-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz SoulReaver #76750 üzenetére
Az enyem is 15LE, majd ne hagyjatok ki.
-
Tothgera30
Ármester
válasz SoulReaver #76747 üzenetére
Épp én is hasonlót nézegetek, csak problémás lesz 80/80 R16-ra és 90/80 R16-ra.
#76749 Runner_fxr: Mintha a rendszám hiányozna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
válasz Runner_fxr #76749 üzenetére
Nem szeretnelek remisztgetni, a profibbak ugyis megirjak ha nincsen igazam, de nekem igy hangra ugy tunik, mintha mar csapagyas lenne a hajtokar! Az alapjaratod nem ingadozik fel-le?
-
d@vee
őstag
Nod, nem bírtam magammal és a kintről beszűrődő hangok miatt előszedtem és összeraktam a robit.
Meglepődtem, mert önindítóról egyből indult
Persze az index kapcsoló nem javult meg télen magától és mostmár tényleg szerelőhöz kell vinni.
Lehet javítani magát a kapcsolót, vagy teljesen újat kell venni?
Illetve van egy hibája, mindegy hogy melegen-hidegen indulok el, 15-20 km/h-nál megtorpan, nem gyorsul tovább. Aztán pátr másodperc után megindul. Karbi pucolás sem tette helyre.Ja
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76755 üzenetére
Nem szorul, inkább nagyon lötyög. És hiába tolom oldalra, van hogy nem akad be, nem indítja a villogást.
Mondjuk a bal fékkar is lötyög, látszik hogy felbuktak vele, vagy nagyon rossz helyre dőlt el.Ja
-
d@vee
őstag
Szétszedtem, úgy is meg akartam nézni, nem cserés-e a szíj.
Láthatóan nem hozzáértő már szétkapta, belül a nagy csavar feje körbe le van nyalva.
Ennyi görgőnek kell benne lennie?Ja
-
energy4ever
addikt
Mi a pontos tipus? Utana nezek neked!
Alltalaban a 6 helyeseknel 6db-nak, de vannak kivetelek, pl nalam is a ChoiNorik.
Szerk: Kuldhetnel valamelyik tg-nek kepet, es tipust a motorodrol, hogy bedobja az osszefoglaloba, ugy mindig tudnank epp melyik tipus kerult szoba.[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76759 üzenetére
Jó ötlet.
Piaggio Typhoon 50 2T 2012
Nekem is gyanús a 6, mert az üres helyeken is látszik minimális kopásnyom.
Minek szedték ki? Illetve mit okozhat?Ja
-
energy4ever
addikt
Merd le mekkora a tomeguk! Lehet csak nagyobb volt epp a boltban, es azert raktak bele ennyit. Ezek nem gyariak! A gyari vaj szinu!
A tiedbe ami kell:
Cikkszama: 1-000-071-331
6db-os 7,5gramm-os gorgoszett.Erdemes a variator vezeto csuszkakat, gorgoket, szijjat egyszerre cserelni!
Ha az ossz koltsegen nezzuk, es mindenbol gyarit veszel, akkor kedvezmeny nelkul sincs osszesen 10ezer ft-sem a 3 komponens.
Amugy jo modell! Ez az egyik legjobban ajanlott(altalam) robogo magyarorszagi utakra.[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76761 üzenetére
Az nem tétel érte.
Lemérni? Nincs ékszermérlegem De még konyhai mérleg is analóg, régi. De tökmindegy, veszek bele gyárít, úgy is fel kell újítani majd szezon előtt.
A szíj nagyon szép, azt cserélhették, mikor valaki turkált benne.
Amúgy mit okoz ez, hogy nem gyári és nem is elég van benne?"egyik legjobban ajanlott(altalam) robogo magyarorszagi utakra"
Az tuti, a nagy kerekek meg a jó rugózás miatt nem esnek annyira zokul az úthibák. Bár ma le se bírtam tenni, miután ráültem[ Szerkesztve ]
Ja
-
energy4ever
addikt
A "nem gyari" lehet meg jobb is, nem feletlenul rosszabb! A kevesebb egyenletlenebb vario kitolast okozhat, de nem kellene eszrevehetonek lennie, mivel gyarilag is van olyan amiben fele annyi gorgo van mint feszek! A szij ha szep, ha nem annak is van elettartalma, meg akkor is, ha azt sosem hasznaltak.
Ami leginkabb szokott gondot okozni: Nem megfelelo tomegu gorgok. Kockasra kopott gorgok. Elkopott vario vezeto csuszkak. Retkes belso(pl ha valaki bezsorozza a szarazon futo alkatreszeket. )[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz energy4ever #76763 üzenetére
Na a belső olyan fekete volt, mint a kandalló belseje a koromtól Kikompresszoroztam, meg kicsit törölgettem, de nem vittem túlzásba, éreztem hogy lesz ez még szétszedve mostanában.
Szerintem 6 volt benne gyárilag, látszik a helye.
Akkor rendelek szíjat is, az a pár ezer nem oszt nem szoroz.
Kár volt rátalálni erre az oemparts-ra. Rámjött az idomcsere vágy Sajnos vannak rajta borulás nyomok.Ja
-
Runner_fxr
Ármester
válasz SoulReaver #76750 üzenetére
Igen, tudtommal is 15 lovas, de tervben van egy malossi 172-es henger és a többi sallang cseréje, akkor már kicsit izmosabb lesz. Viszont most is baromi jól megy, 50-60-ig nagyjából úgy megy mint egy jó erőben lévő vizes 50-es 2T, majd olyan 60 körül katapultál. Egy pillanat alatt 100. Ennél többet még nem mentem vele, de biztos megy többet is.
Tothgera30: Most csinálom a B125 jogsit, utána lesz rendszám, egyelőre nemrég került hozzám a jószág, most viszem el szervizbe, teljesen átnézetem, amit kell kicseréltetek. Műszerfalat cseréltem. Repedt a levegőszűrő ház, illetve a motor burkolat és a külső deknin is van egy hajszál repedés, ezeket is kicseréltetem. Ja meg ma elkezdett a karbiból csöpögni a benzin, de a futóműve és a motorja szerintem okés, nagyon megy és nagyon jól irányítható, stabil egyenesfutása van.
energy4ever: Alapjáraton egy pici kis zörgése mintha lenne, nekem is feltűnt, lehet igazad van, öreg jószág ez, annak is örültem, hogy egy nagyjából gyári kinézetű darabot találtam. Rendbe kell tenni. Meglátom mit mond a szervizes, ha érdemes vele foglalkozni, akkor megcsináltatom, ha nagyon rohad, nagyon lóg a bele, akkor elengedem. De szerintem menthető.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az RMC motort ismeri itt valaki? Itt vannak mellettem Törökbálinton, gondoltam rá, hogy ide levigyem a motort, de nem tudom mennyire értenek hozzá.
-
CartmanLand0
senior tag
Egy kis stori ha érdekel valakit :
Úgy gondolom egy nagyon érdekes kis robogóra bukkantam. Hirdettek itt a közelemben egy 1999es Piaggio Quartzot 100ezerért. Nagyon megtetszett, irtam is az eladónak, meg is egyeztünk 85ezerben. Lementem, megnéztem, egyben volt viszont nagyon nehezen akart elindulni, menet közben a próba alatt le is fulladt. Miután kiderült, hogy kb 1 éve áll a garázsban, ugy döntöttem megveszem, mert ezt tuti takarítani kell csak. El is hoztuk futóval csütörtökön. Az eladó egyébként nem igazán értett hozzá, csak használta 2002 óta a tulajdona volt a robogó. 50esként volt használva, rajta vannak a matricák, rendben be voltak fizetve a biztosítások. Ami viszont nekem gyanus volt az a KM óra. Az 50ccm-es Quartzok órája 90ig van skálázva, illetve vízhűtésesek. Ez viszont levegős és 120ig van az óra. Kutakodtam a neten, keresgettem de nem igazán találtam semmi infót. Külföldi oldalakon 500euro körül mennek az 50es Quartzok, de azok vizesek voltak mind és 90es orájuk volt. Aztán nagy nehezen sikerült találnom valamit. Találtam egy külföldi hirdetést ahol hirdettel egy Piaggio Quartz 80 nevezetű gépet ... megnéztem a képeket, és végre ... 120as órája volt .... illetve a Quartz mellé oda volt írva hogy SKR City 80. Rákerestem igy : Piaggio Quartz SKR City 80 ... és így már találtam ezt azt. Kb mindenben megegyezik az 50esel, kivéve hogy 80as és levegős. Ma jutottam el oda, hogy szétkapjam és kipucoljam ... a karbi elegge trutyis volt a fuvókák is el voltak tömődve. Szépen kipucoltam összeraktam és lám, pöcc röff. Első rugásra és gombnyomásra is szépen indul. Eddig ahány robogót szétszedtem mindben volt valami komolyabb mókolás .. itt semmi ... talán az ülés zár ami nem az eredeti hanem barkácsolt, de jol müködik. Szépen megy, ereje van, bár kb az elején megtorpan picit majd utána megindul ... görgőkre gyanakszom ... kapni fog majd ujat illetve komolyabb szijat is teszek bele. Külsőre szép, első sárvédőn repedés , illetve a müszrfalat kiszivta a nap, vagy megnyomorgatta az idő, nem tudom, de eléggé kopott ... nem tudom lehet e vele valamit kezdeni. Egyébként automata szivatós a jószág, 17,5 Dellorto karbi van benne. Fúvóka 62es amit keveslek egy 80as gépnek. És most jöjjenek a képek amiket az eladó készített, én még nem csináltam
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Jó kis sztori :) hasonlít picit a ZIP -re.
-
energy4ever
addikt
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Jo kis gep, szerencsed volt vele!
Errol tuti nem mondja meg a rendor, hogy nem 50-es, meg egy hozzaerto sem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
A régi Piaggio skipper is hasonlóan nézett ki, kb ekkora kasznival, abból volt 125-ös 2T levegős.
[ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
válasz CartmanLand0 #76767 üzenetére
Gratula, használd egészséggel sokáig!
-
CartmanLand0
senior tag
Köszi mindenkinek. Igen több hasonló gép is van .... zip, skipper, és a szintén ritka sfera is ... apróbb eltérések figyelhetők csak meg, a lényegesebb dolgok viszont megegyeznek. Kifelejtettem még hogy hála istennek minden elektronika működik rendben rajta .... használt robiknál nálam ez is ritka ... . Ma majd kiprobálom mennyi a vége neki egy hosszabb egyenes szakaszon .... illetve lemérjük a görgőket, meg megnézzük a szíjat is. Tegnap kisebb köröket mentem csak vele.
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Tudnátok mutatni pár mobiltartó megoldást robogóra? Olcsó és jó megoldást keresek. Teljesen be vannak többnyire burkolva ugyebár, így én a tükör felfogatásához gondolnék valami barkácsolást és érdekelne kinek mi vált be.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Zoli bácsi
őstag
Hali! Tegnap elővettem az új gépsárkányt(Liberty 125 Iget), tiszta tavaszi idő volt. 3 hónapja állt teletankolva, leszedtem róla a ponyvát akksit bele és go! 40km-t mentem, már 50km van az órába. Annyit észrevettem, hogy az első pár km alatt nagyon erős motorfék volt, már jobban kigurul ha leveszem a gázt. Nyoma maradt a párszázezer km-t váltós motoron vezetésnek, sokszor kuplungolni akarok. Szépen öregurasan járatom, hetvennel szépen elpöfög, hetven fölé nem is akartam húzni, de el nézegettem, aztán azt vettem észre hogy már nyolcvannal megyek.....
Úgy döntöttem már nem szedem ki az aksit, elvileg közel a tavasz. Van immobiliser a robogómba, erre kerestem volna adatot mennyi a fogyasztása, de semmit nem találok. Van valakinek tapasztalata, mennyire szívja az akkut ez a szerkezet? Autóban nem észrevehető, de abban 10x ekkora akku kapacitás van. Kersgéltem a neten, de semmit nem találtam. Ha pár hét alatt leszívja az aksit, akkor inkább leveszem a sarut, vagy teszek be áramtalanító kapcsolót. Felesleges dolognak tartom ezt az immobilisert, bőven elég a kormányzár, szerintem. -
macilaci78
nagyúr
válasz V.Stryker #76773 üzenetére
Én egy ilyet használok. A tükörszár alá menő lap satnya volt, kb 1000 km alatt a budapesti utakon elnyíródott az anyag a lyuk mentén, 2 mm-es lemezből kapott újat, azóta nincs baja.
A kijelző érzékelése tűrhető: a hosszú címet nem ezen keresztül kell pötyögni, de közelíteni, előre tekinteni a térképen, hívást kezelni elég. Esőben nem motorozok, annyit meg kibír, ha épp elkapna egy zivatar. A cipzár két végéről indul, akár a töltőcsatlakozónál is összehúzhatom, powerbank és jó napot.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #76774 üzenetére
Az immobiliser semennyit nem fogyaszt. A nyugalmi allapot felvetele a robogodnak ugyanannyi, mint barmelyik masnak: csak annyi minimalis par mA-t vesz fel a muszerfal, ami ahhoz kell, hogy a napi megtett Km-t illetve az idot(ha van ora) ne "felejtse" el.
Az immobiliser akkor csak akkor mukodik, amikor raadod a gyujtast, illetve inditozol: az inditokulcsban van egy RFID chip ami egyedi kodot tartalmaz es ossze van parositva a robogoddal. Gyujtas raadasakor a kulcsbol kiolvassa ezt a kodot az immo (gyujtaskapcsolo korul egy tekercs/antenna segitsegevel), es ha egyezik az immohoz parositott koddal, akkor engedelyezi az inditast.
Ha idegen kulccsal, vagy kulcs nelkul probaljak inditani, akkor ugyanugy inditozik, csak eppen az immo letiltja a gyujtast vagy a befecskendezest, emiatt csak forgatja a motort.[ Szerkesztve ]
-
Kornel213
tag
Sziasztok!
Szeretnék elkezdeni Bp-en futárkodni motorral (Netpincér és Wolt). Kymco agility-et nézek olyan 100-150e körül vagy Aprilia Scarabeokat, az ajánlottak közül ez a 2 típus tetszik, de inkább a kymco.
Viszont Bp-től 30km-re lakok minden nap ingáznék oda vissza az már 60km. Van kb 10-15km szakasz ami városon kívül van.
Megérné megcsinálnom B kategória mellé az A1-et és inkább vegyek egy 125-öst?" A halál előtt a nagy fényesség nem a mennyország, hanem a torkolattűz..."
-
CartmanLand0
senior tag
Kopott műszerfallal lehet valamit kezdeni ? Esetleg ha valaki tudna segíteni, megköszönném ... Piaggio Quartz egyébként, mint említettem fent, de elvileg a régi Skipper órája is jó lenne. Próbáltam keresgélni, esetleg bontottan, de nem találtam.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Tamás9x
őstag
válasz CartmanLand0 #76782 üzenetére
Szétszeded - scan, kijavítod, és nyomtatás.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
fradi81
veterán
válasz Zoli bácsi #76781 üzenetére
Hali
Mennyit tudsz tankolni a liberty-be ha már nullán van és világít a lámpa? Elvileg 6L a tank de max 4L megy csak bele.
moto g72, Ninebot d28e
-
Zoli bácsi
őstag
válasz fradi81 #76786 üzenetére
Hali, fogalmam sincs, 50km-t futott. Mikor meghozták, novemberben, felöntöttem benzinnel mentem 10km-t,és elraktam, tegnap vettem elő. 50km után egy csík tűnt el.
Amúgy így hogy mondod.... mikor hozták gyári újan, üreset jelzett a tank, én is kb. 4l anyagot öntöttem bele saccra, és tele lett. (5l-es kannából jól megsaccolható).
Ha gondolod majd később írok tapasztalatot, de míg nem ismerem, nem merem fullra kifogyasztani. -
fradi81
veterán
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Kerestem robeszt ide oda szaladozni, edzésre járni hidegebb időben is mikor már a nagymotort nem szívesen veszem elő.
Szóval véletlenül találtam egy idősebb faszit, aki régebbi robogókat újít fel, de csutkára... teljesen szétszedve, újrafestve, új henger, dugó (nem kínai), ultrahanggal a karbi is kitisztítva, minden tömítés, amit kell újbarakva, szóval nagyon szimpatikus. Folyamatosan tolja a képeket a facebookon,hogy hol tart és milyen lett.Tény, régi robogó, de igazából az nem izgat. Viszont semmit nem találok ezekről már a neten. A nekem készülő robesz egy Honda Tact AF16. Erről mit kell tudnom? 110kg vagyok, fogok tudni menni vele 50-el stabilan 10kg csomaggal a hátammögött?
Az az elképzelésem, hogy maximum 25km-en belül használnám. Máshová kocsi vagy a sor4 lesz elővéve. Alkalmasak erre ezek? Mennyit fogyaszt egy ilyen? A rendőr meg ne tudja, de a mezei úton a 4 km-re lévő lovardába a lányomat el tudom vinni vele? (20kg a kislány)
Elnézést az alap kérdésekért. Nem voltam sose nagy robogós.
Pár kép, hogy azért mondjatok véleményt is a motorról. Amúgy az ára 80k lesz.
Aztán lassan elkezdte:
A felhasználó kérésére módosítva.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz V.Stryker #76789 üzenetére
Probald ki mindenkepp, mennyire lesz alattad fickos es hogy fogja birni a tempot.
Lanyoddal mar kerdeses
A sogorom ugyanilyen szitura Piaggio Libertyt hasznalt, szinten gyereket neha eldobta suliba, gyerek hasonlo sulyu. Ami plusz, hogy Libertyn van azert hely a gyereknek, plusz van labtarto is neki.(bar nem biztos addig leer a laba) -
V.Stryker
nagyúr
válasz nyogo83 #76792 üzenetére
Igen az nagyobb kerekű, ismerem látszólag. Fickósnak nem kell fickós legyen, nincsnek illúzióim. Arra ott a 750-es.
Kiróbálni azért nem fogom tudni, mert bejáratós lesz. MOndta az ürge,hogy ő egy tank benzint ott kijárat velle álló helyzetben,de az első 300km-nem kéne húzni neki, nehogy beálljon.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
d@vee
őstag
Sikerült egy normálisabb képet találni a robimról. Bekerülhetnék az összefoglalóba? Ha kérdésem lenne nem kell mindig a típust leirogatni
Piaggio Typhoon 50 2TJa
-
suste
veterán
válasz V.Stryker #76789 üzenetére
Én (kb 90 kilósan) Taurus Samba -val csináltam ezt a felhasználást kb 4 évig. A gyerkőc kicsi volt, a lovarda meg ovi .
A max 25km az pont reális, de az a nagyon max, utána megutálod ezekkel a picikkel.
Én is inkább váltottam 125-ösre. Hivatalos 2 személy, hétköznapi max 35-50km (egy irányba).Saját véleményem, hogy ha már van A-s jogsi, akkor eleve 125-ben gondolkodnék a helyedben. Az a +100-150 bőven megéri......
-
Topikgazda
válasz V.Stryker #76789 üzenetére
Nekem olyan picit fura az egész.
A motorról: A te méreteidhez én nem ajánlom ezt a robogót, teljesen kényelmetlen lesz. Dinamikát azt felejtsd el. Tudom, hogy írtad, hogy arra ott a nagymotor. Én is nagymotorozom, de valamiféle lendületet mindenképp elvár az ember még egy kismotortól is, de ez nem az lesz amitől megkapod. A két személy ahogy feljebb is írták felejtős vele, még egy gyerekkel is. Szerintem nem akarsz rosszat a kislányodnak.
A másik része: Ugye azt írtad, hogy cakk pakk 80 lesz a motor. És ebben benne van az a sok szerelés, vázfújás stb, új dugó-henger meg még miegymás? Tehát szinte egy komplett felújítás? Hát nem tudom. Egy valamire való hengerszett ami ami hozza a gyári minőséget szerintem ehhez a motorhoz is közel kb 30 ezer, és akkor hol van a többi dolog? Értem ez alatt a hajtást stb...Tehát nem kötekedni akarok csak azt akarom az egészből kihozni, hogy egy ilyen kis p@csköszörűre is sok lóvét el lehet pancsolni ha az ember tisztességesen helyre akarja tenni, és hát nem tudom, hogy ebbe a 80 ezerbe ezek hogy férnek bele. Még ha ingyen van neki a motor amit felújít, akkor is az a sok munka stb...hát nem tudom.
szerk:
Úgy általánosságban az 50-es robogókról pár szót: Egyébként nem az 50 köbcentivel van a baj, vannak nagyon jó 50-es robogók amik tisztességesen tudnak menni, de ez a honda nem az, a méretei meg pláne nem azok.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #76798 üzenetére
Az off miatt homály, nem?
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...