-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz forest_ns #51986 üzenetére
Annyit mondott a szerviz, h drága a pumpa, én itt meg is álltam Bár hosszú távon biztonságosabb megoldásnak tűnik a cseréje mint a kézzel keverés...
(#51987) dzso22: Nem volt semmi hangja mikor megállt. Olyan volt mintha leállt volna a motor (mivel le is állt ). Kb. fél perc és rúgtam rá, mintha misem történt volna... Azt mondták, h pár ilyet kibír a henger de ne reckírozzak, tegyek a benzinbe plusz olajat. Ha kicseréltem a főtengelyt/ hajtókart, karbit, leömlőt, végáttétet na utána jöhet az olajpumpa is
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
dzso22
senior tag
válasz body007 #52001 üzenetére
Akkor marha nagy szerencséd volt csak a hengerfal hevült túl. Nekem már ált meg a gépem olajzás miatt. Az olajtartályba a jeladó halt meg és benzinkútra menet fogyott ki az olaj. Olyan kopott már volt a motor hogy nem ragadt meg. Először azt hittem kifogyóba a benzin de hazafele menet a tankolásból ugyanúgy leállt 500méterenként. Hazavitt de éreztem hogy a motor ereje is gyér lett. Otthon megmértem a kompressziót 5 bar volt,Aztán már csak a fejemet fogtam. Lehúztam a hengert és úgy nézett ki a dugó mint egy zebra csak szürkében főtengely dugó henger csapágyak szmeringek ezeket mind lehetett cserélni.
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #52000 üzenetére
Nem, azt már akkor elcsesztem vhogy. Nagy esztétikai élmény amúgy.
Tekergéshez már Qrvahideg van - tornáztatnom kellett az ujjaimat menet közben,
és így is fájtak a hidegtől. Pedig téli kesztyű + FF, és jellemzően 70 alatti tempó.
Hiába vártam, hogy felmelegszik (fél nyolckor még nem akartam indulni) 2,5 fokot
mért végig a motorka. Tegnap csak az érkezéskor mutatta ezt előtte 3-3,5 körül...[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Aztapi&sa, de hideg van! Mondjuk egy farmarban nyilván másabb a helyzet, mint egy motoros ruhában.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #52006 üzenetére
Lehet, nem volna hülyeség a markolatfűtés. De elnézve az előrejelzést,
lehet, hogy most hétvégén lerakom a gépet. Ha már csapadék is van,
akkor ez a hideg nagyon nem buli: eddig is az első hóval szoktam lerakni. -
Mr.Peter
aktív tag
válasz DigitXT #51979 üzenetére
Eegen, ez nem rossz ötlet.
Az app alapján amit használok az átlagfogyasztás 2.89l/100km, vagyis 28.9l/1000km.
Ha 750ml olajat eszik 1000km alatt, akkor az 1:40 arány pont kijön, és akkor még a sűrűbb keverék tartományban vagyok. Szuper!
Itt egy grafikon a fogyasztásomról:
Az utolsó érték nem valós, mert akkor volt karbi tisztítás, és a tankból szívtam le a pancsoláshoz szükséges benyát.Más: Bakancs, farmer+motoros nadrág, felül pedig póló+pulcsi+télikabát(amit a decathlonba síkabátnak árulnak, de én 3 éve használom már nem síelésre) símaszk+sisak, és a gazdaságos occsó fűthető kesztyűm, ami eddig szuperül teljesített, 2 fokban sem fázott a kezem.
[ Szerkesztve ]
<<<KEEP IT REAL!>>>
-
DigitXT
félisten
válasz Mr.Peter #52009 üzenetére
Na, akkor azzal nincs semmi baj. Huszinak a Tact úgy emlékszem közelebb
fogyasztott a 4-hez, mint a 3-hoz, szóval oda kellett mellé az a liter 1000 km-re.
Abba most ne menjünk bele, hogy a 4T Maja miért jár 1:80-as keverékkel, de itt
a tél, szóval ki fog derülni. Valószínűleg szelepszár-szimering cserés lesz.
Milyen jó is a 2T, hogy ott nincsenek szelepek... De most viccen kívül... -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #52003 üzenetére
Nekem a szakadt, régi, márkátlan (3500Ft-os, kb 4-5 éves) kesztyűm van még mindig. Már kezd csere érett lenni, de úgy döntöttem, hogy tavaszig kibírja, akkor meg veszek egy nyári kesztyűt, és jövő ősszel lesz új téli.
A kezemnek nincs melege, de ma akarom felszerelni és kipróbálni a muffot. Nemsokára le is megyek.
Egyébként nekem annyira nem fázik, nagyon jó, hogy a plexi kitakarja egy kicsit a kezeket is.szerk.: Ja és nekem a s.ggem fázik, amikor ráülök a jéghideg ülésre... Ilyenkor lenne előnye egy ülésfűtésnek. De gondolom az sem 2Ft...
szerk2: A Tact valójában 4L körül evett (3,7-3,8 városban). A 'túrás' fogyi volt 2,7, de az ugye külön mese... 40-50-nel Győr-Budapest táv...
szerk3: Visszasírom bizonyos szempontból a 2T gépet... Öntöd az olajat, tankolod, és kész. Nincs olajcsere periódus, vezérlés, vezérműtengely... Igaz, cserébe többet eszik... Viszont ezek mind-mind elég húzós tételek... Bár ugye Majánál most a főtengely a kérdéses... Majd meglátjuk, igaza volt-e Gergőnek, vagy sem...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #52014 üzenetére
Tommotnál 30-40 rugóért beleteszik. Igen, az a plexi nem rossz, hogy ott van.
Sajnos nagy Maján gyári plexivel nincs ilyen, de biztos létezik hozzá: túraplexin. -
Dexar007
veterán
Na most ott tartunk,hogy beröffent a kymco az uj karbival,de hagyjuk allni holnapig,mert nem biztos,hogy masnap is hajlando lesz beindulni.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
DigitXT
félisten
válasz forest_ns #52024 üzenetére
Nem akarom szétoffolni a topikot: ha lesz egy kicsit több időm, itt szívesen...
Btw. nem pont ugyanaz a kettő nekem: Majából is van 400, Madisonból is van 250.[ Szerkesztve ]
-
Dexar007
veterán
válasz dzso22 #52027 üzenetére
Csak telefonon beszeltunk,pontosabban csak a tarsaval mert o nem volt bent.
Annyit tudok,hogy beroffent,karbi gondolom be lett hangolva,mivel egy ujat maskepp nem is lehet betenni.
De eddig is beroffent 200. rugasra,ha pedig all 8 orat akkor szinten elso rugasra indul.A gond 12 oranal kezdodik:mert akkor megint 200 rugas szukseges hozza.
Ezert nem erti a szerelo sem.Mivel 1-2 ora alatt mar teljesen ki kene hulnie mindennek.Give me your cum,bull!
-
dzso22
senior tag
Azért van az hogy nem akar 12 óra állás után elindulni mert az egy dolog hogy kihült a blokk de a benzinnek több idő kell míg teljesen elpárolog a rendszerből. folyamatosan párolog.
És azért nem indul csak nehezen hiába jó a szivató mert nincs tökéletesre hangolva a karbi.
Ha magasabban áll a tolattyú több levegőt kap a szivató mellé a motor és így már elég szegény a keverék ahhoz hogy ne induljon el.
Automata szívatós karbik érzékenyek a beállításra.
Tökéletesen be kell hangolni a Súber tű-t(ha lehet) alapjárati fúvókát főfúvókát.
és nagyon nem könnyű feladat.
És ha hivatalos akarok lenni autó és motorszerelőknek nem tartozik a munkájukhoz. (kivéve ha kitanulják)
Külön karburátor specialisták vannak erre a célra és csak ezzel foglalkoznak.
Csak ritkák mint a fehér hollóA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz dzso22 #52032 üzenetére
Amikor összefoglalta Dexar, és reagáltál rá... Eszembe jutott valami, ami lehet, hogy totális hülyeség... De mi van, ha sz.r volt a tömítése a karbinak, elpárolgott belőle a latyak, és addig kellett rugdalni, míg meg nem telt?
Bár ez az elméletem ott borul meg, hogy az Agility ejtő tankos... (Ha jól emlékszem). Bár a vákuumos benzincsap még így is bekeverhet (ha van benne, erre nem emlékszem).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz dzso22 #52036 üzenetére
Azt tudom, hogy az úszó szabályozza. De nekem Tactnál (alul van a tank, vákuumos a benzinpumpa) sokat kellett rúgni, amikor kifogyott a benzin (értsd kb 1km-t toltam a kútig). Utána vagy 20-30 rúgás volt, mire beindult. Pedig hidegen-melegen pöcc-röff volt... Előtte is, utána is... De az első indítás nehéz volt.
www.dongosofor.hu
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! 5 óra fele már elég hűs van, huszi rendelt nékem thermo-t is a kesztyű alá, a kabát már nála van. Hétfőn megyek mindkettőért, addig még ki kell húzni két reggelt. Este már nincs annyira hideg, most is csak a kezem fázott.
Sic Parvis Magna
-
addikt
Nekem ma 500 méter után leállt a robeszem Rugdosom, beindul nagy nehezen, megyek vele 200 métert megint leáll, ezt eljátszottam 3x majd megfordultam és haza toltam... Egyetlen egy dolgot csináltam tegnap este: feltöltöttem (csurig) olajjal a tartályát, bele ment majdnem az egész liter. Most lehet az van, h túl sok olajat kap? Mert rugdosás közben pufogott mint egy eldugult kacsa. Ez lehet nem jó hasonlat, de mindegy a lényeg, h pufogott Betoltam a garázsba, egyet rúgtam rá beindult, első féket behúztam és füstöltettem a gumit, pörgött ahogy kell, nem állt le... De inkább otthon hagytam és kocsival jöttem. Mit csináljak vele? Gondolom meg kéne nézni a gyertyát először is. Lehet full olaj az egész.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DigitXT
félisten
Ja, erre nem is gondoltam, mert ez speciel nem érint.
Mindenesetre jókat szoktam röhögni (elfojtva) a főbérlőn, aki
azzal jön, hogy milyen rég volt beteg, mert xy teát iszik: jah,
nem volt beteg! Mert nem jár dolgozni, nem is igen BKV-zik,
otthon ülő (nyugdíjas), aki amúgy autóval jár... Hol kapná el? -
30z.Samu
félisten
Skacok! Ti hogy szoktátok télire letenni a motort? Mit szoktatok vele csinálni? Azt olvastam, hogy lehetőleg tisztán rakjuk le, legyen csurig a tank hogy ne legyen korrózió, akkut vegyük ki és néha töltsünk rá. Meg hogy lehetőleg cseréljünk olajat, ha fűtött helyen van. Van még valami esetleg, amit ajánlanátok? Most azon gondolkodom, hogy lerakom már a kis barátomat. Én simán felöltözöm, de neki nem biztos, hogy jót tesz a 0-1 fok közötti mászkálás.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
akos3
addikt
válasz 30z.Samu #52049 üzenetére
Amit én szoktam: tank csurig, akksi ki töltőre rádug és rajta is hagyom végig., gumit felfújom kicsit keményebbre. Láncot is lefújom ha épp nem felejtem el. Olajat meg csak tavasszal szezonkezdéskor cserélek. (minek álljon az új benne)
Nagyon esedékes már ahogy nézem az előrejelzést....:S