-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
zozyk
addikt
válasz sityupityu #76301 üzenetére
Igen, magasabb fordulaton alszik el a lámpa.
*Rémlik, hogy amikor vettem, akkor is ilyen volt és a friss olaj megoldotta.
Hétfőn veszek olajat, szűrőt addig meg remélem kibírja. :)*Szerk2:
Kb 3ezer km van az olajban[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76300 üzenetére
Nos megtörtént a csere. Sajnos nem ment zökkenőmentesen. 12-es dellortot cseréltem 16os-ra. Elsőnek benne hagytam a fúvókákat ... 103as fő 45ös alapjárati fuvóka volt benne. Ugy nem akart beindulni. Aztan kicsereltem a fuvokakat az enyemre ... 92es fő 40es alapjarati ... meg a szivato fuvokajat is csereltem. Rugdostam beindult .... viszont porgott mint allat ... ha elengedtem a feket egyből megugrott. Eb hulye hagytam kb 1 percig behuzott fekkel ... egett szagot ereztem a dekninel fustolni kezdett ... gondolom a kuplung ... egyből leallitottam. Ma mar nem tudok vele foglalkozni majd csak hetvegen .... alapjari es levegő csavart hiaba allitgattam nem javult .... remelem a kuplung nem egett szarra
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76303 üzenetére
Ha annyira felhevült, hogy már kintről lehetett látni a füstöt, akkor annak annyi sajnos. Szerintem a betétek üvegesre éghettek, és valószínű (de inkább biztos), hogy a harangnak is annyi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76304 üzenetére
Na az fasza
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
Semmi jot nem jelent, hidegnek nincs koze hozza.
Sot, hidegben surubb az olaj, ilyenkor valamivel nagyobb olajnyomasnak kell lennie, nyaron a melegben hamarabb jelentkeznek ilyen problemak.Vagy felhigult/higul az olajad, vagy mar kopas van az olajpumpanal/vagy hajtokar also csapjanal es elmegy a nyomas.
Vagy egy egyszerubb: nem tokeletes mar az olajnyomas szenzor.
Mindenesetre erdemes lenne utanajarni, hogy valos-e az alacsony olajnyomas jelzes, mert hamar csapagyasra lehet hajtani
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz CartmanLand0 #76305 üzenetére
Ha szétkapod, majd kiderül. Fék pl tud olyat, hogy első áthevüléssel füstöl egyet; a kuplungodnak ha csak a felülete égett, akkor talán picit csiszolva menthető
[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
válasz molnarpeter #76308 üzenetére
Most eléggé lebetegedetm sajna, magas láz stb, szerintem a hétvégén már nem tudom szétszedni, de jövöhéten nekiesünk. Egyébként mi okozhatta ezt a jelenséget ? Arra gondolok, hogy karbi csere után full gázon pörgött a motor. Lehet az alapjárati fúvókát nem kellett volna kicserélni ? Elég lett volna a főfúvóka ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
CartmanLand0
senior tag
Adott egy 100-as F12 ... ebben jók szinte ujak a kuplungok rugók ... át lehet pakolni az enyémbe szerintetek ? az enyém ugye gyárilag 50es
[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
perge666
veterán
válasz CartmanLand0 #76310 üzenetére
Szerintem nem jó irányba haladsz.
Bocsi,de amit találsz,mindent belepakolsz szerencsétlen motorba úgy hogy sejtésed sincs a dolgokról.
Előző mociddal is ezt csináltad,és amikor elvileg teljesen jó volt,hirtelen vetted ezt......
Nem bántásból írom,de szerintem bízd szakemberre a szerelést.
Én sem értek hozzá,ezért nem is piszkálgatom csak az alap dolgokat.
BÉKE.
-
nod1
csendes tag
Próbáltam utánanézni, de nem találtam pontos infót a CDI-ről, és a kérdésről, ami érdekelne.
Mi lehet az a két vezeték, ami egymásba van kötve? Nekem egy Kymco 2t 50-es robeszon az egyik vége le van vágva, csak a vezetékszálak lógnak szabadon szigetelés nélkül, a másik szálon rendben megvan a szigetelt csatlakozó. Nem találkoztam még ilyennel, és az érdekelne leginkább, hogy az enyémről miért lett levágva az egyik szál, és okozhat e ez problémát az üzemszerű működésben? (Jelenleg annyi a tapasztalás, hogy gyújtás ráadás után minimálisan, de hallhatóan zúg a cdi-m.)
Köszönöm a segítségeteket előre is![ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #76310 üzenetére
Nem lesznek jók bele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
nod1
csendes tag
-
nyogo83
Topikgazda
Amit hirtelen talaltam.
Az egyik magyarazat szerint az extra testeles, ha a gyari csatlakozojaban nem lenne bekotve.
A masik magyarazat, hogy vizes es levegos Super 9-be is szereltek ezt a CDI-t, es a levegoson nem kell osszedugni(vagy forditva...de eszrevenned).Ahogy neztem ugyanezt a CDI-t a Kymco eleg sok 50-es robogojaba pakolta, szoval lehet valamennyire univerzalisnak probalta csinalni. Kesobbi modelleken mar nincs ilyen vezetek.
Szigeteld le, aztan csokolom
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz nyogo83 #76318 üzenetére
Engem az zavart meg, hogy a Kymco korai modelljeinel ki volt vezetve igy egy osszedughato csatlakozoval a rev limit tiltas. Aztan a kesobbiekben mar a gyanta ala kerult ez a zold vezetek, szoval az egyik sarokban kellett felkaparni a gyantat es atvagni.
De ezek szerint meghagytak a kabelt bizonyos szerianal, csak mas funkciot adtak neki
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #76314 üzenetére
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
Ahogy lattam Premium 100-as is mar E5! Szoval ennyit errol, hogy teletankolva rakjuk el telire a motorokat! Mar nincsen olyan benzin ami ne romlana meg... Repulo benzinben meg ott az olom ami szinten megeszik mindent. Jol megszivattak a motorosakat igy!
Szerencsere engem nem erint mert telen is tolom mindegyik geppel. -
Topikgazda
válasz energy4ever #76323 üzenetére
Nálunk az omv kutaknál már december közepén átálltak. Akkor néztem én is, hogy ott van a 100-as mellet az E5 jelzés.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Debilon
addikt
válasz energy4ever #76323 üzenetére
2-3 hónapra rakod el jó esetben a motort, ennyi idő alatt semmi baja nem lesz, ne legyen már ebből ekkora gond
ja, Te télen is jársz vele, most olvasom de a 95 eddig is E5 volt aztán semmi gondot nem okozott pár hónapos leállásnál
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz energy4ever #76323 üzenetére
Nem etanol, hanem ETBE jellemzően a prémiumok bio tartalma (biztonsági adatlapon meg lehet nézni), magyarul jól eltartható. Mondjuk azt a 2 hónapot szerintem is kibírja a 95 is
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
Üdv.
A Booster 2 hét pihenő után nem akar indulni,se önindítóra,sem pedig rúgásra.
Holnap megkezdődik az idei munkám és kellene a munkába járáshoz.A Derbit próbáltam,lassan 1 hónapja felé se néztem és első rúgásra be is indult.
Csak a Derbit nem akarom hajtani ebben az időben,és be kéne indítani a Boostert.Várok kicsit hátha jobb idő lesz odakint és megyek próbálkozok beindítani.
Lehet az lesz hogy tavasz-nyár környékén eladom,és télire gyűjtök egy kis pénzt és veszek még egy kocsit hogy ne kelljen hidegbe motoroznom. -
macilaci78
nagyúr
válasz perge666 #76330 üzenetére
Milyen benzin van benne?
Nekem hosszú állás után van, hogy akár 60 rúgás is kell neki, önindítóval meg se próbálom olyankor. Viszont ha egyszer beindult, megy, mint a kisangyal, 2-3 nap állás után is indul könnyen.A hideg függvényében használok szívatót. Ha kint tartod, akkor ilyenkor nekem 1/2-2/3 szívató elég szokott lenni, ha bent (nálam fűtetlen teremgarázs, fagymentes), akkor 1/3-1/2 szívató.
Ha 10 rúgásra sem indul, akkor szívató nélkül rugdosom sokáig. Hallani a hangján, amikor már elkapná, akkor húzok pici szívatót és pár rúgás alatt elkapja és pöfög szépen. Ahogy melegszik, kell visszanyomni a szívatót, mert emelkedik az alapjárat.Sajnos új korától ezt csinálta minden tavasszal, vagy hosszabb állás után, úgyhogy ezt elfogadtam tulajdonságnak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #76331 üzenetére
Sima 95-ös benzin van benne.
Amikor megvettem tavaly tavasszal akkor csinált olyat hogy néhány nap állás után nem akart indulni,de nyáron ha 2 hétig nem indítottam akkor is könnyen indult,de ezt írtam is akkor.
Próbálkoztam már mindenhogy,de nem is röffen.Nemsokára átmegyek faterhoz és hozok 2-3 cent benzint és beöntöm a hengerbe,eddig ez bevált.....
-
-
Zoli bácsi
őstag
Múltkor már írtam, ne agyaljatok a benzinen, felesleges. Évek óta úgy teszem el a fűnyírót, hogy teletöltöm, október végén, majd elteszem. Március végén április elején pöccre indul. Tavaly az 5L-es benzineskannába maradt benzin, direkt meghagytam, ősztől tavaszig állt, sőt még nyáron vettem, következő tavasszal megnéztem, semmi baja nem volt. Az autómon nincs is téli gumi, nem is nagyon (száraz úttal, plusz fokban pár km. max) használom télen, garázsban áll. 16 éves, soha semmi gond nem volt, teletankolva áll.
Hozzáteszem ezek még a max 5% etanollal kevert benzinnel szerzett tapasztalatok, de szerintem az a pár százalék alkohol nem sokat jelent.
Amikor kérdeztem a benzinkutast, van-e valami adalék (mégiscsak...) téli tároláshoz, azt mondta nem kell adalék, tankoljak 100-as üzemanyagot, az eláll. Ez MOL kútnál volt, aztán nem tudom van-e még náluk 100-as nafta. Másik kútra járok, melóhelyen kaptam olyan kártyát, hogy 10ft/l kedvezményt kapok.
Olajcseréhez: Az én új 125-ös Libertymnél a gyári olajcsereperiódus 10e km! Nem tudom, felezzem, vagy harmadoljam..... -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #76336 üzenetére
Minimum felezném. Tízezret semmiképp sem mennék egy 125-ös robogóval.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #76336 üzenetére
3000, vagy 1 év-nél többet biztos nem mennék egy olajjal. 125 esetén, ez variátorral, váltóssal még kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Cserélt már valaki hátsó teleszkópot?
ILYET érdemes lenne venni, vagy hanyagoljam? A gyárit nem érzem valami stabilnak
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tamás9x #76339 üzenetére
Maga a csere nem egy nagy kaland. Alul, felül egy-egy csavar és itt még nincs is rajta a gép súlya, mint az autónál, hozzáférni is könnyebb.
energy4ever: nálam a gyári 28k.
Igaz, ez csak 50 ccm.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #76341 üzenetére
Nalam a 125-os gsx-r-hez is 25 korul van a haszon nelkuli beszerzesi ara. De az nem gaztartalyos, hanem egy sima rugostag.
Gyaribol lenyomnak 3-4 milliot is akar igy tud olcsobb lenni, de amibol csak 100-150db-ot adnak el, joval tobbet tud a gyarinal, es kozelse annyiba kerul, az gondolhatod milyen. -
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #76341 üzenetére
Szétszedni már szedtem, takarítás céljából, pont most jövök a garázsból, és megint elfelejtettem lemérni hogy miylen hosszú
50-60 ig még elég jó a gyári felette félelmetes.energy4ever Akkor nézek inkább valami használtat.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #76342 üzenetére
Tudom, milyen ez. Veszel egy olimpiai légpuskát 1,2 millióért, bal váll felett elhajintod a gyári csövet és teszed bele a normálisat 2 milláért. Persze ezt az az olimpiai céllövő csinálja meg, aki az aranyért megy, nem a részvételért. Egész egyszerűen a gyári cső pontatlansága nagyobb, mint a lövészé. Egy kezemen meg tudom számolni, hány ilyen lövész van Magyarországon.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok! Sr4-2/1 STAR felújítás után új dugó, kövi méretre fúrt henger, új szimeringek,csapágyak stb.
Olyat produkál, hogy ( már kb 700km) benne van, 2-3. nál "nyél" gázra full kipörgetésnél letorpan és elkezd "lassulni" mint amikor hirtelen elveszed a gázt csak talán még kicsit határozottabban. 16n-x valahányas karbi van rajta utángyártott, ki lett pucolva átfújva stb mozog a tűszelep, üzemanyagszint jó, alapjárat kiváló. Gyújtási gyári jelöléseken van. Onnan jött a dolog, hogy 3-ba kapcsolás előtt fel akartam jobban pörgetni, hogy dinamikusabban menjen 3-ba ne az a "túl hamar váltod el" és nyöszörögve gyorsul dolog menjen. Volt, hogy 3-ba "nyél" gázon nem torpant le, de nem is gyorsult 50-52- nél többre.
Annyi "infóm" van még, hogy amikor ezt történt 2-esbe akkor gyorsan elvettem a gázt és "újra" elkezdem" húzni, felvette a tempót és ment. Amikor 3-ba csinálta vissza váltottam kettőbe, újra fel és ismét kissé tatásan, de "felgyorsul" 50-re.
Viszont fordult már elő, hogy 3-ba semmilyen szinten nem akart "gyorsulni" max 40- ekkor, ha még húztam volna a gázt elkezdett "lehörögni" és lelassulni. Valakinek valami ötlet javaslat? Egyáltalán hol kezdjem a probléma keresését?Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
válasz Tamás9x #76346 üzenetére
A súbertűt a legalsótó kezdve a négyből mindenhova raktam már, az produkálhatna ilyen hibát? Valahogy, ha rossz a tű vagy szorul vagy visszaesik? De akkor mi magyarázza azt hogy egyszer jo egyszernem? Mocsokmod elvolt dugulva akarbi felujitas elott azert az is ki lett pucolva tuvel, drotszállal a fuvokak, mindenen atfujtam atneztem amit takaritottam benne, hogy tuti "tiszta" -e.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Lacuss20
senior tag
72 a gyári méret is (elvileg) kentse márka a porlasztó.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- LEGO klub
- OTP Bank topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...