-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #72001 üzenetére
1 idom gyanúébresztésre jó, több idom már erős gyanú a gyártási évre .
Az enyémen minden gyári, és 2-3 idomot láttam eddig "belülről", azokon mind a valós gyártási idő volt: 2008.
De az első forgalomba helyezés 2016, és 0km-rel! Szóval a komplett robogó állt a szalonban 8 évet, vagyis szimplán az életkor is lehet megtévesztő.... -
Tothgera30
Ármester
Akkor nincs baj, levegős gyári blokk ennyit tud. Esetleg egy hosszabb röppályával lévő variátorral, görgőkkel lehet kísérletezni, hogy kissé rugalmasabb legyen a robesz.
#71994 macilaci78: Akkor azzal még jól jár valaki, ha eladósorba kerül. Bár én teleszkópok becsúszószárait mindig áttöröltem, már csak maratonversenyek miatti áthatást követően.
#71996 lbence: Zsíros villában nem olyan gyakori hogy kiszáradna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #72003 üzenetére
Nem hiszem, hogy eladom, ha nincs használva, évi párezer a biztosítása, más költség meg nincs vele. Ha használom, a használati értéke nagyobb, mint a vételára. Senki nem fogja megfizetni a gondoskodást.
Mindamellett azért egyszer elfektettem jobb oldalra, a kipufogó hővédő pajzsát tavasszal vágtam le, mert zörgött, illetve az ülés mellett mindkét műanyag idom karcos picit, jobb oldalt az előbb említett fektetés: füvön csúszott picit, a bal oldalán meg az otthoni kiskapu terméskő oszlopa ért hozzá. Az első lámpát tartó idom utángyártott, mert a lámpát tartó fülek leszakadtak, de megvan a gyári, 3D nyomtatóval csináltam bele új konzolt. A tükör is új, mert a jobb oldali gömbcsuklója lötyögős lett és már a bejárón elállítódik, a csomagtartó alatt is látszik, hogy 150 kg vagyok. Az első villa villáinak fényes része az idomok alatt vannak, nem tudom takarítani őket. Az üzemanyagszintjelző hibás, egy rovátkázott bükkfa tiplit használok, ami a csomagtartóban elfér, de kb 1 tank 120-130 km, szóval 100 km-enként tankolok.
Ha kész a garázs, akkor a konzolt beragasztom, szíj, multivario, benzin- és olajcsövek cseréje lesz a téli program.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Moleman
addikt
Sziasztok!
Tegnap vettem egy AF35-ös Diot, viszont csalódnom kellett a végsebességében. Nagyon szépen elindul, hamar harap, jól tartja a fordulatot, de olyan, mintha túl rövid lenne a végáttétele, óra szerint 60-nál vége van, GPS-t még nem néztem. Teljesen gyárinak tűnik, nemrég jött Japánból.
Korábban már volt egy AF34-em, az GPS 68-at ment, az AF27-em pedig 74-et, olyan szakaszokon járok melóba, hogy kell a 70 körüli utazó, hogy ne tapossanak el.
Elképzelhető, hogy egy egyszerű variátormódosítással menthető a helyzet, vagy engedjem el, és inkább újítsam fel az AF27-em?
Köszi!
-
Topikgazda
válasz Moleman #72005 üzenetére
Általában tuning nélkül ennyit szoktak tudni. Régen nagy dio fan voltam. Azt azért nézd meg, hogy nincs-e a szíj elkopva mert lehet, hogy azért nincs olyan végsebesség mint amilyet te szeretnél. Na meg a görgők állapotát is stb. Egy multivariátor hozzádobása egyébként biztos, hogy segítene rajta még akkor is ha jó minden.
szerk: én valamiért mindig jobbnak tartottam a régi állóhengeres dio-kat mint az újabb, af-34-35-ös fekvőhengereseket.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Moleman
addikt
válasz sityupityu #72006 üzenetére
Köszi!
A szíj elvileg most lett cserélve, ahogy utánaolvasgattam, arra gyanakszom, hogy a variátorban lehet korlátozás, hogy ne érhesse el a hosszabb végáttételt, reménykedek, hogy ennyivel meg lehet oldani, vagy ha más nem, akkor tényleg variátorcsere. A kuplung is kicsit későn kapaszkodik meg, on-off üzemben működik a gázkar, vagy megy és max fordulaton béget, vagy old a kuplung. A többi része jónak tűnik egyelőre.
A 27-est nagyon szerettem, de most vettem észre, hogy hónapok óta összeült és ott megszorult hátsó futóművel jártam, rugózás nélkül, ez pedig nem tett jót a kerékcsapágynak sem. Ha meg már hozzányúlok, kéne új fék, új gumik, 50+ ezres mutatvány lenne a végén.
Multivariátorból melyiket ajánlod? Melyik jó egyáltalán a Dioba?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Moleman #72007 üzenetére
Végre egy dio-s
A 27/28-ban 14-es a főtengely azt tudom - ilyesmi jó lehet, de a polini kicsit olcsóbb (20 körül)
Az, h 60-nál vége van nem meglepő (ha gyári) mivel annyival (se) mehet - gondolom más országokba mehetne. Az enyémbe már rég nincs bekötve az óra. 2x vettem bele spirált de egyből elszakítja, zárójelbe tettem a kérdést Egyébként tényleg elég rövid a végáttétük, sajnosMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Moleman
addikt
válasz body007 #72008 üzenetére
Köszi!
Akkor csak nekem volt szerencsém a 74-et menő gyárinak hitt 27-essel. Igaz, abban utólagos korlátozás nélküli gyújtáselektronika van, lehet az nem engedi tovább a 35-öst sem.
Nem tudom eldönteni, hogy melyik maradjon, a 35-ösön újabbak a gumik és új a fék, de a 27-es viselkedését jobban ismerem, a téli csúszós utakon lehet jobban járnék azzal, a 35-ös sokszor szokatlanul mozog.
-
Topikgazda
válasz Moleman #72007 üzenetére
Azért ellenőrizd le, hogy belevaló szíjat tettek-e bele. Szereltem már olyan af-35ös dio-t amibe 27-28-asba való szíj volt. Menni ment vele, de más hosszúságú a kettő, és az af-34-35-be való jóval szélesebb is. Hogy variátornál a csapszegnél van-e egy gyűrű ami megakadályozza, hogy teljesen kifusson a szíj azt neked kell megnézned, de ez egyébként nem igazán jellemző a dio-ra, még a japán belpiacosoknál sem nagyon láttam ilyet. Persze azért nézd meg, ki tudja...
Mondjuk egy ilyen variátort, ez már normális minőségű...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Moleman
addikt
válasz sityupityu #72010 üzenetére
Köszi, tegnap megpróbáltam szétszedni, de nem jártam sikerrel, a légszűrőházat melegítő átvezetőcsövet nem tudtam kiszedni a helyéről, addig pedig nem férek hozzá a deklihez. Félek, hogy eltörök valamit, sose volt ilyen szép gyári állapotú Diom, a 34-esről hiányzott ez az átvezető, a 27-esen pedig kb minden elem törött/cellux tartja össze.
Az orrkúpot sem tudtam leszedni, az egyik fül be van akadva és nem enged sehogy, de benéztem mögé, utólagos racsing gyújtáselektronika van benne, úgyhogy az a korlátozás kilőve.
Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel? Lehet, hogy még a 27-ben is kisimítaná a teljesítménykiesést 40-60 között, elég tartós beruházásnak tűnik, úgyis mindig Diom lesz.
(#72011) body007
A 35-ös tárcsafékes, csak a hátsó kereket tudnám kompletten áttenni, de azt sem éri meg, mert nagyobb nyolcas van benne, mint a 27-ben. Hátsó kereket nem is tudom, hol lehetne kapni újonnan, a 34-hez még próbáltam venni anno, sehol nem találtam. De átteni sem tudnám sajnos egyedül, nincs légkulcsom, anélkül pedig sose tudtam leszedni a kereket, a 27-ről még a variátort sem.Most arra jutottam, hogy veszek a 27-hez egy hátsó lengéscsillapítót, azt valószínű magam is ki tudom cserélni, anélkül úgyse tudom eladni sem. Aztán beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni.
Eddig nem volt bajom a 27-tel, de a 35 motorja sokkal szebben jár, kevesebb zaj jön a hajtásból is, ezért nehéz eldöntenem, hogy melyiket tartsam meg. Ha korlátlan forrás lenne rá, nyilván fel kéne húzni mindkettőt hibátlanra (a régibe mehetne akár egy új 70-es motor is), aztán megnézni hogy akkor melyik tetszik jobban, de annyit nem akarok rászánni, azért is szerettem meg a robogózást, mert fillérekből megoldható volt (van egy 650-es Banditom is, éppen meg akarok szabadulni tőle, mert nem használtam ki, munkába járni még jobb is robogóval).
-
Topikgazda
válasz Moleman #72012 üzenetére
"Jól látom, hogy ez a variátor kompatibilis mindkettővel?"
Igen jó hozzá.
"beadom szervizbe az újat, nézzék meg, hogy aránylag kevés pénzből stabillá és gyorsabbá lehet-e tenni, aztán hátha kitisztul, hogy melyikre érdemesebb költeni."
Ezzel követed el a legnagyobb hibát. Szerintem motorszervizek 90%-a a robogók lelkéhez a hajtáshoz, illetve annak behangolásához egyszerűen nem konyít semmit sem. Ha ezzel a szöveggel odaviszed nekik, akkor egyből szét akarják majd szedni az egész blokkot, nagyobb hengert rárakni stb, mert szerintük csak így lehet nagyobb teljesítményt kicsikarni belőle. Tisztelet a kivételnek, de sajnos ez általában így van. Lehúznak egy valag pénzel és jó eséllyel nem azzal a végeredménnyel kapod meg a gépet mint amivel szeretted volna. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet szervizbe vinni a motort annak aki nem ért hozzá vagy nincs szerszáma...ha valamit ki kell cserélni akkor azt természetesen megoldják. De ezzel odavinni, hogy gyorsabb legyen stb....a legtöbb esetben hiba, mert mint írtam a nagy részüknek (bár a működési elvét ismerik) gőzük nincs arról, hogy pontosan mi is történik ha itt vagy ott belenyúlnak-megbolygatják hajtást. Gyakori dolog, hogy 70-es hengerrel nagyobb karburátorral nem megy úgy, mint ugyanaz a motor 50-es hengerrel megfejelve egy multivariátorral patentra behangolva. Ha ezt még párosítjuk egy rezonátorral (tudom, nem mindenki szereti) akkor arról már ne is beszéljünk. Ez van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Moleman
addikt
válasz sityupityu #72013 üzenetére
Az előzőket a RedHot Motors-nál hozattam rendbe, egészen jól megcsinálták, drágának drága volt, meg ők nagyon drágán adják az alkatrészt, de felesleges dolgot sose csináltak, a hengerhez sem nyúltak, amit lehetett, javítottak csere helyett is (pl a 34-es hátsó szíjtárcsájáról lecsiszolták a rozsdát).
Szívesen csinálnám magam, de nincsenek elég jó szerszámaim és leírásaim, na meg a társasházi mélygarázs sem ideális közeg a szereléshez. Ezért fáj a multivariátor is, mert szívesen szórakoznék vele, egyik motorról a másikra tenni, görgőkkel kísérletezni, de légkulcs/ütvecsavarozó híján le se tudom szedni a gyári variátort. Sajnos nem ismerek senki mást a közelben, aki robogót szerelne.
-
Topikgazda
Azt a "hivatalos" megoldást csak kényszerből szokták használni ha nincs légkulcs vagy ütvecsavarozó.
A mindenféle variátor rögzítők, meg a gyertya helyére betekerhető rögzítő stb... ezek a kényszermegoldások szerintem. Légkulcsal vagy csavarozóval egy pillanat alatt le illetve fel lehet rakni a variátort vagy a kuplungot.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #72017 üzenetére
a mostani alu fixtárcsa+lapát -okat nem is egészséges feszegetni szerintem
nálam is eltörött/kitörött a lapátnál lévő csaphely 2. alkalommal
simán benne lehettem én is az eltörésben, de az ütvecsavarózóval tuti nem hibázok -
Topikgazda
-
selma2000
újonc
válasz sityupityu #72020 üzenetére
Köszönöm a választ ezt értem is csak az nem jön át, hogy hogyan fecskendez vele leszedi a deknit és úgy vagy van valamilyen trükkje? Mert hideg reggeleken nem igazán szív,elengető a deknit lecsavarozni
-
Topikgazda
válasz selma2000 #72021 üzenetére
Vagy levette a fedelet vagy nem. Úgy is lehet, hogy csak simán a szívónyílásba belefújod, de az mindenképp hatásosabb ha közvetlen a szívócsonkba van fújva. Kérdezd meg őt privátba, mert ez egy 7 évvel ezelőtti hozzászólás a másik fél részéről.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
selma2000
újonc
válasz sityupityu #72023 üzenetére
Köszönöm a tanácsot !
-
nod1
csendes tag
válasz máyköl #71937 üzenetére
Szia!
Tucanoból az R019-es kell, ami passzol a Scarabeora. Érdemes megnézni a használt árakat is, mert kedvezőbben kaphatsz gyárihoz közeli állapotot. Én is használtan vettem, viszont a mindenhonnan érkező lelkendezéshez képest én annyira nem vagyok tőle hasra esve. Igaz én pici robogón használom, de elsőre fura volt, hogy így körbe vagyok bástyázva, szokni kell azért a használatát. Szerintem téli kiegészítők között a plexi a legfontosabb, aztán egy jó motorosruha (téli béléssel), és egy meleg cipő, kesztyű. Ha ezek megvannak, és nem mész extrém hosszú (10km fölötti) távokat, akkor városban bőven elvagy vele. De persze a Tucano kényelmes és jó, ezt nem vonom kétségbe.
-
KTMHobby3
tag
Szia !
Nagyon jól leírtad a legfontosabb dolgokat, ami a téli motorozáshoz kell. Én is akartam írni hogy egy plexi jobban védene a hideg szél ellen, mert először nem a lába fázik a motorosnak, meg azt jobban lehet védeni. Én cipő helyett inkább csizmát ajánlanák, az jobban véd. Én mindig azt használtam. A plexi mögé el lehet bújni, de még a lábakat is fel lehet tenni, hogy ne érje annyira a szél. -
flegga92
senior tag
Karácsonyra én is kapni fogok egy Tucanot a Cygnusra, kíváncsi leszek. Nekem csak 1,5 km-re kell reggel, eddig a lábam fagyott le csak, remélem beválik. Vastagabb öltözettel lehet nem kéne, de meló helyen nincs kedvem öltözni folyamatosan.
Míg nem volt kocsim ha hosszabb útra kellett menni (5-6km) sínadrág és síkabátban mentem, teljesen vállalható volt. -
suste
veterán
valaki tudja esetleg, hogy hogyan kell resetelni az üzemóra számlálót ezeken? [link]
-
Topikgazda
-
nod1
csendes tag
válasz flegga92 #72027 üzenetére
Kíváncsi leszek majd a tucanos tapasztalataidra! Én 2,3 kilométerre járok a robesszal melóba. És érdekes módon nekem is a lábam fázott, a magas szárú téli cipőm, és a nadrág aljának találkozásánál. Pedig mínusz fokokban két zoknit is felvettem. A fogyasztásod hogy alakul ilyen rövid távon? Bemelegszik egyáltalán ilyen rövid idő alatt? Én nem merem megmondani az enyém mennyit eszik most a napi 2x2 km-en(végig városban).
(Pedig már a ventilátor burkolat felét is lezártam, hogy ne szívjon annyi hideg levegőt.) -
suste
veterán
válasz sityupityu #72029 üzenetére
93 órát gyűjtöttem össze, de nem volt teljes évad. Kíváncsi leszek egy teljes 2019-re...
-
KTMHobby3
tag
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72032 üzenetére
Nem resetel két gomb megnyomására, ezt anno próbáltam. Harmadik rejtett gomb nincs, kiszedni az elemet meg csak úgy lehet ha szétfeszíti az ember a hátlapját, ragasztva van ha jól rémlik...Pedig valószinű, hogy csak ezzel a módszerrel lehetne nullázni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
flegga92
senior tag
Remélem beválik, mert nem olcsó. Másik kérdés, hogy mikor jön meg, mert senki nem tart készleten itthon ehhez a robogóhoz, gyártótól kellett megrendelniük.
Szerintem a fogyasztás 4-5 l között lesz, pont a hidegek előtt tankoltam azóta fele tank ment el. A napi 2x5 perc melegítés biztos megdobja, de muszáj, mert gázadásra fullad, csak tőgázon indul el, az meg annyira nem tesz neki jót. Ami érdekes, hogy az alapjárat nem magasabb most se mint nyáron, stabilan tartja.
Néztem a kézikönyvben, hogy karburátor fűtés van benne, ez mi célt szolgál? -
perge666
veterán
válasz lbence #72035 üzenetére
és nod1 : Hogy sikerül össze hoznotok ennyi fogyasztást?
Az én 2 ütemű Derbi Sendám télen is beéri 3-3,5 literrel,még most is azzal járok,és idén már saját autóval se tudok járni dolgozni mert asszony jár vele melóba és a gyereket is hozza-viszi.
A télre vett Derbi Predator robogó meg rossz ötlet volt,múlt héten be sem indult a -4 -5 fokban,de érdekes módon tegnap rendesen indult gondolom azért mert nem fagyott. / csak erre tudok gondolni /
Lehet hogy sokba van az új motor,de ilyenkor mutatkozik meg hogy csak ráülök és nem kínlódok vele,és még sokat sem eszik.
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
válasz perge666 #72039 üzenetére
A Derbid nem is variós, nem? A variator nem tesz sok jót a fogyasztással.
Döntően rövid távokon használom (<2km), van rajta nagy plexi is, de ezek a 2t 50-esek nem fogyasztásbajnokok. Ha drágán megvettem volna újonnan, akkor is ennyit enne, úgyhogy nem értem a hasonlítgatásodat. Viszont 130-ert csoda volt így is, az új árát nekem nem érné meg. De ha ezzel szeretnéd magad igazolni az új motor vásárlás mellett, szerintem nem a legjobb indokot találtad. -
Topikgazda
válasz lbence #72040 üzenetére
Szerintem inkább a mínuszban való nem indulásra értette, hogy megérte az új motor.
perge666 Télen egy húszéves motornak ha rendben van minden ugyanúgy kéne indulnia mint egy újnak. Valami ott akkor nem az igazi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz lbence #72040 üzenetére
Nem variós valóban.
De 2T és 50-es és nem eszik 6 meg 7 litert télen sem.
Nem igazolni szerettem volna magam.........Sityupityu : Azt a Predatort hiba volt megvenni meg teljesen felesleges is,csak tologatom mindig az útból,ki sincs szegény használva.
Sógorom mondta hogy tavasszal átveszi ha eladom,nem is ellenkeztem.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz perge666 #72042 üzenetére
A 74-et futó Diom fogyasztása. Az AF34 is hasonlóan evett.
-
nod1
csendes tag
Persze, járhatnék hiszen van autóm. De miért is gyilkoljam 2 kilométerre? Miért fizessem rá az adót, biztosítást, szervizet? Ez a Piaggio kb. 50.000 Ft-ba került nekem, és kemény 3.000 Ft rá az éves biztosítás. Mondj nekem bármi belsőégésűt, amivel olcsóbban kijövök, mint egy ötvenes segédmotor? Ráadásul ez ingyen parkol bárhol, és háztól házig megyek, és tíz perccel munkaidő előtt indulok itthonról. Na, ezért szeretem, és ha fázik kicsit a nyakam, vagy a lábam még az is belefér. :-)
Téli szezonban ezen a távon összesen megyek vele kb. 200 kilométert, ennyinél még a fogyasztás sem fáj annyira. Tavasztól meg a 4t 50 injektorossal úgyis visszatermelem majd ezt a flancolást. -
perge666
veterán
válasz macilaci78 #72047 üzenetére
Ezt komolyan nem értem,mitől van ilyen nagy szórás ezeknek a kismotoroknak a fogyasztása között?
A tied is gyári tudtommal.Ezelőtt volt 6-7 évig egy 2006-os Aprilia SR50 Street robogóm,az is bekapta az 5-6 litert,pedig teljesen gyári volt.
Voltak Simsonjaim,azok meg 3-4 között ettek,pedig volt 60-as és 70-es is,és azok még öregek is!
[ Szerkesztve ]
-
lbence
aktív tag
Én biciklivel jártam a robogó előtt, de a robogó egyszerűbb, nem kell mindig lezárni, nem melegszem ki rajta.
Sokszor van, hogy a belvárosból ki kell ugranom az ipari parkba, vagy hosszabb távot kell legyűrnöm, nekem egyszerűbb a robogó, csak célszerűbb lenne egy 4T, bár annak a menetdinamikájával nem lennék kibékülve gondolom. :-)perge666 A simsonok is váltósak, azért esznek kevesebbet.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #72048 üzenetére
Azert nem mindegy hol hasznalja az ember szerintem.
Pesten akar hany 50-es 2T robogom volt, 4,5 korul fogyasztott mindig. A 2T 125-os valtos motorom is 4-4,5-et.
A robogonal nyilvan a hajtasi veszteseg miatt ennyi, valamint Pesten azert nyelen mesz es eleg sok az lampatol elindulas nyelgazon,Nekem a valtos 125 volt meglepetes, pedig logikus valahol. Erosebb volt sokkal, ugyanahoz a tempohoz amit 50-essel mentem eleg volt negyed akkora gaz.