-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #86000 üzenetére
Folytatódnak a bejáratós anomáliák. :-) A kuplung meg az egyéb perifériák mikortól számítanak 'bejáratottnak' ?
700 km:
Nem tudok szépen elindulni a motorral. Vagy bénázásaim közepette azonnal rámegy a kuplung, leesik a fordulat és legalulról próbálja meg felszenvedni az elindulást a motor, vagy iszonyat mód felpörgetem és csúsztatom a végtelenségig. Nagyon bosszús vagyok magamra, emiatt.A másik, hogy már legalább 3x történt, hogy indítózáskor, mintha így megszakítanák a folyamatot, abbamarad a dolog, újra ráindítva pedig azonnal beindul a motor. MIntha pont a sürítés ütem előtt 'akadna el' az önindító.
Kis bosszantó apróságok ezek, ja és persze 3500-ös fordulaton megmaradt a "torpangatás" is, amit nem tudok másképp nevezni. Mintha ki-kihagyna a gyújtás, olyan érzet.
Az 1000 km-től várom az áttörést. (persze, miért is? fingom nincs)
-
Gabis
őstag
Sziasztok! A Scarabeo 50 2T-m nemrég tért vissza általános szervizből (szíjak, szűrő, gyertya, karbipucolás, beállítás stb.). A szerelő elmondása alapján, szándékosan nincs magasabb alapjárat beállítva, hogy mikor bemelegszik, pont jó legyen, illetve ebben a melegben az automata szivató már elveszi a plusz delejt, ezért instabil a működés amíg be nem melegszik (ha jól értettem). Ez azzal jár, hogy hidegen csak gázadással indul, és nem is hagyhatom magára (pl. elpakolni a hátizsákba, bukófelvétel) hanem játszanom kell a gázadással mert leáll. Ezt 1/2 vagy 3/4 óra állás után is megteszi. Ha már megyek vele, minden rendben, pöpec. A kérdésem, hogy ebből tényleg ennyit lehet kihozni, vagy mire kellene még ránézni? Előre is hálásan köszönöm.
-
Winchester95
őstag
Szia.
Ugyan ilyen volt nálam. Igaz kézi szivatós.
"Hidegen" szivató nélkül kb fél rúgásra indult.
Melegen ugyan ez.
Egyenletes alapjárat.
Nem fulladozik/ áll le.Volt már piaggio is.
De az mindkettő auto szivatós volt.
Azokkal sem volt gond.Szerintem nem normális, nyilván be tudta volna állítani /javítani a szerelő hogy fasza legyen.
Csak gondolom ideje sem volt, meg lehet hogy neked is sokba került volna.
El lehet ezekkel játszadozni elég sokat.Gyertyakép mindent elmond szerintem.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86001 üzenetére
Nem tudok km-t mondani, de az elejen nekem is fura volt a kuplung erzesre, kicsit hasonlo ahogy mondod, most hogy belegondolok.
Probaltam allitgatni a holtjatekon az elejen, ahogy nekem kenyelmesebb, de szep lassan "osszeallt".Az inditozas meg a torpanas az passz.
De valamikor majd osszefutunk aztan megnezzuk az enyemmel osszehasonlitva. -
Gabis
őstag
válasz Winchester95 #86003 üzenetére
Köszönöm szépen a választ. Rákérdezek a szerelőnél, hogy mi az álláspontja ezzel kapcsolatban, és ha nem jutok előrébb max valahogy hazajuttatom vidékre a gépet, mert otthon barátibb árakon, bejáratott szerelőkkel eddig mindig elégedett voltam.
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #86004 üzenetére
Halihó, oksa és köszönöm előre is. Aztán hátha 'addigra' elmúlik. :-D
A lámpán is tudtam állítani, igaz szerintem az is be van menetrögzítőzve, mert a csavarral együtt fordult a lámpatest irányba. nem baj, jó lesz. Még este kipróbálom a világítást is, hogy jó helyre megy a fénycsóva. -
Winchester95
őstag
Szerintem levegő/karbi beállítás/ tisztítás gond van.
Esetleg fals levegő.Vagy még a szivató is baszakodhat.
De amúgy te is tudsz tenni az általad említett hiba ellen.
Kicsit el kell tekerni az egyik csavart.
Mondjuk ha már szerelőhöz vitted akkor igazán megtehette volna ő.Van egy tippem, ott kell hagynod a motort.
Mert nem úgy működik a motor ahogy kellene.
És/vagy nem tudna állítani rajta mert az állításra nem úgy reagál ahogy kellene.Ezért van nálam egy motor több ideig. Ki is kell próbálni pár napig és nem csak az udvarba menni vele mert csörögni fog a telefon hamarosan. :D
-
-
-
Gabis
őstag
-
FeniX-
aktív tag
válasz Barret001 #86013 üzenetére
Jó-jó, de még a kismotor kategóriába beleférek. :-D
Hazafele megint rám akarták melegíteni az autós pályamatricát a benzinkúton, úgyhogy inkább a telefonról össze-majomkodtam magamnak.
Esztergom pedig még mindig nagyon szép!80-nál már iszonyatosan rezonál minden. Azthittem a 250-essel is "gáz" az autópályán (M0) menni, ezzel aztán meg végképp, de végülis elég volt a 10 lóerő ide is.
(Kis átszólás, de a nagymotoros topicban mondják minden szituációban előszeretettel mindenre, hogy "az kevés lesz".)
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #86012 üzenetére
Első keréknél ennyire kopik a festék a felniről, vagy rosszul látom..?
Más (Már ha belefér a topikba): Tegnap lementem a Rába partra Nickre, horgászbemutatót tartottak. Meglepődtem leértem, egy csomó veterán motor állt ott. Ha jól értettem, Szelestén volt valami veterán piknik, csak utána megálltak Nicken is.
Volt MZ, Pannónia hegyek......
Benzinszag, kétütemű füst, Pannónia pöfögés.... Jaj de jó volt látni, hallani..És szagolni is!
Körbenéztem, volt Simson Swalbe, KR2, Komár is.
Tisztelet ezeknek az embereknek, hogy karba tartják és megmutatják ezeket a letűnt kor emlékeit.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #86015 üzenetére
Első képen ami feltettem, az oldalkocsis Pannónia, és a BMW közt áll egy kék szoci kismotor, igaz hogy csak kevés, de jellegzetes részlete látszódik.
Aki így ránézésre felismeri, az velem együtt nem mai gyerek...... -
Barret001
addikt
válasz Zoli bácsi #86016 üzenetére
Az ottan a szúnyog Ritka randa konstrukció.
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86016 üzenetére
Kis Mustang ? Nekem nem tetszettek sose, de régebben volt egy szép 634 350-esem, bánom is, hogy eladtam, csak sajnos akkoriban nem volt rendes helyem tárolni.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz zombei #86018 üzenetére
Persze, Mustang.
Kamaszkoromban errefele elég lenézett gépsárkány volt, még a Verhovina vagy Riga is nagyobb presztízzsel bírt nála.
El is tűntek, hamar, viszont abból a korból a Simsonok egy része még mindig szalad.
Szomszédomnak volt, elég csúnyácska volt azzal a keskeny tankkal. Viszont sokat elment.
zombei : Nálunk a járműboltban 90' körül sokáig állt egy 350-es, fekete Jawa. Pontos típust nem tudok, már 12V-os rendszere meg elektronikus gyújtása volt úgy emlékezem. Sokáig ott állt, nem vették meg, akkor már megcsapta az embereket a nyugat szele, özönlött be a nyugati használt autó, meg motor, bár utóbbiból jóval kevesebb..Na, azt a fekete Jawa-t sajnálom hogy nem vettem meg, bár ha nem katona lettem volna fizetés nélkül, lehet ez a történet másképp végződne.....
Ha valakit érdekel a Mustang, itt egy kis cikk róla: [link] -
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #86016 üzenetére
36 éves vagyok,nekem annyira már nem kéne ismerni,de rögtön kiszúrtam a tankjáról.
Vagy 15 éve havernak szereztem egyet,ha jól emlékszem 10000ft alatt le is szállították.
Elég ütött-kopott volt,nehezen indult,de ha beindult akkor ment amíg volt benne benya.
Vagy 50-55-el bírt menni,ha elkapta a lendületet még húzott is.
A berúgóját meg a váltóját nagyon utáltam,nekem akkoriban simsonom volt,az ahoz képest maga volt a kánaán. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #86019 üzenetére
Nekem volt, ráadásul pont ugyanilyen kék. Bár nem tudom, hogy ezen gyári-e még a fényezés, de az enyémen az volt, kb 15 éves voltam.
Amit nem szerettem benne, azok a fordított sebességek voltak (1 fent, a többi alul).--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86015 üzenetére
Nem, az még a gumisnál frissen felrakott gumis procedúráról a szappanhab.
Jók a képeid, nagyon!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #86015 üzenetére
Szia!
Ezeket láttam én is Szelestén. Elmentem oda a veterán motorommal. Találkoztam barátokkal, jót dumcsiztunk. Nagy élmény volt.
Kösz a képeket. -
perge666
veterán
válasz Barret001 #86021 üzenetére
A simson más kategória???
Ne vicceljél már,az is mind ugyanolyan f*stalicska mint a mustang,állandóan szerelni kellet mindet.
Régebben volt 6vagy 7 simsonom is,ebböl 2db volt amit már ramaty állapotban vettem,ami frankó állapotú drága volt,azzal sem szívtam kevesebbet mint a lerúgottal.
Soha többet simson még ha utánam hajítsák sem! -
Zoli bácsi
őstag
válasz perge666 #86025 üzenetére
Na.....Nekem 3 Simsonom volt, amit újan vettem. Sokat nem mentek, én szerencsés voltam, kapcsolatok miatt hozzáfértem újhoz, a két éves szinte új áron elment (Szocializmus...)Haveromé nagymotornak lett levizsgáztatva, két személlyel nyúztuk. Kb. 25 éve átvettem, megvettem tőle, kellett neki a hely a pajtába. 60 ezer km volt benne. Ismertem, gyári blokk, gyertya meg megszakítón, gumikon kívül hozzá nem volt nyúlva. Lánc, minden gyári volt. Hozta a gyári végsebességet.
Iszonyú strapabírók voltak, erősen kitűntek minőségben a többi akkor kapható motor közül. Haveri körben azért volt mindenféle csettegő, Romettől a Verhovinán keresztül a 250-es ETZ, MZ-kig, szóval az ember azért látta melyik gép mit bír.
Állítom, egy Simson megkímélve lazán elmegy kopó alkatrészek cseréjével minimum 100 ezer kilómétert, hogy nem kell megbontani. Ezt a régi, 70-es évekbeli (Tán a 80-as évek elejiek is) MZ TS-ek is tudták. ETZ ami volt a haveri körben, 20e. km után vesztette az erejét, 30-35 ezernél furatták, már nem ment neki a szélnek nekik 5. fokozatban.Romlott a minőség, de a Simson valahogy tartotta, az utólsó szériások is sokat bírtak.
Persze a lerúgott barkácsolt példányok biztos szerelgetést igényeltek, de egy gyári új Simson évtizedekig elment. A haveromét eladtam, mert rájöttem hogy nincs alkatrész. Akartam rá tenni új hengert dugattyúval. De a török henger nem jött össze a lengyel dugattyúval.....Az utángyártott kipufogó 2 mosás után rozsdásabb volt mint a gyári 15 éves.....Szóval új gyűrűket, csapszeget kapott, és eladtam, biztos most is fut valahol......
Ja, 60 ezer km-nél nem volt látható kopás a hengerben! Úgy hogy nyélgázon volt hajtva. Főtengely sem kottyant.
Egy gond volt mindegyikkel, nekem a 6V-osak voltak, az akkumulátort soha nem akarták tölteni, de mivel csak az indexhez, meg parkolófényhez kellett, nem volt akkora hiba. -
qtasó
csendes tag
Sziasztok! Van egy Suzuki Address 50 4T, amit el szeretnék adni, de nem tudom, hogy mikori évjáratú. Itt olvastam, hogy meg kell nézni a felniket illetve az idomokat, de sehol nem láttam erre utaló jeleket. A tükrök hátoldalán van egy karikában E9, illetve a hátsó macskaszemen E12, de máshol nem találtam semmit. A vázon jobb oldat találtam egy CA44A-110528 és a bal oldalt egy A404-235621 számsort, illetve egy piros matricát amin a kínai írásjelek mellett volt egy JBH-CA44A . Ha jól gondolom ez a (CA44A ) a motorkód lehet. Neten utánakerestem és elvileg ezzel a kóddal 2008-ig gyártották. Esetleg tudna valaki segíteni, honnan lehetne még kideríteni, hogy mikor évjáratú?
-
J&P
tag
F*stalicskázásra reagálva.
1987 nyarán került hozzám újonnan piros, egy s51B 4 sebességes. Mai napig megvan, karburátoron és az abroncsokon kívül minden eredeti rajta. Nyilván ráférne már egy esztétikai frissítés de teszi a dolgát.
Ja, nem mondtam igazat, a lendkerék oldali ék sem, és a megszakítókalapács sem eredeti rajta.
Nekem nem kellett állandóan szerelni, karban volt tartva, ennyi. -
KTMHobby3
tag
válasz Barret001 #86027 üzenetére
Egyáltalán nem mindegy hogy milyen gazdája van egy Simsonnak. Sok évvel ezelőtt vett a fiam egy lerobbant S 50-est. Az utolsó csavarig szétszedtem, megjavítottam rajta mindent és újra festettem. Később kapott tirisztoros gyújtást, meg indexet. Lejött vele az Adriára velünk, mi kocsival mentünk. Az ezer km-es úton semmi baj nem volt vele.
Képek:
Felül, amikor először próbálta ki a fiam. Alul, az Adria mellet. Ezek a képek 34 éve készültek. Ez meg egy 16 LE-s Simson, 130-at megy:
-
perge666
veterán
Ennek csak örülni tudok hogy itt mindenkinek jól üzemel a simsonja,nekem sajnos csak a szívás volt vele mindig.
Ez olyan hihetetlennek tűnik hogy tényleg mindenki elégedett vele,amikor még nekem is volt akkor meg mindenki köpködte őket………Az utolsó simsonom egy S53 volt vagy 8 éve,mondom ez biztos jó lesz,de ez is csak szivatott,pedig karban volt tartva mint a többi,de nem akarok okoskodni,mint írtam örülök hogy más nem csalódott benne.
U.I. : Bocsi ha valakinek a lelkébe gázoltam,nem ez volt a célom.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
-
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #86032 üzenetére
Azt tudnod kell hogy az NDK-s motorok sokkal jobbak voltak, mint a többi szocimotor. Jobb anyagból készültek. Abban az időben csak ezeket lehetett kapni. Mi, a nejemmel egy 150-es MZ-vel 3 hosszú utat tettünk meg, mindegyik 3 ezer km fölött volt. Mindegyikről épségben hazaértünk. Talán csak Neked nem volt szerencséd velük.
-
Barret001
addikt
4 Simsonom volt,mind a négyet szerettem. Bárhova el mertem indulni velük.
-
Tamás9x
őstag
válasz Steve_Brown #86037 üzenetére
Pontosan, itt sokaknál megállt a tudomány, van alapjárat lehet neki rángatni kész
És volt a másik oldal, a ló túl oldala aki végigvette a fordulatokat és képes volt neki esztergálni egy tűt, csak hogy sehol se torpanjonhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz Steve_Brown #86041 üzenetére
Értem akkor a felelőtlen szegény keveréktől nem tud elégni a gyerty becsöppenni a dugattyú, illetve megsorulni ?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
pelgrim_v1
tag
Szép napot.
Egy Japánból belpiacos yamaha jog basic boldog tulajdonosa lettem. (Minarelli blokkos). Szeretem imádom megy mint az álom. 60 -ig tudtam menni (mert eddig van számozva a mutató de tippre 65-70 között találhattam meg a limitjét)
Mint kezdő jogos. Meg úgy általánosságban kezdő motoros. Pár tipp, tanács, javaslat ? Pesten fogom használni futkározni és másodállásban futárkodni
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz pelgrim_v1 #86046 üzenetére
Köss életbiztosítást...
És kitartást!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
pelgrim_v1
tag
válasz macilaci78 #86047 üzenetére
Miért?
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz pelgrim_v1 #86048 üzenetére
Mert kicsi a kereke, gyenge, gyengék a fékjei, nem veszik észre a forgalomban. Ha tegyük azt a nagykörúton a jobb szélső sávból be kell sorolnod a balrakanyarodóba olyan leszel mint egy ladik ami viharbna ki van szolgáltatva a hullámoknak. Ilyen esetekhez minimum valami reszelt motor vagy AM6 kell, hogy fel tudd venni a forgalom 70km/-ás tempóját.
-
Tamás9x
őstag
válasz pelgrim_v1 #86046 üzenetére
Simogasd meg, és add el 50-ig nagyon baba lehet a felett életveszélyes, mondom úgy hogy nekem is volt hajtottam mint a disznó, de azóta benőtt a fejem lágya. Minimum egy Aerox, de ha teheted Pesten 17 colos kerekek kellenek minimum 2T 70-125 vagy 4T125
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Apple notebookok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- További aktív témák...