-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem az lesz az elektromos robogók (meg autók) normális használhatóságának az első feltétele, hogy szabványos akkupakkok lesznek. Ha merül az akku, odahajtani egy töltőállomáshoz, csereponthoz, lemerült akku ki, töltött be, fizetés, és go...!
Én jelenleg valami ilyesmin agyalok: [link]
Elektromos bicikli. Ólomakkus. Előnye hogy zsebből kivágná az ember, meg ami fontos, pakolható. Beszéltem azzal aki forgalmazza felénk, azt mondja strapabíró, szeretik. De mint mondana mást a kereskedő..?
Kb 5km a tó ahova horgászni járok. Bicajt azért nem szeretem, mert nehéz pakolni. Vagyis nem igazán lehet, úgy hogy rajtam a botzsák, meg a hátizsák, 3x nehezebb(nek érzem) a tekerés. Autó meg ezen a távon, hogy be sem igazán melegedik, gazdaságtalan. Robogó sem az igazi, ha egy diszperzites nagy vödröt el lehetne helyezni......Már jó lenne.
Az Index.hu elektromos bicajos fórumon kérdeztem, van-e tapasztalat velük, vehető-e, senki nem válaszolt.
Igen, tudom, nemrég nagymotoron agyaltam, azt a tervet jegelem egyenlőre, józan ésszel gondolkodva azt nem igazán használnám ki, ezt viszont valószínűsíthetően igen. Az oldalcsomagtartók, első-hátsó kosarak tökéletes horgász járművé teszik.
A minőségen kívül attól félek még, hogy ugye nem igazán tisztázódott hogy ez most kerékpár, vagy segédmotor. Ugyan jogsim van, de jó lenne sisak nélkül hajtani, egy ilyen kis gyöszt.
Az sem lenne hátrány ha pedállal tekerhető lenne, ha lemerül az aksi, haza tudjon az ember közelből tekerni.
Amúgy már örülök hogy nem mentem bele valami hitelbe, hogy nagymotort vegyek. Jártam itt ősz elején, mikor agyaltam. Sajnos azóta is a táppénz jön nekem, ami kezdett akkor kibontakozni, hogy elnyúlhat a táppénz, valósággá vált. Ma kezdem az 5. hónap táppénzt, és még úgy tűnik több hónap előttem van. De az ember tervez, nézelődik, egyrészt nincs jobb dolgom, másrészt meg bizakodom hogy véget ér ez a rémálom. -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #84051 üzenetére
Én most sokáig nem voltam jelen a fórumon, de végigolvastam minden hozzászólást, köztük a tiédet is nagymotor kapcsán. Én azt tudom magamról, hogy szerintem az életben nem vennék újonnan gépet. Pár éves motorral simán jobban járnál, sőt, ugye mivel motorról beszélünk és nem autóról, még akár egy 15 éves motor is lehet patika állapotban a valóságban is. Tudom, olvastam az érvelésedet, hogy te miért ragaszkodnál az új motorhoz és az autókkal is így vagy, és teljesen megértem ezt az oldat is. De én inkább abba a táborba tartozom, akik a jó állapotú használtakra utazott mindig. Mondjuk most használtan sem egyszerű venni. Nemhogy jó áron, hanem egyáltalán venni. Nekem most ha a 180-as runnert is beleszámolom, akkor négy rendszámos nagymotor van a garázsban. Nem szándékosan, az egyik úgy volt hogy megy nyáron piacra, de mivel eleve eladás céljából jó áron vettem (még átíratva is bőven megérte), és nézve, hogy milyen irányba megy a piac úgy döntöttem, hogy jövőre adom csak el. Ha már ilyen helyzet van, akkor kihasználom.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
teleahocipöm
senior tag
Sokáig agyaltam elektromos motoron én is, ezt néztem ki : [link] , de csak 1000 W-os a motorja, az elég gyenge, és ezt próbáltam ki : [link] , tetszett is. A max sebesség 1 db aksival 45, de állítólag kettővel viszi a 60-at, hatótáv megfelelő, a kivehető aksi. Nekem a napi max 20 km-re tökéletes. Ami bajom van vele, hogy nagyon kicsik a kapcsolók, kesztyűben, pláne téliben, elég nehézkes a kezelésük a másik problémám, hogyha pár éve múlva elakarom adni, lesz-e vevő rá? Ráadásul semmi teszt nincs róluk.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84051 üzenetére
Hát, valóban, szerintem is ez a reális felhasználása ennek a cuccnak.
Pont reggel gondolkoztam ezen, hogy a másiknak a névválasztás (Pannónia ~) is kb. megcélozza az idősebb korosztályt, akinek még egyet jelentett ez a név "A" motorral. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #84051 üzenetére
Ahhoz meg szerzel egy nyitott sisakot olcsón, és kész, passz.
-
FeniX-
aktív tag
válasz teleahocipöm #84053 üzenetére
Frutyúbon láttam róla pár angliai videót, ahol hajtották és talán mondtak is róla pár gondolatot.
-
teleahocipöm
senior tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz teleahocipöm #84057 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=Cga2iDaQ9Nk&ab_channel=Motogb
Állítsd be az automatikus feliratoknál "magyar"-t.
Végignéztem, jó a fordítás. -
FeniX-
aktív tag
válasz teleahocipöm #84059 üzenetére
Nincsmit!
-
dabgergo
őstag
Köszi a véleményeket elektromos robogó kapcsán.
Rivaul: nem ragaszkodom az elektromoshoz, de nagyon tetszik h itthon napelemről tudnám tölteni, plusz h csendes. Bevallom engem eléggé zavar amikor az amúgy csendes utcánkban egy-egy futár robogóval elhúz, kimondottan zajos.
Munkába ingázásra kéne egyébként, heti 3x. pár kilométer a 7-es főúton mennék vele, többit pedig kisebb utakon ahol tipikusan 30-as vagy 50-es tábla van.Nagyon gáz minőséget nem vennék, egyszerűen csak érdekel h a lenti "kínai vackok" milyen szempontból kevesek.
-
Rivaul
addikt
válasz dabgergo #84061 üzenetére
Robogó és robogó között is van különbség. Egy rendezett darab, jól beállítva, normális kipufogóval szerintem nem zavaró. A futár motoroknak a belük lóg általában 5-6 literes tankot meg lehet két hónap alatt nem fogyasztasz el. Drága az üzemanyag, de nem ennyire hogy itt érdemi szempont legyen. Az ár különbséget mire bele tankolod... Ami az ilyen no name dolgoknál probléma, az szerintem mindig a meghibásodás. Nincs alkatrész, nincs aki ért hozzá vagy megcsinálja. Ugyan ez van a kínai robogókkal is. A legtöbb szerelő közli hogy vidd máshova, pedig nem új keletű dolgok. Csak minőségtelenek már a gyárilag beépített alkatrészek is (tisztelet a kivételnek). Az egyik leírásban pl ott van hogy max 50km táv, de ez új akkunál, 25 fokos melegben, szakadéknak arccal előre... Sarkítok természetesen, de burkoltan hasonló a lényeg. Számomra ez nem bíztató. Ezzel nem igazán lehet számolni egy közlekedési eszköz esetben. Ha az 50km általánosan csak 30, de roszabb esetben 22, akkor a fő utas munkábajárásod 2x7-9km távolsága nem egy életbiztosítás. Fene akarja tolni az út szélén fél millióért.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #84062 üzenetére
Tapasztalatból mondom, a kínainak mondott robogók között van két márka, amit nyugodtan meg lehet venni, mert tartósak és jól mennek. A Keeway és a Motowell már sokkal jobb, mint 15 évvel ezelőtt. A tíz eves modellektől már nem kell felni.
Persze egyik sem egy Honda vagy Yamaha, de a különbség már nem a megbizhatosagban van. Mindkét marka eleg használható lett. A fő különbség már csak a kivitelezésben van. A Honda vázán szebbek a hegesztesek és minőségibb műanyagból van minden része, de az ára is sokkal magasabb meg az alkatrészek is drágábbak.
[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
válasz #50433536 #84063 üzenetére
Ezt csak alatamasztani tudom. Mondjuk nekem egy 10 eves motowellem van, de gyartora visszavezetheto hiabaja ketto volt, ami az elso honapokban garancialisan cserelve lett. Ezen kivul nagy baja nem volt, pedig honapokat allt.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Zoli bácsi
őstag
Én is nézegettem a Motowell-t, akkoriban a Darox-ot. Azóta is olvasgatom kíváncsiságból a FB.-os Motowell csoportot.
Lelövöm az elején a poént, örülök hogy nem vettem. Pár száz km-el árulják őket. A nagytestű robogó egy felnőtt férfiember súlyával, az agyonszabályozott 50-es 4T motorral városban használhatatlan elegy. Tulajdonosok véleménye.
Amíg tudták ontani a 2T robogókat, árához képest elfogadható minőségben, szerintem az volt a Motowell fénykora. Mostanra nem csak az árak szálltak el, én úgy látom, hogy a minőség nem javult. Egyik ismerősöm, aki már 30 éve is szerelte az MZ-met, múltkor mondta, hogy szerel robogókat. Azt mondta, hogy 2T-4T, szinte mindegy, Motowell, és az összes kínai (alkatrészből álló)márka 10e. km után motorfelújításra szorul. Hozzáteszem, aki kínai robogóval közlekedik, nem nagyon kíméli, tehát ezt a futásteljesítmény hidegen csontgázon közlekedve, esetleg olajcserék kimaradásával, szétmállott levegőszűrő mellett feltételezem.
Keeway részemről egy felemelkedő márka, érezhetően próbálnak figyelni a minőségre, ez az új modelleknél szembetűnő. Fejlesztenek, próbálnak jobb minőségben gyártani. Ugye a Benelli is hozzájuk tartozik.
Jelenleg Kewaay-ból mernék venni újat (RKF 125), Motowellből egy régebbi 2T-t maximum.
Ez szubjektív véleményem, azok után, hogy évek óta bújom a teszteket, fórumokat, csoportokat. Egyrészt mert vásárolni akartam, akarok, másik meg érdekel.
Amúgy a 3. magyar gyártású Suzuki autóm van, és vettem volna Motowell-t is, mert részben magyar. Sajnos ezt nem mertem bevállalni.
Jelenleg azt gondolom, ami nagyot üt a magyar piacon, hogy megjelent a Sym. Ez minőségben, ár/értékben mindent üt. Sajnos pont most, amikor az Euro norma átállás meg a fizetőeszközünk erőtlen szárnyalása miatt erősen elszállnak az árak.
Azt látom amúgy, hogy a Peugeot is terjeszkedni akar nálunk, legalábbis viszonteladókat toboroznak, hirdetésben. Piaggio technikára építkeztek régebben, ami nem lenne rossz, ugye itt minden az árazáson múlik. -
teleahocipöm
senior tag
Új Linea, Motowell és Keeway 4T robogókat is néztem, de a kereskedők mondták, ezeknek max 45 a vége, viszont 2,2 körüli a fogyasztanak. Az egyik meg is jegyezte, hogy egy új Piaggio tulaja jött vissza hozzá és szinte sírva panaszkodott, hogy milyen lassú.
-
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #84066 üzenetére
El vagy varázsolva. A rendszám nélküli 50-esek nem mehetnek többel! Ahhoz képest a 2,2-es fogyasztás sok. 4 üteműtől meg pláne.
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #84067 üzenetére
Az én 4T Motowell robeszom 1.5 litert evett, amíg benne volt a kötelező folytas és max 45-el ment.
Most nincs folytas és kapott egy 70-es henger szettet. Most sík terepen 70 a vége és 4 litert eszik. 95kg vagyok. Amikor a feleségem használja, elmegy 3 literrel.3500km van benne és semmi nem romlott el eddig. Remélem így is marad jó ideig.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #84069 üzenetére
Szerintem nálad tejesen más a konstrukció, abból lehet a különbség. Például az én Motowellem nem injektoros, hanem karbis. Eleve többet fogyaszt a régebbi technológia miatt. Szerintem eleve másra tervezték a két motort. Nekem is volt egy 50-es nagykerekű terepmotorom, az is ment 70 körül, magas fordulaton. Arra tervezték. 3-4 körül fogyasztott, inkább 4.
Meg ezek olcsóbb robogók. Egy Honda biztos kevesebbet eszik ugyanolyan teljesítmény mellett, de az háromszor többe kerül.
A lényeg, ezek a vasak már nem olyan gagyi cuccok, mint 15 évvel ezelőtt.
Hogy most melyik jobb az olcsó robogók közül, Keeway, Motowell, stb... azt nem tudom, de mind jobb, mint másfél évtizede.
[ Szerkesztve ]
-
AaronOS
tag
Yamaha Jogon ha miután leállítom azután mintha beakadna a hátsó kerék az mitől lehet?
Beindítva jól megy, jól húz. Kitámasztón alapjáraton is forog kicsit a kerék. Viszont van hogy leállítom és a hátsó úgy viselkedik mintha satura húznám a féket.So Long, and Thanks for All the Fish
-
#50433536
törölt tag
válasz AaronOS #84071 üzenetére
Hogy alapjáraton kicsit forog a kerék, az rendben van, teljesen egészséges. A váltóban sok az egymáson elforduló alkatrészmég üresben, is és a surlódási erők kicsit átviszik a nyomatékot.
A totál befékezett kereket viszont nem értem, nem találkoztam még vele.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #84067 üzenetére
Nincs elvarázsolva, egy sor olyan 50-es robogó van ma is, ahogy az elmúlt 25 évben, ami pusztán a gyári fojtások kivételével tudta az 50-60 km/h utazótempót. Aki ehhez van szokva, annak a 4T 50 ccm gyári állapotban siralmasan lassú, bár ez egy "olvasott" ember számára nem meglepetés.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz #50433536 #84070 üzenetére
Nem, nem!
A motorom egy 34 éves KTM, Puch Z50-es motorral, Bing porlasztóval. Az "Összefoglalóban" képet is láthatsz róla. Igaz, kicsit tuningoltam, ettől megy ilyen jól. Új hengerszett, nagyobb kipuff, nagyobb karbi, de tudja azt, amit írtam. Még azt is elárulom Neked hogy 25 ezerért vettem 19 évvel ezelőtt. -
Rivaul
addikt
válasz AaronOS #84071 üzenetére
Lehet vackok már a kuplung rugók és folyamatosan nyitva vannak a pofák. Nekem ez van a Jog-on. Alapjáraton ha gurulok akkor motorfékez Marha idegesítő de eddig időm nem volt, most meg 2 hete majdnem elvitt a covid. Szóval így marad.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #84077 üzenetére
Tök jó az avatarod
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
teleahocipöm
senior tag
válasz KTMHobby3 #84067 üzenetére
Nem hiszem, hogy el lennék varázsolva, nem én találtam ki. Igen hivatalosan, annyi a max egy rendszám nélküli 50-es robogónak, de mint írtad tied is viszi a 70-et. A fogyasztás erősen függ használótól. A 2,2 szerintem normális egy 4T-nél, nekem ugyan nem volt, de olyantól tudom, aki használta évekig. A 2T-nél meg csoda a 3 liter alatti fogyasztás.
-
KTMHobby3
tag
válasz teleahocipöm #84080 üzenetére
Ha egy 50-es, ami vissza van fojtva, 2 liternél többet fogyaszt, azt bele kell lökni az árokba és felgyújtani. A 4T-nek meg bőven 2 alatt kell fogyasztani. A mostani motorom, a tuningolás előtt 1,8-2 litert fogyasztott, de nem is ment többet 45-nél. Tuningolás után picivel 3 fölött fogyaszt úgy hogy 70-nel megyek vele. A rajta lévő Bing porlasztó torokátmérője 14 mm, a főfúvóka 60-as. A végsebessége, egy hosszabb áttétellel, 76,6 volt.
Csak érdekességképen megjegyzem, volt nekem egy 150-es MZ-m, aminek a kezelési utasításában le volt írva hogy a fogyasztása 2,6 l/100 km. 70 km/h utazósebességnél, sima úton, szélcsendes időben. Valóban tudta azt, kipróbáltam. Ugyanez a motor csutkagázon benyelte a 5,5 litert, igaz az már 100 fölötti tempót jelentett. -
Rivaul
addikt
válasz KTMHobby3 #84082 üzenetére
Az a gond hogy amik rohangálnak az utcán, azok 98% csak használva van. Nem is csoda hogy "zabálnak". A karburálás pl nyári melegbe és téli hidegben is más. Nem beszélve a rendes olajról, arról hogy nem úszik a koxba a kipufogó. Tiszta levegőszűrő, megfelelően beállított hajtás és még sorolhatnám. A 2t egy nagyon egyszerű szerkezet. Nem kell sok minden ahhoz hogy üzemeljen. De ahhoz hogy jól üzemeljen, az egy teljesen más kérdés szerintem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
KTMHobby3
tag
válasz Rivaul #84083 üzenetére
Azért talán nem ennyire rossz a helyzet. Nagyon sok barátom, ismerősöm van, akik szeretik a motorjukat és mindent megtesznek azért hogy mindent megkapjanak. Ha törődnek velük, meghálálják. Én ezt pontosan tudom. Az első motoromat 1969-ben vettem, azóta volt több is de szerelőt egyik sem látott. Akik elhanyagolják, nem törődnek a technikával, azok irkálnak be ide segítséget kérve a rejtélyes hibákra.
Mint Te is írod, a 2T egy nagyon egyszerű szerkezet, így igaz, de a törődést azért igényli. Amiket leírtál, az mind igaz! -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Rieju MRX 50 ccm 2008
A hátsó kerék és a hátsó rugó közé ki milyen házi megoldást javasolna, ami védi a rugót a kerék sárfelhordásától? Tehát szeretnék a rugóhoz valamit, hogy ne verjen rá mindenféle retket a kerék. Valakinek valami egyszerűen kivitelezhető ötlete?
Van itthol régi gyártású 12 collos robogó külsőm, gondolkozom rajta, hogy abból vágok oda egy darabot. De ha tudtok valami más megoldást, akkor szívesen vevő lennék rá. Sajnálom szétvágni azt a jó állapotú külsőt.Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
macilaci78
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #84085 üzenetére
Petpalack, vagy PVC cső odavágása és a belső felére ragasztasz egy helyen ilyet.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz macilaci78 #84086 üzenetére
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
hugi0
őstag
Sziasztok !
Hol talalom a Honda Dio motorszamat ?
A motorblokk melyik reszen ?
- fenykepes illuszraciot is szivesen latok."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
Ez meg annyira jól néz ki!
https://www.youtube.com/watch?v=G_at02IT9Jw&ab_channel=RevZilla -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Am6 blokknál miért nehéz behúzni a kuplungkart? Bowden zsír új. Mire felváltogatom hatodikba, addigra kiáll a kezemAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
NYPD
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #84095 üzenetére
Nem lehet, hogy koszos a bowdenház?
-
FeniX-
aktív tag
válasz BLUE TORNADO #84097 üzenetére
..És az is tuti, hogy jó helyen van elvezetve? (Talán már a csere előtt is máshol volt futtatva, mint kellene és mivel Te azt "másoltad" le, attól is szorulhat)
-
macilaci78
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #84097 üzenetére
Újnak lehet új, de meg van zsírozva?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz FeniX- #84098 üzenetére
A kormány nyak és a kormány villa között van elvezetve. Tesómnál volt egy ugyan olyan motor javításon, mint az enyém és azon is ugyan úgy volt elvezetve, ahogy az enyém, Max még elrakom kívülre, ha lesz kedvem. Hátha
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000