre, de majd mondod mire jutottál."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
Hali!
Van a nekünk egy 2019-es swift. Szombaton felraktam a nyári kereket. Ma elment vele a csajom melóba és azt mondja nyikorog az autó. Beültem én is, mentünk, próbálgattuk és igen, tényleg nyikorog. Nem fék, mert leginkább akkor hallani, ha jobbra kanyarodik szar úton, és nem túl lassan, tehát fékhez hozzá sem ér. Vagy ha elég tempósan ér be a körforgalomba és megy ki belőle, ezeknél szintén jobbra kell ugye tekerni a kormányt. És a legérdekesebb, hogy hátulról hallom a hangot. Mint egy szekér, nagyon durva. A gyalogosok odakapják a fejüket a hangra.
Hallott már valaki erről? Esetleg okozhatja hogy felraktam a gyári nyári kereket?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
tboldi
nagyúr
Szerintem nem lesz tőle baja, sőt, ha sok a hidegindítás és rövidtáv, akkor meg kifejezetten előnyös a 0-s hideg oldal. A meleg oldal lehetne 30-as, ha már a kezelési útmutatóban is az a legkisebb emlékeim szerint (mármint 5W30), de elég kicsi a különbség a 20-as és e között, úgyhogy nem aggódnék.
Nálunk az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR+ 0W30-cal (Shell Helix Ultra ECT C2/C3) futotta már az utóbbi ~30k km-ét, még nem murdelt meg.
[ Szerkesztve ]
-
D4ni
őstag
Sziasztok ! Ma hoztam el 2007-es swiftemet(M13A)a márka szervizből, egyéb műveletek mellett motorolajat is cseréltettem, és meglepődésemre 0W20-ast raktak bele. A munkafelvevő úriembertől megkérdeztem miért nem a könyvben leírt ajánlottat rakták bele, illetve hogy ettől nem-e lesz baja . A válasz annyi volt, hogy az autóba a gyári ecstar olajat rakták bele, és ez a viszkozitású olaj jó bele, semmi baja nem lesz. Szerintetek ?
"Fujigama? Nem ismerem ezt a márkát. - Csak kívül Fujigama, belül Sony "
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45950 üzenetére
Majd kiderül őszre hogy a fedkomp igazolja e a mérési ciklust (csak BP), vagy ez is csak VW-teszt volt.
Hogy nem tapad, az már most is meg van, nyúlósabb érezhetően... de még szines, szőrös és csipked vele a kocsi ha kiszállok... (ősszel 6-7km ment bele mielőtt a pincébe került)"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45948 üzenetére
Az lehetséges, mivel általában azok szoktak az adac teszten dobogósok lenni, amik tapadnak is, tehát a gördülési ellenállásuk is jóval magasabb... (a választásra adok egy like-ot, csak itt nem tudok) A téliknél ez hatványozottabb a lamellák miatt, amik növelik a felületet azzal hogy szétnyílnak, így viszont nő a gördülési ellenállásuk, ami nedves/havas úton jó (jobban tapad minél több van belőle), viszont szárazon nehezebben forgatja a motor.
Azért szerelik gyárilag eco gumival a kocsikat, mert azzal kell eladni, amivel a hivatalos mérésen részt vett és azoknak kicsi a gördülési ellenállásuk (pl. EcoContact5), viszont cserébe nem tapadnak... ha megnézed nem a tesztgyőztesek a "legüzemanyagtakarékosabbak" (bocs, nem tudok rá jobb szót mondani).
Szerintem a gyári Yokohamával is többet enne, mint a szintén gyári szerelésű nyárival, ezért is adták el nekem is nyárigumival novemberben az autót.Bár kíváncsi leszek mennyire lesz így "eco" az EcoContact5 a fedkomp szerint...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz PeterPH #45945 üzenetére
Lehet a forgalom csökkenés is, vagy a téligarnitúrája vmi nagyon tapadós fajta... de nem sok, csak BP nekem is ennyiket evett az mol E10-ből télen a Sebring-ekkel..
@kenguru99: Plusz a hátuljában a cuccok, a sofőr 120kg-os "habteste", a két brutál ISOFIX fotel, a tetőbox meg a többi. Lemértük, kiszálltunk és csak néztünk. 1783kg (aszem ennyit mutatott a kamion mérleg) teli tankkal+utasok, bár vmi spéci limited lehet, mert még az ülések is elektromosak és bőrözöttek benne, meg napfénytetős, sötétített üvegek stb.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kenguru99
senior tag
válasz 2ozzmexy #45941 üzenetére
"Az egyik kollégámnak Prius Mk2-je van, ha hazafelé a BP-i dugózásban lemerül neki az akku, akkor a nagykovácsi emelkedőn csak az 1,5-ös benyás motor (77LE) viszi fel a majd' 2 tonnás bódét, de ott már nem 4-5 litert eszik..."
Prius 2 saját tömeg 1375kg, a spritmonitor átlaga 5,22l/100km.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz #40993792 #45942 üzenetére
De ez eléggé vidék... Azért város és város között is van különbség.
[link] 8,88-ról lement a srác 7,53-ra, a difi annyi volt hogy felrakta a nyári szettet (gondolom a gyári EC5) és E10 helyett 100-ast tankolt.A 2001-es 1,4 VVT-i szívó benzin corolla (E11 facelift sedan 97LE 1039kg) evett 7,2-7,9 között a városban, télen inkább 8,3-9,4, az 1,4T GL+ Vitara (2019 140LE 1140kg részecskeszűrős) 7,3-8,2, télen inkább a 8,5-9 ugyanazon út, ugyanaz az utas, ugyanaz a nyál. Ennyit nem híztam október óta.
Ennyit tesz hogy BP-en kell elmenni a gyerekért, ötezer+2 lámpa, az utolsó használaton kívüli zebrához is van két lámpa igazítva, de a Váci úton pl a nyugatitól árpád útig nem tudok elmenni hogy ne fogjon meg legalább 6-7... (remélem nem olvassák rendőrök, ha 120-al tolom végig akkor sincsen zöldhullám éjjel) Innen csókoltatom a városvezetést...
És ez csak egy út, ha dugó is van, akkor abszolúte nem nyerő, mert mire mindenki megtalálja hova dugta el az egyest, hatodik poziból sokszor már nem férek át rajta... Hogy a főváros közepén szintbeli vasútikereszteződésről ne is beszéljünk, ilyen csak fejlődő országokban van még, de ott már megették a törzsivezetőt...Tuti javulni fogok most, mert váltottam E10-ről mol evo100 plus-ra egy tank üzemanyag erejéig, megnézem, max volt egy "nemjöttbe"...
Nekem még a forensis kártyával is literenként erős 30-40 forinttal drágább a prémium, de ha annyival kevesebbet enne vele a vas, akkor megérné jobban."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45940 üzenetére
Csak nagyon szór... az 1,4T Vitara pl 5,55-8,7-ig van minden, az átlag 6,5, az a legtöbb, de azt nekem csak autópályán 6-ban óra szerint 127-129-nél tudja... A 8,7 az tömény város (BP vacakul beállított lámpákkal). De szerintem ennek kb az utolsó szempontnak kellene lennie egy új autónál...
@Zsolt_72: Azért ennyit nem fejlődött, a legtöbb fogyi adat csak papíron létezik az EU elhallgattatására... Még várom a rönós HSZ-t, de ha megnézed az sem fogyaszt mérvadóan többet. Az ilyen 3-4 lityis fogyasztás az nagyon ideális körülmények között mérhető csak.
Az egyik kollégámnak Prius Mk2-je van, ha hazafelé a BP-i dugózásban lemerül neki az akku, akkor a nagykovácsi emelkedőn csak az 1,5-ös benyás motor (77LE) viszi fel a majd' 2 tonnás bódét, de ott már nem 4-5 litert eszik...
A píszí jegyében maradjunk annyiban, hogy nem lett jobb a fogyasztásuk, csak dinamikusabbak lettek...
Az ilyen 3-4 literes fogyasztást csak szeretnénk, de sok múlik a vezetési stíluson is, meg azon is hogy mennyire bejárt út.
Másik példa: Igen, a SS-al kevesebbet ennem nekem is a Vitara, csak a turbó is hamarabb dobja be a törölközőt, kérdem én melyik éri meg jobban: 1-2 decivel többet fogyasztani 100-on vagy néhány évente turbót cseréltetni? Mellesleg a szívóbenzines sem szereti ha a meghajtott blokktól egyik pillanatról a másikra elveszem a kenést és a hűtést...Zárszóként: Ha 2-4 deci fogyasztáson rugózunk, akkor nem engedhetjük meg magunknak hogy autózzunk...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ármester
válasz 2ozzmexy #45930 üzenetére
Igen, már néztem, szerintem berendelem én is azt a kártyát.
Győrben is kb. ~40ft diffi van literenként.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
2ozzmexy
senior tag
válasz csaba1203 #45927 üzenetére
Nem tudom te merre laksz, de BPen a 100as prémium meg az E10 között sokszor van 60-70huf különbség literenként...
A Vitara 47l-es tankjanal az nem 1500 difi.
Meg én ritkán küldöm tele, olyan negyed tanknal ratankolok 5ezerert mindig.
Amúgy ne aggódj, a régi kocsit amikor vettük még 1996ban Karcagon nem volt benzin kút és ugyanígy kaptuk... Szerinted? Szóltak hogyha megyünk az autoért vigyünk kannaban pár litert... Az első kút 40km-el arrébb volt... A szalon udvarán kannabol töltöttük a vadiúj 5millas kocsit, kicsit csöves érzés volt...
@SymBioTe: forensis kártyával kevesebb a difi"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Ármester
válasz csaba1203 #45927 üzenetére
Ugyanígy kaptuk az Scross-t, még jó hogy szalontól kb. 50 méterre van egy kút.
Ha kifogy a tank, akkor most én is tervezem a 100-as kipróbálását, úgyis olcsó most, meg amúgysem olyan nagy a különbség tankolásonként.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
csaba1203
addikt
válasz 2ozzmexy #45923 üzenetére
Ez teljesen normális. Tavaly ugyanígy hoztam ki az Ignist a szalonból mondták is hogy első utam a benzinkút legyen
Idéntől fogva én is áttértem a Shell V-power 100-ra.
Azért érezhető a különbség főleg ha gyorsítani kell...
Ma is tapasztaltam előzés közben. Nekem megéri az 1500 felár teli tankonként. -
tboldi
nagyúr
WagonR update:
Egyre több a baj vele, úgyhogy nincs más választás, be kell tolni a Lajtába.
A gumiharang ki lett cserélve, minden oké, nincs panasz az elvégezett munkára. Viszont 16 év után elfosta magát a baloldali teleszkóp a csomiajtónál. Délelőtt megrendeltem az újat a Bárdi oldalán, 15h után pedig már át is vehettem, majd be is szereltem. Fasza lett, de lehet, hogy kéne cserélni a másikat is, ne legyen felemás.Ja, és apum nem szerette meg a Hondát, mert mára szabit kért, nem volt alkalma vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz BigBlackDog #45924 üzenetére
Eddig mindig ilyen tizenpár litereket tankoltam az E10-esből, de tegnap (a többiek ajánlására megrendeltem a Forensis kártyát) telenyomtam Mol EVO 100 Plus-al, mert annyira a bányászbéka hátsója alatt van az üzemanyagár, hogy jobban megérte most telenyomni a prémiummal (333HUF/L-re jött ki kedvezménnyel), mint havonta E10-et tankolni... (utoljára 384-ért tankoltam az E10-nek literjét, BP...)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz BigBlackDog #45922 üzenetére
Okés, akkor majd ha megint tankolok akkor felviszem azt is.
Decikben volt mérhető a gyári feltöltés... kicsit illuzió romboló volt, amikor átvettem a szalonban a kocsit és kiírta hogy azonnal menjek tankolni...
Szószerint értsd hogy 2-3km-re elég benzint hagytak benne...
Amúgy nézem hogy van akinek ugyanez a kocsi 5,55-t eszik... biztosan rossz a lábam.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz BigBlackDog #45920 üzenetére
Nem, csak ezt az egy tankolást, amit tegnap csináltam (39,64L és majdnem kiesett a a mutató már, 54km-re számolta a fedkomp a megtehető távot 8,45l/km átlaggal), mert végre eljutottam odáig (november óta) hogy felvigyem...
Ezek szerint volt még benne 7L E10-es nyál!?
Valahogyan nem jön ki a matek, két kattanásra tankoltam pedig... (47l-es a tankja gépkönyv szerint)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Ki OFF-olom, mert valószínűleg nem ide tartozik:
spritmonitor.de-n reggeltem a Vitara-t, de ugye nem nulláról indul a km számláló és most nem igazán akar semmit sem kalkulálni... Ez normális?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz dethroner #45912 üzenetére
Nem lehet h ott más volt a felszereltség? Mondjuk ami máshol nem elérhető... elektromos ülések elég nehezek... Plusz lufik, amit ott a helyi előírások követelnek amik szigorúbbak mint az EU előírások? Nagyobb légkondi hőcserélő esetleg és nagyobb hűtőkör (feltöltő mennyiségre)?
Lőni már nem nagyon lőnek arrafelé, főleg magányosan poroszkáló swift-ekre, mert Obama (vagy még Bush a fene se tudja) odament aztán mindekit jól szájba...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz BigBlackDog #45911 üzenetére
Ez logikusan hangzik. De nem kéne a hűtőrendszert bemutató fejezetnél ugyanúgy kiemelni, hogy az izraeli más? Meg elég meleg lehet Cipruson, Spanyolország és Olaszország déli részén, Portugáliában is. De ezekhez nem jelzik a kivételt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
Szerintetek miért van a gépkönyv szerint különbség az izraeli 2017-es swift fogyasztásában és tömegében, a normál verziókhoz képest? Fogyasztás pár decivel több, a menetkész tömeg 10kg-al több? Tettek bele némi páncélzatot?
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45906 üzenetére
[link] Ilyen Opel volt, és elnézést az elírásért, nem 1literes hanem 1,2-es turbó motor...
Vezetési érzetre dinamukisabb és nyomatékosabb az 1,4T Vitara.... Meg egy Ford Focus-t próbáltam még (1L EcoBoost 125LE), de az sem volt meggyőző az 5 ajtós mivolta ellenére, jah és bő 2 millával a keret fölött volt... hát még a kombi...
Az 5ajtós autóknál (nem mindegyiknél) még a Vitarában üllve is a hideg futkos a hátamon, amikor látom a hátsó ülésen a gyereküléseket, köztük anyuka és utaznak 5centivel a csomagtérajtó mögött... Akkor gondolj bele milyen érzés amikor a céges duplaüléssoros nyújtott platós Ducato-val követek egy ilyet, egy bebamulás rakottan és átmegyek rajtuk...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz szivacs1987 #45904 üzenetére
Akkor ezek szerint nagy csodák nincsenek, a turbós nyomatékosabb.
-
szivacs1987
aktív tag
válasz ncc1701 #45902 üzenetére
Szia,
Ez egy Baleno 1.0 boosterjet fékpadi mérése. Ránézésre, kb jónak is mondható.
Látszik rajta, hogy olyan 1600-as fordulat körül már van 140NM. Az 1.2-esnek 120NM van 4400-as fordulatnál.
Ami hátrány az a kb. 0,8-1mp-es turbólyuk.
Én általában 1800-as fordulat fölött használom, átlagos gyorsításoknál, olyan 3000-3500-as fordulatig forgatva.[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
2ozzmexy
senior tag
válasz ncc1701 #45902 üzenetére
Tetszik a logikád és van racionalitás alapja, ritkán forgat az ember egy szívóbenzinest 4000 fölé, pedig ugye a kW arra van megadva...
1,4T motor 1500-tól 200Nm a nyomatéka (swift sportban erősebb 10%-al) és ez egészen tart a piros tartományig.
Ha már LE/kg arányok: Vitara (nem hibrid) 140LE/1140kg
Utána járok az Astra esetében... nem tudok számokat fejből.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."