-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
xxman
senior tag
Sziasztok,
Olyan problémában szeretnék segítséget kérni, hogy adott egy 96-os 125ös 2T Piaggio Skipper.
Egyik pillanatrol a másikra gombnyomasról indulásból átváltott “az istenért sem indul be” üzemmódba. Gyertyára gyanakodtam, kivettem, elég rosszul nézett ki, ráadásul (számomra) ismeretlen bosch gyertya volt benne, rákerestem neten milyen típus kell bele, és vettem is bele egy olyat (ngk). Beszerelés után pöccre indult is, mentem vele egy rövid megállással vagy 20km-et, leraktam megint, ekkor már hosszabb időre (~3óra). Induláskor megint nem akart beröffenni, ránéztem megint a gyertyára, be volt köpve teljesen. Tettem bele megint egy újat (tehát az 1 napos 20km-es helyett egy teljesen újat) , de azzal sem akart elindulni és azóta sem. 15-20perc próbálkozás után az új gyertya is erősen trutyis. Mi okozhatja ezt a szenvedést? Rúgdosás közben egyszer egyszer elindult de vagy egyből vagy gázhúzásra fulladt. A kipuffogó elég hangosakat durrogott. Egyszer sikerült annyit elérni hogy beröffent, ment, de alapjárat nem volt, és amióta lefulladt azóta nem indult.
Mi lehet a gond? Amit olvastam hogy lehet a szivató. Vettem bele egyet de még nem volt alkalmam kicserélni. Addig is esetleg más ötlet?
Köszönöm a válaszokat előre is!I just wanna have some fun.
-
Grenczii
tag
Szia,
Túl sok üzemanyagot kap,nézd meg van e egyáltalán szikra.Lehet a szivató miatt túl sokat kap.Nálam az automata szivató is rossz volt, el volt dugulva a kipufogó és nyitva maradt a vákkumcsap akkor csinálta ezt a nem indulást, mert ész nélkül ömlött a benzin a karburátorba és túlfolyón jött már ki. -
xxman
senior tag
Szikra van azt próbáltam. Igen az autómata szivatóra gondoltam, kicserélem amint lesz rá idő. Illetve megnézem amit írtál, köszönöm!
I just wanna have some fun.
-
iff
senior tag
válasz nyogo83 #75004 üzenetére
Megrendeltem, remélem minden rendben lesz a gumival.
Azt szeretném megkérdezni, hogy milyen erővel kell meghúzni az első és a hátsó kerékanyát? Van nyomaték kulcsom. Próbáltam rákeresni, de nem találtam megbízható leírást. Volt, hogy azt írták, érzésre kell meghúzni. Meg itt van általános meghúzási értékek.
..........""..........
-
macilaci78
nagyúr
válasz vadászcsiga #75050 üzenetére
Én is megcsúsztam első kerékkel valamelyik nap a héten. Nagy szél, semmi mesterséges nem volt az úton a kanyarban, szerintem épp egy falevél esett a kerék alá. Elmorzsolta a gumi maga alatt és tapadt rendesen.
Viszont ami a halálom, az a teremgarázsban a bontószökevényekből kifolyó olaj...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Érdekes hibajelenséggel kapcsolatban kérném a tanácsotokat.
Vespa Et2 50 az alany.
Alapjáratot állítottam rajta, mert nagyon alacsony volt, és lefulladt alapjáraton.
Sajnos délelőtt nem végeztem vele, sokat pöfögött alapjáraton, de mielőtt leállítottam egy-két kövér gázzal elindultam, és semmi érdekeset nem vettem észre.
Miután végeztem a melóval gondoltam befejezem a finomhangolást. Beindítottam, pöfögött, de hogy bemelegedjen gondoltam fordulok vele egyet az utcában, de erő már nem volt benne, és két házzal később lefulladt, és nem is indult be. Próbáltam újraindítani, féktisztítóval légszűrőbe, illetve hengerbe üzemanyagot csepegtetve, de se kép, se hang.
Ez csak azért fura, mert eddig nem tapasztaltam ilyet.
Szikra van, gyertya olajos.
Merre induljak el szerintetek?
Karbi szétszedést, és takarítást nem úszom meg?Köszönöm a segítséget előre is!
-
Norbika88
senior tag
válasz macilaci78 #75055 üzenetére
Hát a héten én is eldobtam a vasat 11ezer km után, az első esésem robogóval, pedig fagyban,jégen, esőben is megtettem azt az utat 1000szer. Hétfőn volt egy kis gyenge eső és nem mosta le a port rendesen, ugye előző héten meg forró volt az aszfalt. Lassítva érkeztem a stoptáblához, kis fék és már ment is ki az első kerék.
Robogó vádlimra, én előre jobb oldalamra, cipőm, tenyér, vállam aztán utoljára bukósisak csapódott az aszfaltnak, azóta is olyan vagyok mint akit összevertek, izomláz stbEgyből az új stage 6 kipufogómat néztem csaknnyi baja lett ami a képeken látható.
-
Norbika88
senior tag
válasz energy4ever #75058 üzenetére
Nem vettem még észre, nálam inkább a műanyag burkolat kotyog össze vissza, ennyi pénzért..
Nem rég cseréltem szimerinteg, olajat első telókba akkor néztem, de nem lóg.[ Szerkesztve ]
-
-
Norbika88
senior tag
válasz vadászcsiga #75060 üzenetére
Dettó. Nem rég vettem egy ilyen kesztyűt hát nem bántam meg...szép lenne most a tenyerem. Ma már térdvédőmet is felvettem a robogáshoz. Jövőhéten rendelek egy muganrace kabátot.
-
Kobun1980
aktív tag
Sziasztok!
En is megosztom veletek a. Mi napon tortenteket:
Munkahely előtt parkolok mindig. Itt nagyjából 6-8 motor, robogó áll mindig.
Ma napközben pont kint voltam, mikor egy random puffanás.
Megyek raneztek. A sztenderden lévő robogomra tárolt, es felboritotta egy másik, amit a barom gazdája csak nekitamasztott egy elsobbseg adás táblának, mivel nem volt rajta semmilyen sztenderd. Gondolok hatragurult egy kicsit és a labtarto résznél nem volt minek támaszkodni elborult.
Néztem a robogóm nyilván az elemek sérültek, klaz új kipufogón karcok.
Ami viszont a legjobban zavar, hogy a gazkaron is landolt, ami mintha beljebb csúszott volna. A probléma vele, hogy a gáz elvetelekor nem húz vissza a rugó, nekem kell mindig előre forditanom, hogy ne huzzon.
Hazajöttem vele, de kifejezetten zavaró.
Megpróbáltam csak a gumi borítást lejjebb húzni, de nem változott érdemben. Tudok valamit egyszerüen csinálni?
Köszi előre is. -
Grenczii
tag
Gyors fékbetét kérdés.Valami noname került bele első fékbe, tárcsának abszolút nincs válla.Féktisztítóval kitakarítva minden.Ha megyek vele pár kört úgy nyikorog (menet közben is - ha tolom mindig) mint a fene,ki fújom féktisztítóval megint 5-10 kmre megint csendbe van.Kb 80 kmert mentem vele.
Létezik hogy a tárcsa és a betét nem szeretik egymást azért nyikorog? Vagy van valami megoldás?
Ma jön egy garnitúra Galfer Organic leírásában direkt az van hogy halk nem nyikorog kiváncsi leszek.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Norbika88 #75057 üzenetére
Én új korában fektettem el a gép jobb oldalára. Okos autós távolsági fényszóróval jött, nem láttam semmit, viszont a benzinkútról jövő felzárkóztató sáv véget ért. Rá a vizes fűre, zötykölődtem, fékezni nem mertem, inkább eldőltem jobbra, az aszfalttól távolabb. A motoron csak a matrica lett picit karcos, illetve a kipufogó hővédő paneljának konzolja gyűrődött meg kicsit, másnak nem lett baja. Se a fékkar, se a tükör, semmi. Ja, az idom alól egy év múlva is virágföld jött ki, szétszedtem, kislagoltam. Én a jobb oldalamon csúsztam, csak koszos lettem.
Az idom többet kapott akkor, amikor a kiskapu terméskő oszlopának súrlódott...vadászcsiga: így-így, eb csont beforr, de a műanyag úgy marad.
Mondanám hogy kva drága de egy temetés többe kerülne - csak azt nem te fizeted.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
vadászcsiga
félisten
válasz macilaci78 #75066 üzenetére
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #75066 üzenetére
Én ezekszerint tehetségtelen vagyok a motorozáshoz.
Megvétel után 1 hónappal, esőben a szentmihályi felé kanyarodtam volna a körforgalomban, az a harmadik kijárat(Erős kanyarodás) Lassan mentem mint a fene, de igyis kicsúszott az első kerék, könyökkel érkeztem. Kis horzsolás, motornak semmi baja(kb 10-el mehettem)
Rá egy hónapra eső UTÁN árpádhidi felüljáró, már lefelé mentem szóval olyan 60-65 körül, kiakartam sorolni a külsősávba de az előttem lassan haladó autó is kisorolt, ráfékeztem, azonnal eldobta magát a motor. Rendesesen odavágott a földhöz, a bukósisakkal a szalagkorláttal koccintottam. Agyrázkódás, válltrauma, bordafájdalom. Motor elhagyta a tükrét, széthorzsolta a jobb oldalát ahol csúszott. Volt rajtam motoros kabát, nadrág, kesztyű.
Télen megint csak elborultam de nagyon lassú sebességnél. Egy utcából siettem volna ki balra, hogy még elérjem a zöldet, de macisajtom volt. Már épp elindultam volna mikor benéztem balra és jött a busz, de ahogy ráhúztam a féket kicsúszott én meg a seggemre estem. Motornak semmi baja, megint csak 5kmnél történt, a seggem fájt mint a veszett. De elmúlt hál istennek 5-10 perc után
Legutóbbi március vége, gyömrői út. Külső sávban közlekedek, mikor a belső sávban haladó autós úgy gondolta, lefordul jobbra. Elsodort, most a bal oldalán csúszott végig a motor, leszedte a fényezést, a fékkart, a tükröt, elferdült a kormányrúd. Rajtam full motoros felszerelés, csúsztam kicsit de amúgy semmi bajom nem volt. Bár az h semmi bajom nem volt megitélés kérdése, a sárgakék lapot úgy töltöttem ki aminek köze nem volt a valósághoz Jogsi számhoz f*szágot irtam, jogsi lejáratához a megszerzés dátumát, etcetera.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #75068 üzenetére
Nem gondolkodtál el a triciklin?
Viccet félre téve nem kell nagy sebesség, a baj mindig hirtelen jön.Kedvencem: villamossínen kanyarodni esőben. Na, azt csak lépésben és letett lábbal.
A másik: az utca végén volt a Fehérvárin felújítás, ujjnyi vastag por. Én is siettem, hogy a zöldön... Kanyarban erős fék, első kerék blokkol, kb fél métert csúszott is, le tudtam tenni a lában, a talpam is csúszott a poron, de nem estem el. A féket felengedve a blokkolás is megszűnt, így már gördült az első kerék is.Még lánykoromban estem el egyszer a motorral, de nem volt igazán esés. Fel akartam kapni egy kerékre, a motor fel is állt, a hátsó idomra, én hanyatt estem, a motor meg jobb oldalára dőlt. Gyerekként rengeteget bicikliztem, látványosakat estem is néha, de mindig baj nélkül, kigurultam.
Van pár ismerős útszakasz, pl Szerémiről az Auchan felé be lehet fordulni 40-nel is, nincs ott gyalogos, vagy más akadály. De ha egy kavicsra, vagy olajfoltra, falevélre ráfutok, ki is szalad alólam a gép, így inkább nem csinálom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
vadászcsiga
félisten
válasz macilaci78 #75069 üzenetére
A kanyarodás irányába kitett láb mint támaszték vajon segíthet az esés megelőzésében? Vagy semmi esély nincs megtartani a nehéz motort, ami a gravitáció, vagy a centrifugális erő miatt még nehezebb?
-
macilaci78
nagyúr
válasz vadászcsiga #75071 üzenetére
Az én gépem kb 75 kg, én a duplája, mások az arányok. Másrészt írtam is, hogy talpon együtt csúsztam a géppel, így a rendszer folyamatosan 3 ponton volt alátámasztva. Szerintem ne az legyen a cél, hogy megtartsd, hanem hogy együtt mozogj vele, amíg van értelme/biztonságos.
Egy 120 kilós géppel egy 80 kilós pilóta máshogy mozdul.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Grenczii
tag
válasz vadászcsiga #75071 üzenetére
Én nem szerettem kitett lábbal kanyarodni sose féltem attól hogy valamibe megakad a lábam és azért esek el.Gumin múlik nagyon sok.Öcsém első robogója egy CPI Hussar volt,azon irgalmatlanul gagyi gumik voltak.Szárazon is katasztrófa vizes úton pedig használhatatlan.Kezelhetetlen volt.
Suzukin mindig Metzeler ME7es volt az szárazon nagyon hamar felmelegedett és tapadt de nedves úton se csúszkált, annyi hogy 10-15 ezrenként csere mert elkopik.
macilaci78 Motor száraz súlya nálam 77 kg én vagyok 75 kg.Még jó hogy sose estem el szerintem művészet lenne utána talpra állítanom a motort főleg ha alatta fekszek[ Szerkesztve ]
-
d@vee
őstag
válasz vadászcsiga #75071 üzenetére
Szerintem ne tedd ki, rosszabbul ne járj.
Bár még 2 hete van meg a robogóm és előtte összesen 5 percet motoroztam a 23 évem alatt, ellenben a sok biciklizés hatására szinte egy perc alatt megszoktam a döntögetést és fékezgetést. Kicsúszás még nem volt, pedig van egy kanyar amerre járok, tele sóderrel de 30 körülre lassulok, így nem vágódtam még rajta
Viszont a kertünkben csaptam egy kört, a füvön fékeztem 15-el, mintha be se húztam volta, olyan sebességgel csúsztam tovább. Na ott azért megijjedtem picit[ Szerkesztve ]
Ja
-
vadászcsiga
félisten
Zip papír szerint 84kg, nem könnyű sztenderrol levenni. Gumirol nem sikerült megállapítanom milyen gyártmány. Még gyári, nem tudom Piaggioék mit raknak rá, lehet hogy egy premiumba még be kéne ruhaznom, bár ha ugyanúgy egy nejlon darab kerül alá, akkor a tapadás bármilyen gumi alatt megszűnik.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi99
addikt
Sziasztok
Egy szakmai kérdésem lenne.
Tákolok össze most egy baotian 50-es kis csoda robogót.
Full amatöröktől vettem ,üzemképtelen leharcolt állapotban......
Most járok a fékeknél... természetesen az se ment, be is volt ragadva minden.
Most a markolatnál az elsö ,hátsó féknél kicseréltem a hidraulikus pumpa ,részt ,vettem karokat stb....
Most az a problémám ,hogy max 2cm-t tudok mozgatni a karokon , utánna már blokkol a fék...
a kerekeknél jól mozog a munkahenger ... betét nem ér hozzá ,de sajnos blokkoltatni nem tudom a kereket , mivel azon a 2 cm-en nem tudok akkor erőt kifejteni
Légteniteni probáltam ... viszont nem jöttem rá ,hogy hol tudnák ezen állitani valamit....Ötletek? Valami spéci fékfolyadék kellhet? Úgy tudom ,hogy olaj és olaj közt ilyen különbség nincs... mert egyik sem összenyomható...
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Peugeot gurtner 12-es karburátorhoz alapjárati fúvókában kérnék segítséget. Nem találok sehol ilyet. Hosszúkás kivitel és egy M3-as menetben végződik. Az alábbi szerkesztett képen hasonló van.
Vagy ha esélytelen, akkor valakit tudtok pest környékén, aki feldörzsárazza 36-ról 40-re?
Előre is köszönöm! -
SoulReaver
veterán
Üdv urak!
Robogóra tud valaki esetleg matricát gyártani?
A gyári matrica kicsit viseltes, és akkor már egyedibbeket tennék a helyükre.
Ebayen elég húzós az áruk, meg nekem nem komplett kellene, csak a far idomra. (Yamaha aerox)
Egyébként most lesz átépítve a kis morcoska 70-es re.
Ha érdekli majd a topikot, teszek róla képeket!
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
Nagy homályban élek,légyszíves valaki világosítson már fel.
Manuális szivatós robogót hogy kell indítani akkuról?
Indítózás közben húzni kell a szivatót vagy esetleg gyújtás nélkül rúgjak párat rá szivatóval??Még nem vettem akkut a mociba,csak amikor cseréltem a gumikat a kerekeken akkor csináltam meg az önindítóhoz vezető szakadt vezetéket és kivettem az akkut próbára a Derbiből.
Mostmár nagyon ott tartok hogy veszek bele akkut,és szeretném tudni hogy kell/lehet egyszerűen beindítani.
-
perge666
veterán
válasz SoulReaver #75082 üzenetére
Rúgás előtt míért kell meghúzni a szivatót párszor??
De én az önindítós indítást kérdezem,a rúgásos az megy.
-
ricsi99
addikt
válasz perge666 #75081 üzenetére
Manuális szivató: Kézzel húzod is inditasz. Amikor beindul vársz pár másodpercet és visszaengeded... majd kitapasztalod meddig kell húzni....
Az automata verzió annyiban más ,hogy az alapból "húzza a szivatót" éss amikor jár a motor akkor egy elektromos bimetál 10-60sec szépen "elengedi"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ricsi99
addikt
Én gyűlölöm.
Amig tökéletes addig nincs gond.
De aztán ha gáz van ,találd ki mi a gond...
egy komplett hétvégém ment rá mire kiderült ,hogy néha beakad a gépemen....
addig kb 30* szedtem atomjaira a karibt /pucoltam ki és állítgattam.Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
perge666
veterán
válasz SoulReaver #75086 üzenetére
Ne is mondd,az SR emiatt többet is evett.
-
őstag
Sziasztok!
Kymco People 50-es robogónál olyan problémám lenne, hogy nem működik se az első, se a hátsó világítás. Az indexek mennek, a távolsági fényszóró is felvillan, vajon mi lehet a hiba? Gondolom valami érintkezési probléma lehet, és vajon tudom-e én orvosolni, vagy mindenképpen szerelőt kíván? Nem tudom mennyire bonyolult átnézni a világítást. Köszi előre is.
-
ricsi99
addikt
Elsö körben szereld le a kormánykapcsolót és nézd meg műszerel vagy 1 db izzóval hogy kap e áramot egyáltalán a világitás kapcsoló... ...ha igen akkor nézd meg a vezeték színét ami kimegy és lebonthatod az elejét és megnézheted elöl ,hogy a csatlakozók nem e rozsdásodtak szana-széjjel.
Ha a kacsolónál se mérsz áramot akkor inkább szerelő... ha nem vagy profiEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Lenne nekem egy Runnerem és mostanában azt produkálja, hogy a fordulatszámmérő össze vissza ugrál, 6500-ről 7500 és vissza. Van olyan is, hogy gyújtás levétele után a mutató alapjáraton marad, újra kell kapcsolni a gyújtást, hogy 0ra menjen. Mi lehet a baj? Köszönöm előre is!
-
-
Grenczii
tag
válasz molnarpeter #75078 üzenetére
Meglett a fék nyikorgás oka,leszedtem a féknyerget és kiesett egy pici kavics,valahol olyan helyre szorult be hogy nem tudott kiesni csak hangja volt rendesen.De biztos ami biztos széleket is letörtem reszelővel most tökéletes köszi
[ Szerkesztve ]