Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #85697 üzenetére
Úgy érzem, hogy ezt múltkor már marhára kitárgyaltuk.
Nyilvánvaló, hogy egy 95-ösre beállított gyújtásnál semmit sem fogsz érezni belőle. Ártani nem ártasz neki, de nem is érzed. Nem ez miatt tankolom hanem azért, mert míg a 100-as semmiféle etanolt nem tartalmaz csak különféle adalékokat, addig a 95-nél már nem így van. Ezért tankolok 100-ast.
Nem városi legenda, hogy megromlik. Pluszban kikezdi az etanol miatt a különböző alkatrészeket. Öreg járművek meg hatványozottan ki vannak ennek a veszélynek téve.A te esetedet meg külön beszéltük, hogy azért nem volt semmi baja sem a 8 hónapos benzinnek mert kannában volt. Ha 8 hónapot a karburátorodban állt volna, akkor nyugodt lehetsz, hogy nem lett volna egyszerű az első indításod.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
Amikor megvettem a másik blokkot kipróbáltam 95-el és 100-al is, persze karburálva mindkét esetben a 100-as jobban viselkedett, a 95-ös valahogy nem veszi a lapot lomha és végre is kevesebbet megy. 190cc 4t
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #85700 üzenetére
Nem az oktanszam miatt jobb(sok kuton a "95"-os benzin is 98-as oktanszamu valojaban)
Kevesebb bioetanol/etbe tartalom a 100-as benzinben, ami a bajok fo okozoja.Nagyon jo cikkek vannak a temaban, miert rossz es mire karos az ETBE, erdemes utananezni, elolvasni.
Sajnos nem mendemondtak meg cikkek alapjan alkot az ember velemenyt vagy valaszt uzemanyag tipust, hanem a sokszor zsebbenyulos tapasztalatok alapjan. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #85705 üzenetére
Miután újra elővettem a robogót, első ősszel, mikor elraktam, majdnem teljesen kijártam belőle (lusta voltam lebontani a burkolatot és leengedni). Tavasszal porszárazra kipárolgott belőle a 95-ös.
Második télre már teli tank 100-assal használtam, ahogy az egész szezonban.
Harmadik télre meg kb júniustól állt a motor (baleset, derékfájás) fél tank 100-assal és áprilisban lett elindítva azzal az üzemanyaggal és ki is jártam belőle.
Mindhárom alkalommal teremgarázsban állt, ahol télen is megvan a 10°C és napfény nem érte. Mozdítva is csak azért volt néha a robogó, mert kellett a hely pár órára.Adalékokban nem bízok. Nem tudni, melyik kút mit kever az adott üzemanyaghoz, illetve hogy mi van a bolti adalékban. Ezen felül az adalék mit old ki az üzemanyagrendszerből, ami gondot okozhat. Persze egy 2T robogó nem egy ördöglakat, inkább a nagy nyomású üzemanyagrendszereket kell félteni, ami a modern autókra jellemző, vagy a 15-20 éves autókra, amik néhányszázezer km-t már elmentek és a fene sem tudja, mi ülepedett le a tankjukban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85705 üzenetére
Kb ilyen napi hasznalosnal aminel viszonylag surun tankol az ember, akkor ha nem fer bele, nem fontos folyamatosan csak 100-ast rakni bele. Hamarabb elfogy a tankbol mint hogy gondot okozzon.
Viszont ha aranylag keveset megy az ember, sokat all a motor, illetve hosszab idore lerakod, akkor erdemes a 100-as. -
NYPD
aktív tag
Leszoktam már én is a 100-asról. Kb hetente tankolok, a motor mindennap megy, ilyen ár mellett nem veszem meg. Ma reggel a MOL a 95-öst 718 Ft/l áron akarta adni. Kérte a csaj a forgalmit, mondom nincs. Szét tették ők is a kezüket, hogy na ilyenkor mi van. Odaadta végül 480-ért. De ez megint egy összebaszott rendelet, 0 végiggondolással.
-
NYPD
aktív tag
Szerk: A rendelet ugye csak gépjárművet említ, illetve azt írja, hogy ha a gépjármű honossága okirattal hitelt érdemlően nem igazolható, akkor csak nem hatósági áron értékesíthető az üzemanyag. Már most látom, hogy ebből nagy cirkuszok lesznek a kutakon, mert ha esetleg valamelyik kutas beleáll, hogy márpedig nem tudod igazolni mert nincs forgalmid, a biztosítást meg nem fogadja el, viszont azt meg nem tudja, hogy mi minősül gépjárműnek, máris mehet a cigánykodás az 50-esek esetében.
Ha csak a rendelet szövegét nézem, akkor az smkp-ra nem alkalmazható, csak szerintem ezt sok helyen nem fogják tudni.
-
FeniX-
senior tag
Még a végén emiatt fog megoldódni az évtizedek óta húzódó 'kismotor rendszámozás' dolog. :-)
-
-
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #85713 üzenetére
Ezekbe ált. kannában viszik, az OMW pl kannába itt Bp-en úgy tudom, hogy csak piaci áron ad benzint.
Más: Kymco Aglity 50 4t 2005-2007. kormány belső átmérőjét nem tudja valaki véletlenül? Sehol nem találok róla infót, service manualban sincs erre vonatkozó adat, és szeretnék venni rá rendes kormányvégsúlyokat.Megtaláltam végül, 22mm az átmérő (külső).[ Szerkesztve ]
-
-
nyogo83
Topikgazda
A nagy fejetlenseg kozepette nem csodalkoznek, ha ugy lett volna.
Pl en is lattam ezt a kiirast OMV kuton, gondoltam majd szolnak ha nem okes.
En ugy tudom, hogy ez a "kannaba" tilos tankolas csak arra vonatkozik, ha a normal uzemanyag kannatol eltero (tehat 3-5-10l-es kicsi uzemanyag kanna) kannaba akarsz tankolni. Tehat amikor mindenfele kannaval (eredetileg etolajos, vegyszeres, adblues, stb-stb) megrohamoztak az elejen a kutakat, azt akartak ezzel kizarni. -
macilaci78
nagyúr
Most voltam egy belvárosi MOL kúton. Azt mondták, hogy megkérdezték és a válasz szerint a robogókat hatósági áron tankolhatjuk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #85720 üzenetére
Még szerencse..Amúgy szerintem sok jelentősége nincs, mert a robogósok 2/3-a úgyis 100-ast tankol.
De ha igazolni kellene E10-nél a jogosultságot, jogsival, személyigazolvánnyal igazolhatnád hogy magyar állampolgár vagy.
A tegnapi, benzin megromlás témához: Nekem azt mondták a benzinkutasok, hogy télre felesleges mindenféle csoda adalék. Nagyon kevés, jó minőségű 2T olajat kell a benzinhez (100-as) tenni, az stabilizálja, nem lesz vele gond a fél-egy év állás sem.
Ezt így csináltam évek óta, fűnyírót is úgy teszem el, hogy utólsó nyírás végén egy kupak 2T olaj a tartályba, jól megjáratom, és elteszem. Benzint is hagyok a tartályba, de néha teleöntöm. Lényeg, minden tavasszal első rántásra indul.
Igazából mégsem merek senkit erre biztatni injektoros gép esetén, mert ugye én leállítottam a robogómat ősszel, így, 2 kupak szintetikus 2T olaj a 6L-es tankba...Aztán tavasszal nem aludt el a Check Engine lámpa. Leszívtam slaggal az üzemanyagot, kútnál teletank..Azonnal elaludt a check engine....Hogy köze volt a 2T olajhoz, vagy az üzemanyaggal volt egyéb gond, esetleg vizesedett télen..Sose derül ki, de ezután nem teszek 2T olajat bele.....Ezt a minimálisat sem.
Viszont régebbi, karburátoros gép esetén nyugodt szívvel eljátszanám, a fűnyírót minden ősszel így teszem el. szerintem még a gumi dolgoknak, membránnak jót is tesz.
Amit leszívtam a robogóból 5l benzint, nem merem beleönteni az autóba sem.......
Pedig valahova el kellene használni.... (100-as OMV benzin, 2kupaknyi 2T olajjal..Elvileg, de valami mégis van vele..) -
válasz Zoli bácsi #85721 üzenetére
Vagy csak szimplán nem is az volt a probléma…..
2 éve vettünk egy V Golfot és 2 nap után elkezdte azt csinálni hogy lezárás után random beriasztgatott.
3 napig mindent csináltam a kocsival amit lehetett,végül elvittem egy elektromos szerelőhöz,de ott megszűnt a hiba vagyis meg se tudtam mutatni hogy mivel szivat napok óta. 1-1,5 óráig próbáltuk kiugrasztani a nyulat a bokorbol de semmi,azóta sincs vele semmi probléma.Ha valamit épp csináltam volna vele és akkor javul meg akkor simán ráfogom arra. Szerintem esélyes hogy te pont így jártál!
Előző kocsimba volt többször is hogy keverék benzinnel jártam mert “ hozzá jutottam óóócccsssón “ és azóta sincs semmi baja,ezt onnan tudom mert sógorom jár vele problémamentesen több mint 1 éve. ( Seat Cordoba )
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Kis világítás téma, csak mert már rég volt.
Ebben lát valaki rajtam kívül fantáziát? Topcase-re raknám fel, ha valahol meg lehet csináltatni az alkatrészek összevezetékezését, mert ahhoz én nem értek. Ha a motyó össze van kötve, és berakva valami kis műanyag dobozba, amiből a kábel egyik vége megy a ledszalaghoz, a másikat meg csak be kell kötni valahová a motoron, akkor felrakom, de az egész összerakásához nem érzem magamban a csít.
-
nyogo83
Topikgazda
Szepen el lehet helyezni az egeszet egy probanyakon, az arduinot fel kell programozni(esetleg modositani a programot rajta, ha valami egyedi kell/pl futofeny sebessege,stb/).
Az egesz mehet egy pici zart muszerdobozba, a kabelek vegen saruval ami a gyarira siman bekotheto, hogy konnyen visszaalakithato legyen. -
vacs
veterán
válasz Zoli bácsi #85721 üzenetére
Van egy 2 éves Totalcar cikk:
"Ha elteszed, tönkremegy! Tönkremegy?
Autókonzerválási tippek hosszabb eltevéshez"" A szintetikus 2T-olaj tartalmaz minőségi benzin-stabilizátort és korrózió-inhibitort (kémiai folyamatkésleltetőt) is, 1:100 keverékarányban pedig a vizsgaállomások műszerei sem mutatják ki.
2T-olaj éppúgy nem engedi szétesni a benzint, éppúgy nem rozsdásodnak el tőle a vas és acél alkatrészek. Ráadásul még meg is keni a normálisan csak a benzinnel síkosított alkatrészeket.
Minden ősz végén beleteszem 1:100 arányban a Repsol vagy Castrol 2T-met a járműveim tankjába, s a motorjukat beindítva, alaposan körbejáratom az így kezelt benzint a rendszerekben (máskülönben csak a tartályt védené, a többi részt nem). Azóta megszűntek a tavaszi nehézkes első indítások, a pöttyök a tankok alján, a rozsdahomoktól barnálló benzinszűrő-betétek. Kvázi megoldottnak tekintem az E10-et. "
(^)(>.<)(^)
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi!
Én amúgy saccra 1:200 keveréket használok a téli leállás előtt.
Az autó tankjába is szoktam tenni, van hogy novembertől márciusig nem megy ki fél tank.
Soha semmi bajom nem volt, kivéve ez a robogós furcsaság, hogy idén tavasszal indításnál nem aludt el a check engine. Az üzemanyag leszívása után (kb 1l maradhatott a tankba) teletankoltam, először E10 benzinnel. Direkt az alkoholtartalom miatt, ha víz csapódott ki a rendszerbe, megköti. Azonnal elaludt a check engine a szivattyú kattanása után.
Amúgy a cikk után kezdem azt gondolni, hogy nem csináltam hülyeséget a 2T olajjal, máshol lehetett a gond. Lehet mégis víz került a rendszerbe, fűtetlen garázsba állt, fullra tankolva (épp ezt megelőzendő)...... -
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85730 üzenetére
Ha nincs kulon testelesi pontja(csatlakozoja) akkor igen.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
NEm tudjátok véletlenül, hogy külső varrással ellátott best buy kesztyű van e most a piacon? vettem egy Mugen Race MNR-3708-t szép jó vékony érezni benne mindent, de ezek a belül elvarrt dolgok iszonyatosak.
Valami iylesmit:
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Gabis
őstag
Sziasztok! Használ valaki olyan "riasztót "ami pl. applikáción keresztül jelez ha megmozdítják stb. a robogót? Majdnem egy hét leforgása alatt kétszer mentem le úgy a motorhoz (Scarabeo), hogy láthatóan alánéztek mi lapul a ponyva alatt. Eddig a Flexcom termékeit mazsoláztam, de bármit szívesen meghallgatok.
-
FeniX-
senior tag
Halihó, csak körbekérdezem a "szokásos" köreimet. Ti ilyen kiskerekű robogót vennétek "közlekedő-edénynek" ?
Link -
malagutif122
tag
4ah 12v akksi 10.6v-ot mért rajta a villamossági szerelő azt mondta meritsem le egy 20w-os izzóval, és töltsem fel.
A féklámpa foglalatot ha rá kötöm az izzó nem olvassza szét a foglalatot mert műanyag?
[kép] -
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85736 üzenetére
Ne meritsd le...
Ha haldoklik az akksid, akkor pont emiatt fog egy pofont kapni es meg szarabb lesz mint volt.
Rakd fel toltore, hagyjad, hogy normalisan feltoltse. Ha nem tartja meg a feszultseget es nincs semmi ami szivna az akksit allo helyzetben+normalisan van toltesed, akkor egyszeruen ennyit tudott az akksi. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #85734 üzenetére
Nem. Kis kerekűből maximum a Piaggio Typhoon (Puch, Gilera néven is van ugyanez), ott a széles, ballonos gumik jól ellensúlyozzák a kis átmérőt. Ezenkívül az 50-es, tehát elvileg 50km/h utazósebességgel használják. Ez a kis gyösz meg könnyen menne 90-el (Bár ekkora plexi visszafogná, gondolom..). Én félnék vele nagyobb sebességgel egy úthibára, kátyúba belehajtani.....
Nem a kis kerékkel van gond véleményem szerint..Hanem az útjainkkal. -
Topikgazda
válasz malagutif122 #85740 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen szerelő az aki azt mondja egy hagyományos savas akkura, hogy merítsd le és akkor jobb lesz...
Szerintem biztos, hogy kuka az akkud.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
válasz FeniX- #85734 üzenetére
Szerintem meg igen is vehető. 10 col és 10 col között is van különbség. A Jog tízeséhez képest az Amicoé mint ha a duplája lenne. Nem azt mondom hogy élmény vele szar úton menni. De ez a fajta tízes annyira nem használhatatlan. Nem emiatt vetnék el egy nekem amúgy tetsző vételt.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Manitou
veterán
Piaggio NRG MC2-es robogóval mi a tapasztalat? 50-es elvileg ( de lehet 70-es , mert az óra 120-ig van skálázva)
Fogyasztás, gyorsulás, végsebesség, típushibái, ilyenek érdekelnének. -
malagutif122
tag
válasz sityupityu #85741 üzenetére
3 éves az akksi képet teszek be milyen 3.5ah volt.
Egy új Landport 5ah tettem bele zselést most hibátlan jól működik.
[kép] -
malagutif122
tag
Zárlatos akksit csak irányjelzőt használni ha bele teszem robogóba elektronikát valamit nem tud tönkre tenni hosszú távon?
-
malagutif122
tag
válasz Manitou #85743 üzenetére
Volt aprilia rally-m azon is 120ig volt skálázva az óra.
Ha a hengert le veszed akkor lehet látni hogy 50es vagy 70es.
Piaggio-ba van olyan amelyiknek a blokk belsejébe Van a víz pumpa, szét kell érte szedni blokkot.
A fekvő minarelli blokkos aprilia, malaguti, yamaha
Ezeknek a gyújtáson van a víz pumpa azokat könnyebb szerelni, megbízható a piaggio is ha jó az állapota. -
nyogo83
Topikgazda
válasz malagutif122 #85745 üzenetére
Feszultsegszabalyozo nem dijazza hosszu tavon.
-
Gyurike
tag
Sziasztok!
Debrecenben foglalkozik valaki Aprilia SR50 DiTech légkompresszor felújítással? -
Zoli bácsi
őstag
Aksiról jut eszembe, nem értem miért spórolják le a berúgókart mostanában....Nem igazán drágítja meg a gyártást (egy kar, meg egy fogaskerék pár..elvileg) , egy 50-125ccm-es robogót, motort egy 50 kilós gyerek is lazán berúg.
Értem én hogy nem jó a katalizátornak esetleg, de ha gyenge az aksi, sokszor adna szikrát, injektor is menne, az önindítóhoz kevés az áram...... Nem hiszem hogy a katalizátort bántaná, ha az injektor elindul, benyomja a benzint, szikra is lesz.....
Robogót még betolni sem lehet.
A kocka Ladámon (2105, 1989) még a kurbli helye is megvolt. Persze embert nem láttam aki ilyet használt volna, de a lehetőség megvolt.
MZ esetén volt egy olyan kulcs állás, ahol akku nélkül is be lehetett tolni. Kismotor meg mindegyik akku nélkül is ment. Régen gondoltak ilyenre, hogy gyengül az aksi....
Szerintem lenne létjogosultsága annak a berúgókarnak. Persze egyszerűbb, ha gyengélkedik az aksi, vegyünk újat.......
De mióta az Ignisen rajt felejtettem a világítást, és nem maradt annyi szufla hogy tekerjen, azóta tudom, hogy az autósok segítenének, csak senkinél nincs bikakábel (tolásra sem indult, csökönyös jószág)......Jelentem nálam azóta van, és bárkinek segítenék. Meg a lánygyerek Micrájába is vettem, meg is mutattam neki hogy kell használni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs