- Ace Combat 7: Skies Unknown - Hatodik évforduló, 6 millió eladott példány
- Final Fantasy VII: Rebirth - Újabb videón a PC-s kiadás
- Hosszabb előzetesen a Bleach: Rebirth of Souls
- Mortal Kombat 1 Khaos Reigns - Középpontban Conan, a barbár
- Free Play Days 2025 - 3. hét: FC 25, College Football 25, Madden NFL 25, F1 24
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bytesizelife
tag
A Vision is egy jó tipp, annak legalább rendes kerekei és futóműve van. Igazából az összes, 10 colos kerékkel szerelt japán belpiacos 50-es egy dologra jó igazán: könnyen és minimális befektetéssel meg tud tanulni vele motorozni az ember, a saját tempójában. És amikor "kinövi", a motoros jogsinál egy csomó pénzt spórol azzal, hogy ott már csak váltani kell megtanulni és nincs szükség különórákra.
-
nod1
csendes tag
Egy igazán jó érv van a 4T mellett: Nem büdös, és halk. Szóval mindjárt kettő.
Én használok ilyet is, olyat is. Egy hervatag semmi a teljesítménye egy gyári 2T-hez képest a négyüteműnek. Ami nekem a minimum élhető volt az a 100-as Lead. De az meg ugye már rendszámköteles. Elpöfögni nyáron úttalan utakon, suhanni a szélben, és hallgatni a bogarakat, madarakat menet közben. Na, erre jó lehet. De rendes közlekedésre, sajna a mostani morál mellett folyamatos stressz a vezetőnek már egy közepesen nagy városban is. Mindenképpen érdemes próbálni döntés előtt ilyet is, olyat is. Ha csak a költségoldalt nézed, tényleg irreálisan sok egy 125-ös, mert mire a nevedre kerül, aztán adózol utána, biztosítod. Na meg a megdrágult műszaki. És akkor még egy kis karbantartás is kelleni fog neki.
Todayt engedd el, Vision-t nézzél helyette ha Hondát akarsz. De még egy jó tipp a Yamaha injektoros háromoszelepes blokkjával valami, Neos4t pl. És ha olcsón akarod, akkor Liberty, Zip ezekben az egyik legtartósabb sima levegős, karbis 4t blokk van. Ha nincs szétütve sokáig tudod majd használni. -
bytesizelife
tag
válasz sityupityu #92552 üzenetére
A Today a Dio ikertestvére, 10 colos kerekekkel, igen szerény futóművel (elöl teló sincs csak 2 parányi rugó), dobfékekkel, 45km/h-val. Én a büdös életben nem mennék vele településen kívülre (max ha két falut ilyen kertek alatti utak kötnek össze, amin amúgy nem jár senki).
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #92557 üzenetére
Battonyáról Mezőkovácsházára jártunk át a BWS-re smkp oktatásra, 16 km, 2 kanyarral. Öcsém pár évvel később egy odavalósi lánynak udvarolt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Debilon
addikt
hát ja, bár nekem vidéken 10-15 km-ek amiket megyek, a vidéknek megfelelő gyér/nem túl erős forgalomban, igazán nagy emelkedők sincsenek, de én is unom már az 4T 50-est, hogy csak a digitális üzemmódban lehet rendesen haladni vele, kis szembeszél is be tud tenni neki sokszor egy utolért modernebb traktort sem állok neki megelőzni mert esélyem sincs
keresgélek valami 125-öst én is, ami rendszámos
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #92553 üzenetére
Hát ja, mondjuk a 15-20 km már nem olyan kis táv. Még a forgalom mentes sík alfoldi régióban is határeset.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
NYPD
aktív tag
Ja ja. Azzal számolni kell, hogy az a 20km az digitális üzemmódban fog menni az 50 4t-vel (értsd: 0 áll 1 nyél), nem biztos, hogy nem éri meg szabad szemmel is jobban láthatóan hosszú távon egy nagyobb motor. Én Budapesten használok egy 50 (jó, 60, de kb semmit se ér) 4t motort, hát.... már a hátam közepére kívánom. A te felhasználási területedre valószínűleg jó volna ugyan, de költséghatékonyság szempontjából nem vagyok meggyőződve 100%-ban, hogy meg is érné. Jog meg a Dio azt hiszem (javítsatok ki ha rosszul tudom) meg 10-es kiskerekű, na azt sehova nem ajánlanám.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #92554 üzenetére
És ez ugye nyélgázon. Ecserre akkor Újbudáról indultam, 29 km, majd egy óra volt., pedig 55 volt az utazósebességem. Átvergődni a városon, országúton, pár forgalomlassító körforgalom.
Pár km két körfogalom között még jó minőségű aszfaltúton is rendíkvül monoton, tartod a gázt, monoton folyamatos motorhang, egyenes út, monoton táj, egy adott üléspozíció, ami messze nem az ergonómia csúcsa. És még nem ért a seggedbe a DPD-s futár, távolsági busz, nem értél utól egy mezőgazdasági vontatót...Egész egyszerűen nagyon jó döntés volt kategóriát váltani. Függetlenül a motorozás élményétől, a motor hangjától, hogy tetszik-e a gép. Az, hogy a kresz adta kereteken belül tudod tartani a forgalom ritmusát, tudsz a megengedett sebességgel haladni, hogy jobban elférsz a gépen és nem kínoz a pozíció.
Az Újbuda-Ecser kör sokkal többet kivett belőlem az 50-essel, mint az Újbuda-Székesfehérvár-Zugló kör.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #92553 üzenetére
Már majdnem lehurrogtalak, hogyan lenne 30 perc....
De gyorsan utánaszámoltam, a hivatalos 40Km/h sebességgel óránként valóban fél óra a 20km.
Biciklivel a 20km-es köröm egy jó óra, egyszeri pihenővel. -
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #92552 üzenetére
Azért azt érdemes figyelembe venni, hogy az a 15-20 km országúton elég monoton, egy 4T50-es robogóval meg 20-30 perc.
Egy Dio, Jog inkább a kis méretű robogók közé tartozik. Nekem a BWS már elég kényelmetlen volt, mikor Ecserre mentem ki. Az én termetemmel nemigen volt lehetőség fészkelődni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz Mankókerék #92548 üzenetére
Ha tényleg csak erre kell, és más tervek nincsenek kilátásban, akkor nyugodtan vehetsz egy 50-es 4T-t is. Amit leírtál arra teljesen megfelelő, akkor neked feleslegesek a további kiadások.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mankókerék #92549 üzenetére
2T50-ről ültem át egy 300-as nagyrobogóra. 1 literrel kevesebbet fogyaszt és mentem vele kb 5500 km-t. 55 litert üzemanyagot spórolt nekem, kb 30-33 ezret.
A kgfb 15.800 Ft-ról 15.200 Ft-ra esett, most van évfordulóm.
A műszaki vizsga ára is belefér a spórolásba.
A motorolaj olcsóbblenne, ha nem enné, olajszűrő 3k km-enként.
A gumi kb 20%-kal drágább, mint az 50-esre, a variátorszíj és görgők drágábbak, de többet is mennek el.És ez már rendszámos, mehetek vele autópályán is, országúti tempónál sehogy sem vagyok forgalmi akadály, utast is vihetek. Persze jogsi kellett hozzá, de az előnyök megvannak egy 125-össel is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Honda567
junior tag
válasz Mankókerék #92549 üzenetére
50-esbe Scarabeo 4T is jó választás lehet keress rá nagy a kereke nem pattog az úton sisak tartója nincs ,dobozt kell rá tenni.
-
Mankókerék
újonc
válasz FeniX- #92547 üzenetére
Jogosítvány szempontjából már most is egy lehetőség, viszont mivel azok már regisztrált járművek, így az átírás, forgalmi, eredetvizsga meg a 2 évenkénti műszaki vizsga költségeit inkább üzemanyagra költeném.
Árban is egész drágának tűnnek, mondjuk mivel van műszaki vizsga így általánosságban műszaki állapotuk is jobb lehet mint a papír nélkülieké. A teljesítmény igazából nem fontos nekem, így nem érzem, hogy megérné ez a sok plusz költség a kb 7 ezer forintos kismotor biztosítással szemben a saját élethelyzetemben.
Viszont 125-ösöknél is olvastam itt-ott ilyen 2,5-3 liter körüli fogyasztásokról. Ha az valóban igaz akkor egész jól hangzik. -
Mankókerék
újonc
válasz bytesizelife #92546 üzenetére
Főleg falu és kisváros közötti ingázásra használnám az Alföldön. Nyáron bringával szoktam megtenni ezt a 15-17-20 km-t, viszont szélben, sötétben és hidegebb időben már ez nem igazán opció.
Egy autósiskolánál volt szerencsém vezetni egy Honda Today 4 ütemű robogót, annak a teljesítményével teljesen elégedett voltam. Feltételezem mivel autósiskolánál volt ezért gyári és nem valami tuningolt gép lehetett. Kényelmes is volt a lestrapált Simsonomhoz képest. Aerox fiatalon nagyon tetszett, ma már mások a prioritásaim. Meg, hogy őszinte legyek, egy Aerox-ot nem mernék az utcán hagyni errefelé. -
FeniX-
senior tag
válasz Mankókerék #92545 üzenetére
Szia, szerintem várj még egy kicsit, mire letisztul ez a B125 dolog, és után vegyél egy 125-öst.
-
bytesizelife
tag
válasz Mankókerék #92545 üzenetére
Négyüteműt szerintem max akkor, ha kisvárosban vagy falun laksz, különben megölnek 45km/h-val. Kétüteműből én valami modernebbet vennék, pl. 2013-2018 közötti Yamaha Aerox-ot, tárcsafékes, 13 colos kerekek vannak rajta, és 70-nel már lehet tartani a forgalom tempóját.
-
Mankókerék
újonc
Sziasztok!
Robogó vásárlásán gondolkozom már egy ideje és szeretném maghallgatni a véleményeteket ezügyben. Az összefoglalót átolvastam, nagy segítség az is, köszönet érte.
Honda Dio és Yamaha Jog a két fő kiszemelt egyelőre. Még nem sikerült eldöntenem hogy 2 vagy 4 ütemű járművet szeretnék-e, de az adminisztrációs terhek miatt mindenképp maradnék a segédmotoros kategóriában.
A fő szempont a költségminimalizálás lenne, így amikre tudok gondolni elsőként:
Fogyasztás: ahogy olvastam a 2 ütem esetén alapból is magasabb értékekkel számolhatok, plusz a 2t olaj. Ha valakinek lenne saját tapasztalata arra nagyon kíváncsi lennék, lehet igazából másik márka/modell is.
Karbantartás: nyilván használat meg sok egyéb függő, de kb milyen futásteljesítmény után lehet számítani egy komolyabb motorgenerálra? Feltételezem ez is különbözhet a munkaütemek számától. -
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #92541 üzenetére
[link] 1.469.000,- Ez 2025-ös modell.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #92541 üzenetére
Siman. Keewaynel is jopar modellt 100k-val olcsobban lehetett elhozni a mostani arhoz kepest.
Ev vegen meg lehetett ennyivel olcsobban uszni sok mas markanal, arrol nem beszelve hogy a plusz adminisztracios koltseg is jocskan megdragult tavalyhoz kepest(koszonhetoen az "inflacio koveto" adozasnak). -
Gabis
őstag
válasz nyogo83 #92536 üzenetére
Nekem egy pár hónapja figyelőbe van 300-as (Yamaha Xmax)... bár annyiért lehetne kapni... olyan 1,5M- től indulnak, de figyelem a PCX 125-t is, azoknál már felbukkant 6-700-ért, de inkább 1M környékén, amit meg is néztem volna. SH300 és hasonló lenne jobb árban, de azok meg nem tetszenek.
-
nyogo83
Topikgazda
Siman lehetseges. Anno a B125 bevezetesevel is beteg ara lett a 125-os gepeknek hasznaltpiacon.
Utalom ezt mondani, de jo magyar szokashoz hiven biztos sokan fogjak egybol az arba kalkulalni ezt.(mint a CSOK, allami felujitasi tamogatas, stb-stb)
Mondjuk nem tudom meg hova, mert igy is aranytalan a 125-os robogok ara. Pl 2010-12-es evjaratbol egy 125-os 450-600e arkategoriaban mar 250-300-as robogokat is kapsz.[ Szerkesztve ]
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Szerintetek ha esetleg lesz ebből a B-s jogsival 125-ös robogót is lehessen vezetni, az a használtpiacon is látszani fog? Elkezdhet emelkedni az áruk?
-
NYPD
aktív tag
Az utóbbi időben, mióta a sót betiltották, én nem tudom, mivel szórják - ha sikerül eljutni odáig egyáltalán - az utakat, de utána napokig olyan, mintha zsírozott takony lenne az összes útfelületen. Hiába tűnik száraznak, csúszik, mint a picsa. Valamelyik nap én is mentem arrafelé, nem elég, hogy trágya az útminőség, de legalább még emellé az ismételten szétfagyott aszfaltból kiváltak azok az apró szemcsék is, amiken simán el lehet dobni a gépet, ha blokkol az eleje. A többiekkel értek egyet, nagyon ésszel kell menni ilyen helyen, inkább legyen túl lassú, mint túl gyors. Ha van elég hely, és látszik, hogy gebasz lesz, akkor meg kell próbálni felállítani a motort és akkor húzni a féket (progresszíven), amikor már függőlegesen áll. Másik lehetőség a kikerülés fék helyett, de hely kell hozzá, és ott lutri, hogy a baromarcú merre ugrik, be/vissza eléd, vagy épp el..
-
nod1
csendes tag
Hello!
Biztos, hogy száraz volt az aszfalt?
Csak azért kérdem, mert a héten amíg nem jöttek meg az erős szelek gyakorlatilag egész nap nedves volt az úttest, ami a felhordott sárréteggel pont a legrosszabb kombó. Én is majdnem eldobtam egy szimpla balos kanyar, lejtő alja, elindulásnál. Szóval nagyon megtévesztő lehet, mert nem is gondolod, hogy figyelni kell, pedig alattomos ez a saras cucc, ami kinn van.
Milyen gumival tolod egyébként?
Mert mondanak itt a kollgák mindent, de a lényeg, hogy téli robogózáshoz, főleg ha egész nap rajta ülsz, be kell ruházni egy minimum négyévszakos gumira. -
FeniX-
senior tag
Igaz-igaz, ámbár a hátralévő távolság szinte mindegy, ha megtanulod 1 azonos mozdulattal "fokozatosan" behúzni a féket. A mozdulat gyors lesz, és még mindig jobb, mintha 1 mozdulattal 100%-ra húznád.
A lövészeten is úgy tanítják, hogy nem behúzni kell a ravaszt, hanem "összemarkolni". -
FeniX-
senior tag
Erről beugrott még egy, igaz csak mellékvágány.
De ha pl. hasonló szituációban elütnél egy állatot, pl. kutya-macska, akkor azt szokták tanácsolni, hogy fék-fék és amikor sajnos megtörténik az ütközés, akkor engedd ki a féket.
Rossz a példa kicsit, de nem javítom ki, inkább módosítom. Pl. legyen egy farönk, amiről beszélünk, nem egy élő állat.
Fekvőrendőr ugyanez.
Nem vetted észre és előtted van. Automatikusan behúzod a féket, de mikor átmész rajta, akkor engedd ki, hogy legalább guruljon a motor.
Álló keréknél garantált az esés.és - igen - érdemes gyakorolni, megnézni biztonságos körülmények között a jármű korlátait.
Elmész egy ipari parkba délután és próbálgatod. Kijelölsz 2 pontot és gurulásnál mikor odaérsz, becsűröd a féket.
Sajnos - ezt észrevételekből, ismerősök elmeséléséből mondom - de ezek a kisrobogók elég borulékonyak. A kicsi súly és a virsli gumi adja.Anno én is kivittem a hóesésbe a cbf 125-öst. Húztam egy nagyon szolid első féket szinte álló helyben, letett lábbal és teljesen kiment alólam a motor.
-
Gabis
őstag
válasz FeniX- #92525 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, tapasztalatmegosztást. A progresszív fékezés gyakorlásán én is gondolkodtam már, megismerni a gép korlátait, de ez a fajta fékezés úgy gondolom kicsit nagyobb távolság esetén kivitelezhető inkább, nem amikor csak 2-3 métered van. Akkor van esélyed jelentős lassításra, és esetleg kikerülésre.
-
FeniX-
senior tag
Azt sem szabad elfelejteni, hogy ha kanyarodsz, akkor már alapból is kevesebb a tapadás, és ha még emellé rá is fékezel, garantált az esés.
vagy kanyarodni, vagy fékezni, de egyszerre a kettő nem fog menni.
én ezért féltem mindig ezektől a 90 széles gumiktól, mert abban alig volt valami tartalék a tapadást illetően.
Ráadásul, ha fullra "becsűröd" az első féket, garantált a blokkoló kerék és az elcsúszás.
Ha van időd rá, érdemes ezt is úgy gyakorolni, hogy nem 0->100% húzod be az első féket, hanem progresszíven egyre erősebben.
akkor van ideje "terülni" a guminak.Persze, ha kanyar van, felfestés, eső, akkor ezek a dolgok "mennek a kukába".
-
Gabis
őstag
válasz Zoli bácsi #92523 üzenetére
Abszolút jól látod. Én is a nem megfelelő sebességet tudtam a fejemben felhozni, mert ez a város olyan mint az erdő közepén, csak itt nem nyulak meg őzek ugrálnak ki elém, hanem más állatok. 40 felett sem nőtt be a fejem lágya ilyen téren. Felülök erre a pöcsköszörűre, és szeretek haladni... ilyen után mindig visszaveszek, mert itt-ott érzem a nyomát, de ez gyorsan elmúlik, és na haladjunk
-
Zoli bácsi
őstag
Így látatlanban azt mondom, lehet valójában nem hibáztál, azt tudtad volna csak csinálni, hogy elütöd a gyalogost. De mindenképp szerencsésebb így, hogy nem lett személyi sérülés. Egyben hibázhattál, ez pedig a relatív gyorshajtás.
Előírja a KRESZ, hogy a gyalogátkelőhelyet fokozott óvatossággal kell megközelíteni, szóval ha sérül a gyalogos, mert elütöd, a rendőr lehet téged is hibásnak hoz ki, jóllehet ez tényleg a gyalogos hülyesége. Rendőrön is múlna, meg milyen távolságra történt a dolog a gyalogátkelőhelytől.
Szóval ha engem kérdezel, akkor ilyen időben, meg látási viszonyok közt ilyen helyeket óvatosabban kell megközelíteni.
Hozzáteszem, lehet ugyanúgy eldobtam volna motort, mint te, meg ugye utólag könnyű okoskodni.
A legnagyobb baj részedről a sebesség helytelen megválasztása lehetett, az adott körülmények (csúszós úttest, rossz látási viszonyok, gyalogátkelő környéke) közt. Ami valamit segíthet, az ABS, jó minőségű gumi. De legfontosabb az emberi tényező, legtöbbször mi vagyunk a hunyók. -
Gabis
őstag
válasz Zoli bácsi #92521 üzenetére
Ezt aláírom. Kb. 2-2,5 éve ültem robogóra (fiatal koromban Simson volt) és kicsit több mint egy éve futárkodom mellékállásban, jellemzően havi 8-900 km-el (télen kicsit kevesebb). Ezekkel a vészhelyzetekkel gyűlt meg mostanában a bajom. Ha megmondod, hogy a fentebb linkelt helyszínen mikor felbukkan egy úttesten átszaladó ember a zebra után (naná, hogy sötét ruhában, mindenki sötétben mászkál este, behalok) mit kellett volna csinálnom, annak ellenére, hogy párszor már én is megtapasztaltam milyen csúszós tud lenni egy felfestés, akkor azt hálásan megköszönöm.
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem gyakorlatod nincs. Ne értsd félre, én keveset motorozok, nekem sincs. Nekem az a szerencsém, hogy régen sokat motoroztam, és valahogy benne van pár dolog az ember zsigereiben. Persze a legjobb tanítómester a fájdalmas tapasztalat, tehát saját káromon megtanultam anno, hogy a sínek, meg a festett burkolati jelek csúsznak. Ahogy autónál is, kellett az az érzés, hogy most belevág az árokba, hogy megtanuljam, mi az a "vízen csúszás" lehet nem ez a szakszó, de mindenki tudja mire gondolok.
Ha nemrég 0-ról kezdem a motorozást, biztos estem volna párat. Régen estem is, mindkét térdem tele van sebhelyekkel. Szerencsére Simsonnal estem párat, MZ-vel nagyon keveset, azt is kis sebességnél.
Tapasztalatot, rutint meg kell szerezni. Lányom mire megtanult autót vezetni, jó ismerősöm lett a karosszériás, meg a fényező.
Autó, meg motor helyett van. Sérülés ne legyen, ami maradandó. -
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #92519 üzenetére
Örülök neki. Maradjon is így.
Nekem most úgy tűnik pech sorozatom van. -
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #92517 üzenetére
Igen ott. Az is könnyen meglehet.
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Bocsi ha már unalmas a téma, de nem hagy nyugodni. Most már szárazon is eldobom a gépet.
Akinek esetleg mond valamit, Oktogon, körgyűrűből kanyarodtam a szerviz útra a Hősök tere felé, ahol e kettő találkozásánál zebra van. A gyűrűben haladva láttam, hogy a zebra egyik végénél sincs emberke, így rá is kanyarodtam a szerviz útra, ahol egy hölgyike úgy gondolta a parkoló autók közül átszalad az úton a zebra után 2-3 méterrel. Fékezek, az eleje kiment, borulás. Ami eszembe jutott (a balf*szságomon kívül), hogy míg vártam a Brenta fékbetétek érkezését, egy Malossi piros betétet került bele (ilyen volt a közeli boltba), és azóta is az van benne. Komolyan nem tudom hogyan tudnék rendesen megállni hasonló helyzetben taknyolás nélkül. -
Honda567
junior tag
válasz macilaci78 #92513 üzenetére
Köszönöm, Debrecen mellett lakom sajnos nagy a távolság.
-
Honda567
junior tag
Féktisztitóval próbáltam de nem hozza le mindet, megkérdezem az autószerelőket valamelyik hátha be dobja az ultrahangos tisztítóba, nem nagyon érnek rá de teszek egy próbát.
-
Honda567
junior tag
Sziasztok
Egy fél évet állt a motor. Szét szedtem a karbit a pohár be Zöldült most benzinbe be áztattam.
Mivel lehetne hatékonyan meg takarítani?
A fúvókák is el voltak dugulva de azt le tudtam takarítani. A karbi pohárba bele van száradva. -
Zoli bácsi
őstag
válasz Trohak91 #92505 üzenetére
Az a baj, bár alapból nem sokkal drágább egy 125-ös, mint egy ötvenes....
De! Mire forgalomba helyezik, forgalmi, rendszám, biztosítás, egyéb sarc, plusz leteszed a B125 jogsit, cirka 1 misibe lesz a motorod, ez meg gondolom túlmegy nagyon a kereteden.
Viszont a 125-ös sokkal élhetőbb, felveszi a forgalom ritmusát, rendőrlámpánál átlag autókat lazán legyorsulja. Fogyasztása igazából alig több mint az ötvenesé, biztosítás nekem 5 ezer volt egy évre.
Szerintem menj be egy kereskedésbe, nézd meg ezeket a Keeway gépeket. Ülj rá, próbáld meg. 125-ösből nekem Piaggio Liberty volt, újan vettem 2019-ben. Nagy kerekű, fél európa postája ezt használja, merném ajánlani, de megkérik az árát. Ami legfelkapottabb robogó, a Honda PCX, de ugye Honda, ára van. Ezekkel nem nyúlnál mellé.
Azt tudd, hogy ezek az ötvenesek már megfelelnek a szigorú környezetvédelmi előírásoknak. Magyarán úgy le vannak fojtva, hogy nem igazán szedi a kerekeit, nehezen gyorsul, a vége 45..max 50km/h. Inkább GPS-el 45. Ez lássuk be, a mai közlekedési viszonyok közt veszélyes. Vidéken még elmegy, nagyobb városba már kevés.
Ezért terelgetnélek a 125-ös fele, sokkal élhetőbb. Ha nincs jogsid rá, így viszont már nem egyértelmű, hogy megéri.
Keeway jól felnőtt az elmúlt évekbe, bármit vehetsz, ami tetszik. Jó a minőség, garanciális ügyintézés is egyre jobb. Figyelem a motoros dolgokat, ugyan itt off topik, de azt hiszem leírhatom, a kínai gyártású Benelli TRK 502 motorok közül olaszoknál egyre több átlépi a 200 ezres futásteljesítményt különösebb hiba nélkül, gyári motorral. Ez a cég gyártja a Keeway-t is. Azt hiszem nem kell ragozni tovább, ugye?
Gondold végig, menj be kereskedésbe, nézd meg. Alkudj pofátlanul, el kellik adni a beragadt Euro5-ös készleteket, esetleg várj, ha nem sürgős, lesznek még akciók is.
Azt vedd, ami tetszik. Használtat ha nézel, vigyél ismerőst, aki ért hozzá. Meg lebeszél, mert ha zsebedbe a pénz, meg tetszik, hamar elsiklassz a hibák fölött, ha beüt a "kellnekem" érzés.
Ha olcsón akarsz, kismotort, meg menjen is, nem számít ha kicsit füstöl, meg többet eszik, akkor vegyél egy nagykerekű 2T-t. (Liberty, Scarabeo...). 100-ból megvan szerintem most is egy full motorgenerál, ha szükséges, utána tíz évig elketyeg....
Neked kell eldönteni, minél több pénzt teszel bele, annál kevesebb a kompromisszum. -
NYPD
aktív tag
válasz Zoli bácsi #92495 üzenetére
Sajnos nem, ezt a kocsiban mi buktuk, nekem is MHII Ignis van, az Osram listában pedig csak a 2016-2020 közötti Gen. 3 szerepel...
-
Trohak91
csendes tag
válasz Zoli bácsi #92503 üzenetére
Köszi. Mindenkinek a választ.
Főként vidéki megyeszekhelyen használnám illetve külvárosi falusi jellegű területeken.
B-s jogsim van jelenleg.Esetleg tudsz ajánlani valamilyen 125ost?
https://benelliaruhaz.hu/hurricane-50-4t-euro5
Ezt is néztem, ez sem lehet olyan rossz?Köszi
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #92501 üzenetére
SMKP-ről van szó, ahol megengedett a nagyobb motorokon használt világító berendezések felszerelése. Akár LED-es is. Én ezt használtam ki. Nem bántam meg, mert azóta LÁTNAK!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Trohak91 #92500 üzenetére
Sokkal jobb döntés lenne a Bartonnál.
Bár ez is kínai, sokat javult a minőség, meg normális szervize van. MO.-on van a regionális alkatrész központ, szóval van minden alkatrész. Mondjuk ki, hogy azért egy Keeway nem Honda minőség. De az is biztos, ha fejre állsz vele, nagyjából harmada lesz az alkatrész költség. Ugyanez, ha elromlik valami. Gariidő alatt féléves szervizciklusa van, ezt is vedd figyelembe.
Kicsit rosszkor gondolkodsz, az EURO5 - EURO5+ váltás miatt tavaly ősszel rengeteg akció volt, ha jól emlékezem a kinézett gép is olcsóbb volt vagy 150 ezerrel.
Két kérdés még a végére, hogy jobban tudjunk segíteni:
Hol használnád, város, vidék, és mekkora távra?
Van A, vagy A1 ,B125 jogsi? (alig drágább egy 125-ös, nem is eszik többet, de élhetőbb) -
macilaci78
nagyúr
válasz Trohak91 #92497 üzenetére
Hol használnád?
Budapesten, ahol helyenként akár 70 km/h a megengedett és a budai oldalon emelkedő is akad, mindkettő karcsú.
Alföldi kisvárosban kb mindegy.Budapesten élek, szoktam látni elektromos robogóval is futárokat, általában véve 40-45 km/h-val mennek, mi persze megfelel az smkp kategóriának, csak ezt a Hungárián forgalmi akadályként is megcsinálják.
A másik a Honda Gear 4T 50ccm igásló hasonló menetdinamikával.Talán a 4T50 Scarabeo tud 60 felett is menni és külön előnye a nagyobb kerék.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!