-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Jó múltkor ugye volt itt egy kis "vita", vagy inkább eszmecsere a ledes izzókkal kapcsolatban amihez én nem is szóltam hozzá szándékosan, mert egyrészt nem vagyok érintett benne, másfelől meg nem is érdekel túlságosan a dolog.
Valamelyik nap viszont láttam egy érdekes videót a youtube-n amiben azért érdekes dolgok voltak. Nem tudom linkelni a videót, nem tudom már hogy hol van, de szerintem töb is van a témában kapcsolatban. A légyege az volt, hogy a rendörség a közlekedésfelügyelettel karültve ellenőrzéseket tartott, ahol kimondottan a nem törvényes átalakításokra mentek rá, legyen az motor vagy autó. Nos, a lényeg az, hogy dologban bizony kiemelt szerepet kaptak a ledes izzók is minden téren. Értem ez alatt, hogy még a gyanúsabb indexeket is nézegették nem hogy a fényszórókat. Tudom, a segédmotor nem számít gépjárműnek, de én annyira nem vagyok biztos abban, hogy ne mozdulnának rá akár a segédmotorra is ha érintett lenne ilyen esetekben. Nem tudom. A segédmotor persze az a kategória ahol ritkán nézegetnek ilyesmit, meg hát nincs is mit elvenni (gondolok itt pl rendszámra) csak gondoltam leírom, hogy mennyire komolyan veszik az autóknál és rendszámos motoroknál ezt a dolgot. Legalább is itt, amikor kifejezetten erre mentek. És hát ezek azért baromi tisztában voltak azzal, hogy mi gyári és mi nem, ez végig látszódott a videó alatt.
Ne értsetek félre, nem vitaindítónak szántam a témát, nem akarom hogy az legyen mint múltkor, csak gondoltam leírom mint érdekességet.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
CartmanLand0
senior tag
Nos kiderült miért nem volt jo az index akksi nélkül ... Szar volt a feszszabályzó. Egyik ismerősöm adott ajándékba egyet egy rossz Jogrol, és azzal tökéletes, duda is megy akksi nélkül.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #75751 üzenetére
Nem tudom te melyik videora gondolsz, de ezek az ellenorzesek akkor szoktak lenni, ha egy adott ponton tul sok motoros hangoskodik. Illetve Budapesten ejszakankent, de ott is szinte kizarolag csak a hangosabb autokat/motorokat szedik ki.
Amugy tenyleg mi van ezzel a megkerdezessel? Valaszolt mar a kozlekedesi felugyelet?
-
Topikgazda
válasz energy4ever #75753 üzenetére
Nem tudom linkelni a videót mint írtam. Láttam egy Budapesti videót is ahol valóban inkább a hangra mentek rá, de én nem arról beszélek. Bár ha jól megnézed még abban a videóban is volt egy rövid szösszenet amikor nézegették a bmw indexét hogy nem ledes-e.
Nem tudom, hogy mi van a megkérdezéssel, nyogo beszélt valamiről nem?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75753 üzenetére
Meg azota se valaszoltak a levelemre, lehet megegyszer elkuldom be cc-zve valami masik kozlekedesi hatosagos email cimet is.
Azert vartam eddig, mert elvileg 30 napjuk van erdemben reagalni a megkeresesekre, de ugy latszik nem foglalkoztatjak ilyen aprosagok oketMindenesetre beirom, ha valaszolnak.
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #75754 üzenetére
Szia!
Amikor ez téma volt, én elolvastam minden idevágó szabályt. SMKP-kre van lehetőség ledes világítótestek utólagos felszerelésére, amik megfelelnek az EU-s előírásoknak. Műszaki vizsgára kötelezetteknél ez nem probléma, mert amelyik átmegy a vizsgán, az jogosan használhatja. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75756 üzenetére
Igen, csak a multkor az volt nagyreszt a vita targya, hogy LED-es izzot normal izzora gyartott lampatestbe nem lehet legalisan rakni, mint ahogy xenont vagy mas a normal izzotol eltero mukodesu izzot, mert mas lesz a vetitesi kep.
Altalaban ezert "harapnak" a rendorok es az NKH-sok is. Ha a komplett vilagitotest LED-es, mert arra a fenyforrasra lett tervezve, akkor elvileg azzal nincs gond. Pl ilyen [link]Az meg hogy sajnos valami megkapja a muszakit, attol meg egy NKH-s/rendori ellenorzesen siman elveszik a forgalmit, rosszabb esetben a muszakivizsga allomast is eloveszik, ha olyan jarmure ad ervenyes muszakit amin a jogszabalyoknak nem megfelelo dolgok vannak
De pontosan emiatt kertem/kerem ki a hivatalos NKH-s allasfoglalast, hogy senkit ne erjen meglepetes, mert itthon sajnos nem pont ugy mukodnek a dolgok, ahogy kellene es a vegen ugyis az atlagember szivja meg.
Mondanam itt peldanak az egyik ismerosomet, aki megvett egy Suzuki GS 500-at, lemuszakiztatta, eleg sokminden nem gyari volt rajta. Nyaron egy ilyen fentebb emlitett rendori ellenorzesnel nyert egy forgalmi "elvetelt", mert berendeltek muszaki vizsgara. A kipufogo az nem gyari volt(hiaba volt benne a dB killer es halk volt), fekkarok allithatoak, mind E jelzes nelkuli, es az indexek LED-esek, illetve a fenyszoroban is LED-es izzo.
Ez mind fel volt sorolva mint szabalytalan atalakitas/nem megfelelo es vissza kellett alakitani gyarira.Na most O ezekkel egyaltalan nem volt tisztaban, kezdo motoros, fogalma nem volt ezekrol, illetve a jogszabalyokrol. O is jogosan gondolta, hogy ha muszakin semmiert nem szoltak, akkor minden rendben van.
Ahogy ugye szamos olyan pelda is van, hogy tokeletes eredetvizsgaval/muszakival rendelkezo autorol derul ki, hogy lopott/6 darabbol osszehegesztet/ stb.stb.Ezert mondom, hogy mi szivjuk meg, attol hogy ezeken a helyeken fejetlenseg van. Nem azert jarok en se a tema utan, hogy barki igazat bizonyitsam, hanem a mi/ti erdeketekben.
Ha van egy hivatalos valasz az NKH-tol, akkor akar nyugodtan kinyomtatva a rendor orra ala is lehet dugni, ha kotozkodik.
[ Szerkesztve ]
-
gabork1003
csendes tag
-
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #75757 üzenetére
Igazad van. Én is ugyanígy gondolom. Viszont ha egy motort átengednek a műszakin, az a vizsgabiztos felelőssége. Persze Ő csak az akkori állapotot vizsgálhatja, ha utána csinálja a tulaj az átalakítást, az már nem az Ő sara.
A ledes izzókról csak annyit, hogy csinálnak olyan izzókat, amit a hagyományos izzó helyére csak be kell tenni, a vetítési kép teljesen azonos az eredetivel. A kis motoromban is olyan van, már 2 éve. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #75759 üzenetére
"Persze Ő csak az akkori állapotot vizsgálhatja, ha utána csinálja a tulaj az átalakítást, az már nem az Ő sara."
Az ellenorzeseknel ha nagyon kerdeses a dolog, siman megnezik adatbazisban a muszaki vizsgan keszitett kepeket, ha pl arra hivatkozna az ember, hogy ezzel meg azzal lett lemuszakiztatva.
Ha meg utolag van egy szigoritott muszaki, akkor ott szinten megnezik hogy milyen allapotban es milyen felszerelessel ment at legutobb.
Egyebkent a kb ev eleje elerheto ugyfelkapun keresztul a Jarmu Szolgaltatasi Platform, amin keresztul barki (akinek van ugyfelkapus regisztracioja) megtudja rendszam alapjan nezni barmelyik jarmurol keszult muszakin es eredetvizsgan keszitett kepeket.
Mostanaban amugy egyre jobban raszalltak a vizsgaallomasokra, aminek egyfelol orulok, masreszrol nem.
A jo, hogy sok ember nincs tisztaban a jarmuve allapotaval es nem fogja fel, hogy attol hogy ad egy kis plusz penzt hogy atmenjen, meg baleset es eletveszelyes az autoja. A vizsgabiztos meg majd elszamol a lelkiismeretevel.Viszont ami miatt nem orulok, hogy sok vizsgabiztos meg ugy be van csinalva, hogy inkabb a gyaritol eltero (hiaba legalis) felszereltsegu jarmuvet nem is hajlando levizsgaztatni. Pl az egyik vizsgabazis ahova hordtam motorokat mar tavaly szolt, hogy nem gyari kipufogoval ne is vigyek hozza motort, hiaba van E-jelzes, mubizonylat, TUV papir.
-
d@vee
őstag
Ma sztender szerelés közben (sajnos letört a vékony kilógó része, amivel lenyomjuk) vettem észre, hogy hátul a hajtásnál van egy kicsvarható, nívópálca szerű műanyag. Olajszint e szerint szinte nulla, ami van az is fekete mint az üszök. Kell nekem azzal valamit kezdeni? Ha igen, milyen olaj kell bele? Simán 2T motorolaj, amit magának kever a benzinhez?
Ja
-
d@vee
őstag
válasz macilaci78 #75762 üzenetére
Alatta láttam evy nagy csavart, gondolom az a leengedő. Milyen olajat vegyek hozzá? Még pár napig írja a tizen pár fokokat, szeretném szépen feltöltögetve eltenni télre.
Ja
-
Topikgazda
-
d@vee
őstag
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #75765 üzenetére
A BW'S-be mennyi és milyen kell?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
d@vee
őstag
-
nyogo83
Topikgazda
Kb realis. Altalaban ilyen 1-1,5 deci korul szokott lenni a mennyiseg, de te letudod majd ellenorizni a nivopalcaval is.
Ez igazabol azert kerdeses, mert hajtomu olajbol van 1 decis meg 0,5l-es kiszereles Erdemes a 0,5-ost megvenni.
Ha nagyon dzsuvas ami benne van (es kb eleteben nem csereltek), akkor azt szoktam csinalni, hogy lecserelem, jarok vele egy 50-100km-t es leengedem, majd frissel feltoltom.Maci: 110-130ml, 10W30-as
-
macilaci78
nagyúr
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #75773 üzenetére
Az nem jo bele.
Kifejezetten valto/hajtomu olaj kell, nem motorolaj. Pl Motul Transoil, vagy hasonlo. De robogowebshopoknal tudsz markakat nezni.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75775 üzenetére
Canopy-t meg talan nem is nagyon lattam eddig eloben, sima Gyro-t is csak ritkan latni itt Pesten
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #75760 üzenetére
Szia!
Nekem azzal nincs semmi bajom hogy szigorodtak a műszaki vizsgáztatások, mert nyugodtabb vagyok, ha rendesen átnézik a kocsimat. Az azonban elszomorít hogy egyesek majréból az ellen vannak hogy a legális, a biztonságot segítő, fejlesztéseket megcsináljuk. Szerencsére SMKP-k esetében nincs műszaki, ezért nincs akadálya annak hogy megcsináljam azokat az átalakításokat, amitől biztonságosabb számomra a motororzás. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #75778 üzenetére
SMKP-k esetében nincs műszaki, tehát bármilyen ronccsal ki lehet menni a forgalomba és lehet veszélyeztetni a saját és a közlekedés többi résztvevőjének biztonságát. Gondolok itt azokra, akik 10-12" kerékmérettel 80 km/h-val mászkálnak olyan minőségű utakon, amik Magyarország településeit jellemzik. És gondolok itt azokra, akik mindezt akár elöl-hátul dobfékes géppel teszik. Na meg a mindenféle tákolt világítás, ami jobb esetben vakít, rossz esetben a híd aljára több fényt ad, mint az úttestre.
suste: a helyzetjelző miért ne lehetne ledes - engem például kimondottan zavar, amikor egy autó előttem a lámpánál rajta áll a féken és indexel. Persze a fék mondjuk az automata váltó miatt kell, az index meg a kresz miatt, de ezek így összességében annyi fényerőt adnak, mint a WC-ben lévő ledlámpám, mindezt autóban ülve szemmagasságban kb 2,5 méterről.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #75780 üzenetére
Igazad van, mindezt meg lehet tenni. A kérdés az hogy Te megteszed-e? Mert én biztosan nem, számomra az életé az előny. Megnyugtatásodra elárulom Neked hogy a jogosítványom áprilisban volt 50 éves, amit nagymotorra szereztem anno. Balesetet soha nem okoztam, szerencsére nem is szenvedtem, pedig bejártam Európát is. Koccanásom csupán 2 volt, az is jelentéktelen. Hiába, a vezetéshez is ész kell, mint ahogy minden máshoz. Persze, néha a szerencse is besegített.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #75780 üzenetére
A helyzet jelző nem féklámpa és nem index!
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #75781 üzenetére
Engem nem hajt a vérem, megyek, amennyivel lehet, ha nem tudok annyival, amennyivel szabad. Engem anyám úgy nevelt, hogy vezetés közben tudjam kivédeni a másik hülyeségét is. Nem tartom jó megoldásnak, hogy csak azért méretezzek túl egy világítást, hogy másba belefagyjon a szar is, mert én jövök...
Csak nem esik jól elszenvedni a másik vakító lámpáját, akár első, akár hátsó. Éjszaka pedig egy ilyen vakító találkozás után kell némi idő, míg az úthibákat, kerékpárosokat, gyalogosokat megfelelően érzékelem, eső, gyér megvilágítás, sötét öltözet, takarás...suste: igazad van, tényleg nem mindegy, hogy csak egy led vakít, vagy egy karácsonyfára való.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
energy4ever
addikt
A feltetelezhetoen gyertyapipa beazas miatt vettem kapton szallgaot. Olyan mint a szigeteloszallag, csak tobb 100 fokig hoallo. (ez 350ig talan).
Ha ezzel vekonyan betekerem a gyertyakabelt, es a gyartyat is, akkor jol gondolom, hogy ez miatt nem fog elmelegedni meg a gyertya? Foleg nem 4-5km-es utakon. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #75784 üzenetére
Gyertyat nem feltetlenul tekernem be, nem tudom hogy viselne ezt a fajta "hoszigetelest".
A capton szalag gyakorlatilag majdnem tokeletes visszaveri a hot(kis tulzassal), en is hasznalom amikor speci aramkoroket javitok es nem akarom hogy a 3-400 fokos forrolevegos forraszto a forrasztando chip korul mast megolvasszon.A pipa letomitesere megprobalnek valami mast talalni. Nincs veletlen valami gumi(esetleg szilikon) O gyuru keszleted? Abbol is van ami siman kibirja a hot es a keramiara rahuzva siman el lehetne erni, hogy a pipa is rendesen tomitsen.
Mar ha a pipa es a gyertya erintkezesenel lesz a problema. -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #75783 üzenetére
Kedves Édesanyád egy okos asszony, ha erre tanított. Engem az oktatóm tanított a defenzív vezetésre, amiért hálás vagyok. Neki köszönhetem hogy ennyi éven át sikerült elkerülni a bajokat.
A világítással kapcsolatban minden szavaddal egyet értek. Számomra is fontos hogy senkit ne zavarjak a közlekedésben. Ezért betartom az előírásokat és olyan világítótesteket szerelek a motoromra, ami megfelel az előírásoknak. Biztos Te is találkoztál már olyan kismotorral, aminek csak pislákolt a lámpája, az ugyanannyira veszélyes (és szabálytalan), mintha vakítana. Én pörgősen szeretek vezetni, bírom a sebességet, természetesen az észerűség határain belül. -
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #75785 üzenetére
Volt itthon bontasbol egy masik gyujtas, gyertyapipastul. Megkapta azt, szinten Suzuki, de mas milyen, eltero lehet cikkszam szerint...
A regit levettem, es megis lett a baj. Vegulis csak hianyzott a fem belseje...Most szakad kint az esso, elmentem a kisboltig, es vissza. Talaltam jo mely tocsakat, elmerult benne az egesz kibufogo rendszer olyan mely volt. Megse erezte igy mar.
Most kiturom cikkszam szerint a masikat amit beleszereltem, es remenykedek, hogy listazza majd a suzuki appja... Hatha szereltek valamelyik europai modelbe is. -
siti
senior tag
válasz energy4ever #75787 üzenetére
nem egészen ezt vártam, amikor a pipára tippeltem O.o
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
csurgoi
aktív tag
Mondjatok valami nem túl bonyolult és költséges eljárást a YAMAHA Neosom világításának a korszerűsítésére(LED)
A mostani gyári első lámpáim olyan haloványak, hogy este semmit sem látok és semmit sem látnak belőlem!https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Winchester95
őstag
Szasztok nemrég írtam a piaggio fly 50ccm 2t vel kapcsolatban.
Relé elvileg jó autó akkuról indítva bendix jó elvileg indító motor új!Hátha valakinek ránézésre: [link]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Winchester95 #75792 üzenetére
Hogy biztosra menjel: kosd le az oninditot teljesen a relerol/mindenrol es kozvetlenul taplalva probald meg inditani.
Ha ugy sem megy, akkor az oninditonal lesz a gubanc vagy szorul valami.
Ha ugy porog, akkor valahol a rele es az akksi kozott korrodalt csatlakozas/kabel gondok vannak, ami miatt leesik az oninditora eljuto feszultseg. Vagy maga a rele.
Attol hogy kapcsol a rele meg nem biztos, hogy kepes arra, hogy tobb amper szaladjon at az elkokszolodott belso erintkezoin.Egy 50-es 2t-t rendes auto akksirol inditozva szinte porgetnie kellene.
-
Narancs
őstag
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a 99-es 50-es Runnerem nem indul. Egy hetet állt, előtte tökéletesen működött. Kitekertem a gyertyát, tiszta benzin volt. Leszedtem a karbit és nagyon alaposan kipucoltam féktisztítóval és sűrített levegővel. Kapott másik gyertyát. Leellenőriztem, szikra van. Ezt úgy csináltam, hogy kivettem a gyertyát, hozzányomtam a kipufogó tartó csavarjához a fém testét és indítóztam. Szép kéken szikrázott. Szóval karbi tiszta, benzint kap, szikra van. Mégis miért nem indul se rúgásra se önindítórá? Lehet a CDI?
Köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
-
Narancs
őstag
válasz Tamás9x #75796 üzenetére
Próbáltam, pici gáz, közepes gáz nagy gáz, semmi eredmény
Mikor anno nulláról összeraktam a blokkot kb 2 perc alatt beindult. Ma fél napot basztattam, még friss benzint is vettem (leengedtem a régit) hátha az a baj, de persze semmi. Szoptam én már sokat sokmindennel, 20 évesen vásároltam egy 30 éves bontószökevény rönót 50 ezer forintért, megtanultam rajta autót szerelni, minden hétvégén berheltem valamit rajta, hogy életben tartsam. Voltak kalandok, a világból kivitt, néha persze nem, de így visszagondolva sokkal kevesebbet szoptam vele mint ezzel az olasz kurvával. Ezen nincs olyan szezon, hogy ne szarna be 2-3 dolog egymástól függetlenül. Minden 50-es 2T ilyen megbízhatatlan?Beauty is pain
-
SoulReaver
veterán
-
Narancs
őstag
válasz SoulReaver #75798 üzenetére
Miután összeraktam, az első indításnál kellett két perc. Utána egy rúgásra indult hidegen-melegen. Kb 2-3 hetet használtam az új hengerszettel, minden szuper volt, aztán állt egy hetet és most az istennek nem indul. Álltában arrébb sem lett tolva, rá sem lett nézve. Garázsban pihent.
Beauty is pain
-
Winchester95
őstag
válasz Narancs #75799 üzenetére
Jó sok benzint injekciós tűvel a hengerbe.
Aztán rugdosd :)
Automata szivató, karbi, vákuumos benzincsap.
De csinálhatsz olyat hogy elzárod a levegő útját mondjuk kézzel.Eddig nekem nem volt motor ami nem indult volna be:)
Visszatérve a piaggios önindító hibára.
Nem fogjátok kitalálni mi volt a gond.....
Hát az akksi.
Bikázhattam én otthon autós akksiról amikor a kábel valamiért szar volt.
Töltő is feltöltötte teljesen...12,5v felett is volt.
De gyenge szar volt.
5ezres akku megvéve bele, és pöcc röff :)
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- E-roller topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Villanyszerelés
- További aktív témák...