-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #84899 üzenetére
A regebbi autoknal is van boven vicces arazas, pl amin a legjobban kiakadtam, az a Dacia Dusterek.
2010 koruli Dacia Duster-bol ami epkezlab darab, az 2,5-2,7 millio korul mozog. Uj listaara 2010-ben 3,6-3,7m korul volt, amibol lehetett boven akkoriban alkudni.
Raadasul 2,5-2,7 korul azert mar lehet kapni nem egy Duster kategorias, hasonlo evjaratu autot.
En tavaly augusztus-oktober kozott kerestem autot, naprol napra csak fogtam a fejem, amikor lattam az arakat[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz Chereiose #84902 üzenetére
Ezzel csak az a gondom hogy pl Bp-n kívül is van élet. Már mint élet az van, csak tömegközlekedés nincs. Siófoktól 30km-re lakunk egy kisebb városban. Gyakorlatilag élhetetlen autó nélkül. Se bolt, se iskola, se orvos vagy munka. Mert tömegközlekedés pl du 4-től egyáltalán nincs, még nyáron sem. Addig is kb 3-4 lehetőség bármerre.
Pont a napokban olvastam hogy behozzák a napi matricát a pályára. Amit üdvözlök. Azt viszont kevésbé hogy környezeti besorolás alapján lenne a díjazás. Nekem meg egy buci nagy dízelem van... Meg mellé 4 gyerekem akikkel el is kell tudni jutni A-ból B-be. Szerencsére egyenlőre csak a tehergépjármű lesz a tesztalany ehhez a rendszerhez.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Chereiose
addikt
válasz Rivaul #84903 üzenetére
Hát igen, de gondolom pont leszarják, lassan csak elektromos lesz, amit nyilván a 90% megvenni nem tud, foltozgatják a régit amíg megy, közben az átlagéletkor meg szépen növekszik. Szép lassan meg eljutunk oda is majd, hogy kb csak elektromossal lehet behajtani a városokba vagy ilyesmi.
-
Topikgazda
válasz Rivaul #84900 üzenetére
Azért is ennyi az áruk, mert 19-ben jöttek ki az utolsó sima 1,4 turbók, utána már a lágy hybrid jött amitől sokan ódzkodnak.
#84903
"Szerencsére egyenlőre csak a tehergépjármű lesz a tesztalany ehhez a rendszerhez"
Hát az egynapos matricáról hallottam, de erről nem. Ennek nincs is értelme, és ezt kamionosként mondom. 2012-óta kötelező útdíj fizetés van minden 7,5 tonna fölötti tehergépjárműre minden úton. Persze különböző díjszabás van autópályára és más egy sima főútvonalra, de a fedélzeti egység (OBU) folyamatosan küldi az adatokat a műholdra, és minden hónapban jön a számla.
Tehát miért tesztelnének ilyen egynapos matricát az autópályán teherautókra, ha eleve már a telephelyről sem jöhetsz ki semmilyen útra sem, ha nincs útdíj rögzítő egység beszerelve a járműbe. Nincs olyan út, ahol nem kell fizetnünk. Úgyhogy nem értem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
RJ45
junior tag
válasz nyogo83 #84901 üzenetére
Mert rossz üzleti modellben élősködnek rajtunk. Egyik videóban elköpte ez a celeb nepper, hogy neki kettessel kezdődik a havi rezsije és az alkalmazottat ki kell fizetni. Na, most ha csak egy alkalmazottja van, már az sem kétszázezer szóval 2 milla felett van a rezsije és utána kezdődik a profit. Ehhez képest a kínálata, kb. 30db autó és nem cserélődik gyorsan. Ugyanazokat látod hetekig, hónapokig.
Nem kell nagy ész kitalálni mennyit akar keresni darabján, hogy a hónap végére keressen legalább 3 millát.
Hülye az, aki ezeket a neppereket eltartja. Tartsa el az, aki szülte. Magánembertől szabad csak venni.
Még ha pörögnének itthon a 12 millás autók azt mondom oké, de az vicc, hogy tizenéves autókon akarnak millákat fogni. 2,5 milláért árul tizenéves városi kisautót, Jazz-t. És akkor még ezeket is itt ütik össze a garázsban mert nyilván törötten veszi meg a német biztosítótól. Azért kell neki az alkalmazott... Kitapétázza a netet ezekkel a mesefilmekkel a karcolásokról, hogy menjen oda a balek, de nem pörög neki. Az árait látva nem csodálom. "97-es Fiat milláért? Van itt egy olyan az utcában, gázmaszk kell, ha elmegy a ház előtt a srác vele úgy zabálja az olajat. Az is 25 éves és még nyomták is, persze hogy zabálja. Gondolom 450k-ért vette itthon vagy 999EUR-ért németben, aztán kiteszi 950-ért és várja a csodát meg a szebb időket. -
Topikgazda
-
RJ45
junior tag
válasz sityupityu #84907 üzenetére
köszi, majd visszanézek. Olyat vadászom amit egyben árulnak a szerelékkel. Kosarat már találtam előre kemény kétezerért lehet azt is teszek rá. A bukó befér az ülés alá, szóval mindegy milyen doboz, csak valahogy kinézzen. Fekete, esetleg ezüstszürke...
Előbbihez még a kedvencem ennek a becsületneppernek a kínálatában a 24 éves Honda Legend szűk két milláért. Láttátok? Óra? 156k futás Igen, az nagyon valószínű, hogy olyan ember vesz meg egy 3.5 literes V6-os autót aki évi hatezret megy Olaszországban. Tuttó a vas nagyon. Nyugdíjas pap járt vele szerintem a templomig. Bolondnak is megéri.
[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz Chereiose #84909 üzenetére
A többi sem különb. Annak, ami itthon történik semmi köze a piachoz. Annak amit ez a pali előad sincs köze semmilyen piachoz. Ez mind mese. Itthon van egy nepper kartell, mert a GVH nem teszi rendesen a dolgát és nem büntette még meg őket.
Az nem használt piac, ha nepperek a hasukra csapnak és kitalálnak égből kapott összegeket.
Annak az automata váltónak , ami abban az öreg Hondában van teljesen mindegy ki a gazdája. Az egy zárt rendszer. De véges üzemideje van. Az autó időre is ugyanúgy véges, mint futásra.
Nem véletlen az értékvesztése egy autónak. Ha annak a kocsinak hozzá kell nyúlni a váltójához az azonnal gazdasági totálkár. Hiába találja ki a kopasz, hogy akkor ez szűk két milla. Attól még szürreális marad, hogy valaki erre rálocsol egy millát és aztán örül, hogy 3 millából lett egy időzített bombája jó váltóval.
Nyomhatja a dumáját a kopasz, hogy ez Honda, de attól még egy 24 éves gumi az szétmegy. Abban az autóban is van egy raklap gumi. Teljesen mindegy, hogy az most egy tömítés része valahol, vagy egy gumiharang egy féltengelyen vagy éppen hűtőcső. 24 éves és okozata van annak, amikor szétmegy.
Abban a kocsiban a két rendszám között bármikor bármi szétmehet. Bármi. Erre nem lehet kétmilliót kitalálni. Az nem piac, az vicc.[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
Tudom, de speciel nem arra a szar hondára írtam, hanem minden egyes árult autójára, hogy a becsületesnepper faktor rádob százezreket még az árra Aztán ahogy írtad 80%-ban ott a telepén festegetik meg mókolják össze őket, tehát ugyanúgy valami sérültet veszel csak még drágábban mint máshol
-
perge666
veterán
válasz FeniX- #84895 üzenetére
és Zoli bácsi és Rivaul és sityupityu :
A környéken elég sok eladó F12-t látok 100K körül elvileg jó állapotúak,oké hogy olcsóbbak mint egy Aerox vagy egy SR,na de ennyivel?A betegségröl röviden : Csináltam tesztet negatív lett,de a környezetemben több embernek voltak ugyan ilyen tünetei és egyik sem volt koronás.
Állítólag valami járvány van és abba estem bele…….
Jaaaa,és köszönöm a jókivánságokat.[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #84913 üzenetére
Én is meglepődtem, nekem a Liberty-n gyárilag van doboz. Valahol belefutottam mennyivel terhelhető. Most nem találom, de 5-6 kg-ot írtak, ha jól emlékezem.
Állítólag a postai célokra fejlesztett Liberty-k a nagyon terhelhetők, az ötvenes motor 125-ös vázzal jön eleve. [link] -
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Valószínűleg a karburátor eltömődött, mivel holnap a motornak mennie kell, megcsinálnám itthon a pucolást. Ha leveszem, mire kell figyelni? Visszarakás után újból be kell állítani? Féktísztítóval ki lehet pucolni, vagy kell hozzá a karbitisztító?
-
nyogo83
Topikgazda
-
Debilon
addikt
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84905 üzenetére
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #84912 üzenetére
Igen, kb ilyen árban vannak. Egyszerűen nem lett mainstream mint a másik kettő. Ellenben tudja ugyan azt, de az ára lejjebb pozícionált. Ennek ellenére szerintem semmivel sem rosszabb náluk.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Chereiose
addikt
Az ilyen motowell [link] csodákkal mekkora szívások lehetnek? 3 éve amikor kerestem robogót akkor is majdnem ezt vettem, akkor 330k volt az ára ( most már ilyen 450 ezer), itt szerintem Érden lenne is hozzá szerviz. Csak ez a darab már 5 éves, gondolom valamilyen szerviz biztos ráférne, ha csak 700km van benne, tuti állt évekig. Melyik lehet a nagyobb rizikó, egy ilyen magyar összeszerelésű noname márka, vagy valamilyen 15 éves olasz/japán?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Chereiose #84921 üzenetére
Az én véleményem, hogy mindegyik lehet szívás.
Kérdés, melyik ujjad harapnád, egy fiatalabb, de néhol gyenge anyagokból épített kínai robogó, amihez viszonylag olcsó az alkatrész..Vagy egy jobban összerakott, bizonytalanabb előéletű gép, amihez drágább az alkatrész.
Motowellekről itt szoktam olvasgatni, nyitott csoport, ha FB-on vagy: [link]
Rengeteg Motowellt hirdetnek, alig futottakat, lehet válogatni. -
Chereiose
addikt
válasz Zoli bácsi #84923 üzenetére
Hát engem valahogy jobban megnyugtat a motowell részéről, hogy elég fiatalok, még akár a vásárlásról szóló nyugtát is tud mutatni, tehát igazolt vétel, ezeknek az olasz/japán meg mind valami megjósolhatatlan évjáratú, importált vackok, ami főleg rossz úgy, ha nem is értek hozzá igazán. Szóval hajlok erősen egy ilyen felé, de persze attól is függ milyen ajánlatok jönnek szembe. Rálesek erre a csoportra, köszi.
-
Topikgazda
válasz Rivaul #84919 üzenetére
Én azt mondom, hogy itt ebben a cikkben téves a megfogalmazás. Lehet, hogy a kisteherautókra/furgonokra értik ezt amik nem útdíj kötelesek, ugyanazok vonatkoznak rájuk mint egy személyautóra. Amiket fentebb leírtam, azok teljesen kizárják ezt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
RJ45
junior tag
válasz macilaci78 #84913 üzenetére
Éppen ezt nézegetem, hogy nem elég, hogy fröccsöntött műanyagból van, még agyon is van perforálva ez a "tálca" vagy mi a tosz, ami lényegében az a konzol, ami a dobozt tartja ha jól látom. Ház ez azonnal eltörik, ha van benne egy 2,5 literes üdítő és belemegyek egy gödörbe...
Lehet az lesz, kezdek ott tartani, hogy inkább veszek egy 20-asért egy kínai két sisakos 48 literes dobozt, amihez a létező legvacakabb fröccsöntött tálcát adják, de legalább tudom, hogy az úgy is xar és akkor azt használva sablonnak zárt szelvényből rögtönzök alá valamit, amit a doboz úgy is el fog takarni, mert nagy.
Az nincs előttem, hogy a motorburkolat alatt a váz hogy is van. Meg hogy a 48 literes dobozt mennyire kell hátravinni (erőkar), hogy nyíljon az ülés felfelé, de annak tényleg csak akkor lenne értelme, ha normálisan tudnék bele pakolni.
Persze még a pici doboz is kéne, mert át tudnám tenni bele a poncsót, amit mindig lusta vagyok összehajtani...
Valamit mindenképpen veszek, de ez az SH29 20-ért az én szememnek pici. Aztán lehet JoG-ra ez a max. Végtére is már így is emeli az orrát, ha picit hátrébb ülök az ülésen.
Váz hogy van ezeknél a burkolat alatt? Maga a motorváz már csak nem hajlik a doboztól remélem... azért 10kg-nál több nem hiszem hogy lesz benne.
-
RJ45
junior tag
válasz Chereiose #84924 üzenetére
Szerintem ha használt kis testű, akkor Japán belpiacos Honda, Yamaha, esetleg Suzuki. Nem azért, mert az olasz nem jó, hanem mert más a közlekedési kultúra és ezeket válogatás nélkül hozzák be darab-darab. Csak a duma van, hogy át van nézve. Xart van, csak feldobják.
Itthon beindítják, ha pöfög viheted is. Le se xarják.
Ezeket a Japán import robogókat viszont nem kell megbontani. Az a jó benne, hogy nem romlik el a blokk. Itthon én úgy látom nem veszik komolyan a robeszek szerelését. Ha el is vállalja akkor is erős a "jó lesz az úgy" hozzáállás. "Amit megbontanak annak annyi" is túlzás azért, de nagyságrendekkel nő az esélye, hogy ismét baja lesz.
Szóval szerintem ha Motowell akkor abból 0km új, de ugyanannyit adni használt Motowellért amennyiért kapsz pl. használt japán Jog-ot is szerintem az már hülyeség, mert az utóbbit nem kell megbontani.
Ha viszont vatta új akkor viszont nagyságrenddel kisebb az éves értékvesztése a Motowellnek, mint egy milliós robogónak, mert fele annyiba kerül. Egy 0km 4 ütemű motor az elején szerintem tuti biztos termel az olajba az alkatrészek összekopásakor valami kis szennyeződést, pláne ha kínai. Az ott szerintem kritikus lehet, hogy az elején milyen gyakran cserélik az olajat.
-
Rivaul
addikt
válasz Chereiose #84921 üzenetére
Engem a hideg ráz mindig ezektől. Egy párat szedtem már szét. Anyaghasználat egyszerűen katasztrófális. Megveszel egy 15 éves normál állapotút és max rá költöd a különbözetet. Ha egyáltalán rá kell. Még 15 évig motor lesz alattad. Sokan beleszaladnak hogy új meg csillog, aztán nem győznek szabadulni. Gyenge, senki nem akar hozzányúlni stb. Gyárilag is silány, tehát a későbbiekben vásárolt alkatrészek is azok lesznek.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84925 üzenetére
Valószínűleg ezt a részét te jobban át látod szakmabeliként Nekem csak megakadt rajta a szemem hogy ismét fizethetek mert környezet gyilkos vagyok
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
NYPD
aktív tag
Szétkaptam a karbit... Alapjárati fúvóka csutkára el volt tömődve, kitisztítottam. A vicces része, hogy a főfúvókát konkrétan a karburátor belsejében találtam meg. Visszatekertem, átpucoltam az egészet, most jó. Viszont vagy az olajam a szimeringnél elmegy, vagy a fene tudja hol, vagy a karbi tömítést kell cserélni, mert már most is elég nehezen akart a helyére menni, szerintem nincs is jól összerakva most se. Holnap reggel csak menni kell szerelőhöz... Lehet bemegyek inkább egy bankba vki kölcsönért azt megveszem a másikat, ezt meg felgyújtom valami pusztán.
-
Chereiose
addikt
Igazatok van amúgy, én is mindig erre a következtetésre jutok. Amiből van sok az a Honda Dio, esetleg a Suzuki Addressek, meg a Yamaha, abból pl. találtam egy Vinot, de többségében ez a választék. Az biztos, hogy így anyaghasználatra is fényévekkel jobbak.
Egyébként nekem azzal se volt bajom, amikor ilyen neppertől vettem felújítva, szépen megcsinálta nem volt vele bajom, és házhoz is hozta, ami külön jó mert ilyen kicsi robogót lábon még Budapestről se lehet hazahozni mert letolnak az útról.
[ Szerkesztve ]
-
RJ45
junior tag
válasz Chereiose #84931 üzenetére
Minél közelebb vagy a konténerhez annál jobb.. Konténerben jön be egyszerre sok. Neppertől is veheted, ugyanúgy hozzá sem nyúl, kamu hogy felújított, de ezeket nem is kell felújítani, ha csak mennek vele normálisan.
Kint sokkal hétköznapibb dolog, hogy felnőtt ember egy robesszel jár be a munkahelyre. Gyári fojtással elpusztíthatatlan.
Annyira , hogy szerintem itthon a tinik meg a futárok levetett cuccait már nehezebb kikerülni, mint egy konténerből rosszat kifogni. Túl fiatalon cserélik ott le ezeket. Nem azért adja el, mert rossz, hanem mert volt egy facelift. Ciki, ha látszik, hogy még az idősebb kiadáson ül, mert amúgy simán lehet osztályvezető. Ott motorral járni még nem ciki, de nézik mennyi idős.
Ezeknek a lelkéhez nem kell nyúlni az import után még jó darabig, a többi meg filléres.
Lehet röhögni fogsz de én a külső gumi kora alapján döntenék a helyedben két import Yamaha között, mert az már simán a legnagyobb tételek között van, ha gumit kell cserélni Szóval ha "felújított" dumával adja drágábban, akkor jól nézd meg gumit meg a fékbetétet, mert neppernél kb. az a valós "felújítás" amit ránézésre észre lehet venni, a többi meg hozzá van csak mesélve. -
Chereiose
addikt
Ez is igaz, és meg is figyelhető árban, lehet az évjárat is számít (ha nem kamu), de pl. Dio simán van 200k-ért, meg van 250-260k-ért is amit nepper árul "felújítva", akkor inkább az előbbit venném. De amúgy elég szegényes a piac, amikor néztem 3 éve akkor sokkal több volt hirdetve, most alig találok bármit ami tetszene hirdetés alapján is. Meg el is fogynak hamar, pl. beraktam parkolóba 2-3 napja egy Honda Todayt meg egy jobb állapotú Suzuki Addresst is, már egyik sincs fent. Viszont bízom benne, hogy azért fel-fel kerül 1-1 db mindig aztán érdemes megnézni az egyiket, bár mondom nem értek hozzá szóval kb amit tehetek hogy a helyszínen alkudok
-
Rivaul
addikt
Én nem lelkesednék ennyire az import motorért. Amikor alkatrész kell, akkor hozhat kellemetlen helyzetben. A konténeres motor meg nem véletlenül az. Be van oda baxva minden is. Volt "szerencsém" hozzá. Van itthon sok rendezett normális darab amivel könnyű boldogulni. Felesleges ennyire túl bonyolítani. Körbe kell nézni külsőre, mérni egy kompressziót és gurulni 2 kört. Ez alapján ha valami később még sem stimmel, akkor sem egy ökör ára kiküszöbölni kisebb dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Chereiose #84933 üzenetére
Én csak szintetikus Repsol 2T robesz olajat használok. Semmit mást, nem variálom, de mindig tele van az olaj tartály, erre az egyre odafigyelek. Ha valakinek van garázsa, csak nyáron használ egy japán motort és csak erre az egyre odafigyel, hogy jó olaj legyen benne attól már meg lehet venni egy ilyen motort. Úgy értem, ha az egy belpiacos vas, ami konténerben jött fiatalon és nem egy tini akart vele ugratni meg farolni minden nap azóta itthon, akkor önmagában most az, hogy egy szezonban ment valaki 500km-1000km között a városban nyáron, aztán eltette egy garázsba... így egy ilyen motornál nem számít akkorát egy-két év ide-oda életkorban.
A kereskedő az beindítja, megy vele egy próbakört. Ha a hangja jó és jól is húz azt a motort nem fogják ott szétszedni, de még az ülést sem fogják levenni. Mert nem csinál magának rezsiköltséget azért, hogy neked értéket növeljen. Nem fizet erre alkalmazottat. Ez mese. Lemossa. Lefújja az ülést szilikonnal, hogy csillogjon. Ennyit csinál. Nem moralizál azon, hogy egy kirepedezett szívócsonkot kicseréljen e neked eladás előtt, mert ha nem szív még falsot nem is tud róla. Én egy szavát sem hiszem el egyiknek se, neked sem javaslom. Ha háztól veszed látod a tulajt. Felnézel a garázsban a polcra ott lesz az olaj doboza, mert mindenkinek ott van. Ha meg nem szimpi a tag nem veszed meg azt kész.#84934Rivaul
Aki kompressziót mér, annak nincs szüksége tanácsokra az tuti.[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
válasz Chereiose #84936 üzenetére
Sziasztok!
Tavaly ősszel volt egy ráfutásos balesetem, magyarán felkenődtem egy Touareg hátuljára amikor besoroltam mögé, az meg közben vészfékezett. A mocinak (Malaguti Ciak Master 150) nem lett nagy baja, kicsit behajlott az első teleszkóp. Az egyenesfutással nincs gond, de fékezéskor felváltva húz a kormány jobbra-balra, elég erősen. Mivel jött a tél nem foglalkoztam vele, leraktam a motort. De nem soká jön a szezon, kéne valamit vele kezteni. Egy teleszkópcsere megoldaná a problémát?Give them hell Ukraine!
-
Rivaul
addikt
Hát nem tudom. Le kellene bontani az elejét és megnézni a nyakat. Sztem ha a teló hajlik, akkor ott is lehet gond. Komplett szárral, csapágyakkal cserélve még lehet jó. De mindenképpen előbb bontással kezdeném.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Chereiose #84936 üzenetére
Ha úgy veszed az az 50 rongy az munkadíjra bőven elég. Így vagy semmi nem lesz, vagy ha lesz is valami úgy sem neked kell szerelni, mert lesz rá pénzed.
Alkatrészek meg... párezres tétel a minden is. Olyan nagy zakóba azért nem lehet belefutni egy gyári robogónál hála az égnek. Az apróságokat meg kicserélik neked, amit kell, kész. Ez nem autó. Itt ötezer egy alkatrész nem ötven.
A tuningolt motorokat kerüld el. Full gyárit vegyél.
Én megkérném az eladót, hogy ne indítsa be mielőtt odaérek.
Amikor odaérek megfogom a kipufogó tövét, ha nem hideg jövök is el. Ha szavatartó, normális az eladó hidegen beindítod, ha 2T hagyod pöfögni egy kicsit, mész vele egy kört. Megnyomkodod stb. Érted ugyanez fog történni másnap otthon is.
Mondanám, hogy vedd olyan kereskedőtől, akinek műhelye is van, hogy vissza tudd vinni oda javításra, ha lesz vele valami, de ha látja rajtad, hogy nem vágod azért nincs értelme, mert csak duplán ver át. Az árban már átver 50k-val a semmire, visszaviszed megint levesz. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #84914 üzenetére
Talán 9 kg volt a legnagyobb, amit láttam, 2 bukósisakot nyel el.
De láttam már futár boxban 2 zsugor ásványvizet és valami szatyrot.
Nekem meg a tükörszár alá csavarozott telefontartó talpa tört el...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
NYPD
aktív tag
Tömítés volt a szar, és valahogy a leeresztőcsavar is eltűnt, ezért folyt el a benzin.. Viszonylag jól gyorsul, viszont 50 a vége, onnan már mem húz. 60-as henger van rajta, mit kellene beállítanom jobban? Keveréket dúsítani talán? A csavar jobbra v balra dúsít? Ha jól értem, akkor először keverékcsavar tökig beteker, aztán kb két és fel fordulatot ki, majd az alapjárati csavarral beállítom, mikor bemelegedett, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Kifele tekereve dúsítasz.
"A csavar jobbra v balra dúsít? Ha jól értem, akkor először keverékcsavar tökig beteker, aztán kb két és fel fordulatot ki, majd az alapjárati csavarral beállítom, mikor bemelegedett, ugye?"
Van a levegőcsavarnál egy kiindulási alap érték ami másfél fordulat kifele. Ez arra jó hogy menjen a motor, és innen lehet még tovább finomítani. Viszont hogy innen hova-merre, azt senki sem tudja itt megmondani neked, ehhez ott kell lenni.
Azért vannak érdekes dolgok ennél a karbinál, mármint az összeszerelésnél. Az előző kommentedben írtad, hogy a főfúvóka nem volt a helyén, most meg leeresztő csavar tűnt el...szerk: Igen, alapjáratot üzemmeleg motornál kell beállítani.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
NYPD
aktív tag
válasz sityupityu #84944 üzenetére
Ne is mondd, mostanában átváltott erősen szopóróller üzemmódba a gépezet... Köszi, majd kísérletezgetek vele. Nem tudom, hogy lett legutóbb összerakva, de szerintem mivel túlvállalják megukat ahogy mostanában látom, kapkodósan szerelnek, simán elképzelhető, hogy nem voltak rendesen lehúzva, aztán menetközben kihullott a leeresztő csavarja. Még jó, hogy a fúvóka nem tud kiesni.
Most ahogy gondolkodom, jól bemelegedve eléggé visszaesik az alapjárat, lámpánál rántani kell egy-két kicsit, hogy ne fulladjon meg. Lehet, hogy akkor elég, ha azon emelek, ezáltal 50 felett is lesz még benne egy kis erő?
-
Rivaul
addikt
Ha 50-ig szépen és egyenletesen gyorsul, de ott elfogy, akkor nem fogsz karburálással tartalékot találni. Az alapjáraton emelj egy picit hogy ne akarjon lefulladni. Nagyobb sebességet a hajtáson tudsz hozni. Nem kell sok. Egy új szíj, rendesen hézagolva, új görgők, már sokat tudnak számítani. Én a gyári viseltesebb variot is fel szoktam húzni. Fúrúra rá fogatom és 2-3 különböző finomságú csiszolópapírral egyenletes felületet adok neki. Picit meredekebb is lesz ezáltal. Aztán kis polír hogy ne egye meg a szíjat és kész is. (A görgő pályákat is rendbe szoktam rakni de az érzékenyebb, nem muszáj piszkálni). Ez meg van pár ezer forintból de érezhető eredményt hoz. Ha most 50 a vége, egy 60-ig biztos fel tudod tornázni így. A variot nem kell piszkálni ha rendben van a felülete, azt csak extraként írtam. Hozzám általában megviselt darabok kerülnek
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
NYPD
aktív tag
válasz Rivaul #84946 üzenetére
Az alapjárat nagyjából jó, majd ha hazaértem még azért csekkolom, jogy jól bemelegedve mit csinál. Kis gázra egyenletesen gyorsul, kb 30-ig lassabban, onnantól 50ig érezhetően, 50 fölött visszont már csak harmatosan. Nagy gázra gondolkodósan indul, beejti a fordulatot és utna indul csak meg, mintha ott meg már sok benzint kapna, ezt kellene valahogy kiküszöbölnöm. Zsír új 60-as henger+dugó+főtengely, de őszintén gyengébbnem érzem, mint előtte volt az 50-essel. Lehet hülye kérdés, de ha összekopik, jobb lesz vagy nem befolyásoló tényező? Szíj, görgők újak, kb 200 km van bennük.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
-
nyogo83
Topikgazda
-
Topikgazda
"Kis gázra egyenletesen gyorsul, kb 30-ig lassabban, onnantól 50ig érezhetően, 50 fölött visszont már csak harmatosan."
Valószínű, hogy a karburátorod sincs teljesen jól beállítva, de amit ebben a mondatban leírtál az tipikus példája a rosszul behangolt hajtásnak. És a legnagyobb részt ez miatt van az, hogy rosszabbnak érzed a friss 60-as hengert mint előtte az 50-est.
A robogó lelke a cvt hajtás, ha az nincs jól behangolva, akkor hiába a jó karburáció vagy bármi. És ez miatt vannak benne ezek a "lukak", hogy pl 30-ig nehezen megy, utána megindul majd megint megtorpan.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...