-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
válasz nyogo83 #32054 üzenetére
15. kerületben az M3 kivezetője mellett van egy nagy robogó piac, elég sok fajtát árul, érdemes megnézni. (lehet a vinokat is ott árulják, meg az egyik habana is 15. ker).
Az, h külsőre milyen sokat még nem jelent. Egy szép motor is lehet, motorikusan megbízhatatlan és fordítva is. Amit te leharcoltnak nevezel, sztem az se biztos, h vészes, pláne h van rá léd felújítani, de igy képről nem tudom megmondani neked. mondjuk a 9900 km elég kevés, de az ne legyen mérvadó.
El kell menni, kipróbálni MInd2 lehet még jó is, de sz@r is..[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
-
akos3
addikt
válasz nyogo83 #35675 üzenetére
Nekem is hasonló a sztorim. Ill. a papámnak szintén. Vett egy vadi új romettet. Használta néhány hétig, mig nem egysezr csak a hegyalja úton akart vele felmenni és azt vette észre, h a gyalogos leelőzi (!). Egy kis idő után meg is állt az emelkedőn. Szépen otthagyta a túróba, azóta se ült semmilyen motoron. Történt ez cirka 27 éve
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz nyogo83 #35675 üzenetére
Nem ilyen vészes a helyzet, bár igaz, hogy taknyoltam egy brutálisat a Mustanggal, és többszörös csonttörés lett a vége, sőt, ha nincs rajtam a pár héttel előtte vett kiskőrösi bukósisak (akkoriban nem kellett kismotorra, csak éppen leárazták, én meg vettem egyet, brahiból / óvatosságból), akkor lehet, hogy a fejem is szétment volna a járdaszegélyen, így csak a sisak repedt el egy pici helyen. De felgyógyulásom után még bő fél évig motorozgattam újra. Az igazi ok az, hogy letettem a B-s jogsit, apámék meg akkoriban vették vadiújan az 1500-as Ladát, és engedték, hogy én vezessem, ha a család ment valahová (sokat kirándultunk akkoriban), Tudod, ki akart ezek után kismotorra ülni! Két évvel később, másodéves főiskolásként meglett az első saját autóm (15 éves, teljesen romos Trabant), ráadásul bele csöppentem egy igazi autóbuzi társaságba, szereltünk, csapattunk, még rali / túra versenyen is indultunk. Szóval minden késztetésem elmúlt a kétkerekűek irányában.
30 évvel később (másfél - két éve) kezdtem el irigykedni nyaranta a motorosokra, hogy milyen jó dolog is lehet az, de igazából ennél tovább nem jutottam az elhatározással. Totalcart / Totalbike-ot rendszeresen olvasgattam, és ugye a B125 mizéria hozta el az újabb lelkesedést, maga az elhatározás meg idén március végén érett tetté. Felhívtam az egyik, régóta jó ismerős oktatót, egy jót beszélgettünk, másnap jelentkeztem nála tanfolyamra. Röviden ennyi a sztorim...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
rjg
őstag
válasz nyogo83 #35823 üzenetére
Zuglóban nem. Én az elsőmet a Budafoki úton vettem, rakattam fel, a Pásztóynál.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
félisten
válasz nyogo83 #36812 üzenetére
Hozzá vagyok szokva ahhoz, hogy du 4-kor rendel és másnap 11-re a kezemben a cucc. SPD robogó!
sifu91! Életemben először volt a kezemben karburátor és kb semmit nem tudtam róla, menet közben jöttem rá, h alapjárati fúvóka és a többi. Úszó és a többi. K egyszerű cucc. A végén mondom na és most hogyan indul el ha a benyacsőből benzin sem folyik ki? Kapott 5ml keveréket a befolyón és rúgtam rajta egyet. Azonnal stabilan járt.
Szívócsonk intézőben mert így nem rakom össze, jövőre biztos kinyílna. A mesterem nyitottat ajánlott, azt veszek.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #37089 üzenetére
Volt már ilyen hirdetés is: Burgman 400-as, 50-esként használt... (LOL.)
Amúgy szokott itt a cég könyékén állni egy Leonardo 125. Rajta a felirat,
rendszám meg sehol. Mondjuk én meg 100-zal jöttem lefelé az Erzsébet
híd irányába. Az sem szabályos, de legalább papírok, rendszám mind jó.
Btw. rendőrt egyet sem láttam... Azért remélem nem fotóztak le.Rico45: neked sem kéne szórakoznod a rendszám miatt... Azt mondod,
hogy korábban rendszámos gép volt, akkor elvileg semmi akadálya, nem
arról van szó, hogy vmi olaszból lopott szar, ami nem rendszámozható...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #41206 üzenetére
Vótmá! A máááásik topikban... (2x) Különben is, hogy jön ide?
Mégiscsak SPORTMOTOR van a képen, nem egy sz*r robogó.A leborult szivarvéghez csak egy észrevételt tennék, mert bár
korábban részletesen kifejtettem az álláspontomat, azt modik
eltörölték, lévén a konkrét személynek szólt a véleményem...Szóval most csak így tét nélkül az egyik kedvenc mondásom:
"Ha a kacsa nem tud úszni, nem biztos, hogy a víz a hülye!"Szerk: látom, a hirdetéses kérdésre adott válasz tárgytalan.
kcsa: nem tudom, miről beszélsz.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
30z.Samu
félisten
válasz nyogo83 #42517 üzenetére
"Ha váltóst néznék, akkor csakis 125cc feletti chopper jönne szóba"
Szintén zenész, én is ilyeneket nézek, de nem melóba járáshoz, arra megtenné egy 50-es kávédaráló is. Chopper-t azért vennék (vagy mindenképpen 125ccm körüli gépet), hogy amikor kedvem szottyan, felpattanjak rá és motorozzak egy jót, úti cél nélkül. Csak menni a "semmibe" és hallgatni a duruzsolást.
Sic Parvis Magna
-
canniball
nagyúr
válasz nyogo83 #42517 üzenetére
Vágom, de ha egy-két év múlva mást gondolsz ki akkor emiatt elmész megint vizsgázni? Ha már ültél váltós gépen akkor ez nem is újdonság és tudhatod hogy nem ördöngősség, nem egyszerűbb most egy kicsit több energiát beletolni?
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
kcsa
veterán
válasz nyogo83 #42522 üzenetére
Szerintem a pontos részleteket iskolánál kérdezd meg. De pl. autónál is beírják hogy automatával vizsgáztál.
Motornál jó kérdés, "A" kategóriájú robogót kb. egyet tudok fejből, a GP800-at, ilyennel viszont garantáltan nem fogsz sehol vizsgázni, de tanulni se
Még Burgman 650 is elhasal a kis teljesítmény miatt
Szvsz. ez ne tartson vissza, ahhoz hogy ráérezz az ízére, hogy szükséged van-e erre, elég egy 125ös robesz is. Ha érzésre többre lesz majd szükséged, úgyis mindegy lesz már, hogy az előző kategóriát hogyan tetted le
-
canniball
nagyúr
válasz nyogo83 #42522 üzenetére
Hát a Virago vagy a Marauder tényleg nem munkába járós gépnek valók.
Nem tudom a korlátozás mennyiben kavar be a különbözetibe, ezt egy oktatótól kéne megkérdezned.
Mindenesetre a lényeg az lenne, hogy ne zárd ki "látatlanul" a váltós gépeket, tavaly én is úgy mentem B125-re hogy 15 év után ültem motorra és nem a váltó volt a legnagyobb problémám.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz nyogo83 #42535 üzenetére
"...ujjatlan, de protektoros..."
Akkor az nem biztos hogy jó lesz..."Gondolom csizmának/cipőnek egy olcsóbb magasszárú motoros csizma is megteszi?"
Minden bizonnyal, ha van télire bakancsod szerintem az is jó lesz akkor venned sem kell. Nekem annyit mondott az oktató hogy magasszárú legyen ami tartja a bokámat, ezen útmutató alapján én egy sportcipőt vettem és mindkétszer/háromszor abban vizsgáztam fennakadás nélkül (igaz a vizsgabiztosok egyszer sem nézték különösebben a felszerelést).https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42702 üzenetére
mindenhol mást írnak
Én mindenhol azt olvasom, hogy megköthető jogsi nélkül a biztosítás,
márpedig azt meg kell kötni az átíráshoz. Szóval a nevedre kerülhet a
motor, csak (értelemszerűen) te nem vezetheted - de a jogosítvánnyal
már rendelkező ismerősöd minden további nélkül... -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42704 üzenetére
A Madison egy nagyon kényelmes maxi. Viszont elég böszme a kasztni:
nem tudom, hogy elegendő-e benne az a 125-ös Yamaha Majesty blokkja a
dinamikus közlekedéshez? (Korábban azt írtam, hogy én nem vennék olyat,
bár ez részben annak is köszönhető, hogy nem vagyok olyan kis darab.)
Hovatovább most a 180-as Majesty-vel járok + van egy (400-as) Madisonom.A jogsi szerzés éve, mint beállítás nekem is rémlik, DE azt írják, hogy van
olyan választás, hogy nincs... (Elvileg kedvezményeket adnak, ha a jogsid
már régi, tehát rutinos versenyzőnek számítasz... Más kérdés, hogy a régi
jogsi semmit nem jelent, ha az ember közben nem vezetett semmit, de hát
ilyen logikával működnek a biztosítók.) Javaslom a biztositas.hu, vagy a
netrisk.hu alkuszokat, amelyek csomó ajánlatot tudnak kilistázni a kitöltés
után, és abból könnyen/gyorsan ki tudod választani a legkedvezőbbet.Szerk: az árhoz nem tudok mit mondani. Én a 400-asért 340K-t adtam. A
motornak nem volt semmi komoly baja, csak... Csak a hátsó felni volt/van
megütve, emiatt belső gumival használták, ami időközben defektes lett.
Na én nem akartam így tovább használni, ezért meg akartam javíttatni ezt
a felnit, de kiderült, hogy a hiba komoly, ezért a javításra garit nem adnak,
ha egyáltalán megcsinálják. Akkor kezdődött a huzavona, hogy honnan is
lehetne értelmes árban bontott felnit szerezni, végül kikötöttem ott, hogy a
legtutibb megoldás a gyári új felni megvásárlása 28K körül. Relatíve drága,
de ha lesz hozzá új féktárcsa is ebben az árban, akkor végülis megérte.Szerk: megnéztem a linkelt 200-ast. Egy kicsit öreg, még a régebbi modell
a tükrökkel az indexben. Nem tudom, hogy hol tervezed használni, de ha itt
Budapesten, akkor lehet, hogy nem a legjobb választás... Szélesek azok a
tükrök és nem tudod behajtani sem őket. Pont telibevernék az autók tükreit.
Ha megteheted, keress picit fiatalabbat, az RST (Restyling) verziót, amiben
a tükrök már felkerültek a kormányra, és az indexek jóval keskenyebbek.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
A Grand Dink tetszik?! Orvos látott már?
Tavaly én is a Burgman 125-öt és egy Madison 125-öt, meg a Yamaha Majesty-ket nézegettem, de végülis váltós moci lett helyettük. A Burgi drága volt és eléggé leütött (330k), a Madison nagyon szép és olcsó (235k, de elvitték az orrom elől, Majából volt sok 170-250k-ért, de többnyire leütött/átfestett példányok, na meg az előbbi kettőhöz képest ez azért sokkal snasszabbnak tűnt, szóval nem tetszett igazán) - Bocsi DigitXT, de én így láttam / látom most is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
SirKero
őstag
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
+1 a Burgmannak
Nagy kényelem kis fogyasztás olcsó fenntarthatóság hatalmas csomagtér mi kell mégBurgi-t azért is zártam ki, mert épkézláb példányok tényleg 300 felett kezdődnek és még az is kérdéses
Tavaly 270 ezerért adtam el a 2006-os évjáratú 150-es burgimat ami teljesen egybe volt ( pár fórumtárs igazolhatja ) Tehát ki lehet fogni főleg ilyenkor holt szezonban.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42706 üzenetére
hányszor fordult elő hogy sorok között kellett volna előre mennem
Nem tudom, hogy tavaly milyen motorral jártál, de (emlékeim szerint*) amikor
előre AKARSZ menni (márpedig ahogy egyre rutinosabb leszel, egyre inkább
akarni fogsz, hiszen az is nagyon jó a városi motorozásban, hogy "nincsenek
dugók"), akkor már az újabb Madison szélessége is probléma lehet, mondjuk
a Majestyhez képest. Hát még ezek a (rossz helyen) kiálló tükrös indexek.*: már lassan két hónapja nem gurultam sehova a Madisonommal, de az még
tudom, hogy kevésbé tudtam vele bemenni az autók közé, mint korábban (és
mint most is) a Majával. Mondjuk más kérdés, hogy adott helyzetet megoldok
"erőből", hiszen nagyobbat ugrik a 400-as blokk 30-40 kph-ról, mint a 180-as,
szóval egy gyors előzés, vagy a villamossínen végigrepesztés "no problem".nem fog elhasalni a 65 kilóm alatt
Na igen, akkor van vagy 35 kg előnyöd. Így vehetsz annyival nehezebb motort,
amit ugyanolyan dinamikusnak fogsz érezni, mint én a könnyebbet, LOL.Grand Dink, Burgman, Madison
A Grand Dink nekem nagyon nem jön be... Burgmanból a régiek picit furcsák,
de ahogy fiatalodik, egyre menőbb. A Madison meg Madison. Van benne egy
kis sportosság, meg érdekes vonalvezetés, de összességében szvsz tök oké.
Persze nyilván van, akinek ez nem jön be. (Viszont eltekintve ettől a tükrös
mizériától legalább éveken át teljesen ugyanolyan konstrukcióban gyártották.)Szerk:
Maja is benne van a pakliban utolsó esélynek, de annyira nem jön be mint a Madison.
Összefutunk, aztán élő egyenesben hasonlíthatod őket. (A Madison mondjuk
most csak szétszedve látogatható, de a Maja akár ki is próbálható... Nagyon
más, mint a Madison. Kinézetre is meg kényelemre is, de át lehet szokni.)SirKero: neki 125-ös kell... Ez a dolog rákfenéje, amit említettél korábban és
a Majával is ez lehet a gond. B125/A1 nem elég a 150/180 kombóhoz, ez van.
Szerk: nem azt akarom mondani, hogy esetleg "áron alul" adtad el... De lehet.bogyo112: nincs harag, régebben én is "lenéztem" a kis Majákat... Akkor
még a 250-esek tetszettek nagyon. Aztán megvettem ezt, és megszerettem:
aranyos kis moci. Egy Madison nyilván "vagányabb", meg persze nagyobb is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #42716 üzenetére
Igen, ez tényleg kellemetlen: kW-ban pl. (éppen!) belefér a 180-as Maja is,
csak sajnos ccm-ben nem. Viszont külsőre ugyanaz, mint a 125-ös, tehát
összehasonlítgatni, üléspróbázni nyugodtan lehet. A menetpróba azért egy
picit csalóka lenne, mert a Multivar miatt elég jól megy a kicsike. (Aztán
a 125-ös lehet, hogy kicsit csalódás lenne, amúgy azonos paraméterekkel.
Emlékszem, hogy huszi.gyb mesélte, hogy nem akarták elhinni, hogy csak
180-as, amikor - hangtompító nélkül - kipróbálta a murván csapatva.)Egyébként jól mondod: ha nincs (életkorbeli) akadálya, csinálj korlátlant.
Az egy életre szól, és ha később nagyobbra vágysz, akármire ráülhetsz.Sőt, rögtön ráülhetsz egy 180-as Majára is kezdésnek, épp van raktáron.