Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
-
FeniX-
senior tag
Jó reggelt! Ez azért elég kellemetlen, nem?
-
Nikaré
őstag
válasz FeniX- #86853 üzenetére
"A férfi részletes beismerő vallomást tett, és elmondta, hogy csak azért nem állt meg rögtön a balesetet követően, mert veszélyesnek ítélte meg, ha a hídon állítja le a járművet"
Az ütközést nem ítélte veszélyesnek!
Ittasan vezetni nem veszélyes!
Remélem minden büntetés a legmagasabb lesz!
Jah, gondolom még ki kellett pakolni a cuccot a kocsiból... a hídon az is veszélyes lett volna![ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #86852 üzenetére
Szóval a ledes világítás szabálytalan, a 70-es rendszám nélküli motor meg szabályos. Meg a többi SMKP amik 50 fölött képesek menni. Nem vagyok rendőr, engem nem érdekel hogy ki milyen szabályt szeg meg, de azt már korábban leírtam hogy meg lehet csinálni a ledes világítást úgy hogy a szabályoknak megfeleljen.
-
csongi
veterán
válasz KTMHobby3 #86848 üzenetére
Ez igy van.
Egy magasabb sebesseget nehezebb jol felmerni.
Egy rossz vilagaitas eseten meg a kornyezettol vonja el a figyelmet.
Illetve uz utolagos ledesitesnel rengeteg hibat elkovetnek.
Nem vita indito.
Csak kiegeszites volt a hsz. :).
Nagyobb veszelyt latok az oldalrol lathatatlan motorokba, biciklikban.
Ejszakai kozlekedes eseten, a jelenlegi ledes matrix lampak tulsagosan eles kontrasztal vilagitanak, es a kereszt iranybol erkezo ketkereku, akkor latszik, ha beleert a csovaba.En egyszeru fenyvisszavero csikokatbhasznalok, es teljesen jol mukodik. Nappal, meg azt sem hiszem el, mikor ramnez.:).
Nez, de nem lat. :).[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86855 üzenetére
A 70-es henger rendszám nélkül is szabálytalan.
Nem az a baj, hogy ledet javasolsz, én is elismerem, hogy jó, akár jobb, mint a gyári megoldás, de hozzáteszem, hogy szabálytalan, mert ez a csökött magyar kresz ezt mondja ki és az összes hatóság ehhez igazodik.
Ugyanez a helyzet a 70-es hengerrel is. Adott szituációban még akár biztonságosabb is lehet az erőtartalék, vagy a nagyobb végsebességnek köszönhetően felvenni a forgalom ritmusát, de az smkp kategóriában nem megengedett.Fogadd el, hogy jogállamban élünk (bármennyire is viccesnek tartom ezt leírni), a szabályokhoz igazodni kell és a legközelebbi, hogy a Prohardver lapcsalád ÁSZF-je szerint tilos a jogszabálysértésre való buzdítás is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86853 üzenetére
Nem kicsit kellett részegnek lenni és bepánikolni ehhez. Még a parkolásra kijelölt helyre se fért be, pedig ahogy látom, a Suzukira is próbálta rátolni a robogót...
Amúgy az eset után szondáztatták, simán mondhatta volna, hogy a cserbenhagyásos gázolás után otthon ivott az ijedtségre. Mondjuk egy talpraesett ügyvéd lehet, az ittas állapotban tett vallomásból is ki tudja mosni.Tudom, rossz szemszögből ábrázoltam a szitut. Én is remélem, hogy a robogóssal minden rendben van úgy testileg, mint jogilag. Tehát nem lesz kibúvó a kárpótlás alól (a szabályoknak megfelelően vett részt a közlekedésben, bitosítás, lökettérfogat, világító berendezések, stb).
Imrét pedig úgy elmarasztalják, hogy még BKV-jegyet is csak az alkoholfogyasztás rovására tudjon venni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Én azt nem értem, ebben az agyon szabályozott országban, ahol még egy izzó is bevizsgálás, meg engedélyek után kerülhet forgalomba......
Hogy a francba (bocsánat) tudtam több darab, hivatalos magyar üzletben vásárolt CO mérőt beszerezni, amiről utólag kiderült hogy semmire sem jó.....
Amúgy, ne csak off legyek, FB dobta fel a hirdetést.
Benelli, Keeway bemutató modellek kiárusítása: [link] [link]
Néztem, nem nagy kedvezmény, de szerintem ezek már le vannak rendszámozva, forgalomba helyezve. Mármint a nagymortorok. Így már megérheti, ha valaki szabadulna romló forintjától..... -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, ha már a sok off', nekem is lenne egy (költői?) kérdésem.
A hely, ahova le tudom parkolni a mocit földes, poros. Ha letakarom ponyvával, akkor egy eső után általában tiszta sár, meg por a ponyva, s mikor húzom le, szinte beteríti a motort a homok. (ülés, műszerfal, teleszkópszárak) ha viszont nem rakok rá ponyvát, akkor az eső veri, meg hajnalban minden vizes lesz rajta.
Hogy a francba oldjam meg ezt az ördöglakatot? Garázst nem tudok bérelni. -
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #86855 üzenetére
Soha senki sem mondta itt, hogy szabályos lenne egy 70 köbcentis robogót ötvenesként használni közúton. Viszont magát a robogótuningot nem tiltja a fórumszabályzat, hiszen az a robogó épülhet kimondottan pályára/különféle rendezvényeken lévő versenyekre, amiket máshol nem használnak. Ezért tanácsot is kaphat itt bárki a témával kapcsolatban. Azt már mindenki maga dönti el, hogy vállalja-e annak a kockázatát, hogy az utcán is használ-e egy 70-es, vagy akár egy annál is nagyobb setup-ot.
Minden websopban kapható nagyobb hengernél ott van, hogy az utcai használata törvénybe ütközik. A rezonátoroknál szintén megtalálható, hogy a fojtás (szűkítés) eltávolítása ami teljesítménynövekedést okoz nem szabályos dolog.
Tehát az árusítása törvényes, megvétele törvényes. És amennyiben nem közterületen használod a motort (kivéve ha szabályosan le van vizsgáztatva, persze erre tudjuk, hogy kevés az esély), akkor a beépítése sem ütközik semmilyen szabályba.
Persze ne legyünk álszentek, természetesen mindenki tisztában van vele, hogy ezeknek az alkatrészeknek a döntő többsége utcai motorokban köt ki. De ezért vállalja is mindenki a felelősséget, nagyon is jól tudják ezek az emberek, hogy nem szabályos a dolog (legalább is akinek van agya).Viszont az én személyes véleményem (és csak az enyém), hogy míg egy szabálytalan, a gyárinál erősebb robogó használata (ami ugye nem törvényes) önmagában véve általában nem okoz plusz veszélyforrást a közlekedésben, addig ezzel ellentétben egy helytelen izzóval használt és rosszul beállított világító berendezés már veszélyes lehet azáltal, hogy elvakítja a közlekedés többi résztvevőjét stb stb. Azért emeltem ki az erősebb motornál az "általában" szót, mert természetesen itt is lehet veszélyforrás. Hiszen egy 80-100-as nicasilos henger (ha jól be van lőve) a 20, vagy 20 plusz lóerejéhez nem éppen alkalmas pl a gyári fékrendszer. De ez már nagyon a véglet. A legtöbben feldobnak egy 70-es vashengert ami önmagában az égvilágon semmi plusz veszélyforrást nem jelent.
Ez a téma már baromira ki lett vesézve itt, nagyon sokan már mindent leírtak ezzel kapcsoltban, hogy egy ledes izzó használata esetleg miért nem megfelelő, vagy ha az is lenne, akkor az miért nem szabályos mégsem. Én pl simán elhiszem ahogy maci is írta, hogy a te meghekkelt, otthon a végletekig kikísérletezett ledes izzóval ellátott lámpádba nem lehetne belekötni, gyakorlatilag mindennek megfelel amellett, hogy jól világít, de a jelenlegi törvények mellett mégsem lehet szabályosnak mondani. Mielőtt mondod, hogy mutassam meg azt a szabályt ami szerint nem megfelelő akkor nem, nem teszem meg. A többiek már egy vagon linket beraktak ide, hogy miért nem az.
Én eddig soha sem szóltam bele ebbe led dologba és ezután is kimaradok belőle (bár őszintén remélem, hogy már nem lesz folytatása). Most is csak azért tettem kivételt, mert szembehelyezted a a led vs 70-es henger dolgot. De még egyszer a megnyugtatásod miatt, semmilyen 50 pluszos henger használata nem törvényes segédmotorban használva közúton, mint ahogy már az sem, ha egy tuning csőből kiveszed a fojtást, ezáltal meghaladja a megengedett decibelt, pluszban teljesítménynövekedést is okoz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #86862 üzenetére
Szia!
" egy helytelen izzóval használt és rosszul beállított világító berendezés már veszélyes lehet"
Ezzel mélységesen egyet értek. Egyszer már leírtam, többször nem fogom hogy teljesen szabályos gyári megoldásról van szó. SMKP-re ezek felszerelése engedélyezett. -
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #86866 üzenetére
Igen de nem motorra, hanem hátizsák esőponyva, vagy asztal esőponyva, de van kimondott motor ülés ponyva is de abból 10 hátizsákponyvát veszel a decatlonba
így is úgy is hót retek lesz évetne ki lehet dobni és jöhet a másik. Cserébe olajozni kella csavarokat, meg forgó részeket, hogy ne rozsdásodjon ha mossa az eső.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Remélem jó helyen kérdezek, ha nem, akkor elnézést
Van egy Motowell Magnet RS robogóm, ami nem mai csirke. Szeretném lecserélni a fagyállót. Azt tudom is hol kell feltölteni, de hol tudom leengedni? Csak van jobb megoldás, mint hogy lent a vízpumpánál leszedem az egyik csövet és ott engedem le. Kell lennie valami leeresztőnek? -
Gabis
őstag
Egy kis Simson-os téma.
-
-
FeniX-
senior tag
válasz Tamás9x #86867 üzenetére
De a kormányra-műszerfalra hogy rakod rá normálisan?
Valószínűleg az enyémmel az a baj, hogy nem ehhez a motorhoz volt való és túl nagy. Lelóg a földre, és úgy szedi össze a port. Ráadásul, a nyáron a házban lakó 50-es nőcik minden nap locsoltak, így ragadt rá sár bőven. Minden alkalommal mikor lehúzom a ponyvát, teleszórja magát homokkal, hiába ütögetem le róla, vagy rázogatom.
De tényleg jobb ötlet ez a kisebb méretű ponyva, majd valahogy ráfabrikálom azt, köszi! -
Gabis
őstag
válasz FeniX- #86871 üzenetére
Nekem is nagyobb méretű a ponyva (Lidl-s, a hátsó doboz miatt vettem nagyobbat), igaz egy részen gumis az alja, de én sosem lehúzom, hanem hajtogatom. Elmegyek a motor mögé, alulról visszahajtom egészen az ülésig (tehát itt már a belseje van kívül), majd a motor mellé sétálok és átemelem a kormány fölött. Ezzel a mozdulattal már el is lépek a motortól, rázok rajta párat (az üléstől kezdve ugye már a belsejét fogom) összehajtom és végeztem. A hajtogatással belül tartom a koszt. Ez csupán az én megoldásom, csak gondoltam leírom.
-
Tamás9x
őstag
válasz FeniX- #86874 üzenetére
Ha fellöksz egy egyszerű láncolajzót, akkor az "mossa" a láncot, és lecsapja a retket Annyi a titka, hogy vagy 12V-os szelepes legyen, vagy automata, mert maga alá pisil ha manuális. Kb 5-10K a kiépítéstől függően, és kb duplázza a lánc élettartamát is.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
AaronOS
tag
Sziasztok,
Egy Yamaha Jogon az ülés nem nyílik.
Az orridomot leszedtem, így a bowdennek az elejénél kitapintható, hogy a kulcs elfordítása megfeszíti. Viszont ha a fülemet az ülés környékén a robogóra teszem, akkor ott már nem hallom, hogy a zár kattana/kattani próbálna.Van egy egészséges Jogom is, azon egyértelműen hallom a zár kattanást az ülésnél.
Plusz infó, hogy ez a Jog évek óta állt, elv. nem volt használva. Akku talán 2 éve volt utoljára töltve. (Meg is van benne dögölve.)
Lehet hogy elszakadt a bowden?
Vagy a zárnak kellene WD40, ilyesmi?Ha utóbbi, akkor az zárt ülés mellett kivitelezhető?
A segítséget előre is köszi.
So Long, and Thanks for All the Fish
-
Topikgazda
-
syler123
veterán
válasz sityupityu #86878 üzenetére
Köszi, tegnap végül lecseréltem, úgy hogy az alsó csövet szedtem le. Hát szörnyű, ami benne volt, többször át is mostam a rendszert deszt vízzel. Ebben nem fagyálló volt hanem sár...
Egy képet be is teszek elrettentésképpen.Amikor szerelőhöz vittem mindig mondtam nekik, hogy nézzék át, ami rossz, kopott azt cseréljék ki, mert én nem értek hozzá, de mindig azt az egy hibás alkatrészt cserélték, amivel elvittem. Gyertyát is én cseréltem ki, az is rommá volt égve, most pedig majd a légszűrőt kell megnéznem, mert alapjáraton van amikor fullad. Az a baj, hogy nem nagyon találtam olyan szerelőt, aki rendesen karban tartaná a robeszt.
[ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
Hungárián/Könyves Kálmánon belül javasolnátok robogószervizt (fék-probléma) kérlek ? Köszi!
-
Topikgazda
-
seller007
tag
válasz macilaci78 #86882 üzenetére
Köszönöm szépen!
-
Z()L3
tag
Sziasztok! Van rá esély hogy Yamaha Why blokk valami más robogóba passzolna különösebb mókolás nélkül?
Tudnék venni egy jó Why blokkot, amivel egy hibás gép új lelket kapna. :) -
Z()L3
tag
válasz Tothgera30 #86885 üzenetére
Értem, köszönöm! Annyi csak a gondom ezzel a változattal, hogy egy robogót ha nem csinálnak/csináltatnak meg ha motorhibás lesz, akkor az már valószínűleg külsőre is gatya. Ha meg külsőre rendben is van, akkor meg annyiba kerül a blokkal együtt, hogy inkább működőképeset veszek és nem bütyköléssel kezdek.
Ugyanitt Tolna megye környékén Yamaha Jog kerestetik. -
mokus1
addikt
milyenmarkolatfűtést ajánlotok? yamaha xcity250.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #86853 üzenetére
Nem szoktam linkelgetni, de nyilatkozott a robogós srác a történtekről. Gondoltam megosztom itt ha valakit érdekel és nem látta még.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #86891 üzenetére
Remelem nagyon nagyon sokaig es nagyon sok millios karteritest fognak behajtani az autoson a torveny szerinti buntetesen felul. Mert azok a serulesek amiket a robogos srac szenvedett, tobbszorosen maradando serulesek, amik a tovabbi eleteben nem csak barmilyen munkalehetoseget erosen megszurnek, hanem a mindennapi eletet is(a felepuleseig tarto kiadasokat nem is szamolva)
Egyebkent en nem is csodalkozom ezen. Iszonyatosan sok idiota hasznalja erre Pesten a Mol Limot/ShareNow-t, este buliban egy kis iszogatas, majd azzal hazamegy, mert hat berelt autot ugyse allit meg rendor(mondjuk mast se, de van igazsag benne).
Plusz mivel sok embernek ez a legkozelebbi elmenye, hogy egy uj Mercedes/Peugeot/Mini/Hyundai vagy elektromos autoba berakja a segget es vezesse, minden szivfajdalom nelkul kinyomjak a szemet is, padlozzak vegig. Sokszor olyan verseny tempot lenyomnak vele, hogy csak nezekSzamomra meg mindig az a legverlazitobb, amikor gerinctelen modon otthagyjak a helyszint egy ilyen nyilvanvaloan sulyos balesetnel. Tudom, hogy sulyosbito korulmeny, de en ezt egyszeruen szandekos halalos kozuti baleset okozasa kategoriaba sorolnam, mert az hogy az aldozat nem hal meg, az nem a balesetet okozojan mulik.
Par hete is volt egy no Godon, elutott egy bringast, kiszallt, oldalra huzta majd hazament. Ott is nem kis serulesei lettek a fickonak. FB-on csoportban elkezdtek az emberek kinyomozni szemtanu alapjan hogy ki lehetett, majd 2 nap mulva meg is lett. Eppen amikor indultak hozza, akkor gyorsan berohant a rendorsegre feladni magat, hirtelen elojott a "lelkiismeret"...
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86894 üzenetére
Nem kell, pontosabban nem azt kell. Ott van benne a GPS nyomkövető, hiszen az applikációban látod te is a kocsi hollétét.
Mellé kell tenni egy szoftvert, ami ebből már a sebességi adatot is regisztrálja, az ÁSZF-ben benne van, hogy a kreszt be kell tartani, így csak egy extra sort kell betenni a díjtáblázatba: amennyiben a bérlési idő 20%-ban a jármű átlépte a mindenkori sebssséghatár 120%-át, úgy a percdíj duplázódik a bérlés teljes időtartamára.
Ugyanígy menetrögzítő kamerát a kocsikba és az ilyen menetek után kivenni a memóriakártyát és adott esetben elküldeni a rendőrségnek.Anyuka, céges bérlők esetén a cégek nemigen fogják ezt sokáig tűrni, a cég el sem számolhatja.
És ezt nem a robogósok érdekében, hanem a közlekedés valamennyi szereplőjének védelmében.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz nyogo83 #86892 üzenetére
Igen, szomorú hogy milyen állatok vannak az utakon akikben semmiféle felelősség érzet, és ráadásul gerinc sincs.
#86895 macilaci78 Én szerintem is megoldható lenne ilyesmi dolog. Pluszban a srác is elmondja a videóban, hogy rendszeresen törik ezeket az autókat ittas vezetve. Ezeknek a cégeknek muszáj tenni valamit már csak a saját érdekükben is.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #86896 üzenetére
Casco van minden autón és minden költséget áthárítanak a bérlőre. Szóval közvetlen anyagi kár nem éri őket.
Ugyanígy közvetett sem, hiszen aligha van olyan józan életű ember, aki csak azért nem bérel ki egy autómegosztós autót, mert mások mit művelnek vele.
Én személy szerint örülök is a carsharing-es autóknak. Mármint azért fel vannak díszítve, felismerhető akár tükörből is, így tudok számolni az állati erő előfordulásának nagyobb valószínűségével. A jelöletlen lízingelt céges autókat nehezebb kiszúrni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #86897 üzenetére
"Casco van minden autón és minden költséget áthárítanak a bérlőre."
Ez az alap. Ezen felul egesz komoly osszeget meg plusszban legombolnak a felhasznalorol, ASZF-ben szep dijszabasok vannak. Pl ittas vezetes eseten 500k bunti a Share Now-nal, vagy gyorshajtas 200k, de van nem kozuti hasznalat miatti buntetes is (drift/gyorsulas/gumiegetes).
7. oldal, Szerzodeses kotber szekcio [link]
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #86899 üzenetére
Amugy nem egy nagy dolog lenne ilyen rendszert utolag berakni illetve szoftveresen osszekotni a rendszerrel(fejlesztokent valamennyire ralatok).
Pl nemreg vettunk ceges autonak egy Mercedes GLB-t (oke, nem egy carshareing kategoria, de amit tud, az nem feltetlen kellene hogy "premium" feature legyen). Van hozza alkalmazas, amiben nyomon lehet kovetni, hogy milyen stilusban, hogyan vezette eppen az adott ember(gyorsitas/fekezes/sebesseg stb).
Igaz itt fokent amiatt talaltak ki, hogy osztonozzon az eco vezetesi stilusra, de ugye ugyanigy masra is lehet hasznalni ezeket az adatokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest