-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tamas_0123
újonc
válasz perge666 #83899 üzenetére
Szia,
köszönöm szépen a tippet! Tisztítás során látszott a fúvókán, hogy az előző tulajnál már barmolták...Egy ismerősöm volt olyan kedves, hogy az azonos gyári motorjából kiszereljük és megnézzük azzal. Összehasonlítva volt eltérés, a furat picivel nagyobb átmérőjű és az alján a kúp is mélyebben kezdődött. Beszerelve tökéletesen működött vele a motor !
Most már csak bekéne szerezni egy ilyet, viszont a jelölések eléggé megtévesztőek. A barmolton 35-ös felirat a fúvóka tetején, a kölcsön kapotton pedig oldalt egy M82 felirat.
Honnan érdemes ilyet rendelni? Illetve a kúp mélysége (úszóház felöl) számít valamit?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz tamas_0123 #83901 üzenetére
Szia, esetleg itt nézz körül:
https://oem-parts.hu/hu/
Ránézésre a képről, ez két ugyanolyan fúvóka. De amelyiket elnyalták csavarhúzóval természetesen lehet rossz.
Vagy ebay, karburátor típus alapján.
(Main jet, pilot jet neveken futnak a fúvókák)
hali! -
KTMHobby3
tag
válasz tamas_0123 #83901 üzenetére
Szia!
Csavard ki a főfúvókát, ha M5-ös a menet mérete, akkor a MO-FA-KER-nél kapsz 140 Ft-ér Simson főfúvókát. Ha nincs nekik 82-es méretű, akkor vegyél egy kisebbet, meg vegyél egy 0,8-as fúrót és fúrd fel vele a lyuk méretét. Így már közel jársz a valódi mérethez. Én varrótűvel szoktam a pontos méretet beállítani, amit előtte mikrométerrel megmérek. Sok főfúvókát csináltam már Simson 35-ös alapjárati fúvókából, akár 0,01 mm-es pontossággal. -
tamas_0123
újonc
válasz KTMHobby3 #83903 üzenetére
Köszönöm ! ez egy nagyon jó tipp! megpróbáltam kitekerni, de sajnos nem lehet, csak jobban elnyalnám a csavarfejet. A kölcsön kapott (jobb oldali kép) azt valóban kilehetett tekerni és cserélni. Talán a fekvő képeken jobban látható, hogy egy anyagból van.
Érdemes valami más trükkel házilag felcsiszolni a kúposrészt, illetve bővíteni a furatot? -
KTMHobby3
tag
válasz tamas_0123 #83905 üzenetére
Ha csak a furat méretét akarod felfúrni, ahhoz nem kell kicsavarni a főfúvókát. Szerszámboltban vegyél egy 0,8 mm-es fém csigafúrót és fúrógéppel fúrd fel a lyukat. A kölcsön mérete 0,82 mm, ahhoz a 0,8 mm nagyon közel van, azzal már menni kell a motornak.
-
FeniX-
aktív tag
válasz tamas_0123 #83905 üzenetére
6 lapfejű a teteje, szóval elvileg megfelelő dugókulccsal is meg tudnád fogni, hogy kitekerd.
Próbáltad amúgy kiáztatni az egész fúvókát valamiben?
Ránézésre, tök ugyanolyan, mint a kölcsön-kapott alkatrész, szóval lehet, hogy csak valami lerakódás van benne.
Hidegzsíroldó? Brigéciol? (áztatás?)Sőt, szerintem a kupos mélység is tök azonos, csak nagyon koszos ez a másik fúvóka.
Én egy alapos tisztítással próbálkoznék első körben, még mielőtt elkezded fúrni, meg másikat venni. Azonos karburátornál, motortípusnál, feltételezném, hogy a két fúvóka is csontra meg kell, hogy egyezzen. egy 50-es motornál nincs ekkora szórás, hogy más-más fúvóka kelljen 2 példányba.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
-
tamas_0123
újonc
válasz FeniX- #83907 üzenetére
Igazán köszönöm a segítséget. Az ásztatásra nem gondoltam. Délután ázotatt is pár órát ecetben. (brigéciol nem volt itthon )
Az eredmény eddig hatásos, a felületi szennyeződések leáztak, ugyan fény alá tartva még egy kicsi lerakódás látható a fúvóka belsejében.
Hétvégén beszerelem, ha nem működik akkor további áztatást követően vékony réz szállal megpróbálom még jobban kitisztítani, majd jöhet a fúrkálás -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz tamas_0123 #83909 üzenetére
Üdv!
A gyújtáskapcsolóba bele van törve a kulcs. Sajna nem tudom megfogni semmivel, mert kb fél centivel beljebb van a kulcs darab, mint a gyújtáskapcsoló teteje. Hogyan tudnám kiszedni belőle? Nem nagyon akarnám ezért elvinni kulcsoshozAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz tamas_0123 #83909 üzenetére
Bocs, nem neked akartam
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #83910 üzenetére
Melegragasztoval sikerult mar kiszednem igy beletort kulcsot, az kb 2-3mm melyen volt a zar sikjahoz kepest.
[link] Kb ugy megfaragtam a melegragaszto rudat, ahogy a video vegen levo probalkozasnal van, igaz nem elsore, de 3-4 probalkozas utan kitudtam huzni.
Igaz, ehhez az kell, hogy olyan allasban legyen a zar, hogy kihuzhato legyen. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz nyogo83 #83912 üzenetére
Örök hálám.
Nekem sem jött ki elsőre. Vagy 5-6-szor rápróbáltam. Legutoljára már a ragasztó rúd is égett, annyira melegítettem gyújtóval. Mérgemben belenyomtam erőből, megvártam, míg fatyán kihűl, utána ki is jött. 30 vagyok, de úgy örültem neki, mint gyerek a nyalókának
Újonnan 14 körül kezdődik. Remélem, a kulcsmásoló tud annyiról másolni.[ Szerkesztve ]
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
tibor.sz
tag
Sziasztok!
Van egy Honda NSS125 Forza robogóm. Szeretnék bele ülésfűtést tetetni. Van esetleg valakinek tapasztalata, ötlete, infója, hogy hol, milyet vegyek illetve hol szereltessem be?
Köszi
-
FeniX-
aktív tag
válasz tibor.sz #83917 üzenetére
Szia, azon már van szivargyújtó / 5V-os kimenet, igaz? Szerintem jobban jársz ha valamilyen fűthető betéttel próbálkozol. Autóhoz tutira árulnak ilyet, de talán motorhoz is használható. Hogy mennyire csúszkál el az ülésen, azt nem tudom sajnos.
Link , pl. random kereséssel ebayről. -
macilaci78
nagyúr
válasz tibor.sz #83917 üzenetére
Autóba lehet kapni utólagos ülésfűtést: gyakorlatilag csak ráteríted és bedugod a 12V-ba. Egy ilyet megpróbálhatsz ráapplikálni.
A komolyabbakban a fűtőszál a kárpit alatt van, szóval az ülést le kell bontani, elhelyezni a fűtőszálakat, visszakárpitozni és buzgón imádkozni, hogy a vízhatlansága sokáig kitartson és a kábel se törjön meg.Nekem egy sima újrahúzásra mondtak a BWS-re 35k-t 1,5 éve. Ha szivacsozni, formázni is kellene, akkor 75k. A te ülésed nagyobb és fűtés még ebben az árban nincs.
Ellenben vannak fűthető motoros ruhák, amik vagy zsebbe rakott power bankról mennek, vagy 12V aljzatról, amit utólad is be lehet építeni a motorba. Én inkább ezen a vonalon nézelődnék, vagy bontott gyári megoldás, ha létezik olyan.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
r859
csendes tag
-
tibor.sz
tag
Igen. Korábban én is néztem valami hasonlót, a Powerbike honlapján láttam, az egy powerbank-ról kapta a naftát (persze lehet, hogy USB-ről is). De már nem találom a honlapjukon, pedig ez megfelelő megoldás lehet.
Nekem az öltakaró miatt nagyon nehezen hozzáférhető (vagy leginkább sehogy) az a rekesz, amiben a szivargyújtó csatlakozó van. Ezért is gondoltam valami fixen bekötött megoldásra. Gyári ülésfűtés ehhez a motorhoz nincs, csak markolatfűtés. Persze én sem szívesen bontanám meg a motor ülését + elektromos rendszerét, ezért is kérdeztem, hátha valaki tud olyan helyet, ahol meg tudják ezt csinálni profin.
A fűthető ruhákat is néztem, de sajnos nekem gyakran ki kell öltöznöm (ing, zakó), az alá nem vennék fel ilyet.
-
nod1
csendes tag
Nahát, én is pont reggel gondolkodtam rajta, hogy fázik ott, hiába a Tucano.
Mondjuk ha a hűtőn átmenő már meleg levegőt visszavezetné a Tucanoba (Pl. Runnernél), akkor szerintem klasszisokkal jobb lenne a hőérzet.
Ami eszembe jutott először, egy egyszerűbb, és olcsóbb dolog, a birkaszőr.
Ha ők mondják hogy jó, talán van benne valami, és egy próbát megérhet. Szinte süt esténként a műbőr ülés, mikor indulok haza.. -
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Van itt valakinek Rieju MRX 50 motorja? Lenne hozzá 1-2 kérdésemAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
perge666
veterán
Ez az ülésfűtés engem sem hagyna hidegen,az egyszer biztos.
Reggel is majd szétfagyott a hátsóm munkába jövet.
Én azon agyalok napok óta hogy valamivel le kéne takarni az ülést amikor éppen pihen. -
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #83926 üzenetére
Szerintem ez lenne a megoldás. Elektromos fűtőpárnát tenni az ülésre, amit elindulás előtt be lehetne kapcsolni. Motorra állandóra felszerelni meglehetősen problémás, mert azt a 60-80W teljesítményt, ami szükséges hogy hatásosan melegítsen, nem minden motor generátora tudja teljesíteni.
-
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83927 üzenetére
Az a baj hogy a Derbit jeges/havas úton nem fogom használni,mert utcai sima gumik vannak rajta,ráadásul elég magas is,és ha megcsúszok vele akkor elég nagy az esélye hogy nem tudom megtartani és borulás lenne a vége.
A Typhoon valahogy nekem nem az igazi,azt meghagyom az asszonynak.
Ejj a jó öreg MBK Boostert nagyon sajnálom,azt szerettem,lehet venni kéne megint egyet. -
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83929 üzenetére
Tyűha,az már akkor megy is.
Tavalyelőtt az MBK-val simán tudtam menni hóba meg jeges uton is,mondjuk új gumikat vettem rá.Itt agyaltam hogy mit csináljak,de lehet kifogok egy olyat amivel télen csak szívni fogok,az én Typhoonom legalább üzembiztos,hidegen-melegen indul könnyen csak ne álljon 1 hétig!
Lehet egyelőre maradok a Typhoonnál,bár annak már vannak pár éves gumijai,biztos nem lesz szuper a tapadásuk. -
Rivaul
addikt
válasz perge666 #83930 üzenetére
A gumikkal most én is bajban vagyok. A Jogon kikeményedett rágógumik vannak kb. Már 2 hete is majdnem pereceltem vele emiatt. Viszont 20-30k basszus két ilyen fiszfasz gumi. Több mint amennyiért a motort vettem... Mi a bánat kerül ennyibe? Több gumi van egy óvszerben mint ami arra a 10-es kerékre kell.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #83931 üzenetére
Hát, "a bánat", ahogy Te is írtad. Az kerül rajta ennyibe.
Lassan ez a motorozás is luxus hobbinak fog minősülni, amilyen tempóban most megdrágultak a nyersanyagok, az elmúlt időszak történései miatt.
Még jó, hogy papír alkatrész nincs benne. Ja, de: a levegőszűrő, amelyiknél olyan. -
perge666
veterán
válasz Rivaul #83931 üzenetére
Sajnos ez ilyen.
Amikor néhány éve megvettem 40-ért a BWS-t az új gumik 20-25K között voltak rá,de szerintem megérte.
Typhoonomon nem slick gumik vannak,nem is terepes hanem a kettő között,de ahogy nézem már kicsit ki vannak keményedve is meg a hátsó kopottas is. De erre nem tervezek új gumikat venni,mint már irtam működik frankón a motor,de valahogy nekem ez a moci mégsem a szivem csücske.
Erős,jól is megy,megbízható,de mégsem érzem azt nála mint a BWS-nél.
Typhoonnak hiába úgymond “ tereprobogó “ szerintem kicsi a hasmagassága,nagy a fordulóköre, ( BWS-nek sokkal kisebb volt ) és 4 litert benzint minimum beszürcsöl 100-on,ha nem 5-öt.
Na mind1,lassan befogom télire,és meglátom mennyire leszek megelégedve,hátha kellemeset csalódok. -
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83936 üzenetére
Elég kellemetlen tud az lenni amikor reggel elmegyek melóba jó úton,délutánra hazafelé meg leesik a hó és kínszenvedés meg életveszély hazajutni.
A melóhelyem elég forgalmas úton van,és több mint félút ilyen.
Amúgy szerintem úgy fogok csinálni hogy amikor fogják mondani a havazást akkor átváltok a Typhoonra.
Ahogy teis mondtad,ki tudja milyen telünk lesz,mostanság elég lájtos,mondjuk idénre hallottam hogy mondtak sok havat. ( kíváncsi leszek rá ) -
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83940 üzenetére
Kb 2-3 éve eladtam egy robogót és beszámoltam egy babettát ami elég patent állapotban volt. Nem akartam eladni,de hónapok óta ott porosodott a pecuban,jött egy cimborám és ajánlott érte egy kis lóvét és odaadtam neki.
Kicsit sajnáltam,de a 93 kilómhoz és a 182 centi magasságomhoz nem éppen ez illik. -
-
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #83942 üzenetére
Nekem ismerős körökben régebben volt több embernek is babettája,de egyik sem az erejéröl volt híres,volt amelyik alattam alig bírt megindulni úgy kellett rátekerni,mondjuk eddig mind gyengén indult amin ültem,meg nyomatékosság is hiányzott belőlük.
De az biztos hogy télen el lehet vele közlekedni,tutira nem megy ki senki alól,ha valami nyúlbéla is ülne rajta 25 kilósan,az is simán megfogja ha valami csoda folytán megcsúszna.
Félreértés ne essék,nem leszólni akarom a babikat,csak a véleményemet írtam le.
Ízirájder öccccsssssém,ííízzzirájjjjderrr -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #83943 üzenetére
Hú, srácok nekem a babettáról eszembe jut egy nagyon régi, gyerekkori sztori.
Balatonon volt nagyfateréknak nyaralója, és a 'papinak' volt egy piros babettája. Azzal hordta mindig a PB gázpalackot cserélni a kútra, mikor kifogyott. Csomószor volt, hogy úgy jött haza, hogy ferdék voltak a pedálok, mert - utólag kiderült -hogy mikor látott valami fiatal pipit hazafelé a strandról jönni, akkor kiállt az öreg a nyeregben, hogy vagizzon és elborult a mocival. :-DNa, lényeg a lényeg, hogy nekem is engedte, hogy hajtsam, kb. lehettem vagy 12 éves. Anyámék azon a nyáron vettek nekem a diliboltból ilyen "terminátor" feliratú napszemüveget, és fürdőnadrágban, félmeztelenül meg a napszemcsiben mentem abban az 1 nyomorult utcában fel-alá a babettával. Tegyük hozzá, hogy a magasparton volt, egy nagyon emelkedős utcán.
Már a sokadik körnél jártam, mikor délidőben az egyik házból kijött egy öreg néni és megállított, hogy én szieszta időben miért brümmögtetem azt a szart a ház előtt.
Mikor megállított és elmondta a szövegét, én csak ránéztem a terminátoros szemcsiben és húztam egy kövér gázt, nem szóltam egy büdös szót sem. Csakhogy ez a kövér gázos indulás a valóságban úgy festett az emelkedőn, hogy kb. gyök kettővel tudtam elindulni felfelé. :-D
Utána bemenekültem a házba és a nagyfaeromnak kellett kimagyaráznia a helyzetet.
Akkor azért írtó keménynek éreztem magam, ahogy ránéztem az öreglányra, és kétszer körbecsavartam a gázt. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #83945 üzenetére
Még egy jópofa ugyanerről a motorról.
A nagypapinak szokása volt, hogy minden alkalommal, mikor szerelni kellett, akkor úgy szerelt, ahogy volt: öltönyben, szépruhában. Az ominózus terminátoros eset után megmutatta nekem, hogy hogy lehet bicaj üzemmódba átkapcsolni azzal a fogaskerekes módszerrel, hogy tudjam használni, de csak hangtalanul ,mint egy bicajt.
Na, egyszer egy ilyen használat után nem raktam vissza motor üzemmódba, és szerencsétlen Papa vagy negyed óráig próbálta berúgni, hiábavalóan a motort. végén már majd' kiugrott a ketyegője, mert amúgy szívbeteg volt. Utána nagyon leteremtett, mikor szóltam neki, hogy valószínűleg csak bicaj üzemmódban tekeri.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz KTMHobby3 #83947 üzenetére
Hát, gondolom olyan ritkán használta ezt a bicaj funkciót, hogy nem gondolt rá. :-D
Ha nem is díszmagyar, de tudjátok milyenek voltak a régi idők emberei. Hivatalban dolgozott, aztán nyugdíjas korában is folyton ilyen ruhákban járt, vagy melegítőben. Ez a két opció volt.
Minden nap borotválkozott, szóval, megadta a módját, ahogy régen szokás volt.
Nem volt Die Hard-féle 1 hetes másnaposság, meg 1 hónapos borosta-szakál, mint a John McClane-nak. :-D -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #83948 üzenetére
Na, ha már így teljesen átmegyünk OFF-ba, találtam két régi képet 'az öregről', meg fateromról.
Anno 175-os Czetkával motoroztak sokat.
Fater elég bohémra alakította át a CZ-t. fordított kormány, meg mindenféle hippi feliratok és króm-festék. :-DItt aztán 1 képen van minden, ami a régmúltat idézi. "Áfor" kút, "casco" felirat, ezerkecske lada, amit akartok. :-D
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Sajnos nekem nincs képem fater Pannóniájáról....Az én gépeimről van.....Talán ez is retró..
Ezekkel a Simsonokkal nyomtuk haverral, '87-körül készülhetett.
Ha figyelmesen megnézitek, az övén látszik hogy rendszám van. Le lehetett vizsgáztatni a Simsont rendszámosra. Rendőröket szivattuk, amúgy egyforma Simsonunk volt, de egyik le volt vizsgáztatva. A csalódás az arcukon, hogy elkaptak minket kismotoron két személlyel.....Aztán mégsem.....
Másik képen én vagyok 1989 vagy 90 Fertőszentmiklós, a laktanya előtt. Ezzel az MZ-vel jártam a laktanyába.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...