-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
-
AndrewTdi
addikt
-
Brogyi
senior tag
válasz urbi73 #34519 üzenetére
Hát a piros lámpánál aki mellettem áll ilyen kicsivel, mindig azt hallom, hogy csutkára húzza, és a hangja nem változik. Vonyít, és nem megy, de legyen, mert abban igazad van, hogy én már ilyenekre fel nem ülök. Így nálad a tapasztalat, de távolról nekem mind ilyen márkától független, és azt hiszem a nyomaték göbéjük miatt ilyenek, mert nem lapos hanem mind hegyes, és a végén van.
Még egy gondolat. Nem hallottam tied, így akár hibás is lehet. Szép napot fiúk.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz urbi73 #35119 üzenetére
Szerintem 100k környékén lehet használhatót kapni... Persze nem 2005-ös évjáratút... Én mondjuk 75-ért kifogtam egy '95ös Honda Tact-ot. Most lett felújítva, hozzá se kellett nyúlni. Olaj bele, aztán kész. Most annyi lesz még, hogy első fékbowden-t cserélek, és kész. De ennyiért fel kell adni azt, hogy szép. És akkor jó lesz
Pont a hétvégén tettem bele az 1000. km-t amióta megvan (kb 1 hónap )www.dongosofor.hu
-
Colos1
őstag
válasz urbi73 #35449 üzenetére
Mégis sokkal jobban megy....
Olvasd vissza a HSZ -eimet, pont ezért kerültek bele csak új gyűrűk, mert nem volt annyira megkopva sem a dugattyú, sem a henger, hogy javítani kellett volna. Mindkettő határon belül volt, és azt mondták, hogy ezzel jobb lesz - és jobb is - , és ha ezek a gyűrűk is elkopnak, akkor menjek vele vissza, és felújítják.
Engem csak annyi érdekelt, hogy normális-e a csilingelés új gyűrűk esetén, vagy valamit rosszul szereltem össze...
De közben máshonnan választ kaptam rá. Igen, normális, és egy pár 100 km erejéig fog is még csilingelni.
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Colos1
őstag
válasz urbi73 #35452 üzenetére
Szerintem a túl nagy billenés. A henger legnagyobb átmérője 50,08 mm a kiömlő fölött 1 mm-el, a dugattyú meg 49,86-49,9, így 0,18...0,22 mm hézag van. A szegény keveréket nem tartom valószínűnek, ha eggyel feljebb teszem a tűt, már nem határozott a felpörgése, és így is elég kemény a járása, és a legkisebb gázmozdulatra is reagál. (Túlzottan is, ha belemegyek egy bukkanóba, és megmozdul a kezem, már érzem, hogy ránt) Sajnos a karbija nagyon ritka, tavaly fel akartam újítani, új schubertű, főfúvóka, tűszelep. A 3-ból csak tűszelepet tudtak szerezni, japánból kellett hozatni, ne akarjátok tudni, hogy mennyibe került. (Egy sima tűszelephez képest...) A schubertű a legfelső rovátkában van. Amúgy ha lejjebb teszem, már alapjárat sincs. Normális ember már nem is foglalkozna ezzel a robogóval
Amúgy most nézegetem a szervíz manualt.
Eredetileg a furat 48 mm -es, csak ezt valaki 50-esre fúratta.
A manual szerint a henger legnagyobb átmérője 48,05 mm lehet. A dugattyú 47,9 mm. 50-esre vetítve akkor 50,05 lehet a henger, és 49,9 a dugattyú.
Tehát a henger 0,03 mm-el, a dugattyú meg 0,04 mm-el van a "service limit" fölött, ami 0,07 mm. A dugattyú eredeti, így biztos nem egyedi gyártású, tehát jó a fenti kalkulációm.
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
runner 125
nagyúr
válasz urbi73 #35473 üzenetére
Plusz a teljes elektronika, gyújtás, minden.
Mondom, gazdaságtalan, ha csak nem sikerül szerezni kompletten egy bontott blokkot, mindennel együtt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz urbi73 #35519 üzenetére
Használt E90-et venni ebben az ársávban, nagyobb lutri mint egy lelakott olasz import robogó.
Tavaly és idén is megnéztünk összesen kb 5db-ot.
Vagy tekert órásak voltak, vagy le le voltak gatyásodva.
Az a probléma, h akinek ilyen autója van, az nagyon nyomja neki. Ebből fakadóan a motor, váltó, futómű, fékek egy 6-7 éves darabon már erősen odalehetnek.
..így lett végül egy 2008-as S60."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Dealer95
őstag
válasz urbi73 #37382 üzenetére
Sosem találnád ki mennyiért vettem a DNA-m egy Airoh sisakkal együtt.
És semmi komolyabb gond nem volt vele, csak tömítéseket kellett cserélni, könnyebb görgőt bele, egy vízpumpa csere, hátsó lámpa búra, és már olyan volt mint egy 3x drágább társa.Mindig találni olcsó motort, ami megéri
[ Szerkesztve ]
-
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz urbi73 #44559 üzenetére
Bocs a dupláért ezt most vettem észre. Ez konkrétan nem mindre igaz. Van olyan, de nem keresett "menő" típusokból kell választani. Ha Aerox, SR, Malaguti F valamennyi, meg ilyenek kellenek, akkor tessék zsebbe nyúlni.
Viszont Dio, Tact, Jog... simán van ennyiért, jó is!
Az enyémbe lényegében hiba nélkül ~5000km ment bele. Most tervezek majd szíjat meg görgőket cserélni. 75000Ft-ért vettem, lassan 1 éve!
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz urbi73 #44567 üzenetére
Érthetetlen ennyi pénzt bele önteni egy 16 éves "kis robogóba". A1/B125 jogsi, meg egy jó állapotú (ennél újabb) 125-ös robesz, és ugyanannyi pénzből sokkal előrébb volna az illető... (fele fogyasztás, utast is szállíthat, legális, stb.)
(#44568) kcsa: lassú voltam....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz urbi73 #44567 üzenetére
Jogos, meg lehet csinálgatni. De ha alkatrészenként veszed meg a fél motort, akkor sokkal többe kerül. És az olcsó "menő" robogóknak általában a bele is ki van.
(#44566) kcsa: Szokott ott állni egy robogó. Majd összefutunk valamikor. Bár jelenleg a közös gurulás max nyugger tempóban lehetséges, mint DigitXT-vel (Tact nyélgáz), de majd idővel változik.
www.dongosofor.hu
-
longwild
aktív tag
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Mi korlátozza őket abban, hogy feltegyék? szerk: ja, hogy felteszik a kérdésüket, de nem kapnak választ? Akkor a következő mondat lehet rá a magyarázat... /szerk
Elmúlt másfél évben mióta olvasom/olykor írok, soha nem kaptam lenéző választ... Ha meg nem tudnak válaszolni, akkor nem is válaszolnak.
szerk2: azaz lehet, hogy nem egy IT fórum motoros szekciójában kellene tuning kérdésekkel nyomulni, mert nincs hozzá tudásunk. Gyorsabb választ kapsz az 1Petabyte hány bit kérdésre... /szerk2
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
válasz urbi73 #45401 üzenetére
Hol az a rengeteg ember? Én támogatom...! Az a 4-5 ember marad
beszélgetni maxirobogókról, a segédmotorkerékpárokat kukázzuk
a topikból, te nyitsz egy segédmotorkerékpár, és tuningja fórumot,
aztán felteszed a kérdéseidet, majd vársz: gondolom az a rengeteg
ember, aki feltenné itt a kérdéseit, majd ott válaszol neked. De akik
nem tudnak (innen), legalább nem zavarnak ott a beszélgetésükkel.Win-win! Szóval én támogatom a dolgot, hajrá! Lehet topikot nyitni!
(A 70-es hengeredről sajnos fogalmam sincs. Nem szakterületem.) -
kcsa
veterán
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Látom tényleg nem érted. Ha még ez a csapat is kettészakad (reálisan nézve maximum 80-20 arányban, a nagyobb robogók javára), tippelj, hány szakmai ismeretekkel rendelkező ember lesz a segédmotoros topikban? És a századik "ötvenezrem van, de szépet vennék" kérdés után is ilyen lelkes lennél?
De egyetértek DigitXT kollégával, próbáld meg. Ha van hozzáértő SMKP témában, át fog járni oda, ebben teljesen biztos vagyok.
-
üszök
őstag
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Kínai szemét. Egy minőségibb 50-es henger többet tud. Az unoka öcsém vett tavaly ilyesmit,hát elég fika volt.
Kisebbek voltak benne a felömlők mint a gyári ötvenes hengerben.Bocs,hogy erre írtam,de nem volt kedvem vissza keresni.
Ha szét szakad a topik,akkor még egyel többet kell olvasnom.
Nekem van 50-es és 250-es robogóm is.
Zsocy155
(senior tag)Azokkal csak az a gond,hogy nagyon kicsikék,kicsi kerékkel.
(mármint a jog,Dio)
Figyelni kell velük rendesen az úthibákra.[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
SzlobiG
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz urbi73 #45412 üzenetére
Ez nem sértődés. Tényszerűség. Engem nem zavar a tuningos
kérdésed, max. átugrom, ha nem tudok rá válaszolni... De ha
Téged zavar, hogy másról beszélgetünk, az miért a mi hibánk?Az, hogy egyébként én (következetesen!) a "helyén kezelem" a
segédmotorokat (felnőtt ember alá senkinek nem javaslom, se
dinamikus közlekedéshez, se hosszabb távra, se országúthoz),
az is csak egy vélemény, amin idézem: "nem megsértődni kell".Át lehet ugorni nyugodtan, attól még ez az én véleményem.
Szerk: nem értem, miért ne merne ide írni akárki? Többszázezres?
Vegyük pl. huszi.gyb-t, neki ~75K-ba van a robogója. Ír ide, nem?[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz urbi73 #45440 üzenetére
Sajnos a mai forgalom sűrűségéhez és ritmusához veszélyesen gyengék az 50 köbcis segédmotorok, ráadásul (főleg ha húzzák neki) akkor egy 2 ütemű 50-es jóval többet fogyaszthat, mint egy (rendszámos) 125-ös négyütemű. A B125 bevezetése óta a jogosítvány is igen könnyen megszerezhető és olcsó is ez utóbbiakra.
Írtad, hogy napi 40-50km-ekre kellene, az meg nem kevés. Nagyon hamar behozná így az árát egy ilyen befektetés szerintem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz urbi73 #45440 üzenetére
Tudod ebben az országban sokan vannak akiknek , ilyen mocira telik .
Világos. És? Vannak még sokan, akinek ilyenre sem: nem jár alanyi jogon
a motorozás, ugyebár. Hogy jön ez ahhoz, hogy én mit gondolok / javasolok?Mondtam én bárkinek, hogy sz*r gépe van? Fúj-fúj! Én nem kisvárosban élek,
hanem Budapesten, ahol a forgalom ritmusa nem engedi, hogy "szöttyögjön"
az ember. Hajtottam én 4T 50-est. Életveszély. A 2T 50-es még "úgy ahogy",
de a végsebesség ott is necc, ráadásul bekéri a 4-5 litert is ha téped neki.
Meg országútra kimenni 50-essel...? Tényleg fasza lehet a padkán araszolni,
miközben meg állandóan előzgetnek ezerrel... Nyilván forgalomtól függ, hogy
el lehet-e gurulni egy ilyen géppel kényelmesen (a pizzázóba/fagyizóba stb.)
Mi több, a kis test igen előnyös, ha nagy a dugó, akár Bp-en is... Olyankor
állva lehet hagyni a nagyobb gépeket, mert ahol azok már nem férnek el, egy
Jog/Dio/Tact, stb. kaliberű motor még simán elhúz! Mint a biciklisták. Tudod,
egy csomóan bringáznak is a városban. Nekem ezzel nem lenne különösebb
bajom, mert a bicikli egy nagyon jó sporteszköz, csak amikor beszabadulnak
az 50-60-nal haladó autók közé, ott kezdődik a gebasz. (Meg mikor fogalmuk
nincs a KRESZ-ről, meg mikor folyamat átmennek a piroson - sorolhatnám...)Mit akartam ebből kihozni? Vannak előnyei egy ilyen kis motornak, de nekem
a hátrányai ezeket überelik. Tehát én személy szerint senkinek nem javaslom.
Ez nem azt jelenti, hogy akinek ez van, az most kapjon sírógörcsöt! Lenézést
sem jelent! Egy véleményt jelent, amirészbentapasztalaton alapul. Pontosan
tudom, hogy a példának említett huszi.gyb miért jár a 75K-s motorral most.
Azt is tudom, hogy mennyivel biztonságosabban(!) fog járni a 300K-s motorral.
Azt nem mondom, hogy összességében olcsóbban, mert nem minden a fogyi.
De ha csak a fogyit nézzük, akkor olcsóbban. Ami meg evidens, hogy sokkal
kényelmesebben, pakolhatóbban stb. Igen, 3-4x-es vételára van. Ez a neheze!
Meg mondjuk egy motort fenn is kell tartani, ha hirtelen új gumi kell, az simán
lehet 20-30K, stb. Mivel minden "nagyobb", sajna minden drágább is. Drágább
a szíj, a görgők, a variotárcsa, minden. Szóval egy "kotla" motort valószínűleg
sokkal olcsóbb kicsiben "legózni", mint nagyban. (De ha a "nagy" egyben van,
nem egy komplett generál hiányzik neki, azért nem zabálja le a gatyádat...)A többit meg bogyó leírta. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy ha már a
70-es henger befigyel, onnantól az NEM segédmotorkerékpár, csak egy annak
látszó valami. Rendszám és jogosítvány kéne rá. Akkor meg ott a B125.
Meg egyetértek SzlobiG véleményével is. Remélem így már tiszta... Ha velem
van bajod, akkor privátban folytathatjuk. Ne csesszük szét a topikot! Mondom:
egészen addig tűnik nyerőnek a segédmotorkerékpár, amíg nem próbáltál egy
motorkerékpárt, s amíg igényed nem támad annak többlet tudására. Onnantól
kezdve nem fogsz vágyni, hogy visszaülj a kicsire főleg nem napi 40-50 km-re.És ha valaki megkérdezni, hogy javasolod-e ilyen célra, azt mondod... nem.
Mert próbáltad, megtapasztaltad, kialakult a véleményed. Nem nézed le! Csak
a helyén kezeled. Olcsó. Rövid távra, kis forgalomba, stb. simán jó lehet.
De erre necc: dinamikus közlekedéshez/hosszabb távra/országúthoz. SZVSZUi: felültem én huszi.gyb Tactjára! Írtam is, hogy "játékmotor", és fosnék rajta
bemenni a forgalomba (csak kis forgalmú helyen próbáltam). Se a motor ereje,
se a fékrendszere, se a futóműve nem hozza az én 100 kg-om alá az elvártat.
Arról nem beszélve, hogy át se látnék a forgalmon, olyan picike. Tök jópofa
amúgy, és az emlegetett úriember nyilván tudja, hogy hogyan értem. (Illetve
részben egyet is ért, szóval megsértődni sem fog, mert nincs min. Tényleg...)MÁS: ma este csapattam töksötétben! Nem is annyira szar a Maja lámpája,
mintha kétszer olyan szar lenne, csak nagyon le volt tekerve az ősszel... De
ha jönnek szembe, akkor életveszély, mert azok nagyon elnyomják, s vakon
vezetsz egy darabig... Szóval xenon kéne bele (van is elfekvőben!), csak úgy
a mókusokat is lelőném a fáról (ezért volt letekerve). A megoldás... projektor.
Csak kéne egy akkora, ami belefér a Maja lámpatestébe... Na az a necc...
Hacsak... Későbbi évjáratú Majákon cserélték az első burkolatot / a foncsort.
(Gondolom rájöttek, hogy picit gyenusz a fény az országúti 90-hez...) Szóval
ha egy ilyan bontottat lehetne olcsón lőni, és még rá is lehetne rakni akkor...Ezt meg csak úgy. (Gyakorolok a hirdetéshez, amire remélem nem is lesz
szükség, ha topikon belül marad a gép.) Mosás ráférne: talán majd holnap.
(Ha esetleg van valakinek kedve jönni egyet gurulni délután, dumáljuk meg.) -
ZoliM@ster
aktív tag
válasz urbi73 #46028 üzenetére
Igen ezt már megtaláltam, de nem túl aktuális hirdetés. Nem feltétlen kell nekem gyári alkatrész, csak van egy ilyen robogóm, amit jó fél éve használok és igencsak rottyon van már. Mivel még ezzel a felújítással is olcsóbban jövök ki, mintha veszek egy másik használt gépet, így ezt tartottam a legjobb megoldásnak. Ennek legalább ismerem az előéletét, tudom, hogy nincs és nem is lesz széthajtva, széttuningolva.
Samsung Galaxy S22 Ultra