Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Aprilia RS 50 2T 1998 kismotoron van kézi szivató? Vagy automata? Oem-parts szerint Dellorto phva karbis, akkor viszont automataAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tothgera30 #82311 üzenetére
Megoldódott. Új automata szivató (az elsőt elbarmolta a mindenki által istenített szerelő), és egy második szerelő, aki ki is tudta takarítani a karbit, és nyúlt már Scarabeo-hoz. Ennyi. Meg egy Bambi. 15 perces munka volt. Ebben az cseszett fel hogy az első mesterembernél 3 napot állt, és egy gyári csavart (ülés tartó bal oldalt) pótolt egy nem odavalóval. Kókány munka. Szóval most rendelek egy gyári csavart is. Hiszen a gyári Aprilia rozsdamentes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #82452 üzenetére
Szabad kérdezni, ki volt az istenített szerelő?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz macilaci78 #82453 üzenetére
Sajnos nem tudom (hamarosan megtudakolom a nevét), fater intézte, elég sok motort hordtak hozzá, ismerősi körben is istenítve lett. De hogy az ülés tartó hatlapfejű csavart egy Phillips csavarral helyettesítette. Ránézésre sem egyezik a kettő.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #82452 üzenetére
Nem igazan ertem, hogy hogy sikerulhet egy szivatot elcseszni. A szedett vedett csavarokkal valo osszerakas meg nalam alapbol a teljes ertelmezhetetlenseg es trehanysag jele. Lattam mar jopar olyat, hogy a karbi uszohazat 4 kulonbozo csavar fogta ossze, vagy burkolat rogzito csavarok helyete hatlapfeju lett beeroszakolva.
Sokszor elofordul,hogy a dekni rogzito philips csavaroknal 1-2 teljesen kuka lesz (mert idos gepeknel sokszor elnyaljak a rossz csavarhuzo miatt), az osszeset lecserelem rozsdamentes imbuszra. Azt remelhetoleg mar mas is kevesbe tudja szetbarmolni.
Altalaban robogohoz minden meretbol szoktam tartani egy 20-30 darabot, filleres tetel(jelenleg csak a hely korlatoz ).
Szoval egy rendes muhelyben el nem tudom kepzelni, miert nem lehet egy maximum 10-15e forintbol normalis csavar szortimentet tartani.Ez Kisvarda/Nyiregy korul volt, vagy videken?
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82450 üzenetére
Nem lenne jobb még is egy komplett ház? Csak mert emlékeim szerint írtad azt is, hogy a levegőszűrő fedele sem záródik már tökéletesen az ott lévő gumitömítés miatt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #82456 üzenetére
Amit linkeltem Teknix, az is komplett, csak azért el tudok menni, nem kell pluszban a postát is kifizetni.
nyogo83: én is 8.8-as rozsdamentes imbusz csavart vettem a gyári elnyalt fejű helyett. Pluszban tettem rá rézpasztát és rugós alátétet.
Nem kezdek el görcsölni egy normál M6-os csavaron.Apám pár éve, mikor Pestre hoztam a gépet, átnézte. Összerakta, de két csavar kimaradt, azt zacsiban kaptam meg... Az oldalsó burkolatot csomagtartóhoz rögzítő csavar rövidebb, csak ez a 2 db az összes burkolatrögzítő csavar közül. Persze ezeket korábban máshova rakta, így a hosszabb csavarral szépen átfúrta a csomagtartót, de legalább már nincs mibe kapaszkodjon. Tettem helyette alátétekkel M4 csavart önbiztosító anyával.
Aztán amikor a lámpás idomot cseréltem, meglett a két kimaradt csavar helye is.
De én is rendeltem egy marék lemezanyát és hozzá csavart anno, jó, ha van.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #82455 üzenetére
Értsd jól, ez eddig egy szerelőt nem igazán látott. Tehát minden csavar gyári, original. Esetleg én bontottam le a deknit, vagy hasonló. Az hogy kókányol, és nem teszi vissza a helyére, mert elszórja, az mindennek az alja, szerelésnek nem nevezhető. Bár tudom, én vagyok a beteg, egy csavarról lenne szó, nem a világ vége. De ha egyszer én vigyázok rá, megőrzöm az eredetiségét, akkor elvárom mástól is, főleg ha olyan kezekbe adom, hogy megbízom benne.
Mindegy, most rendesen ki lett takarítva, úgy levegőszűrőt is kapott (azt évente cserélem), így bárhogy pöccre indul, nem áll le.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #82457 üzenetére
Ja értem, nem néztem a linket.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
Tervezek egy mod-ot a robogóra. Garázstávirányító 2 ajtóhoz (nagykapu, teremgarázs kapuja, ugyanaz a telek), ehhez kell 2 db nyomógomb, egy távirányító, némi vezeték, páka, stb.
Arra gondoltam, hogy a műszerfal alá teszem a gombokat az idomra, illetve mivel a távirányítóban is 12 V elem van, ezért az elem helyett a motor hálózatáról táplálnám meg.
A kormányidomon is van egy helyzetjelző lámpa, azt csapolnám meg a betáphoz.Kényelmesebb lenne, mint kesztyűben kabátzsebben kotorászni a távirányítóért.
Mennyire rossz ötlet ez?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82460 üzenetére
Teljesen mukodokepesnek hangzik, en is siman megcsinalnam, minthogy matassak allandoan a taviranyitoert Mondjuk lehet a taviranyito ele azert beraknek egy 12v-os feszultseg stabilizatort (7812 ic + 2 kondi, vagy keszen szepen kis panelen ebayrol par centert).
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82461 üzenetére
A pár centes ebay-es rendeléseknek kezd leáldozni.
7812 IC-t itthon is lehet gombokért venni. Milyen kondit vegyek mellé?
Van kis OBO dobozom, abba bele tudom súvasztani ezzel együtt a távirányító elektronikát is.
Egy kapcsolási rajz is jó lenne.Még az is lehet, hogy mindjárt kettőt csinálok: a kocsiba is egyet.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82462 üzenetére
Ja igen, meg mindig nehez hozzaszokni
Egyszeru a kapcsolas, kell egy 10uF-os es egy 1uF 25V-os elektrolit kondenzator. Azt a kepen lathato modon bekotod, a nagyobbik kondenzator menjen a bemenetre(C1) a kisebbik a kimenetre(C0) polaritas helyesen. Valami aluminium darabra felrogzitheted a stab ic-t ha van hely, de szerintem elhanyagolhato, mert annyira pici aramfelvetele lesz a taviranyitonak, hogy tul nagy veszteseghot nem fog leadni.
Az egesz elfer egy gyufasdobozban.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82463 üzenetére
Hőtermelésre nem számítok.
Ilyen kis dobozom van, ebben szerintem minden elfér és gyorskötözővel helyet is találok neki. A burkolat alatt az IP55 már csak megfelel.
Tehát 1 uF és 10 uF kondinak a linkeltek megfelelnek?Gondolom, a -12V ágra teszem az IC-t. Szerintem egy próbanyákra teszem az egészet, mellé a távirányító maradékát, meleg takonnyal rögzítem a dobozon belül és kész.
A két garnitúra úgy nincs 4k, hogy csak a kapcsolók kb 3k.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82464 üzenetére
Jo lesz a tantal kondenzator is, abba a dobozba meg belefer boven. A 7812-es pozitiv stab ic, emiatt a pozitiv agba kell kotni. Szembol nezve 1-es lab 12v bemenet, kozepso a test(negativ), a jobb szelso a kimenet pozitiv(in, gnd, out). A negativ be es kimenet kozos.
Van negativ stab ic is, annak 7912 a jelzese, azt kellene negativ agba kotni, de annak mas a labkiosztasa is (gnd, in, out) -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #82460 üzenetére
Szia!
Én már megcsináltam a motoromra, tavaly előtt, mert elveszett a kapu távirányítója. Ezért egy vezeték nélküli csengőt szereltem a kapunyitó elektronikájába, a nyomógombot pedig a motorra. Teljesen jól működik. 40-50 m-ről nyitja a kaput. A 12V-os elem évekig bírja, ezért nem szükséges a motor akkujára kötni. -
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #82465 üzenetére
Asszem, mielőtt áram alá helyezem, jelentkezek egy fotóval.
Van 11,1 V-os li-po és 9,6 V-os Ni-Mh akkum tesztelni.
KTMHobby3: társasház, nem állhatok neki a kapukat mókolni.
Egyébként első körben a feszstab nélkül fogom összerakni. Csak a kényelem és a profizmus okán váltanám ki az elemet.Az autó egy B5 Passat, a rádió mellett van talán 3 db vakfedél is, mert például az ülésfűtés nincs benne a kocsiban. Egy ilyen vakfedél helyére mehet a két gonb. Csak ez az autó még másik két távirányítós kapuhoz is szokott járni, szóval összesen 3 távirányító összesen 4 gombját lehetne bekötni. Oda már ez való.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #82469 üzenetére
Megértem a problémádat és a lehetőségeidet is. Én csupán azt írtam le hogy én hogyan oldottam meg. Szerintem Te is megtalálod a számodra legjobb megoldást. Én nem gondolom hogy szükség lenne stabilizátorra, egy kipróbált ellenállással is meg lehet oldani a tápellátást, mivel a távirányítók keveset fogyasztanak.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #82470 üzenetére
9000 Ft a távirányító alkuval és ahogy a tompított fényszórón látni, a feszültség ugrál össze-vissza.
Az első verzió szerintem elemmel fog menni, azt egyszerűen meg tudom csinálni.
Az előlapra szerelhető gombbal láttam youtube videót, ami megtetszett és igényes megoldás, csak sehogy sem találtam, hogy ide belinkeljem.
A vízmentes gomb a mosásnál sem lesz probléma forrása.A második verzió már lehet, kap feszstabot, de ahogy most állnak a dolgok, nem ebben a motorban. Tegnap gugliztam kicsit és vidéki bontóban kétezerért találtam olyan idomot, amibe a gombokat fúrnám, így nem kell a gyári állapotot véglegesen elbarmolnom. Ha arra van igény, a távirányító is visszaalakítható eredeti állapotába.
A harmadik verzió lenne ideális: feszstabot rakni a lámpa elé, amit építettél.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mumtaz
senior tag
Vélemény?
Látszik, melyik az új önindító és csak ezt dobta a webshop (mindegyik) a Jetforce-omhoz. De vannak kétségeim. Jóval kisebb így valószínűleg gyengébb is. Meg valahogy a benyúlása is más, bár passzol a blokkba. Belepróbáltam.
Inkább a teljesítménytől félek. Forgolódott a fejemben, hogy elviszem a régit felújíttatni.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz mumtaz #82472 üzenetére
Igazabol nem feltetlenul van parhuzamban a meretetol a teljesitmenye, siman lehet hogy tudja ugyanazt mint a regi, tekercselestol is fugg.
A benyulasra meg valahogy meg kellene jelolni a fogaskereken, hogy mekkora feluleten fekszik fel bent a blokkban, nehogy elnyalja a fogakat.
Ha valahol megbizhatoan feltudjak a gyarit ujitani, akkor megcsinaltatnam, mert lehet nehezen fogsz mar ugyanilyen eredeti normalis allapotut kapni. -
mumtaz
senior tag
válasz nyogo83 #82473 üzenetére
Nohát. Én eddig, amit láttam tekercselt motort az, ha rövidebb volt, akkor meg átmérőben volt más. Egyébként maga a tengely benyúlása ugyanakkora, mint az eredetinek a talptól mérve. Az gyári fogaskerekének egyébként szinte a vége ért a fogaskerékbe. De ez az új önindító is bemegy koppig, szóval a tengelye pont ugyanannyira fekszik bele a fogaskerékbe.
Már csak a teljesítménye lesz a kérdés.
Talán holnap ez is kiderül, mert most toltam fel a hengert a helyére, meg rakom fel a hajtást. Egyedül a lendkereket nem, mert kiderült, hogy az új főtengelyhez a másik méretű ék való.
Milyen fasza, hogy állandóan vettem az ékeket, mert sose találtam meg az előző tartalékokat. Most persze az összes a kezembe került. Mind a 6 darab. De az nem, ami meg ehhez lenne jó és véletlenül vettem vagy 4 éve kettőt. Pedig az is meg van valahol. -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #82471 üzenetére
Ha ledes világításban értetted, akkor az a megoldás, amit megcsináltam, teljesen megfelelő. Nálam bevált. 12V stabilról mehet minden.
-
mzso
veterán
Helló!
A B125-höz mit kell teljesíteni? Néhány óra, meg rutin és forgalmi vizsga? Manapság mennyibe kerül?
Egyébként jól nézem, hogy a legtakarékosabb motorokat a 125-ösök közt kell nézni?
Kicsit furcsa, hogy az 50-esek anyit fogyasztanak mint a nagy motorok.
Egyébként, ha a takarékosság a fő szempont, akkor mik az ajánlott típusok?
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Nem tudom mennyire aktuálisak az árak: [link] [link]
Fogyasztásról, amit én mértem: Honda CBF 125 1,9L/100km Piaggio Liberty I-get 125 2,2-2,3 l/100km.
Ez a fogyasztás 130 kg-os súlyommal, hosszú utakon max 80-al hajtva jött ki. A robogó többletfogyasztását a CVT váltónak tudom be.
Egy jól beállított, korszerű 50-es 4T megáll akár 1,5L-ből is, több helyről hallottam. Szerintem egy 125-ös pár decivel többet bekajál, persze nem negyvennel-ötvennel van hajtva.
Persze decikről beszélünk.
A legtakarékosabb 125-ösök a váltós motorok, az újabb Honda 125-ösök még takarékosabbak (enyém 2011-ben vásárolt volt).
De szerintem a modern japán 125-ös robogók is megállnak 2L körül.
Azt gondolom amúgy, hogy pár deci fogyasztáson nem érdemes matekozni. Egy 125-ös jobban ugrik, utazóba megy 80-at, hosszabb utakra is be lehet fogni, két személlyel használható, felmehet a fizetős utakra...
Egy fiatal, injektoros 125-ös biztos kevesebbet eszik, mint egy régebbi 50-es.
-
mzso
veterán
válasz Zoli bácsi #82477 üzenetére
4T alatt négy ütemüt értesz? Tudnál mondani pár hatékony nagyobb kerekű ötvenest? Manuális váltósak vannak?
-
NYPD
aktív tag
Ha lehetőséged van, csinálj inkább A2 vagy korlátlan A-t. Összességében szerintem a B125 nem éri meg. Nekem egy Kymco Agility 50 4t van most, 2 liter alatt beéri Bp-i forgalomban. Mondjuk cserébe lomha, mint a szemét, de megbízható, ha megkapja a kötelezőket, és gombokból fenntartható.
Jut eszembe, van itt vki, aki ugyanilyen robeszra esetleg "tákolt" vmi kesztyűtartó féleséget? Gyárilag ugye semmilyen rekesz nincs elöl, pedig sokszor jól jönne. Hogy, mit lenne érdemes megpróbálni?
-
Zoli bácsi
őstag
Igazából én a nagy kerék miatt vettem Piaggio Libertyt, és persze, 4T alatt négyüteműt értem, egy kétütemű ötvenes városban bevágja a 4litert is.....vagy többet.
Használtan nagy kerekűről a Piaggio Liberty, Kymco Agility City , Aprillia Scarabeo, Keeway Goccia, Benelli Pepe...Ezekről tudok. Újonnan a Liberty ami kapható.
Én alaposan körüljártam a témát vásárlás előtt.
Ahogy én látom, leghatékonyabbak a japán gépek, Honda, Suzuki, Yamaha...Ez mindegyik takarékos gépeket gyárt. Ja, és ha igazi éhségsztrájkolóra vágysz, ott a Honda CUB! Körváltós, nagykerekű, elmegy másfél literrel, van 50-es és 125-ös is.
Olasz gépek is jók, talán olcsóbb a kopó-fogyó alkatrész, megbízhatók (nem hiába Liberty-t használ a posta sok helyen) Szerintem minimálisan többet fogyaszt egy Liberty, mint amit a japán gépek adatainál látok, de szervizelés olcsóbb.
Kínai gépek szerintem kezdenek minőségben feljebb jönni, de még nem szívesen vennék. Amiket olvasok, elég lutri. Cserébe olcsó az alkatrész, de ahogy látom, kell is hozzá.
Én körbejárva a témát, végül új Liberty-t vettem, illetve először vettem egy használt kétütemű svájci importút, de jól átvágtak vele, karambolos volt..Eladtam alkatrésznek, (Utólag láttam hogy hirdették, megcsinálták, kihúzták a vázat....).
Én féltem már külföldről behozottat venni. Japán gépeket nem gondolnám annyival jobbnak, amivel többe kerülnek, illetve szervizelés olcsóbb az olasznak, 100km-enként az a 2dl benzin amivel többet fogyaszt....Ha utána számolok, akkor 500km-enként 1l benzin, számoljunk 450ft-al.... Fölösleges deciket számolgatni szerintem, a szervizelés sem mindegy, meg az alkatrészár...Kollégám nemrég vett egy használt robogót, az udvaron felállította, lemosta. Kilazult a vizes talaj a gép alatt, jött egy széllökés, aztán csett, egy index, egy idom.....Két kereke van, ez előfordulhat, bele kell kalkulálni hogy ilyen történik. Én minden kijárásnál fennakadok a tükörrel a kapunál.....
Amiket leírtam, ez természetesen szubjektív, én így látom, így gondolom, nem biztos, hogy igazam van... -
macilaci78
nagyúr
Én néznék valami katonai zsebet, pl molle rendszerű málhazseb, vagy PLCE hátizsák oldalcsebét. Jellemzően 600D cordura anyag, cipzárral, patenttel zárható.
Cipésznél üttetnék bele pár ringlit és az idomra nagy alátéttel, átmenő csavarral rögzíteném.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sok függ attól, hogy hol és mire használnád.
Én tervezek az ad hoc jelleggel használt 2T 50 ccm 12"-ról feljebb lépni 4T 300 ccm nagyobb kerékre, mert Zuglóból Újbudára fogok vele járni dolgozni, napi 22-25 km, a nagyja a Hungárián (70 km/h megengedett, de itt-ott kifejezetten szar) és a minősíthetetlen Mogyoródi út.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mzso
veterán
válasz Zoli bácsi #82480 üzenetére
Mivel nem említetted, gondolom a hagyományos váltó nem jellemző 50-eseknél, csak ezek az ékszíjasok.
A liberty nem 2 ütemű?[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Apum (67 éves) szeretne városi futkosásra venni egy nagyobb kerekű 50-es motort. Két típust találtam 200-300 közötti áron:
Piaggio Liberty 50 2T 2014-es léghűtéses
Aprilia SportCity One 50 2T 2011-rd léghűtésesMotorikusan ez a kettő azonos lehet ha jól gondolom, mert egy cég a kettő (Piaggio-é az Aprilia) vagy szerintetek melyik motor jobb? Élőben nem láttam még ezeket, de esetleg melyik amelyik akár egy fiatalabbnak is vállalható és nem ciki a városba bemenni vele?
-
Tothgera30
Ármester
válasz SPeti1984 #82487 üzenetére
Mindkettő jó, esetleg a Scarabeo-t is ide venném, ha találsz szebb állapotú Minarelli blokkos példányt, azt is érdemes meglesni. Frissebbek (2005-2006-tól) között már csak Piaggio blokkal szereltek vannak, általad írt gépekben is hosszú Pigi D1 blokk dolgozik. Egyik sem ciki (nézd meg az olaszokat), sőt igencsak menő motorkák, én a nagyobb kerekűek felé hajlok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
NYPD
aktív tag
Ahogy macilaci78 is írta, attól függ hova és mire kell. Budapestre az 50 4t kevés, meg fognak próbálmi az első adandó alkalommal (ha jobb szélne mész) kielőzni, lenyomni. Nyugodtabb forgalmú faluban szaladgálósnak viszont tökéletes.
#82482
köszi a tippet, megnézem![ Szerkesztve ]
-
DJGABI
addikt
+1. Sajna kevés a 125. Mondjuk én utast szállítanék, meg egyedül is jó lenne ha tudná a 90-et utazóba. 10-11 lóerővel ezeket neccesen tudja. Városba, meg rövid távra ingázni esetleg elég lehet. Nekem valami 4-5 alkalom volt, meg a kiírt 50k-t kb tartották. Vidék. De 25km-t minden alkalommal fel kellett járnom, a 40 fokban mikor állandóan rámizzadt a protektor picit bántam, hogy nem korlátlanra mentem egyből.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Pfiucska
aktív tag
Szia!
Fuggoen h mennyi penzt szannal ra es mennyi ideig szeretned megtartani sztem egy uj valtos keeway is szoba johet. Az en keewayem (TX-125) 0-24 nyelgazon hajtva ~2.5litert fogyasztott. Ugyanez a yzf-r125-nel most 2.7-2.9 kozott van. Cserebe ezzel azert az utazo 110-t is tudom tartani
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #82493 üzenetére
Ha később feljebb lépne, akkor hasznos, ha megtanulja.
Én is tartok tőle, pedg vagy 25 éve közleked 4 és 2 keréken.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #82483 üzenetére
Nem koppintás, eredeti Honda. A Németek nem szoktak koppintani.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #82495 üzenetére
Pedig az nem eredeti Honda blokk, hanem a Honda blokk masolata(licensze, ahogy szebben mondjak). Kínában gyártják és Malajziában szerelik össze az egész motort, a Sachs tervezte.
Rengeteg régi autó/motorgyarto így működik már. Ugyanez, mint ahogy a Suzuki Gn125 blokk másolataval több száz motor létezik, mégsem eredeti Suzuki által gyártott blokk van benne. -
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #82496 üzenetére
Én már semmin sem csodálkozom. De legalább licensz, ami azért közelebb áll az eredetihez. Manapság mindent máshol gyártanak, ahol jobban megéri a márkának. Nemrég került a kezembe egy Pirelli gumiabroncs, amire az volt írva Made in Spain. Pedig nem mai darab. Az a Sony Ericsson mobilom, amelyik az első volt, amelyikbe kamerát építettek be, már Kínában készült, de a legmeglepőbb az volt hogy az akkuja Magyar volt. Ezt hogy hozták össze?
-
KTMHobby3
tag
válasz Tothgera30 #82498 üzenetére
Nem tudom megítélni, ahhoz használnom kellene. Egyet azonban biztosan állítok, az én KTM motoromon Indiában gyártott Bosch licensz CDI van, ami sokkal jobb, mint az eredeti megszakítós.
-
nod1
csendes tag
válasz KTMHobby3 #82497 üzenetére
Ne terjesszunk hulyeseget. Semmi koze nincs a Hondahoz. Ez egy kinaban gyartott moped. Kinaban gyartott motorblokkal, es alkatreszekkel. A markanev ami valaha jelentett valamit. A Sachs maskor csinalt olyat, hogy atvett nagy gyartoktol motorblokkot es beepitette a vazba, pl. Roadster.
De ennek semmi koze nincs a Hondahoz.
A fekvohengeres, hosszuszelepes otvenes blokk egy legenda, de a nyolcvanas evekben megszunt.
Azota a fel vilag masolja, de sosem er az eredeti kozelebe, mert olyan muszert csak a japan kezek tudnak epiteni. Pl. Amit itt korabban torok motort linkelt nyogo, a Kuba, annak is hasonlo blokkja van.
A Madass nem alkalmas mindennapi hasznalatra, az egy kult cucc. Az ulese ertekelhetetlen, a poz nagyon fekvos. De teny, hogy allat, mikor megvolt tobbet fotoztak barmelyik motormnal.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest