-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #83997 üzenetére
Én a leírás szerint adagoltam bele. A kereskedő meg nem hiszem, hogy finomkodott.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
AaronOS
tag
Egy Yamaha Jog Poche mennyit érhet. Szép állapotú, de nem műgyűjtői darab. Elv. okésan teszi a dolgát. Nem szeretném túlfizetni. Tudom ez csajos robogó, de valamiért ezzel a gyári kosár dologgal nagyon megfogott és akarok egyet.
Vagy ez inkább kerülendő Jog?So Long, and Thanks for All the Fish
-
-
hugi0
őstag
Sziasztok !
Honda Dio-t szeretnek vasarolni.
4+1 darabot.
A dontesemet az alapjan tettem, hogy ebbol lattam az egyik legtobb meghirdetett modelt.
- Aprilisa SR - Yamaha Jog - Honda Dio.
De amit beirtam ezen forum keresojebe "dio" egybol szembesulnom kellet, hogy van:
AF34 - AF27 - AF18 - AF56 - van tobb model is ?
(Gondolom az Aprillia SR es a Yamaha Jog-nal is ez a helyzett.)Segitsetek ! - melyiknek kisebb a fentartasi (csapatas utani) koltsege ?
- akar bontott alkatresz.
Ugyanis ha leesik a ho, akkor 4-en kimegyunk a "jeg"-re elkeritunk egy 100-200 meter hosszu palyat.
Aztan lehet versenyezni. - legalabis ez a terv.
- ha valakinek van kedve csatlakozni "csapatasra" privatban jelezze.Ui.:
A kerosobe berva Dio - azt is olvastam, hogy kepesmotor vs marketplace (utobbin olcsobbak).[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
En AF28-AF34 korul keresgelnek, minimalis kulonbseg van kozottuk, viszont nagyon sok jominosegu aftermarket alkatresz van hozzajuk, birjak a strapat.
Af18 relativ regebbi kostrukcio, problemasabb lehet egy ket alkatresz hozza.
Af56 kiesik szerintem amiatt, amire akarnad hasznalni, mert ha jol remlik az 2000 utani modell (2002-3 talan) es negyutemu.
Ha kicsik "komolyabb" verziot akarsz belole, akkor erdemes ZX modellt nezni AF28-34-bol, a simahoz kepest erosebb, normalisabb elso teleszkopot es elso tarcsafeket kapott.
De ha jol remlik van/volt itt 1-2 tagnak Dio, majd jeleznek ok is
-
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #84007 üzenetére
Én nagyon szeretem a Dio-t. Szerintem sokkal jobb konstrukció mint a Mina még ha ez szentségtörésnek is hangozhat (egyszerűbb) De az alkatrészek miatt kerülöm őket. Egy szenvedés. Az af27-28 amiket még valamennyire el lehet érni de ott incs nagy választék. Érdekes hogy külföldön ez nincs így, csak a hazai boltokban. Viszont a váza sem olyan hitvány mint a Jog-nak, így téli játékra biztos alkalmasabb.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #84007 üzenetére
Emlékeim szerint a 34-esek nem tárcsásak. A 28-asak voltak tárcsásak, és a 35 ZX-ek. A 34 és a 35 között a tárcsán kívül ami még volt különbség, hogy gyárilag pótféklámpás szárny volt a 35-ön csomagtartó helyett, plusz a gyári dob nem fekete hanem részben krómozott volt rajta. Ja, és a 34-el ellentéteben semmi fojtás nem volt bennük. Az af27 és a 28 között szintén nagyjából ezek voltak a különbségek, csak ugye az régebbi modell. A tévedés jogát fenntartom
Ja, és a legfontosabb ugye, hogy az af17/18, af27/28 állóhengeresek, míg az af34/35 már fekvő. A hajtásuk is másabb már, hosszabb szíj stb.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #84009 üzenetére
Igen, jol mondod, AF28-bol gondoltam a ZX tarcsafekesre, 34-ben nem nem voltam biztos.
Rengeteg verzioja letezik belole az azsiai/japan belpiacra, szoval sokfajta konfig elofordulhat itthon is a kontener import miatt.
En inkabb AF28-assal talalkoztam eddig, meg par regebbi 18-24-es modellel. -
Topikgazda
válasz nyogo83 #84010 üzenetére
Igen, rengeteg fajta volt. Sok hirdetésben az eladó meg nincs is igazán tisztában azzal, hogy valójában mit árul.
Nálam volt olyan konténeres af34-es, ami japán belpiacos volt. Nagyon tip-top volt kívül-belül, de iszonyatosan vissza volt fogva gyárilag. Dög nehéz katalizátoros cső, elektronikusan is vissza volt fogva, pluszban még a kuplungja is olyan volt, amit nem nagyon láttam előtte.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#50433536
törölt tag
Nemrég az egyik ismerősömet át akarták verni egy 50-es robogóval. 2018-as évjáratú robogónak hirdették, a fényképek is meggyőzőek voltak és az ára is ehhez volt szabva. A helyszínen teljesen véletlenül derült ki a gumik DOT száma alapján, hogy a motor 2011-es! Mivel nincs rendszáma, előre nem lehetett lekérdezni. Az alvázszám alapján a forgalmazó is csak egy-két héttel később válaszolta meg, hogy a motor valóban 2011-es.
Vigyázzatok ti is! Mivel nincs rendszám a kismotorokon, nem könnyű ellenőrizni az előéletét, még a korát sem. Felpolírozzák a 18 éves robogót, szilikonnal fényessé varázsolják a műanyag felületeket és gumikat, majd 15 évvel fiatalabb motorként hirdetik. -
Topikgazda
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Azért egy bizonyos idő távlatában változik a típus kinézetre. Még hogy csak minimálisan is, de van eltérés. Azokat könnyű átvágni, akik nincsenek otthon a témában. Plusz sokszor még az eladó sem tudja pontosan, hogy mit is árul. Milyen robogóról van szó egyébként amibe az ismerősöd belebotlott?
Egyébként köszi hogy leírtad.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Debilon
addikt
valaki tud valami robogó bontót, ahol van Kymco hátsó fékkar? az újat 4-6 ezerért nem szeretném megvenni, ha nem muszáj
gondolom egyen fékkart használnak, nekem egy People S 50 4T-hez kéne[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Zoli bácsi
őstag
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Én kb 2 évig használt robogókat nézegettem. Vettem is, karambolosat. Becsületesen eladtam alkatrésznek (Tuti ma is fut a sérült vázával)
Tényleg, nincs rendszám, műszaki vizsga, semmiféle ellenőrzés.
Az Olaszoknál kereskedésbe beszámított lestrapált robogók, visszapörgetve, használhatóra gányolva keresik abalekjukatgazdájukat.
Ez a magyar valóság. Tisztelet a kivételnek. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #84015 üzenetére
Bár nem robogó téma, de amúgy nem csak nálunk van már ez. Németországban is ugyanúgy megy már szinte mindegyik használt autókereskedésben mint nálunk, mondjuk leginkább azokra jellemző, amiket nem német nemzetiségű üzemeltet. De már ott is ez van, már nem kell itt visszapörgetni aki behozza, mert már megtörtént sok esetben. Biztos forrásból tudom. Van autókereskedő ismerősöm, aki már 20+éve csinálja a behozatalt, attól tudom. Ők is már inkább nyugatabbra járnak autóért.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
Engem soha nem érdekelt mikori egy robogó. Kinéztem egy típust, de az hogy 2011-es vagy 98-as. Pillanatig nem foglalkoztatott. Aeroxoknál van nagy kavar mindig évszámban, mert vagy 15 évig csak ráncfelvarrásokon esett át. Közben meg technikailag ugyan az a blokk van alattuk. Nem látom értelmét az időnek az állapottal szemben.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#50433536
törölt tag
Ez volt az átverés lényege, hogy három éves újszerű robogónak árulták, ennek megfelelő áron, közben meg tíz éves motor volt tíz éves gumikkal.
Ezért se volna hülyeség rendszámozni a kismotorokat. Meg sok minden másért is jó lenne. A tulajdonosok és mindenki más is jól járna vele.
[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #84012 üzenetére
Kilométeróra állást nem írtál.
Állapota tükrözte az árát?
Nagyon kevesen értenek a robogókhoz, ez az évjárat meghatározás egy laikus számára lehet, hogy nem is direkt, hanem egyszerűen csak lustaságból, vagy hozzá nem értésből adódott.
Vinni kell minden esetben olyat magaddal, aki látott már közelről robogót, és így elkerülhetőek a csapdák. Runnernél, Aeroxnál, NRG-nél mindennapos, hogy nem tudják meghatározni az évjáratot, de ha pl. fészbuk csoportban hirdetik, ott mindig ki is javítják az eladót, akinek általában fogalma sincs, hogy mit árul, apró részletekből viszont kiderül (pl. dobos fék, műszerfal, kipufogó).Ahogy a többiek is írják, soha nem évjáratot, hanem állapotot veszünk!
-
nod1
csendes tag
Elütöttek egy robogóst.
Nem látom, hogy égett e a lámpája. Ha nem, akkor azért jár a hibapont neki.
Takarás honnan lehetett? Sarkon álló kisteher, vagy mi szerintetek?Minden tiszteletem a pesti motorsoknak/robogósoknak, akik mindennap közlekednek ilyen helyeken. Életveszélyes..
-
suste
veterán
Igazából tökmindegy hogy milyen takarásban volt, ez nem mentesíti az autóst.
Teljesen felesleges infó!!!
A jobbkézszabály tudtommal nem azt írja elő, hogy lassíts vagy állj meg aztán mehetsz, hanem azt, hogy aki jobbról jön, annak elsőbbsége van. (Nem tudom volt-e tábla is.)
Ha az volt a cél a riportban a holttér megemlítésénél, hogy erre mindenki figyeljen oda, akkor meg ezt kellett volna kihangsúlyozni. Így inkább olyan, mintha mentegetné a sofőrt....
SZERINTEMEgyébként a videóban én azt látom, hogy a robogós látja az autót, arra fordul a feje, és nem lassít, mert arra számít, hogy az autós nem fog elindulni. Vagyis az autósnak is látnia kellett (szerkesztés) volna
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz #50433536 #84019 üzenetére
Ez nem átverés. Pont ahogy írtam. Itt egy szép állapotú 10 évvel öregebb motor, ugyan abból a példányból simán 2x annyiért kerül eladásra. Ez ilyen. Nincs is indok rá hogy miért ne így lenne. A technika csavarra ugyan az. Nincsenek extrák, technológiai vívmányok stb. Sok motornál foggalmuk sincs a tulajoknak mikori. Felcsapja a netet, látja mikor gyártottak ilyet és azt be írja.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
macilaci78
nagyúr
A Merci kétsávos útra hajtott fel balról. Akármilyen takarás is volt, azt a hozzá közelebbi sávban hagyta. Egyszerűen a Merci nem figyelt jobbra, a robogós pedig megtanulta a leckét, miszerint elsőbbsége akkor van, ha megadják.
A videóból amúgy kiderül, hogy a Merci egy STOP táblánál megállást követően gurult be a kereszteződésbe, a takarás pedig csak ötlet, nem tény.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #84025 üzenetére
Persze, nem évjáratot, hanem állapotot veszünk első sorban. Ez egyértelmű.
De a valódi évjárat eltagadása a szándékos megtévesztés jele. Ja, nem is írtam, hogy első tulaj árulta, mégse volt meg semmi papírja. Semmi. Csak a forgalmazó igazolta vissza másfél héttel később, hogy tényleg ő vette.
Teljesen egyértelmű, hogy azért tagadta el a motor korát, mert így sokkal magasabb vételárat akart elérni. És vajon még mit nem mondott el... Az ilyen embertől semmit nem akarok venni.
Egyébként meg milyen állapot az, hogy tíz éve ugyanaz a gumi van rajta? Sokat elárul a tartójáról.
-
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #84028 üzenetére
Nagyon szomorú hogy sok ilyen motor van. Pedig a legfontosabb alkatrésze egy motornak, aminek eleve csak két kereke van.
-
dabgergo
őstag
Sziasztok!
Napi 2x9km ingázásra milyen elektromos robogót ajánlotok? Lehet használtan 500e alatt olyat venni, ami minőségre elfogadható már?
-
FeniX-
aktív tag
válasz dabgergo #84030 üzenetére
Szia, szerintem még nem tartunk ott.
Csikós végigtesztelte a most kapható elektromos robogókat/motorokat, de újonnan mind bazidrága, és gyengék.
Attól függ, hol akarod használni és elég-e neked egy kis 50-es teljesítménye 45km/h-ra lekorlátozva.
Általában a gumik mindegyiken CST és egyéb kemény vacak kínai gagyik, amit azonnal cserélni is lehet. -
FeniX-
aktív tag
válasz dabgergo #84032 üzenetére
Ha jól rémlik, talán a NIU az, amelyik talán kapható 5 kiló "körül" ... használtan. (sok kérdőjellel írom)
újonnan 1 mill, körül van, ha jól emlélskzem, de fejből írom ezeket, nem nyitottam használtautó.hu-t.
A speedzone videóit végig tudod nézni.
Tényleg nagyban függ a felhasználás módjától.
(Távolabb a fővárostól 9 km-t talán egy ilyen nyugger z-tech 'akármivel' is meg lehet tenni a bringaúton, hogy mondjak valamit.)
De ha egy forgalomban használható dolgot akarsz, akkor szerintem még pár évet várnunk kell egy igazán használható közlekedési eszközre)
Többiek? -
teleahocipöm
senior tag
Sziasztok! Örülnék, ha tudna segíteni valaki, esős időben amint megállok leáll a robogóm. Ha újra akarom indítani vagy nem indul be vagy beindul, de épp csak van alapjárat és amint megmozdítom a gázkart leáll vagy nem indul be. Azért jó néhány perc indítózás után beindul, alapjárat is megmarad és megy is rendesen, de következő megállásnál már ismét leáll. Most megfigyeltem, hogy lámpához gurulásnál bizonyos sebesség alatt, ha ráhúzom gázt nagyon erőtlen, mintha leakarna állni, de aztán magához tér.
Már kőrbe spricceltem vízzel a bemelegedett járó motort, de akkor nem jött elő ez a hiba. Ötletem sincs mi lehet. -
FeniX-
aktív tag
válasz teleahocipöm #84035 üzenetére
Szia, milyen motorod/robogód van?
Nem lehetséges, hogy egyszerűen valami dugulás miatt elfogy a benzin? -
nyogo83
Topikgazda
válasz teleahocipöm #84037 üzenetére
Egy rossz gyertyapipa/gyertyakabel siman tud ilyet okozni. 1-2 eve egy Libertynel jatszottam el ugyanezt, a gazdaja 10-bol 9x ugyanigy megszivta amikor esos ido volt.
-
Topikgazda
válasz teleahocipöm #84039 üzenetére
Valószínű, hogy amikor "mesterségesen" akarod előidézni ezt a hibajelenséget, akkor a kérdéses helyre nem jut el annyi víz mint amikor rendesen mész vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
válasz sityupityu #84040 üzenetére
Elképzelhető, hogy így van, kicserélem a pipát és a gyertyakábelt és meglátom.
-
macilaci78
nagyúr
válasz teleahocipöm #84039 üzenetére
A Lada Samara is tudott kihagyó gyújtást produkálni, ha szakadó esőben sokáig követtem közelről kamiont, vagy buszt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz teleahocipöm #84041 üzenetére
Régen a Simsonos időkben ha ilyesmi gond volt, levettük a pipát, levágtunk a kábelből egy keveset, és visszacsavartuk a pipát. Akkoriban egy hegyes tüske volt a pipa belsejében, ez belement a kábel közepébe, ez adta az érintkezést. Nem tudom ugyanez a magoldás van-e most is, ha igen egy próbát megér.
A gyertyapipába is volt valami ellenállás, vagy zavarszűrő, de ez nem nagyon szokott tönkremenni, a fent leírt buherálás megoldotta sokszor a gondot.
Azért én egy gyertya cserét is megpróbálnék. Az egyszerűbb dolgoktól mennék a bonyolultabbak felé, de mindenképp valami kontaktus hibának tűnik a dolog. Gyertya is tönkre tud menni, nem tudom hogyan, volt hogy kinézetre semmi baja nem volt, de az is valami rejtélyes hibákat produkált, míg ki nem cseréltem.
260-as hőértékű Isolator gyújtógyertya...Szülői ház melléképületének a zugaiban még ma is össze tudnák szedni egy tucatot szerintem...... -
teleahocipöm
senior tag
válasz Zoli bácsi #84044 üzenetére
Gyertyát cseréltem, de az nem jött be :/. Hát a gyertyapipát, nem csavartam le a kábelről, mert úgy voltam vele, ha szárazon jó, úgysem látok rajta semmit. Az a baj ezzel a hibával, hogy ha bármit ki is cserélek vagy javítok várhatok az esőig a próbával.
-
hugi0
őstag
Sziasztok !
Koszonom a Honda Dio-s valaszokat !
Akkor ha roviden osszefoglalom AF-27, -28, -34, -35 ami szamomra nyero lehet ?
Korulneztem a piacon (sirtam egyett) es radobbentem, hogy "a lehetetlen kuldetes"-t tuztem ki celul.
4+1 Diot osszeszedni (egy modelbol) . . .
Na majd szepen lassan jovo telre meglesznek.
Azert iden szeretnek kettot behuzni a "bakancslitan".
- a mocskos anyagiak is hatraltatnak igy ev vegen.A dio melyik modelszamtol 4T ? - es melyik evjarattol ?
Jol gondolom, hogy 50ccm 4T ben nincs anyi kraft mint a 2T ben ?Talaltam SR-t(AF25 ?) ZX-et(AF35 ?) mindketto tarcsafekes elol.
Az AF25 meg jo lehet "jatszani" ?[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
FeniX-
aktív tag
válasz dabgergo #84046 üzenetére
Szia, most elnézést, itt csak a saját véleményemet fogom mondani.
Láttál már élőben ilyen "robogót" ?
A műszaki leírásoknál még a kerékméret sincs kifejtve, de gyanítom, hogy 10"-os.
Szerintem ha ez 55km/h-val képes haladni, akkor nekem 25-ös a répám.
Számomra az a legárulkodóbb, hogy csak a 70+ os emberek használnak ilyet.
Futárok semennyire, tesztekben nem volt benne még egyszer sem.
De lehet, hogy tévedek és ez slágertermék valahol. (zimbabwéban, meg kína vmelyik eldugott prefektúrájában)
Szerintem 2x8km-re egy jó bicaj (vagy egy közepes) is bőven megteszi. 10-es átlaggal 1 óra alatt letekered, de az átlag - kondíció nélküli - bicajos is tud 15-el tekerni kényelmesen.
De nem említetted, hogy hol akarnád használni.
Elképzelhetőnek tartom, hogy valahol nagyon vidéken, az út szélén el lehet vele evickélni. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #84048 üzenetére
Futárok semennyire, tesztekben nem volt benne még egyszer sem. - Futárnak vagy nem elég az 55 km/h, vagy ha igen, vesz egy 4T 50 ccm- 2 literes fogyasztással. Az 50 km hatótáv 6-8 órás töltési idővel meg vicc, egy nap talán egy tucat cím is belefér sétatávon belül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz dabgergo #84046 üzenetére
De miért ragaszkodsz annyira az elektromoshoz, hogy valami távolkeleti szemetet is megvennél fél millióért? Egy normális robogót negyedéből lehet kapni és nem fosol hogy szarrá megy. Mellé vígan leviszi a 2x8 km-ed.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- E-roller topik
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...