- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Marvel Snap
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fallout 4
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rivaul
addikt
Oké, ebben a leírásban elvesztem Lényeg. Megveszed a szíjat. Csapszegre felfekteted és úgy teszel be hézagolókat hogy a szíj bordázott része, ami a szegen fekszik. Az essen egybe a csapszeg igazított végével. Ekkor lesz az, hogy ha felteszed a külső tárcsát, az a megfelelő pontba állítja a szíjat, mivel egy picike bemarás van rajta. A kuplungot nyomd össz kézzel és húzd bele, így elől a szíjat fentebb tudod engedni és könnyebb össze rakni a tárcsát. Hézagoló szettet erdemes venni. De mint mondtam. Ennek csak akkor állnék neki, ha megtartom. Eladásra felesleges piszkálni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Rivaul #85151 üzenetére
20.000km a Yamaha ajánlása a szíjra elvileg az összes általa gyártott 50ccm robeszre. Amit megtudtam a gyári szíjról, hogy az egy kevlár szíj és van belőle 16-os is, nem csak 16,5. Ha meg 16-ról kopott 15,5-re az meg pláne lófing kopás még, ergo magyarosan "megy az még"
22k van a motorban, szóval elvileg 10%-al túl az ajánlott csereértéken kéne lassan látható jele is legyen az öregedésnek, de én így szemre, hát nem tudom. Én nem mondanám meg, hogy ez a bordásszíj ez már erősen cserés megmondom őszintén. Fene tudja.
Van ez az elvileg japán szíj ami még olcsóbb is, mint a Malossi és olyan a bordája is, mint a gyárinak, de ez meg 16.6, szóval pláne nem úszom meg a hézagolást.
Még rágom, de ez a 20.000km ez vajon tuti? Kicsit keveslem. Fórumban olvastam, szóval el tudom képzelni, hogy benézte, aki írta és ez mondjuk mérföld.
Átok japcsik nem nagyon szeretik az angolt az a baj. Meg ha előttem egy 40kg-os japán csaj használta, akkor pláne semmit nem kopott. -
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #85153 üzenetére
Egen lehet, hogy inkább a korral öregedésre spekulálva néztek egy nagy átlagot hány éves korukra érik el a húszezret a robeszek és akkor így lett ajánlott a 20k.
Végül ma tudtam venni új dekni csavarokat, kemény 200Ft volt (pedig még tartalékot is vettem), szóval le fogom tudni venni többször elvileg könnyen.
Pechemre viszont ez is csillagfejű, olyan fejű nem volt a csavarboltban, ami mínuszos is, de így az új csavarokkal azért elteltem önbizalommal és megrendeltem az olcsóbb szíjat is.
Úgy vagyok vele, hogy beleteszem ahogy van, ha bármi miatt szar, akkor meg visszateszem a gyárit, aztán majd nyáron a melegben játszogatok vele, ha hézagolni is kell...Icipicit forog a hátsókerék alapjáraton. Ha ráülök nem indul el a motor, szóval még okés, de a kis rugókészlet is lehet, hogy nemsokára cserés lesz a kuplungban és akkor már a mindennel is egyben hangolnám újra, ha tényleg bele kell nyúlni.
Egyelőre abban reménykedem, hogy így, ahogy van beleteszem az új szíjat és csak annyi lesz, hogy picit több lesz a végsebessége a szélesebb szíj miatt.Ha pechem van, akkor viszont állóból kigyorsításkor nyekkenni fog ezzel a hézaggal az új szíj.
Elvileg így, hogy ma megrendeltem péntekig akár meg is jöhet, szóval ha szerencsém van a hétvégén már így vagy úgy, de végre eltehetem a bicajt.
Jó lenne, mert rendesen elszoktam a tekeréstől. Nem ízlik, főleg hazafelé a dobra fel. -
Rivaul
addikt
A CVT hajtás folyamatos kopást eredményez. Mellé nagymértékű melegedést és alakzat változást. 20ekm alatt vagy 3 csere is bele fér. Továbbá mindig említed hogy vaskosabb szíj, max több lesz a vége. De ez nem ennyi. Magasabban kezd hézagolás változtatása nélkül. Így az alsó tartományból vesz el. Robogónál nem úgy megy hogy kicsit ide, kicsit oda. Egy jó beállítás van. Azon gyorsul szépen és fut ki végre. Ha az egyikhez hozzá teszel, azt a másiktól veszed el.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Rivaul #85155 üzenetére
Eszembe jutott nekem is, ezért végül az olcsóbbik MITSUBOSHI szíjat vettem. Ez nem magasabb a gyárinál, ugyanolyan a bordája, mint a Yamahának. A Malossi szíj biztos jobb valamivel, de gondoltam hátha megúszom a vacakolást. 16.6-os, szóval 1mm-rel lesz szélesebb, mint mostani 15.5-re kopott Yamaha szíj. Meglátom, hogy ez az 1mm kér e majd bele + alátétet a jó hézaghoz .
A görgőket is cserélem, rendeltem azt is. Szóval sajnos lehet, hogy icipicit azok is nehezebbek lesznek emiatt, attól függ grammban mennyire sokat kopott, ami benne van. A kettő együtt lehet annyi változtatás, hogy már bele kell nyúlni. Meglátom.
Ha nem adja ki koppra, akkor tojok rá, összeteszem egyelőre az új csúszkákkal, hogy ne csörögjön és minden más marad a legközelebbi szabimig, mert már nem tekerek. Elég volt, kaptam már a GLS-től üzenetet, szóval rendes volt a bolt. Még a héten meg fog jönni a cucc, de hézagoló készlet nem volt sajna. Az nem lesz.
Viszont tuti nem fogok bicajozni így, hogy a garázsban a menetkész motor. Inkább leveszem a deknit majd újra, ha lesz hézagoló is meg szabi is. Így az új dekni csavarokkal nem olyan nagy ügy az. Ha meg közben jönne pénzes vevő, akkor sem lesz az új csúszkákkal hallható baja remélem. Még az is lehet, hogy odaadom neki az új szíjat is a motor mellé, vigye. Majd meglátjuk. A Vak is azt mondta. -
NYPD
aktív tag
Kis helyzetjelentés kérdéssel egybekötve.
Korábban írtam ugye, hogy szarakodik a motor, gyenge, nem húz, nagyobb gázra induláskor - mostanában már menet közben is, kanyarban is (ami már nem vicces) ránt egyet, végre is kevesebb mint azelőtt. Fehér volt a gyertya, tegnap kapott egyel nagyobb fúvókát, szinte semmi változás. Ok, adjunk neki több levegőt is, még mindig semmi.
Rángatás miatt kipróbáltuk egy zsír új kuplunggal, nem történt semmi. Szerdán viszem vissza, ott hagyom a szerelőnél, mert erre egy napot rá kell áldozni, hogy kiderítse mi baja. A hajtás elvileg rendben van.
Okozhatja ezt esetleg elektronika? CDI, fesszab, akármi elköszönése, vagy ha van egy pici lyuk a kipufogódobon? Alapjáraton enyhe zörgés hallatszik, mintha a vezérműlánc lenne az, ennek a nyúlása esetleg?
-
Topikgazda
-
NYPD
aktív tag
válasz sityupityu #85158 üzenetére
Most hogy így mondod, ezen is agyaltunk, hogy még ez lehet opció, csak miután elszórakoztunk ott nettó 2 órát - közben más motorokat is szerelnek - erre már nem tértünk ki, abban maradtunk hogy majd ezt jövőhéten átlegózzák. Ha csak ennyi a gondja, az lenne a legjobb. Jelen állapotában szerintem még az eletktomos kiskocsis mama is lehagy a lámpánál rajtnál.
-
RJ45
junior tag
Ha esetleg valakit érdekel 3KJ gyári szíj helyett ez a MITSUBOSHI koppra jó a gyári hézagoló alátéttel. Beteszed, pipa.
A generátor oldalán tud valami kopogni/csörögni? Olyasmi, mint amikor a csúszka kopog a variátornál csak halkabb picivel. Gázadásra nem történik vele semmi. Sem nem hangosabb/halkabb fordulaton. Ha gázt adok kvázi elnyomja a motorhang, de közelről azért hallani, de semmi változás, nem csilingel, csak kb. úgy csörög mint egy kopott csúszka.
Mi tud kopogni, ami nem függ a fordulatszámtól? Picit csalódott vagyok, hogy az új csúszkával is csörög egy kicsit. Bár mondják, hogy minden kétütemű csörög egy kicsit.
-
perge666
veterán
Jó estét mindenkinek.
Ismét van egy kis “ élménybeszámolóm “ motorvásárlással,nézéssel kapcsolatban.
Lebeszéltem egy Yamaha BWS-t Debrecenbe,elvileg költségmentes,rendesen szervizelt,jó állapotú robogó.
Tegnap 16 órára megbeszéltük hogy megyek,ott is voltam de az eladót nem tudtam elérni sehogysem,a házból nem jött ki senki.
Szomorkásan hazafelé rámír az eladó hogy ott vagyok?Írom neki hogy már mindjárt othon…..
Elnézést kért és mondta hogy nem vette észre hogy ott vagyok,ha vissza megyek enged az árból 10K-t ha nekem is jó,vagy elhozza futóval.
Mondtam neki hogy én így már nem megyek sehova,ha elhozza akkor érdekel.
Ma délután el is hozták,a motor külsőre nem volt a legjobb állapotú ( de az a lelakott se )de mondom ha motorikusan jó akkor megveszem ha már elhozták.
Futórol levettük küllőre indult szivató nélkül. Alapjárata kicsit magasabb volt kb 1 percig utána csendesedett de kicsit ígyis magas volt.
Valami apró csörgést hallottam vagy a hengerböl jött vagy a hajtásból,de nem volt vészes.
Mondom próbáljuk ki,odahúztam neki és meglepődtem rajta úgy megindult,de sajnos 50-60 méter után elkezdett fulladni. Ha visszább engedtem a gázt akkor ment,de nem akart gyorsulni.
2-3 kör után kitapasztaltam hogy kb negyed gázig tudtam húzni hogy ne torpanjon. ( ha csutkagázon hagytam akkor le is fulladt 2X is )
Ránéztem a karbijára de tiszta kosz volt,meg állító csavarokat sem találtam,az én BWS-emen nem ilyen karbi volt.
Ja meg többször indítottam alapjáraton és volt hogy 2-3-4 rúgásra indult csak meg,az alapjárata is hol magasabb hol alacsonyabb volt.
Így sajnos megint nem vettem másik motort.
125000ft-ért nem akartam szerelgetni…..
Jók ezek a BWS-ek,olyan kicsi a fordulóköre mint egy bicajnak.
Szerintem itt most abbahagyom a keresgélést mert egyre drágábbak a motorok,ha nem keresek hátha szembe jön pont egy.
Vagy majd ősszel nézegetek megint. -
RJ45
junior tag
válasz perge666 #85161 üzenetére
Szerintem Yamaha csinálhat ilyet hidegben akkor is, ha semmi komoly baja. Lehet magasabb hőértékű "nyári" gyertya volt bent és a futón meg kockára fagyott a moci. Most az, hogy picit pöfög alapjáraton nem biztos, hogy elég, pláne ha még retkes is.
Legközelebb, amikor fulladni kezd ne elvedd a gázt, hanem kezd el húzogatni a gázt, nagyobb gázfröccsökkel kínáld meg. Ha nincs nagyobb baj úgy majd elkapja és utána kipörög hatvanig vagy amennyi éppen a vége. Mész pár sarkot hatvannal utána már nem fullad majd meg akkor sem, ha szépen folyamatosan gyorsítasz ki. Elhanyagolt fülig retkes karbis motoroknál alap, hogy meg kell ráncigálni Ha torpan valami nincs, elveszed a gázt, de rögtön húzod is vissza neki ahogy magához tér a nagyobb gázt. Persze lehet, hogy nagyobb pénzmagot kéne inkább ültetni. Szerintem 125k ma már nem akkora nagy összeg Yamaháért, hogy az eladó még szeretgesse is meg neked eladás előtt. Tavaly ősszel letámasztotta, aztán onnan "fellelt" állapotban felteszi ennyiért. Végtére is nem kínai árban megy újonnan sem. Szerintem ez pont az a pénz, amennyiért úgy van vele, hogy majd te kitisztítod a karbit, meg veszel gyertyát meg amit akarsz... -
Narancs
őstag
Sziasztok!
Gliera Runner 50-es robogóm hátsó kereke 1-2 mm-t lötyög, szóval jobbra-balra mozgatható kézzel ha megfogom a kerék két oldalát. Feltételezem nem kéne neki. Vagy rosszul gondolom? Mitől lehet?
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
perge666
veterán
válasz FeniX- #85164 üzenetére
Közben meg ha elmennél megnézni lehet sarkon fordulnál 2 perc után….
A hirdetés szövege,meg 1-2 szép fotó semmit nem jelent,ugyan ilyen volt ez a mai BWS is.RJ45 : Szerintem butaság amit írsz ( ne haragudj meg érte ) nekem volt ilyen BWS-em és soha nem produkált ilyet. Meg volt másik Yamahám is,( DT ) az sem,sőt volt több motorom és egyik sem kínai……
Nem tudom te hol laksz,milyen az idő arra,de nálunk már harmadik napja sütkérezik a nap,tizenpár fokok vannak.
Meg egy 2 ütemü léghűtéses motor nehogy már ne melegedjen be minimum 20 perc használat után.
Alap dolgokat azért tudok a motorokról,de ahogy nézem te kevesebbet.Most nem az ár a lényeg hanem hogy úgy van hirdetve hogy szerelővel rendszeresen karbantartott,teljesen költségmentes,csak rá kell ülni és használni,akkor nehogy már még az eladónak legyen igaza.
A múlt heti Aprilia Rally amit írtam,90-ért sokkal jobb vétel lett volna ettől! ( Lehet te megengedheted magadnak,de nekem második motornak biztos nem lesz 3-4-500 ezres kiadásom )BÉKE
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #85168 üzenetére
Egyetértek. 125-ért már normális BWS/Boostereket lehet találni. Amin 1-1 kis állítani való van ennyi pénzért, még el megy. De szerintem ez az az összeg ahol már egy ilyet el kell engedni józan ésszel. Nem mai jószágok. Ráadásul a boy racer kategória. A kettő együtt nem sok jót feltételez a leírtak alapján. 70-ért max véleményem szerint, amiért elgondolkodtató lenne.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
perge666
veterán
válasz Rivaul #85169 üzenetére
Jön a tavasz viszik felfelé az árukat,legtöbb 160-170-180-ért van fent,szerintem soha nem mentek ilyen magas áron.
A tegnapi is 155-ről indult,az eladó levitte 145-re,én úgy alkudtam le 125-re.Kb.60-70-et gondoltam volna érte reálisnak énis,miután az eladó látta elvileg meglepve hogy nem akar menni,biztosan engedett volna még az árból,de annyit tutira nem. Meg az igazat megvallva semmi kedvem nem lett volna szerelgetéssel kezdeni.
-
RJ45
junior tag
válasz perge666 #85168 üzenetére
Túl foglalkozósak vagytok. Én a saját lustaságomból indulok ki. Én azért tudom hová vezet, ha 5-8 évig nem nyúlsz a motorhoz, csak tankolod, mert van saját tapasztalat Az olyanok, mint én együtt élnek apróbb elkoszolódásokkal. Aztán halmozódik. Adott pillanatban egyszerre lesz rossz a benzincsap, koszos a karbi, ami rosszul is van beállítva, mert tél van és nyáron volt összetéve, és lesz bent rossz hőértékű gyertya, mert az is "nyári" és mindennel együtt már simán tudott az enyém is letorpanni, ahogy írtad, de csak hidegen.
Oké, 20 perc után nagyon nem, de azt nem írtad, hogy 20 percet járt. Ez nem derült ki, ezért gondoltam, hogy még van remény. Nem akarok én rád melegíteni semmi szart. Én csak azt mondom, hogy könnyen lehet, hogy a hozzám hasonló lustáktól lehet jól járni...
Ugyan ritkán foglalkozunk a motorral, viszont már nem kínozzuk szét, mint a tinik és ha nincs messze a munkahely akkor nem is megyünk sokat.
Például most vettem le először a deknit a héten, de a karbit most sem szedtem szét, hogy nem koszos e az egyik fúvóka. Ha nincs kedvem, akkor nem érdekel tökéletes e a motor, csak túl akarok lenni rajta és szerintem nagyon sokan vannak így vele 30 vagy éppen 40 felett, amikorra egy kis testű robesz már biztosan nem különösebben szeretett tárgy, csak érzelemmentes közlekedőedény. -
perge666
veterán
Kb én is ilyen beállítottságú vagyok mint te.
Sajnos volt sok motorom amit többet szereltünk mint mentünk vele ezért van tapasztalat benne.
2010 vagy 2011-ben vettem egy 2006-os Aprilia SR-t,amit 2017-ig csak hajtottam minden probléma nélkül ami sajnos meg is látszott rajta.
Amikor láttam hogy erre már bizony kellene költeni akkor eladtam és vettem egy zsír új Derbi Sendát amit azóta is problémamentesen használok napi szinten,és télen-nyáron 1-2 rúgásra indul.
1X volt kötelező szervízben az elején a garancia miatt ( fojtás eltávolítás és olajcsere )
meg tavaly én cseréltem benne olajat mert elértem az 5000km-t és semmi más. Ja meg lánckarbantartást végzek rendszeresen,de még ez is gyári rajta mint minden más.
Emellett a motor mellett mindig van valami szerelgetős,de többnyire 40-50-60-70-ért szoktam venni tákolgatósat nem dupla áron.
Ezek a BWS-ek ahogy Rivaul is írta már elég öregek és nem a gyárias állapotukról híresek,és 100 felett már tényleg költségmenteset lehetett eddig venni.
Én az enyémet kb.3 éve 40-ért vettem és több mint 1 évig használtam amikor főtengely szimeringes lett. Külsőre nem volt a legszebb,de motorikusan megbízható,erős volt.
Na szóval csak arra akartam kilyukadni hogy a szemeteket nem aranyáron kéne adni csak azért mert van fent egy jó állapotú drágábban……. -
Rivaul
addikt
Az a baj, hogy vannak olyanok mint amiket írsz. Én azokat szeretem megvenni. Viszont ezek általában "sallang" típusok. Ha egy Sr, Aerox Bws stb ennyire kehes, annak legtöbbször nem a "sokat állt" gondjai vannak. Viszont látják hogy mennyiért mennek a piacon, miért is ne próbálnák meg elkérni az árát ők is? Sajnos így megy ez. Ezért kell vevői oldalon észnél lenni.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz perge666 #85172 üzenetére
Szerintem a hozzám hasonlók nem igazán vannak tökéletesen tisztában a saját motor állapotával sem. Szóval a többi árát nézik inkább és ezért gondolom, hogy egyformán megy fel a jó is meg a kevésbé jó is.
Én most foglalkoztam először egyszerre ennyit ezzel a Jog-al. Nekem is megy és megy évek óta. Most, ha a tenyerem ráteszem a ventirácsra, akkor olyan a hangja alapjáraton, mint az újnak. Ha leveszem a kezem a rácsról akkor onnan jön még egy kis műanyagos hangú csörgés, de nincs éppen itthon akkora imbuszom, hogy a jobb oldalon a burkolatot levegyem. Ez még hátra van, hogy ott vajon mi kopott.
Ma utána húztam a variátor tárcsának, minden faja. Kb. másfél-két centi gázbovdenem marad amikor már fekszik a 60-as óra és indulásnál is jót ránt, szóval bevált ez a szíj. A görgőket ahogy a tólómérőn néztem kb. semmi értelme nem volt még kicserélni, de beletettem azért az újat. Csúszkából fehér volt benne, nekem a boltból feketét küldtek, de tök ugyanaz a 3KJ.
Veszek egy normális imbusz készletet, mert a féknyereghez is kell úgy is, előre még teszek egy új betétet, aztán ennyi.
Hajtóműolajból van valami nagyon ajánlott? Azt sem találok éppen itthon. Fékfolyadék még maradt, autón egyszer kellett cserélni hátsó féknyerget, még onnan van egy kis DOT4-es, fingom sincs motorba jó e, annak is utána kéne nézni.
Egyébként alakul a motor.
Hidegen még előfordul, hogy gázra fullad, de melegen meg teljesen hibátlan, szóval lehet akár gyertya is, én még soha nem cseréltem ki. Ég tudja hány éves az is ...aztért a kabit is... legalább az úszóházat le kéne szedni.Majd, ha már meleg lesz. (Mondjuk mindig ezt mondom )
-
RJ45
junior tag
válasz perge666 #85175 üzenetére
Talán van valami kis affinitásom meg garázsom hozzá, de ennyi.
A YT-on nézegettem pár videót, hogy mi hogy van megoldva mielőtt nekifogtam. De nem is vállalta itt senki. Olyan nagyon nem vágytam én ebbe beletanulni, hogy hogyan működik a CVT váltó , csak most így sok választásom nem nagyon volt. Jött az egyik a másikból.
Nem vállalták a gumicserét, kivettem a hátsó kereket. Ha már kint van a hátsó kerék könnyű lehúzni a benzincsövet, na akkor most kicserélem a benzincsapot és így tovább... egyik jött a másik után.
Amennyire én láttam a komolyabb hibákról készült videókban azért azoknál a hibáknál mindig tünetegyüttes van, ami alatt azt értem, hogy minimum saját hangja is van a problémának azon túl, hogy nem megy jól a motor és magasabb fordulaton pláne lesz valami erősödő hang.
Szóval az, hogy minden pöpec, ereje van, ugrik, pörög, de egyszer csak megfullad az inkább a benzin szinkra levegő trió egyik tagjának elfogyása, mint tudom is én, úr Isten főtengely csere és henger és mind meghalunk, hajtókarcsapágy meg új dugó, meg minden is kell.
Amennyire a saját blokkom belsejét most láttam ezek a Yamahák valami kegyetlen tartós cuccok.
Szenzációsan ki van találva. Ahogy a kezembe vettem a tárcsákat, hogy annak se egy kis válla vagy egy kis bemaródás vagy akármi, semmi. Egyszerűen jó a minősége. Benne van 22k és mint az új.
Szerintem amikor ezek tönkremennek, akkor azt vagy megelőzi egy szakszerűtlen belenyúlás, bontás, rosszul összerakás, vagy nagyon rossz körülmények között van tárolva vagy tényleg nagyon öreg... valami extrém, de ha van egy porszáraz garázs, ahol lakik a motor és nem egy extrém túlhasznált futármotor akkor így a fő részek... egyszerűen nem romlik el. Persze rengeteg futár van és imádják a Jog-okat meg Dio-kat meg a többit.
Azt el tudom képzelni, hogy egy futár megveszi 15k-val és beletol még vagy 50k-t és akkor ott már tényleg valami túlkopás van és csapágycsere van és az már ott, azon a ponton gazdasági totálkár. Csak akkora futásig én, amíg élek nem jutok el egy motorral. Azért egy futár kegyetlen sokat megy naponta például BP-n. -
perge666
veterán
Értelek.
Ahogy mondod ezek az olasz meg japán kismotorok baromi tartósak ha rendesen karban vannak tartva.
Nekem a Derbi idén augusztusba lesz 5 éves és szűk 7000 km van benne,pedig ( hétköz ) napi szinten használom,igaz napi 6-7-8 km-t.
Meg tavaly előtti évben volt egy munkahely váltásom és szűk 8 hónapig kocsival jártam dolgozni,ekkor csak hétvégente gurultam 1-2 kört a motorral.
Szóval az 50 000 km-t én se hiszem hogy mostanába fogom elérni a mocimmal évi 1500-2000 km megtétele mellett. -
RJ45
junior tag
válasz perge666 #85177 üzenetére
Mi 20 éve voltunk ilyen első autós hülyegyerekek.
Haver akkor volt kocsival pizzafutár fót-göd-dunakeszi. Akkoriban itt a lakosság összesen volt kb. 50ezer ember.
Szabadnapokat beleszámolva vajsimán megvolt neki a napi 100km. Szóval havi háromezret, tehát évi 36 ezret beletolt az 1.5 dízel Golfba, ami hengerfejes is lett. Pedig az is ilyen elpusztíthatatlan dízel motornak számított akkoriban. Bele se merek gondolni mennyit pöröghet egy kajafutár BP-n ma, ahol laknak 1,7 millióan és milyen vásárlóerővel... Szóval a levetett futármotor rész az biztos jelen van a használt motorpiacon.
De egyébként meg úgy képzelj el otthon ülök, mint az óvodás. Ülök a garázsban törökülésben a földön (egy 5cm vastag nikecell-en) , fejemen a fejlámpa és az ölemben forgatom a variátorom alkatrészeit csak hogy találjak már végre valamit rajta, bármit. Az, hogy a golyó hol mozog az is csak úgy látszik rajta, hogy másképpen töri a fényt, de elhúzom az ujjamat a felületen és ott is teljesen sima.
Tehát a 22k (ami akkor nálad 11 év) az ennek elhanyagolható tétel. Van az a tisztító eljárás tudod, amikor nagyon apró szeműre ledarált dióhéjat nagy nyomású levegővel fújnak és az úgy lekoptat mindent a fémről... Simán el tudom képzelni, hogy így vagy valami ultrahangos mosóban, vagy valami profi módon letisztítanák és mellé tennék az újat, hogy nem tudnám eldönteni melyik melyik.
Ehhez képest, hogy egy másik ugyanilyen típus meg totál kész legyen... hát ott azért... tuti hogy kell azért tenni keményen, hogy egy ilyet kinyírj. -
perge666
veterán
Ne is mondd,18 éve haver első kocsiját egy 2-es golfot néhány hónap alatt úgy leamortizáltunk hogy elhajtottak a szerelők hogy vigyük bontóba.
Másik haver 4 ütemü trabija is hasonlóképpen járt,a bandába az 1500-as lada volt elnyűhetetlen egyedül.Én akkoriban már javában motorozgattam még előtte is,alattam is rohadtak le a simsonok,amikor hozzájutottam a Suzuki Addresshez,na az volt maga az álom de csak vagy 4-5 hónapig……. Utána jött a 80-as DT aztán a 70-es SR de mind rövidéletű volt nálam,ütöttem-vágtam őket. Naa hát erre mondják hogy fiatalság bolondság.
Így vissza gondolva értem már hogy van ennyi bontószökevény,én se voltam külömb a mai tizenéveseknél sőt……….
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
Sziasztok!
Piaggio blokkos aprillia sr50 (karbis) azt csinálja, hogy alig melegszik fel...
Levettem a hengerfejet és nem volt benne már a termosztát... tettem bele egyet OemPartsról, felöntöttem fagyállóval kinyitva a légtelenítőt, de most sem melegszik és szabályszerűen a hengerfejen sem érzem, hogy forró lenne 10-15perc járatás után sem. (Kis gázt is húztam neki) Egy csík sem megy fel. Előtte termosztát nélkül 1csík ment fel majd nagyobb tempónál visszahűlt, kb negyedóra motorozgatás után ment fel 3 csíkra (középállás) a vízhőfok, de onnan is hűl visszafelé.
Valamint mióta kicseréltem a CDI-t (amiatt nem indult hidegben) azóta alig megy "dadrizik" majd ha állandó gázon tartom akkor egy idő után észhez tér.
Mi lehet a gond nincs valami tipp?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Narancs
őstag
-
Narancs
őstag
Adott egy 50-es Gilera Runner, a következőt csinálja:
- ráadott gyújtásnál nincsenek visszajelzők, semmi elektromos dolgog nem működik, kivéve a duda
- járó motornál van világítás elöl hátul, van duda, nincs irányjelző és féklámpa.
Összes saru, csatlakozó megtisztítva, akku fullra töltve, fesszabályzó kicserélve, de a hiba maradt.
Ha kiveszem az akkut, pontosan ugyanez a jelenség, kivéve, hogy akkor ráadott gyújtásnál duda sincs, nyilván. Szóval olyan, mintha nem lenne benne akku, pedig van.
Mi a fene okozhat ilyet mégis? Menet közben romlott el.Beauty is pain
-
cool13
őstag
Rokonom kedvet kapott amikor megvettem a saját gépsárkányom. Ezért lekaszálta a füvet a robogója mellett. Megpróbálja életre kelteni. Hyosung valami. Talált jó árban henger szettet. De a videóban látható hajtórúd kotyogás mennyire gáz? Teljesen szétborítsa, vagy csak felrakja az új hengert rá? Videó
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Narancs #85184 üzenetére
Valahol csatlakozasi gond lehet(vagy a muszerfal resznel) vagy testelesi pontnal.
A biztositek az az akksi fobiztositeka, nem az inditomotore. Viszont nem akksi gond, marmint nem az akksi pozitiv szalon van a problema, mert ha nem menne el az akksi pozitiv a muszerfalig, illetve onnan kapcsoloig, akkor a duda sem mukodne.
Inditomotortol jon negativ test a muszerfalhoz illetve a fenyszorokhoz, inditorelehez, fesszabalyzohoz, tobb ponton kozositve. Mindenkepp atneznem ujra az osszes ezzel kapcsolatos csatlakozast.Egy multimeterrel szepen vegig lehetne kovetni/ellenorizni a testpontok illetve a +12 megletet a csatlakozoknal, ugy meglenne par perc alatt, hol veszlik el a feszultseg.
Szer: Na mire megirtam, addigra csak meg is lett a megoldas
[ Szerkesztve ]
-
Debilon
addikt
üdv!
jó konvertert találtam, hogy 4.0kg-m az 39 Nm?
hátsó teló csere miatt kérdem, service manual csak a kg-m-ben írja a nyomatékokatSuzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
RJ45
junior tag
válasz Rivaul #85189 üzenetére
Fekvő Minarellinél mi a jó módszer visszaindításnál, amikor összerakom porszáraz karbival?
Csak nem úszom meg a karbitisztítást.
Ennek fél literrel nagyobb a tankja, mint a 3kj-nak és ha tele van csöpög az új vákumos csap is és a tűszelep meg nem zár rendesen. Sokkal kevesebb, de csak van benzin a motor alatt. -
Rivaul
addikt
Ha nem, akkor egy kis féktisztítót befújsz neki, vagy teszel 2ml benzint a hengerbe. Akár egyenesen oda fújsz be (érzéssel...). Akkor a "berobbanás" miatt rögtön magára talál és már ketyeg is. De ha jó a beállítás, van rendesen kompresszió, gyertya ok, akkor nem igazán kell trükközni.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fotók, videók mobillal
- Politika
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- Suzuki topik
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Szemüveges topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen