-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, értem. Sok apróság, amit jó lenne egyben megcsinálni.
Sajna azon a környéken nem nagyon tudok szerelőt, sőt: aki nekem volt, bp másik feléhez közel, azt sem ajánlom már senkinek. Sok a kókler, aki csak a pénzesfát látja az ügyfélben.
(Zárójel bezárva)A többiek hátha tudnak javasolni valakit.
-
Rivaul
addikt
Erre azért ne számíts hogy egy nap alatt visszakapod. Gyakorlatilag mindenhol van valami vacakolás. Az egész motort bombázni kell. Ha egy nap, akkor teljes napi meló. Nem fog tetszeni a végösszeg. Apránként jobban jársz ha te megcsinálgatod az ünnepek alatt. Egybe lerendelni már egy csomó helyről le lehet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
perge666
veterán
-
Topikgazda
Szia! Ahogy olvasom azért viszonylag képben vagy hogy mit kéne rajta cserélni stb...nem lehet, hogy akkor esetleg te is meg tudnád oldani ezeket? Mert ha igen, akkor szerintem jobban járnál mint egy szerelővel. Mármint egy olyannal aki esetleg nincs is a helyzet magaslatán, és még le is húzna.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
feles időmben szoktam agyalni ilyesmin, hogy valami házilagos EMP-t kéne a motorra szerelni, és az ilyen balfékeknek kisütni a kocsiját.
Amúgy ez örök visszatérő téma, és mindegy, hogy kisrobogóval csinálod, vagy 250-es nagyobbacska motorral, velem is ugyanezt csinálják. Nagyonsokszor szoktam inteni és egyúttal lehúzódni, hogy "Akkor előzz meg!". Aztán olyankor vagy megelőz végre (ahelyett, hogy a seggembe húzódna 1 centire) vagy visszalassít és észbekap, hogy így is 60-al megyünk, 'hova sietni?' -
Topikgazda
Értem. Csak ahogy így írsz-beszélsz a dolgokról nekem az jön le (ez a hozzászólásod után is), hogy végső soron képben vagy az alap dolgokkal, csak van benned egy félsz hogy nekiállj. Pedig csak egyszer kéne, és utána már bátrabb lennél. Pluszban lehet, hogy élveznéd is a szerelgetést, és az egyszerűbb műveletek megoldásában nem lennél "másoknak kiszolgáltatva". Ezt bátorításnak szántam.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
decathlonban lehet venni príma fejlámpákat.
A bowdent ne várd meg, amíg kiszálasodik és elszakad. Legrosszabb esetben robogó bowdent kb. a bringaboltos tud neked csinálni olcsón, mert az kb. az a vastagság, a régi alapján.Ugyanúgy javaslom, hogy a decathlonban vegyél a bringaosztályon lánc-olajzót, és azzal pár cseppet cseppents oda a bowden és a bowdenház közé. Általában egyszerű szétszedni a bowdent rejtő műanyag burkolatot. Ha még precízebb akarsz lenni, akkor gyógyszertárban veszel fecskendőt meg tűt, és a tűvel még jobban betudod lőni az olajat a bowden és a ~ház közé.
A benzincsap csere szerintem egyáltalán nem egy nagy ügy. A levegő és a benzin oldali csöcsöket nem szabad összekeverni (általában van egy nyíl, ami a levegő áramlását jelzi, vagy ilyesmi), de szerintem külföldiül csomó frutyúb videót találsz ezekről. Ha nem is pont ugyanolyan, de általában ott csak awab bilincsek fogják a csöveket (csillagcsavarhúzó) aztán kb. ennyi a csere. Általában 3 cső megy bele. Levegő be, Benzin be, Benzin ki. A levegő (vákuum) nyitja a csapot, szóval az sem túl bonyolult.
A benzin csalós, ha csepeg, mert soknak tud tűnni és 1-2 cseppnek is napokig lehet erős szaga.
Az első féknél meg kéne nézni, hogy van-e még "hús" a fékbetéten, mert lehet, hogy csak cserélni kell. Vagy dobfék?A karbin nincs benzinszint állítási lehetőség, külső csavarral semmiképpen. Az uszó magassága és ezáltal az, hogy mikor zár el, tudja szabályozni, hogy mennyi benzin legyen benne. Az úszó végén lévő tűszelep fészke szokott kikopni, s így már nem zár tökéletesen.
De ezt a többiek majd jobban elmondják, én keveset vacakoltam motor karbikkal.Tessék, itt egy kép, egy benzincsapról, ez pont egy kymcoé, de szerintem a legtöbb ugyanígy néz ki. Viszonylag egyszerű a 'matek', mert a szabályzó levegő általában a szívócsonkról megy, tehát még összetéveszteni sem lehet, mert a másik 2 cső meg a benzin, a tanktól a karbi felé.
-
#50433536
törölt tag
Lehet hogy mozog a nyereg, vagy csapágyas a kerék, vagy féloldalasan fog a fék valami más ok miatt, szoruló dugattyú esetleg. Vagy szabalyozni kell a tárcsát, mert elkopott és kis felületen ér hozzá a betét, ezért nyikorog, amikor fekezel rafeszul és nem nyikorog. De lehet csak a betét nem jó minőségű. Át kell nézni.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Hali, nem kell(ene) vastagabb cső, csak - ez is JMSZ (jóMagyarSzokás) - hogy a motorhoz való benzincsöveket már nem igazán kapni bizonyos típusokhoz, így autósboltban kapható, autóhoz való, vastagabb benzincsővel kell helyettesíteni (+nyomorék awab bilincs), ami viszont garantáltan hozzá fog érni valamihez. Mert amúgy hálós védőcső-izére sem lenne szükség. Ahogy kitalálták a csövet anno 40 éve japánban, az úgy jó lenne... ha lehetne kapni vékony csövet.
(Szerinted a robogó szerelő mivel oldaná meg, ha nincs a boltban pont ahhoz való cső?)Magánvélemény, de pont a napokban vettem elemes lámpát, mert engem zavar az akksis cucc. A Bicajomon is van 3 lámpa, de mivel ritkán használom őket, pláne nyáron, így most télre, a bennük lévő akksi "tökre elfogyott". Akkormeg inkább szenvedek itthon újratölthetős cerka-elemmel, amit bármikor ki tudok belőle venni, a benne lévővel ellentétben.
A tárcsafék simán tud ilyet produkálni, hogy akkor nyikorog, mikor kiengedett állapotban van, és mikor a betétek hozzáérnek a tárcsához már nem.
Autónál olyankor szokott ilyen lenni, mikor a fékmunkahenger be van már állva és nem nagyon mozog. Rendes használat közben hallani, hogy enyhén surlódik a tárcsához, s mikor befékezel, akkor elhallgat.Ezt nem neked/Rád mondom, de tényleg sokszor az van, hogy amúgy ezek a jó kis robogók már csak akkor látnak szerelőt, amikor már minden szar rajtuk, aztán jöhet az egyszerű megállapítás, hogy "hát, ez egy fos robogó".
Egy új robogó fele árából (~4-5 kilóra gondolok) már lehet kapni jó elektromos bicajokat. Arra a kisebb távra, amit Te is említettél, az is príma lenne, és még csak kétütemű szagú sem lennél.
-
-
Rivaul
addikt
Benzincsőre/olajra bilincsnek én csak gyorskötözőt használok évek óta. A vékonyabb kicsi tökéletes. A cső amúgy is passzentos kell legyen, a bilincs csak biztonsági játékos, nem kell agyon tépni.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
Bringa váltónál nekem is az elmúlt hetekben volt, hogy a nyáron szétszedett bicaj vázát átfényeztem és mostanában raktam össze. Hiába néztem meg 1-1 videót a váltók pozícionálásából és összerakásából kb. 3-4 alkalommal is utána kellett állítani, mert nem volt teljesen jó. Sajnos, ez a szerelősdi ez ilyen.
Továbbra is bátorítunk, hogy nyugodtan állj neki a benzincsap cseréjének, mert nem egy akkora was ist das.
-
Topikgazda
Ha külsőleg nincs nagy módosítás rajta, akkor a lőtéri kutya nem fogja ellenőrizni, hogy 50-es vagy 70-es henger van-e rajta (tapasztalat). Ha már egy alu hengerrel párosított jó hangos rezonátor van, akkor természetesen már más a helyzet, még egy laikus is elgondolkodik egy ilyen motoron, hogy gyári-e vagy sem. De külsőleg a hengerről akkor sem lehet megmondani, az utólagosan felrakott szetteken 90%-ban sem a nagy, sem pedig a kisebb gyártók nem tüntetik fel, hogy mekkora henger. Tehát ott le kéne foglalni a robogót bevizsgálás céljából stb, hogy bizonyítani tudják.
Természetesen nem teljesen törvényes a dolog, és topikgazdaként kifejezetten törvénytelen dolgokra nem is buzdíthatnék senkit sem, viszont a fórumszabályzat egyáltalán nem tiltja robogótuningot. Ezt tisztáztam is itt annak idején még az előtt, mielőtt elvállaltam volna ezt a TG dolgot amikor felkértek.
Nem csak nálunk, hanem egész Európában kényes téma ez sőt, ugye az EU-n belül jóval szigorúbb szabályok is vannak mint nálunk. És mégis mindenhol, köztük nálunk is teljesen legálisan árulhatnak és vehetünk nagyobb köbcentis tuning szetteket a motorunkra. Nem csak 70-est, hanem 80 vagy 100 köbcentist is. És ezek olyan cuccok, hogy adott esetben csak és kimondottan ahhoz az ötvenes blokktípushoz lettek kifejlesztve. Tehát másra nem jó, így kimagyarázni sem lehet és nem is érdemes az eladás szempontjából sem.Tök érdekes ugye? Persze minden áruház takaródzik, le van írva mindenhova, hogy csak saját felelősségre stb stb, és ezzel el is van intézve.
Itt a fórumon ugyanez a helyzet, mindenki a saját felelősségére tuningolja a motorját, de ha kérdez valamit, akkor megkapja a segítséget ha van rá mód.
Én pár éve a robogótuning által kapcsolódtam ehhez a fórumhoz, kb csak ez a része érdekelt igazán, aki kérdezett annak válaszoltam ha tudtam. Jó pár évig az életem meghatározó része volt ez a dolog.
Tehát a felelősség mindenkinek a kezében van, hogy mit kockáztat be vagy mit nem, és ennek megfelelően számol az esetleges következményekkel.ui: Én idén töltöttem a 43-at. Nem egy rendszámos motor van a garázsban, de már nyáron elterveztem, hogy még egyszer (talán jövőre) összerakok magamnak egy komoly robogót.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
Nem nagyon hallottam még róla, mindazonáltal, kerestem pár frutyúb videót és meglepően használhatónak tűnik városi forgalomban.
Kérdés, hogy mennyire tartós, meg van-e hozzá itthon alkatrész, vagy esetleg mindent ebayről - innen-onnan kell megvenni hozzá.
Sajnos kijelenthető, hogyha tényleg fontos, hogy ne ázz szarrá, meg kb. ne legyél dzsuvás az első eső után, akkor mindenképpen robogó, és ha inkább motorra vágynál, kapcsolgatásra, meg normális üléspozícióra, akkor motor.B125-ön nem gondolkoztál még? Kinyílna a világ a lehetőségeket illetően.
Ez a kuba is ilyen honda cg koppintásnak tűnik, igaz, abban álló blokk van, nem a fekvő.
De amúgy jópofa ezekkel az indiai stílusú bukócsövekkel.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
De miért scarabeo klón... miért nem rendes scarabeo?
Azért lehet képről is jobbakat kifogni, és nem kell elautózni csomó benzint.
Nyílvánvalóan, ha valami kétes eredetű robogót szemelsz ki, az vélhetően vacak is lesz.
Anno én is mindig az olcsóbbat vettem meg, mondván, hogy majd felújítom, meg apránként rendbeteszem, de mostmár 3-4 ilyen motor után tanusíthatom, hogy nem jó a felfogásom. A drágábbat és egyértelműen a jobb állapotút kell megvenni. (persze, a lehetőségekhez képest)
sztem 2, 250 környékén már nagyon jó scarabeokat lehetne venni. még talán 2 kiló körül is. -
Tamás9x
őstag
Kellően közelről ismerem a motort, és társait, hogy tudjam ez így ebben a formában nem igaz
Kínai minőség, hiába japán liszensz alapján készült blokk és karbi... illetve török összeszerelés, vagyis török piacra szánt. Játszani jók, de ha egy megízható motort szeretne az ember folyamatos porladó műanyagok, indokolatlan rozsda, és állandó kábelhibák nélkül akkor ezeket a csodákat kerülni kell. Itt már nem rohad a küllő mint az rx9-nél, és fémek a sárvédők is, de a kábelelvezetés ugyanott van, ugyanazok a gagyi heggesztésekm és ugyan azok a kínai csapágyak vannak mindenhol.
Egy jó scarabeo a lehető legjobb dönés ezek helyett.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
FeniX-
aktív tag
Pontosan milyen yamahád van?
Elnézést, hogy ezt mondom, de milyen 2 kiló?
Az én nyamvadék 2007-es 250-es (yamaha) YBR-emért, amit 480ért vettem, és még 150-et ráköltöttem kb. azt venné be egy kereskedés 350ért, max 4 kilóért.
Szerintem egy kis 50-esért kb. adnak 100at nagyon max. (vagy méginkább azt mondják, hogy add el a jófogáson)
De lehet, hogy teljesen el vagyok tévedve és majd kijavítanak a többiek.Libertyket is lehet nézni, még most is azt mondom - igaz látatlanban - hogy kb. 250-ből lehetne venni egy nagyon pöpec nagykerekű 50-est.
-
macilaci78
nagyúr
-
FeniX-
aktív tag
Így már értelek.
Azért a malagutinak asszem' 12-collos kereke van, a jog-nak meg 10-es, ha jól tudom. Ott van egy vízválasztó, meg a jog-nak pilinckák a teleszkópjai is, ennek vastagabbak.
pl. van egy régi skoda fábiám. 2 hét alatt elcsöpög belőle 2-3 deci hűtővíz. A termosztát-háznál látom mindig, hogy könnyezik.
Na most, pont ez az a folyás, amit nem fogok nekiállni szerelni, mert ha megbontom, tuti, hogy 2-3 plusz alkatrészt is ki kell cserélni. Ennyit igazán utántudok töltögetni, nem nagy ügy.Ahogy a többiek is mondják, max veszel rá egy manuális csapot, és probléma megoldva.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Szerintem ugyanazt a filmet nézzük, én is pontosan ugyanezt gondolom arról, amit Te is leírtál.
Hadd egészítsem ki azzal, hogy utasként - nagymotoron - SOHA (ismétlem SOHA) a büdös életben nem fogok többet felülni senki mögé.
A kisrobogónak (értsd. 10"-os kerekek) egy Bp-i közlekedésben nem is kéne, hogy legyen élményfaktora. Az egyetlen élmény, amit ad, hogy "jézusom, mindjárt meghalok".Továbbra is azt mondom, hogy :
A.)
B125. Hétvégi tanfolyam, kb. 70.000 ft és vehetsz 'normális' robogót, vagy kismotort.
B.)
Nem lehet egy lapon említeni az 50-es kiskerekű robogózást, a motoron utasként való közlekedést, és "A" motorozást/robogózást (125 köbcenti vagy afelett).
3 különböző kategória, illetve 2.Sajnos, az 'átlagember' (értsd, autós only) az ennyit lát a robogókból: "nem kell rá költeni", és "60 (70/80/90, bekarikázandó) a végsebessége". Ezt a 2 paramétert. Így onnan nézve alakulnak ki azok a sztereotípiák, hogy "minek ült motorra, várható volt, hogy balesete lesz és akkor megsérül" / "inkább járjál tömegközlekedéssel" .. stb.
Szerintem itt a többség is osztja azt a véleményemet, hogy egy 125-ös robogóval (ami legyen csak a kategória alja, 10 lóerő) már bőven van élményed, normális futóműved, és nem olyan, mintha az autók között egy mopedautóval próbálkoznál. Mert itt Bp-n sajnos szerintem a kiskerekű 50-es robogó az ezt jelenti lehetőségekben.
(Mondom ezt úgy, hogy - igen - volt mindegyik fajta, kivétel nagymotor, mert nekem meg az jelenti azt a kalibert, hogy "ezt minek? 150-el mennék egy 220 kilós valamin") -
FeniX-
aktív tag
nincs az szétfokolva, egyszerűen a régi sportmotoroknak hosszú ideig van nyitva a szívószelepe (a bütyök a vezérműtengelyen a 360 fokból elég sokáig nyitva hagyja a szelepet) cserébe alapjáraton idegesen jár, viszont fordulaton sokkal jobb lesz a töltése a hengereknek.
Sajnálom, hogy ezt a vizsgát nyűgnek érzed.
Gondolj bele, ha minden embert - aki most az 50-es robogókkal 70-el cikázik homlokra feltolt, be sem kapcsolt sisakkal - hagynának 125-ösre ráülni, mi lenne itt..Nem tudom, mi van amúgy a B125-ön, de szerintem ott pont az a kategória, ahol nem vágják meg feleslegesen az embert (nem Rigó utcai angol), hanem begyüjtik a pénzt, aztán "mehetsz isten hírével".
De vannak itt páran szerintem, akiknek megvan az A1, majd ők elmesélik.és pont az ilyen - általad említett debil motorosok miatt van rossz megítélése sok esetben a nagymotornak. Pedig lehet ezekkel normálisan is közlekedni. pl. a hangos kipufogótól én is kivagyok.
Most ez a leg-pronyóbb oldal az informálódásra, de még itt is jókat írnak róla:
gyakorikérdések.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Nem teljesen értem, hogy kit akarsz meggyőzni végső soron. ;-)
Vannak a szabályok, amit az ember vagy betart, vagy ha nem és elkapják, akkor bírságot kap.Lehet lamentálni, hogy mit miért vagy miért nem engednek, de attól még ma - itthon, M.o.-n - ezek a szabályok érvényesek.
-
hugi0
őstag
A1: Beiratkozol.
Otthon PC-n elolvasod amit el kell, kitoltod amit ki kell.
Ha nem vagy hulye !? - elmesz lenyomod az elmeleti vizsgat (ne elozz szirenazo mentott - en megtettem ). Gyakorlat: 6 ora rutin, 4 ora forgalom (vagy forditva, 4-5 eve igy volt 45 voltam), vizsga.Kb. 3 hete vetem egy Honda Dio-t.
2004 magyar forgalombahelyezes, elso tulaj 2012 ben 1000Km-el eladta.
Masodik tulajtol vettem 2012Km.
- utaztam erte vagy 180 Km-t. Golf Variant csomagtartoba . . . centire befert (tukrok le elsokerek ki).Es miert vettem robogot ?
Mert pont ezzel fogok csapatni (ha vegre lesz ho)
- a nagyot nem akarom osszetorni."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
teleahocipöm
senior tag
Egy 125-ös váltós motor azért teljesen más, más mintegy Jog, Dio stb robogó. Meg kell szokni a kezelését, ott ahol a robeszen a hátsó fék van a nagy motoron a kuplung, ha rosszul kezeled, akár ki is szaladhat alólad és itt 100 kg feletti tömeg van, magasabb súlyponttal, többek közt ezek miatt is a kanyarodás is más.
Lassan egy hónapja csúszott ki alólam a Dio egy kanyarban, megfogtam úgy, hogy a motor sem feküdt le és én sem estem el. Valami jóképességű végig folyatott valamit az úttesten több száz méteren és a kereszteződésnél a járművek behordták a kanyarba, emiatt óvatos voltam és kint volt a lábam kanyarodás közben, ha a naggyal megyek, lehet nincs ilyen szerencsém.
Nem vagyok egy száguldozós típus, ezért nagy motoron is általában a max megengedett sebességgel megyek, így is sokkal haladósabb, mint a Dioval. Ha az álló sor elé gurulok, már ritkán kell attól tartanom, hogy leakarnak gyorsulni, ja és így megúszom bőven 3 liter alatti fogyasztással. A Diot is kedvelem az egyszerűsége miatt, igaz az többet eszik. A nagymotor hátránya talán még az, hogy jobban fázom rajta, nagyobb a szélzaj, nincs pakolási lehetőség.
-
Debilon
addikt
Pedig ezzel a régi, bakelit kemény, nem tapadó első gumival nem csoda, hogy nem lehet dönteni, meg csúszik
Értem én, hogy izé, de ne haragudj ha azt mondom, hogy neked nyűg ez az egész, nem való neked ez a robogózás/motorozás dolog, se nem élvezed, meg csak a problémákat látod benne
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Debilon
addikt
én biztos ledobnám azt a szar gumit, már csak a magam érdekében is, mert írod, hogy mennyi a hülye kijön eléd stb., aztán ha tényleg fékezni kell akkor mi van? nem lesz mindig szerencséd, hogy megtartsd, meg tudd tartani a motort (lehet, hogy csak a nagyobb ccm-es nehéz motor, és hogy sokat mentem nehezebb robogóval is mondatja velem), mert tuti lesz olyan, hogy az mentene meg, hogy fékezéskor vagy kikerüléskor van tapadásod az első keréken
mindegy Te dolgod
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
nyogo83
Topikgazda
Nekem Newfren fekbetettel volt hasonlo, igaz alig volt hallhato normal gurulasnal. Viszont fekezeskor mintha vason futott volna, foleg az elso par kilometeren, illetve hidegebb idoben hangosan. Kb 1000km kellett, mire ugy bekopott, hogy nem volt mar hangja. Pedig semmi speci nem vol, sima utcai betet.
-
Zoli bácsi
őstag
Ahogy én tudom, gyárilag fojtással kb 45 km/h.
Fojtás nélkül 55 km/h, esetleg kicsit több.
Gyártó sem hülye, egyszerű, könnyen kiszedhető fojtást tesznek bele, úgy tudom ennél a típusnál a kipufogóban van fojtás, és a variátorban egy fémgyűrű, könnyen eltávolíthatók, szerintem legtöbb műhely ezres szerviznél kiveszi automatikusan.
Hogy 60-70-et menjen, oda valami tuning variátor kellene, meg talán a kipufogó csere.
Szerintem nem éri meg, ha 70-et akarsz egy robogótól, eleve kétüteműt vegyél, azok alapból tudják.
Fojtás nélkül jobban pörög, de ésszel használva azért szerintem nem kell ezen aggódni, nem hiába több ország postája is ezt a típust használja.
Azért 70Km/h nem egy ötvenes 4T motornak való, típustól teljesen függetlenül.
Véleményem szerint azért az 55km/h sebességet, amit gyári állapotban fojtás nélkül tud, azt tartósan elviseli. (Gyártó is tudja hogy koppon használják)
Mindenesetre azt mondom, arra kell használni, amire való, egy 50-es 4T robogó a gazdaságos poroszkálásra lett kitalálva. Persze tisztában vagyok vele, hogy eltapossák szinte vele az embert. Ha több kell, és csak erre van jogsi, akkor régebbi kétüteműt kell keresni, jobban ugrik, több a vége. Ha van jogsi, vagy megcsinálnád, akkor egy 125-ös kell, hatvanig-hetvenig megy mint az ördög (ötveneshez képest), és alig több a fenntartása. -
Zoli bácsi
őstag
2T Libertym volt egy rövid ideig.
Nem próbáltam mit megy, de mikor hoztam haza, feleségem jött utánam a kocsinkkal, és itthon mondta hogy az Ignis órája szerint nagyjából a 70-et töröltem vele végig.
Nem csont gázon, és fülre sem erőlködött....
Sajnos vázsérült volt, el kellett adni, azt mondta a szerelő, nincs az az isten, hogy az én súlyommal (135 voltam) kihúzza a vázat, és azt használom. Eladtam alkatrésznek, egy új 125-öst vettem ugyanebből a típusból, most az van.
Szerintem egy 2T Liberty, Scarabeo menne, és a kereke is nagy. Amivel még mentem, és vitte a hab testemet.. A Piaggio Typhon típus. Ennek kicsi a kereke, de széles, ballonos. Ez is kedvelt, sok fut.
Sok sikert amúgy, én évekig nézegettem a használt piacon, mégis átvágtak....Vagyis nem figyeltem eléggé, fogalmazzunk úgy.
Legnagyobb gond szerintem, hogy ezekkel a környezetvédelmi normákkal agyonvágták az "élhető" 50-es motorokat, indokolatlanul megdrágultak az új gépek, ezek a használtak piaci árát is emelik. Ehhez hozzávágva hogy nincs műszaki vizsga, magyarán semmiféle ellenőrzés, az olasz kereskedések beszámított ledobott robogóit ellenőrizetlenül ömlesztik dolgos honfitársaink az országba, majd kikozmetikázva emészthető km óra állással hirdetik..
Én nem irigylem aki használt robogót keres. Hozzáteszem, biztos van jó vétel, gondos tulaj. Én egy könyvet tudnék írni, használt motor-autó vásárláskor mivel próbáltak megetetni eddigi életemben..... -
macilaci78
nagyúr
Voltam tesztvezetésen tavalyelőtt, szokatlan volt, de nem több. A gázkar nagyon direkt, de szerintem némi gyakorlással megy a lágy indulás és a lassú araszolás is. A srác is előre tudott menni a pirosnál a sorok közt.
Mondjuk amikor a 160 kilóm alatt már kipörög a hajtott kerék, csúszna annyira, hogy az első kanyarban perecelek is.
A súlyom visszafogta a menetdinamikát, de nem mondhatnám, hogy látványosan elmaradt volna a gyári 2T 50 ccm robogómtól. A 196 cm magasságomhoz volt kevés, illetve nem az a megszokott "hokedlin ülök" pozíció, hanem attól jóval inkább magam alá kell húzni a lábam és a karom is többet tart a felső testem súlyából.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
Megnéztem az adatait, valóban Li-Ion akkupakkal árulják. Akkor azzal sokkal tovább használható, mintha savas lenne. Azt is írják hogy 18650-es akkukból áll az akkupakk, ami azt jelenti hogy kb 160 db ilyen cella van benne, ezért jó eséllyel javítható. Az én motoromban is ilyen akku van, már vagy 5 éve, de csak 2 db, arról megy az index, meg a féklámpa.
-
KTMHobby3
tag
Annyira nem bonyolult, mint ahogy gondolod. Megfelelő műszer és némi szakértelem kell hozzá. Mivel ez nekem szakmám, nekem nem jelent problémát egy ilyen javítás. Az se biztos hogy Kínai az akku egy ilyen drága motorban. A Panasonic fejlesztette ki a legjobb akkukat, de ha azt Kínában gyártják, az ugyanolyan jó.
-
Tamás9x
őstag
Ez nem kicsit túl van lihegve, az elektronika mindent megold helyettünk, és a spontán öngyulladás nem létezik 18650-nél. Külső behatás és extrém hő nélkül nincs.. a friss ipari cellák pedig leoldanak túlnyomás esetén is. Beépítés előtt úgy is illik minden cellát tesztelni, nem csak a feszültséget a belső ellenállást is, és a kapacitást is! na ez gyártósoron nincs... Most építek egy 3*8(3500mAh liitokala)pakkor, 100A-es vezérlővel.. Nem tudom már hány éve mókolom ezeket de 10+ és eddog nem volt soha ilyen.
A hibás pakkok felvásárlása nem ekrül ki a piacra, mihint feltűnik 1- azonnal megvesszük, ki sem kerül a piactérre.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Nem akarlak megbántani, de nagyon laikusan állsz neki, így szakmai szinten nem tudok érvelmi.
A lényeg, hogy létezik:
[link]
Komplett google keresés.
Voltak, vannak és lesznek is akkumulátor problémák, mert a mérnököknek spórolni kell, illetve a kinézet és hely fontosabb a megbízhatóságnál és ez az élettartam rovására megy. Tudunk róla létező probléma, de ez nem a cella hibája. Laptopnál is... meg kell fogni a fenekét... munka közben... és elgondolkodni, hogy vajon mire való a hűtőpad?
Esetleg egy telefont gyorstöltés után... azt hiszem 0-45 fokig biztonságos a töltési ciklus +/- 10C'
Minden cellának van egy típusa, ahhoz lennie kell egy adatlapnak, ami tartalmaz értékeket, ha ezen belül maradsz akkor nem elsz gond, az is benne van, hogy hány fokig tart a biztonságos üzemi hőmérséklet, amit ha átlépsz... akkor dádá baj lesz, le van írva.A cella mellett azért van elektronika, hogy ezt szabályozza, szóval ha túlmelegszik, nem a cella a hülye hanem az elektronika, ha az aksi oldalát fújja, vagy rásugároz a processzor hője pl ágyban.... vagy a telefon ágyban vagy játék közben, akkor a cella még mindig nem hülye, a felhasználó az.
Példa.. Műszerdalon fekete telefon GPS... kis út mire odaérsz forró!, mintha a sütőből vetted volna ki... Esetleg motoron... Nem az aksi volt a hibás, hanem a felhasználás formája, Sugárzó hőnek kitenni tilos, mégis kitettem, és ezzel csökkentettem az élettartamot, és akár fel is robbanhatott volna... Hány autós vagy motoros GPS-nek púposodott fel az aksija... kivéve azoknak amik ellenző mögött voltak.
Mielőtt válaszolsz ezt kérlek olvasd el: [link]
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
perge666
veterán
Tegnap reggel nálunk is ugyanez volt a helyzet.
De nálam a senda slick gumija simán vette az akadályt szerencsére.
Én ahogy kijöttem a házból rögtön észrevettem,mert a lépcső fénylett,csúszott is,és a járda is korcsolyapálya lett.
Végig 20-25-el gurultam,1-2 helyen leraktam a lábamat,és egyben megérkeztem a melóhelyre.
Mondjuk ebben lehet segített az is hogy lapos volt az első gumim,amit ithon figyeltem meg,mert hazafelé kacsázott a motor eleje.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
Szia!
Volt tapasztalatom nekem is hasonlóra. Tavaly kora tavasszal, vizes úton, enyhe bal kanyarban úgy megpördültem, hogy csak a bakancs mentett meg a padlózástól. Mint kiderült, egy autó fagyállója került pont arra az útra. Mintha jégen lettem volna. Szerencsére a csaj, aki mögöttem jött, észnél volt és megállt, de láttam az arcán hogy Ő is nagyon meglepődött az attrakciómon. Megúsztam. -
macilaci78
nagyúr
A légellenállás miatt nem tartom hülyeségnek a plexit: dombirú szemben az előre tartott karjaiddal és a felső testeddel.
Nyitott bukót nem szeretem, túl huzatos. Amúgy résnyire nyitott plexi és szemüveg legfeljebb álltomban párásodik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tamás9x
őstag
Nem tudom ki mennyit utazik motoron, de esésénél, a nyitott bukósisak... de elég oda egy bogár is. Esetlegesen egy kavics... Feltalálták a pinlockot, plusz be lehet kenni a belsejét borotvahabba, vagy mosogatóval, és ez működik....
Hosszútávon plexi nélkül a süvítő szél a bukóban... Folyamatos nyomó rázás érzés fejen, és mellkason feleslegesen... 45Km/h-ig biztosan jó.
Szerintem ennél sokkal többet ér az egészség.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Nem kell ehhez teherautó, szembejövő is felveri, akár egy kerékpár is. A bogarakhoz sem kell, illetve madárhoz. Egy icipici bogár amikor torkon koppan, na az... Lehet ott oylan motoros maszk, csősál meg akármi. Azt az érzést nem kívánom senkinek.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
Ezek szerint életedben nem ültél olyan motoron, amelyiken plexi szélvédő volt. Nekem mindegyik motoromon volt, tudom miről beszélek.
"...aztán feltámad a szél és belekap, áhh, nem kell nekem vitorla, marhaság"
Tényleg "marhaság", amit írsz, főleg azért, mert sose próbáltad. A motoron a vitorla TE vagy, ha tetszik, na nem. A szélvédő áramvonalas, de Te sosem leszel az!
Elárulom Neked hogy szélvédővel gyorsabb a motorom. Na ezt próbáld felfogni és megemészteni. -
macilaci78
nagyúr
Levenni viszont csak egy mozdulat, mint a sapkát. - És fésülködni? Van, ahol számít a megjelenés és nem mindenki szereti a süni frizurát, vagy a kopaszt.
Tamás9x: más lesz a felület, de a pára ugyanúgy kicsapódik. A változás csak annyi, hogy sokkal kisebb cseppekben, így másként töri meg a fényt. A fizikát nem lehet meghágni. Ha sok a pára, akkor kvázi egy összefüggő vízréteg lesz a plexin, mintha egy akváriumon néznél keresztül.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Mobil flották
- Politika
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest