-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
d@vee
őstag
-
Topikgazda
-
d@vee
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
Az 555 robogó és motor szervizzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? [link] Közel vannak hozzám, csöpög a benzin a karburátoromból, most nem szívesen mennék messzebbre.
-
SoulReaver
veterán
válasz Runner_fxr #76804 üzenetére
Emiatt nem vinném szervízbe. Lehet csak a tömítés vagy egy cső lelazult róla.
-
d@vee
őstag
válasz SoulReaver #76805 üzenetére
Nekem is elkezdett csöpögni még tavaly, a csőre tettem kábelkötegelőt, meg is szüntette.
Nem feltétlen kell ezért szervízbe vinni.Ja
-
Oregcsuka
újonc
Sziasztok!
Az alany egy Piaggio NRG MC2, a problémám pedig a következő lenne. Álló helyzetből indulásnál jól gyorsul a motor, viszont ha menet közben elengedem a gázt, majd ismét gyorsítani akarok, akkor egyáltalán nem megy, szakállam nő, mire felpörög a motor. Átnéztem mindent, új görgők (5,5 g), új szíj, új kuplung (ami szerintem nem gyári, az előző tulaj rakhatta bele, kék rugókkal), fehér kontrasztrugó (mérlegen mérve 31 kg-os). Alapjáraton is rettenetesen laza a szíj, de ha húzok neki egy kis gázt, még akkor is. A hátsó tengelynél a szíj alapjáraton sincs a legkülső pozícióban.
Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni, mert már ott tartok, hogy belököm a Dunába az egész kócerájt.
-
Oregcsuka
újonc
válasz SoulReaver #76809 üzenetére
Szíjat lemértem, megegyezik a gyári hosszal (805 mm), variátort hézagoltam. Kontrasztrugóra gyanakodtam én is.
Mentem pár próbakört ma is, utána levettem a deknit, és azt vettem észre, hogy a kuplung olyan forró, hogy égeti a kezem. Ez normális?
-
Oregcsuka
újonc
válasz SoulReaver #76811 üzenetére
A kuplung vadi új, láthatóan költöttek a motorra, aztán rájöttek, hogy így sem megy, ezért eladták. Én megvettem olcsón, mert azt hittem az autószerelői végzettségemmel majd sikerül életet lehelnem belé, de ennyire még nem álltam közel soha ahhoz, hogy felgyújtsak egy járművet.
-
Topikgazda
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #76641 üzenetére
Aprilia Scarabeo Cento történet 3. rész.
Lényegi változások nem történtek. Automata szívató, fékbetétek, ékszíj, görgők berendelve. Át lett nézve az üzemanyag-ellátás, olajcsövek és olajpumpa. Variátor hűtés szűrője (szivacsa) és levegőszűrő cserélve, biztosítás lett rá kötve. A többi még hátravan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
d@vee
őstag
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76718 üzenetére
Sziasztok,
végülis azt a múltkori aeroxot nem néztem meg, ellenben egy yamaha bws-t megvettem. Itt pesten, egy normális tulajtól, és nagyon szép állapotban.
Köszönöm a tippeket nektek, még jelentkezem.
u.i.: Alkatrészek terén van valami aranyszabály? Honnan érdemes vásárolni ehhez a típushoz? Anno simsonos tapasztalataim voltak, ott úgy rémlett, hogy a boltban kapható alkatrészek 90% nem volt tartós.Álljon itt 2 kép, még a használtautóról. (Holnap hozom el a robogót)
Sziasztok. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #76815 üzenetére
Szep Mondjuk nekem a feldobozolt 500-as Scara is bejon.
Pont tegnap elott jartam arrafele ahol a kep keszult, latogatoba mutereknal
Fenix: Grat! Nem nez ki rosszul
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Keleti része.
#76817 FeniX-: Oem-Parts.hu, nagyon korrekt tulaj, kedvező árak, és szerintem ábrákból minden kivehető hogy épp mi kellene a robogóhoz. Szép kis BWS, szerintem tetszeni fog.
#76818 nyogo83: Időnként elugrok Záhonyig, ahogy most is, komótos utazótempóban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
d@vee
őstag
-
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #76821 üzenetére
Halihó, köszönöm szépen, betárazom a címeket, oldalakat.
( @Tothgera30, @nyogo83, nektek is köszi!) -
Runner_fxr
Ármester
válasz SoulReaver #76805 üzenetére
Nem csak emiatt vinném. Teljesen át akarom nézetni, illetve kell hozzá pár alkatrész is. Levegőszűrőház repedt, berúgódekni is repedt.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, no, megvolt az első ismerkedés a robogóval. Mint kiderült, tegnap félreértettem az eladót, és most akkor tisztázódott, hogy:
- kb. jópár évvel ezelőtt teljesen fel lett újítva a blokk, viszont, aki felújította utána később nem használta, ami miatt
- még bejáratós az egész. (kb. 150km-t tettek meg vele azóta)
Az első villa szorul, de nem görbe mert hol tud rugózni, hol nem. (Álló helyzetben lenyomva az elejét) Ezzel lesz majd az első kör szerviz szerintem.
Valamint kérdezem naívan, hogy a szíjat ki tudom cserélni légkulcs nélkül? (Pusztán kézzel összenyomva a kuplungot, anno az SH hondán is beljebb ment a szíj, és úgy rémlik, azt ki tudtam úgy cserélni, hogy szét kellett volna teljesen szedni; Ezt mindenképp meg akarnám ejteni, addig nem mennék vele hosszabbakat)
Köszi, sziasztok. -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #76825 üzenetére
A szijat sajnos nem tudod leszedni anelkul, hogy a variatort ne szedned le
Ha nincs is legkulcs, akkor veszel egy olcso olajszuro leszedot [link]
A lemezszalagot betekered szigeteloszalaggal hogy ne sertse meg a variator lapatjait.
Ezzel ovatosan a kulso tarcsara annyira ra tudsz fogni, hogy lelazitsd illetve meghuzd majd az anyat.A lenyeg, hogy elotte nezd meg mekkora a variator kulso tarcsad atmeroje es annak megfelelo meretu olajszuro leszedot vegyel.
Vagy ha nagyon nem megy, akkor segithetek utvecsavarozoval lecserelni
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76829 üzenetére
Nem minden esetben, sőt. Bár tényleg van kevésbé radikális módszer erre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #76827 üzenetére
Plusz még megoldás, ha esetleg vesz valami buzzettit. Rengeteg fajta variátor blokkoló van, 1-2 példa. Van gyertya helyére betekerhető dugó blokkoló...Tény, hogy az olajszűrő leszedő a legolcsóbb ha tényleg meg lehet vele fogni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, köszönöm szépen a sok segítséget, szuper!!
Elkezdtem ismerkedni, használni a témát, még délután is gurultam vagy 40km-t itt a külvárosban. (Bp. 17)
Amennyire fostam ettől a lassú tempós, feltartós dologtól, annyira - lekopogom (kopp-kopp) - normálisan kikerülnek az autósok. 35-45 között gurgulázok vele és lehúzódok a szélére ha jön a forgalom. -
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #76833 üzenetére
Ma iden eloszor elovette haverom a 70-es malossi szettes Aerox-t. Pont ugyan ugy gyorsul mint az en GSX-R-em, de mikor 3-as sebesseg vegehez erek, ott megis all. Kb kereken 100-nal.
-
FeniX-
aktív tag
válasz SoulReaver #76833 üzenetére
Oké,oké, de akkor nagymotort vettem volna. Most talán kiábrándító, amit mondani fogok, de abban a "vallás irányban" nem hiszek, hogy egy 50-est szénné kell moddolni, hogy menjen 70-et. Nem arra találták ki. Elfogadom, hogy ez ennyit tud, aztán szpátyi.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #76834 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy vajon milyen malossi 70-es szett lehet a haverod motorjában.
Ha egy egyszerű de rendkívül időtálló (kb mint a gyári) malossi 70-es vashengerszett van rajta, akkor az max 10 lóerő. De ha egy jól behangolt és megfelelő áttétellel kivitelezett 70-es high end tuning lenne rajta (kétlem, hogy ez lenne ha nem gyorsult le és végre is elverted), akkor az kb 20-22 lovat tudna padon mérve.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #76836 üzenetére
Természetesen. Már kitaláltam amúgy, hogy ha robogós nap lesz, akkor később indulok, hogy dugó legyen, így az átlagtempó is lassabb. :-)
Előtte a CG125-össel sem hajtottam agyon magam, mondjuk az legalább nem volt 2ütemű, hogy büdös legyen -> nem utáltak annyira az autósok.[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz FeniX- #76835 üzenetére
" nem hiszek, hogy egy 50-est szénné kell moddolni, hogy menjen 70-et. Nem arra találták ki."
Nagy tévedésben vagy. Alapból mennek 70km/h -val. A 100ccm aerox ugyan akkora testű, mint az 50ccm, annak sem 70km/h a vége. A kis robogók, pici kerékkel már más kérdés. Azok már veszélyesebbek. Egy jó 70ccm robogó tud annyit kb, mint egy 125ccm. Városban dinamikusabb, ha előzni kell, nem szakad meg szegény.Én csak emiatt tuningoltam az enyémet. Városban nem szeretek tötyögni. Utálom, ha nem halad a forgalom.
-
Tothgera30
Ármester
válasz FeniX- #76838 üzenetére
...az legalább nem volt 2ütemű, hogy büdös legyen... - Álljunk meg egy szóra. Mitől büdös? Mert normális ásványi, fél-szintetikus vagy szintetikus minőségi olajjal biztosan nem büdös. Már többféle eper illatú olaj is van (ínyenceknek). Másrészt annyira nem zavarhat senkit, mrt normálisan beállított karburátorral, esetleg injektorral, melegen nem szabad (láthatóan) füstölnie, hidegen is csak míg a szívató működik, és picit meg nem melegszik a blokk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #76842 üzenetére
Ez így van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #76831 üzenetére
Ja, persze az az igazi Itt en olyan megoldasra gondoltam, amit akar az elso boltba beesve meg tud venni. Nekem is a normal blokkolo melle lett egy ilyen megoldas, mivel az a szomoru helyzet, hogy Pesten is nehez boltba besetalva azonnal kapni egy blokkolot
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #76843 üzenetére
Egy csöpp ricinus olaj és isteni illata lesz tőle a mocinak. Emlékszel még rá?
-
d@vee
őstag
válasz SoulReaver #76829 üzenetére
Akkor variátor cserénél kövi hónapban lövök egy képet, amint végeztem vele. Semmi sem tört el múltkori szétszedésnél sem.
Nem krll rúgni, útni semmit és a barbár módszer is hatékony Sajnos nincs légkulcsunk.[ Szerkesztve ]
Ja
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #76846 üzenetére
Emlékszem. De normális olajnál felesleges, mert soknak alapból ricinus szaga van. Ugyanis a legtöbb, magasabb teljesítményre tervezett 2T olaj a mai napig ricinus alapú. Mondjuk már vannak olyanok amik nem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
A gond akkor szokott lenni, amikor elotte nem te szerelted es a 30-40Nm helyett 90-100-al van megtepve az anya
Ha az eloirttal van lehuzva, akkor szinte alig kell blokkolni, viszont legutobb ugy jartam, hogy szerintem a szakadas hataran lehetett az anya, annyira rabikaztak. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #76838 üzenetére
Autózok és robogózok is Budapesten. A 2T szaga nem zavar, mert tudom, ez ilyen. Ellenben a minden színben füstölő benzines, dízeles autók már zavarnak, mert tudom, hogy lehetne másként is, ha figyelmesebb, igényesebb gazdája lenne a kocsinak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!