-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Semmit sem tudok a robogókról, de mostanában elgondolkodtam, hogy beújítok egyet.
Amúgy eddig eszembe sem jutott kétkerékre váltani, de vhol azt olvastam, hogy robeszra nem kell külön jogsi, jó a B-s gépkocsis is (ami nekem van), valamint hogy rendszám se kell. Ez tényleg igaz?
Milyen anyagi vonzatai vannak a robogózásnak? Kell biztosítás, súlyadó (vagy vmi más adó), kötelező zöldkártya, vizsgáztatás ugyanúgy mint autóknál?
Mennyit fogyaszt egy ilyen gépállat egyáltalán és milyen benya kell bele?Előre is kösz a választ
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Szal köszörű meg beütő kell hozzá, úgy már kicsit para.
Azért gondoltam, hogy 50-es gyenge lesz, mert 90kg vagyok, másrészt városban legalább olyan fontos a megfelelő kigyorsítási skill mint a lassítási, balesetvédelmi szempontból is. Meg hogy a 70-et tudja tartani biztonsággal az se ártana.
Sokat akarok, mi?
Van ilyen moci amúgy?akos3: visszaolvastam thx, robogóforma (egyenesháttal ülés, csomagtartó) meg kényelmesnek tűnik, meg 190cm és 90kg-al hülyén is néznék ki egy olyan törpe sportmocin (majom a köszörűkövön )
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Topiccsendőr #8601 üzenetére
Oks köszi. Tényleg 2 ütem vagy 4? Karbi vagy injektor? Mi a tuti?
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Előre is sorry, hogy nem szorosan robogó témában kérek tanácsot, de egy kis köbcentis, négyütemű benzinmotorral kapcsolatban lenne pár kérdésem, ami ugyan nem robogón, hanem egy MTD TS51 fűnyírón teljesít szolgálatot, de szerintem a robogókon is hasonló motorok vannak, a fűnyírós topik meg nem nagyon pörög, ezért írok ide.Szóval a gond az, hogy a téli álom után a gép nem indul. Kitekertem a gyertyát, ami így néz ki:
Úgy tudom bronz színűnek kéne lennie, ha normálisan működne a motor, de ez inkább fekete. És csupa olaj volt.
Kérdésem: Jó ez a gyertya még, csak meg kell tisztítani? (csiszolópapírral?)
Ha a nem tökéletes égés miatt ilyen a gyertya, akkor min kéne állítani, hogy jó legyen a motor?Előre is kösz,
NarancsBeauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz runner 125 #13218 üzenetére
Másik gyertya nincs kéznél sajnos, index fórumos tippet köszi
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Autó mellé gondolkodom robogó vásárláson (B-s jogsim van), Budapesten használnám heti 1-2x szaladgálni (max 20 km-es távok). Az egész projektre kb 100 ezer forintot szánnék, tehát a kínálat legaljáról csipegetek. Komoly autószerelői tapasztalatom van, bár robogót nem szereltem még, de gondolom nagy varázslat ott sincs. Inkább veszek meg egy szart és újítom fel (imádok szerelni).
Négyüteműekhez húz a szívem, de nem tudom, hogy egy 50-es négyütemű hogyan birkózna meg a 90 kilómmal. Nem szeretnék forgalmi akadályt képezni.
Hirdetésekben sokszor olvasni, hogy fojtás nélkül 90-et megy, stb, ezeknek mennyi a valóságalapja?
Szerintetek 4 ütem vagy 2 ütem?
Minden típushoz / márkához kapni alkatrészt? Márkánként nagyok az eltérések árban?
Mi az a hiba, aminek a kijavítása szinte sosem éri meg?
Egyelőre asszem ennyi. Köszi a segítséget előre is!
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Ha van egy eddig 50-esként használt 125 robim, amire megszereztem a B125-ös jogsit, milyen papírok kellenek a motor legalizálásához, és mennyibe kerül mindez?
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Teljesen robogó szűz vagyok, most akarok venni, de rájöttem, hogy előbb bukósisak is kéne (és még mi?).
Hol lehet jó áron venni?
Melyik az a márka / típus, amivel nem lövök mellé, és jó az ár/érték aránya?
A felnyitható állrészes az miért jó?
Egyáltalán: hogyan ismerem fel a jó bukót? Mitől lesz jó/rossz egy sisak?Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
50es Gilera Runnert szeretnék venni, találtam is egy eladót a közelben, de nincsenek papírjai, csak adásvételi. Ez így mennyire necces, és mire figyeljek a vásárlásnál? Például hogy ellenőrizhetem le, hogy nem-e lopott?
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Tegnap vettem egy Gilera Runner 50-es 2T robogót, mert csak B-s jogsim van. Viszont ma elkezdtem gyanakodni, hogy mégse ötvenes, mert ZAPM188-cal kezdődik az alvázszáma. Viszont a blokkon meg ez áll: 4772 (Piaggio jel) cc05, kicsit lejjebb meg, hogy IS-1 (lásd a képen):
Konkrétan erre az alvázszámra nem találtam semmit, de az ötvenesek mind ZAPC-vel kezdődtek. Viszont ott a cc05 a blokkon. Tanácstalan vagyok. szerintetek tényleg 50-es? További képek a mociról, hátha segítik az azonosítást:
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz nyogo83 #64044 üzenetére
Én is kb erre jutottam miután széttúrtam a netet. Pont úgy megy, ahogy írtad. 60-at szereti, 80-nal még elmegy, 90 a vége de ott már tényleg vége. Na most a találós kérdés igazából, hogy jogilag ez így rendben van-e, nem lesz baj, ha megállít a rendőr? Hisz épp azért választottam ötvenest, hogy ne legyen baj.
Beauty is pain
-
-
Narancs
őstag
Kezdő robogósként kérdezem: ti le szoktátok valahogy zárni a motort, ha utcán hagyjátok?
Akitől vettem a Runnert, azt mondta, ő sosem zárta le. Én gondoltam veszek egy U lakatot és keresztül tolom a keréken. Vagy felesleges? Vagy van jobb megoldás a lopás ellen?Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Motion_Blur #64212 üzenetére
Köszi, akkor én sem misztifikálom túl a zár kérdését
Más: úgy vettem a motort (Gilera Runner 50 2T 1998) , hogy az üzemanyagszint-jelző nem működött, folyamatosan azt jelezte, hogy üres a tank, tök mindegy mennyi benya volt benne. Ma kikaptam a jeladót a tankból, és megmozgattam kézzel: láss csodás, a mutató azzal arányosan mozdult, ahogy mozgattam az úszót. A két végállásban mutatta a tankot üresnek, szóval nem tudom, hogy a tankon belül le- vagy felakadt az úszó. A mechanika finoman, könnyen, akadás nélkül mozgott.
Az úszóban van egy nagyon pici benzin, de fogalmam sincs hogy került bele, mert nem találok lyukat, így kifolyatni sem tudom belőle.
Kérdésem: az alján lévő, fehér műanyag henger (nem az úszóra gondolok!) szerepe micsoda? Azért kérdem, mert nem értem az a cucc minek rá. Az tele volt benzinnel, és szerintem az nem engedte lefelé a kart mozogni.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Narancs #64219 üzenetére
Kipróbáltam egy vödör vízben, tökéletesen működik. Visszatettem a tankba, és már ott is. Kezd összeállni a kép: mivel nincs jelölés, merre álljon úszó, be lehet tenni bármilyen pózban. Először én is úgy raktam be, hogy az úszó a tank oldalának ütközve felakadt, fizikailag nem volt elég helye, hogy felemelkedjen. Most visszatettem, de még mindig két választásom van: az úszó nézhet a motor eleje vagy háta felé. Elvileg mindkét esetben működik. Most úgy tettem be, hogy hátrafelé áll a kar, amin az úszó van. Szerintetek előre vagy hátra nézzen?
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz huniross #64224 üzenetére
Igen, ez a hozzáértőbb valaki tette be úgy, hogy ne működjön, hanem felakadjon a tank oldalán.
De szerinted ha valami rossz, akkor ne javítsuk meg, mert biztos valaki olyan tette tönkre (akit egyébként nem ismerünk, de biztos), aki jobban értett hozzá mint mi. Akkor fogadd meg a saját tanácsod, fárdj ki a robogódhoz, és tépd le a jeladó kábelét, amit visszatettél. Mert biztos valaki olyan tépte le, aki jobban értett hozzá, mint te[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Adott 2 db teljesen új benzincsap, mindkettő máshonnan van és más gyártótól származik, de mindkettő ugyanazt csinálja. Ha kiszerelem a kis tartállyal együtt a csapot, és a tartályt megtöltöm vízzel, majd a vákuumcső végére egy egyszerű gyógyszertári fecskendőt teszek fel, amit meghúzok (vákuumot hozok létre), akkor a csap rendeltetésszerűen működik, szépen leengedi a vizet. Amint megszüntetem a vákuumot (visszatolom a fecskendőt, vagy egyszerűen lehúzom a csövet), a csap azonnal elzár, és nem engedi ki a tartályból a vizet.
Ha felteszem a tartályt a helyére a motoron, tölcséren át megtöltöm a benzinnel, majd csatlakoztatom a csöveit is, a csap magától nem ereszt. Viszont az első indítás után soha többé nem zár el, hiába állítom le a motort, vagy veszem le a vákuumcsövet, addig folyatja a benzint, amíg a tartály ki nem ürül. Miért van ez?Szerk: a tegnapi benzinszint-jelzős kérdésemre a helyes megoldás a piros a verzió, hátha valaki szív majd még Runnerrel. A repedt sztendert meghegesztettem, az üzemanyagszint-jelző működik, már csak a folyatós benzincsap és a nem működő vízhőfok-jelző maradt hátra. De inkább nem kiabálom el
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Igen, többször kipróbáltam, motoron sosem zár el az első indítás után, amíg ki nem folyik a benzin. Az jutott még eszembe, hogy nyomás alatt (?) lehet az üzemanyag rendszer, amit én nem tudok reprodukálni, csak beépítve kerül nyomás alá. Talán itt lesz a kutya elásva. Nem tudom, hogy lehet-e rossz mindkettő. Az egyik olasz és 8K volt, a másik spanyol és csak 4K. Egyelőre nincs kedvem venni egy harmadikat. Lehet, hogy beiktatok egy ilyet a csőbe:
Csak egyrészt gagyi, másrészt úgyis mindig elfelejteném elzárni / megnyitni.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Karbis, viszont nem zárja el, mert a légszűrőház csavarjai mentén kifolyik az egész tartálynyi.
Mondta az eladó, hogy ez a hibája, de csak egy pici tócsa lesz reggelre. Hát ebben nem hazudott, a benzin baromi gyorsan párolog, reggelre tényleg csak pici tócsák maradtak a padlón, de a garázsban olyan benzinszag terjengett, hogy ha meggyújtok egy gyufát szerintem belobban az egész[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
-
Narancs
őstag
A kép nem jelenik meg, de értem nagyjából. Meddig kéne felmenjen a csőben a benzin normálisan? Honnan látom, hogy jó-e / rossz-e?
Más: Ha már a sztender hegesztés, üzemanyag-szintjelző és benzincsap javítás miatt úgyis szét volt szedve minden, ránéztem az olajadagoló beállításaira is. Ha minden igaz, most úgy van beállítva, hogy több olajat kapjon. Gilera Runnernél ha a tárcsán lévő vonal a másik alatt van, többet kap, ha felette, kevesebbet, ha egybe esik a két vonal, az a gyári mennyiség. Nem mertem ezen változtatni, mert gondoltam nem véletlenül tekerte valaki feljebb az olaj arányát, csak arra lennék kíváncsi, vajon miért tehették? Mikor kell több olaj?
Jelenleg Motul 710 van benne (zöld), amivel vettem az eladó elmondása szerint Repsol volt, de a biztonság kedvéért leszívtam (lilás színe volt), és tisztán ment bele a Motul.Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Ezen a fajta úszón és tűszelepen hogyan lehet úszószintet beállítani?
Nekem is ilyesmi van az ötvenes 2t runnerem weber karbijában, hogy nincs rugó, hanem a tűszelep talpa csak belecsúszik az úszó végén kiképzett műanyag helyre.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz csaby69 #64654 üzenetére
Nekem is 50-es Runnerem van, ránézésre ugyanilyen karbival (Weber). Nekem az alapjárti keverék-csavar (idle mixture) majdnem teljesen kint van, kb egyvonalban a peremmel (az a kisebb, süllyesztett csavar, képen balra), az alapjárati sebesség (idle speed) meg majdnem teljesen bent (az a nagy, rugós).
Itt egy jó videó a karbi beállításról: Two-Stroke Scooter / ATV Carburetor Settings And Adjustments 2of4 : Idle Speed & Mixture
Nekem is voltak gondjaim az indulással, mert a vákuumos benzincsap nem zárt el, telefosta benzinnel a karbit. Betettem egy ideiglenes kézi benzincsapot, azóta én nyitom-zárom, MINDIG első pöccre indul.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz csaby69 #64657 üzenetére
Hm, nekem a légszűrő tocsogott a benzintől. Lehet neked más lesz baj, nem a csap. Egy karbi tisztítás sosem árt. Én 83 kg vagyok, ruhával, cuccokkal, laptoppal a hátamon kb 90 lehetek. Óra szerint 80ig repül a gép, aztán még 90ig gyorsul, de ott a vége. Minden gyári, semmi tuning.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Ti használtok kesztyűt?
Ha igen, milyet?Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
50es Runner benzincsapja rossz, betettem egy műanyag Gardenás kerti cuccot, amit az Obiból szereztem be, de azt most lecseréltem egy univerzális benzincsapra. A képen látható módon oldottam meg a felfogatást. A gond csak az így vele, hogy a csap melegszik, mert átveszi a hőt a fülről, és így a benzint is melegíti, gondolom. Vagy szarjam le, mindegy, hogy melegebb-e a benzin ami a karbiba megy?
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Nordik #65138 üzenetére
Runner nagyon megy. Nekem 90 a vége (óra szerint). Én úgy vettem, hogy szar volt a vákuumos benzincsap, nem működött a hőm. visszajelző és a benzinszint jelző sem. Ezek jellemző Runner gondok. Na most a képen úgy látszik, hogy az adott motoron a visszajelzők jók. A benzincsapot úgy tudod csekkolni, hogy leállítod a mocit, vársz 10 percet, és ha nem indul pöccre, akkor szar.
Ki kell próbálnod a gépet, ha jó akkor 70-ig kurvára húz, aztán még elmegy 90-ig, és hidegen-melegen pöccre kell induljon. A futómű tényleg gatya.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
"Progrip PG3000 páragátló lencse
-teljes páragátlást bíztosít, akár 0 fok alatti hömérsékleten is
-egyszerűen csak be kell ragasztni a bukósisak plexi belső oldalára
-bármilyen plexihez használható"Használ ilyet valaki? Mennyire működik?
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz mumtaz #65263 üzenetére
Megvettem a párásodásgátló-fóliát (ProGrip 3000), és NAGYON bevált
Se reggel, sem most este nem párásodott a sisakom semennyire, pedig végig zárva volt, csak a légző ás szellőző nyílások voltak nyitva. Pirosnál se kellett felnyitnom. Eddig nagyon elégedett vagyok.Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
A tél közeledtével szeretnék venni valamilyen protektoros kabátot. Nektek erről mi a véleményetek / tapasztalatotok? Én nem értek hozzá, nem tudok érveket felhozni ellene: Shox Bergen
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Igen, ennek a szellőzős verzióját sikerült megvenni használtan, XL-es, nem fázik a derekam
Más: téligumival mi a helyzet? Csak hóban/jégen van értembe vagy száraz de hideg időben is? Eddig nem csúsztam meg a nyárival sem száraz időben, esőben meg a záróvonalon, villamossínen csúszik a motor segge, de az nyáron is.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy melegen szarabbul megy a gép? Lustán veszi a gázt, nem pörög fel olyan gyorsan, és csökken a végsebesség is.
A végére jártam a jelenségnek, nem-e csak beképzelem. Lementem a hegyről, ahol lakom, majd azonnal feljöttem az emelkedőn. Negyvenig mint a rakéta, onnan kicsit lassabban de elérte az ötvenet is, még úgy 52-53ig gyorsult, fölfelé végig lassan emelkedett a fordulat.
Másodjára fölfelé már csak a 45 km/h-t érte el, azt tartotta. Harmadjára már csak a negyvenet, negyedjére ötödjére ugyanígy, közben kicsit esett a fordulat, a végén már csak 37-38-cal jött fel. Közben szarabb lett a hangja, és gázadásra nem pörgött fel olyan fürgén, mint mikor hidegen beindítom. Mi lehet a gond? Karbit szétszedtem, kipucoltam, nem lett jobb. Légszűrőt szintén, de semmi változás. Tankoltam másik kúton, gyertyát cseréltem, kipróbáltam a súbertű mindkét végállását, de semmi változás.
Gilera Runner 50 2T '99.
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Peti N95 #66880 üzenetére
Köszi a tippet, lehúztam az automata szivatót, semmi változás, kivettem a légszűrőt egy körre, de semmi változás. Közben néztem egy csomó Runner gyorsulási videót, és mindegyikben úgy gyorsulnak, hogy a fordulatszám felmegy, megáll maxon, aztán már csak a sebesség nő folyamatosan és egyenletesen. Na nekem kurvára nem ilyen. Én úgy indulok, hogy fordulatszám emelkedik, olyan 30-ig kb, de közel sem éri el a maxot, aztán visszaesik a francba, és jó mélyről kezd el megint emelkedni, egészen a végsebességig, ami 85 (óra szerint). Hangban ezt úgy tudnám leírni, hogy másoké ilyen: vinyúvíííííííííííííí....végig, az enyém meg vinyúvííínyáúúúúúááááéééééíííííííí
És pont amikor jönnék fel vele a hegyre baromi alacsony a fordulat, ha autó lenne vissza is váltanék, de uyge ezt kézzel nem lehet. Szóval azt hiszem cvt gondjaim vannak. Szíjam gyári mérete 18,5 mm, rámértem az enémre és 17,8mm volt. Lehet ez a baj?Vagy túl gyenge a rugó a tányéron? Vagy a kuplung 3 pici rugója gyenge?
//Runner 50 2T '99//
Csináltam pár képet, hátha látszik valami amit én nem veszek észre.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Renault, Dacia topik
- ldave: New Game Blitz - 2024
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- RAM topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...