Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
válasz derola #83397 üzenetére
Szerintem ez ilyen. Nekem is 50 4t van, valóban én érzem magam kellemetlenül ha első vagyok lámpánál. Érdekesmód óra szerint 50-nél jön meg az "ereje" 60-65-ig úgy megy mint a bolond. 🤣 de ott már visít. Más: alapjáratot meleg vagy hideg motornál állítsam? Reggel hidegben kicsit soknak érzem, melegben viszont van h le akar állni, tartani kell picit a gázkart míg utoléri a szívató magát.
[ Szerkesztve ]
-
Nagynagy
kezdő
Hali következő lenne a kerdésem! Miért dadog full gázon a robogom? (Yamaha mbk evolis) semmi bajja nincs de valamiért 45km/h nál harom negyed gazon dadog! Es nem akar onnan gyorsulni! Pedig menne még! Meg mentem en mar vele 60km/ h is!
Ötlet?
Karbi pucolas?? -
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #79734 üzenetére
mai cikk: drágultak a jogsik [link]
A-nál (A125-tel) szerencsére nem ilyen drasztikus a változás, talán annyi látszik, hogy nem érdemes a 2 évet már kivárnom bár jövőre letelne amúgyis, tavasznál korábban úgy se kezdeném, ha kezdem egyáltalán...
más: láttam ma a robogómat városban. nem adtam el messzire, úgyhogy gondoltam előbb-utóbb szembejön, én leszedtem a matricákat róla, új tulaj megint teli cicomázta. Amúgy kellemes hangja volt, kb úgy ment mint korábban, gyerekek ez a PGO elpusztíthatatlan
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
DJGABI
addikt
én nem tudom, az eredeti hsz-ben még látványosabb a különbség, 90k alatt volt 2 éven túl. hát a táblázat többi része stimmel, fentebb filóztam rajt, 2 éven túl a rutin miatt valahol érthető hogy talán kevesebb gyakorlati óra kell.... más kérdés mi van ha valaki nem motorozik abban az időben.
frissítik az árakat, úgyhogy valaki csak felhívta volna a figyelmüket ha nem stimmel
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Tamás9x
őstag
Hátsó teleszkóp csere...
350-380mm tengelytávú, normális állítható teleszkópot mit lenne érdemes venni?
A mostani kemény mint a, a a bizonyos, és a csillapítása mint egy lebetonozott fapadnak.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Tegnap mentem egy kört a robogóval, el kellett menni a postára. Milyen jó hogy robogóm van, eü. problémák miatt nem ajánlott cipőt húznom, hetek óta papucsozom....Autót sem akarok így vezetni, bicikli sem jó....Ez most pont optimális ilyenkor....
Régebben írtam, sajnos idén tényleg pár km. ment a gépbe, áll, amúgy egy újonnan vett Liberty 125, lassan 2 éves, 1100 km-el. Azért írom hogy idén jobbára áll, mert lehet összefügg a hibajelenséggel....
Na, ijesztő dolgot produkált.... Mikor melegen elindítottam, indultam volna vele, olyan érzés volt, mintha egy váltós motorral 3. fokozatból indulna az ember, szóval a motor pörgött, indult volna, de semmi nyomaték, azaz minimális, erőlködött a motor. Le nem fulladt, gondolom a kuplung működött......Visszaengedtem a gázt, ráhúztam, innentől normális, megszokott működés. Sokszor leállítottam, próbáltam, hátha sikerül a hibajelenséget újra előidézni...Semmi, tökéletesen teszi a dolgát.
Kérdés...Előfordulhat a CVT váltó működésében ilyen átmeneti zavar, vagy nézessem meg szakemberrel...? Elvileg novemberig garanciális, bár nem akartam hivatalos szervizbe vinni többet, terveim szerint itthon lecseréltem volna az olajat, ha megmarad.....
Ugye esélyes volt, elindult a vezérhangya (asszony szerint férfiklimax..) hogy becserélem valami váltós nagyobb motorra, de ez a lassan negyed évnyi táppénz, és egyéb váratlan kiadások (Lányom fősulis végzős évében, az első kollégiumi hazajövetelekor összetörte a Micráját...minimum 300e a javítás..... ) miatt azt hiszem idén elmarad.....[ Szerkesztve ]
-
DJGABI
addikt
válasz Tamás9x #83408 üzenetére
[link] keresztapám anno a simsonba ilyet hozott a helyi motorosboltból. nem emlékszek már hogy gond lett volna vele, talán valamivel keményebb volt, mint a gyári. múltkor motoros találkozón 1-2 motoron is láttam ilyet. elvileg 365 mm-es. Esetleg valami utángyári MZ teló? Azt szokták még elvileg szimósok beépíteni [link]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83410 üzenetére
Figyelni kéne kicsit, meg többet használni, hogy mikor fordul még ez elő.
Ha bármi más, hát ez az etanolos vacak benzin sem tesz jót neki, ha csak áll benne.
Semmi nem fékezte a kereket elindulásnál? -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83412 üzenetére
Nem fékezte semmi elindulásnál, persze, aszfalton gurultam.
Szinte biztos hogy nem motor/üzemanyag hiba volt, azért pár százezer km-t motoroztam, az érzésből azonnal az villant be hogy nem pakoltam vissza a váltót 1. fokozatig...... Érdekes volt, azt hittem valami szétugrott a váltóba, bár ehhez (CVT) hülye vagyok.
Benzint csak a 100-ast, akarom mondani ez sem az már...98-as, vagy E5...Ilyet tankolok. Ebben is van adalék, de állítólag jobb, tovább eláll.
Fűnyíróba is ezt veszem, tuti kibír egy évet, a műanyag üzemanyagkannába figyeltem, egyik évben nem fogyott el..Tavaszig (kb 1 év állás) semmi baja nem lett.
Meg lehet nem ér semmit, de egy kupak szintetikus 2T olajat mindig teszek a kannába tárolt benzinhez, télre eltett feltankolt robogó üzemanyagához.
Aki gépekkel foglalkozik, olyan ember javasolta, szerinte így nem, vagy kevésbé csapódik ki a hozzáadott adalék a benzinből, hasonló mint az üzemanyag stabilizáló szerek. -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83414 üzenetére
De a CVT-ben nincs olyan, hogy egyszer szétesik, utána meg 100-ból 99x jó. :-D ha szétesik, hát szétesett. :-D
Szerintem ott a benzin lehetett kevés neki.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83415 üzenetére
Köszi! Leszívtam a benzint belőle, áttöltöttem az autóba, nem veszik kárba....Ott elveszik az a kb 4,5 liter, ami lejött.
Büszke vagyok magamra, először sikerült köpködés-káromkodás nélkül leszívni benzint. Hiába, okosodik az ember...Vagy finnyásabb.... Átlátszó csövet dugtam a tankba, megszívtam a benzineskanna mellett guggolva, és láttam mikor odaér a benzin a csőben, ujjammal elcsíptem, benzineskannába dugtam és kész..... Régen átlátszatlan slagom volt.
Meg 200 literes benzines hordók a garázsban. 15 km-re egy Szovjet laktanya.....Gondolom mindenki érti az összefüggést. Aki nem annak mondom, benzint adtak piáért.
A mai gépeitek nem mennének el vele, MZ-be meg Trabantba jó volt, Zsiguli se szerette, gyújtást kellett állítani hozzá. Azt hiszem 86-os oktánszámú volt...Vagy kevesebb.
Még mindig a számban érzem az ízét......
Teletankolom friss benzinnel, lehűlést mondanak. Aztán mire legközelebb tankolok, szerintem 500ft felett lesz az üzemanyag......Bár ne legyen inkább igazam. -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83416 üzenetére
Emiatt amúgy igazán ne tántorodj el tőle, ha nagyobb motort akarsz venni. Nyugodtan becserélheted ezt a jó kis robeszt később.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #83410 üzenetére
Lehet, a variátor tapadt le egy pillanatra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Nagynagy
kezdő
Sziasztok tud segiteni valaki?
Yamaha 2t robogo!
Eddig semi baja nem volt! Utobbi napokba el kezdett durogni a kipufogonal, durogott feszt es le is ált! Van mikor csinalta van mikor nem!
Ma csinalta , le ált, azota el se indul!
Ötlet valakinek?
Gyujtás? Jeladó??
Köszi a segítséget! -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83417 üzenetére
Na..Attól félek elindítottam ma valamit...... Kiengedtem a démont a palackból...
Írtam messengeren ennek a szimpatikus Sárvári kereskedésnek, annyit írtam, hogy nézegetek nagyobb motorokat, kicsi lett a robogó, ha úgy lenne beszámolnák-e..?
10 perc múlva válasz, kaphat-e egy telefonszámot.
Hát persze...
5 perc múlva hívnak, szimpatikus hang, legalább 20 percet dumáltunk, elmondtam dióhéjban hogy vettem ezt a robogót, de valahogy nem az igazi... És az Imperial-t, és a TRK 251-et nézegetem. Azt mondta, a TRK-t javasolná inkább.
Nincs tisztában vele, mennyiért megy most a robogóm, mennyi a piaci ár, azt mondta utánanéz, menjek el valamikor, van neki TRK, nézzem meg, és pár nap múlva lesz bemutatóba Imperial is, mert ami volt eladta. Nézegessem meg.....Melyik tetszene....Ő meg utánanéz mennyiért megy a robogóm......
Ebbű' baj lesz.
2 éve ilyenkor ősszel elmentem Érdre, Motowell robogót nézni..... Akkor lett a Liberty....
Szimpatikus manusz így hang alapján ez a Sárvári Benelli-s, valódi kereskedő.....
Ha találkozik két ember, ahol az egyik eladni akar, a másik meg venni......
Azon agyalok ám, hogy tuti áremelések lesznek januártól, meg a robogóm is öregebb lesz....Tehát kevesebbet ér. Azért kéne még most meglépni. 2 éve is azért vettem a Liberty-t ősszel. Akkor 850 e. volt (+ sarcok), most 1,05M (+sarcok).
Viszont azon aggódok, hátha lesz valami príma új típus, vagy akció....Esetleg jövőre azt mondom, kevés ez a teljesítmény, inkább egy ötszázas.......Azért veszt az ember, ha messze nem is annyit mint egy új autón.
Olyan bizonytalan vagyok...Vagy mégse..? -
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #83420 üzenetére
Ha a helyedben lennék, biztos használtan keresnék párezer km-t futott motort, és a Liberty-t tavasszal/nyáron tenném fel apróba. Mert így nyomott áron lesz beszámolva, és esélyes hogy a másikba is csekély futásteljesítménnyel lesz később eladva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83420 üzenetére
Akkor nézd meg a Benellinek a Leoncino 500-asát is. (Leoncsínó, csak hogy "testvériesen" mondjam) ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=rmPQSgVhgHw&ab_channel=onroad
Hátha megtetszik. -
FeniX-
senior tag
válasz Tothgera30 #83421 üzenetére
De amúgy szerintem semmi baja annak. Keveset van használva. Én ezt biztosan nem említeném meg egyik kereskedőnek sem.
-
Nagynagy
kezdő
Öninditó nem jo edigse volt!
Szikra van , benzin vat kap! -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83422 üzenetére
Néztem az 500-ast is. Akkorát feleslegesnek gondolok.
Meg az ára ott van, hogy alig többért 500-as Hondát adnak. Nem mintha nem bíznák a Benelliben, de ha úgy adódna, Honda jobban eladható, úgy gondolom.
Tothgera30: Lehet hogy tavasszal jobban el lehetne adni a robogót, de úgy számolom az újat viszont most érdemes megvenni. Sajnos helyem sincs annyi, igaz családi házban élek, de 2 autót, 2 motort, 4 biciklit, betonkeverőt, talicskákat...etc..etc...Fedél alá tenni....
Másik dolog, jó lenne ha a motor fele árát fedezné a robogóm. Persze meglátom mit ajánlanak érte, a kereskedő tud rá hitelt biztosítani, annak aki megveszi, ért a hirdetéshez, tuti jobban eladja mint én. -
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #83420 üzenetére
Más f***val könnyű a csallánt, de figyu... Ha megvan rá a keret... Benzin drágul, linkeltem hogy a jogsi is csak drágul, autók/motorok az elmúlt években csak drágultak. Ha jó árat mond rá szerintem simán lépd meg. Meg főleg őssze/télen/tavasszal ki tudja megint milyen lezárások lesznek, nem tudom ez a kereskedés is meddig lesz életképes. Annál is nagyobbat? Hát, most főúton 90-110 között elcsettegni? Papíron 25 lóerővel szerintem egy 250-esnek azért még két személlyel is bőven elégnek kéne lennie. Energy GSX 125-ösére még mindig irigy vagyok, hogy ilyen jól megy, tényleg valahol ez a 15LE lehet a vízválasztó, másik topicban is a srác a pici Varadero-val, két személlyel túrázni jár...
Anno mikor nagymotorról álmodoztam mindig is úgy voltam hogy egy 250-es Bandit nekem mindenre elég lesz. Bár azt nézem az azért 44 lovas
más: valamelyik nap teszkónál láttam egy Yamaha Nmax 155-öt. Hát érdekes egy szerkezet, kb még kisebb volt mint a Majesty-m. Meg hogy jött ki ez a köbcenti szám... De ez hogy robogó létére alig van szélvédelme... Fura egy öszvér, na.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Nagynagy
kezdő
Yamaha mbk evolis
-
FeniX-
senior tag
válasz DJGABI #83427 üzenetére
De a kisninját szanaszét kell forgatni, hogy menjen, hiába 44 lóerő. Az ott a végén van, ahova nem szívesen forgatja el az ember, vagy mindig visíttatva akarsz menni vele?
Szerintem kb. 400 köbcentiig inkább 1 (max 2) hengerszám az ideális.
Múltkor láttam egy szép használt (1-2000 km) suzuki gsr 250-est, 1 millió környékén. Ezekkel sem lehet túl sok baj. Az eladó azt írta, neki kényelmetlen volt.
A múltkor a totalbike-on is írtak egy 500-as Honda rebelről, amit használt/újonnan vett meg a vevő, mert egy lányé volt, aki megijedt tőle, és inkább eladta.
Mindig vannak ilyenek, én lehet, hogy ezeket a használt témákat is megnézném. -
Nagynagy
kezdő
Benzin van szikra van , kompreszia van ! De megse indul !
Eddig első rugásra indult!
Ha egesz nap rugdosnám akorse indulna el valamiért! -
-
Nagynagy
kezdő
Jo helyen adja ! A szikraval es a benzinel nincs gond!
Gyujtas baj nem hiszem mert ak szikra se lenne !
Valami.mas ötlet? -
válasz Nagynagy #83434 üzenetére
Gyújtás ha elállítódik attól még lehet szikra,de ha nem akkor adja amikor kell akkor nem indul be,de oké ha azt mondod hogy tuti jó a gyújtás akkor haladjunk tovább.
Légszűrőt nézted,tiszta?Esetleg anélkül nem próbáltad indítani?
Karbi és légszűrő között az a gumi szívócső nincs kiszakadva?
Esetleg a karbi és a henger közötti membránra leshetsz még rá…. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 1983-as Honda Lead AF01 NH 50
Erő nem sok van benne, pedig új a hengerszett. Kb 100 km-t mentem vele (lehet, még annyit sem). Igaz, kínai szett, de szerintem akkor is jobban kellene mennie. Van, hogy indítás után lábbal kell picit rásegíteni, hogy meginduljon. Ha elkapja, utána pörög a maga módján. Görgőt ne kérdezzétek, hány grammos van benne. Amit találtam itthol. De szerintem olyan 3.5-4 gramm körüli. Főfúvókát megintcsak nem tudom, hanyas van benne, mivel azon meg semmilyen számjelzés nem található. Azzal játszottam már többször. Kisebbet ha raktam, akkor ennyire sem ment, ha meg nagyobbat, akkor sokat kapott, hiába állítottuk hozzá a karbit. Szerintetek mi lehet mégis a gyengeség oka?Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Nagynagy
kezdő
Oksa koszi a segitséget ! Holnap meg nezem es ha nem boldogulok jelentkezek!
-
Rivaul
addikt
válasz BLUE TORNADO #83436 üzenetére
Ez így nem lesz jó. A robogó nem az amibe bele dobálunk mindent ami otthon van. Egy új henger teljesen más karakterisztikát kíván, amit be kell állítani. Továbbá 100km az egy olcsó hengernél nagyon friss. Egy hogy nem is szabad vele nyélen menni, kettő hogy nagyon nyers. Még idő mire össze kopik és valóban azt a teljesítményt adja amit tud. Kezdetnek keresd meg a gyári értékeket görgő és fúvóka szempontból. Mellé a variátort is hézagod ki. Utána meg járasd még.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz Nagynagy #83431 üzenetére
Kompressziót nézted is vagy csak gondolod hogy van? Lehet eltömődött a kipufogó. Lazítsd le kicsit. Nézd meg a légszűrőt és környékét. A karbit tedd alapra. Nézd meg beöntésre mit csinál. Ezekkel próbálkoznék elsőre.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#89309696
törölt tag
Hali.
50-es robogóhoz is lehet kapni villanyos kiváltó szettet, mint a biciklire? Nyilván több szerelést igényel, csak kíváncsi vagyok vannak-e ilyenek. Van egy egy éve rothadó Focusom, még mielőtt végleg elrohasztom gondoltam hátha valamire jó lehet.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #89309696 #83441 üzenetére
Ha az elektromos hajtasra gondolsz, akkor plug&play kit nem nagyon letezik. Raadasul elegge kerdeses lenne mar csak az ara miatt is, mert egy normalis akksi hozza boven a robogo ertekenek 3-4-szerese.
A plusz kerdes, hogy ugye biztositast kell kotni ra, ami a muszaki mokolas miatt megintcsak kerdeses es valoszinu gond eseten ervenytelen biztositast eredmenyezneEn is filoztam rajta, csak nem robogoval, hanem valami blokkhibas 50cc kismotor atalakitasaval, de a vegen a fenti problemak miatt elvetettem, mert legalisan, normalisan hasznalni nem tudnam forgalomban. Plusz akksipakkot ha magam csinalom, marhara nem lenne kedvem bontott cellakkal szorakozni, meg idoszakosan cserelgetni, bemerni, balanszolni, stb...raadasul meg ugy is huzos arra jonne ki.
-
Nagynagy
kezdő
Kipufogot meg nem szedtem le!
Kompresziot sajnos merni nem tudok!
De ugyan ugy erzem mint anno!
Szikra van benzint kap! Karbi tiszta ! Legszürö tiszta! -
Nagynagy
kezdő
Öntötem benzint a hengerbe! Akor se indul el, de nem is pöffen!
Ötlet? -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #83446 üzenetére
Persze. De ha ott is belegondolsz, osszesegeben nem mondanam egy 100%-ig barmikor tokeletesen hasznalhato(total megbizhato), gondmentes atalakitasnak.
Eleve ha kicsit igenyesebben akarod megcsinalni, meg magat az akksipakkot olyanra osszerakni, hogy ne kelljen minimum par havonta lecsekkolni, milyen allapotuak a bontott cellak illetve cserelgetni, akkor az egy valag penz.
Ha normalis BMS-t, motorvezerlot, motort raksz be, mar az is onmagaban egy jobb 50-es robogo.Szoval ugy poenbol osszerakni ahogy Tomi osszerakta(plusz ez neki nyilvan kontent a csatornara), jo poen, de megbizhatora megcsinalni egy ilyet azert zsebbenyulos.
Raadasul, a biztositos/kozuton valo hasznalatos resze megint kerdeses. Kivancsi lennek milyen beszelgetes jatszodna le esetleg egy rendorsegi ellenorzeskor/ut melletti NKH ellenorzeskor. -
-
Nagynagy
kezdő
Szikta van hulye en ae vagyok!
Nagyabol ertek en is a robogokhoz nem 1 et nem kettot szereltem!
Tanacstalan vagyok azert kertem segitseget!
Le vettem a kipufogot semmi!
Ugy se induk es nem is poffen!
Szikra van ! Hengerbe benzin ugy sem!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest