-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz FeniX- #83101 üzenetére
A fékkar teljesen más felépítésű,nem hiszem hogy egyforma lenne a 2 kar.
Létezne hogy ott nem is volt semmi?
Lehet csak azért gondoltam hogy elhagytam onnan valami csavart mert nem működött rendesen vagyis lötyögött a kar,közbe meg soha nem is volt ott semmi. Mert ugyebár újanon vettem a gépet 4 éve. -
seller007
tag
Variátor külső tárcsáról le van törve 2 lapát kb 50%ban. Ez gondot jelenthet hosszútávon? Köszi!
-
Rivaul
addikt
válasz seller007 #83103 üzenetére
Abszolút semmit. A legtöbb motor ami hozzám került, legalább félig üres volt úgy legyalázták őket. Gazdaságtalan lett volna minden esetben cserélni. Ahogy jöttek, úgy mentek tovább.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz Nagynagy #83107 üzenetére
Ez esetben nem. Ha szimeringes akkor onnan szívja a levegőt és hiába veszed el a karbinál, nem áll le. Sok mindent írtál hogy új. A karbin nem változtattál? Felső tartományban nem megy. Az a fő fúvóka taktusa.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz Nagynagy #83109 üzenetére
Hát, így nekem látatlanban ennyi. Csak hobby szerelő vagyok. A többiek itt a profik A tünetek alapján alapabb dolgokat próbáltam kizárni, amihez nem kell sokat macerálnod. Ha itt lenne én szétszedném az egészet és elkezdeném elölről összerakni. Ilyenkor általában kiugrik hol nem stimmel. De ez neked sztem nem opció.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
Már nem vagyok topp keresésben, mi az a full szintetikus olaj ami nedves kuplunghoz jó, és a legolcsóbb.
Évi csereperiódus alatt van, hogy 500-1000km alatt van a futási teljesítmény, így drágát nem tennék bele.
Csak tartalék motor baj esetére.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Nagynagy #83111 üzenetére
A karbit is szetszedted? Subertu pozicioja ugyanoda kerult vissza mint volt?
Ha az uj szivocsonk kornyeket(henger csatlakozasnal illetve karbi csatlakozasnal) megfujkalod fektisztitoval, akkor hamar kiderul, hogy esetleg ott nem kap-e fals levegot.
Ha igyse, akkor probalj a subertun 1 ricnit emelni. -
Phvhun
őstag
válasz FeniX- #83082 üzenetére
FeniX-, NYPD, Pfiucska, köszi a válaszokat, megnyugodtam akkor nem velem van a gond.
Másik kérdés, amit most vettem észre, hogy a kormánynak van egy holtjátéka (jobbra, balra forgatva észrevehető mennyiséget kell tekerni, hogy elkezdjen fordulni a kerék).
Nem élnek külön életet, csak kell egy kis forgatás, hogy koppanjon valami és elkezdjen fordulni a kerék is.
Mostanában jól meghajtottam ilyen hegyi kátyús utakon a dio-t, ennek nem tudom mennyi köze van ehhez, már lehet régebben is fennállt ez a jelenség.
Ez ilyen sürgősen javítandó tétel, vagy beleférős?
-
FeniX-
aktív tag
Zolibácsi, mi a helyzet, megnézted a Benellit? Mi a véleményed?
-
FeniX-
aktív tag
Szerintetek műanyag-hegesztő meg tudná nekem esetleg csinálni a műszerfal tőcsavarjaim visszahegesztését? Délután megpróbálom lefotózni, de most látom a jófogáson, hogy van ilyen opció is.
Fel is hívtam egy ürgét, de nem volt valami bizalom-gerjesztő a hangja. "Látnia kell az alkatrészt". Értem, csak leszerelem a rögzítést, odaviszem, aztán mondja, hogy "jajj, mégsem tudom meghegeszteni" és akkor mókolhatom újra vissza ezt a vacakot. (már mind a 4 csavar letört) -
FeniX-
aktív tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83118 üzenetére
Megmondom őszintén, végül nem mentem el, mert hajlamos vagyok hirtelen döntéseket hozni, hirtelen felindulásból vásárolni.... Úgy döntöttem majd asszonnyal elmegyek, nem sürgős.
Amúgy tudok én magamnak parancsolni..Csak nem fogadok szót.... Egyenlőre lassan vége a motoros szezonnak, ősszel meg elvileg akciók szoktak lenni, szóval kicsit kivárok, addig olvasgatok, nézelődök.
Nem akarok úgy járni, hogy veszek egy "kettőötvenest", aztán első út után kiderül hogy ez is kicsi.
Az Imperial-t egyenlőre elengedtem, mert egyrészt 200kg, a másik meg akkor már vízhűtéses motor kéne.
Szóval egyenlőre tökölődök, egy kocsi árát nem akarom rákölteni, mert szezonálisan, hobbi célra használnám. Legyen ereje kétszemélyes, alkalmi túrákhoz. Legyen kinézete, ötvenes éveimben járok, közel két méter vagyok, egy erőltetett fogyókúra után 115 kg, de nem hiszem hogy tartani bírom.... azt mondták a Liberty-n úgy nézek ki, mind macska a köszörűkövön.
Használttal annyiszor ráfaragtam, hogy félek tőle. Nekem a szerelő azt mondta hogy hülye vagyok, amit eladok, előtte topra megcsináltatom. Ha olyan gond van, azt meg megmondom. Sajnos legtöbb eladó nem ilyen, ahogy tapasztaltam.....
De nem zárom ki. ha találnék olyat, azt használtan is megvenném.
Mivel nem sürgős, nézelődök. Ha nem lenne a Liberty, már vettem volna valamit. De az a tudat, hogy itt egy motor (hívjuk annak) a garázsba, amit kitolok, beröffentem, aztán elporzok valahova, olyan megnyugtató. Nem tolom ki, de a tudat.... -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83125 üzenetére
Kérdés, hogy mit nevezel kicsinek?
:-D
Én pl. annyira határozatlan vagyok, hogy 2-3 naponta ugrálok aközött, hogy "megpróbálom eladni" és a "megtartom, mert jó lesz", vagy az "eladom a kocsit is meg a motort is és veszek egy újabb autót, ami keveset fogyaszt" - változatok között.
Ez a 250-es yamaha, ami nekem van, 20 lóerős, és ilyen 120-130 a végsebessége. 100-nál forog 7000-et, de ahogy a tesztekből hallom, a benelli is kb. ugyanezt tudja. (suzuki inazuma 250-es, stb. kb. mind egykutya 25 lóerő körül)
2.7, 3.5, 4.1ilyen fogyasztásaim vannak vele.
Mostanában amúgy kb. 2 hét télen is a rosszidő, szinte végig lehet(ne) használni.
Ha a télre gondolok, nálam inkább egy robogó ugrik be, mint járkálós moci.
Az, hogy hogy nézel ki a motoron, szerintem ne foglalkoztasson, kit érdekel. Nem szépségversenyen vagyunk.
Nekem igazából erősebb motorom nem volt, így nem tudom megmondani, hogy mennyire lehet nektek jó 2 személlyel.
(Sokszor elképzelem, hogy veszek egy yamaha geart, vagy suzuki address-t és azzal megyek el visegrádra, én mindig is csíptem a "kismotorozást") -
Norbika88
senior tag
Üdv!
Kicseréltem gyertyát, pipát, gyertyakábelt, trafót CDI-t, önindító behúzó relet, mind új. Oldalsztender csatiját lehúztam, testkábeleket megcsizsoltam újra csavaroztam a helyükre. Szikra még mindig nincs. Kérdésem az lenne az alábbi rajz alapján mit nézzek meg ami blokkolhatja a gyujtást. Szerelés élőt a motort lemostam, lehetséges hogy gyújtáskapcsolonak bemostam?
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Phvhun #83129 üzenetére
Nekem sajnos nincs sok tapasztalatom szervizekkel ahol robogot is javitanak, illetve lehet erdemes valami olyan helyet ami aranylag koze is lehet hozzad.
Kozelemben ket aranylag normalis szerviz ugrik be(de ha valakinek van tapasztalat, majd megirja), a regi Foti uton a Red Szerviz, a masik meg a Frangepan utcaban a Tomed 50 Bt. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Norbika88 #83128 üzenetére
Nem remlik, hogy eddig emlitve lett volna hogy immos a robogo. Be is van szerelve az immobiliser?
Az a baj, hogy egy multimeterrel pillanatok alatt ki lehet merni, hol van a gubanc, anelkul csak alkatresz cserebere es talalgatas van.
Ha van benne immo, az siman blokkokja a gyujtast, itt a testkabelen keresztul talan. -
AaronOS
tag
Sziasztok,
Egy ilyesmi kipufogóm van az öreg SR50-es Aprilia robogómon, csak már elég öregnek fest. Az utóbbi 2 hétben elég erőtlenként viselkedig a motor és rohadtul füstöl. Nekem az a gyanúm, hogy ki kellene égetni a kipufogót. Pénteken tettem is a robogóval egy folyamatos 100 km-es utat, ha megálltam bármikor akkor füstölt mint az állat, de szerintem ez valójában nem égett ki, mert még mindig füstöl és 30-40 km/h a gép max tempója óra szerint, míg korábban 70 volt.
Hogyan lehetne leszerelés után kiégetni? Sajnos nincs igazán eszközöm hozzá? Vagy tudtok olyan helyet ahova ilyen céllal lehet kipufogót vinni?
[ Szerkesztve ]
So Long, and Thanks for All the Fish
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintetek, olajcsere után 1 év alatt 100km-t futott robogón, kell olajat-szűrőt cserélni..?
Megvettem már tavasszal az olajat, amit a gyár ajánl (Eni I-ride 5w40) meg a gyári olajszűrőt is, aztán sokminden összejött, nem igazából lett hajtva....Meg úgy tűnik nem is nagyon lesz.
Annyit azért megyek majd, a tavalyi benzint jól kifogyasztom, friss E5-el megtankolom, de így is kb 200km lesz benn olajcsere után.
Azon gondolkodom, leengedem az olajat melegen, és feltöltöm friss olajjal, a szűrőt meg nem cserélem ki..... Vagy cseréljek mindent?
Nem lehet bonyolultabb mint fűnyírón, meg autón, ezért nem viszem szerintem szervizbe, a gari is lejár lassan (októberben)... Vagy eladásnál, beszámításnál számít hogy igazoltan szervizben volt....?
Az ezres szervizről semmi papír nincs, azt mondta a szerelő online beírja a Piaggio rendszerébe.
A robbantott ábra szerint az olajleeresztő csavarnál van egy gumigyűrű, azt nem vettem...Vissza lehet tenni a régivel..?
Kb ennyi kérdés motoszkál bennem. Eddig nem is foglalkoztam vele, esélyes volt hogy beszámítatom valami nagyobb gépbe, de lejár az 1év olajcsere óta. Tudom hogy nem kell pontosan betartani, de ha azt mondjátok vigyem inkább szervizbe, oda is hetekkel előbb időpont kell, mármint tavaly így volt a márkaszervizben. -
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #83130 üzenetére
Én a reddel nagyon megszívtam, tisztán lehúzás volt. 70 rugót kértek el egy új benzincső+szűrő, olaj csere, átnézetés (jelentsen ez náluk bármit is) meg adtak vmi akksit, ami nem is a típusba való, gyenge hozzá. Munkadíjra számoltak fel asszem.csak 39 ropit. Én ekkoriban meg annyira se értettem a motorhozont most, ezért nem is volt viszonyítási alapom. De mostmár tiszta, h ezt észrevehették, és pofátlanba nyomták. Személy szerint nem ajánlom a fentiek okán. Azóta itt egy kolléga ajánlott egy szerelőt, csak hozzá járok ha vmi gebasz van.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #83135 üzenetére
Igazabol lehet nincs sok ertelme 100km-es olajat ledobni, foleg ha be akarod szamittatni.
En lehet nem foglalmoznek vele, azert 1 ev alatt ennyi km-el nem lesz nagy baja annak az olajnak.
De igazabol ha megvan az olaj, akkor siman csak szuro csere nelkul is megcsinalhatod, de mondom en nem foglalkoznek vele. -
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #83135 üzenetére
Felesleges cserélni. 100km az nem használat.
Honda Fg315 (Gc160) kapálógépünk is évente egyszer dolgozik egy 10mx5m-es kertben. Abban is kétévente cserélem, évek órán ezzel szemben fűnyíróban, Mcculloch Edition1 XXL (Honda Gcv190), évi kétszer, mert jóval többet van használva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
FeniX-
aktív tag
Helló-halló, most, hogy többször is felröppent az új motor/robogó témakör, én is kérdeznék egyet: Ti vennétek elektromos robeszt mostanság?
(vegyük úgy, hogy most az árat mindkét esetben az újra értem. Ma ott tartunk, hogy egy elektromos bicaj 350-től indul kb, egy új 4 ütemű 125-ös kb. 7-900.000, és egy 50-esnek megfelelő pl. Niu MQi is kb. ilyen árban van, vagy pl. Super soco) -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #83140 üzenetére
Super Soco-t próbáltam tavalyelőtt, írtam is róla itt. Tetszik, de a a műanyagok illesztése, az összeszerelés minősége elmarad jó belsőégésű motorral szerelt robogók gyártójától.
Ami miatt viszont nem venném meg, az a végsebesség. Alattam nem megy jobban, mint a gyári 50 ccm benzines és Budapestre az 50 km/h utazósebesség kevés.
Emelkedőn nem volt alkalmam kipróbálni.Amúgy az én igényeimet kielégíteni: XIV-XI-IV kerület, belváros közt ingázni, de akár Budaörsre is kiszaladnék rokonokhoz egy akkuval, töltővel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Zoli bácsi
őstag
Én is ránéztem a Super Socco-ra, mentem is vele egy próbakört. Nekem katasztrofális élmény volt.
Érden a kereskedés oldalánál lévő kis utca lejtős kissé, itt felfele szó szerint alig akart elindulni velem a gép. Azt mondták azért, mert 33%-on volt a töltöttsége....(Ha tesztmotor, mé' nem töltik fel, nyitásra mentem...)
Hozzáteszem akkor 135kg körül voltam.
Másik gond nekem a lábtartó helyzete, nekem rövid távon is nagyon kényelmetlen volt.(194 cm vagyok)
Amit magamnak el tudnák képzelni, az vagy egy ilyen teherszállító: [link] Ugye Liberty vásárlásnál is szempont volt, hogy horgászni kimennék vele. De egyrészt a kavicsos úton nem érzem biztonságosnak a közlekedést vele, másik hogy az autóba is alig férek el a cuccokkal.....
Másik, amit vennék, egy rendszámos villanyos gép, ami tartani tudja az országúti sebességet.
De olvastam, ezek az akkumulátoros hatótávok is érdekesek, a valóság kicsit más, mint a gyári adatok.
Valami hybrid kéne, ha kifogy az aksi, beröffene egy 125-ös benzinmotor, aztán el lehetne vele közlekedni, akár akkukat feltölteni......
Az akkumulátor technológiának kéne fejlődni úgy gondolom.
Más: Köszönöm az olajcserés hozzászólásokat.
Egyenlőre valószínűleg marad a gép, most megrendeltem az új bringát [link] , ezt is nézegetem egy ideje, a 22éves Csepel Cruiser agyváltója felmondta a szolgálatot. Itt helyben kerékpárral közlekedem, most ez kapta a prioritást. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #83142 üzenetére
A villany érdekes. Amint kiérsz a településről és felveszel egy 90-130 km/h tempót, rögtön csökken a hatótáv. Motoron meg nincs hely hibrid üzemmódnak, meg értelme se sok van szerintem.
Az emelkedős tapasztalat hasznos, ez beverte a kezdeményezés koporsójába a szöget nálam.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Phvhun
őstag
Na lebontottam az első idomot, és látszik hogy mi mozog a dio kormányán:
https://youtu.be/eHQeVgG1SmY?t=20
A fekete harang szerű aljú felső rész mozgolódik az alatta belé csatlakozó csővel amin van a nagy anya.
Ebből látható bármi, hogy ez vajon miféle probléma lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
70-es témában nem vagyok otthon még annyira sem mint átlagosan
A főtengely meg van ami bírni fogja. Ahogy ajánlottátok, vas hengert néztem ki. Egy alap Airsal Sport 70. Szimpatikusabb kicsit a DR evo de 8k a különbség. Az már a csapágy+szimering szett. Abból C4 Koyo amit kinéztem vagy SKF. A 17,5 Dellorto meg van egy marék fúvókával. Viszont a kipufogóm az ezer éves gyári. Egy darabig biztos nem tudom lecserélni. Ez gondot okoz? Vagy csak nem érem el a teljesítményt amit tudna a henger. Így is benne lesz 60 ezerbe legalább. Egyre jobban kellene a motor mert nehezen viselem. Viszont azért nem vennék egy 50 hengert mert most nincs kipuffra pénz. Elég egyszer összeraknom.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Phvhun #83144 üzenetére
Ha jól látom - de majd a többiek megerősítenek - ez pont a kormánycsapágyhoz tartozó feszítő anya. Akkor ha csak simán nem letámasztva, behúzod az első féket, és előre hátra megpróbálnád megmozgatni a motort, eszméletlenül kéne, hogy lötyögjön, ha ez ilyen laza!!
Ez így elég veszélyes. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83142 üzenetére
A valamelyik (i3?) elektromos BMW erre a visszatöltés célra egy robogó-motort használ generátorként. De az autó sajnos.
Hát, azt hittem, jobban megindulnak ezek a kis járgányok. Akkor még odébb van a "nagy áttörés"... Hát, sajnálom. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83142 üzenetére
Jó kis bicaj ez, reméljük sokáig jó szolgálatot fog majd tenni.
Ez a bicaj téma is különben olyan, mint a motor, hogy minden célhoz más bicaj kéne. én most újra beújítottam egy 26"-os montit, de már kezdem megint átalakítani trekkingesre. Ami eddig volt (régebbi gepida alboin 100) abban ronggyá koptak már a fogaskerekek, azt "meghagytam" bevásárlós bicajnak. Szinte minden alkalommal 1x leesik a lánc, de már rutinosan rakom vissza.
Amúgy külön fun-fact, hogy itt a kismotor topikban kapásból két átlagon felüli méretekkel megáldott tagot is tudhatunk. :-D
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...