-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz manya777 #71886 üzenetére
Szia!
"Azt sejtem hogy visszafogja"...
Nem jól sejted. Miért fogná vissza egy sima domborított felület, mint az a ruha, amin ezer ránc van, amibe a menetszél bele tud kapaszkodni. Az én motoromon is van plexi, próbaképp leszereltem és lassabb lett 5 km-el, mint plexivel. Az eddigi összes motoromon volt szélvédő, mindegyikre én csináltam, kivéve az elsőt, amin gyárilag rajt volt. Rendes méretűek voltak, amik télen is megvédtek a menetszéltől. Ezért csináltam a mostani kismotoromra is. -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71895 üzenetére
Próbáltad, vagy csak gondolod. Mint írtam, nekem minden motoromon volt szélvédő, ezért írtam hogy semmit nem fog vissza, sőt, ha áramvonalasra van készítve, jobban megy a motor. Minden gyorsasági versenymotoron van plexi, szerinted azért hogy visszafogja a motort?
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71899 üzenetére
Az egyszerűség kedvéért beszéljünk szélvédőről. Annak az a szerepe hogy megvédje a felsőtestünket a hideg széltől. Több szélvédőt is készítettem és rájöttem arra hogy igazából csak a felsőtestet kell védeni, mivel a sisak védi a fejet és kicsi a légellenállása. Ha elfogadod azt hogy egy robogón a legnagyobb légellenállást az emberi felsőtest okozza, különösen vastag ruhában, akkor azt is el kell fogadnod hogy annál minden más csak jobb lehet. Én itt egy sima, domborított plexit értek, amiről lesiklik a levegő. Nem nagyobb mint a felsőtest, át látni felette, akkor mitől lenne nagyobb a légellenállása. Ez egyszerű fizika.
Erre gondolok. -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71904 üzenetére
"A képen látható plexivel valóban semmiféle tapasztalatom nincs, de..."
Az első robogómat 50 éve vettem, amin gyárilag volt szélvédő, teljes méretű. Plexin keresztül kellett nézni az utat. Azóta minden motoromon volt, ezért van némi tapasztalatom ebben a témában. Azon kívül hogy megvéd a széltől, bizony, a légellenállást is csökkenti, mint ahogy a gyorsasági motorokon is. Tudom, nem tudlak meggyőzni, mert amíg nem próbálod ki, úgysem hiszed el. Csakhogy a fizika nem hit kérdése.Porlasztó témában abszolút egyet értek Veled. Egy motornak könnyedén kell indulni hidegben is. Akár 95-ös benzinnel is. Vagy a benzinszint alacsony, vagy dugulás van valahol. A gyertya sok mindent elárul.
-
KTMHobby3
tag
Sziasztok!
Mivel ez a topic nem csak robogókról, hanem kismotorokról is szól, ezért bátorkodtam írni ide. Az én kismotorom egy 31 éves KTM Hobby3, két sebességes 50-es moci, amit tuningoltam, átalakítottam LED-esre. Nagyon szeretek vele motorozni, mióta ennyire jól megy, vakítóan fehér fénnyel világít, az autósok "örömére". Mióta ez van rajta, egy autós sem hajtott ki elém. Ha valakit érdekel a téma, szívesen segítek mind a tuningolásban, mind a LED-esítésben.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71921 üzenetére
Mi van, bevagytok xarva? Kit érdekel a rendőr, ha az életemről van szó. Amíg 35W-os halogén volt a lámpámban, annyiszor kihajtottak elém hogy csak rajtam múlott hogy életben maradtam. Mióta ez az erős fehér fény van a motoromon, egyszer sem hajtottak ki elém. Egyébként a rendőrök sokszor látták a világításomat, mert az utcánkban rendszeresen radaroznak, volt hogy minden nap, egész héten. Egyszer sem szóltak, pedig 100m-re lakok a helyszíntől.
-
KTMHobby3
tag
Azon lennék meglepődve, ha lenne gyerekem, mert már 2 unokám is van. Azt én se szeretem, ha reflektorral jönnek velem szembe, olyankor én is felkapcsolom neki a reflektort. Természetesen tompítottal járok. Nem tudom tudjátok-e hogy segédmotoroknak a tompított fény városban is kötelező, nappal is. A motoromon direktbe van kötve a világítás, így nem felejtem el felkapcsolni.
-
KTMHobby3
tag
"Ha majd lesz gyereked, meg fogsz lepődni,"
Én erre válaszoltam. Így már bizonyára érthető, amit írtam.
perge666: Nem mindenkinek kötelező, csak azoknak, akiknek gyárilag van tompított fényszóró az SMKP-jukon. Régebbi kismotorok között több is van amelyiknek nincs. Pl: Babetta, egyes Puch-ok, stb.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71929 üzenetére
Arra próbáltam rámutatni hogy mikor halogénes lámpával közlekedtem a védett útvonalon, többször is előfordult hogy nem adták meg az elsőbbséget és kihajtottak elém. Csak vészfékezéssel tudtam megállni. Volt hogy csupán fél méteren múlott a csattanás. Mióta (már több mint egy éve) LED-es "izzó" van a reflektoromban, egyszer sem fordult elő hasonló eset, sőt, még ha bőven ki tudott volna menni az autós, akkor se tette. Ezt a fehér fényt már messziről észreveszik. Egyébként mindössze 2x6W-os, de jó foncsorban igen jól világít.
-
KTMHobby3
tag
válasz lbence #71936 üzenetére
Sajnos igazad van. Az autósok egyáltalán nem tisztelik se a bicikliseket, se a robogósokat. Ezért kell ellene tenni valamit. Bicikliseknek megengedett egy erős villogó fény előre, meg egy piros hátra, ami már messziről is jól látható, de robogókra ez nincs megengedve. Marad az erős fehér led világítás, ami nálam bevált. Az indexekbe is 3W-os Power ledeket szereltem, foncsorba, hogy ha rásüt a Nap, akkor is jól láthatóak legyenek. Én a kismotorommal nappal közlekedek, ezért fontos számomra hogy nappal is jól lássanak, amit a ledes világítással sikerült elérnem. A Te tiszteletre méltó súlyoddal sokkal bátrabb lennél, ha minden alkalommal tapasztalnád hogy az autósok "látnak" és megadják az elsőbbséget. Nekem ez megadatott.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71943 üzenetére
Nincs tiltva! Az SMKP nem gépjármű, nem műszaki vizsga köteles, az átépítéséhez, átfestéséhez, izzócseréhez nem kell engedély. A világításáról annyi az előírás hogy ha gyárilag van rajta tompított fényszóró, akkor annak állandóan világítani kell. A fényének fehér, vagy kadmiumsárgának kell lenni. A lámpát úgy kell beállítani hogy ne zavarja a szembejövőket. Egyetlen kitétel van, a világító és jelző készülékeken "jóváhagyási jel"-nek kell lenni. Annak a bizonyos E betünek. Szerinted a rendőrt érdekli az E betű, vagy inkább az hogy világít-e, vagy sem? Mióta az utóbbi időben rengeteg LED-es jármű jött be kishazánkba, ki foglalkozik ezzel?
Azzal egyetértek Veled hogy a legfontosabb a közlekedésben az óvatosság és az életszerű magatartás. De ha az autós nem vesz észre, mert nem látja a lámpádat napsütésben, hiába vagy óvatos, akkor is elüt. Már engem is ütött el autós, szerencsére nem lett bajom, de akkor még nem ez a fehér fény volt a motoromon, mert ezt észre vette volna.
-
KTMHobby3
tag
1997. Az elég régen volt, azóta sokminden változott. Segédmotoros kerékpárokra felszerelhető olyan világító berendezés, amit motorkerékpárokra készítettek. Úgy-e erről nem hallottál? Pedig igaz. LED-es is.
Ha láttál már 40 éves Babettát sötétben, akkor megérted hogy miért hozták ezt a rendeletet.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71964 üzenetére
Ez természetes! De ez minden világításra előírás.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71966 üzenetére
Minden szempontból igazad van. Azt hittem kedvet csinálok motoros társaimnak egy korszrűbb, jobb világításhoz, ami sokkal kevesebb energiát igényel. Tapasztalatom szerint a közlekedésben is nagyobb biztonságot ad. Továbbra is úgy gondolom hogy a legfontosabb: "Látni és látszani."
A témát részemről lezártam. -
KTMHobby3
tag
Szia !
Nagyon jól leírtad a legfontosabb dolgokat, ami a téli motorozáshoz kell. Én is akartam írni hogy egy plexi jobban védene a hideg szél ellen, mert először nem a lába fázik a motorosnak, meg azt jobban lehet védeni. Én cipő helyett inkább csizmát ajánlanák, az jobban véd. Én mindig azt használtam. A plexi mögé el lehet bújni, de még a lábakat is fel lehet tenni, hogy ne érje annyira a szél. -
KTMHobby3
tag
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72054 üzenetére
Ezeket a rendszám nélküli kismotorokat max 45 km/h-val szabad hajtani, aminél a fogyasztásuk garantáltan 3 liter alatt van. A megbütykölt 50-esek, nagyobb sebességnél simán elérhetik a 6 litert is. Az extrém súlyt most ne számítsuk ide, véleményem szerint a fogyasztás igencsak sebességfüggő. Van ellenpélda is, egy Babetta 210-es utazósebessénél (40 km/h) 2 liter alatt fogyaszt.
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Mikor én kerestem rugót, ezt írták nekem: https://www.csordasrugo.com/Theory66: Barátomnak van egy ugyanilyen Sendája, a váza ugyanilyen kék csőváz. Neki is hasoló gondjai vannak, bár akitől vette, az adott Neki tartalék alkatrészeket, meg egy 50-es blokkot. A 18. kerületben lakik, ha beszélni akarsz Vele, megadhatom a címét, tel. számát.
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #72106 üzenetére
Szia!
Ha cuccolni szeretnél végy egy ilyent: -
KTMHobby3
tag
válasz csurgoi #72111 üzenetére
Szia!
Ha télen is szeretnél motorozni, én a nagyobbat ajánlom, jobban véd. Volt idő, mikor olyannal jártam dolgozni, jól el lehett mögé bújni, nem ért a menetszél. Esőben is hasznosabb. A használt is tökéletesen megfelel, ha nem törött és nem karcos. Az elsőt leszámítva, valamennyi motoromra én magam csináltam a szélvédőket, amihez a plexit úgy kaptam, csupán munka volt vele. Nekem a plexi hajtogatása nem probléma, megtanultam a technikáját. Nem tudom láttad-e ami a mostani motoromon van, azt volt a legkönnyebb meghajlítani, ha elég bátor vagy Te is megpróbálhatsz csinálni egy hasonlót.
Más márkájút se nehéz felszerelni, ha előtte megnézed hogy hogyan vannak rögzítve, a tiéden, meg a másikon, mert azonnal látod hogy mit kell alakítani hogy passzoljon és jól is nézzen ki. -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72140 üzenetére
"ott van rajta az E jelzés"
Országok azonosító számai:
E1-Németország, E2-Franciaország, E3-Olaszország,
E4-Hollandia, E5-Svájc, E6-Belgium, E7-Magyarország,
E8-Cseh Köztársaság, E9-Spanyolország, E10-Jugoszlávia,
E11-Anglia, E12-Ausztria, E13-Luxemburg, E14-Svjc,
E16-Norvégia, E17 Finnország, E18-Dánia, E19-Románia,
E20-Lengyelország, E21-Portugália, E22-Oroszország,
E23-Görögország, E25-Horvátország, E26-Szlovénia,
E27-Szlovákia, E28-Belarus, E29-Észtország,
E31-Bosnia-Hercegovina, E37-Törökország,Ezt jelenti az E jelzés. Szerintetek a rendőrök ezzel tisztában vannak? Tényleg ez érdekli Őket?
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72143 üzenetére
Így van! Ezzel mindig számolni kell. Ha valaiki kockáztat, számoljon vele hogy lebukhat. Csak azt nem értem hogy rengeteg olyan 50-es van, amik jóval 45 felett mennek, "gyárilag".
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72145 üzenetére
Igazad van!
Szerencsére semmi közöm hozzá. Hál' Istennek.
-
KTMHobby3
tag
válasz Theory66 #72189 üzenetére
Szia!
Én végigcsináltam mindent, a nagyobb sebesség eléréséért. Mivel minden mindennel összefügg, nem elég egy dolgot megváltoztatni. Előre leírom hogy nem akartam 50 ccm fölé menni. A motoromon 12-es porlasztó volt, amit felfúrtam 14-esre, a hengert lecseréltem egy Airsal nicasilos verseny hengerre, dugóval, gyűrűkkel és a kipuffot is lecseréltem 20-asról 28-asra. Így most kb. 4 lóerős a gép, 70 fölött van végsebessége, jól gyorsul, a fogyasztása 3 liter körül van. A porlasztóban a fúvókát is nagyobbra kellett cserélnem, 46-osról 60-asra.
Ezt azért írtam le hogy lásd, a nagyobb teljesítmény eléréséért nem elég egyetlen változtatás. Egy 50-esből ki leht hozni akár 105 km/h-t is, de nem érdemes, mert nem arra csinálták, az már éltveszéjes! -
KTMHobby3
tag
Abszolút egyet értek Veled! Én még azt is hozzátenném hogy nappal is előbb észrevesznek, az erős fehér fény miatt, ezért biztonságosabb a közlekedés. Több mint 1 éve az én motoromon is ledes világítás van, azóta bátrabban megyek, városi forgalomban, mert még egyszer sem kellett vészfékeznem az autósok miatt. Számomra ez a legfontosabb szempont, mert én sötétedés után nem motorozok. Az viszont tény hogy amikor rám sötédetett, jobban láttam vele, mint a 35W-os halogénnal.
-
KTMHobby3
tag
válasz body007 #72252 üzenetére
Kíváncsi leszek, ha majd megkapod, hogy leszel vele megelégedve. Nekem nagyon bejött. Amit én kaptam, Ba20d foglalatba valót, csak be kellett raknom, mert passzolt bele. Aznap este ki is próbáltam, elképesztően fényesen világított. Persze csupán a tompítottal, mert a reflektor átkapcsolót csak később raktam fel. Ez a fehér fény egészen más, mint a sárgás. Ezért nappal is sokkal jobban látható.
-
KTMHobby3
tag
Köszönöm hogy válaszoltál. Az én motoromban is ugyanilyen ledes izzó van, de érdekes, nálam teljesen jól elkülönül a tompított fény a reflektortól. Kerek lámpafejbe tettem a halogén bilux helyett és a falra vetített képén jól látszik a tompított vízszintes vonal, ami reflektornál nincs. A fényforrásban 2 db. led van, az első a tompított, a hátsó a reflektor. A teljesítményük egyforma (mértem) és csak az egyik világít, amit a beépített elektronika kapcsol. Az én "izzóm" csak fél évig bírta, vélhetően mert nálam váltóáramú generátorról ment, akksi nélkül. Az elektronikája pusztult meg, a ledek viszont túlélték. Csináltam hozzá egy stabilizátort, amivel újra jól világít mind a tompított, mind a reflektor. Még annyit szeretnék kérdezni hogy hol vetted és mennyiért a ledes izzókat? Úgy tudom itthon nem kapni, az enyémet a barátomtól kaptam.
-
KTMHobby3
tag
Köszönöm az infót. Két barátom is akar venni ilyen izzót, át fogom adni Nekik. Igazából nekem sem hiányzik a refi, sötétben nem motorozok, pedig még zöld/kék visszajelzőt is szereltem a motoromra. Arra azért jó hogy látom hogy a tompított világít, nem a refi. Nem vakít.
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #72292 üzenetére
Szia!
Ha Neked volt 2 fajta is, akkor tudsz válaszolni 2 dologra, amit sehol sem lehet olvasni. 1. végsebesség, 2. fogyasztás. Nem baj, ha ezekkel is tisztában lenne a kérdező. -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72295 üzenetére
Közelítő választ sem tudsz adni? A fiamnak volt egy, de csak rövid ideig, ezért nem tudom milyen motor volt benn. Piszokul jól gyorsult, ment 90-et, de be is kajálta az 5,5-öt. Ezért adta el hamarosan. Most egy 125-ös Gilera Runnerja van, annak elág a 3 liter.
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #72299 üzenetére
Runner 125 2T a mostani motor, de 2 km után csak 50-el lehet vele menni (városban), ezért elég neki a 3 liter. Anno volt egy 150-es MZ-m, gyári adat szerint a fogyasztása 2,6 liter, 70 kmh-nál. Valóban annyit fogyasztott, de 110-nél az is bekepta az 5,5-öt. Az Aprilia biztos hogy tuningolt volt, én mentem vele 90-et, nem más mondta. A KTM kismotorom, Puch Z 50-es blokkal, Airsal Racing aluhengerrel és egyéb tuning alkatrészekkel kicsivel 70 fölött tud menni, a fogyasztása 3 liter körül van.
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #72302 üzenetére
Való igaz hogy ezek a kismotorok 70 fölötti tempónál már nem annyira biztonságosak, túl könnyűek. Ezért is nem erőltettem a tuningolását. 60-65-ös utazósebességnél szépen megy, annyi elég is. Az enyém egy sport változat, ezért a futóműve és fékje is erősített. Így most kb 4 LE-s, gyorsulásra van beállítva, nem végsebességre. Városban használom, ott fontosabb a gyorsulás. Egyébként már veterán 31 éves jó állapotban.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72304 üzenetére
"Mert ugye mi van, hogy ha esetleg megfejeljük a motort még egy rezonátorral is?"
Megakadt a szemem ezen a mondatodon. Te nagyon otthon vagy ebben a témában. Ilyent csak az tud írni, aki tisztában van az összefüggésekkel. Biztos nem most kezdtél ezzel foglalkozni. Én a KTM-memre öblösebb dobot vettem, nem rezonátort és ugyanezt tapasztaltam. Feljebb szökött a nyomatéki fordulatszám, amihez hozzá kellett alakítanom az áttételeket. Nálam nem variátorral és görgőkkel, hanem fogaskerék és lánckerék módosítással. A recept azonos, a megvalósítás kicsit más. Abban is biztos vagyok hogy Te nem dobsz el egyetlen súlyosabb görgőt sem, hanem kifúrod a közepét hogy a sűlya megfelelő legyen. Jól gondolom? -
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #72311 üzenetére
Elhiszem Neked. Írásaidból kiderül hogy profi módon bánsz a technikával. Én csak pár éve foglalkozok a tuningolással, a mostani kismotorom miatt. Annyira vissza volt fojtva hogy 45 volt a max és igen megérezte az emelkedőket, meg a szembe szelet. Rengeteget olvastam, tanultam azóta hogy elkezdtem, kipróbáltam sok mindent, most már úgy érzem én is tisztában vagyok az összefüggésekkel. Jelenleg alu versenyhenger van a motoromon, 28 mm-es gyári kipuffal, 14 mm-es Bing karbival, CDI gyújtással. Most 74 a max sebessége, ideális körülmények között. Megcsináltam a teljes ledesítést is, így már meg vagyok elégedve a mostani állapottal. Ebből a kismotorból ennyit lehet kihozni, aki többre vágyik, vegyen nagyobbat.
A véleményedet szertném kérni, ugyanis más fórumon felvetették hogy a keleti gyártmányú kismotorjaik MOL benzinnel mennek a legjobban. Te hogy látod ezt? Van tapasztalatod erről? Vagy mindegy milyen benzin? -
KTMHobby3
tag
válasz huniross #72315 üzenetére
Én is erre gondoltam hogy emiatt lehetnek különbségek. Nem csak az adalékok miatt, hanem az etanol százalékos mennyisége miatt. A benzin pont az etanol miatt képes "megromlani". Másik fórumon azt állítják hogy a MOL nem használ etanolt. Sajnos semmi információ nincs arról hogy más kutak mennyit kevernek a benzinbe, illetve hogy a MOL is kever-e bele.
-
KTMHobby3
tag
válasz lbence #72321 üzenetére
Annyit olvastam a benzin megromlásáról hogy az etanol képes felvenni vizet a levegőből, amitől felhigul. Egy jól zárható benzintankan, főleg ha tele van ez nem fordul elő. Ha valaki hosszabb időre leállítja a motorját, az vagy tankolja tele, vagy eressze le a benzint, ezt javasolják.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #72372 üzenetére
Szia!
Én több éven át használtam levegős csavar kihajtót, ipari műhelyben, most is van kettő, ismerem jól a működésüket. Nem a levegő nyomása a fontos, 5 bar is bőven elég, hanem a mennyisége. Sok levegőt használnak, ezért minél nagyobb a légtartály annál jobb. Nagyon jó eszköz, nagyon megszerettük a munkatársaimmal. Egy 2 tonnás villanymotort pecek alatt szét tudtunk vele kapni. Az M16-os csavar menetét simán meg lehetett szakítani vele. Igaz, az egy ipari német Demag volt. Nagyon finoman is lehet dolgozni vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Tőzsde és gazdaság
- Villanyszerelés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Viccrovat
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.