-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
forandor
tag
Ha 6 görgő megy bele, akkor 6 görgővel is használd. A görgőket ne variáld, csak egyforma súlyúakat használj. Már 1 gramm különbség is sokat tud számítani. Ha túl korán kapcsol, akkor a kuplungnál kellene hibának lennie, bár azt írtad, hogy volt próbálva gyári rugókkal és az újakkal is.
A kontraszt rugóval mi a helyzet? Lehet, hogy az a gyenge.suste, az attól függ. Fúrt a henger? Jó minőségű munkát végeztek vele? Utángyártott?
Ilyenkor jobb biztosra menni. Több olajat a keverésénél, és nem nyélgázon, illetve nem szétpörgetve használni egy darabig. -
Topikgazda
Nálam van egy két homályos dolog amiket leírtál, na mindegy.
Először is nem, nem használhatsz 6 db görgő helyett csak hármat. Viszont két különböző súlyú görgőt (tehát pl 3db 8, és 3db 9 grammosat) lehet használni. (#67880) forandor ezt neked is írom. Természetesen csak is úgy, hogy felváltva kerülhetnek egymás mellé a különböző súlyúak, tehát egymás mellé egy ilyen és egy olyan. Így teljesen kiegyenlítik egymást az eltérő súlyú görgők. De csak is így! Kevert görgősúlyoknál nem szabad, hogy egymás mellé kerüljön két egyforma súlyú görgő! Ja, és természetesen csak két különböző súly kombinálható, három már nem. Sokan óckodnak az ilyesmitől pedig egyáltalán nem barbár dolog, persze csak akkor tegyük ha feltétlen indokolt. Tuning-versenyrobogóknál szokott ez gyakori eset lenni, hogy annyira ki kell tizedelni (igen, ezeknél a motoroknál már tizedek is számítanak), hogy másképp nem is lehet megoldani, Hiszen egy gyártó sem gyárt tizedenként görgőket, leginkább csak minimum 0,25 grammonként növekednek. Pl a Stage6 ezért is árulja hármasával a görgőit és nem hatosával, hogy szabadabban lehessen variálni két különböző súlyú görgővel, és ne keljen feleslegesen megvenni az egyik fajtából mind a hatot.
De mindezek amiket leírtam csak csak nagyon komoly tuningnál indokolt, egy szériarobogónál vagy egy alaptuningnál az ég világon semmi szükség nincs keverni a görgőket, elég ha fél, vagy max 0,25 grammos pontossággal be van lőve a variátor.Visszatérve az eredeti problémádra nem értem, hogy miért foglalkozol a kuplungrugókkal amikor még a variátorod sincs rendesen kigörgőzve? A kuplungrugóknak csak az elindulás dinamikájához van köze semmi máshoz. Ha egyszer már betapadt (megfogta a harangot) onnan kezdve semmi köze sincs ahhoz, hogy hogyan megy a motor. Először szépen be kell hangolni a meghajtást (ahogy előttem írták lehet, hogy a kontraszt rugóhoz is hozzá kell majd nyúlni) majd ha ez megvan, akkor lehet foglalkozni a kuplungal, hogy milyen elindulást szeretnénk.
Abból meg ne induljál ki, hogy előzőekben mi volt az optimális görgősúly. Eltérő variátor, más szíj (hiába van ugyanaz a méret ráírva) stb simán produkálhat olyat, hogy nem lesznek megfelelőek azok a görgők amik korábban jól működtek.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Azért nem jó tartósan csak 3 görgőt használni, mert a nyomólap ugyanolyan erővel fog "támaszkodni" azon a 3 db görgőn mintha 6 db lenne. Hamarabb el fog használódni (lapolódni), mivel ugyanazt a terhelést nem kettő hanem csak egy kapja.
"nem értem miért ne lehetne a kuplung (is?) hibás, hiszen hamar kimennek a pofák, így indul a robogó, miközben még alacsony a fordulat (erőtlen)."
Ha nagyon rosszul van beállítva, akkor is csak 5-10 km/h-ig van köze a kuplungnak a valós menetteljesítményhez. Utána már semmi.
Én elmondtam, hogy mivel kell kezdeni és mit hagyj a végére. Ha nincs gyakorlati tapasztalatod a robogóhangolásban, hogy mi miért van, akkor előtte olvasgass egy kis szakirodalmat. Pl itt. Ha ezután van kérdésed majd válaszolok-segítek.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
"Max a nyomólap kiegyenesedik hamarabb, de legalább most használható."
Nem. A nyomólapnak semmi baja sem lesz, vagy inkább jobban mondva nem annak lesz hamarabb baja. A nyomólap fogja kinyírni a görgőket idő előtt. A lapolódást a görgőkre értettem. Lapolódás=kockásodás.
"De egyébként jól megmondtad a semmit"
Én sem megbántásból írom, de én mit mondjak még? Nem tudom neked megmondani, hogy hány grammos görgő kell neked jelen helyzetben. Nem tudom neked azt sem megmondani, hogy most pl a szíjnál vagy a kontrasztrugónál is keress-e problémát, mert nincs előttem, nem látom nem hallom, és mivel nem tudok menni vele nem is érzem. Vaktában meg nem fogok lövöldözni, hogy ez vagy pedig az nem jó.
Írtam azt is, hogy a kuplungot egyenlőre felejtsd el, mert semmi köze nincs a dologhoz (ezt hagyd legutoljára), de ezt sem fogadod el.Visszatérve a görgőtémára: Az előzőekben elfelejtettem mondani (amit kérdeztél is), hogy a görgőknek az összsúlya számít! Tehát semmiképp ne számolgassál 3 db görgővel, mert ha teszem azt neked 8 grammos görgősúly az ideális, és te három darabot akarsz csak a varióba tenni, akkor 3 db 16 grammos görgő kéne, hogy ugyanúgy viselkedjen mint a 6 db 8 grammos görgővel. Tehát ezeket a felezett értékeket felejtsd el, térj vissza a 6 darabos számításba mert csak összezavarodsz.
Valami ott nagyon nem stimmel nálad azok alapján amit leírsz, de így nem tudom neked megmondani, hogy mi lehet az oka.Egyébként én 125-ös velveteknél nem 10,5 hanem 9 grammos gyári görgőméretet látok. Ha most nálam lenne a robogód akkor én azzal kezdenék, hogy betenném a gyári méretet és az alapján eldönteném, hogy merre menjek tovább ( most szándékosan nem vettem figyelembe amit az előzőekben leírtál). Persze miután meggyőződtem róla, hogy tényleg jó szíj van benne stb.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Persze, megpróbálhatod. De ha azt mondod, hogy csak egy kicsivel jobb most mint ami volt, akkor akár megpróbálhatnád 8-as vagy 7,5 görgővel is. Sajnos erre így senki nem fog tudni válaszolni neked. Bármilyen válasz csak találgatás lenne, ezt csak az tudja megmondani aki ott van a motor mellett.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Normális az a kopás, viszont nem kertelek, elég gagyinak tűnik nekem ez a nyomólap.
Igen persze, számít itt minden, a nyomólap alakja stb...
Amúgy nem tartom valami szerencsés megoldásnak, hogy így kevered a variátort egy másik varionak a nyomólapjával. Egy komplett variátor nem csak a nyomólapban, hanem ugye a variátorok a görgőpályájukban is eltérnek egymástól. Tehát azt ezzel akarom mondani, hogy a két rész (vario, nyomólap) egy típuson belül gyárilag optimalizálva vannak egymáshoz. Nem hiszem, hogy te tudnál javítani nagyon a hatásfokon ezekkel a csereberékkel. Aztán lehet, hogy tudatosan vagy nem tudatosan belenyúlsz valami jóba ezzel a legózással, de akár rossz is kisülhet belőle. Én nem kísérleteztem ilyenekkel.
Milyen vario ez amúgy?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
Nem bantasbol mondom, de vagy elmolyolsz vele meg egy darabig es valami kompromisszum aran megelegszel vele, vagy veszel egy normalis variatort.
Cirka 6 rugoert nem szabad semmilyen elvarast tamasztani egy ilyen variatorral szemben, maximum azt, hogy egy darabig megy vele a robogo(jelen esetben ugy ahogy)
125-os robogoba egy epkezlab utangyartott variator is altalanossagban 10-12k korul kezdodik ami mar hozna a gyari szintjet.
Lehet reszelgetni, probalni kihozni belole a legjobbat, de a nyomolap kepe is tukrozi a variator arat es minoseget.Es ezt tenyleg mindenfele fika vagy bantas nelkul mondom. Beleszaladtam en is parszor a legolcsobb is megfelel temaba, aztan mindig az lett a vege, hogy normalis alkatresz utan neztem.
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
Ertem en, mert nekem is egy 125-os robogom van.
A vegsebesseg sajnos ilyen ezeknel. Sok negyutemu 125-os orulhet ha gyarilag a 100-110et(valosat) megfutja gyari allapotban, uj alkatreszekkel. Amelyik olyan gyarilag (11-12Le) annak meg tenyleg ennyi a vege.
Ketutemu 125-os motorom vitte a valos 130-at vegsebessegre es a 100-at utazonak, de ugye ketutem<>negyutem.Nalam 120 volt a nagyon-nagyon vege ora szerint, ami valosagban inkabb 105-110.
Kapott egy Malossi multivart (37k) ami tudom hogy tuti minoseg es hozza azt amit elvar tole az ember.
80-as tempoig ugy huz ahogy a nagykonyvben meg van irva, vegsebesseg 100-ra csokkent.En csak azt tudom javasolni, hogy a mostani variatorba ne onts komolyabb penzt nyomolapok probalgatasaval, hanem nezz valami bizonyitott, markas variot (meg J.Costa vario is lenne a velvethez 32-35k korul, Top Performance 25k).
-
nyogo83
Topikgazda
En ezeket a cuccokat csakis olasz vagy neha francia eBay-rol rendelem, mert olcsobban kijon sokszor szallitassal egyutt, mint ha itthon vennem meg.
Most random rakerestem, nyilvan elsore mindenhol az LC-t dobja ki [link], de ez olyan szempontbol lenyegtelen, hogy arban nemigazan van kulonbseg pl Multivaron belul.
Katalogusbol ki kellene keresni, hogy a te GY6 153/152QMI (ha jol sejtem ez a tied) blokkodhoz melyik cikkszamu kell.Annyit tudok meg javasolni, hogy a hivatalos magyar forgalmazonal/kepviseletnel kerdezz ra, tudni fogjak melyik valo a blokkodhoz.
Ez konkretan olyan, hogy beteszed es elfeleted a mindenfele probalkozast, mert ez igy kerek a hozzaadott kontraszt rugoval egyutt. (Persze ehhez jo kell hogy legyen a kuplung kisrugo beallitasod). -
nyogo83
Topikgazda
Kicsusztam a szerkesztesbol.
A te blokkodnak valoszinuleg vagy a 5112133(en erre tippelnek inkabb) vagy a 5112134-es Malossi cikkszamu Multivar kell. Bovebben szerintem mar megtudjak majd mondani.
Ahogy nezem a Benelli(vagyis Keeway) mar ebbe a GY6-os kinai blokkokat rakta miutan megvettek oket.
Ugyanez a blokk van elvileg a Keeway Matrix 125 valamint az Arn 125-ben is.
Elmeletben a variator oldali dolgokat nem buzeraltak a 152QMI-hez kepest, szoval a 152QMi/157QMI-hez valo varioknak jonak kell lennie hozza. -
nyogo83
Topikgazda
Ezert kellene rakerdezni a Motorline-os sracoknal, mert nekik van katalogusuk, illetve tudniuk kell hogy melyik lesz jo.
Egyebkent rakerestem tobb helyen az 5112133-ra illetve a 153QMI blokkra es ezt hozza dobja ki tobb helyen is (svajci, lengyel, angol shopoknal), pl Scootertech [link]A kinaibol ne indulj ki, mert nem tudod, hogy gyarilag mennyire is lehet pontos, mennyire stimmel a motorodhoz.
A bolttal pedig meg lehet beszelni, hogy ha nem stimmel az alkatresz, akkor visszacsereled pl.
Vagy a gyari variatorral bemesz hozzajuk es ha van naluk raktaron a kerdeses tipusokbol, akkor osszemeritek.Egyebkent tudom hogy magadnak szeretned megcsinalni, de ilyen esetben lehet erdemes azt a kis penzt raszanni, hogy szervizre bizod, nem egy okor ara a variator csere.
Pl a Motorline mellett van a Kekhold szerviz, ok nyilvan leboltoljak a Motorline-al, hogy pontosan melyik valo bele, meg ha ki is bonttak es nem stimmel akkor atcserelik olyanra ami bele megy. -
BlackPriest
őstag
igen, de nadrágban nagy motorra is fel tudok ülni, a másik meg csak robogóra jó, ez is plusz érv volt mellette.
a lámpa jó, hogy felvetődött, lassan jön a sötétben hazamenés, kelleni fog
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
dtsdexter
csendes tag
Köszi az infót, de már így is H4 led van benne sajnos ez OLD SR ... maga a búra fogja meg a fényt, sík üvegeset kellene bele berhelnem és akkor minden jó lenne. A Malaguli meg síküveges (műanyag) abba is bele lehetett berhelni a H4 ledet, szép fénye(lenne), bár felpolíroztam üvegtisztára, de foncsorozni kell, szóval huába van fénnye, egyenlőre nem tudom mit tudhat.
Igen kompozit anyag ... fényévekkel jobb mint az acél, és vagy 2 kg-al könnyebb is
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
Nem nyélgázzal megyek, olyan 80%-os állásnál már eléri az 55 km/h végsebességet. Budapesti forgalom, saroktól sarokig gyorsulva, nagyon kevés az az összefüggő kilométer, ahol egyenletes sebességgel lehet utazni.
Az én súlyommal olyan, mintha állandóan 2 személy ülne rajta.
Teljesen gyári, minden fojtás benne van még. A karburátoron lett állítva kicsit, hogy jobban húzzon, de előtte se volt kisebb fogyija.
Ezt vezetem, mióta Budapesten van a robi.A télen akarom megnézni a belsejét: szíj, görgők cseréje, variátorból kivenni a fojtást.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
Ez milyen motor pontosan? Lehet, hogy írtad, de én már elfelejtettem. Már csak a 40 ezres variátor miatt is kérdezem.
Amikor megvan a utazó 80-as tempód, akkor csak maga az elindulás nem tökéletes, vagy még utána is lomha egy darabig?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Ja, hogy nagy robogó...Hát igen, ilyenkor már egy sima malossi multivario is a duplájába kerül egy 50/70-eshez képest.
Azért is kérdeztem az elindulást és ezt is akartam mondani, hogy ebben az esetben igen, érdemes erősebb kuplungrugókat belerakni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Milyen szettet próbáltál? Ezt már nézted?
Amúgy ha van rá keret akkor ne gatyázz, vedd meg a multivariátort hozzá. A nyáron a haver 180-as 4T runnerjében cseréltem, sokat számít. Az ilyen nyomólap buherálásnak én nem vagyok a híve. Ha az új variátor mellett döntesz, akkor is a gyári görgőméretnél maradjál majd. Hiába multivariátor, a legtöbb esetben gyári motorban a gyári görgőmérettel működik a legjobban (pl egy 2T tuningnál más lenne a helyzet, rezonátor stb...de ha csak vario csere van, akkor ott is érvényes ez a szabály), de az új variátornak köszönhetően nagyobb hatásfokkal, tágabb tartományokban tud dolgozni. Amit hozzáadnak a csomagban azt a méretet felejtsd el, ugye vagy 20 másik robogóhoz is jó az adott vario, csak saccra beledobnak egy szettet azt kész. Ha minden megvan és a szíj sem kopott, akkor jónak kell lennie mindennek, az apróbb hibákat meg a 4T elég jól kompenzálja, nem kell úgy kihegyezni mindent tökéletesre mint egy tuning 2T-nél.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Ezek ilyen áron mennek, nem tudsz mit csinálni. A korai elinduláson pedig a rugócserével lehet segíteni, és szerintem már a csomagban található sárga is bőven elég lenne.
Nem posztom mások pénztárcájában turkálni vagy ítélkezni, de itt van a baj. Gagyi variátorokkal nem fogsz előrébb jutni, inkább hátrafele mész. 10 ezer alatt még kis robogóhoz sem szabad variátort venni, nem hogy egy maxi kategóriába tartozóhoz. Hidd el, a tapasztalat beszél belőlem, abból a bizonyosból nem lehet várat építeni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
A szíjcsere 7000-nél az teljesen rendben van (én még korábban is szoktam), de hogy a variátor tönkremegy 7000 után az nem normális dolog.
Miért vennél hozzá gyárit 40-ért amikor ezt tudnád belőle venni?
Nem csak arról van szó, hogy megéri vagy nem éri meg a kínai hanem az a baj, hogy a kínai szó szerint nem tudja azt, mint amit pl a malossi vagy bármelyik nevesebb gyártó készít. Jóval összetettebb a dolog, nem csak az anyagminőséggel van a baj hanem, hogy a görgőpályák közel sem olyan ideálisak ezeknél mint amilyennek lennie kéne. De ha neked jó szüttyögni ezekkel a cuccokkal és hajlítgatni a nyomólapokat az természetesen a te dolgod és a te döntésed.
Azt amit korábban írtam azt természetesen tartom is, azért is írtam le. De nem erre az esetre mint ami nálad áll fenn. Ezeket annak függvényében írtam, hogy ha nem gyári motort rak össze illetve tuningol az ember, tehát gyáritól merőben eltérő konfigurációval dolgozik. És akkor igen, a kuplung (kis rugók) a legutolsó mozzanat amit be kell állítani a hajtásban! Ha tök gyári a motor (gyári kipufogó, henger stb) akkor természetesen nem a görgőket kell buzerálni annak érdekében, hogy hogyan induljon el a motor. Egy teljesen gyári konfigurációnál totál értelmetlen dolog a variálni a görgőkkel az esetek nagy részében, de persze a nevesincs kínai cuccok boríthatják a dolgokat. Ellentétben egy jó minőségű multivariátorral, aminél az estek nagy részében (ha marad a gyári cső és henger) ugyanúgy a gyári értékű görgők a legmegfelelőbbek, miközben a multivariátor optimalizált görgőpályájának köszönhetően minden téren javul a teljesítmény.
Amikor írtam a fenti szösszenetet, akkor az volt bennem, hogy valami teljes átalakítást akarsz kivitelezni a robogódon, de mint utólag kiderült nem erről van szó.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Fel kéne hívni az üzletet, a képek sokszor nem a valós cuccot mutatják. És ha nem is jó akkor lehet, hogy betudnák szerezni ami neked kell. én is rendeltem már olyan motyót tőlük ami egyáltalán nem volt a kínálatukban.
"úgy gondolom, hogy a kinai cucc görgőpályája csak jobb lehet (de rosszabb semmiképpen), ha ezzel simán képes a 80-as utazóra"
Azt nem vonom kétségbe, hogy a gyárinál esetleg jobb teljesítményt képes kihozni. Én a linkelt multivariátorhoz viszonyítva mondtam, hogy tuti, hogy nincs ott tudásban.
"motortuningról egy szó nem volt eddig egyszer sem"
Persze, anno az elején akkor félreértelmeztem az írásodat. Mivel írtad, hogy jobbra-balra variálsz a görgőkkel én arra következtettem, hogy más módosítások is vannak. Amit akkor válaszoltam mint írtam feljebb, jelen esetben ne vedd figyelembe.
"még azon gondolkodtam, hogy a főtengely végén lévő anya alatti vastag alátétet esetleg lehetne-e cserélni vékonyabbra, hogy ezzel is helyet nyerjek, és jobban rámenjen az anya?"
Elméletileg lehetne, kérdés, hogy mennyit nyernél vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
suste
veterán
Na, téliesítettem a robit, így kiszedtem újra a variátort.
Mutatom a különbséget:1: új dob + eredeti nyomólap, ezekkel jól indul, de 60 fölött már sikít (ez nagyon hasonló a gyári állapothoz)
2: új dob + új nyomólap, ezekkel nyögve indul, de 80 lazán meg van (ezzel már simán kibékülnék, csak indulna normálisan)
Elég sokat cserélgettem az alkatrészeket, és a végére egyértelműen kijött, hogy a nyomólap eltéréssel van a probléma. Szóval minden más ua a két helyzetben (görgők, szíjtárcsa, szíj, kuplung).
A 2-es variációnál mindegy milyen nehéz görgőt teszek be, vagy akár csak 3db-ot, akkor sem változik a helyzet . Szerintem ilyenkor a nyomólap (a magassága miatt) eleve feszített helyzetbe hozza a szíjat, így már kis motorfordulat változásra is eléri a kuplung a zárási fordulatszámot.
Elég kiborító, hogy ez a 3-4mm szivatNekem ezek jutottak eszembe:
a) erősebb kuplung pofa visszahúzó rugó (na de melyik, honnan???)
b) valahogy csökkenteni a nyomólap magasságát (esztergálás -> mennyi falvastagság veszteséget bírhat ki?)
c) megfelelő nyomólap (honnan?)
d) végső esetben tuning variátor szett (azért 40K fájna ) -
Topikgazda
Félelmetesen hülye alakja van annak a nyomólapnak a második képen.
Én az A variációt már mondtam neked, abban a malossi rugószettben már a középső is elég lenne neked szerintem, de drágállottad (amúgy igazad van, hogy nem olcsó).
Ha az enyém lenne a motor, akkor én élből a C-vel indítanék amit szintén javasoltam már neked. Igen, emlékszem, hogy mondtad, hogy a linkelt malossi varió tuti, hogy nem jó a tiédbe. De én mondtam neked, hogy, hogy ne a képből indulj ki. Fel kell hívni őket és beszélni kell velük. És még ha tényleg nem is jó, szerintem akkor be tudnának szerezni olyat ami megfelelő lenne hiába nincs alapból a kínálatukban.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Nem értem, a kis rugóknak mi köze a szíjhoz? Hiszen az A esetében a kuplungrugókról beszélünk nem? Milyen előfeszítésre gondolsz?
Igen, bocsánat elnéztem. A D megoldásra gondoltam.
Milyen boltba mész be? Gondolod, hogy tartanak raktáron olyan viszonylag ritka multivariot ami neked kell?
Amúgy megmondom őszintén, hogy sokszor úgy beleviszel már engem is a sűrűbe, hogy azt sem tudom, hogy ki kivel van.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Értem mit mondasz. Ha kompletten az egész variátor (külső tárcsa, belső tárcsa, nyomólap) kifele vagy befele kerül pár millimétert az igazán semmit sem számít. Vagy ha számít is valamit akkor sem számottevően. Sokszor jártam már én is úgy, hogy a gyári variátor helyére berakva egy másikat (hiába készült ahhoz a típushoz) nem stimmeltek a távolságok és "csalni" kellett kijjebb vagy beljebb pár milit.
#68206) martillo Majd a fővárosiak segítenek, én nem ismerem az ottani szervizeket.
Csak egy adásvételi kell más nem.
Az adatbázis nemsokára javítva lesz.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
suste
veterán
Nem 11. Kerület, hanem 11-es út , Motorline.
Bent voltam most, nagyon rendes, segítőkész társaság, de sajnos ők sem találták meg ezt a motort a malossi katalógusban, így nem tudtak ajánlani variátort (még drágát sem ).
Szóval marad a rugó szett vásárlás, és reménykedés, hogy valamelyik jó lesz hozzá..... -
dtsdexter
csendes tag
-
Topikgazda
Nem azt mondom, hogy egy vadi új 1 millás robogót kell megvenni. Viszont egy ilyen robogóval, még ha 6-8 éves veszed is meg (persze normál állapotban), akkor is tutira jobban jársz vele mint egy új kínaival. Pl 250 környékén már nagyon jó állapotban lévő SR-t lehet venni, de ilyenkor télen akár egy Aerox-ot is.
Az a baj, hogy kívül belül egyformán sz@rok a kínai robogók, és ezt bármelyik szervizes aláírja. Sokan nem is vállalják ezeknek a javítását, vagy legalább is nem szívesen. Viccen kívül.
Természetesen akinek megfelel az nyugodtan vegye meg.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
én sem bántam meg a keewayt, szó nélkül vállalta is a szerelő, nyilván nem hozza egy 10* ennyibe kerülő gép szintjét. többi kínait nem tudom
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
Hahhaaa
Saját magam cáfolom"Csalni" nem tudok sajnos a távolsággal, mert nagyobb a nyomólap
Beugrott, hogy nem a blokkhoz/szimeringhez feszül a nyomólap, hanem valami még van ott. Meg is néztem gyorsan a robbantott ábrákat, és ezt találtam:
Ez alapján elvileg le tudnék esztergáltatni a fogaskerékből esetleg 2-3mm-t, és akkor tényleg csak 1-2mm különbség maradna? Ez ugye a berugóhoz tartozik, így gondolom nem lenne gond ez a pár mm?
Már csak az a kérdés, hogy le tudom-e egyszerűen húzni onnan. -
dtsdexter
csendes tag
What?! Ez most hogy jött ide
(#68330) sityupityu válasza
Igen jól van feltéve, viszont kopottak rajta a fogak már ...Minimálisan alapból mozog rajta, még ha 0.01 mm-is ... idővel az elég hogy kopást okozzon. És nyilván elsőként nem az acél főtengely kezd el kopni ...
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Topikgazda
-
-
Topikgazda
-
siti
senior tag
nem elnézik nekik, hanem nem nézik...
ahogy volt egy kampány tavaly, hogy ellenőrizték a robogókat hogy tényleg smkp, majd nem lett utána semmi. mai napig mennek a fojtás nélküli, 125-250cc-k robogóként.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
mumtaz
senior tag
Nyugi. A bringások pontosan ismerik a rájuk vonatkozó szabályokat. Mármint kb. annyira, mint akiknek van jogsija. Csak annyi a különbség, hogy pontosan tudják, hogy se rendszám, se semmi és annyian vannak, hogy utólag még egy kamerán is marha nehéz kiszűrni, hogy ki az.
Szóval a szabályokat ismerik, mert ugye olyan hülye ember a világon nincs, aki ne tudná, hogy a piros lámpánál meg kell állni. Ha meg mégis hülye, akkor sok helyen ott van külön a kerékpársávnál is egy kerékpáros sziluettet ábrázoló közlekedési lámpa.
Csak a bringás ilyen. Magasról tesz rá, hogy piros a lámpa, úgy húz át rajta, ahogy illik.
Sokszor sok helyen példálóztam azzal, hogy Budapesten a Károly krt. - Dohány utcai lámpánál a Deák tér felől jövet van egy zebra lámpával "védve". Idáig van kerékpársáv is külön lámpával. A zebra kerékpárutas fajta.
Évek óta járok arra munkába robogóval. Ezidő alatt sokszor kaptam ott pirosat. Mellettem a kerékpársávon a bringások kb 99% átrongyol a piroson. Ezek nagy százaléka úgy, hogy vagy 40-el teker és lassítás nélkül megy át, pedig sok esetben még be sem látja, hogy keresztben a zebrán, vagy a keresztező kerékpárúton jön-e valaki. Láttam is itt egyszer (csoda, hogy csak egyszer), hogy az egyik ilyen bringás telibe vert oldalról egy szerencsétlen csajt, aki szintén bringával szabályosan közlekedve tekert át az úton.Az is érdekes, hogy anno is sokan bringával ugye behajtottak szembe az egyirányú úton. Aztán jött a nagy ötlet, hogy ezt inkább legalizálják (naná, nem is büntetik inkább), hogy a bringások behajthatnak. Na itt aztán rögtön megsokasodtak a bringások szemben az egyirányúban. Csak a legtöbb odáig már nem hallgatta a hírt, hogy ott hajthatnak be, ahol ezt számukra külön tábla engedélyezni. Na azóta aztán boldog-boldogtalan, ha van tábla, ha nincs behajt bárhol az egyirányúba. Meg ugye az, hogy egy ilyen utcát keresztezve és tudva, hogy az merre egyirányú, a bringás úgy rongyol ki eléd jobbról, ahogy illik. Te meg nem számítasz rá, mert esetleg tudod, hogy onnan elvileg nem jöhetne semmi. Utána meg neki áll feljebb, hogy a jobb kéz szabály értelmében neki van elsőbbsége.
Egyébként meg tök mindegy, milyen bringa. Lehet az robbanómotoros, vagy hagyományos. Sokat nem oszt, nem szoroz.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...