-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
pelgrim_v1
tag
válasz Steve_Brown #86049 üzenetére
Érdekesség pont ma történt
Kelenföld, nem tudtam sehogy se a baloldali kanyarodó sávba bejutni mert nem engedett be a kocsisor, volt olyan akin látszott hogy direkt szóval felkeveredtem az autópályára (asszem m1 megy ott de javítsatok ki ha tévedek) és egy jó 3 km-en keresztül volt egy kis halál félelmem mert nem tudtam utána ki jutni a külső sávba hogy lejöjjek, Egy transitosnak tűnt fel hogy mit nyomorékoskodom ott és lassított hogy lassítsa a mögötte jövő forgalmat (le is dudálták szegényt) majd intett villantott hogy húzzak már ki jobbra és le a picsába
A terv az hogy decemberig ki termelek vele egy új honda pcx-et. Addig legalább megszokom/gyakorlom a motorozás valamennyire.
Rá kellett jönnöm hogy hiába hittem azt hogy robogóval többé néznek majd mint egy darab szar bicikli után. Tévedtem. Kocsival viszont nem fogok Pesten rohangálni és futárkodni. Az nekem hétvégi eszköz
-
Tamás9x
őstag
válasz pelgrim_v1 #86051 üzenetére
PCX az jó választás Debrecenbe van egy futár Supersoco-val . Elsárgultam az irigységtől, amikor megláttam.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz pelgrim_v1 #86056 üzenetére
Ez mennyíre feszített tempó? Elméletben 2 aksival 160km-t tud egy supersoco, elméletileg.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
pelgrim_v1
tag
válasz Tamás9x #86057 üzenetére
Óránként 3 cím a jó 4 cím a nagyon jó 5 cím profi /szerencsés. A biciklisek rövidebb a motorosok hosszabb címet kapnak így a cím szám kb egyezik, a motoros mégis több km és pénz (km után is jár pénz)
Nekem azon a napon átlag 4.5 cím/ óra volt átlag 1km és 3km között esőben. (Mondjuk én már túl vagyok 4000km-en biciklin szóval van Pesti kerékpáros rutinom ebből kifolyólag. Nem le nézés de egy kezdő 2-3 címet tud ki vinni az első hetekben óránként)
80-120km motorral 8 óra alatt átlag 4 cím/ óra átlag 3-6km közötti címekkel
Rekord havernak 180km 12 óra alatt
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz pelgrim_v1 #86058 üzenetére
Az szép tempó, minden elismerésem.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz pelgrim_v1 #86058 üzenetére
Mivel töltitek a telefont?
-
pelgrim_v1
tag
válasz Steve_Brown #86060 üzenetére
Egy 15ezres fast charger power bankal
-
pelgrim_v1
tag
válasz Tamás9x #86062 üzenetére
Kerékpáron nem kell állandó GPS (már) a belváros nagy részét fejből tudom. (Már a kis utcákat is ) mellette biztos ami biztos az egyik fülembe szól a Google maps szexi hangja illetve a spotify. A kis robogóval meg nem igazán szeretek le - le tekinteni mert megesz a Pesti forgalom szóval épp most keresek valami bukóba jó hangszórót vagy fülest mert az átlag fülhalgató nem fér bele
-
Tamás9x
őstag
válasz pelgrim_v1 #86063 üzenetére
Anno best buy volt a FreedConn T-Max, nekem már az egyik hangszóró rosszalkodik, de max hangerőn ment folyamatosan... 16K-ba vehettem...
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
mzso
veterán
Helló!
Elég tudatlan kérdés: milyen költségek jönnek a különböző kategóriás motorokra, a nyilvánvaló üzemeltetési költségen kívül? Az 50-eseket, 125-ösöket, mennyire terheli adó? (Biztosítás?) -
nyogo83
Topikgazda
Az 50-es gyakorlatilag kimerul a biztositasban: 3-5e forint korul evente.(vasarlaskor semmi dij nincs)
Afolott pl egy 125-os, mar vasarlaskor eredetvizsga+atiras+torzskonyv+forgalmi: ez nagyjabol 30-35e.
Utana evente sulyado(4-5e) es a biztositas(4-5-6e), valamint 2 evente muszaki vizsga 11-14e.Nyilvan ahogy a kobcenti emelkedik, ugy az atirasi dij, biztositas, sulyado novekedik.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #86069 üzenetére
Parkolasi dij nincs, csak 1-2 varosban(most hirtelen Gyor meg Debrecen ami remlik)
Fizetos ovezetben 2 kereku motorkerekpar varakozasa dijmentes, viszont mar 3 kerekunek fizetos(pl Piaggio MP3) -
Zoli bácsi
őstag
Ami még kimaradt, persze csak új vásárlásakor, az a regisztrációs adó.
Mikor újan vettem a 125-ös robogómat, legalább egy százassal többet fizettem a különböző sarcok miatt, mint a motor alap ára.
Amúgy nekem a biztosítás alig több (5e. egy évre), ha egyáltalán több, mint egy kismotorra.
Súlyadó nem nagy összeg, egy fagyizás ára, azt hiszem ötezer sem volt egészen.
Műszakit újan 4 évre adtak, utána azt hiszem 3 lesz, aztán kettő...
Szerintem nem nagy pénz, ha amúgy is karbantartott motor. Autómra odafigyelek, 18 éves múlt, új kora óta enyém, megint úgy átment műszakin hogy semmi nem kellett rá.
Ha belegondoltok, saját érdekünk is hogy gumi, fék, kormány, világítás rendbe legyen.
Fel lehet menni fizetős utakra rendszámos géppel. Lehet utast vinni.
Biztonságosabb a közlekedés, nem tartja fel a forgalmat a nagyobb gép, van tartalék előzéskor. Rendszámos gépre lehet casco-t kötni.
Pro/kontra, szerintem ha van jogsi, (meg zsé...) érdemesebb 125-öst venni, a fogyasztás ugyanannyi, karbantartás ugyanannyi. Éves szinten kb. 10-15 ezer ft-al több a fenntartás. Mondjam hogy kb. havi egy ezressel..?
Mentem kollégám 4T ötvenesével, meg ismerem a saját 125-ösömet. Azért jelentős a különbség dinamikában. A huszonötös egyenrangú partner városban az autósoknak, a rendszám miatt látják hogy nem ötvenes, nem éreznek ingerenciát a feltétlen megelőzésre.[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
válasz Zoli bácsi #86071 üzenetére
Nekem 50-es Gilera Stalkerem van.Milliméter pontosan azt tudja,mint egy 125-ös 4T Vespa. Eddig semmi gond nem volt vele,igaz még csak 17 éve van nálam 22 éves csak.
[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
aktív tag
Mit gondoltok az 50 köbcentisek rendszámosításáról?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Steve_Brown #86074 üzenetére
A rendszámozásnak nincsenek meg a feltételei, a régi robogók új forgalomba helyezésére az emissziójuk miatt amúgy sincs lehetőség. Az újaknál pedig még nincs törvénybe foglalva (talán nem is lesz). Pár évvel ezelőtt megoldották, hogy két személyt vihessenek rajta, és leműszakiztatták (cca. 30 ezer és két évente műszaki), de manapság talán már nem járható út.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Barret001 #86073 üzenetére
Ebben igazad van, de újonnan már nem nagyon lehet 2T 50-est venni. Lehet, de egyre kevesebb van.
Viszont azt gondolom, hogy a Te robogód városba közel annyit eszik (4-5litert tippelek, hajtva persze), mint egy kis fogyasztású autó. És a fogyasztás sarkalatos pont lesz.
Itt lesz a 4T 50-125-ösnek nagy előnye.
Steve_Brown : Szerintem kéne. Tudom, ez itt nem népszerű kijelentés lesz. De gondoljatok bele, ültök a csecse autótokba, puff, belemegy egy robogós. Káromkodik, aztán továbbhajt. Lehet több milliós károtok, a rendőrnek annyit tudtok mondani, piros robogó volt, fekete kabátos és sisakos driverrel. Tuti meglesz....
Minden országba rendszámozzák őket nem véletlen. Legtöbb robogós kötelezőt sem köt, ezért is jó lenne a rendszám, rendőr kiszúrná hamar az ügyeskedőket.
Én támogatnám a rendszámot, meg az egyszerűsített műszakit is, olyan feltételekkel, hogy ez ne lehúzás, hanem egyszerű legyen, olcsó, és ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról.[ Szerkesztve ]
-
palfitom
félisten
válasz Zoli bácsi #86077 üzenetére
Egyetértek, ezek mellett: "ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról"!
Sőt, én azt sem tartom jogosnak, hogy bárki közlekedhet pl. kerékpárral forgalomban, úttesten anélkül, hogy tisztában lenne az kresz számára is fontos részeivel (pl. elsőbbség, jobbkéz, stb).
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Zoli bácsi #86077 üzenetére
És ha nem tudom igazolni a motor tulajdonjogát?
Az én Simsonom is úgy van, hogy Nagyapám 15 éve vette egy embertől adás-vételi nélkül aki szintén adás-vételi nélkül vette. Az eredeti papírjai '74-ből nincsenek meg és az eredeti tulaj se él már.
Ráadásul mennyire fogják figyelni, hogy gyári-e a motor? Nem hiszem, hogy a 60-as henger feltűnne bárkinek, de a motor elektronikai rendszere elég egyedi DC-DC konverteres megoldás.
Ja meg hátul rövidebb kínai rugók vannak.
Vagy úgy lesz mint általában, hogy "Adj egy ötöst tesó és attoljuk." Mert akkor ezzel megint nem leszünk előrébb csak a műszaki vizsgabiztos pénztárcája hízik.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #86075 üzenetére
Az új rendszámok kapcsán napirenden volt ez a téma is megint (nem kapott nagy hírverést), de el is vetették sokadjára ismét.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz Steve_Brown #86079 üzenetére
Én a többtíz éves gépekre nem feküdnék rá annyira jogi oldalról. A tulajdonjog ha nem alátámasztható papírral, akkor hiteles tanúk közjegyző előtt (közokirat) nyilatkozzanak róla. Aztán ha mégis lopott a gép és előkerül a jogos tulajdonos, akkor a nyilatkozókat is meg lehet búbolni, nem csak a(z akár évtlen, jóhiszemű új) tulajdonost, lenne súlya.
Műszaki vizsga is inkább a megjelenéskori követelmények szerint, de ez macera. Akkor csak annyit, ami a közlekedés szempontjából elengedhetetlen: futómű, világító berendezések, fékek. A károsanyagkibocsájtást felesleges nézni, kb mint egy old timer autónál.
Űrtartalom helyett teljesítményt néznék, vagy az űrtartalomra mehetne egy olyasmi dolog, mint az építkezéseknél a fennmaradási engedély: maradhat a 70-es vashenger és az smkp jogsi, de legyen megkérve az ára egy fix összeggel és egy magasabb kgfb díjjal. Csak hogy ne rohanjon mindenki 70-100 ccm szettekért egy Minarelli blokkra.Én is pártolom a rendszámozást, sajnos sokaknál súlykolni kell, hogy egy gépjárművel felelősség is jár. Amellett akkor már komolyabb biztosítást is lehet rá kötni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz macilaci78 #86082 üzenetére
Hát ha teljesítményt néznek akkor az még rosszabb
Egyébként ha úgy állapítják meg, hogy nem fér bele az SMKP kategóriába akkor felőlem átminősíthetik A1-re. Legalább vihetek két személyt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86076 üzenetére
Ez igy nem igaz, illetve nincs teljesen tisztaban vele(vagy az adott onkormanyzatnal mas a rendelet)
A helyi onkormanyzati rendelet szabalyozza, hogy milyen jarmure ervenyes a fizetoovezetekben a parkolasi dij.
Nem fogom most megkeresni, de Gyor es Debrecen ami mindenkepp remlik, hogy ott kell fizetni(hogy azota tortent-e valtozas, nem tudom).A lenyeg, hogy a tobbi varosban dijfizetesi kotelezettseg csak a 3 vagy 4 kereku motorkerekparokra vonatkozik.
A sima 2 kereku motorkerekpar mindegy hogy elfoglal helyet, akkor sem kell fizetni ra parkolasi dijat.Letezik eves lakossagi parkolasi engedely szinte mindenhol, amit a fizetos zonaban lakok valthatnak ki a jarmuvukre jelkepes osszegert, amivel a zonan belul parkolhatnak dijfizetes nelkul(pl a lakasuk kornyeken, stb).
Motorkerekparra nem is lehetseges ilyet kivaltani, csak autora.Ezt pedig onnan tudom, hogy nekem is igy van A motorom fizetos parkoloban van allandoan, ha nem otthon, akkor sokszor a munkahelyemnel, ahol kb 10 percenkent korbejar a parkoloor.
-
Barret001
addikt
válasz Zoli bácsi #86077 üzenetére
A teljesítménynek ára van...A fogyasztás!
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Szerintetek milyen a jó szikra?
Épp egy láncfűrésszel bajlódok.
Benzin, levegő, szikra van (bár elég kicsi)
Beindul majd lefullad.
Kompresszió 6bar. -
Rivaul
addikt
válasz Winchester95 #86087 üzenetére
6-bar nál már semmilyen. Az nem vág fát többet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Winchester95
őstag
válasz Rivaul #86088 üzenetére
2005 évjárat, kb 2x 3x volt használva.
Volt szerelőnél, úgy adta vissza hogy jó volt kb fél óráig.
Most megkaptam, hátha tudok valamit kezdeni vele.
Néha néha beindul, volt hogy egyszer gázt is tudtam adni neki de sehol semmi.Tapasztalataim alapján 6barnál is be kell induljon lazán.
-
mzso
veterán
+(#86068) nyogo83 (#86069) macilaci78
Kösz az infókat. -
mzso
veterán
válasz Zoli bácsi #86077 üzenetére
"olyan feltételekkel, hogy ez ne lehúzás, hanem egyszerű legyen, olcsó, és ne lehúzásról szóljon, hanem a biztonságról, azonosíthatóságról."
Ilyen csak valami fantasztikus, utópisztikus Magyarországon lehetne.
-
Rivaul
addikt
válasz Winchester95 #86089 üzenetére
Átlagosan 11,5 a gyári érték bejáratva. Alu henger. Kb a harmadik fordulatra kap akkora hőtágulást hogy 6-nál el is dobja magát. Melegen lehet vagy 4-4,5. Teljesen feleslegesen szenvedsz vele. A sok állásba kaphatott elég port, szegény keveréket, leragadt dugót és még lehetne sorolni. A karbiba a membrán az ami kikeményedik ilyen ritka használatnál és indulási gondokat okoz, ha teljesen el akarsz vonatkoztatni a kompressziótól.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
Használ valaki oktánszám növelőt? Van ezekek mérhető hatása, vagy csak oylan mint a spuri?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Winchester95
őstag
válasz Rivaul #86092 üzenetére
Köszi a pontos leírást. Szerinted a karburátor membránt lehet hozzá kapni külön?
Jól tettem hogy beírtam.
Látom nagyon benne vagy a témában.
Amúgy egy mcculloch mac 438 -ról van szó.
Holnap utána nézek.
Lenne még egy kérdésem, hátha tudod rá a választ.
Emlékeim szerint a karbiból anno összerakás közben kiesett egy nagyon kicsi rugó. Szerinted mi ennek a funkciója? Ezt sem láttam sehol hogy elérhető.
Itt a kép a karbiról.15. Lenne az a kis rugó. -
Winchester95
őstag
válasz Winchester95 #86095 üzenetére
-
Rivaul
addikt
válasz Winchester95 #86095 üzenetére
Az egy masszív kis gép pedig. Még Husqvarna alá tartozhatott akkoriba a Mac. Nagyfaterom erdőre vitte termelésbe és mai napig megy neki. A kis rugó nyomja fel a fület, ami tartja a tűszelepet. Kertmotor.hu vagy Peterlancfuresz amin találsz hozzá cuccokat.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Barret001
addikt
válasz Winchester95 #86096 üzenetére
Az a rugó fontos! A benzinpumpa működéséért felelős. (nyomás)
-
Winchester95
őstag
Köszi mindenkinek.
Zsebbenyúlós lesz akár csak egy új rugó...
Lehet elengedem az egészet. -
Steve_Brown
aktív tag
válasz Winchester95 #86099 üzenetére
Érdemes lehet megkérdezni egy szakit, hogy foglalkozik-e vele?
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest