-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84350 üzenetére
Pont a napokban volt valahol szó ezekről a márkákról.
Brixton, Motron, SWR, meg a KSR vagy mi a szösz.
Talán egy komment-szekcióban olvastam, hogy ezek relatíve újonnan 'felfedezett' (javarészt kínai + valamilyen kooperáció) márkák, és kérdéses, hogy 5-8 év múlva is lesz-e hozzájuk alkatrész-utánpótlás.
(Most lehet, hogy a felsoroltak közül valamelyik már régebbi márka, bejáratott infrastruktúrával, akkor bocsi)
De alapesetben ez volt a vélemény róluk.Akkor már inkább a keeway. (Bár a kisköbcentiseknél kb. ott is azonnal lehet gumit cserélni, szóval, még egy 50-essel drágább árat lehet rá számolni.
CST, Cordial, Timsun... nekem nincs túl sok bizalmam ezekben a gumi márkákban)[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #84350 üzenetére
Ez egy SXR, csak kihagytak egy X-et a címsorban. Az SR vonalhoz nem sok köze van. De soha nem is értettem ezeket a batár műanyag hajókat 50 blokkal folytott 4 pacival...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84351 üzenetére
"javarészt kínai + valamilyen kooperáció"
Osztrák, tudtommal, sógorok szerelik össze.
Igazából az akciós ár miatt tettem be, valóban, pár éve vannak a piacon, a megbízhatóságról nem lehetnek tapasztalatok.
Mindenesetre az osztrák sem hülye, tisztában van vele, ha a magyar országon forgalmazott (Linea, Motowell) kínai márkák minőségét hozza, hamar lehúzhatja a rolót, mert belefullad a garanciális javításokba. Tudnak a kínaiak minőséget gyártani, ha akarnak. Meg persze ha megfizetik nekik.
Bár egyetértek veled, én is a Keeway-hoz nyúlnék, mert alapesetben olcsóbb, és nagyobb cég.
Amit linkeltem, itt az akciós ár, és az egyediség a döntő.
A kisvárosban ahol élek, van forgalmazó: [link]
Én sem vettem, meg nem is látok ilyen motorokat a városban. Ahogy látom, próbál quad fele mozdulni. Mondjuk érdekes a hozzáállása, kollégámnak volt használt Linea robogója, használtan vette. Ez a szerviz és kereskedés, ami amúgy hivatalos Linea szerviz is, nem fogadta el javításra, csak a náluk értékesített modelleket hajlandók szervizelni. -
tothferenc
senior tag
-
suste
veterán
válasz tothferenc #84354 üzenetére
3le az állati sok ebben a kategóriában! Még 1-2 is!
A dobfék különbséget az SH és az SH Mode között írtam. De PCX-en sincsen gond vele, viszont ez is egy spórolási pont általában, és ezzel az ABS is kimarad hátul :(.
Egyébként én lehet jobban örülnék egy NSC féle CBS-nek.... -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84353 üzenetére
Amúgy ebay-ről már viszonylag régóta lehet kapni ilyen "konyhakész" kínai blokkokat mindenféle köbcenti méretben. Nem lennék meglepődve, ha ezekbe a motorokba is kb. ezek kerülnének. Ami egyébként jó, mert akkor van alkatrész, csak gondolom ezt is sokféle névvel, apróbb módosításokkal árulgatják.
Dobfék: mostanában az autón is meg a motoron is észrevettem, hogy a hátsó - dobfékek - az első 1-2 fékezésnél hajlamosak befogni egyből, enyhe fékezésnél is.
Amúgy 125-ösnél csak az újakba kell a CBS, de több helyen mondják, hogy ha szűken akarsz vele kanyarodni inkább hátrány, mert az elsőre is hatással van, ahelyett, hogy csak a hátsót stabilizálná. -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84356 üzenetére
Van itthon is ilyen kész kínai blokk 1-2 áruházban. De ez a "van alkatrész" fenntartással kezelendő. Volt nálam 3 kínai noname csoda hogy pakoljak össze belőlük egy működőképeset. Nem volt egyszerű. Egy közös alkatrészük nem volt benne. Elég ha csak a főtengely hosszanti bordázottsága nem megfelelő, már nem megy fel a vario rá. Mellé a csapszegek, hosszak, elektronikák. Egy útvesztő ha nincs közös platform mint legalább egy GY6 esetében.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84359 üzenetére
NSC-n oda állítod ahova akarod, és gondolom másikakon is van egy kalibrációs pont. Mi úgy állítottuk be, hogy még vizes úton se csússzon meg az első, de pl az előző tulaj teljesen levette a fékerőt az elsőröl (lehet a gyári beállítással esett egyett és ezért tartott tőle?).
Száraz úton próbálgattuk, és ha rahúztad az elsőt is, akkor még jó nagyot bólintott.Én a PCX -szel normál esetben nagyrészt motorfékezek, és csak megálláshoz kell a fék. Hasonlóan az autókhoz....
-
FeniX-
aktív tag
Ezt nem teljesen értem, kifejtenéd kérlek?
Úgy tudom, a motoron a fékerő (CBS meg mindenféle asszisztens nélkül, csak ha a fizikát vesszük) akkor 70-30%-ban az első kerék javára dől el, mivel a súly lassításkor oda helyeződik át, a motor hátulja meg fel is emelkedik extrém fékezésnél.Emiatt van az, hogy - sokak csodálkozására - simán elég lehet egy dobfék hátra a kisebb köbcentis motoroknál.
De akkor ezt Ti megváltoztattátok? Vagy csak a 'per' fékkarokra vonatkozó beállítást toltátok el valamerre? (És akkor csak a hátsó karral fékezel?)
-
suste
veterán
válasz FeniX- #84362 üzenetére
Az alap elosztásban annak is van szerepe, hogy elől csak 1 dugattyút működtet a CBS, de van egy fékerő elosztó is, ahol lehet állítani, hogy az első (1) dugattyúra mennyi fékerő jusson. Ez egy bowdenes, csavaros mechanika az első lámpa alatti burkolat alatt, ahol a csavarral tudod állítani az elosztást. Ahogy írtam, akár teljesen ki is lehet iktatni itt a CBS-t, ha teljesen kicsavarod a csavart.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84360 üzenetére
Utólag nem lehet beépíteni?
Újonnan tudom hogy nem érné meg megvenni, de egy bontott komplett rendszert rátenni..? Mármint az első fékre gondoltam, ennek a rendszerét. Megvenni egy komplett, ugyanakkora méretű kereket, kompletten fékrendszerrel.
Műszakin sem lenne gond, azt nézik hogy fogjon a fék. Egy szerelőnek nem lenne nagy munka átépíteni.
Régen MZ-ket is alakítottak át dobfékről tárcsafékre.
Addig jó, míg nincs szükség az ABS-re. Motoron nem éreztem még hogyan működik. Autón volt benne részem, nagy csatt nem lett volna, de az anyagi kártól megmentett, hogy kormányozható maradt az autó.
Motornál fontosabbnak gondolom, mégiscsak két kerék.
Ha már féknél tartunk...... Fékolajat 2 évenként kell elvileg cserélni. Gyakorlatban mennyi időnként cserélitek? Kocsinál 3-4 évente cseréltetem, szerelő mondta hogy felesleges 2 évente.
Gyanítom van aki sosem cserélteti. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #84365 üzenetére
Én is kb 3-4 évente szoktam cserélni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84365 üzenetére
Gyanítom, hogy itthon szentségtörésnek minősülne egy gyárilag nem ABS-szel szerelt motort átépíteni.
Erre a mocira nem is igazán akarok további extrákat költeni, mióta tudom, hogy ferde a váz.A kocsinál kicseréltem idejében a fékfolyadékot. De nekem könnyű dolgom van, mert abban sincs ABS és anno vettem hozzá a puma toolsnál (reklám helye) egy 1 személyes légtelenítőt.
A múltkor Nyogóval a motornál is átjárattuk a fékfolyadékot.
Szerintem érdemes idejében kicseréltetni.
-
Szajo
őstag
Sziasztok!
Van egy Aprillia SR50 Factory (Piaggio Blokkos karbis) robogóm 2006ból.
PöccRöff indult mindig, mostanában nem használtam a hideg miatt csak néha beindítottam a garázsban.
Most viszont nem akar indulni a -3 fokban akármit csinálok vele. Szikra úgy nézem van, benzin van.
Ilyen hidegben állítani kell a karbin vagy mi? -
Szajo
őstag
válasz FeniX- #84370 üzenetére
A benzint kb október végén tankoltam bele.
Egyébként úgy értem, hogy a benzin elmegy a karbiba mivel átlátszó a cső így azt látom.
A gyertyát kivéve kicsit benzines volt egyébként ebből gondoltam, hogy a hengerbe is jut benzin.
A szikrát így szemre nem tudom megállapítani egyébként, hogy most az "jó" vagy "rossz" szikra de az tutti, hogy rugásra szikrázik a gyertya a megfelelő helyen. -
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #84374 üzenetére
Szerintem is nem a benzin a probléma, hanem inkább a szívató. Ilyen hidegben dúsabb benzin kell, meg idő hogy felmelegedjen a motor.
-
macilaci78
nagyúr
Ezt csak úgy itthagyom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
Automata? Az egy szar. Le tudod tesztelni. Vedd le és fogd le a lyukat. De ha eddig indult 5 fokban, akkor nem hiszem hogy az lesz. Ott már rég dolgozinia kellene. Karburálás is csak furcsa lesz nem pedig megszűnik. A szimeringet viszont kirúghatta. Kompresszió mérés sok sz**tól megmentene. Ha nincs, akkor gyertya ki, megpucol, rá rúgsz nélküle párat hogy kiszellőzzön. Gyertya vissza és kis befújással durr neki. Én mondjuk nem a levegő szűrőbe szoktam, hanem hideg indítóval a gyertyát kivéve, közvetlenül a hengerbe keveset. Óvatosan mert 3mp fújás a 2400ccm dízelt is berúgja
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Nah ha tudsz az szuper. Vegyes. Van ami 11, van ami kicsit több vagy kevesebb. 9 pl még üzemszerűen kell működjön. Olyan 6,5 az a határ ahol már ilyen jellegű el nem indulás tapasztalható.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
Neten első 'vak' keresésre egy aprilia fórumon azt írják, hogy 6-9 bar között kéne lennie a megfelelő kompressziónak. (90-130PSI)
És ha majd kivetted a gyertyát - a kompresszió méréshez - azért nézd már meg, hogy tényleg van-e szikra.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz Rivaul #84381 üzenetére
Nekem annó szimónál volt olyan hogy 5,5-6 közötti értéket mértem,de indult rendesen ahogy kell csak éppen csörgött-csattogott és éreztem hogy erő nem sok van benne.
De volt olyan robogóm is ( Old SR ) hogy 7,5 volt a kompresszióm és mégsem indult már el csak hengerszett csere után!Ami van ithon a pecuba Derbi Hunter,annak se sok ereje van,szerintem határértéken lehet a PSI értéke,csak nem tudom megmérni mert kölcsön lett adva a mérő és elqrták a csövét,elengedi a nyomást.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
-
Zoli bácsi
őstag
2T motor jól bírja a kompresszióvesztést, kopottan is elkalimpál egy darabig.
Feleségemnek Trabantja volt, kétütemű, mikor megismerkedtünk.Mikor indult a Trabival, előtte mindig matatott valamit a motortérben.Nem értettem, aztán megmutatta. Volt egy 20ml-es fecskendő(ápolónő) benzinnel a motortérben. A légszűrő ahol a karburátorhoz csatlakozott, lehúzta a gumit, benyomott pár ml. benzint, cső vissza, aztán pöcc-röff.
Műszaki érdeklődésű emberként mondtam, ez így nem maradhat, szerelő.
Szerelő tátotta a száját, nem emlékezem mennyi volt a kompresszió, de elvileg el sem indulhatott volna.....
De ha elindult, ment szépen, ereje is volt. Furatva lett, utána indult, aztán a főtengely nem bírta....
Mindegy, a lényeg, 2T motor ha elindul, akkor is megy ha keresztbe jár benne a dugattyú (szerelő szerint).
Egy fecskendő jó szolgálatot tesz, ha kevés a kompresszió.Ha van rajta vékony tű, szerintem a gumi szívócső is károsodás nélkül átszúrható vele. -
Rivaul
addikt
válasz perge666 #84385 üzenetére
Én is pont ezért nem adok kölcsön semmi ilyet. Ma már 3-4eft körül lehet kapni otthonra megfelelő mérőt. De akkor is. Egyszer egy Oleo fűkaszát hoztak hozzám hogy nem indul pedig fél éves sincs. Kölcsön adta a szomszédnak a telekre egy délutánra. Azt hitte beszedett valami klszt vagy eltekerte. Aha. Hármat rántottam rajta és hoztam a mérőt. Meg sem mozdult. Tiszta benzint tett bele azt had pörögjön... Ennek a fajtának egyben van a blokkja a hengerrel Gtk azonnal.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
-
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #84386 üzenetére
De legalább még volt benne kompresszió.
Rivaul : Többször megfogadtam már hogy nem adok kölcsön semmit senkinek,de amikor jönnek vagy felhívnak akkor nincs pofám azt mondani hogy bocs de nem adom.
Más : Remélem a Hunterbe nem döglik bele a benzin,kb.2 hónapja még szerelgettem,ekkor még maradt benne egy kevés azt hiszem 100-as. A rossz kipufogó felfogatás miatt semmi kedvem beindítani és kijáratni belőle mert megsüketülök,olyan hangja van mint egy 6000-es amerikai autónak.
Ez szerintem elég nagy hiba,mert kipufogót sem igazán találok hozzá,meg ha lenne is,a hengernél a felfogatás is el van cs*szve……( ha már itt tartunk szerintem a henger is elég kopott ) Vagyis kéne nekem akár bontottan egy jó állapotú komplett kipufogó és egy komplett hengerszett. ( ha találnék )[ Szerkesztve ]
-
-
perge666
veterán
válasz perge666 #84391 üzenetére
Na ráfeküdtem a Hunter témára.
Van egy kizárólag “ seftes “ fb profilom,ott csatlakoztam 1-2 robogó alkatrész adás-vétel csoporthoz,kíváncsi vagyok sikerül e szereznem ami kell!
Egyáltalán nem sürgős a dolog,ilyen időben amúgy sem szivesen szerelgetek,de elkezdek időben keresgélni,tavaszra hátha összeáll a moci.Rivaul : Nagyon kevés van már benne,még augusztusba tankoltam bele amikor vettem. Bekevertem olajjal mert a különolajzásnál a cső szét van menve valahol és folyt az olaj ameddig volt benne.
Tényleg a különolajzást hogy kell kikötni?
Vagy csak hagyjam úgy üresen a tartályt és tankoljak keveréket?
Mintha rémlene valami hogy valami bovdent ki kell akasztani….[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #84393 üzenetére
Ment egy PM.
Én csak annyit szoktam hogy egy 10 centis csövet feltöltök olajjal és azt vezetem vissza az olajozóra. Akkor nem kell bontani és könnyen vissza alakítható. Nem mellesleg nem megy tönkre az üresen futástól.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
teleahocipöm
senior tag
(#84035) [link]
Ez miatt korábban kértem segítséget, beszereltem az új gyújtótrafó-kábel-pipa szettet a Dioba.. hát szóval nem ez lesz a hiba :/ beindult pörgött is, majd ahogy állt volna vissza alapjáratra szép fokozatosan leállt. További indítózás után mindig leállt vagy be sem indult. Mit kéne még megnézzek?[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz teleahocipöm #84396 üzenetére
Akkor rosszul lesz beállítva a karburátor. Honda Tact csinálta nekem ezt AF24 blokkal ami 90% AF18. Gurulásnál leállt ha nem cibáltam neki a gázt. Az elején kezdeném. Karbi le, teljesen elpucol. Amikor vissza raktad akkor a gázbowdent kiengeded rajta. Csak a karbi tartson alapjáratot. 1,5-1,5-re engeded ki a csavarokat. Ha indul és ketyeg, utána megfeszítheted már megfelelőre a gázt. Bemelegedés után finomhangolhatod a karbit. A Tacton Gurtner vagy Kehini volt már nem emlékszem, de sokat vacakoltam vele mire ideális lett. Az esős időben fulladásnak is ez lehet az oka.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz teleahocipöm #84398 üzenetére
A csavar magától is képes elmászni. Téli/nyári karburálás is más. A lerakódások, szutykok is változtatnak. Esős, párás időben más a levegő. Egy határon működő karbinak ennyi pont elég. De ez csak az én véleményem, lehet a többiek mondanak okosabbakat
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!