-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz dellfanboy #75542 üzenetére
Ezeknek mar megkell felelni kornyezetvedelmi szabvanyokanak. Valamint van max kw amivel A1-be kell legyen. Az emlitett Rotax blokkos jarganyok, boven nem 11KW-osak!
-
KTMHobby3
tag
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Következő a problémám: 50-es Runner végsebessége jó (óra szerint 90), de a gyorsulása nem igazán. Lassan indul, alacsony fordulatról, aztán szépen lassan felküzdi magát. Gyári új görgők vannak benne, ezért erősebb kuplung rugó beszerzése mellett döntöttem. A boltban némi fejvakarás után a zöld szettet adták. Most volt időm foglalkozni vele, és nekem furcsa ez a rugó. A régi rugó hosszabb nyugalmi állapotban, viszont erősebb. Mindkét rugóra egyforma súlyt akasztottam, és a zöld, elvileg erősebb rugó nagyobbat nyúlt mint a régi. Szerintetek érdemes összerakni a zölddel, vagy felesleges, mert nem lesz jó?
Beauty is pain
-
Topikgazda
válasz Narancs #75553 üzenetére
Ha van időd és türelmed bepróbálkozhatsz vele, de én inkább vagy az új vagy a régebbi méretből (tök mindegy) néznék egyel erősebbet. Aztán lehet, hogy pont belenyúlsz a zöldel az miatt mert rövidebb, hiába gyengébb a réginél...
De ezek a kisrugók tényleg csak a közvetlen elindulásért felelősek, ha még elindulás után kis tempónál is gond van, akkor ott mást is állítani kell.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dellfanboy
senior tag
válasz energy4ever #75551 üzenetére
az1 teny, de en nem arra reagaltam hanem erre: nagyon dúrva hogy egy mostani 125-ös gépből mit ki nem hoznak
nem latom a durvasagot, kornyezetvedelmi normak ide-vagy oda. raadasul egy 4t 125-bol mar tiz eve is siman el tudtak erni a jogszabalyban/A1kategoriaban meghatarozott max loeroteladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
energy4ever
addikt
válasz dellfanboy #75555 üzenetére
Szerintem nem csak en nem ertem mibe alltal most bele, es miert.
11kw, A1 plafon, 140km/h. A1bol gyarilag ez a max vegsebesseg.Ezzel az erovel azokra az 50cc-sekre is lehet irni, hogy gagyi, meg nem megy sokkal ami "csak" 100-110-et megy. Mert mar 1968ban is volt 3 hengeres osszesen 50cc-s, 30+ kilowattos motorja a suzukinak... Naes?
-
perge666
veterán
válasz dellfanboy #75555 üzenetére
Lapozzunk.
-
tothferenc
senior tag
Sziasztok. Ugy tudom, hogy az automata szivaton is lehet allitani minimalisan. Az enyemen nincs beragasztva. Ez hogy is mukodik? Ha kifele tekerem, akkor elobb zar, vagy inkabb kesobb? Lattam errol egy yt videot, de ott nem volt egyertelmu.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Repsol600
addikt
válasz tothferenc #75558 üzenetére
Ha kifele tekered akkor zár később.
-
Narancs
őstag
válasz sityupityu #75554 üzenetére
Köszi, kipróbáltam a zölddel. Hát nem sokat segített, talán egy fokkal jobb, de inkább máshogy rossz. Most magasabb fordulaton indul meg, viszont utána egyből leesik és kb ugyanaz van, mint eddig. Görgők a gyáriak es szinte újak. A szíj gyári mérete 18 mm, az enyém fent mérve 17,4 mm, a fogak aljánál 16, 4 mm. Ez a 18 mm mire vonatkozik? Vagy teljesen egyformának kéne lennie?
Az is eszembe jutott, hogy mikor megvettem a motort 78 kg voltam, most 102 vagyok. Ez 24 kg plusz tömeg, lehet hogy emiatt egyszerűen kevés alám az 50es Runner?
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Tothgera30
Ármester
válasz Narancs #75560 üzenetére
"Az is eszembe jutott, hogy mikor megvettem a motort 78 kg voltam, most 102 vagyok. Ez 24 kg plusz tömeg, lehet hogy emiatt egyszerűen kevés alám az 50es Runner?" - Kizártnak tartom, fater 185cm/95kg, és még a Neos (levegős Minarelli) is vígan pörgött alatta, végsebességét ugyan úgy megfutotta, nem volt torpanás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
Autopalya matrica vasarlasakor mire kell figyelni?
D1M-es 2.500Ft-os matrica mire jo? Egyszeruen semmit sem talalok rola, hogy melyik utakra lehet vele felmenni... -
szabcsab
csendes tag
válasz energy4ever #75562 üzenetére
A D1M 2500;-Ft-os az havi, az 1470;-Ft-os az 10 napos Motorkerékpár matrica a fizetős autópálya szakaszokra, ahogy a térképen az alábbi linken látható!
[link][ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
válasz Tothgera30 #75561 üzenetére
pedig, de pont ma volt 1 video a totalbike-on hogy teszteltek vmi elektromos lofaszt es az egyik csavo mondja h biza o 100 feletti kg-ban es alatta a vas 18km/h-t mutatott mig a cingar alatt 30?-at
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
macilaci78
nagyúr
válasz dellfanboy #75564 üzenetére
Az elektromos lófaszon van a hangsúly, más a motor karakterisztikája.
Robbanómotornál kicsit más a sztori: az áttételtől és a főtengelyfordulattól függ a sebesség. A CWT váltó eléri a legnagyobb áttételét a centrifugális erőnek köszönhetően, onnantól pedig már csak a motor fordulatszámán múlik a végsebesség. A nagyobb tömeg inkább csak azt befolyásolja, milyen gyorsan éri el a végsebességet.
A közegellenállás jobban beleszól a dologba. Ezt a nagy plexis robogósok érzik igazán.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
dellfanboy
senior tag
válasz macilaci78 #75565 üzenetére
tehat a robbanomotoron tok mindegy hogy valaki 78kg vagy 102 ?
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
macilaci78
nagyúr
válasz dellfanboy #75566 üzenetére
Nem teljesen, de a végsebességben sokkal kevesebbet szól bele a tömeg, mint a közegellenállás.
Ugyanaz a robogó, ami 160 kilós hab testem alatt 65 km/h végsebességgel megy, a 95 kilós öcsém alatt 70 km-h-ig gyorsul ugyanazon a sík terepen ugyanabban a fél órában. Kipróbáltuk.
Itt a topikban pedig van olyan tapasztalat, hogy ugyanazon robogó ugyanazon sofőrrel plexivel 10-15 km/h-val kevesebbet megy, mint plexi nélkül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
d@vee
őstag
válasz macilaci78 #75567 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni. 80-körülre simán felmegy az óra a motornak, onnantól picit tud feljebb menni, ha rendesen ülök rajta. Amint összehúzom magam, egyből meglódul a mutató, kb. 10-el többet megy úgy. A légellenállás sokat visszavesz szegény 4 lovas gépekből.
Ja
-
d@vee
őstag
válasz macilaci78 #75569 üzenetére
Persze mindenre hat a fizika, csak szegénykém alattam harmatgyenge amúgyis
Ja, jelentkeztem a kategóriaváltásra. Az oktató leszólt, hogy hülyeség lenne 125-öst csinálnom. Árban 50-el kerül többe,valamint a 125-öst úgyis gyengének találom majd nagyon hamar és mivel robim van, egy váltós gépet rendesen a forgalomban nyugodtan nem tanulok meg kezelni 2 gyakorlati óra alatt. Illetve idén már úgysem lesz a gyakorlati részből semmi, mert jönnek a hidegek (ezt én is így gondoltam), de a kresz részt le szerettem volna tudni még idén. Aztán a 24-et is betöltöttem idén, így semmi akadálya a nagyobb jogsinak.
Addig beszéltünk, meg még 1-2 ismerősöm tanácsára is pluszban, hogy beiratkoztam a korlátlanra.
Kiváncsi leszek, de most jó pár hónap nyugi mielőtt egyáltalán látni fogom, min tanulok majd brümmögniJa
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75572 üzenetére
Autóval van autópályás tapasztalatod?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
tothferenc
senior tag
válasz Repsol600 #75559 üzenetére
Koszi, siker. Btw az kicsit meglepo, hogy a 8 mm-es munkahenger bizonyos pozicioban szorul a huvelyben. Ez mitol lehet? elgondolkodtam a manualis, bowdenes kezi szivaton. Tudja valaki, milyen tipust tudnek felszerelni egy gyari motowell magnet rs-re?!
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #75574 üzenetére
Nincsen. Miota van B-s jogsim, nemis vezettem meg autot...
-
suste
veterán
válasz energy4ever #75572 üzenetére
a megkötés az, hogy a kategóriának megfelelő járművel hajtsál fel
tehát nem "mehetsz" fel pályára, hiszen nincsen gyalogos útvonal az autópályákon
de a lánchíd tetejére sem .... -
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Adott egy piaggio fly. 2012
Most hoztam el pár hete.
Tökéletesen működött.
Önindítóval indult.
Leraktam majd be akartam indítani ma semmi... kerregés a relétől.
(Berúgóval hibátlan).
Megtisztítottam bezsíroztam az önindítót.
Feltöltöttem az akksit.
Kiszedtem az indítómotort, testeléseket pucoltam, pozitívot is+kontaktspray.
Minden faszán kellene hogy működjön.
Az indítómotor megtekeri a bendixet, az csatlakozik a főtengelyen lévő fogaskerékre ahogy az meg van írva, de már nem bírja megmozdítani. (Vagy is beindítani "berúgni).
És kerreg a relé.Szerintetek mi lehet a hiba?
Nem akarok feleslegesen cserélni akksit, önindítót, bendixet, relét.Nincs rá keret.
Köszönöm a segítséget.
Piaggio fly.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #75578 üzenetére
Szia!
Valószínű akksi hiba. Tegyél rá műszert, ha indítózás közben 10V alá esik a feszültsége, akkor le van merülve. Ha frissen feltöltve is ugyanezt csinálja, akkor cserélni kell. -
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #75576 üzenetére
Szóval matricáknak van területi és időbeli érvényessége.
A területi érvényesség szólhat csak az adott megyére, vagy az egész országra.
A megyei matricák csak évesek.
Az országos matrica lehet heti (10 teljes naptári nap), havi, éves.
Ezek a B-re biztosan igazak, nincs olyan kétkerekű kategóriám, amivel lehet pályán menni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #75571 üzenetére
Mátészalka helyileg. Egy ismerős oktatónál, nála tettem le a jogsit másfél éve.
Ja
-
KTMHobby3
tag
válasz Winchester95 #75582 üzenetére
Sajnos ez nem jó, azért próbáld meg másik akksival, esetleg autó akksival, mielőtt új akksit vennél. Biztos, ami biztos.
-
CartmanLand0
senior tag
Xado 2T FC olajat használt/használ valaki ? Mi a véleményetek róla ? Felujított robeszomat ezzel fogom használni, illetve OMW 100Plus benyát fog kapni.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Winchester95 #75583 üzenetére
Tobb mint valoszinu hogy az lesz. Ahogy elottem irtak, probald meg masik akksival azert, de ha azzal is hasonlot csinal, akkor akar lehet egy menetzarlat is az oninditonal.
De inkabb az elsonek van nagy eselye. Ahogy par hete bejottek ezek az ejszakai hideg idok, eleg volt 1-2 ejszaka es a "gyengek elhulltak"
Ha az akksi mar a veget jarja (meg ha nyaron vagy a tartosan 15 fok feletti idoben jo is volt), akkor altalaban ez a 10 fok alatti ido a vizvalaszto neki. Nem veletlen, hogy ilyenkor hullik el a legtobb autoban is az akksi.Amugy en szinten ugyanigy jartam, par eves akksim van, eddig minden gond nelkul poc-roff inditott.
Amint bejott ez az ejszakai huvosebb ido, egyik reggel mar csak nyoszorges volt. 12,5V felett van picivel a feszultseg, viszont terhelesre mar beesik 6V korulre es nincs benne kraft.Mivel van berugom, igy telre mar nem fog uj akksit kapni, csak tavasszal.
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75585 üzenetére
Nem ismerem ezt a Xado olajat,de utánaolvastam és elég jónak tűnik.
Lehet veszek énis ilyet,leváltom a Repsolt..... -
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75585 üzenetére
Ha ugy irod ki, hogy ezzel fogod hasznalni, akkor nem mindegy mi a velemenyunk rola? Nem tudjuk milyen motorod van...
Olajak:
A forum egyik fo temajahoz tudnam hasonlitani. Vannak modern szamitogepek, es vannak regeik. Mai napig lehet venni uj 775-os alaplapot pl 20ezer ft-ert, es lehet venni 1151-eset 15ezer ft-ert is. Megeri a 775-os ma, amit evek ota nem fejlesztettek, es ugyan azt adjak mint regen!? Nem... Ilyen ez az olajoknal is. Motul-on kivul nem nagyon fejleszti "ma mar" mas az olajat. Azt, hogy ma mar, ugy ertettem, hogy van aki tobb 10 eve ugyan azt arulja, csak mas csomagolasban.
Ha 2T olaj, akkor: Motul 2T 100% synthetic 710. Mar ha magasabb fordulatu, vagy tuning geprol van szo. Ha egy alap alacsony fordulatu kisrobogo, akkor inkabb felszintetikus ajanlott. -
CartmanLand0
senior tag
válasz perge666 #75587 üzenetére
Én sem hallottam még róla, de jókat olvastam a neten, illetve a szerelő, aki csinálja a mocim ezt ajánlotta.
energy4ever : Motorom tipusát már sok hszben leírtam, ha nem olvasod figyelmesen a topikot, arról sajnos nem tehetek Egyébként Yamaha Jog NextZone 3Yk. A véleményekre meg kiváncsi vagyok, függetlenül attól hogy használni fogom e vagy sem ... ez egy robogós topik, témába vágó kérdést tettem fel, gondolom ez nem baj Remélem nem vetted sértésnek, csak gondoltam tegyük tisztába itt a dolgokat Béke
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75589 üzenetére
Pont írni akartam hogy míért ne tudnánk milyen motorról van szó,de megelőztél.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz perge666 #75590 üzenetére
Persze nem várhatom el, hogy mindenki fejből tudja a motorom tipusát, de ha már veszi valaki a fáradtságot, hogy válaszol valakinek, akkor előtte picit utána nézhetne, hogy korábban írt e már ide az illető. Bár lehet nem mindenki ilyen, én magamból indulok ki ... tudom nem vagyunk egyformák, de épp ettől izgalmas az élet[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #75591 üzenetére
Megis honnan kellene tudni, hogy abba a motorba szanod, amirol par napja irtal?
Itt sokaknak nem egy motorja van, es tobbeknel igen hamar lecserelodnek.Topikgazdaknak tudsz bekuldeni kepet, es tipust, utana berakjak az osszefoglaloba. Onnantol kezdve nem kellene visszakeresgelni, hogy mid is van.
-
CartmanLand0
senior tag
válasz energy4ever #75592 üzenetére
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
En kb 2 eve hasznalok Xado-t 2T es 4T motorba is. 4T-nel annyit tudok nyilatkozni, mintha egy picit halkabb lenne hidegen.
Alapvetoen nem hiszek az ilyen "visszaepiti a mindent is" tipusu maszlagokban, raadasul egy szerelo es egy motorszervizes haverom ajanlasa miatt probaltam ki.
Nincs semmifele erdekeltsege a dologban, meg ram nem tukmalna hulyeseget(foleg hogy o is a "varazsadalekok" ellen van, meg a hulyites ellen), viszont eddig neki is csak pozitiv tapasztalata volt vele. Mondjuk o az osszes sajat motorjaba meg autojaba is azt hasznalja.Igazabol a tokeletes teszt az az lenne, ha X olajjal osszehasonlitana az ember Y km utan, laborvizsgalattal.
Szoval nagy csodak nincsenek, egy jo olaj, csak a marketing rizsat tudni kell a helyen kezelni
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75591 üzenetére
Ez ilyen,pedig csak erről írsz amióta megvetted,meg most újíttattad fel amit írtál is,na de mind1...........
A másik témára meg : lényeg hogy nyogo83 is megerősítette hogy bevált olaj.
-
CartmanLand0
senior tag
Köszi skacok ... Koszi a megerositest is, nagyon remelem hogy jol bevalik majd. Illetve 100as benzinnel egyutt meg tisztabb lesz a rendszer, nem trutymosodnak a dolgok annyira ... Vagyis remelem :D
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
szabcsab
csendes tag
válasz energy4ever #75572 üzenetére
Az előző hozzászólásodban említett matricával, rendszámos motorkerékpárral a matrica érvényességi ideje alatt bárhova!
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Igen azt mondják,bár én még kocsiba se tankoltam soha 100-as benzint nemhogy motorba,pedig kocsim van már 10 éve lassan,motor meg jóval több.
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75596 üzenetére
Figyelj, én egy hete használok 100-as benzint. Nemtudom tisztább-e a robogó, de azóta 80 fölé alig akar menni
Ja
-
CartmanLand0
senior tag
ez érdekes ... Eddig mindenhol mindenki arrol áradozott, hogy nemcsak tisztább lesz, de jobban is megy, szebb az alapjárat stb , kevesebb a fogyasztás ... Bár ezeket nehezen hiszem el, az viszont biztos igaz, hogy sokkal jobban kiméli az alkatrészeket.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...