-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos3
addikt
válasz Tirexi #40983 üzenetére
Szia.
nekem egy szerelő mondta, h érdemes 100-ast tankolni, mert azokban vannak adalékanyagok amik meggátolját a mindenféle leülepedést és nem kell majd tavasszal karbit cserélned. ez biztos valamennyire igaz is. én egyik évbe simát, másik évben 100ast tankoltam a téli állásra, és egyikkel se volt gondom. Szóval sztem nem történek semmi 95-össel, de h megnyugodj tankolhatsz 100ast is. (valszeg én is azt fogok utolsónak beletenni )
A garázsban járatásnak semmi értelme. többet árt mint használ. én egyszer leteszem akkor vége. kiveszem az akkist, feldugom ápoló töltőre, tavasszal beteszem és pöcre indul. ennyi a varázslat. -
KrAt
veterán
Sziasztok!
Elgondolkoztam, hogy bejáráshoz vennék egy 125-ös nagyrobogót (vagy 125-ös Yamaha DT-t, de inkább egy robogó).
Ilyesmiben gondolkozom: [link] - nagy, elférünk adott esetben ketten párommal is rajta. Én nem vagyok kis ember, ezt hozzá kell számolni. Ergo kinézetre is nagy motort akarok, ne legyen majom a köszörűkövön effektus Plusz max 11kW, B125-tel használnám.
A keret a motorra átírással kb 250.000 Ft. Mit ajánlanátok, érdemes-e belevágni, stbstb...
-
runner 125
nagyúr
A Madison ezzel a nagy testtel iszonyú lomha lesz.
Inkább valamilyen jobban "motorozható" példányokat nézz. Pl.: Scarabeo 125, Aprilia SportCity, Honda SH, Malaguti Centro 125, esetleg Malaguti Phantom Max 125."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz Kolondrum #41009 üzenetére
nem akartam semmit, nyugi csak, ha jól emléxem Ő kérvényezte a topic átnevezését pont az ilyen méretű motorok miatt, mert a motoros topic 400 köbcenti felett kezdődik kb....nah mind1
Igen tényelg olyan mint a nagytesói kinézetre, csak erőben nem Nekem is tetszik, bár ez elődje valamivel jobban bejön talán..
-
DigitXT
félisten
A 125-ös kis Yamaha blokk egy közel 200 kilós kasztniban, ráadásul nagy
emberként, megfejelve utassal: nem nyerő összeállítás sajnos... Nekem
Madisonom van, de 400-as: ezzel bevállalnám az utast, ha kéne, de olyan
mocin, ami a 180-as Majestymnél gyengébb, de nehezebb? Necces...!Egyébként melóba bejárni simán jó egy 125-ös kis gép, akár a Majesty is,
csak az utast nem kéne rajta erőltetni, max. ha tényleg csak nagyritkán...
(Pl. mondjuk ez. Tényleg csak pl.: én nem vagyok ilyen vájtszemű...)
Szerk: azt viszont látom, hogy sokat futott (kb. mint az enyém). Ki tudja...
Ha blokkfelújítás esedékes 10-15000 km-en belül, még az is jelenthet ~2-3
év problémamentes használatot - a többiben is lehet ennyi, ha tekergették.A nagy méret nem feltétlenül jár együtt nagy tömeggel: a műanyag annyira
nem nehéz. De a Madison úgy tudom kifejezetten nehéznek számít, sajna.
Teszem hozzá, ennek ellenére a 400-as ~200 kg-ját sem érezni pilótaként,
de a gyorsulás látná kárát, ha csak 125-ös blokk lenne benne 15 LE-vel.Btw. az itt említett szomszéd simán túrázott a 200-as Madisonon, utassal.
(Igaz, bekajált neki 5,5-et, meg az is folyatta a benzint a tanksapkánál: pff.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #41011 üzenetére
No megszólalnék, 125ccm/200kg témában. SYM-mel túráztam (Bp-Eger, Bp-Győr...) Rövidebb távon vittem utasokat is, sőt apámnak is kölcsönadtam (~140kg +anyám ~60kg). Így is vitte a 80-at. 5L körül nyugodtan számolhatsz fogyasztással, főleg utassal. Egyedül 110 (óra szerint, valóban inkább 100) a vége. Szerintem elég, ha munkába járni kell, és néha lehet vele túrázni is. Viszont egy dologra figyelned kell: Előzésnél egy személlyel is gyenge, csak lendületből lehet, 80-ról már nem ugrik (jó mintha alatta tenné ). Szóval jönnek szemből, lemaradsz, gáz, és ahogy elmegy szemből, már húzod is a szembe sávba... Ha valaki ül mögötted, akkor fokozottan igaz... Szóval ennek tudatában azt mondom, hajrá. Nem lehetetlen letekerni akár 100-150km-t, de nagyobb túrákra én nem vállalkoznék vele egy nap. (Mondom ezt úgy, hogy Tact-tal Győrből eljöttem Bp-re...) Sok sikert a vásárláshoz!
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #41012 üzenetére
Hé-hé-hé! Én nem is akarok semmilyen 125-ös motort venni.
Harmadiknak?
Egyébként nem írt túrát... De arra szerintem kifejezetten alkalmatlan
egy 125-ös gép... Többször leírtam már, hogy miért. Egyik pont ez a
lendületből előzős dolog, ami önmagában sokkal veszélyesebb, mint
erőből, tartalékkal. Jópofa volt az a SYM, de már anno sem hittük el,
hogy 200 kg. (Amúgy becsülettel vitte a 100-at, szóval városba, ill.
ott is némileg visszafogottabb közlekedésre bőven elég lehet...)Szerk: azt meg tegyük hozzá, hogy alattad (!) lehet, hogy "hasít" egy
125-ös masina is, de egy kétszer akkora ember alatt (talán) szenved:
írtad is, hogy 140+60 kg terheléssel már óra 80-nál vége volt, azért ez
eléggé arra utal, hogy szenved. Noha értem én, hogy megy. És az jó.---
Szerk: egy kicsit más téma: a benzinszintmérő alapján úgy saccolom,
hogy simán megérte a légszűrő cseréje. Tuti kisebb lesz a fogyi, pedig
nem hajtom kevésbé. Már csak az alapjáraton kéne szegényíteni, mert
kövér gázzal indulásnál még füstöl - meg nem is annyira egyenletes az
alapjárat, mint kéne. Mondjuk előbb egy gyertyaképet kéne nézni, LOL:
nem akarok úgy járni, mint a (többször) "szétégetett" Runner...Ja, és megjött a xenontrafó! Kiváló cucc, álló motornál is simán röffen!
Pedig olyankor leesik a fesz a lámpacsatin 10V körülre. Csakhogy ez
a trafó 9-16V között működik. Csak picit halványabb lesz az ívfény, ha
nem jár a motor ennyit kibírok; mondjuk érdekes jelenség, annyi szent.
Holnap teszt élesben! (Mondjuk nappal látni nem fogom, de látszani...)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #41013 üzenetére
Hogy is van? 3 a magyar igazság? Csak azért a tiédre írtam, mert nem 100%-ban értek egyet.
Szerintem a túránál fejben dől el... Igen, nagy előny, ha van tartalék, meg minden, de 100-200km-t le lehet tekerni vele. Nem azt mondom, jobb egy 4-600ccm gép, tény. 125-nél sokkal jobban észnél kell lenni, mert nem indul meg, ha gubanc van... Viszont, ha csak ilyen jogsi van (pl mint nekem ) akkor ezzel kell élni, majd ha lesz cash, csinálni nagyobbat
www.dongosofor.hu
-
KrAt
veterán
Köszönöm a válaszokat!
Alapvetően a Majesty tetszik, ajánlottnak számít? Költségkeretbe is bőven beleférne, 11kW-ba is, szóval nem rossz
Pl egy ilyennel ellennék: [link]
Mikre kell ilyennél figyelni? Mennyit eszik, milyen időszakos / stb költségei vannak? Az autóimat bármikor megszerelem, szóval ha valamit csinálni kell vele, nem ijedek meg
Előzés nem para, megtanultam már lendületből előzni, de alapból békés közlekedő vagyok, nem túrom az autókat lefelé
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Teljes felújítás+újra van fújva+műszerfalvilágítás nem működik=rommá volt törve?
A típus önmagában ajánlott, csak oda kell figyelni: sok a széthajtott olasz import...Fogyit csak tippelni tudom, nekem 180-as verzió volt: 3.5-4.5 között ment. Átlag 4.
Ennél a 125-ös kevesebbet ehet, bár erősen függ attól, mennyire (és hol!) hajtod. -
DigitXT
félisten
3-3.5 nem lehetlen. Nekem is inkább 4 alatt volt, 4 fölé a Multivar, és a
rengeteg nyelezés vitte. (3.5 meg a Multivarral együtt volt országúton.)
De azért azon szoktam röhögni, aki a 180-asra 2.5 litert ír. Persze ha a
gázmarkolatot soha nem csavarja meg, s csak 50-nel krúzol, akár igaz
is lehet, de akkor meg minek vett 180-ast? Na mindegy. Csak mondom. -
runner 125
nagyúr
Ha, tetszik a Majesty forma, nézz rá ezekre is pl.:
Malaguti F-18, vagy még a Yamaha Maxster-re keress rá, csak sajnos nagyon ritka.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
huszi.gyb
senior tag
Nem lehetetlen, de Budapesten rá fogsz kényszerülni néha a nyelezésre, mert nem olyan erős, hogy erőből megoldja. nem lehetetlen a 3,5, de szerintem alatta ritkán lesz. De ez sok mindentől függ. Típus, csukló, terhelés, és a konkrét gép is. ( Autóban láttam olyat, hogy flottában tök egyforma, egymás utáni autók közül az egyik 1L-rel többet fogyasztott, bármit is csináltak, sofőrt is cserélhettek...).
Robogónál inkább szerintem a beállításoktól függ, bár a benzinszegény
használattal vigyáznék.canniball: Ahogy nézem a 125-ös motorok már mindkét helyen elférnek. Bár nekem nincs, de én is olvasom/hozzászólok időnként...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #41019 üzenetére
Ennek az F-18-nak amúgy mi köze van a Majesty formához?
Nem kötekedésképpen, csak tényleg érdekel: lábtartója kukás,
csomagtartója alig van, lámpája meg ki tudja (lehet jó!), de nem
hasonlít a kis Majára, az egyszer biztos. Talán az ülés hasonló.Btw. a gyári lámpa a Majesty-n nem az igazi sajnos, az is tény.
(Elég kicsi a foncsor, így nem nagyon szór be nagy területet, és
a 35W-os Ba20d foglalatú izzó sem a "legbikábbak" egyike...)Szerk: rákerestem erre a Maxsterre is: ezen sem lehet normálisan
ülni... Úgy tudom, te sem vagy kis darab, szóval nem tudom, hogy
egy nagy embernek mennyire ajánlott kis lábterű robogót venni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #41021 üzenetére
Meg lehet látni ott nagy robogókat is, mert az is "motorozás"...
Nyilván nem pályázás, meg lapon fordulás, de simán lehet élvezni
egy nagyobb robogó erejét. Csak azért nem célszerű oda írogatni,
mert nyilván a 600+-os sportgépen ülő motorosnak nem sok köze
lesz a CVT rejtelmeihez (ha csak nem tart második gépként robit).Egyébként úgy látom, hogy egy (csak egy) legény van, aki folyton
ezt a kérdést feszegeti. Azt, hogyszvszmiért, inkább töröltem. -
dJ Peer
aktív tag
Emlékezzünk ezekre a napokra márciusban, amikor havazni fog.
-
kcsa
veterán
Nna én is hazaértem, nekiláthatok robogók között válogatásnak
(visszaolvastam a topikot, látom a motorosra már rákérdezés van miért ide rakatta a képét De (ultra amatőr kérdés, de ki a Márk? )
Amúgy ctek töltőt mindenkinek simán merném ajánlani (aki rászánja a vételárat), én egyszer kiizzadtam az árát, bazi kényelmes hogy csak rácsiptet és otthagy.
A 125 kérdést meg kimaxoltátok, én is nagyobb kerekűt ajánlanék bejárásra, még ha nem is olyan szép.
-
runner 125
nagyúr
Symbian értékrendje átalakult. Ami automata és kis kerekű az csak szarfos BMW verő robogó lehet. Ő már váltóssal nyomja...nagy ember lett ám, csak kár h a nagyobb ccm-rel továbbra sem nő egyenes arányban az intelligenciahányados.
Nem is értette h akos3 miként süllyedhet addig, h ide rakta be a CBR 125 fotóját.
Egyébként én volnék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kcsa
veterán
Hinnye, most már a szupertitkos neveket is tudom
A fórumtársat illetve álláspontját pedig nem kívánom véleményezni, én továbbra is maradok a
bmw verőrobogó vonalon, mert utálok láncot olajozni, városban illetve dugóban kényelmetlen váltogatni (10es út még mindig), eső ellen még mindig ez véd a legjobban, túrázni meg nem járok -
AndrewTdi
addikt
Adnék feladatot a fórumtársaknak.
Ki kéne deríteni, hogy Cagiva K3 50ccm ugyanaz a blokk e.mint a Cagiva mito. Ha igen, hol találhatok hozzá gyűrűt meg dugót. Illetve fel lehet e fúrni 70esre? Továbbá ha fel van fúrva, kell e másik kipufogó, vagy elég a gyéri 50re való.Köszi
-
SzlobiG
félisten
válasz runner 125 #41029 üzenetére
Változnak az idők.
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #41034 üzenetére
Vannak dolgok, amik nem változnak. Komolyan nem értem, hogy
hogyan lehet ~1 évet lemotorozni úgy, hogy az ember nem tudja, hogy
mire való az első - hátsó fék? Hogyan kell progresszíven fékezni stb.
Robogó ide, vagy oda, csak két kereke van mindkettőnek. Hihetetlen...Criton is feltette ezeket a kérdéseket az elején: viszonylag értelmesen
le lett írva (remélem!), bár kétségtelen tény, hogy egy vezetéstechnikai
tréning lett volna a nyerő. Már akkor is. Ajánlottuk is. Az élet sokkal
drágább, mint mondjuk a 2 napos tréning 40K körül - vagy egy jó gumi.Szerk: úgy nézem, már lement a nap -> megyek xenont tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
válasz molnarpeter #41037 üzenetére
Tudtommal van belőle 50is
-
AndrewTdi
addikt
Hmmmm. Haverom aszonta neki 50es volt.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #41040 üzenetére
Vagy csak lekaparta az 1-est. Ilyeneket láttam a szerelőnél: ohne rendszám.
Más: egész komolyságos lett a motorka kinézete a 4300K (?*) xenonnal.
Állítanom kellett rajta, mert először a mókusokra lőttem vele. Na letekertem
mint állat. Erre egy tök sötét részen láttam, hogy így meg már túl lentre világít:
kéne valami referenciapont, hogy mihez állítsam... Tudom, műszer is kéne stb.Mindenesetre: most belőttem kicsivel magasabbra, mint ami már túl lentre volt,
de jóval lejjebb, mint ami már mókusokra vadászott. Teszem hozzá, hogy nem
villogtak le mókusvakítós üzemmódban sem. (Szoktam nézni, "bevilágítok-e"
az előttem álló autó hátsó ablakán: ha igen, akkor vmi nagyon el van b*szva.
Nos, akkor SEM világítottam be, mikor már kevés jutott fényből az aszfaltra.)*: eredetileg az volt, de ahogy öregszik, elvileg mászik a kék felé: 2 évet futott,
szerintem már egy kicsit már érződik rajta, hogy kezd kékülni; amúgy szép.
Nappal is állat, ahogy láttam krómozott cuccokon tükröződni: látni és látszani.Szerk: ne üssetek nagyon a "professzionalista" beállításért. Tudom, hogy van
vmi otthoni módszer, hogy "x" méterre megállni a faltól, majd mérőszalagozni.
Régen autóknál le volt írva. Most nem kezdtem rákeresni, "szemre állítottam".
Amúgy műszerrel meg lehet, hogy a szórt fény verné ki a biztosítékot, bár azt
mondják, hogy még a legjobb választás (ilyenkor) a H4, mert a kitakarás segít.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #41042 üzenetére
Határeset: elvileg nem tér rá ki a szabályozás, mivel ahol fényszórómosót,
magasságállítót és kutyaf*szát követelnek, az csak az autókra vonatkozik.Amúgy meg olyan, mint egy izzócsere. Jó, mint egy durvább izzócsere.
Elvileg az sem teljesen legális, ha emelt fényű izzót raksz a gyári helyébe.Az sem szabályos, ha folyton felkapcsolt refivel közlekedsz: úgy általában
semmi* nem szabályos, amivel a motorosok fel szeretnék hívni magukra a
többi közlekedő figyelmét - mivel nem szeretnének miattuk meghalni.Persze a "másik oldalról" a sufni xenon köpködők állítják, hogy azért fog a
motoros meghalni, mert elvakítja a szembejövőt. Én meg használom. Pont.
Majd ha egy rendőrbácsi kér meg rá, hogy nem kéne, akkor nem fogom.
(Btw. én sem szeretem a gagyi autóban a gagyi xenont, mert nem szép és
vakíthat, de azért nem fogok frontálisan belecsattanni, ha egy szembe jön.)
Valahogy 2-3 év xenon használat során egyszer sem vakultak úgy el tőle...
Mentem már Barátnőm mögött is a Majával, kérdeztem, hogy vakítja-e? És
mondta, hogy nem; ahhoz képest meg a refis motoros zavarta nappal is.
Nem mindegy, hogy csak erős fény, vagy rossz helyre is megy. Vagy is-is.*: gondolok itt mondjuk egy hangos sportkipufogóra, ami "E" jelzés nélkül,
nem legális, a műszakin nem megy át, stb. Mégis sokan használnak ilyet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Amúgy a fogyim csökkent, de nem eleget. Benézett volna 7 alá, de olyan
faszán telecsurgattam, hogy 7,5L jött ki. (Meglátogatom a szerelőmet.) -
Tothgera30
Ármester
válasz AndrewTdi #41046 üzenetére
Mito 50-es csak olaszba lett kiadva 97-98 között. Lényegében ugyan az mint a Prima, csak másik oldalon van a tárcsafék, ás a lánchajtás is megcserélődött. Természetesen replika fényezéssel adták ki. De a Prima valószínűbb, abból volt R verzió is, nagyobb karbival (gyári 14mm torok), és Gianelli kipufogóval.
Szerintem az 50-e váltós "régebbi" (gondolom még AM6 előtti, mint ha 5F-et olvastam volna) motorkákba ugyan az a heger-dugó-gyűrű van. Derbi GPR alkatrészeket nézted már?
"A pokol nem hely, hanem állapot"