-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #69032 üzenetére
Szia!
Jelenleg Aprilia SR 50 -em van, korábban Yamaha Aerox -om volt. Mindkét gépet én ajánlom. Bármelyiket is veszed, elégedett leszel.
Malaguti F12- nek gyenge a lámpája, én akkor annó ezért vettem inkább Aeroxot. (~2012-ben. Lehet az újabbaknál már nem áll fent ez a probléma!)
-
Expendable
aktív tag
válasz Kobun1980 #69076 üzenetére
Az Aerox-ot én is tudom ajánlani. (R6 után végül robogóban is maradtam a Yamahanál)
Igaz, még olyan nagyon sokat nem mentem vele, de nem bántam meg.
Alattam olyan 80 körül megy (72 kg vagyok) és nekem fontos volt, hogy tudjam valamennyire tartani az autók tempóját, mert a pesti forgalomban hamar a földön találod magad, ha esetleg akadályozni merészelsz valakit.
(Megmondom őszintén engem is tud idegesíteni a 40-el száguldozó robogós, ha nem tudom kikerülni kocsival)
Itt a kicsike: robesz
valaki nem tud esetleg gyári kék hátsó idomot? Nem tetszik a mostani és sehol sem találok -
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #69137 üzenetére
Segítségként, olvasd át és legközelebb már menni fog!
PROHARDVER! - abszolút kezdőknek -
Topikgazda
válasz Kobun1980 #69135 üzenetére
Na, átnéztem neked.
Először is mivel nem értesz hozzá, ezért neked olyan robogót kell nézned ami minél közelebb áll egy gyárihoz, ezeknél a legkevesebb a kockázat. Lehet jó tuningot is venni, azokat is össze lehet rakni profi szinten, de azt csak annak érdemes megkockáztatni aki vágja is a témát, de még így is benne van a kockázat a vételben, mert ki tudja, hogy ki és hogyan rakta össze, mennyi a valós km benne stb.
Nem, nincsen gyárilag 70-es hengerrel szerelt robogó, ezek mind tuningolt gépek amikről mint feljebb írtam, lehetnek akár jók is meg rosszak is. A lényeg, hogy nem neked való. Ha akarsz később tuningolni, akkor majd megteszed a gyári sajátoddal. a másik, hogy csak karbis robogókat nézzél, 2Tnél kerüld a befecskendezőt.Az egyik amire azt mondom, hogy ajánlott. Az ára viszont magas, ha oda jutsz akkor alkudj belőle.
Szintén befecskendezős, felejtős.
Bár nem gyári (polírozott dekli stb), viszont elég igényesen néz ki, érdemes megnézni.
Szintén nem teljesen gyári, de egyben van az egész, érdemes megnézni.
Látatlanba így többet nem lehet segíteni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Kobun1980 #69240 üzenetére
Az első linken a Piaggio szép és biztos, hogy jó is. A blokk benne nem vizes hanem levegős, ezt azért vedd figyelembe. Ezért is kedvezőbb az ára. Ha megvannak a külföldi papírjai az csak jó, bár nálunk nem számít semmit sem, mivel jelenleg nem kell semmi az 50-es motorokra. Ha nagyobb robogó lenne, akkor már nagyobb értéke lenne a papíroknak.
A második linken sem tűnik rossznak a motor, de az a 38 ezer km már tényleg sok. Használhatták rendesen és kétlem, hogy ez a sok kilométer még bontatlan blokkal párosulna. Ugye már múltkor mondtam, hogy alapjában véve nincs gond azzal ha már nem gyári a motor (lehet az tuning miatt, vagy csak sima felújítás), csak az a nem mindegy, hogy milyen cuccokat raktak bele és milyen hozzáértéssel. Ja, és a fényezése már tuti, hogy nem gyári.
A harmadik linken lévő jónak tűnik. Drágább, de ez jó eséllyel teljesen gyári.
A negyedikről ugyanazt tudom mondani mint a harmadikról.
Az utolsó, a Gilera szerintem igen jónak tűnik. Az hogy van rajta pár karc, meg hogy jön le róla egy-két helyen a matrica az csak egy dolog, ezek javíthatók De úgy összességében az egész motor jónak tűnik.
Én az utolsó hármat nézném meg.(#69242) Yosolo28 Én még nem láttam, hogy ilyesmiket használnának valahol. Még crossmotorok-nál sem, pedig ott azért nem mindegy. Olyan szinten mint régebben a moto gp (125-250 2T, még régebben 500 2T) viszont elképzelhetőnek tartom sőt, úgy gondolom hogy szinte biztos.
(#69246) martillo Ennek az oldalán is ott van egy vakcső amit majd le kéne vágni és behegeszteni. Azért majd tedd mellé a régit ha úgy van. Kíváncsi lennék rá, hogy milyen eltérés van a kettő között.
(#69251) pellesmartin Igen, az a szíj már cserés, másfél mm már számít. A görgők szintén cserések. Szerintem - legalább is amennyire így képről látszik - jó még az a kuplung. Kicsit csiszold meg mielőtt visszarakod, és féktisztítóval is adhatnál egy kicsit úgy az egésznek, mert már egy kis pucolás is ráférne.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Vanek úr
csendes tag
válasz Kobun1980 #69240 üzenetére
Szia,
A nálam okosabbak majd segítenek, ahogy eddig.
Részemről csak két észrevétel:
"kép alapján nem tudom eldönteni,hogy karbis-e, illetve DT, vagy DD"
Ha van rajta berúgókar, akkor karbis.
Továbbá még annyi, hogy az én Sr50-emen még gyári mindkét gumi 12500km futás után, és még bőven jó a profilmélység, szerintem 15000-et simán elmegy. 105kg vagyok. Ha 10000km-es Sr-eken nem gyári a gumi, akkor gondolom jóval több van bennük.
Ezen hátul gyári, elöl új. Gondolom megcserélték.
[link]Üdv.
[ Szerkesztve ]
...nincs klímám, windows van.......
-
x50benelli
csendes tag
válasz Kobun1980 #69746 üzenetére
Itthoni első tulajost nézz ha lehetséges. Annak többnyire lehet hinni.
Én mérnök ismerőstől vettem. Ez rendesen be lett járatva ahogy kell, nem tépte neki soha. Még az oldaltámasztót is módosította kicsit, így nem lötyög, mint gyárilag. Sőt pl. kerékagynál a csavart újrahúzta nyomatékra, meg még 1-2 helyen. Gyárilag meg volt tépve mind. Olyan szépen gurul alig akar megállni gáz nélkül.
A minap megkérdezték az aldi parkolóban a hangja/külső alapján, hogy új? (Valami x-maxos csóka volt)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Kobun1980 #72950 üzenetére
"Ezért a pénzért azonban 50-es Runnert, vagy SR-t is kapok 5-8 eveset, vagy régebbi Aeroxot."
Teljesen jo az irany. En inkabb neznek egy fiatalt ezek kozul, ami boven kijon 300k-bol vagy alatta esetleg, mint egy 125-os Vespat. 125-osokbol nagyon nehez kifogni Vespabol olyat, ami tuti vetel, raadasul 90%-uk Olasz import, csillio km-el, ami nalad fog visszautni.
Raadasul azert a Vespa-nal erosen dominal a marka miatti tularazottsag is.Plusz, ha 125-ost nezel, akkor szamold hozza meg a jogsit is a vetelarhoz(mert gondolom legalisan akarnakd vezetni ).
A fentebb emlitett 50-esekkel siman fogsz 70-et menni es eleg dinamikusak ahhoz, hogy tartsd a forgalom ritmusat.
Nincs gond a leghuteses blokkokkal se, de a vizes altalaban kicsit erosebb, hutes szempontjabol jobb a varosban.
De hogy ellent is mondjak magamnak: van/volt sok vizes meg levegos blokku motorom/robogom BP-n, de egyikkel se volt semmi gond hutes szempontjabol.
En azt ajanlom, hogy nezz most egy jo, fiatal 50-est, akar a felsoroltak kozul. Menet kozben eldontod, hogy kell-e neked a nagyobb robogo/motor, meg kialakul majd, hogy pontosan milyen tipusu robogora vagy esetleg motorra van szukseged.
Ha oda jutsz, hogy jogsit csinalsz es motort valtasz, akkor minimalis bukoval fogod tudni eladni barmelyiket, ha tisztesseggel karbantartod. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Kobun1980 #73166 üzenetére
A masodik amit a legtobb nyomtatvany boltban meglehet venni, kb az a "hivatalos", annyi kulonbseggel, hogy abban hianyzik 1 sor, a vevonek es az eladonak fel kell tuntetnie az allampolgarsagat(2 v 3 eve kotelezo).
De az az igazsag, hogy ezeknek a reszleteknek nincs nagy jelentosege egy segedmotornal. Nyugodtan hasznalhatod barmelyiket.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz Kobun1980 #73745 üzenetére
Én speciel úgy, hogy akkora kotványnak néz ki, hogy meg sem merik közelíteni.
Meg az enyém elég ritka darab is, de annyira nem, hogy "ritkaságnak" számítson. Ráadásul a márkája (Peugeot) is olyan, hogy az amatőrök is tudják, hogy "olyat ne".
Még másik motort/robogót sem mernek a közelébe rakni, hátha átugrik róla a "szopóroller" vírus. Nem, hogy még ellopják...-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz Kobun1980 #73837 üzenetére
Bármelyik jó a kettő közül. A motul gyakorlatilag ugyanazt használja mint a castrol. Jó cucc, ennél a fajtánál keveset kell csak a szivacsra fújni. Nagyon jól megfogja a koszt. A hátrány annyi, hogy nagyon nehezen tisztítható a szivacs utána, csak benzinben fog menni. A kezedről is alig tudod leszedni.
A hagyományos olajalapú mint a másik amit vettél ugyanolyan jó, csak többet kell ráfújni. Tisztítani egyszerűbb lesz ezután, mert forró mosószeres vízben is elvégezhető.
Ha nincs semmi otthon akkor azt is meglehet csinálni, hogy fényes papírfelületre vékonyan szét kell kenni motorolajat, majd a légszűrőszivacsot lapjával rátenni az olajos papírra, ezáltal egy olajos réteget adni a felületének. Ugyanolyan jól megteszi mintha kimondottan erre való olajat használnál.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
x50benelli
csendes tag
válasz Kobun1980 #73987 üzenetére
Vezetési stílustól függ, ha nem döntögetsz kanyarban még maradhat erre a szezonra, viszont ha előáll egy vészhelyzet, ami ne legyen, de ha hirtelen irányt kell váltani, lehet a jelenlegi gumival elcsúszol, az újjal meg nem. Autónál is fontos a jó gumi, de mivel itt csak 2 kerék van fokozottabban érvényes.
Csak egyforma márka/típus legyen elől hátul. Így nem érhet meglepetés, mivel egyformán tapadnak.[ Szerkesztve ]
-
dond
csendes tag
-
Topikgazda
válasz Kobun1980 #73982 üzenetére
Homokban/terepen a szélesség és a bordázat (mintázat) a mérvadó, na meg hogy hány bar nyomás van benne. Ott nincs különösképp (vagy legalább is akkora) szerepe annak, hogy mennyire keményedett el, aszfalton viszont annál inkább.
(#73989) Ha viszed a kereket akkor bármelyik gumis átgumizza. Itt a gond abból szokott lenni, hogy a gumisok közül nagyon kevesen tudnak robogókereket centírozni...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Kobun1980 #73997 üzenetére
Ha BP-en belül használod leginkább, tehát aszfalton, akkor mindenképp érdemes (ajánlott) cserélni.
"csak kellene egy olyan gumis találnom, akihez betolhatom a robit, és nem kell a leszerelessel babralni"
Na az viszont nehéz lesz. De hátha tudnak itt ajánlani valakit...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Kobun1980 #73997 üzenetére
Kék Holdban cseréltettem. Telefonon kértem időpontot, 3 hétre adtak, mentem a megbeszélt időre, egy órát mondtak, addig a tömb körül sétáltam, ettem egy gyrost, mire visszaértem, kész volt, fizettem.
Fizetés közben jött egy arc, hogy neki máris azonnal cseréljék le a Harley-n a gumikat, nem tud várni, míg időpontra kerül. Elhajtották, nem borítják fel a naptárat, ha van üresedés, akkor megcsinálják. Emberünknek nem tetszett, szitkozódva távozott. Nekem szimpatikus volt a hely hozzáállása, mert ha nem így tesz, akár az én robogómat is félre dobhatták volna.
Levették a kerekeket, kipufogó tömítést is cseréltek, a csavarokat megjelölve tették vissza, a fékek állapotát is megnézték. Kop-kop, 2 éve semmi baj nincs az ott érintett dolgokkal.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Bib
őstag
válasz Kobun1980 #74204 üzenetére
A gyári levegőszűrő is mosható, megfelelő szűrést és fojtást ad a karburátornak a helyes működéshez. Önmagában egy " tuning" szűrő nem sokat ér, általában nagyobb fúvókát igényel.Valószínűleg ezért összefügg a te problémád. Igen az a cső a szekunder levegő csöve volt, amin keresztül a katalizátor jutott oxigénhez így hatékonyabb.Ha nem gyári a kipufogó akkor nincs rá szükség, ha gyári, akkor viszont jobban kokszólódik nélküle. Egy kis szivacsdarabot bele lehet tenni, hogy a szíjhoz nem menjen még több kosz vagy víz esetleg. De még jobb lett volna a dobozt a szeleppel meghagyni a helyén
-
KTMHobby3
tag
válasz Kobun1980 #74436 üzenetére
Nem olyan nagy ügy, ahhoz hogy elinduljon két dolog kell, benzin, meg szikra. Kezd a szikrával, ha az erős, akkor benzint nem kap. Önts a gyertya nyílásba egy gyűszűnyi benzint, ha beindul, akkor benzin nincs. Át kell nézni a rendszert hogy miért nem jut el a benzin a porlasztóig. Ha meg szikra nincs, akkor azt kell végigvizsgálni. Először gyertyacserével célszerű kezdeni.
-
suste
veterán
válasz Kobun1980 #74451 üzenetére
a sima 95-ös benzin nagyon koszos, ezt már én is tapasztaltam
ha jót akarsz magadnak, akkor 100-assal jársz (esetleg az extra 95-ös is jó lehet, ahol van ilyen)
ezekkel téli leállás után sincsen probléma
1 hengernél/karburátornál hamar kijön a kisebb üzemanyaghiba is.... -
Topikgazda
válasz Kobun1980 #74651 üzenetére
"Az mivel van amúgy összefüggésben, hogy mennyire fustol a kipufogó?"
A motor üzemi hőfokával, az olaj minőségével és nem utolsó sorban az égéstérben található mennyiségével van összefüggésben. Gondolom hidegen produkálja nálad a túlzott füstölést a nem kevés indítózás után...?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #77055 üzenetére
Köszönöm szépen a véleményed és, hogy leírtad a tapasztalataid.
Szerintem ez lesz a befutó, mivel:
-tetszik
-ilyen még nem volt
-kevesebb pénzért újabbat lehet venni
-a zárt bukó végre beférHa alap 50-es, mennyi a max sebessége? Tudom 45, na de nem papíron.
Gondolom ezekbe nincs riasztó. Bár nem tudom van e értelme? -
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #78480 üzenetére
Én is örülök, hogy ezt választottam. Vettem bukót is, és befér Igaz 1-2 cm le kell nyomni, hogy bezáródjon, de nem feszül annyira, szerintem ez nem akkora probléma.
Nem láttam, hogy rozsdásodna. Igaz annyira alaposan még nem vizsgáltam meg.
Lehet lecserélném én is, hogy picit jobban menjen. Melyiketajánlanád\ajánlanátok?
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- Fotók, videók mobillal
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...