- Marvel Snap
- Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Fallout 4
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nortonor
csendes tag
Sziasztok!
2007-es Aprilia SR 50, karbis, az alábbiakat produkálja:
Indítás után, mikor leveszem sztenderről lefullad, hidegen és melegen is produkálja, ezután ha keréken próbálom indítani önindítóval, nem indul. Na ilyenkor újra fel sztenderre, elindítom, majd húzok egy kisebb gázt és a féket behúzva teszem le kerékre, ez általában beválik, de alapjában véve bosszantó jelenség. Próbáltam magasabb alapjáratot állítani, ez sem segített.A másik, még inkább aggasztó dolog a következő: Mikor elindulok vele egyenletesen gyorsul, fokozatos gázkar húzással, aztán úgy 50 km/h körül kvázi "megszűnik" a hajtás, mintha le akarna fulladni a motor, ha ilyenkor húzok neki egy nyélgázt, észhez tér és úgy 60 km/h fölött ez a jelenség megszűnik, de ebben az 50-60-as tartományban, ha csak szép finom gázadagolással próbálok gyorsítani elfogy az erő, már-már a fulladás határán táncol.
Összefügghet a két probléma? Mit nézzek meg, mire számíthatok?
-
-
RJ45
junior tag
Generátor álló- és forgórésznél szokott valami kopogni? Az a fura, hogy ha befogom a rácsot a tenyeremmel a venti előtt nem hallani semmit belőle.
Ha felveszem mobillal ezt a csörgést beáraznátok nekem, hogy mennyit leszek kénytelen engedni emiatt? -
vtommy
aktív tag
Sziasztok!
2009-es Piaggio blokkos SR50R-embe MOTUL HD 80W90 hajtómű-olajat rendeltem, erre most vettem észre, hogy a kézikönyv szerint 75W90 kellene bele. Több helyen azt írják, hogy tökéletes bele ez is, de a motor nagyon jó állapota miatt szeretnék biztosra menni. Mehet bele, vagy maradjak a 75w90-nél? -
nyogo83
Topikgazda
Meg kell nezni, anelkul hang alapjan barmi lehet, attol fugg honnan jon.
Ott ami esetleg valami mechanikai kattogo/kopogo hangot adhat ki, az az olajpumpa.
Ha nem, akkor bentebbrol jon, a forgattyushazbol...vtommy: ha mar megvan, beleteheted, nem lesz baja. Minden jobb, mint a nagyon regi hajtomuolaj.
[ Szerkesztve ]
-
urbi73
senior tag
válasz Rivaul #85253 üzenetére
Sajnos csak egy kicsit lett jobb .Még mindig alapjáraton agyon szedi magát olajjal ,utána alig akar kipörögni az olajtól .Szó szerint folyik az olaj a kipuból .Ennek ellenére pöc röf indul ,már arra is gondoltam hogy nem zár jól az elektromos szívató?
[ Szerkesztve ]
-
-
Rivaul
addikt
-
perge666
veterán
Jó reggelt.
Tegnap kinéztem egy fotókrol elég szépnek tűnő és az eladó elmondása szerint jó állapotú Piaggio Zip2-est.
Azon pislogtam csak nagyokat amikor kérdezem hogy a különolajzása rendben van e,ekkor mondja hogy az nincs is neki
Kérdezem hogy ez nem 2 ütemű,erre mondja hogy de csak ez a jobbik fajta ennek nincs külön olajzója,a benzinbe keveri. Jót nevettem rajta,nyugtassatok meg hogy gyárilag lennie kell különolajzónak rajta. -
Rivaul
addikt
válasz urbi73 #85263 üzenetére
Ha a membrán a gond, akkor nem a kipufogó az ahol az olaj folyik, mert az a szívó oldal. Akkor a légszűrőnél látnád. Annyi olaj hogy a kipufogóból "csorogjon"... Az kellene legyen, hogy nem megfelelő az égés. Plusszba hozzá kevert olaj?!
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Tegnap sikerült egy 7500-at futott 2006-os Aprilia Scarabeo-t (2T) vásárolni, és szeretném apránként rendbe tenni. Első körben a gumikon lenne a sor, mert még a gyári van rajta. Tudnátok esetleg ajánlani jó minőségű négyévszakosat? -
RJ45
junior tag
válasz nyogo83 #85257 üzenetére
Itt a csörgésem
Hidegen reggel berúgás után. A szívató tömítetlen is meg félszar is, szóval az alapjárattal inkább ne is foglalkozzunk hidegen.
Melegen amikor megjövök. Ez kb. 6km után van.
Mivel melegen, azaz kitágultan halkabb ez is valami kopás lesz gondolom. Nagy eszem van mi?
Oké, szóval nyilván egy vevő szerint ez maga világvége állapot, és holnap mind meghalunk. Ezt értem. Ehhez képest kéne nekem, hogy mi a tisztességes információ ilyenkor tőlem, eladótól és árazáskor mennyivel illik alálőni annak, ami patika. 2004-es motorról beszélünk. -
urbi73
senior tag
válasz Rivaul #85264 üzenetére
Nincs keverve semmi bele ,tiszta 95-ös. Viszont ez a f-15 kiadás (2006-os) Euró -2es ,ami annyiban más hogy a szívócsonkján ennek van egy levegő cső" ami a légszűrőbe vezetett. Na most mivel ez szét volt repedezve ez le lett cserélve egy simára . Talán ez miatt is lehet , mert más lehet a karbi kialakitása tényleg nem tudom már. Volt már egy pár robogom ,de ilyennel még nem találkoztam.
-
-
nyogo83
Topikgazda
-
RJ45
junior tag
válasz nyogo83 #85273 üzenetére
Értem, hát szépen füstöl, szóval egyelőre kapja az olajat a tartályból ez tuti. Lehet picit tán még többet is, mint kéne, de az sosem zavart, ha esetleg füstölt egy picit. Egyfolytában nem füstöl nagyon, de néha van hogy fehérebb, mint máskor. Kenés legyen, az a lényeg.
Annak nincs sok értelme, hogy hallgassam a meséket az érdeklődőktől, szóval ha ez így még elmegy pár ezret, de jó árban viszont nem viszik emiatt, akkor marad.
Az az igazság, hogy évek óta kopog ennyire. Nem igazán lett rosszabb, csak most a csúszka csere után reméltem tudod, hogy szebb lesz a hangja és a várakozáshoz képest csalódtam egy picit. Eléggé olyan, mint a variátor csúszka, azt hittem az, de az most vatta új benne. -
Rivaul
addikt
válasz urbi73 #85271 üzenetére
Lehet kevesebb nafta jut bele a + vákum hiányában, de az olaj ugyan annyi. Akkor megvalósulna a nem megfelelő égés. Ezt úgy tudod kizárni hogy lekötöd az olajozást és keversz be neki egy kis benzint te magad. De csak ötletelgetek megmondom őszintén.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Nem. Ott valami nem stimmel. Innen megmondani tv jóslás de szerintem ez nem a blokkból jön. Onnan jellemzően a csörgé/csilingelés ami bajra utal. Nem mellesleg ha ez ilyen hosszú ideje tart, az már ki kellett volna ütközzön. Ez inkább a venti bele ér valamibe. Leszedném a burkolatot meg a ventit, akkor sokkal okosabb lehet az ember.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
RJ45
junior tag
válasz Rivaul #85278 üzenetére
Én úgy matekoztam, hogy ha főtengelyes/hajtókaros lenne ennyi idő alatt már csak el kellett volna fáradnia legalább egy csapágynak az meg gyorsításkor csak szólna, de nem tudom hogy ezek így km-ben kifejezve mi mennyi "idő" , mert amúgy hiába megyek minden hétköznap a motorral, távra nem megyek sokat. Meg ez a fekvő blokk is teljesen idegen, hogy itt nincs olyan, hogy "fentről" szól. Nyugtalanít, de csapágyakat tuti nem tudok itthon cserélni. Az esélytelen. Nincsenek meg a tárgyi feltételei.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Egyszerűen nem tudok zöld ágra vergődni ezzel a motorral... Múltkor írtam ugye, hogy nem úgy megy, mint kéne. Kapott egy másik gyári karburátort, menni már megy nagyjából ahogy kellene, viszont azóta hosszabb állás (1+ óra) után úgy indul, mintha üres lenne a karburátor, pedig benzin folyást sehol nem láttam rajta. Se a blokk, se a föld nem benzines. Legalább 5-6szor 10mp-et kell indítózni, mire beröffen. Melegen sokszor fullad megállásánál, illetve az alapjárat is van, hogy ingadozik. Gyertya, pipa új. Alapjáraton durrog. Próbálkozott a szerelő mindennel már, se valahogy nem jövünk rá. Mit lenne érdemes még megnézni?
Kipufogó beleszólhat? Esetleg benzincsap? Benzinszűrő csere? Ezekre azért nem tippelek, mert menni meg megy, ha valahol az üzemanyagellátásban lenne hiba, akkor menni se menne. Akku jó, 13+V, töltésen 14+V. Olaj is le lett cserélve, ahogy az új hengerbe meg lett az 1000km, teljesen jó állapotban volt, nem volt benne fémreszelék stb. Kuplung is jó, kihajtás is. Szívató is, mert hallom, mikor bekapcsol és felpörgeti a motort.
CDI, vagy valamilyen más elektronika?
Tanácstalan vagyok most már..
-
Gabis
őstag
Sziasztok! A Michelin City Grip 2 mellett a Heidenau (pl.K66) is ajánlott vétel?
-
nyogo83
Topikgazda
Szomoru, ha a szerelo se jon ra, mert mindnek megvan a modja hogy mit hogy lehet tutibiztosra leellenorizni.
Bennem mar a hengercsere utan is felmerult, csak nem irtam mert szerelo csinalta, felteteleztem hogy vagja mi van.
Jol lett osszerakva a vezerlese egyaltalan? Mert elrakott vezerles is tud pont olyan problemakat okozni, amikkel szenvedsz: teljesitmenyvesztes, nehez indulas, instabil alapjarat, visszdurrogas, stb stb. -
nyogo83
Topikgazda
Nyilvan a henger cserehez a vezerles le lett bontva. A fotengely felso holtpont jelzesenek es a vezermutengelyen levo jelzesnek megadott jelen kell lennie, megfelelo pozicioban kell allnia amikor a vezermulanc fel van rakva.
Nem tudom itt mennyire durva tuneteket okoz, de ha egy foggal el van rakva a vezerles, akkor nem fog egybeesni a dugattyu felso holtpont es a szelepevaltas, ami miatt pl elobb kezdhet nyitni a kipufogo szelep.
Ahogy azt se tudom, hogy pl szelephezagok illetve szelepek tomitettsege le lett-e ellenorizve.Rengeteg mindent lehet egy ilyen hengercsere utan vegigvizsgalni ha problema van, foleg ha kap egy picit nagyobb hengert(meg ha nem is jelentosen nagyobbat). Azert annak meg mindig kisebb eselye, hogy hirtelen a CDI adta meg magat, vagy mas eddig jol mukodo dolog, minthogy egyszeruen a hengercsere utan tortent valami hiba osszerakasnal amire nem figyeltek, illetve a karburalas se lehet tokeletes.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz nyogo83 #85287 üzenetére
De amugy ha a vezerles a helyen van, akkor a tobbi dolgot is ki lehet szurni, hogy esetleg nem-e a karbi kornyeken vagy a gyujtas kornyeken van-e a hiba.
Atlatszo benzincso a csap es karbi koze. Lehuzva a karbirol ugy hagyva egy darabig kiderul, hogy zar-e rendesen a csap. Ha zar rendesen, akkor ha ossze van kotve a karbival, 1-2 ora allas utan latszodik, hogy nem-e folyik be a karbi(csobol eltunik a benzin). Ilyenkor azert nem indul be, mert kell egy jopar fordulat mire "kiszellozik" a henger es nem lesz tul dus a keverek ahhoz hogy beinduljon.
Attol hogy uj a karbi, nem szabad feltetelzni, hogy minden 100%-os vele, elofordul hogy egy uj karbinal nem zar a tuszelep.
Van ennek szekunder levego rendszere is ha jol remlik, azt is erdemes atnezni hogy mindenhol tomitett-e rendesen, sehol nem kap-e fals levegot(erre is megvan a modszer, fektisztitoval), vakumrendszere zart-e.
Trafo/CDI mind kimerheto muszerrel, hogy jo-e. A gyujtasjelado megfelelo feszulseget ad, mert esetleg valami lett vele(menetzarlat)? Vagy nagyobb a legres a pickup es a lendkerek kozott mint aminek kellene?
Ez is inditasi nehezseget tud okozni, meg alacsonyabb fordulaton problemakat.Szoval sok sok olyan dolog van, amit vegimazsolazva azert a vegere lehet erni a problemanak.
-
perge666
veterán
válasz perge666 #85262 üzenetére
Valaki meg tudná mondani hogy az általam említett Piaggio Zip 2-be hol van az olajtartály?
Az ülés alatt ahol elvileg lennie kellene ott nincs gyárilag se lyuk se tartály,semmi.
Valahol máshol kell keresni?Vagy létezik hogy 4 ütemü lenne?
De akkor miért kell keverni a benzinbe olajat? -
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #85288 üzenetére
Köszi! Ezekre rá fogok kérdezni. A vezérműtengely fogaskerekén lévő lyukakra, illetve a gyújtásalaplapon lévő jelölésekre gondolsz, hogy az időzítések miatt a megfelelő helyen kell álljanak, amikor össze lett téve? Akkor ahhoz gondolom vissza kell bontani az egészet, hogy ellenőrizze..
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #85289 üzenetére
A regebbi elso Zip-ek(kb 95-tol) 2000-2001-ig Hi-Per 2T blokkosak voltak, utana meg a 2005-2006-ig Hi-Per2 2T blokkos, ami mar lehetett vizhuteses is(klasszik Runner/Liberty blokk, ranezesre felismerheto).
Amennyire en tudom, minimalis kulonbseg van a regi Piaggio es az uj blokk kozott(kihajtas tengely csapagyazas, elokeszites a vizpumpanak, stb). Ezekben mindben kell lenni olajpumpanak, amit a variator oldalon egy kulon kis szij hajt.
Nem tudok(legalabbis soha nem talalkoztam eddig) olyan Hi-Per blokkos geppel amiben nem volt gyarilag olajpumpa es keverni kellett az uzemanyagot.2005 utan jott a 4T blokk, a Hi-Per4. Azt meg hogy negyutemu, csak meghallanad
-
nyogo83
Topikgazda
Igen, arra. A szelepfedelet nyilvan le kell venni hozza, Ott a vezermutengely fogaskereken a ket szelso kis luknak es vonalnak pont parhuzamosan kell allnia a hengerfej szelevel(es pont zarva kell lenni a szelepeknek)
A lendkereken pedig "T" betuvel van jelolve a felso holtpont, annak a jelzesnek kell a blokkon levo kiugro ellel egybe esnie.Itt is el lehet rontani(bar nem tudom ugy egyaltalan normalisan menne-e a motor), mert a lendkereken tobb jelolesnek is kell lennie. Van a "T" betus vonal jeloles a felso holtponthoz, illetve van egy "F" betus jeloles, ami a gyujtashoz tartozik. Itt lehet hibazni, mert a ket vonal nem egyezik meg es eleg kozel van egymashoz.
Bar vezerlest csak ugy rakunk ossze, ha gyertyapipa nyilason keresztul fizikailag is ellenorizzuk a felso holtpontot, hogy biztos legyen. -
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #85294 üzenetére
Igen ez így lenne logikus,de az eladó csak azt mondogatja hogy ez biztosan 2T és nincs külön olajzója gyárilag és 2003-as. A 80-as évek végén is különolajzóval szerelték már a Diokat is nem hogy 2003-ban…..
70-75km-t meg így nem akarok megint potyára megtenni.
Mert mi van ha kiderül hogy 4 ütemü és keverék benzinnel használja meg mi van ha olaj se volt benne cserélve soha?
4 ütemünek nagy rákfenéje ha jól tudom.Ja,meg írja hogy 55-60-at megy végre….
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #85292 üzenetére
Köszi, ezeket megnézetem, ez válasz lehet esetleg a gyengeségére.
Ami az indítást illeti... Átlátszó benzincsövem van, viszont a szűrőben még volt benzin, megnéztem most. Ami hiányzik, az a karburátorból a leeresztőcsavar, és alatta láttam is, hogy van valami folyadék, gondolom benzin. Alul folyni azért nem láttam, mert pont a blokkra csepegett, és nem is nagy mennyiség ami az úszóházban volt. Ez gondolom magyarázza a jelenséget .
A másik, meg lehet, hogy a főfúvókával kellene talán kísérletezgetnem. (bár sok kedvem nincs fel-le, szét-össze szerelgetni a karburátort..) A levegőszűrőről le lett véve a szűkítő cső, hogy kapjon több levegőt, elvileg nagyobb fúvóka is van benne, de akkor lehet, hogy elbírna talán nagyobbat. Nem is tudom, mekkora van benne most sajnos. A szekudner levegőrendszer az ki lett iktatva, a cső ami jön a szelepfedél alól, le lett dugózva.
50-es korában óra szerint ment ez 65 körül is, jobban is gyorsult, most pedig szenvedve éri el az 55-öt is, az erzsébethídra lendületből buda felé menet a híd közepén már 50 alatt a mutató, szerintem ez nem így kéne legyen.
Lehet, inkább hozzád kéne vigyem?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Disney+
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- Honor Magic V2 - origami
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen