-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CartmanLand0
senior tag
Yamaha Jog NextZone
Mi okozhatja azt a hibát hogy hol van alapjárat hol nincs ? Illetve multkor volt egy kis benzin folyás alul, a motor aljából állo helyzetben mikor épp volt alapjárat .. azóta folyás nem volt . Illetve a kerdesem meg hogy 98as mehet bele vagy csak az előírt 95ös?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75201 üzenetére
Benzin folyhat túlfolyón is ha nem zár le a súbertű de sok más oka is lehet.
Én egyszer szét szedném hogy mi a helyzet benne ki tudja mi hol van lerakódva eltömődve.
Benzin mehet bele akár 100as is.Olaj is valami olyan ami nem Arol 2T kategória. -
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75203 üzenetére
Van egy alapjárati keverék csavarod és egy alapjárat állító csavarod a karburátoron.
Hengerher közelebbi kisebb az a keverék, ami alatt egy rugó van az az alapjárat.Ha jobbra tekered akkor növeled az alapjáratot.
De ha automata szivatós lehet hogy a szivató se működik azért sincs annyi alapjáratod. -
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75205 üzenetére
Nekem sem volt alapjárat.Kis gázt húzni kellett inditáskor, valamint ha álló helyzetben járattad, pár másodperc alatt leállt. Kis karbi állítás és meg is szűnt.
Viszint most jöttem haza 2 hét óta, és elég nehezen indult be. Be kellett rúgni mert önindítóval nem indult. Este 8-kor is csak sokadik indításra indult. Viszont ma 5-6 alkalommal mentem vele, nem volt semmi gond. A hideg miatt lehet vagy valami más baj van?Ja
-
d@vee
őstag
válasz CartmanLand0 #75207 üzenetére
Nálam teljesen új akksi van benne. Mikor megvettem, önindítóról alig-alig akart menni. Akksi csere óta nincs ilyen gond, csak most előjött ez a nehezen indulás tegnap. Illetve van még más is, de mindent szépen sorban.
Ma megjött a ledes égő, megy is bele a napokbanJa
-
d@vee
őstag
-
SoulReaver
veterán
Na, ma bekerült a legerősebb piros malossi mhr kontraszt rugó.
Eddig közép tartományban elejtette a fordulatot nagyon, most jobb lett egy fokkal, de még mindig nem a legjobb...
Arra gondolok, hogy A variátor belső tárcsájában van egy hullám. A külső az új. Vagy a karbiba még mindig sok a 92-es főfúvóka... Vagy kevés a levegő... Ti hogy látjátok?
Jól indul, jól húz, de elejti a fordulatot, aztán megint kezd húzni. Menet közben 40-50 km/h körül gázt elengedem, majd amikor húznám neki, alig gyorsul.
70-es alu henger, 21-es dellorto.
-
suste
veterán
válasz SoulReaver #75211 üzenetére
nem bántásból, de megint úgy tűnik, hogy csak találomra cserélgetsz, és ez sosem visz előre
vagy mi volt az indok a kontraszt cserére én úgy tudom, hogy kontrasztot akkor kell cserélni, ha vagy csúszik a szíj, vagy túl kicsi súlyú görgő kellene már...... -
suste
veterán
válasz SoulReaver #75213 üzenetére
Ok, itt is ezt (is) írják:
Csak akkor cseréljük a rugót, ha görgővel már nem tudunk tovább emelni a fordulat számon, illetve érezhető az ékszíj megcsúszása.
Nem olvastam vissza, ezeken már túl vagy? -
CartmanLand0
senior tag
Yamaha jognextzonenal az alvazszam a terdidomnal van ugye ? ott ki lehet venni egy kis gumi teglalapot az alatt van egy szam ... gondolom az lesz ... 3YKval kezdodik.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75209 üzenetére
Az a vélemény, hogy ne vegyél ilyet, nézzél inkább valami normális olajat. Ráadásul a leírásból az derül ki, hogy ez 2T csónakmotorokhoz való. Tök véletlen horgászként járatos vagyok a csónakmotor témában és tudom, hogy a 2T csónakmotorolajok teljesen alkalmatlanok egy robogóba. A csónakmotorok furán hangzik, az úgynevezett "túlhűtött" motorok közé tartozik. Nyílt hűtőrendszerük van nem pedig zárt, folyamatosan hideg vizet szívnak onnan amiben mennek, míg az átmenő, már kifolyó víz épphogy langyos. Tehát a szokásosnál jóval alacsonyabb hőfokon megy végbe az égés. Olyan, mintha egy hagyományos motor még csak fél meleg lenne. Ebből kifolyólag a 2T csónakmotor olajokat úgy tervezik, hogy már nagyon alacsony hőfokon elégnek. Pluszban még a környezeti előírások miatt még egy olyan tulajdonsággal rendelkeznek pl a hagyományos szintetikus olajokkal szemben, hogy keverednek a vízzel. Akinek van ilyen olaja az könnyen ki tudja próbálni úgy, hogy pl egy kannába egy keveset önt ebből az olajból. Először fönn marad a vízen mint bármelyik hagyományos olaj, majd kb 15-20 másodpercen belül kezd feloszlani és a végén teljesen elkeveredik a vízzel. Ennek ugye ára van ami kb azt jelenti, hogy minimum 5-6 ezer környékén van literje ennek az olajnak bárki is dobja piacra (nem foglalkozik sok gyártó vele csak a nagyok pl castrol). Az egészből azt akartam kihozni, hogy ezt az olajat én sehova sem raknám. Se robogóba, csónakmotorba meg végképp nem, mert ennyi pénzért tuti, hogy nem ég olyan alacsony hőfokon ahogy kéne, a környezetvédelmi előírásoknak meg amiről feljebb írtam szintén nem felelhet meg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75211 üzenetére
Én már egyszer írtam neked, hogy a karburáció és a hajtás hangolását ne csináld egyszerre mert katyvasz lesz a vége. A karburációt nagyjából be lehet lőni úgy, hogy a hajtás még nincs kész, max a végén még lehet egy kicsit finomítani rajta. De annyira mindenképp be lehet, hogy nyugodtan lehessen koncentrálni csak a hajtásra. Egyértelmű, hogy a hajtás okozza a fordulatszámesést, de már ezt is írtam múltkor.
Suste-nak szintén igaza van abban, hogy kontrasztot akkor cserélünk erősebbre, ha már túlzott alacsony súlyoknál járunk.
Amúgy tényleg MHR rugót tettél bele, vagy csak a sima malossi-ból a pirosat?"De a görgőt már hiába cserélem, azok szerintem jók, nem indúl lassan."
Ez semmit sem jelent. Amíg nem pörög túl addig lejjebb elehet menni a görgőkkel sőt kell is. Alapszabály a cvt váltó hangolásánál, hogy akkor lesz megfelelő az eredmény ha teljes gáznál a legközelebb megközelítjük azt a max fordulatot, amin még hasznosan dolgozik a motor. Azaz nem esünk át a másik oldalra, nem pörög túl. De ezt érezni is jól lehet. Az ilyen aluhengeres konfigurációnál még jobban ki kell hegyezni a dolgokat a jó eredmény érdekében, sokkal jobban mint egy vashengernél. Ugye nyomaték nulla, még egy 50-es vasnak is több van. Minél komolyabb a tuning annál jobban bele kell menni a részletekbe mert egyre keskenyebb az a sáv (fordulat) amin jól működik.Egyébként a hibaleírásod alapján logikus lenne a konrtasztcsere, de csak akkor amit már feljebb írtam, hogy már nem lehet vagy nem érdemes a görgőkkel lejjebb menni.
Igen, könnyen beszélek innen, de nem én vagyok ott hanem te.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
válasz sityupityu #75217 üzenetére
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75218 üzenetére
Igen, MHR rugót tettem bele.
A karburátor a 82-es főfúvókával, érezhetően jobb lett. Most már nem kap sokat, nem dadog le, mint eddig. Gyertya képet még nem néztem, de eddig ez a legjobb beállítás így érzetre.
Indulásnál pörgetni kell, aztán nyit a kuplung és hirtelen indul, ebből gondolnám, hogy jó a görgő súly, de szerintem kopottak, mert hallani a zörgést. Csúszkák azok újak.
-
Grenczii
tag
válasz SoulReaver #75221 üzenetére
Gyertyaképet nézz mindenképpen, én most fúvókázok erősen - gyári karbi, 68as fúvókával kezdtem most van benne 82es és még mindig nem sok a benzin, őzbarna kb a gyertya.Még bejáratós 250 km körül van már az 50es vashengerbe (Naraku).Teljes gázzal még nem mentem de lehet kell még nagyobb fúvóka.
-
Norbika88
senior tag
válasz Norbika88 #61197 üzenetére
Ezt jól elbéláztam Ide szerettem volna válaszolni
Alapjárat nem volt beállítva akkor rendesen. Meg asszem a malossi red filterrel nem igazán sikerült normális alapjáratot állítanom, lehet a malossi red-nek kevés a 70-es fúvóka?
Most a legjobb gyertya kép és alapjárat a gyári 14-es légszűrőház, gyári 16-os karbi 68-as főfúvókával.
Bár azóta szereztem egy stage 6 rep kiput és stage 6 variót, most már lehet lassan el kellene egy 17.5 karbi, nem igazán találtam olyat ami full kompatibilis lenne mikuni 16-os karbimmal.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #75221 üzenetére
"Indulásnál pörgetni kell, aztán nyit a kuplung és hirtelen indul, ebből gondolnám, hogy jó a görgő súly, de szerintem kopottak, mert hallani a zörgést. Csúszkák azok újak."
Az lehet, hogy indulásnál véletlen pont jól elindul, de nem így határozzuk meg az optimális görgőméretet. Az elindulás beállításnak majd a legvégső mozzanatnak kell lennie a hangolás során, amit a kisrugók helyes kiválasztásával, vagy ha állítható a kuplungrugók előfeszítése, akkor annak a kombinációjával tudunk elérni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75226 üzenetére
Tudom mit hogyan kellene, de se szerszámom(légkulcs), sem tapasztalatom, hogy mikor mi a jó..
Szerelőhöz nem viszem, mert nincs megbízható itt a környéken.
A szomszédom szokott segiteni, de az sem ér rá mindig. Én csak találgatni tudok, meg olvasgatni.
Egyáltalán miért van az, hogy fél gázállásnál indul meg a motor? Aztán sokadik lámpánál már majdnem csutka gázon kell húzni, hogy elinduljon... Utána megy mint a barom természetesen.
-
addikt
válasz SoulReaver #75227 üzenetére
Egyáltalán miért van az, hogy fél gázállásnál indul meg a motor? - gondolom túl erős hátul a nagy rugó. Minél erősebb annál nagyobb fordulat kell, h elinduljon.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
-
energy4ever
addikt
Emlekeztem meg, mikor irtam, hogy van egy Aprilia RS4 50-es motorom, es neha indul, neha csak telefujt fektisztitoval, es tolasra indul full random...!? Kozel ezer(954)Km-t mentem vele, es folyamatosan csinalta ezt a butasagat, hidegen is, melegen is, teljesen random.
Ma hoztam el a szerelotol, nem hittem el ameddig nem lattam!!! Lyukas a dugo!!!
Hengerfurras, uj tomites, gyuru, dugo, 65ezrembe kerult...Ilyet sem minden nap lat az ember.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75231 üzenetére
Az kemeny
Az eloeleterol tudsz valamit? Marmint mi hogy volt allitgatva, gyarihoz kepest van-e valami eltero dolog benne berhelve?
Mert ilyesmit szegeny keverekes uzem, tul nagy elogyujtas vagy tul magas hoerteku gyertya okoz (barmi, ami miatt magasabb homersekletet kap a dugattyuteto). -
CartmanLand0
senior tag
Na tegnap elvittem egy szerelő ismerőshöz a Yamaha Jogomat. Alapjáratot beállitotta azzal a csavarralamit fentebb emlitettek. Viszont azt mondta, az AC ki van kötve, lehet azért, mert folyik a benzin a membrán miatt. Na ez nekem tök kinai . Hétvégén viszem majd neki vissza szétszedni, most nem ért rá sajnos. Ezt a membránt lehet külön vásárolni hozzá ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz CartmanLand0 #75233 üzenetére
AC nincsen a Jog-ban, csak vakumos benzincsap. Van olyan tipus amihez lehet kulon membrant kapni, de nem erdrmes szorakozni vele. Foleg nem egy Jog-nal, mivel fruttiert vannak hozza alkatreszek, nem egy nagy tetel egy uj benzincsap(kb 2-3e ft)
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75235 üzenetére
Nézd meg milyen van most benne és ugyanolyat vegyél, van 3 vagy 4 csatlakozós szokott lenni.pl. ilyen egy vagy két csavaros felfogatású
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Tud valaki jó motorgumi leszedő szerszámot? Készítem elő a túrafelszerelést.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #75232 üzenetére
Nem nagyon lehet tudni az eloeleterol semmit se. Rendes olaj volt benne. Nalam kapta meg a sportkipufogot is, mashoz nem lett nyulva ami motorikus, mindene gyari, hiszen csak 10ezer km volt benne mikor vettem.
Szerelo azt mondta, hogy vagy anyaghibas volt eleve, vagy valaki szerelte, es betamasztott valamivel a dugonal...
28km-t mentem eddig hengerfurras utan. Ha esetleg jonnek erte kiprobalni, es nagyon megrangatjak, beszorulhat a dugo? Vagy csak hosszabb utakon okoz gondot bejaratos motornal a magas fordulat? -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75242 üzenetére
Ha hidegen nincs egybol cibalva, akkor nem szabad hogy gond legyen vele.
Legalabbis nekem az a tapasztalatom, hogy ha jol van a karbi beallitva (esetleg az elso 50-100km-en nagyon picit dusabbra) meg az olajozas, akkor nem szabad megragadnia a mostanaban kaphato normalis minosegu hengerekkel. -
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #75243 üzenetére
Ertem. Remelem nem lesz vele gaz. 44-el megy ez csak 6-osban 5ezres fordulaton. Elmeny volt ugy Godollorol lehozni Rakoslapolatara.
Volt egy masik hasonlo motorom(AM6) Azt bejaratosan kiforgattam 7ezerig, akkor mehettem vele kb 50-el, majd megallt mint a szog fullra az egesz, hatsokerek allva csuszott utanam, mikor 18-20ra lassult mar hirtelen elengedett a dugo, es ment tovabb minden...(mondjuk azota is megy az a gep, de felelmetes volt!)
Nekem ennyi tapasztalatom van bejaratos geppel, ezert parazok ettol.Karbihoz nem lett nyulva, ugyan annyit kap mind eddig, viszont a 14L benzinhez lett ontve 1dl olaj pluszba. Illetve premium 100-as van benne(mondjuk mindig az van benne)
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
válasz sityupityu #75230 üzenetére
[link] Na most piszkáltunk egy kicsit rajta. 87-es főfúvóka kellett neki. Gyári légszűrőház, malossi redfilterrel, pipa off. Így 1-2 teszt kör után barnulgatott a gyertya. Holnap megyek vele egy nagyobb körre, de már elfogadható.
-
CartmanLand0
senior tag
Lecseréltem a km óra spirált, mert sajna nem volt jó, nem is forgott. Viszont az ujjal is van problémám. behelyeztem ... forgatom, sebességmérő működik, bekötöm a kerékhez ugy már nem müködik. Első kereket hiába forgatom, nem működik. Spirál jó, óra tökéletes ... mi lehet a probléma ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Grenczii
tag
válasz CartmanLand0 #75246 üzenetére
Alul a kerékben a kilométer meghajtó csiga lehet a baja.Ha felül minden megy alul ahol kerékbe tekered be azt a rész kell cserélni/takarítani.Kilométer meghajtó fém/műanyag csiga valami ilyesmi neve van.De lehet hogy kipucolod az egészet bőségesen(féktisztító beáztatni benzinbe ilyesmi) és után megpróbálod megmozgatni lehet menni fog.(ha mondjuk nem volt benne spirál összeszedett mindent koszt ha forog mozog minden bezsírozni és talán jó lesz)
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz CartmanLand0 #75246 üzenetére
Nekem is óraspirállal volt gondom nemrég, elszakadt a kerék kerületének vonalában.
A kereket forgatva a kerék felőli rész forgott. A másik felét az óracsoportba dugva és forgatva az óra is reagált. Vettem helyben egy utángyártottat, nem volt jó, nem illeszkedett a kerék felőli vége, szálasodott a spirál. Vettem egy másikat, az nem szálasodott, de nem volt jó. Mindkettővel az óracsoport mozgott.
Rendeltem egy gyárit az oemparts-ról, azzal gyakorlatilag plug&play. A látható különbség, hogy a gyári kerék felőli vége hegyes prizmában végződik, míg az utángyártott csak egy sima négyzetes oszlop.Javaslom, hogy a régit dugd vissza a kerékhez és ha forgatva mozog a spirál, akkor csak egy megfelelő spirálra van szükséged. Ha nem, akkor a forgattyúsházra is.
Az én típusomnál a spirál a csövéből az óra felőli végén szabadon kijön, tehát attól, hogy a csövet a forgattyúsházra rácsavarod, a spirál még messze nincs a helyén... Csak a spirált próbáld meg bedugni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
CartmanLand0
senior tag
Köszi nektek meg fogom nezni/tisztitani
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
CartmanLand0
senior tag
válasz CartmanLand0 #75249 üzenetére
Yamaha Jog Nextzone 3YK ... jobb oldalt a gazkar mellett befelé van egy kis konzol ... vagy ilyen negyzet alaku bigyusz folyadék van benne ... lehet hulye kerdes de az mi celt szolgal ? Fékhez van koze ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Hardcore café
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Windows 11
- Peugeot, Citroën topik
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...