-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84199 üzenetére
Vállalom. Elhanyagoltam. Mentségemre szóljon, hogy autó mellett sokkal ritkábban használtam. Meg hát nagyon hülyén is nézek már ki rajta. Emiatt még mindig csak 22.000 km van benne. Én a mostani állapotában sem adnám oda egy kínaiért egyébként. Még mindig olyan nyomaték van benne, hogy emeli a kereket. Az autóm gazdasági totálkár közelébe került, nem tervezetten és meglepően gyorsan eladtam. Venni azóta sem tudok jót, rosszat meg nem akarok. Szóval emiatt nagyon be lett fogva az öreg kis Jog és hát különösebb felkészítés nélkül.
Eszembe nem jutna emiatt egy Yamahára azt mondani, hogy egy fochs. Nagyon nem. BP-n nem egy futár alatt látok olyat, mint az enyém a mai napig. Azt gondolom ennél jobb bizonyíték nem kell rá, hogy a típus amúgy jó.Mozog a féknyereg? Hmm, ez jó ötlet, ezt megnézem, a hideg miatt lehet, hogy a hőtágulás adta zsugorodás elég volt ahhoz, hogy a vibrálástól lelazuljon valahol. Néha nem értem miért vagyok ilyen ötlettelen, hogy azt úgy meg sem rángattam tényleg.
Megcsináltam mindig is amibe belekezdtem, de a bringánál is volt emlékszem, hogy újra szét kellett szednem húzni a kónuszon, pedig amikor összeraktam meg voltam győződve, hogy patent. Nem mondanám magam bénának, de az a kimondottan aranykezű gépész sem vagyok az a baj. Vannak nálam ügyesebbek.köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Benzincsőre/olajra bilincsnek én csak gyorskötözőt használok évek óta. A vékonyabb kicsi tökéletes. A cső amúgy is passzentos kell legyen, a bilincs csak biztonsági játékos, nem kell agyon tépni.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
Bringa váltónál nekem is az elmúlt hetekben volt, hogy a nyáron szétszedett bicaj vázát átfényeztem és mostanában raktam össze. Hiába néztem meg 1-1 videót a váltók pozícionálásából és összerakásából kb. 3-4 alkalommal is utána kellett állítani, mert nem volt teljesen jó. Sajnos, ez a szerelősdi ez ilyen.
Továbbra is bátorítunk, hogy nyugodtan állj neki a benzincsap cseréjének, mert nem egy akkora was ist das.
-
KTMHobby3
tag
-
Recon666
Közösségépítő
Sziasztok!
Szereztem egy Piaggio Nrg50 mc2 robogot.
Az a baj vele, hogy oninditoval nem insul hiába forgatja, de 2-3rugasra viszont igen. Mi lehet a gond? -
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #84207 üzenetére
A motorom már 34 éves, most adta meg magát a főtengely. 5 éve tuningoltam, lehet hogy az belesegített ebbe, de az az 5 év nagyon jó volt. Ment, mint egy táltos. Most újra életre kelt. Új főtengely, új dugattyú. Alig várom hogy megkergessem, ha az idő kegyes lesz hozzám.
-
Rivaul
addikt
válasz Recon666 #84205 üzenetére
Ha kell neki 3 rúgás is, akkor bár mi. Mekkora? Gyári? 70ccm-et pl már nem igazán indít. Ezek kívül azt nézd meg hogy a főtengely átfordul-e vele vagy csak kerreg de a közlés nincs meg.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Recon666
Közösségépítő
Hang alapján nem forditja at a fotengelyt, csak teker. Vannak meg itt megoldasra varo problemak. Van hogy megy mint az allat eleinte, de par szaz meter utan elkezd fulladni, es max 60-70 kmh tud.
-
Rivaul
addikt
válasz Recon666 #84212 üzenetére
Az nem 50 akkor. Annyit 50 nem megy ilyen súly alatt. 70-et már nem fog önindító hajtani. Az épített motorok esetében ha nincs képben a tulaj akkor a probléma áradat "végtelen".
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
Vigyázat, nem túl PC. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=7bN2r3PzuGg&ab_channel=Marcelino1098 -
Topikgazda
válasz Recon666 #84212 üzenetére
Az NRG órák is szeretnek olyan 10-15 km/h-t csalni. De még ezzel együtt is ha olyan valós 80km/h-val számolunk végsebességet, még az is szokatlan combos lenne egy ötvenestől akkora teherrel. Kipufogó kb gyári kinézetű van rajta? Ha igen, akkor 70-es alu hengert ki is lehet zárni, viszont jó eséllyel rajta van egy 70-es vashenger. És ahogy a többiek is írták, ez meg is magyarázná, hogy miért nem indul önindítóval. Melegen még csak-csak, de hidegen egy jól működő gyári önindító sem képes megfelelően megtekerni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
RJ45
junior tag
válasz FeniX- #84222 üzenetére
Tökmindegy mekkora, ha nincs rajta rendszám akkor 50-esre köti a biztit. Az eredeti cuccai nincsenek nála, szóval tuti bukó balesetnél, mert fizetheti a teljes kárt zsebből és a rendőr is megcsekkezi. Itthon nem éri meg tuningolni. Akinek nem elég az 50-es, annak venni kell rendszámos 125-öt oszt jó napot.
-
Topikgazda
válasz Recon666 #84219 üzenetére
Nem kell vázszám hozzá, biztos hogy ez gyárilag 50-es NRG. Meg hát nem kell nagy tudomány a beazonosítására, hiszen nem is jött ki belőle semmi más csak ötvenes.
szerk: Kipufogó is gyári rajta, tehát valószínű, hogy ha ennyire ereje teljében van akkor valami 70-es öntöttvas henger lehet rajta.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Ha külsőleg nincs nagy módosítás rajta, akkor a lőtéri kutya nem fogja ellenőrizni, hogy 50-es vagy 70-es henger van-e rajta (tapasztalat). Ha már egy alu hengerrel párosított jó hangos rezonátor van, akkor természetesen már más a helyzet, még egy laikus is elgondolkodik egy ilyen motoron, hogy gyári-e vagy sem. De külsőleg a hengerről akkor sem lehet megmondani, az utólagosan felrakott szetteken 90%-ban sem a nagy, sem pedig a kisebb gyártók nem tüntetik fel, hogy mekkora henger. Tehát ott le kéne foglalni a robogót bevizsgálás céljából stb, hogy bizonyítani tudják.
Természetesen nem teljesen törvényes a dolog, és topikgazdaként kifejezetten törvénytelen dolgokra nem is buzdíthatnék senkit sem, viszont a fórumszabályzat egyáltalán nem tiltja robogótuningot. Ezt tisztáztam is itt annak idején még az előtt, mielőtt elvállaltam volna ezt a TG dolgot amikor felkértek.
Nem csak nálunk, hanem egész Európában kényes téma ez sőt, ugye az EU-n belül jóval szigorúbb szabályok is vannak mint nálunk. És mégis mindenhol, köztük nálunk is teljesen legálisan árulhatnak és vehetünk nagyobb köbcentis tuning szetteket a motorunkra. Nem csak 70-est, hanem 80 vagy 100 köbcentist is. És ezek olyan cuccok, hogy adott esetben csak és kimondottan ahhoz az ötvenes blokktípushoz lettek kifejlesztve. Tehát másra nem jó, így kimagyarázni sem lehet és nem is érdemes az eladás szempontjából sem.Tök érdekes ugye? Persze minden áruház takaródzik, le van írva mindenhova, hogy csak saját felelősségre stb stb, és ezzel el is van intézve.
Itt a fórumon ugyanez a helyzet, mindenki a saját felelősségére tuningolja a motorját, de ha kérdez valamit, akkor megkapja a segítséget ha van rá mód.
Én pár éve a robogótuning által kapcsolódtam ehhez a fórumhoz, kb csak ez a része érdekelt igazán, aki kérdezett annak válaszoltam ha tudtam. Jó pár évig az életem meghatározó része volt ez a dolog.
Tehát a felelősség mindenkinek a kezében van, hogy mit kockáztat be vagy mit nem, és ennek megfelelően számol az esetleges következményekkel.ui: Én idén töltöttem a 43-at. Nem egy rendszámos motor van a garázsban, de már nyáron elterveztem, hogy még egyszer (talán jövőre) összerakok magamnak egy komoly robogót.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #84225 üzenetére
Ez a felfogás elkélne a motoros topikba is...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #84226 üzenetére
Nem járok oda. Régebben sokszor megjegyezték, hogy egyszer sem láttak még ott. Most erre mit mondjak? Nem tudom hogy jelenleg kik aktívak ott, de régebben amikor beleolvasgattam a fórumba akkor úgy döntöttem, hogy jobb ha nem vagyok ott jelen. Természetesen nem akarok senkit sem megbántani, pláne úgy, hogy azt sem tudom milyen a társaság most ott. Csak régebben voltak ott olyan témák, szituk és viták, amikre én nem vagyok/voltam kíváncsi.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84225 üzenetére
Asszem a Stage6 pl gyárt 70-es hengert amibe bele van ütve hogy 50ccm
Az Nrg tuti 70-es. A 46ekm futás is arra következtet hogy nem az eredeti 50 ilyen fickós benne ma is
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
Van amúgy valami táblázat, hogy mekkora sűrítési arányig, illetve végnyomásig milyen oktán ajánlott? Egy régi 4t blokkot szeretnék megfickósítani amivel nem is lenne gond, mert van rá ember, csak a várólista elég hosszú, és brutálisan borsos az összeg, kivéve ha előre tudunk dolgozni..
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #84227 üzenetére
'Mi van ott?'
Két szó: enyhe sznobéria.
De hogy ezt mire mondtam, azt én sem tudom. ;-) Mindenki értse úgy, ahogy akarja. -
FeniX-
aktív tag
Nézegetem az új - 2021 - es Honda CB125F-et, és azt írják, hogy egyfajta ACG egység van rajta, ami generátor, de ugyanakkor önindító is.
Nagyon le vagyok maradva már ezekkel a technikai újításokkal.
Kár, hogy nincs itt mindenkinek valami kisebb mocija, ami rendszámos. (125-ösre gondolok, vagy ilyesmi)
Lehetne tavasszal egy fórumtalálkozót szervezni, vagy valami light túrát. -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84231 üzenetére
Sok zseniális és segítőkész topic/társaság van itt a Ph-n. Az elmúlt 15 év alatt megannyi segítséget kaptam és adtam. De vannak sötét bugyrok is, ahova nem akar beszökni a fény Számomra ilyen a gyúrós topic. Survivor van benne keményen.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #84234 üzenetére
Szerencsére abban a témában már jóideje max csak diéta/főzős videókat nézek. A saját véleményem már tizenéve kialakult, vitafórumozni már nem akarok. :-D
én is '99 óta edzek/edzegetek, aztán igazából fő a mozgás. Megmaradtam 'ezen' a szinten. Otthon, teremben, munkahelyi teremben. Szerintem tök mindegy, úgyis az elhatározás a lényeges.
A korlátainkat meg el kell fogadni. Nekem többet ér az egészség. -
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #84235 üzenetére
Egyetértünk. 12 évesen kezdtem helyi kis konditeremben. Most 34 vagyok. Azóta kihagyásokkal de mindig jelen volt az edzés az életemben. Próbáltam anno egészséges eszmecserét folytatni. Segíteni, tapasztalatot cserélni. Megszoktam hogy itt sokkal letisztultabb a közösség mindig. De oda csak egymást ekézni járnak az emberek. Egyszer próbáltam 6 éve, aztán 3 és most egy hónapig követni read onlyba. Azóta se jutott be a fény...
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #84238 üzenetére
Csak ha fekete, és lehet vele vitatkozni!
Valahogy így -
RJ45
junior tag
válasz sityupityu #84225 üzenetére
Tényszerűen arra hivatkozással, hogy érvénytelen a biztosítás a biztosító ki tud bújni a fizetés alól és neked kell fizetni a kárt. Ha nincs a motorra érvényes bizti a rendőr bírságot szab ki. Mindkettő így igaz.
Lehet kötni motorbiztit, ami nem smkp bizti csak meg kell adni a rendszámot hozzá és az érvényes lesz, mivel csak az smkp bizinek van 50-es korlátja.
Le lehet rendszámozni egy 70-es motort, részletkérdés, hogy 50-es e az alapja, ha megfelel a vizsgakövetelményeknek kaphat rendszámot. Az hogy hányan csalnak és kötnek smkp biztit olyan motorra, ami tuning miatt nem felel meg az smkp követelményeknek és a biztosító emiatt hányszor él a lehetőséggel és hányszor nem fizet más történet..
Szerintem a való világban ahol 30.000 Ft egy díszléc egy autóra és direkt hármasával van rajta oldalanként, szóval akárhol, ha csak kis sebességgel találkozik egy mocival a kár több lesz mint egy 125-ös használt motor és a rá szükséges jogsi ára minösszesen. Ezért írtam, hogy nem éri meg tuningolni. Nyilván mindenki azt csinál amit akar.
Csak közben tele lett az ország újonnan 12 milliós használt autókkal. Arányosan a 12 milliós ár egy részét fizeted újra amikor káresemény van. Ha beáll a sor és kiszúrja a biztosítózós gennyláda, hogy mész el a sor mellett és direkt bevág eléd szívsz, mert megfordulhat, ha nem tiltja semmi... Sokan "vadásznak", mert csalnak és a töredékéből javítják az autót annak, mint, ami kárigényt beadnak
Ha hallani a motort és ugyanazon az útvonalon jársz simán lehet, hogy egyenesen vadászni fognak rád. Ha a fékhatás és a megfelelő fékút megvan akkor amúgy miért ne lehetne egy motor 70-es? Nyilván lehet. Mondjuk egy tini minden protektor nélkül 90-el nem tudom jó e ha megy, de nem kell nekem mindent tudni... Én is mentem 14 évesen nyélen Simsonnal, az is több volt, mint 60 és még itt vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz sityupityu #84225 üzenetére
Szerintem hivatalosan is fel lehet tuningolni egy ötvenes robogót nagyobbra.
Persze alap, hogy engedélyek kellenének, meg külön műszaki, rendszámozás.
Természetes hogy nem éri meg a macerát, de elvileg lehetséges.
Miután az őszi motorvásárlásos hirtelen felindulásomat jegeltem, egy ilyen pakolható kínai elektromos bicajt akartam beszerezni. Miután először tankoltam a lélektani (500) benzinár felett.
Most már grafén akkuval (is) jönnek, ami tetszik, hogy pakolható, oldalcsomagtartók, kosarak, horgászni járni 5-10km-re ideális lehet. Meg kimondom őszintén, 220e. az ára, zsebből kifizetem.Mocit nehezebb lett volna összekaparni.
Ja, hogy ez hogy jön ide?
Bementem a boltba, pontosan hogy is van ez, jogsi, sisak...25km/h korlátozás?
Persze, 25 km/h, de kacsintott is az eladó, hogy nem úgy kerül ám átadásra.....
Magyarország. Így szeretlek. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84242 üzenetére
Zolibácsi, nem szívesen kotyogok bele mások dolgába, de szerintem a legjobban akkor jársz, ha megtartod ezt a szép állapotú Liberty-det és azt használod.
Feleslegesen minek adnál ki még 2 kilót? A Piaggio-val is lehet menni horgászni. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #84243 üzenetére
Igen, csak az a baj, a robogó nem pakolható. Motor sem.
Kínaiak nagyon jól meglátták ezt a problémát, lehajtható oldalcsomagtartókat tettek. Amin könnyű szerrel elfér egy nagy diszperzites vödör. [link]
Egyenlőre a Liberty marad, természetesen, nem akarom elkótyavetyélni.
De ez a biciklis/motoros horgászni járás mindig ott bukik meg, hogy nem férek el a cuccal.
Erre a biciklire rá lehet akasztani diszperzites vödröt, összecsukott horgásszéket. Tekerni sem kell. 2 év alatt gyakorlatilag meghozza az árát. Persze a töltés is pénzbe kerül, de elhanyagolható a családi ház villanyszámlájában szerintem. Lányom diplomázni készül, éjjel 2-kor még égnek a villanyok, megy a számítógép..Észre sem venné a villanyszámla az e bicajt..
Na és olajcsere sincs, félteni sem kell, alkatrész gombokért van ,a gépet ismerősi áron megvehetem, írtam mennyiért. Grafén akkuk többet bírnak, 2 év gari van rájuk.
Most őszintén, ha nem jön be mégsem, mit tudok rajt bukni?
Nem vettem még meg, de itt tartok az agyalásban. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84245 üzenetére
Azért a kormány végére rakott diszperzites vödör szerintem nem egy életbiztosítás, nem? Az összecsukható széknek meg nincs valami vállra akasztható motyója? (A dekatlonsnak tutira van)
De most csak azért elkölteni 2 kilót, hogy legyen egy eszközöd, amivel az 5 km-re lévő horgásztóra kimész? Jól értem? Inkább vegyél a bicajodhoz egy kis utánfutót, és viszed azon a diszpis' vödröt.Kíváncsiságból rákerestem, és kb. 35-40 ezerből már nagyon jó minőségűt lehet kapni. A maradék 150-et meg félreteszed, ha tényleg jönne valami jobb ötlet a liberty helyett.
[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz Zoli bácsi #84245 üzenetére
Az akksi kb. 1 évig bírja, de télen a fele a hatótáv. 1 év után már nyáron is a fele, télen meg a felének a fele. Nagyon gyorsan vége van. 300 töltést mondanak élettartamra, de hát mese az... Hidegben semmire nem jó, nem is látni ilyet télen.
Nincsenek csodák. A jó akksi drága, megdobná az árát milla környékére... adják ezzel a szarral kétszázért, állandóan cserélgetheted.
Akkor már inkább tankolj az akkuk árán. Nem szabad ezekért pénzt adni szerintem. Pont hidegben lenne értelme nem kimelegedni és megizzadni a bicajon, hogy aztán megfázz. Arra meg nem jó. Nyáron is igazából csak akkor, ha nagyon közel van a tó, különben minden évben vehetsz új akksit csak hogy párszor lemenj horgászni vele? Áhh, bohóckodás ez. -
Rivaul
addikt
válasz Zoli bácsi #84242 üzenetére
A többiekkel vagyok. Nekem pl a horgásztó nem végig sima aszfaltot jelent. Ezek a jószágok nem hiszem hogy nagyon megbírkóznak a sárral, földdel, buckákkal. Vannak tök menő elöl-hátul pakolható robogók akkor már. Vagy egyenesen egy quad sem ördögtől való. Arra pakolhatsz. Csak ott a közúti modellek nem olcsóak. [Ez a Honda pl gürcölésre lett kitalálva]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #84245 üzenetére
Szia!
Én arra biztatlak hogy vedd meg bátran. Több idős embert látok ilyennel közlekedni. Akiket megkérdeztem, egyikük sem panaszkodott. Ha jól bánsz az akkukkal, sokáig bírni fogják. -
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...