Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
-
HermannG
csendes tag
Yamaha Jog hátsó teleszkópba mennyi levegőt kell fújni tudja valaki vagy mit kell ebbe fújni gázt vagy mit vagy hozzá se kell nyúlni ??
-
akos3
addikt
válasz Tamás9x #82247 üzenetére
Hát néha furin reagál gázadásra. De összességében a végső ereje megmaradt. De ez is csak melegben.
Ha beköpte volna a gyertyát akkor hűvösebb (reggel/este) időben is fulladna, nem? Amúgy soha nem szereltem még ki, ebből kifolyólag azt se tudom hogy kell Nem vagyok az otthon szerelgetos fajta.
Amikor beállították az alapjáraton március eleje volt, hideg. Lehet most azért kéne állítani. -
macilaci78
nagyúr
válasz HermannG #82253 üzenetére
Többször láttam már a kérdésed, azt is, hogy választ nem kaptál rá, pedig azóta pár tapasztalt robogós is írt ide. Szerintem vagy nem tudunk rá válaszolni, vagy akinek van lehetősége, az még kérdezősködik.
Lehet, érdemes lenne típus szerinti facebook csoportban is kérdezni, vagy alternatívaként utána járni, hogy milyen teleszkópra lehet cserélni és mennyibe kerül.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
HermannG
csendes tag
válasz macilaci78 #82256 üzenetére
Így néz ki, kúton rádugtam a kerékfújót 5bar volt benne
-
macilaci78
nagyúr
válasz HermannG #82258 üzenetére
Hát, ez nem tűnik gyárinak.
Viszont ha ilyen egyszerű a sztori, akkor egyrészt biztosan van valami leírás a teleszkóp gyártójától, másrészt szabad próbálkozni.
Első sorban a motoros súlya és az útviszonyok befolyásolják a dolgot. Ha a teleszkóp túl puha, a súly alatt leül. Ha túl kemény, nem lesz kényelmes és esetleg el is pattog az úthibákon.
Alám biztosan kellene fújni még bele. De annyira sem értek hozzá, hogy gáznemű, vagy folyadék halmazállapotú anyagot kell-e tenni bele.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
HermannG
csendes tag
válasz macilaci78 #82259 üzenetére
Ez full gyári Jappán mester nem rátákolt honnanistudomméén szar
-
Laacika79
kezdő
Kérdezek-kérdezek hátha valaki .....
Ezen a Speedfight-on elég sovány a világítás mint kiderült
Nem tudom mit lehetne vele kezdeni,vettem bele új H4 es 35/35w-os izzót,mindkettőt kicseréltem,egyik lámpa sima foncsor a másik projektoros,egyiksem az igazi.
Nem tudom mit lehetne vele kezdeni.Nagyobb izzó nem jó mert az volt benne és meg is olvasztotta kicsit a lámpabúrát.
Led et nem akarok bele mert sok a gagyi köztük és amúgy sem szabályos sima foncsorba.(hivatalosan projektorosban sem)
Talán úgy gondolom a világitásér felelős tekercseket lehetne erősebbre tekerni vagy a lendkerék mágnesei gyengültek az évek alatt.
A 33 éves Simson-om ami eredeti lendkerékkel és tekercsekkel gilágít és nem is H4 van benne az majd ki pattan középfordulaton,eszméletlen jól világít de ez a Speedfigt nagyon gyenge. -
-
Silurus79
csendes újonc
Sziasztok.Rendeltem egy polini high speed variátor szettet(variátor,kontraszt rugó,kuplung rugók,variátor görgők 2 féle súlyban),ma meg is jött,be is szereltem.Jobban gyorsúl,viszont végsebességre szarabb lett,a tárcsán nem fut ki a szíj teljesen,lenne még kb. 1centi.A kérdésem az lenne,hogy miért nem fut ki teljesen?Mivel tudnék javítani a végsebességen?Kontrasztrugó csere puhábra +a variátorgörgöket cseréljem nehezebbre?
[ Szerkesztve ]
-
csupa csaki
tag
Sziasztok,
Bocsi a lama kerdesert, eddig nem nagyon motoroztam.
Honda Lead SCV100 legalisan vezetheto B kat. jogsival? 100ccm, az elado ugy hasznalta es allitja, hogy ez igy ok. Tehat rendszam nelkul.
Valamint er szerintetek 200k-t ez a 2005-os, 8000km-rel sem rendelkezo sarkany?
Koszi a valaszt. -
válasz csupa csaki #82275 üzenetére
Az nem szabályos!!!
B kategóriás jogositvánnyal csak segédmotor kerékpárt vezethetsz ami 50ccm.
Az a Honda Lead rendszám köteles,ha SMKP-ként használod több szabályt is megszegsz,és ha elkapnak nem kis bajod lehet belőle. -
Krogoth
senior tag
válasz csupa csaki #82275 üzenetére
B-s jogsival csak 50es robogót használhatsz hivatalosan.
-
csupa csaki
tag
-
Szajo
őstag
Láttam olyat videókban, hogy olajozzák vagy benzinben mossák a levegőszűrőt. Ez mire jó?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csupa csaki #82278 üzenetére
Nyugtathajta magat az ember ilyesmivel, hogy a rendor nem tudja megmondani, a valosag viszont az hogy de.
Nem hulyek mar ilyen teren a rendorok, egyfelol tobb arulkodo jel is van egy 50-esnel nagyobb robogon, hogy nem smkp, masfelol a vazszam alapjan lekerdezik es egybol kiderul hogy nem 50-es.Ha papirok szerint 50-es de felmerul, hogy megse akkora, akkor meg siman elkuldenek hatosagi vizsgalatra NKH-hoz.
Csak sorolom hogy mennyire nem rizikos egy ilyen muvelet:
- kategoria nelkuli gepjarmuvezes
- rendszam koteles jarmu kozuti forgalomban mindenfele muszaki,rendszam es ervenyes biztositas hianyaban
- ha jo kedvuk van, akkor 50-es jarmunek hazudva kotott biztositas -> van ra jopar paragrafus szinten
- ha veletlenul legaprobb baleset tortenik, akkor a biztosito azonnal ervenyteleniti a biztositasod az elobb emlitett csalas miatt es a masik felnek zsebbol lehet fizetni a szazezres javitasi koltsegeket amit a biztosito fele benyujtanak (plusz az elso ket pont hozzaveve)Szoval ez az "en is igy hasznaltam soha nem volt gond belole" egeszen addig ervenyes, ameddig egyszer bele nem szaladsz egy ellenorzesbe es a buntibol kijon egy B125 jogsi + egy rendszamos 125-os motor kis tulzassal. Nem szabad bevenni az eladoknak ezt a dumajat.
De mindenki azt vallal be, amit mer.
[ Szerkesztve ]
-
Alteus
csendes tag
Üdv! Egy Yamaha YP125-ösöm van, a problémám, hogy üzemmeleg állapotban hajlamos leállni a motor alapjáraton. Karbival már elég sokat játszottam, belőttem a benzin-levegő arányt, meg egy épphogy csak a kuplung befogása előtti alapjáratot, de nem segített. Most az automata szívatóra kezdtem gyanakodni, mert talán kicsit sokat is fogyaszt, 4l körül. Ez mennyire reális? Jó irányba kapisgálok? Hogyan tudnám letesztelni, hogy tényleg a szívató-e a ludas? Mert ugye ha szimplán kikötöm, akkor elvileg folyamatosan nyitott állapotban rögzül.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Alteus #82283 üzenetére
4l koruli fogyasztas nem szamitana olyan nagyon soknak annal a blokknal.
Letudod tesztelni a szivatot kiszerelt allapotban: adsz neki 12V-ot akksirol es megnezed mennyit ill. egyaltalan mozdul-e a szivato tuje.
Az automata szivatot ha jol emlekszem ennel egy hokapcsolo vezerli (most fejbol nem mondom meg, hogy hol van, de vezeteket vissza tudod keresni hozza) es 80 fok korul kapcsol be, 60-65 fok korul ki. -
Alteus
csendes tag
válasz nyogo83 #82284 üzenetére
Netes keresgélésem alapján ennél a típusnál 3,2l az átlag másoknál. Letesztelem akkor ez alapján, köszi. Ami még eszembe jutott, hogy megnézem multiméterrel, hogy kap-e egyáltalán 12V-t.
Ha nem a szívató a hibás, akkor mi lehet még, fals levegő? Csak az alapjárattal van gond és csak melegen. Nem érzem, hogy gyenge lenne, vagy hogy ne tudná magát kifutni 90-es táblánál. Pöccre indul (most már, mert akksit kellett cserélnem hozzá), füstöt nem látok.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz Laacika79 #82282 üzenetére
Mivel az én motoromnak jó a foncsorja, a halogén izzóval is jól világított. Aztán kaptam a barátomtól egy ilyen led "izzót", ami pontosan passzolt a lámpába. Csináltam hozzá egyenirányító/fesszabályzót és felszereltem. Aztán jött a meglepetés, mert mióta ezzel járok, egy autós sem hajtott ki elém. Ezt az erős fehér fényt már messziről is látják. Sajnos a halogénnal többször is kellett "vészfékeznem". A két izzó közti különbség: halogén izzó, 35W 3000 Kelvin 600-650 Lumen, led, 6W 6500 Kelvin 800 Lumen.
Ja, és 4 éve van a motoromban. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Alteus #82285 üzenetére
Fals levego elofordulhat, ennel ugye a problemas a fem szivocsonkra vulkanizalt gumi falsni. Az megrepedezik, illetve egy ido utan elvalik a fem szivocsonkrol. Cserelni meg ugye csak egyben lehet, cseerebe szivas kimuteni a ket rogzitocsavarjat ha meg nem volt hozzanyulva.
Ha minden teljesen rendben van a karbival, minden jarata total tiszta, uszoszint gyari ertekre van belove, akkor marad a szivato/fals levego gond.
3,5 liter alatt nagyon ritkan fogyasztott ez a blokk(ha csak nem 50-60as nagypapas tempoban hasznaljak), inkabb a 4-hez volt kozelebb mint a 3-hoz.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Laacika79 #82282 üzenetére
A teljesség kedvéért jegyzem meg és nem a csörte újraindításért: csak olyan járműbe szabad ledes fényforrást tenni, amit gyárilag is szereltek ilyennel.
Az, hogy nem büntettek érte, még nem jelenti azt, hogy nincs rá jogalapjuk. Engem is ez tart vissza tőle, amilyen szerencsém van...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BLUE TORNADO
senior tag
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #82290 üzenetére
Jármű helyett gépjárművet kellett volna írnod, akkor igaz lenne az állításod. Mivel se a kerékpár, se a segédmotoros kerékpár nem gépjármű, ezért nem tilos. Persze vannak feltételei SMKP esetén, pl: a jóváhagyási jel. Ha az rajta van a világító és fényjelző berendezéseken, akkor szabad.
NKH Vizsgabiztosképzés 121. Új világító és fényjelző berendezések
Budapest, 2016.
"A 74.R tartalmazza, hogy a motorkerékpárokra való felszerelés céljára jóváhagyott világító-és fényjelző berendezések segédmotoros kerékpárokra is felszerelhetők." -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #82293 üzenetére
Ez a kimazsolazott szabaly pontosan igy van, de nem is azt jelenti amirol itt szo van. Ahogy onmagaban az E jeles LED izzoval vagy a Xenon izzokkal sincs gond.Nem veletlenul van "világító-és fényjelző berendezések "-kent a hivatkozas. Nem pedig izzokent.
A gond azzal van, hogy a vilagito es fenyjelzo berendezesek (lampatest) csakis azzal a fajta fenyforrassal felelnek meg az eredeti muszaki engedelyeinek, amivel terveztek es gyarottak. es engedelyt kaptak Tehat hagyomanyos izzora tervezett lampatestbe epitett LED vagy Xenon fenyforras miatt maris nem fog annak a muszaki felteteleknek megfelelni a berendezes, amire az eredeti muszaki engedelyt(E-jelet) megkapta a lampatest.Erdemes a vonatkozo Kohem rendeleteket is figyelembe venni, mert jogszabalyi reszrol nem annyira egyszeru, hogy 1 mondatban egy helyen le van irva, mit szabad es mit nem, sok vonatkozo rendelet van.
"6/1990 KÖHÉM rendelet 38 § (3) bek. A járművek jóváhagyásra kötelezett aszimmetrikus tompított fényszóróiban és távolsági fényszóróiban csak jóváhagyási jellel ellátott izzót szabad alkalmazni."
"6/1990 KÖHÉM rendelet 37 § (A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek) (4) bek. A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzót szabad használni."
Lehet azzal jonni, hogy dehat a kismotornak nincs is muszaki vizsgaja, meg hasonlok mert ez csak rendszamos muszaki vizsgas jarmure vonatkozik, mert ez sem igaz.
A kapcsolodo Kohem rendelet : 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.
Ennek pedig a a kovetkezo paragrafusa leirja mire vonatkoznak :
2. § (1) * A rendelet alkalmazásában jármű: a gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, ezek pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű és a kézikocsi.Akit erdekel a tema, utana lehet kerdezni, utana lehet nezni, nem szabad az elso szamunkra kedvezo megtalalt infonal elfogadni hogy marpedig ez igy legalis.
Szerk: egyetlen kiskapu van amibe bele lehet kotni, hogy mit ertenek a "berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzót " mondatban szereplo muszaki jellemzok alatt. Fenyerejet? Meretet? Teljesitmenyet?
Adott esetben kivancsi lennek egy vitara a hatosagokkal, ha esetleg ez alapjan "kotnek bele" az emberbe, de boritekolom a vegkifejletet.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
-
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #82294 üzenetére
Ez mind igaz, amit leírtál. A kiskapu ott van, amiről én írtam. Ha SMKP-re fel szabad szerelni olyan világító és fényjelző berendezéseket, amiket motorkrékpárokra jóváhagytak, ledeset is, akkor ez a megoldás. Nem lámpát, meg izzót, hanem komplett ledes lámpát. Ledes indexlámpát, meg hátsólámpát, jóváhagyott jellel ellátottat, lehet vásárolni, mint ahogy első lámpát is.
-
Alteus
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs